Ja, wie weet zijn er wel terroristen die geld overmaken met als omschrijving: "Loon voor het opblazen van Amerikaans Konvooi op 5 juni 2006". Die heb je dan mooi te pakkenquote:Op zondag 23 juli 2006 17:00 schreef _The_General_ het volgende:
Domme actie van de SP. Controle op Western Union Moneytransfer is nodig.
Als je niets hebt te verbergen als je geld overmaakt met Western Union, dan hoef je je ook nergens druk om te maken.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:00 schreef CasB het volgende:
Goede actie, privacy is een goed recht...
Dit gaat hun achterban niet leuk vinden. Zulke vrijheden.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:58 schreef NewOrder het volgende:
Prima actie van de SP. Nooit gedacht dat ze zó liberaal zijn.
Praktisch alle internet fraudeurs gebruiken Western union.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, wie weet zijn er wel terroristen die geld overmaken met als omschrijving: "Loon voor het opblazen van Amerikaans Konvooi op 5 juni 2006". Die heb je dan mooi te pakken
Als je wel wat te verbergen hebt maak je niet op zo'n suffe manier geld over.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Als je niets hebt te verbergen als je geld overmaakt met Western Union, dan hoef je je ook nergens druk om te maken.
ja, en dat wordt ook duidelijk minder nu, zeker?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:03 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Praktisch alle internet fraudeurs gebruiken Western union.
En niemand die zich afvraagt waarom we zo bang worden gemaakt...quote:Op zondag 23 juli 2006 17:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
sommige mensen zijn echt bang gemaakt door de Wildersen van deze wereldDe kans dat je bij een terroristische actie gedood wordt is kleiner dan dat je onder auto komt...
Jij wel, dan? En heb je dan eventueel ook een antwoord op die vraag?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En niemand die zich afvraagt waarom we zo bang worden gemaakt...
Omdat de CIA niet echt een frisse organisatie is, dat heeft het verleden wel bewezen.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:20 schreef _The_General_ het volgende:
Schopje truth dan maar
Western Union money transfer is in gebruik bij vrijwel alle nigeriaanse internetfraudes. Daarnaast gebruiken schijnbaar terroristen het. Wat is er zo erg aan dat de CIA het bekijkt? Staat op het formulier dus...
Nou, dit topic lijkt me een prima antwoord. Of het opslaan van Internetgegevens? Inzage door de Amerikanen in alle vluchtlijsten vanuit Europa? Patriot Act? Paspoorten met chips?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:26 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Jij wel, dan? En heb je dan eventueel ook een antwoord op die vraag?
Deze achterlijke schijtredenatie komt me helemaal mijn strot uit.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Als je niets hebt te verbergen als je geld overmaakt met Western Union, dan hoef je je ook nergens druk om te maken.
Het staat op het formulier, je weet dus waar je aan begint!quote:Op zondag 23 juli 2006 17:28 schreef beerten het volgende:
[..]
Ik heb niets te verbergen, iedereen mag weten wat ik doe, hoe ik het doe, wanneer ik wat doe, met wie etc. Maar dan horen ze mij dit netjes te vragen. En niet achter mijn rug om.
Het hoort natuurlijk om te beginnen al niet op het formulier te staan. Wat heeft de CIA met Europese burgers te maken? Minder dan niks.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het staat op het formulier, je weet dus waar je aan begint!
Zijn al die zaken de reden dat we worden bang gemaakt? Is er niet iets van, laten we zeggen, een achterliggende gedachte. Een daadwerkelijk doel? Of kunnen ze stoppen met bangmaken zodra deze zaken allemaal gerealisteerd zijn?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, dit topic lijkt me een prima antwoord. Of het opslaan van Internetgegevens? Inzage door de Amerikanen in alle vluchtlijsten vanuit Europa? Patriot Act? Paspoorten met chips?
Het is juist een hele liberale gedachte. Alleen zij negeren hun 'idealen' maar even voor eigen belang.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat linkse privacygehuil altijd.
De reden is natuurlijk dat ze door deze zaken overal hun neus in kunnen steken, alles van iedereen weten en met volstrekte willekeur kunnen gaan handelen.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:31 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Zijn al die zaken de reden dat we worden bang gemaakt? Is er niet iets van, laten we zeggen, een achterliggende gedachte. Een daadwerkelijk doel? Of kunnen ze stoppen met bangmaken zodra deze zaken allemaal gerealisteerd zijn?
