quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:50 schreef Inky05 het volgende:Dames (en heren), hoe zit het met een stuit positie bij 36 weken ?
Ik ben nu 33wk en de uk lag de laatste 2 vk controles lekker met het koppie boven in.
Wat gebeurd er als dat over 2 weken (volgende controle) nog zo is?
Heb je keuzes, of kun je het gewoon laten gaan of moet het gedraaid worden ?
ik heb zelf zoiets van laat maar gaan en we gaan de uk niet lastig vallen met porren e.d. en kijken wel tegen de 40 weken hoe hij ligt. Kun je dan er altijd nog op in spelen.
Of werkt het niet zo
Komt even uit lurkstand vandaan...
Ik heb ookeen stuitbevalling gedaan en ik moet zeggen dat het me alle honderd % is meegevallen.
In vergelijking met mijn eerste bevalling zeg ik doe mij er nog maar tien in een stuit!!!
Ze zijn er bij mijmet 36 weken achter gekomen en ik moest voor controle naar het ziekenhuis om te kijken of ie ook wel echt in een stuit lag. Dat was dus zo en vanaf die tijd stond ik onder controle bij de gyn.
De gyn heeft aan mij gevraagd wat ik zelf wilde en in eerste instantie was mijn reactie van "snij mij maar open want dit durf ik niet aan!!!"Ik was als de dood voor een spoedkeizersnee met volledige narcose en alles, omdat ik al zoveel gelezen had over dat moeders dan stukken kwijt zijn enzo en dat wilde ik absoluut niet meemaken.
Maar de gyn had zoveel vertrouwen ern dat alles goed zou komen met een "normale"bevalling dat ik dus uiteindelijk op de normale manier in het ziekenhuis bevallen ben.
Hij heeft wel geprobeerd om Duncan te draaien maar de gyn kreeg hem niet verder dan overdwars en toen begon die kleine zo tegen te stribbelen dat ie em weer terug gedraaid heeft.
Want zoals mij gyn zei "overdwars komt ie er zeker weten niet uit!!!"
Ik moet zeggen dat iedereen het draaien van een kind anders ervaart want ik vond het wel vervelend maar pijnlijk nee.... absoluut niet. Nou is mijn pijngrens aan de hoge kant dus misschien dat het daarom alleen vervelend voelde. Lekker is iig wel anders hoor.
Zoals al werd aangegeven wordt je tijdens de uitdrijving wel lekker geholpen omdat als de kont eemaal buiten is ze naar adem gaan happen en het dan snel, snel, snel moet.
Dus dan is het knip, zuchten en pas persen op het moment dat de gyn zegt dat je moet persen en die gaat dan op de je buik douwen om je kind te lanceren... Dat gebeurde bij mij erg letterlijk want de assistent moest de kleine man letterlijk opvangen omdat ie uit me schoot.
6 weken na de bevalling moest ik met de kleine naar het ziekenhuis voor een echo van de heupjes iivm heupdysplasie maar gelukkig was er niets aan de hand.