Het is een Amerikaans bedrijf en valt onder hun recht. Daarnaast zijn er al successen geboekt;quote:Op zondag 23 juli 2006 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het hoort natuurlijk om te beginnen al niet op het formulier te staan. Wat heeft de CIA met Europese burgers te maken? Minder dan niks.
quote:FBI and Western Union helped Israel With targeted assassinations
Information from U.S. companies helped Israel locate terror cells
By Shmuel Rosner, Haaretz Correspondent
06/30/06 "Haaretz" -- -- WASHINGTON - From the spring of 2003 until autumn 2004, the Shin Bet security service tracked down Palestinian terror cells in the West Bank thanks to information from the Western Union money transfer service, which was passed on by the FBI.
This fact was disclosed in a book published this week about America's war on terror after September 11, 2001. In "The One Percent Doctrine," author Ron Suskind connects the transfer of intelligence from the FBI to the Shin Bet with several targeted assassinations carried out by Israel during this period.
Suskind, who is considered a reliable journalist, describes how major private companies cooperated with government agencies such as the FBI, the CIA, the National Security Agency and the Treasury to monitor communications and financial transfers after September 11, in operations of questionable legality.
The FBI's most important connection during this period was with First Data, an Omaha-based electronic fund transfer company with a global reach. The company offered to assist the U.S. government in the war against terror.
FBI Financial Crimes Section chief Dennis Lormel and his colleagues at other intelligence agencies eventually realized that the information supplied by the company could be used not only to locate and freeze the assets of terror groups, but also to track them in real time - in other words, to follow the money trail directly to the sources and destinations of the funds.
First Data subsidiary Western Union, with branches throughout the Arab world and a high volume of money transfers, was in a perfect position to help. American intelligence agents and company officials cooperated in tracking the data trail and in monitoring security cameras installed in Western Union branches in order to see who was picking up the funds.
According to the book, then Shin Bet head Avi Dichter, whom Suskind calls an agent of change in the U.S. war against terror, was briefed by Lormel on the new monitoring capabilities during one of his frequent visits to Washington.
In April 2003, Dichter called Lormel to ask for the FBI's help in this regard. Dichter told officials that the Shin Bet had information about a courier who was expected to be bringing money to Israel from Lebanon shortly. The source of the money was known, but not the identity of the person for whom its was destined.
In early April, 2003, an Islamic Jihad activist went to a Western Union office in Lebanon and ordered a money transfer to Hebron. The Justice Department authorized Western Union to release this information to the FBI and the CIA, and eventually to the Shin Bet. According to Suskind, all this took just minutes, enabling Israeli intelligence to track the person who collected the transfer in Hebron and to uncover the terror cell.
According to the book, this method was used successfully many times over the next year and a half, until autumn 2004, when Palestinian operatives realized that their Western Union transfers were being used to trap them.
Dichter told Haaretz on Wednesday that he has never spoken with Suskind.
Intelligence cooperation between the U.S. and Israel has increased over the past several years, but until now, Israel's use of information from American companies had been kept secret.
The Homeland Security Committee of the U.S. House of Representatives approved a bill last week aimed at further increasing intelligence ties with Israel and other countries by establishing a new office for international cooperation programs within the Department of Homeland Security.
This atmosphere of cooperation, Suskind states in his book, has reinforced the sense that President George Bush wants to assist Israel and was not disturbed by the military operations that Ariel Sharon's government authorized in the territories. Suskind quotes Bush as saying during his first National Security Council meeting that the U.S. must refrain from active mediation in the Israeli-Palestinian conflict.
To then secretary of state Colin Powell's argument that such behavior could be interpreted by Sharon's government as a green light to apply force, Bush responded that sometimes a show of force can clarify the issue at hand.
© Copyright 2006 Haaretz. All rights reserved
...en jij gaat als de donder een werkstuk van 4 A4tjes schrijven over de (rechtse) senator Joseph McCarthy. Dan zul je daarna hopelijk nooit meer dergelijke domme kreten slaken.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:29 schreef __Saviour__ het volgende:
hoezo links? Linkse mensen zijn toch verantwoordelijk voor de grootste misdaden in de geschiedenis van de mens? Met grote linkse leiders die geen shit gaven om de privacy van mensen?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Volgens mij loopt de Ts hier te klagenquote:Op zondag 23 juli 2006 17:34 schreef Northside het volgende:
Als het grote rode rijk nou nog maar had bestaan hadden we waarlijk in het paradijs geleefd... gelijkheid voor iedereen!
Yeah right, hoe dat is afgelopen hebben we ook wel gezien. Loop eens niet zo te klagen, stelletje linkse huilies.
TS klaagt op SP, posters klagen op beide, en ik klaag op linkse posters die in SP de oplossing voor alle problemen in de wereld zien.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de Ts hier te klagen![]()
Ik geloof dat je het hele verhaal niet kent.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht, dit topic, en de vragen van SP gaan over Western Union. En bij Western Union staat het op het formulier.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:50 schreef beerten het volgende:
[..]
Ik geloof dat je het hele verhaal niet kent.
Ik heb zulks nooit zien staan op de voorwaarden van de bank. Alle transacties wereldwijd worden gemonitord door de Yanks. Dus niet alleen watbeschreven is in de OP.
De Nederlandse overheid heeft idd veel meer vrijheid waar het gaat om het schenden van de privacy van de burger zonder tussenkomst van een rechter dan de Amerikaanse overheid heeft.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:02 schreef NightH4wk het volgende:
Als ze het zo op privacy hebben kunnen ze beter eerst bij Europa en haar overheden zelf beginnen. WU, lekker belangrijk.
Nee, een Amerikaanse bedrijf dat in Nederland zaken doet dient zich aan de Europese en de Nederlandse regels te houden.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:33 schreef _The_General_ het volgende:
Het is een Amerikaans bedrijf en valt onder hun recht.
Het succes van een bepaalde actie is geen maatstaf voor de rechtsgeldigheid van diezelfde actie.quote:Daarnaast zijn er al successen geboekt;
Dus als je niks te verbergen hebt houdt je dagelijks openhuis voor Jan en alleman. Wat een kolder argument.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Sun vraagt ook bepaalde gegevens (als je bijvoorbeeld cursussen volgt) die ze alleen vragen om aan de US goverment door te passen..quote:Op zondag 23 juli 2006 18:09 schreef NewOrder het volgende:
Nee, een Amerikaanse bedrijf dat in Nederland zaken doet dient zich aan de Europese en de Nederlandse regels te houden.
De verzamelde werken van Mohammed B. ook.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Brave New World van A. Huxley is ook wel aardig.
Zeggen dat je tegenstander onpatriotistisch is, en het land in gevaar brengt.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:41 schreef Ippon het volgende:
[afbeelding]
Wanneer wordt deze subversieve partij verboden? Het is toch werkelijk ridicuul dat deze partij dit voorstelt terwijl miljoenen Europeanen elke dag gevaar lopen door moslimterroristen. Arresteren die hap, zou ik zeggen.
Of, actueler, kritiek hebben is onpatriotistisch. Wonderbaarlijk. Heb je FOX News op 1 staan?quote:But I do not want to see the Republican Party ride to political victory on the Four Horsemen of Calumny - fear, ignorance, bigotry, and smear.
Zeg, generaal, als je niet vecht voor vrijheid, privacy, of die rechten, waar vecht je dan als leger wél voor? Veiligheid? Behoud van eigen lijf?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nog zoiets. Dat het volledig tegen alle ethiek, vrijheid, privacy en andere rechten die we verworven hebben na zware strijden, doet er dan even niet toe?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Je zou zeggen dat er keuze moet zijn. De ene bank mét controle, (welke dus een klein beetje duurder is) en banken zónder controle, welke goedkoper is.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:51 schreef Vhiper het volgende:
Goede actie van de SP.
Vreemd dat uit liberale hoek hier geen steun voor komt...
En P.S., hou op met dat kul-argument van 'niks te verbergen'. Dat zeg je maar op SBS6 shownieuws, niet hier.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Privacy. Populistisch. Ik hoor 500 miljoen geesten huilen.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:
SP is niet links
SP is niet rechts
SP is populistisch
En op het aanvraagformulier van een OV-chip staat geen woord vermeld dat de AIVD je reisgedrag gaat bijhouden. Sterker nog, er staat dat er geen informatie aan derden gegeven zal worden. Dit terwijl de NS dit wel weet, en ook gaat doen. Lijkt me onzuiver. Wat is je punt nu? Als het erop staat, heb je het maar te slikken, en zo niet, dan ook?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:51 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht, dit topic, en de vragen van SP gaan over Western Union. En bij Western Union staat het op het formulier.
Dat is tenminste eindelijk íets van een argument. Dank.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:11 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me af of de SP dan ook tegen inzage van de Nederlandse belastingdienst is op buitenlandse rekeningen van Nederlanders in landen als Zwitserland, Luxemburg, etc...
Oh, wacht
Precies. Wat zeurde men ook over de Stasi en de DDR. Deed je alles goed, dan had je immers niks te vrezenquote:Op zondag 23 juli 2006 17:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar tegen zijn? Het gaat daar om geld wat aan de Nederlandse economie onttrokken wordt waarmee dus al een strafbaar feit begaan is, niet om monitoring door een buitenlandse geheime dienst die totaal geen inzicht geeft in de vergaring en bewaring van dergelijke gegevens zonder dat er sprake is van een gerede verdenking.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:11 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me af of de SP dan ook tegen inzage van de Nederlandse belastingdienst is op buitenlandse rekeningen van Nederlanders in landen als Zwitserland, Luxemburg, etc...
Oh, wacht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |