abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40095833
Rond 3.30u begon het. Getik of iets. Een geluid dat ik niet thuis kon brengen. Nou ben ik slechthorend en kan ik veel geluiden niet herkennen, dus in eerste instantie zocht ik er niet veel achter.
Dik 20 minuten later was hetzelfde geluid er nog steeds. Tijd om te kijken wat er dan dat geluid maakte. Op mijn kamer is niks te vinden. Ik besluit uit het raam te kijken. En jawel, 3 mannen (wiens karakteristieken ik waarschijnlijk voorlopig niet van mijn netvlies zal krijgen) staan op 2 willekeurige fietsen te hengsten om de sloten open te krijgen. Ik zie het gebeuren en raak in paniek. Wanneer ik mijn telefoon wil pakken om 0900-8844 te bellen, zijn de sloten open en de personen in kwestie vertrekken. Na een minuut of 10 zijn ze nog niet terug en zie ik fietsresten buiten liggen. Ik loop naar buiten, wil foto's maken van die resten en ze dan mee naar binnen nemen. Ik zie een kampvuur verderop en ik raak in paniek: misschien ben ik gezien, maken dat ik weg kom. Te laat, zo blijkt, ik krijg een stuk tak of ijzer naar me toe gegooid. Het raakt me net niet. Ik vlucht naar binnen, terug naar mijn kamer.
Daar zijn ze weer. Dezelfde 3 jongens. Dit keer ben ik er snel genoeg bij en bel 0900-8844. Melding maken van diefstal met geweld. Dat kan niet, het is niet erg genoeg en er kan ook niemand langskomen op dit tijdstip; ik moet maandag maar langs het teambureau gaan om daar aangifte te doen.

Ondertussen hebben er dus 3 triangeljosti's zo'n 3 kwartier lang nog onder mijn raam rondgewandeld. Nog wat extra fietsen mee gejat en takken en andere zooi onder het geroep van waarschijnlijk bedreigingen naar mijn raam gesmeten.

Dank u politie, voor dit heldhaftige optreden. U schitterde in afwezigheid.
Ik bel g*dver niet voor de kat z'n viool dat nummer om dik 4 uur 's nachts hoor.
Politie
0900-8844
  zondag 23 juli 2006 @ 04:48:47 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_40095841
Het was 4 uur 's nachts.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_40095846
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:47 schreef Kauki het volgende:
Rond 3.30u begon het. Getik of iets. Een geluid dat ik niet thuis kon brengen. Nou ben ik slechthorend en kan ik veel geluiden niet herkennen, dus in eerste instantie zocht ik er niet veel achter.
Dik 20 minuten later was hetzelfde geluid er nog steeds. Tijd om te kijken wat er dan dat geluid maakte. Op mijn kamer is niks te vinden. Ik besluit uit het raam te kijken. En jawel, 3 mannen (wiens karakteristieken ik waarschijnlijk voorlopig niet van mijn netvlies zal krijgen) staan op 2 willekeurige fietsen te hengsten om de sloten open te krijgen. Ik zie het gebeuren en raak in paniek. Wanneer ik mijn telefoon wil pakken om 0900-8844 te bellen, zijn de sloten open en de personen in kwestie vertrekken. Na een minuut of 10 zijn ze nog niet terug en zie ik fietsresten buiten liggen. Ik loop naar buiten, wil foto's maken van die resten en ze dan mee naar binnen nemen. Ik zie een kampvuur verderop en ik raak in paniek: misschien ben ik gezien, maken dat ik weg kom. Te laat, zo blijkt, ik krijg een stuk tak of ijzer naar me toe gegooid. Het raakt me net niet. Ik vlucht naar binnen, terug naar mijn kamer.
Daar zijn ze weer. Dezelfde 3 jongens. Dit keer ben ik er snel genoeg bij en bel 0900-8844. Melding maken van diefstal met geweld. Dat kan niet, het is niet erg genoeg en er kan ook niemand langskomen op dit tijdstip; ik moet maandag maar langs het teambureau gaan om daar aangifte te doen.

Ondertussen hebben er dus 3 triangeljosti's zo'n 3 kwartier lang nog onder mijn raam rondgewandeld. Nog wat extra fietsen mee gejat en takken en andere zooi onder het geroep van waarschijnlijk bedreigingen naar mijn raam gesmeten.

Ik bel g*dver niet voor de kat z'n viool dat nummer om dik 4 uur 's nachts hoor.
Politie
0900-8844
had 112 geprobeerd joh... had je moeten zeggen dat ze bij je naar binnen wild ekomen om je in elkaar te rossen....(had je denk ik niets eens staan liegen,,)
  zondag 23 juli 2006 @ 04:49:44 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_40095850
En bedreigingen naar je raam gesmeten

"Hier, ik gooi krijgkanker en ik steek je dood naar je toe"
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zondag 23 juli 2006 @ 04:51:39 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095860
laat die foto's eens zien en ik zou voortaan gewoon flitsen als ze bezig zijn. heeft toch een bepaald afschrikwekkend karakter.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40095863
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:49 schreef pacandor_ het volgende:

[..]

had 112 geprobeerd joh... had je moeten zeggen dat ze bij je naar binnen wild ekomen om je in elkaar te rossen....(had je denk ik niets eens staan liegen,,)
Damn, dat had ik inderdaad kunnen proberen ja. Politiewagens met zwaailichten en al, buurt wakker, commotie alom en dat vanwege een stel randdebielen die het leuk vinden om fietsen te jatten.
Het zou me vast niet in dank afgenomen worden...
pi_40095869
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:49 schreef Biogarde het volgende:
En bedreigingen naar je raam gesmeten

"Hier, ik gooi krijgkanker en ik steek je dood naar je toe"
Ik zou het niet weten, ik heb niet verstaan wat ze zeiden. En het kan me ook niet zoveel schelen eigenlijk, het is niet zo dat ze morgen opeens bij me binnen staan.
pi_40095874
Waarom zou je de sterke arm van onze staat uberhaupt willen bellen? Pak een pistool dan zijn ze zo weg.
  zondag 23 juli 2006 @ 04:55:00 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095881
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:51 schreef Kauki het volgende:

[..]

Damn, dat had ik inderdaad kunnen proberen ja. Politiewagens met zwaailichten en al, buurt wakker, commotie alom en dat vanwege een stel randdebielen die het leuk vinden om fietsen te jatten.
Het zou me vast niet in dank afgenomen worden...
misschien ben je wel extra snel bang als je wat minder goedhorend bent? kan dat?

ik zou voortaan eerst een paar foto's maken zonder flits en die knaapjes goed op cam zetten en dan een flits gebruiken, weet je hoe snel ratten kunnen rennen?

heb je ook mooi materiaal voor de politie.
pi_40095884
Stond jouw fiets erbij?
pi_40095891
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:51 schreef zoalshetis het volgende:
laat die foto's eens zien en ik zou voortaan gewoon flitsen als ze bezig zijn. heeft toch een bepaald afschrikwekkend karakter.
Ik heb uiteindelijk geen foto's kunnen maken, alleen 1 hele vage met flits, waardoor ze me uiteindelijk gezien hebben en het een of ander naar me toe gegooid hebben. Jammer genoeg was dat afschrikwekkend effect maar van korte duur.
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:54 schreef Steijn het volgende:
Waarom zou je de sterke arm van onze staat uberhaupt willen bellen?
Ik dacht gezellig te kunnen babbelen met mensen die ook nog wakker waren over mensen die fietsen jatten. Maar blijkbaar had de mevrouw van het telefoonteam andere plannen
pi_40095893
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:57 schreef Kauki het volgende:
Ik dacht gezellig te kunnen babbelen met mensen die ook nog wakker waren over mensen die fietsen jatten.
Daar kun je blijkbaar ook prima mee terecht op Fok!, blijft mijn vraag nog steeds onbeantwoord.
pi_40095908
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien ben je wel extra snel bang als je wat minder goedhorend bent? kan dat?

ik zou voortaan eerst een paar foto's maken zonder flits en die knaapjes goed op cam zetten en dan een flits gebruiken, weet je hoe snel ratten kunnen rennen?

heb je ook mooi materiaal voor de politie.
Als slechthorende ben ik misschien wel sneller bang ja, omdat ik geen geluiden kan herkennen. Maar aan de andere kant heeft het ook z'n voordelen: doordat ik niet gehoord heb wat ze riepen ben ik daar niet zo bang voor.
Verlichting hier is heel slecht, dus foto's zonder flits zouden sowieso mislukt zijn.
En materiaal voor de politie... Alsof ze er dan wel serieus mee om zouden gaan, kom op zeg
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:56 schreef sig000 het volgende:

Stond jouw fiets erbij?
Nee, mijn fiets stond in de fietsenstalling die niet eens in het slot kan vallen, laat staan dat hij op slot kan. Ik was bang dat ze dat hele hok leeggeplunderd hadden, dat was nog een reden dat ik buiten ben gaan kijken. Maar mijn fiets stond er gelukkig nog.

Ze hadden er niet veel aan ook trouwens, ik heb mijn 2 lekke banden nog niet geplakt...
pi_40095916
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daar kun je blijkbaar ook prima mee terecht op Fok!, blijft mijn vraag nog steeds onbeantwoord.
Sorry
Ik ben een van die figuren die nog hoop had in het feit dat de politie op zou komen draven om die jongens of weg te jagen, of mee te nemen richting bureau. Om zodoende te voorkomen dat er nog meer fietsen gejat zouden worden.
Ik had het fout
  zondag 23 juli 2006 @ 05:03:30 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095923
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:01 schreef Kauki het volgende:

[..]

Als slechthorende ben ik misschien wel sneller bang ja, omdat ik geen geluiden kan herkennen. Maar aan de andere kant heeft het ook z'n voordelen: doordat ik niet gehoord heb wat ze riepen ben ik daar niet zo bang voor.
Verlichting hier is heel slecht, dus foto's zonder flits zouden sowieso mislukt zijn.
En materiaal voor de politie... Alsof ze er dan wel serieus mee om zouden gaan, kom op zeg
[..]

Nee, mijn fiets stond in de fietsenstalling die niet eens in het slot kan vallen, laat staan dat hij op slot kan. Ik was bang dat ze dat hele hok leeggeplunderd hadden, dat was nog een reden dat ik buiten ben gaan kijken. Maar mijn fiets stond er gelukkig nog.

Ze hadden er niet veel aan ook trouwens, ik heb mijn 2 lekke banden nog niet geplakt...
misschien een idee voor jou en de buren om een bewegingsmelder aan te leggen?
pi_40095929
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:57 schreef Kauki het volgende:

Ik dacht gezellig te kunnen babbelen met mensen die ook nog wakker waren over mensen die fietsen jatten. Maar blijkbaar had de mevrouw van het telefoonteam andere plannen
Fietsen jatten is voor de dagdienst daar gaan ze op dit uur geen aandacht aan geven.
  zondag 23 juli 2006 @ 05:05:08 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095931
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:02 schreef Kauki het volgende:

[..]

Sorry
Ik ben een van die figuren die nog hoop had in het feit dat de politie op zou komen draven om die jongens of weg te jagen, of mee te nemen richting bureau. Om zodoende te voorkomen dat er nog meer fietsen gejat zouden worden.
Ik had het fout
politie is geen superman. het duurt ff voordat ze er zijn bij een fietsendiefstal en een fiets is snel gekraakt. misschien was je beschrijving goed genoeg om de delictplegers later nog te pakken.
pi_40095936
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien een idee voor jou en de buren om een bewegingsmelder aan te leggen?
Lieve schat, leuk dat je mee denkt, maar ik woon in een studentenflat
Ik had al langer de indruk dat er fietsen verdwenen (er stonden er opeens steeds minder) en dat heb ik ook al eerder gemeld in de hoop dat er iets van toezicht of camera's zouden kunnen komen desnoods alleen voor de nep, maar nee. Te duur.
pi_40095947
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Fietsen jatten is voor de dagdienst daar gaan ze op dit uur geen aandacht aan geven.
Nee, zover was ik ook, maar als ze naar mij al een stok of iets gaan gooien dan mag er best iemand komen kijken vind ik. Voor hetzelfde geld komen er mensen nog terug van het stappen ofzo (gebeurt vaker rond deze tijd) die toevallig die 3 mannen tegenkomen. Wat dan?
'Och ja, er had wel iemand gebeld dat ze ook een stok of iets naar d'r toe gekregen had, maar zo erg was dat vast niet'.
pi_40095952
Kun je niet gewoon een jachtgeweer kopen, dan zie je ze nooit meer terug als je daar een paar keer ongericht mee schiet. Als de staat eigendommen niet beschermd moet de burger het maar zelf opknappen.
  zondag 23 juli 2006 @ 05:11:30 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095955
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:06 schreef Kauki het volgende:

[..]

Lieve schat, leuk dat je mee denkt, maar ik woon in een studentenflat
Ik had al langer de indruk dat er fietsen verdwenen (er stonden er opeens steeds minder) en dat heb ik ook al eerder gemeld in de hoop dat er iets van toezicht of camera's zouden kunnen komen desnoods alleen voor de nep, maar nee. Te duur.
een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt. 5 euro de man bij een populatie van 20.
pi_40095963
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt.
Alsof die studenten wakker worden van een bouwlamp. :
pi_40095966
quote:
een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt. 5 euro de man bij een populatie van 20.
Geld investeren om tuig van je eigendommen weg te houden? Dat moet je zo min mogelijk doen.
  zondag 23 juli 2006 @ 05:14:05 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095969
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:13 schreef sig000 het volgende:

[..]

Alsof die studenten wakker worden van een bouwlamp. :
het zet de daders in het zonnetje dombo. dat schrikt voor dieven nogal af.
pi_40095972
Waarom heb je je buren niet gewekt?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_40095976
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:10 schreef Steijn het volgende:
Kun je niet gewoon een jachtgeweer kopen, dan zie je ze nooit meer terug als je daar een paar keer ongericht mee schiet. Als de staat eigendommen niet beschermd moet de burger het maar zelf opknappen.
Daar begint het inderdaad op te lijken ja. Het is toch eigenlijk te zot voor woorden
Ik heb nog wel gezocht naar iets wat ik terug kon gooien, maar ik kon helaas niks vinden...
quote:

[..]

een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt.
Weet ik, maar volgens de complexbeheerder toch nog te duur en wij mogen niet zomaar zelf allerlei dingen installeren. Misschien dat ik dit ook wel ter sprake breng als ik aangifte ga doen.
pi_40095980
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:15 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je je buren niet gewekt?
Omdat ik als enige van mijn gang nog niet op vakantie of naar huis ben. Ofwel: er is niemand om te wekken.
pi_40095981
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het zet de daders in het zonnetje dombo. dat schrikt voor dieven nogal af.
Welke sukkel gaat er nu studentenfietsen stelen?
  zondag 23 juli 2006 @ 05:19:00 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095984
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

pi_40095985
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er zijn meer van dat soort sukkels dan jij denkt hoor
pi_40095988
Ik zou bier stelen.
  zondag 23 juli 2006 @ 05:23:01 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40095999
ts hoe kom jij aan schoenmaat 42 trouwens?
pi_40096000
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:19 schreef Kauki het volgende:

[..]

Er zijn meer van dat soort sukkels dan jij denkt hoor
Ja meestal de medestudenten die een fiets nodig hebben en met de zatte kloten te lam zijn om de oorspronkelijke op te zoeken.
  zondag 23 juli 2006 @ 05:24:01 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40096003
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja meestal de medestudenten die een fiets nodig hebben en met de zatte kloten te lam zijn om de oorspronkelijke op te zoeken.
er zitten ook lucratieve fietsen tussen...
pi_40096004
hey schuim; mn auto is helemaal klaar en hij doet het weer.

Van de week wil ik ff langskomen als dat kan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_40096013
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:23 schreef zoalshetis het volgende:
ts hoe kom jij aan schoenmaat 42 trouwens?
Tis meer 41-42. Hoe ik er aan kom, weet ik niet. Iedereen heeft bij ons in de familie grote voeten. Ik heb niet eens echt grote voeten, maar ik heb vaak een maat groter nodig voor enkelsteunen.
Wat dat betreft ook best slecht dat ze niet eens raak gegooid hebben. Het is nou niet zo dat ik onwijs hard kan lopen
pi_40096014
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daar schiet mij zojuist de oplossing tegen de fietsendieven te binnen.
Dat hielp niet!
Ik heb het nog zo geprobeerd
pi_40096018
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:25 schreef Kauki het volgende:

[..]

Dat hielp niet!
Ik heb het nog zo geprobeerd
  zondag 23 juli 2006 @ 05:38:51 #39
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40096048
O. Ze stelen wat fietsen? Fuck it. Je moet elkaar een beetje bezighouden als studenten!
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_40096049
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:38 schreef arneaux het volgende:
O. Ze stelen wat fietsen? Fuck it. Je moet elkaar een beetje bezighouden als studenten!
ja de bejaarde uithangen kan over 60 jaar ook nog wel.
pi_40096070
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:47 schreef Kauki het volgende:
Neemt niet weg dat ze dan geen reclame moeten maken dat de politie er altijd is als je ze nodig hebt.
Van onze Belastingcenten nota-bene.
pi_40096073
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:47 schreef Kauki het volgende:

[..]

Ik zal het onthouden.
Neemt niet weg dat ze dan geen reclame moeten maken dat de politie er altijd is als je ze nodig hebt.
Ik heb nog nooit een reclame op enig waarheidsgehalte kunnen betrappen.
pi_40096075
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:49 schreef sig000 het volgende:
Ik heb nog nooit een reclame op enig waarheidsgehalte kunnen betrappen.
De Grolsch-reclame wel hoor.
pi_40096080
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:50 schreef Steijn het volgende:

[..]

De Grolsch-reclame wel hoor.
Misschien na een hele krat?
pi_40096085
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:53 schreef sig000 het volgende:
Misschien na een hele krat?
Ja, je moet het goed proeven.
pi_40096088
quote:
Melding maken van diefstal met geweld. Dat kan niet, het is niet erg genoeg en er kan ook niemand langskomen op dit tijdstip; ik moet maandag maar langs het teambureau gaan om daar aangifte te doen.
Dat vind ik op zijn zachts gezegd erg merkwaardig. Ik heb in dezelfde plaats (Nijmegen) van de week (ook +/- 3:30) ook een fietsendiefstal weten te melden via 0900-8844 en binnen luttele minuten waren er 2 agenten te fiets ter plaatse die na enige speurwerk de onverlaten in de kraag konden vatten.

In welke buurt was het?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_40096090
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:56 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Dat vind ik op zijn zachts gezegd erg merkwaardig. Ik heb in dezelfde plaats (Nijmegen) van de week (ook +/- 3:30) ook een fietsendiefstal weten te melden via 0900-8844 en binnen luttele minuten waren er 2 agenten te fiets ter plaatse die na enige speurwerk de onverlaten in de kraag konden vatten.

In welke buurt was het?
Wat een ontieglijke naaistreek.
Zeg maar Hatert, die kant uit.
pi_40096095
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:57 schreef Kauki het volgende:

[..]

Wat een ontieglijke naaistreek.
Ja, ik weet het. Ik ben een verrader.
quote:
Zeg maar Hatert, die kant uit.
Daar zou ik ook niet dorsten te komen als pliesie.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_40096099
quote:
Op zondag 23 juli 2006 06:00 schreef rekenwonder het volgende:
Ben jij echt Dr. Ir. ? Op welk vakgebied?
pi_40096188
We hebben in Nederland duidelijk geen no tolerance beleid
Eerder een beleid dat ze misschien in beweging komen als er zeer ernstige misdrijven worden gepleegd.

Fietsen stelen is bijna normaal geworden. Eigenlijk gewoon te gek voor woorden natuurlijk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40096191
Zie je wel,
Aan de politie heb je niks

behalve dat ze je dag nog erger verpesten
stelletje kanker kut paupers
pi_40096513
quote:
Op zondag 23 juli 2006 06:33 schreef TwyLight het volgende:
Zie je wel,
Aan de politie heb je niks

behalve dat ze je dag nog erger verpesten
stelletje kanker kut paupers
Ah en jij gaat dat allemaal even rechtzetten?
  zondag 23 juli 2006 @ 08:08:29 #53
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_40096522
hier hadden op zijn minste 6 cops cars gestaan... die agenten hier hebben zo af en toe zin om een lekker te rossen
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 23 juli 2006 @ 08:09:49 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40096526
Pak je shotgun en leg ze een voor een neer. Of met een goed schot 2 tegelijk!
censuur :O
  zondag 23 juli 2006 @ 08:11:08 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40096532
TS had gewoon 112 moeten bellen in dit geval.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_40096535
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:51 schreef zoalshetis het volgende:
Toen ik dat deed bij de vernielingen in mijn vorige asowijk (ze wilden net aan onze auto beginnen) gooiden ze er nog een tandje bij hoor. Nu zouden ze niet alleen ons huis in puin slaan en in de fik steken en mij verkrachten, maar de kinderen erbij. Vanaf dat moment gingen ze ook gericht op de kinderen gooien met zwaar knalvuurwerk (strijkers, van die hele grote).
Want de politie komt toch niet.

TS: ik weet het. Grof schandaal maar wen er maar aan: de politie is hier het doodschoppen niet waard als het aankomt op bescherming voor oplettende burgers die hun mond nog durven opendoen. Negeren, doen alsof je neus bloedt en vooral niets terugdoen want dan staan ze er ineens wel.
Onze Koerdische buurman was na een jaar of 5 racistische opmerkingen en bedreigingen geknapt -hij had al een oorlogstrauma uit Turkije meegenomen inclusief een half kapotgesneden gezicht en rug enzo- en heeft één van die families opgezocht en voor de deur staan wachten tot er eentje naar buiten kwam om af te maken. Raad eens wie er binnen 3 minuten stonden om hem af te voeren?
En oh ja, toen hij ook openlijk foto's maakte van hoe ze de halve buurt sloopten om een Paasvuur aan te leggen, lagen de volgende dagen zijn ruiten er ook steeds uit. Niet doen!

Edit: tenzij je niet bang bent en de confrontatie aandurft, maar ik weet wel dat ik zo'n held niet ben of wil zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40096557
quote:
Op zondag 23 juli 2006 08:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Toen ik dat deed bij de vernielingen in mijn vorige asowijk (ze wilden net aan onze auto beginnen) gooiden ze er nog een tandje bij hoor. Nu zouden ze niet alleen ons huis in puin slaan en in de fik steken en mij verkrachten, maar de kinderen erbij. Vanaf dat moment gingen ze ook gericht op de kinderen gooien met zwaar knalvuurwerk (strijkers, van die hele grote).
Want de politie komt toch niet.

TS: ik weet het. Grof schandaal maar wen er maar aan: de politie is hier het doodschoppen niet waard als het aankomt op bescherming voor oplettende burgers die hun mond nog durven opendoen. Negeren, doen alsof je neus bloedt en vooral niets terugdoen want dan staan ze er ineens wel.
*knip*
En oh ja, toen hij ook openlijk foto's maakte van hoe ze de halve buurt sloopten om een Paasvuur aan te leggen, lagen de volgende dagen zijn ruiten er ook steeds uit. Niet doen!
Ik kan niks met de foto die ik heb, die is te donker. En verder laat ik het bij een aangifte doen maandag, omdat ik er toch moet zijn ivm verloren paspoort en eventueel voor de eigenaars van de fietsen mochten die er wat aan hebben.
Ik vind het een beetje jammer dat je denkt goed te doen, maar zelf achterblijft met een enorm gevoel van onveiligheid. Maar ja, dat schijnt er bij te horen hier in Nederland...
pi_40096562
quote:
Op zondag 23 juli 2006 08:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Edit: tenzij je niet bang bent en de confrontatie aandurft, maar ik weet wel dat ik zo'n held niet ben of wil zijn.
Ik ben slechthorend en al vrij bang uitgevallen doordat ik een vrij makkelijk doelwit ben, dus nee dank je, dat mag een ander dit keer mooi doen...
pi_40096593
quote:
Op zondag 23 juli 2006 08:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Pak je shotgun en leg ze een voor een neer. Of met een goed schot 2 tegelijk!
Vind ik ook. Tuig ben ik liever kwijt dan rijk.
  zondag 23 juli 2006 @ 08:43:47 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40096663
waarschijlnlijk waren ze druk bezig boetes uit te delen.. (fietsen zonder licht etc.. stelletje naaiberen)
Huilen dan.
pi_40096674
quote:
Op zondag 23 juli 2006 08:43 schreef Isdatzo het volgende:
waarschijlnlijk waren ze druk bezig boetes uit te delen.. (fietsen zonder licht etc.. stelletje naaiberen)
Ah jij fietst zeker vaak?
  zondag 23 juli 2006 @ 08:53:27 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40096718
quote:
Op zondag 23 juli 2006 08:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ah jij fietst zeker vaak?
* Isdatzo mompelt iets over kranten
Huilen dan.
pi_40096848
quote:
Op zondag 23 juli 2006 08:43 schreef Isdatzo het volgende:
Dat kan best. Ik ga het hele voorval wel melden als ik maandag aangifte ga doen in ieder geval...
pi_40096854
quote:
Op zondag 23 juli 2006 09:18 schreef Kauki het volgende:

[..]

Dat kan best. Ik ga het hele voorval wel melden als ik maandag aangifte ga doen in ieder geval...
Heb je een halve of hele dag vrij genomen?
pi_40096862
quote:
Op zondag 23 juli 2006 09:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Heb je een halve of hele dag vrij genomen?
Ik heb vakantie, dus ik heb alle tijd
pi_40096935
En wat vond je hieraan dat geen spoed vereiste?
Gewoon altijd 112 bellen en dan bepalen zij wel of het spoed is of niet. Als ik me niet veilig zou voelen dan zou ik zeker altijd 112 bellen!
pi_40097023
Je had gewoon 112 moeten bellen, verhaal iets aandikken over bedreigingen. Dan staan ze gelijk voor de deur.
pi_40097030
quote:
Op zondag 23 juli 2006 09:34 schreef bellerophon81 het volgende:
En wat vond je hieraan dat geen spoed vereiste?
Gewoon altijd 112 bellen en dan bepalen zij wel of het spoed is of niet. Als ik me niet veilig zou voelen dan zou ik zeker altijd 112 bellen!
Idd, maar de TS is een huillie die denkt dat 'de buurt het niet in dank zou afnemen' als de politie aankwam met sirene enzo.... Saai.
pi_40097128
quote:
Op zondag 23 juli 2006 09:47 schreef PimpNLimp het volgende:

[..]

Idd, maar de TS is een huillie die denkt dat 'de buurt het niet in dank zou afnemen' als de politie aankwam met sirene enzo.... Saai.
Of je neemt alles wat je leest wel heel erg letterlijk

Ik weet niet waarom ik geen 112 gebeld heb. Ik heb al meerdere malen 112 moeten bellen en toen was er direct levensgevaar, iets wat in dit geval in mijn oordeling niet was. Gevaar wel, levensgevaar niet. Bovendien ga ik er vanuit dat de mensen van 0900-8844 politie-met-spoed zou regelen als zij vinden dat 112 wel nodig was geweest...
Goed dat er naar gevraagd wordt trouwens.
  zondag 23 juli 2006 @ 10:44:21 #70
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40097661
opgeruimd, bagger en offtopic geneuzel over TS verwijderd.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_40098431
Personen op heterdaad betrappen is gewoon 112

Bron
pi_40098510
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:52 schreef Kauki het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, ik heb niet verstaan wat ze zeiden. En het kan me ook niet zoveel schelen eigenlijk, het is niet zo dat ze morgen opeens bij me binnen staan.
Misschien heb je wel de lotto gewonnen!
pi_40100061
Gewoon zeggen dat als de politie niet komt je zelf wel wat vriendjes belt om een en ander op te lossen. Moet jij eens kijken hoe snel ze er zijn .
  zondag 23 juli 2006 @ 12:51:31 #74
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40100752
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:11 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_40101209
112 moet je hiervoor ook bellen.
pi_40101338
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ach man, kom op. Zelfs als je die lui geboeid en al op het bureau aflevert, inclusief een ondertekende bekentenis, dan nog hebben ze het daar 'te druk'. Het enige waar die laffe honden goed in zijn is zeikboetes schrijven voor verkeersovertredingen, en lullige ID-boetes schrijven in uitgaansgebieden. Maar écht orde handhaven en gezag uitstralen, die tijd is al 20 jaar voorbij.
Dan wenden ze zich eerst tot de heterdaadjes met de vraag of ze au hebben waarschijnlijk...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 23 juli 2006 @ 13:12:03 #77
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40101372

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:11 ]
Zerg schreef:
  zondag 23 juli 2006 @ 13:20:34 #78
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_40101628
quote:

[..]

Ach man, kom op. Zelfs als je die lui geboeid en al op het bureau aflevert, inclusief een ondertekende bekentenis, dan nog hebben ze het daar 'te druk'. Het enige waar die laffe honden goed in zijn is zeikboetes schrijven voor verkeersovertredingen, en lullige ID-boetes schrijven in uitgaansgebieden. Maar écht orde handhaven en gezag uitstralen, die tijd is al 20 jaar voorbij.
Dan krijg je sowieso een procesverbaal voor onwetmatige vrijheidsberoving.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 23 juli 2006 @ 13:35:42 #79
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_40101998
maaikuuul is terug, ik zie een verband
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_40102048
quote:
Op zondag 23 juli 2006 13:35 schreef postmortum het volgende:
maaikuuul is terug, ik zie een verband
Ze waren niet met de scooter en ze hadden niet zulke dikke gouden kettingen om
  zondag 23 juli 2006 @ 13:38:15 #81
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_40102049
bel dan gewoon 112 en zeg dat je bedreigd voelt
  zondag 23 juli 2006 @ 13:44:40 #82
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_40102196
inderdaad iets voor 112, wel raar dat je niet gewoon doorverbonden bent door 0900-tuig
  zondag 23 juli 2006 @ 19:02:04 #83
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40109610
Bedreiging is een misdrijf, geen overtreding. Volgens ome Donner hoeft er niet eens sprake te zijn van een bedreiging, als de situatie als bedreigend kan worden ervaren is hier al sprake van. De politie had gewoon met een code 1 moeten komen.

Je had moeten zeggen: "Nou dan los ik het zelf wel op, stuur maar een ambulance om ze op te halen."
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_40109800
Ach die kut politie in dit land. Ze willen zogenaamd serieus genomen worden, maar sorry hoor, als je het wel weet te presteren om 3 uur 's nachts langs de weg te staan flitsen om je quotum te halen, ben je ook maar eens zo flink echt werk te doen waar wij je voor betalen. Ik op onze politie.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:14:35 #85
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40109872
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:11 schreef BobbyB het volgende:
Ach die kut politie in dit land. Ze willen zogenaamd serieus genomen worden, maar sorry hoor, als je het wel weet te presteren om 3 uur 's nachts langs de weg te staan flitsen om je quotum te halen, ben je ook maar eens zo flink echt werk te doen waar wij je voor betalen. Ik op onze politie.
Eensch. En ik heb er zelfs gewerkt (niet als agent gelukkig).
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_40109960
quote:
Het is inderdaad te gek voor woorden. En eigenlijk ga ik ook alleen maar aangifte doen morgen omdat dat misschien handig is voor diegenen die nu hun fiets missen. Ik ga er eigenlijk niet eens meer vanuit dat ze daders of fietsen vinden.
Melding maken van het hele niet-langskomen-verhaal doe ik ook, tegen beter weten in. Er wordt waarschijnlijk toch geen reet mee gedaan...
pi_40110003
Ach, 't is een cliché, maar aan de politie heb je echt 3 x niks.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:25:57 #88
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40110137
Waarom bel je dan ook geen 112, sukkel
pi_40110238
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:25 schreef aaipod het volgende:
Waarom bel je dan ook geen 112, sukkel
Idd echt een idioot
pi_40110372
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:29 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Idd echt een idioot
  zondag 23 juli 2006 @ 19:35:42 #91
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_40110418
Je bent wel snel in paniek zeg
pi_40110460
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:35 schreef skippy22 het volgende:
Je bent wel snel in paniek zeg
Dat is het nadeel van wel iets kunnen horen, maar niet weten wat je hoort. Ook niet mijn keuze.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:42:53 #93
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40110579
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:18 schreef Kauki het volgende:
Er wordt waarschijnlijk toch geen reet mee gedaan...
Niet als je een klachtenbrief naar de korpsbeheerder stuurt. Met inhoudelijke motovatie waarom je vindt dat je niet goed geholpen bent.
pi_40111061
Ga op boxen, 1 rechtse/ linkse en KO.
Ik weet haast zeker dat die jongens als meisjes slaan.

Of Eskrima, 2 Eskrima stokken zijn in goede hande zelfs beter dan een honkbal knuppel en ze worden altijd onderschat.
Je doet een schijn beweging met de ene stok waardoor je tegenstander met z'n hand probeert te verdedigen en vervolgens sla je met volle kracht die andere stok op z'n hand. Deze aanval is instaat heel z'n hand en/of vingers te breken.

[ Bericht 70% gewijzigd door Mad-ass op 23-07-2006 20:09:49 ]
  zondag 23 juli 2006 @ 20:17:58 #95
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40111536
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:02 schreef Mad-ass het volgende:
Eskrima verhaal
Je wil niet weten hoe snel jij dan in de cel zit en zij niet.
pi_40118314
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bedreiging is een misdrijf, geen overtreding. Volgens ome Donner hoeft er niet eens sprake te zijn van een bedreiging, als de situatie als bedreigend kan worden ervaren is hier al sprake van. De politie had gewoon met een code 1 moeten komen.
Prio 1 melding voor een diefstal van een fiets en wat waarschijnlijke bedreigingen..
Rrright..
  maandag 24 juli 2006 @ 00:24:19 #97
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40119325

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:11 ]
Zerg schreef:
  maandag 24 juli 2006 @ 00:26:51 #98
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40119424

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:11 ]
Zerg schreef:
pi_40119465
Hmmm bij ons kwam de politie ook al niet toen de buurman de buurvrouw alle hoeken van de kamer liet zien en wij zeiden dat hij haar zo nog eens zou vermoorden. Volgens de politie moest die vrouw zelf bellen als ze hulp wou, en anders moesten we maar terugbellen als hij haar een keer had vermoord.
pi_40119595
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:24 schreef Mikkie het volgende:
Klopt. Ze doen er nooit wat mee. Er wordt alleen wat gedaan als er geld uit burgerzakken geklopt kan worden.
"Boehoe..
Ik krijg altijd een boete van de politieagent als ik geen licht op m'n fiets heb.. "

Man.. wat weet jij er in godsnaam van..
Flikker alsjebieft op met je huilliegedrag
pi_40119653
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

In het geval dat je met een mes bedreigd wordt zal het zo gaan:

Jij krijgt een aanklacht voor zware mishandeling aan je broek, terwijl die hufter een boete krijg voor verboden wapenbezit (een mes ofzo), en nog een schadevergoeding er bovenop ivm z'n gebroken vingers, terwijl hij een veroordeling voor poging tot moord moet krijgen. Zo krom zit 'het systeem' tegenwoordig in elkaar.
Je hebt niet zoveel verstand van strafrecht en strafvordering heh..?
Geeft helemaal niks joh, maar dan niet doen alsof je weet hoe het zit hè
  maandag 24 juli 2006 @ 00:45:35 #102
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40119977

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:12 ]
Zerg schreef:
pi_40120351
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zozo... spreek hier een agent met ervaring?

Ik hoor het helaas vaak genoeg, van dit soort zaken. Stalkers die niet aangepakt worden, mensen die jarenlang geterroriseerd worden en waar niet tegen opgetreden wordt, huiselijk geweld, kindermisbruik etc. Het gebeurt allemaal, de politie heeft er weet van maar doet er niks aan. Het moet eerst gebeuren, compleet fout gaat en de pan uit flippen, voordat er een menneke langskomt om aangifte op te nemen. En vervolgens krijgt iemand een straatverbod van 100 meter ofzo. Kom op zeg, ik weet beter.

En dan heb ik het ook over wouten die 's nachts mensen een verkeersovertreding aannaaien, terwijl er op hetzelfde moment een steekpartij is, 10 km verderop, waarbij de dader niet gepakt is omdat de politie niet snel genoeg te plaatse was. Wel een paar honderd euro verdienen, maar criminaliteit bestrijden, ho maar.

En dat beleid ga jij verdedigen?
Daar gaat het al fout.
Je hoort veel, maar de hele waarheid wordt zo nu en dan nog wel eens verdraaid.
Geeft niks, het is menselijk om de waarheid dusdanig te verdraaien dat jou in ieder geval geen enkele blaam treft.

Huiselijk geweld en kindermisbruik zijn binnen de politie nog altijd zogenaamde speerpunten als het gaat om de reactie hierop dus wat je daarover zegt (dat er niets aan gedaan wordt) is onzin.

Verder weet ik dat 90% van mijn collega's een schurft heeft aan bonnen schrijven, hoe dat quotum (dat binnenkort overigens verdwijnt) dan toch ontstaan is?
Tjah.. dat heet nu democratie.

Het feit dat je het over het aannaaien van boete´s hebt midden in de nacht verbaast me ook nogal.
Ik weet niet waar jij vandaan komt maar in Amsterdam vangen we ´s nachts gewoon boeven, daarbij buiten beschouwing latende dat overige criminaliteit elders geen enkele vrijbrief is om welke grove verkeersovertreding dan ook te maken.

Ik hoor het wel vaker:
"Wat is het voor onzin dat ik een boete krijg voor wildplassen"
- Je staat tegen een gevel aan te zeiken, dat is nogal asociaal.
"Ach man.. verderop wordt drugs gedeald, ga daar wat aan doen"
- Net of junks en drugsdealers de binnenkant van het politiebureau niet kennen
pi_40120366
quote:
Ik zie het gebeuren en raak in paniek.
  maandag 24 juli 2006 @ 01:05:09 #105
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40120481
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:59 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Daar gaat het al fout.
Geeft niks, het is menselijk om de waarheid dusdanig te verdraaien dat jou in ieder geval geen enkele blaam treft.

Huiselijk geweld en kindermisbruik zijn binnen de politie nog altijd zogenaamde speerpunten als het gaat om de reactie hierop dus wat je daarover zegt (dat er niets aan gedaan wordt) is onzin.

Verder weet ik dat 90% van mijn collega's een schurft heeft aan bonnen schrijven, hoe dat quotum (dat binnenkort overigens verdwijnt) dan toch ontstaan is?

Het feit dat je het over het aannaaien van boete´s hebt midden in de nacht verbaast me ook nogal.
Ik weet niet waar jij vandaan komt maar in Amsterdam vangen we ´s nachts gewoon boeven, daarbij buiten beschouwing latende dat overige criminaliteit elders geen enkele vrijbrief is om welke grove verkeersovertreding dan ook te maken.

Ik hoor het wel vaker:
Dat is nou juist geen democratie, meneer de Pliesie.

De handelingssnelheid van de politie is in zijn algemeenheid bedroevend laag trouwens.

Voorbeeldje, een vriend van me heeft aangifte gedaan van mishandeling en hij had een getuige. Nu zijn al 2 getuigenverklaringen (die die getuige dus 2x heeft gedaan) kwijtgeraakt en is de verklaring van die vriend van mij ook al kwijt geraakt. Dus die moet ook opnieuw.

Bovendien voelen al die pettendragers zich zo ont-ze-tend suprieur dat een fatsoenlijk gesprek, met redelijke argumenten, NOOIT kan.
pi_40120637
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:05 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dat is nou juist geen democratie, meneer de Pliesie.

De handelingssnelheid van de politie is in zijn algemeenheid bedroevend laag trouwens.

Voorbeeldje, een vriend van me heeft aangifte gedaan van mishandeling en hij had een getuige. Nu zijn al 2 getuigenverklaringen (die die getuige dus 2x heeft gedaan) kwijtgeraakt en is de verklaring van die vriend van mij ook al kwijt geraakt. Dus die moet ook opnieuw.
Dat is wel degelijk democratie, er zijn mensen (die wij eens in de vier jaar met z´n allen kiezen) die dus zodoende het volk (en dus ook de mening van datzelfde volk) vertegenwoordigen, de zogenaamde volksvertegenwoordiging.
En Laten dat nu net die mensen zijn die besluiten dat de politie zoveel bonnen moet schrijven.

Of vertel ik je nu een nieuwtje?

Dat andere voorbeeldje dat je aanhaalt is overigens gewoon slordig en fout, dat kan ik moeilijk ontkennen, maar nu vraag ik je, worden er nooit fouten in het bedrijfsleven gemaakt?
  maandag 24 juli 2006 @ 01:16:43 #107
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40120730
Ik zie dat je een deel vergeet te quoten waarmee je mijn gelijk meteen bewijst.

Je geeft aan dat wij zelf die mensen kiezen die bepalen dat er een quota gehaald moet worden. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit, in welk verkiezingsprogramma dan ook, gezien dat een parij ervoor was om een quota te halen, ergo; mensen kiezen daar niet zelf voor.

En natuurlijk worden er in het bedrijfsleven fouten gemaakt, dat zijn ook maar mensen, idd net als agenten. Maar die mensen beweren niet altijd en stellig dat ze gelijk hebben in wat ze doen, iets wat bij de pliesie nog al eens gebeurd.
  maandag 24 juli 2006 @ 01:21:16 #108
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40120846

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:12 ]
Zerg schreef:
pi_40120929
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:16 schreef arneaux het volgende:
Ik zie dat je een deel vergeet te quoten waarmee je mijn gelijk meteen bewijst.

Je geeft aan dat wij zelf die mensen kiezen die bepalen dat er een quota gehaald moet worden. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit, in welk verkiezingsprogramma dan ook, gezien dat een parij ervoor was om een quota te halen, ergo; mensen kiezen daar niet zelf voor.

En natuurlijk worden er in het bedrijfsleven fouten gemaakt, dat zijn ook maar mensen, idd net als agenten. Maar die mensen beweren niet altijd en stellig dat ze gelijk hebben in wat ze doen, iets wat bij de pliesie nog al eens gebeurd.
Verval nu alsjeblieft niet in vooroordelen, dat spreekt niet bepaald in je voordeel.
Die quote heb ik inderdaad niet gemaakt omdat ik het nogal een onzinnige slappe afsluiter vond die ik je wilde besparen.

Om op je stukje te reageren inzake de verkiezingen waar jij wel of niet over stemt:
Meen je dit nu serieus?

De begroting van de regering dient eenmaal sluitend te zijn en dan worden er soms beslissingen gemaakt die niet altijd in jouw voordeel uitpakken, immers, de aanleg en het onderhoud van bijvoorbeeld de snelwegen moet ook worden bekostigd.
pi_40120939
Bij de politie werken toch voornamelijk zwakzinnigen die met zijn tweeën bonnen gaan lopen uitschrijven.

Stel je voor dat ze echt werk moeten verrichten met hun klappertjes pistool.
De politie is je beste vriend, dan moet je verdomde weinig vrienden hebben .
pi_40121011
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik denk het ook ja Mensen voelen zich steeds onveiliger op straat, er ontstaat steeds meer crimineel gedrag, en vervolgens stemmen we op een partij die flitsen propageert en ons centen uit de zak klopt? Je hebt duidelijk nog wat kennis over Nederlanders nodig.
En dat is nu net de reden dat het quotum geskipt gaat worden.
De burgers en zo ook de regering zijn inzake het uitdelen van de bekeuringen inmiddels een andere mening toegedaan.

De flitspalen zullen overigens wel blijven bestaan, die kosten niet zoveel maar leveren veel op zodat jij weer in de toekomst over die net opgeknapte weg kan 'flitsen'
  maandag 24 juli 2006 @ 01:37:47 #112
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40121207

[ Bericht 97% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:13 ]
Zerg schreef:
  maandag 24 juli 2006 @ 01:40:35 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40121269

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:13 ]
Zerg schreef:
pi_40121293
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het feit dat een familielid in rechtstreeks contact staat met slachtoffers van dergelijk geweld lijkt me duidelijk genoeg. En die sarcastische opmerkingen over de waarheid verdraaien mag je achterwege laten, ik word niet graag beschuldigd van liegen.
[..]

Zoveel merk ik daar anders niet van. Ik hoor het té regelmatig, en pas als het geëscaleerd is (mensen zijn gewond geraakt of zodanig psychisch beschadigd dat ze amper hun huis uit durven), dan kunnen we hopen op wat actie van de blauwen. Tof, bedankt. Maar kruip nu maar in het hol van iemand anders.
[..]

Toch knap dat ze dan zo goed zijn in het schrijven van bonnen. Het feit dat agenten er tijdens Zomerfeesten in Nijmegen gaan bekeuren op foutparkeren (situatie: ENORM tekort aan parkeerplaatsen, een strook zand langs de busbaan wordt enkel die week als parkeerplaats gebruikt), zodat ze 20 auto's van een prent à 45 euro kunnen voorzien... wat een helden. Respect voor dat soort mensen. Ik heb me de hele dag uit de naad staan te werken om die feesten mede mogelijk te maken...en had geen andere oplossing voor een parkeerplaats... en dan gaan ze zo doen. Vier dagen schrijven ze niet, tot er weer zo'n quotum-pikkie voorbij komt. Get a life.
[..]

Ik heb het over een eigen ervaring. Komende vanaf de provinciale weg in de eerste 250 meter van de bebouwde kom een piekmeting doen en er 20 km/h bovenop verzinnen vind ik redelijk aangenaaid. Maar goed, ik dit zul je wel afdoen als 'de waarheid verdraaien'. Waarom ik het eigenlijk vertel vraag ik me nu af, want geloven doe je het vast niet. Immers, de sterke arm heeft altijd gelijk, toch?
[..]

Dat is geen excuus om die junks en dealers dan maar te laten lopen. Je moet de situatie met de meeste ernst aanpakken, en dat is in dit geval niet de wildplasser. Maar goed, een bon is een bon, toch? Of je die nu voor Henk de pisserd schrijft, voor Ahmed die elke avond inbraken pleegt, of voor Sjaak die dagelijks tientallen junks voorziet van rotte coke, jij hebt voor jouw gevoel de wereld verbeterd. Wees er maar trots op.
Amen to that. Mikkie heeft gesproken
  maandag 24 juli 2006 @ 01:42:44 #115
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40121311

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:14 ]
Zerg schreef:
pi_40121312
Nou ja, wildplassen ís ook asociaal als je dat tegen het huis/gebouw van een ander doet. Dus dat mag je van mij best (graag zelfs) bekeuren. Voor de mensen die daar wonen is dat vast belangrijk en zo is de vraag wat het meest ernstig is in elk geval weer anders.

Neemt niet weg dat ik zo een hele zooi aan idiote verhalen over de politie kan vertellen die ook allesbehalve fatsoenlijk of netjes zijn. Of logisch.

En daarbij hébben agenten gewoon een soort 'beroepshouding' die mij (en waarschijnlijk vele mensen met mij) al vanaf het begin irriteert. Welk normaal denkend mens begint een gesprek met een zin als 'Zo mevrouw, we reden misschien een beetje te hard hè?'. Grrr....wurgneigingen. Direct al. Geweldige communicatielessen op de opleiding
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 24 juli 2006 @ 01:45:19 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40121374
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:42 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, wildplassen ís ook asociaal als je dat tegen het huis/gebouw van een ander doet. Dus dat mag je van mij best (graag zelfs) bekeuren. Voor de mensen die daar wonen is dat vast belangrijk en zo is de vraag wat het meest ernstig is in elk geval weer anders.
maar wildplassen in bosjes daarentegen.. kom op dat moet toch kunnen
Huilen dan.
pi_40121401
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:45 schreef Isdatzo het volgende:

maar wildplassen in bosjes daarentegen.. kom op dat moet toch kunnen
Dat vind ik ook onnozel om te bekeuren. Volgens mij is dat ook niet echt in de geest van die wet, maar meer handelen naar de letter van de wet.
pi_40121410
Pff.. nu moet ik al die quotes weer gaan weerleggen.
Ga m´n best doen
  maandag 24 juli 2006 @ 01:48:17 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40121465
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat vind ik ook onnozel om te bekeuren. Volgens mij is dat ook niet echt in de geest van die wet, maar meer handelen naar de letter van de wet.
* Isdatzo mompelt iets over bonnenquota
Huilen dan.
  maandag 24 juli 2006 @ 01:49:31 #121
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40121492

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:14 ]
Zerg schreef:
pi_40121504
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:46 schreef kevin85 het volgende:
Pff.. nu moet ik al die quotes weer gaan weerleggen.
Ga m´n best doen
Waarom kan je niet gewoon zeggen dat sommige van je collega's inderdaad klootzakken/trutten zijn en dat de politie gewoon domweg te weinig geld krijgt om adequaat mensen in te kunnen zetten?
  maandag 24 juli 2006 @ 01:51:25 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40121543
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarom kan je niet gewoon zeggen dat sommige van je collega's inderdaad klootzakken/trutten zijn en dat de politie gewoon domweg te weinig geld krijgt om adequaat mensen in te kunnen zetten?
wordt z'n trots gekrenkt
Huilen dan.
  maandag 24 juli 2006 @ 01:52:41 #124
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40121577
Het draait idd vooral heel erg om communicatie, iets waar vaak in tekortgeschoten word. Meteen een belerende suprieure toon vaak.
  maandag 24 juli 2006 @ 01:52:53 #125
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40121580

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:14 ]
Zerg schreef:
pi_40121599
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:52 schreef arneaux het volgende:
Het draait idd vooral heel erg om communicatie, iets waar vaak in tekortgeschoten word. Meteen een belerende suprieure toon vaak.
Yep, en dat jaagt mensen volgens mij ook tegen je in het harnas. Als je al zo respectloos begint, hoe kan je dan respect terug verwachten?
  maandag 24 juli 2006 @ 01:56:27 #127
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40121669
Je behandeld mensen zoals je zelf behandeld wil worden heb ik altijd geleerd.
  maandag 24 juli 2006 @ 01:57:26 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40121699
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:56 schreef arneaux het volgende:
Je behandeld mensen zoals je zelf behandeld wil worden heb ik altijd geleerd.
en sinds wanneer bestaat deze ideale wereld?

neemt niet weg dat je 't wel kan proberen natuurlijk
Huilen dan.
  maandag 24 juli 2006 @ 01:59:09 #129
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40121732
Ik beweer toch ook niet dat er een ideale wereld bestaat? En het gaat in 1ste instantie om de toon die een agent vaak heeft aan het begin van een gesprek.
pi_40121793
quote:
Het feit dat een familielid in rechtstreeks contact staat met slachtoffers van dergelijk geweld lijkt me duidelijk genoeg. En die sarcastische opmerkingen over de waarheid verdraaien mag je achterwege laten, ik word niet graag beschuldigd van liegen.
En jij vervalt niet in vooroordelen
De pot verwijt..
quote:
Zoveel merk ik daar anders niet van. Ik hoor het té regelmatig, en pas als het geëscaleerd is (mensen zijn gewond geraakt of zodanig psychisch beschadigd dat ze amper hun huis uit durven), dan kunnen we hopen op wat actie van de blauwen. Tof, bedankt. Maar kruip nu maar in het hol van iemand anders.
We hebben nu eenmaal niet het personeel (ja, ook de politie kampt met een personeelstekort) om altijd te kunnen reageren op iemand die ergens bang voor is.
En inderdaad, als het eenmaal geëscaleerd komen we wel, maar dat is toch niet vreemd?
An sich zijn burenruzie's en dergelijke ook geen primaire taak voor de politie.
Kom nu overigens niet weer aan met het 'je hebt wel tijd voor iemand boete's aan te naaien' verhaal, want daar word ik onderhand ook een beetje moe van.
quote:
Toch knap dat ze dan zo goed zijn in het schrijven van bonnen. Het feit dat agenten er tijdens Zomerfeesten in Nijmegen gaan bekeuren op foutparkeren (situatie: ENORM tekort aan parkeerplaatsen, een strook zand langs de busbaan wordt enkel die week als parkeerplaats gebruikt), zodat ze 20 auto's van een prent à 45 euro kunnen voorzien... wat een helden. Respect voor dat soort mensen. Ik heb me de hele dag uit de naad staan te werken om die feesten mede mogelijk te maken...en had geen andere oplossing voor een parkeerplaats... en dan gaan ze zo doen. Vier dagen schrijven ze niet, tot er weer zo'n quotum-pikkie voorbij komt. Get a life.
Totdat er weer verkeersslachtoffers vallen als direct gevolg aan de hordes gevaarlijk fout geparkeerde auto's.
Totdat het jouw straat is waar de auto's dusdanig fout staan dat je amper met je eigen auto weg kan.
P.s.
Ik ken de exacte situatie daar niet en kan dus onmogelijk beoordelen in hoeverre deze auto's echt hinderlijk stonden geparkeerd, ik kam mij echter wel situaties inbeelden waarin een boete gerechtvaarigd is, let wel, ik onthoud mij van een waardeoordeel hierover
quote:
Ik heb het over een eigen ervaring. Komende vanaf de provinciale weg in de eerste 250 meter van de bebouwde kom een piekmeting doen en er 20 km/h bovenop verzinnen vind ik redelijk aangenaaid. Maar goed, ik dit zul je wel afdoen als 'de waarheid verdraaien'. Waarom ik het eigenlijk vertel vraag ik me nu af, want geloven doe je het vast niet. Immers, de sterke arm heeft altijd gelijk, toch?
'
Weer een gevalletje 'ik was er niet bij en kan dus onmogelijk hierover oordelen'
Al moet ik wel bekennen dat ik 20 km/u erbij verzinnen nogal dubieus vind.
quote:
Dat is geen excuus om die junks en dealers dan maar te laten lopen. Je moet de situatie met de meeste ernst aanpakken, en dat is in dit geval niet de wildplasser. Maar goed, een bon is een bon, toch? Of je die nu voor Henk de pisserd schrijft, voor Ahmed die elke avond inbraken pleegt, of voor Sjaak die dagelijks tientallen junks voorziet van rotte coke, jij hebt voor jouw gevoel de wereld verbeterd. Wees er maar trots op.
En deze discussie ga ik niet met je aan want volgens mij ben je hierover compleet het spoor bijster.
Vooral die laatste opmerking die je mij nog even toesnauwt doet het hem.
Wat had ik vooor commentaren van omstanders gehad als ik er niks aan had gedaan...?
Ik kan onmogelijk de hele dag op drugs posten, dan gebeurd er ergens anders wel weer iets ergers.
Btw. Als we allemaal wisten waar misdrijven gepleegd worden dan zou het ons werk een stuk makkelijk maken.

Om een oude collega van mij te citeren:
Je kan de wereld niet verbeteren, je kan de chaos alleen proberen in goede banen te leiden, en dat is hetgeen wat ik althans doe bij de politie.
pi_40121824
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is ook zo.
Het gaat mij echter te ver dat sommige mensen de gehele organisatie over 1 kam scheren.

En natuurlijk zitten er eikels bij, dat ontken ik ook echt niet.
pi_40121855
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Goed punt haal je hier aan, kevin. Ik wil je er graag even op wijzen dat alle belastingen die alleen al voortkomen uit wegenbelasting en accijnzen op brandstoffen, alsmede BPM die geheven wordt over een auto, totaal niet aan het wegennet besteed worden. Slechts iets van 50% van de autogerelateerde belastingen komt terug bij de autorijdende mens. Dus ga nou niet nog huichelachtiger proberen te verkopen dat met boetes de infrastructuur verder verbeterd wordt, dat gebeurt met de inkomsten die daar oorspronkelijk voor bedoeld zijn niet eens.
Ik praat ook niet over al het geld, een deel van het geld wel.
Of wil je dat ik hier neerzet waar dat geld allemaal naartoe gaat.

Dat weet je zelf neem ik aan ongeveer ook wel, AOW, WAO etc.
  maandag 24 juli 2006 @ 02:05:44 #133
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40121876
En kijk, nu word t eens te meer duidelijk dat de politie overtuigd is van eigen gelijk. En ze niet op andere gedachte gebracht kunnen worden, op wat voor manier dan ook.
pi_40121910
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:05 schreef arneaux het volgende:
de politie
Het is ook duidelijk dat jij een klootmongool bent dit het verschil tussen een individu en een organisatie niet inziet.
pi_40121914
Ik heb ook goede verhalen over de politie hoor

Maar goed, ik neem aan dat jullie op de opleiding les krijgen in communiceren en ik neem maar even voor het gemak aan dat die superieure belerende toon daar niet wordt onderwezen. Hoe komen agenten daar dan aan? En waarom bezig je in hemelsnaam zo'n toon als dat juist agressie uitlokt? Ik ben erg lief, moeilijk te irriteren en redelijk beschaafd, maar als een agent zo tegen me praat gaan mijn nekharen overeind staan. En als dat al bij mij gebeurd dan kan ik ook wel voorspellen wat zo'n toon doet bij het gros van de mensen die worden toegesproken door een agent.
pi_40121941
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:59 schreef arneaux het volgende:
Ik beweer toch ook niet dat er een ideale wereld bestaat? En het gaat in 1ste instantie om de toon die een agent vaak heeft aan het begin van een gesprek.
Het is altijd de toon die de muziek maakt.

En als ik je zelfs een tipje mag geven:
Wees beleefd en eerlijk, dan kom je bij mij in veel van de gevallen onder een bon uit.
Ik bekeur alleen de hufters/aso's/galbakken, en absoluut niet de hardwerkende Nederlander.

Dat is mijn invulling van de discretionaire bevoegdheid.
pi_40121983
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook goede verhalen over de politie hoor

Maar goed, ik neem aan dat jullie op de opleiding les krijgen in communiceren en ik neem maar even voor het gemak aan dat die superieure belerende toon daar niet wordt onderwezen. Hoe komen agenten daar dan aan? En waarom bezig je in hemelsnaam zo'n toon als dat juist agressie uitlokt? Ik ben erg lief, moeilijk te irriteren en redelijk beschaafd, maar als een agent zo tegen me praat gaan mijn nekharen overeind staan. En als dat al bij mij gebeurd dan kan ik ook wel voorspellen wat zo'n toon doet bij het gros van de mensen die worden toegesproken door een agent.
Waar dat vandaan komt weet ik echt niet.
Misschien dat het mijn jeugdigheid is dat ik mijzelf er nog nooit op betrapt heb.

Ik hoop dan ook dat men zegt dat ze dit vervelend vinden wanneer ik mij hieraan schuldig maak.
pi_40122013
Als je zegt dat je het vervelend vindt dan heb je een grote mond
  maandag 24 juli 2006 @ 02:12:54 #139
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40122031
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:07 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Het is ook duidelijk dat jij een klootmongool bent dit het verschil tussen een individu en een organisatie niet inziet.
Als jij nou s lekker de tering krijgt. We bashen hier toch niet 1 persoon? We hebben het hier over heel de organisatie, heel de tijd al. Die kerel hier in t topic verdedigd toch ook niet alleen zichzelf, maar de organisatie. Gewoon lezen pipo.
pi_40122034
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:11 schreef Isabeau het volgende:
Het is wederom de toon die de muziek maakt
pi_40122048
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:12 schreef arneaux het volgende:

[..]

Als jij nou s lekker de tering krijgt. We bashen hier toch niet 1 persoon? We hebben het hier over heel de organisatie, heel de tijd al. Die kerel hier in t topic verdedigd toch ook niet alleen zichzelf, maar de organisatie. Gewoon lezen pipo.
Hij verdedigd de organisatie en zichzelf zoals hij het ziet, hou kan je nou heel de organisatie daar een ophangen.
  maandag 24 juli 2006 @ 02:14:07 #142
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40122055
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:11 schreef Isabeau het volgende:
True.
  maandag 24 juli 2006 @ 02:15:26 #143
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40122084
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:13 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Het is wederom de toon die de muziek maakt
En dit is nou PRECIES de toon waarover we het heel de tijd al hebben.
  maandag 24 juli 2006 @ 02:16:19 #144
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40122109
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:13 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Hij verdedigd de organisatie en zichzelf zoals hij het ziet, hou kan je nou heel de organisatie daar een ophangen.
Dan verdedigd hij de organisatie toch
pi_40122149
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:16 schreef arneaux het volgende:

[..]

Dan verdedigd hij de organisatie toch
Inderdaad, maar zoals hij dat ziet, dat betekent niet dat hij alle kennis in pacht heeft en dat zijn woord ook waarheid is dus vind het nog steeds nogal kortzichtig zoals je je opstelt. Maarja maakt me verder ook niet uit, als je zo achterlijk doet als je wordt aangehouden zal je eerder een boete krijgen dan wanneer je gewoon zonder vooroordelen de politie agent(e) netjes te woord staat.
  maandag 24 juli 2006 @ 02:18:50 #146
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40122164

[ Bericht 97% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:15 ]
Zerg schreef:
pi_40122246
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:15 schreef arneaux het volgende:

[..]

En dit is nou PRECIES de toon waarover we het heel de tijd al hebben.
Najah..
Het begon over iets anders.
Namelijk:
Dat de politie een kloteorganisatie is die er alleen maar is om mensen boete's aan te naaien.
Dat ging mij weer wat te ver (dus toch de toon..?) zeker als ik mij bedenk hoeveel wonden en kneuzingen ik de afgelopen 2 jaar heb opgelopen als gevolg van het vechten met verdachten.
Dan heb ik het nog niet eens over de collega die 2 kogels in z'n been mocht happen als gevolg van het zorgdragen voor de nationale veiligheid.
  maandag 24 juli 2006 @ 02:23:55 #148
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40122269

[ Bericht 31% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:15 ]
Zerg schreef:
  maandag 24 juli 2006 @ 02:24:52 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40122283

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:15 ]
Zerg schreef:
pi_40122353
Als je het mij vraagt had je gewoon direct 112 moeten bellen... Wijsheid achteraf natuurlijk, maar een leer voor de (hopelijk niet) volgende keer...

Mensen bellen voor de gekste dingen naar 112... Dit was echt een gerechtvaardigde reden hoor, geen discussie nodig... Gewoon 112
Als je denkt dat je er bent, ben je er geweest.
pi_40122404
quote:
Op zondag 23 juli 2006 05:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, was dat nou weer voor 'n onzin...

Het kan alleen wel zijn dat als er andere dingen zijn die net effe wat belangrijker zijn, dat die dan voor gaan...
pi_40122413
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:18 schreef Mikkie het volgende:

Ingekort verhaal voor de overzichterlijkheid.
Omdat ik ook eigenlijk lekker wil gaan slapen zal ik het onderste gedeelte van je post slechts behandelen.
De overige gevallen zijn te gedetailleerd om er over te kunnen discussieren.

In het geval wat ik benoemde met betrekking tot die wildplasser ging het niet om een concrete drugsdeal even verderop.
Er zal altijd wel ergens iets in Amsterdam gebeuren dat erger is dan die wildplasser, maar betekent dat dat ik die jongen geen bon moet geven?
We hebben het hier over de wallen van Amsterdam waar altijd drugs verhandeld wordt.
Die gasten worden zat vaak gepakt en ja.. het is af en toe dweilen met de kraan open.
Maar omdat er drugs verhandeld wordt betekent dat niet dat je je ogen moet sluiten voor kleinere vergrijpen (openlijk gebruik, aanbieden van diensten etc.)
pi_40122498
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het grote nadeel is alleen dat dit gaat over enkele gevallen. Feit is dat elke Nederlander wel uit eigen vaatje kan tappen als het over zeer negatieve ervaringen met de politie gaat.
Ik vind juist dat het heel erg meevalt over die negatieve ervaringen.
En ja.. ik ken alle verjaardagsverhalen inmiddels wel maar ik merk dat de meeste mensen doorgaans redelijk positief zijn over de politie.

Als ik die posts van jou af en toe lees over de politie dan vraag ik me af of je je ook wel eens beseft dat wij ook wel degelijk een heleboel goed werk verrichten.
Er gaat zo nu en dan wel eens wat fout, er zitten eikels tussen maargoed, die zitten in elke organisatie.

Het is voor mij trouwens bedtijd.
Groeten
pi_40122507
quote:

[..]

....

[ Bericht 21% gewijzigd door Stefan_Teske op 24-07-2006 03:44:35 ]
pi_40122563
quote:
En als we ze zelf nodig hebben, vinden we ze weer lief... beetje schijnheilig dus... Als je een bekeuring krijgt voor te hard rijden, wie is er dan een lul... degene die hem uitdeelt of degene die te hard rijdt...?
pi_40122582
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:18 schreef Kauki het volgende:

[..]

Het is inderdaad te gek voor woorden. En eigenlijk ga ik ook alleen maar aangifte doen morgen omdat dat misschien handig is voor diegenen die nu hun fiets missen. Ik ga er eigenlijk niet eens meer vanuit dat ze daders of fietsen vinden.
Melding maken van het hele niet-langskomen-verhaal doe ik ook, tegen beter weten in. Er wordt waarschijnlijk toch geen reet mee gedaan...
Had je maar 112 moeten bellen...
pi_40122619
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nah, dat lijkt me ook niet nee. Over een half jaar krijg je dan post dat ze niet genoeg aanknopingspunten hebben enzo
[..]

Klopt. Ze doen er nooit wat mee. Er wordt alleen wat gedaan als er geld uit burgerzakken geklopt kan worden.
Heb jij wel eens geld aan de politie moeten geven dan?
pi_40122664
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:33 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Je hebt niet zoveel verstand van strafrecht en strafvordering heh..?
Geeft helemaal niks joh, maar dan niet doen alsof je weet hoe het zit hè
Ik begon de moed al te verliezen, maar gelukkig, ze zijn er nog...... mensen die weten waar ze over praten OF gewoon hun bek houden...

Ik vind z'n theorie idd ook erg kort door de bocht...
pi_40122679
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zozo... spreek hier een agent met ervaring?

Ik hoor het helaas vaak genoeg, van dit soort zaken. Stalkers die niet aangepakt worden, mensen die jarenlang geterroriseerd worden en waar niet tegen opgetreden wordt, huiselijk geweld, kindermisbruik etc. Het gebeurt allemaal, de politie heeft er weet van maar doet er niks aan. Het moet eerst gebeuren, compleet fout gaat en de pan uit flippen, voordat er een menneke langskomt om aangifte op te nemen. En vervolgens krijgt iemand een straatverbod van 100 meter ofzo. Kom op zeg, ik weet beter.

En dan heb ik het ook over wouten die 's nachts mensen een verkeersovertreding aannaaien, terwijl er op hetzelfde moment een steekpartij is, 10 km verderop, waarbij de dader niet gepakt is omdat de politie niet snel genoeg te plaatse was. Wel een paar honderd euro verdienen, maar criminaliteit bestrijden, ho maar.

En dat beleid ga jij verdedigen?
Dat is geen beleid vriend...

Je gaat in de verdediging, maar je bewijst alleen maar steeds meer dat je er geen hol van snapt...

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefan_Teske op 24-07-2006 03:43:47 ]
pi_40122732
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:25 schreef MrX1982 het volgende:
Bij de politie werken toch voornamelijk zwakzinnigen die met zijn tweeën bonnen gaan lopen uitschrijven.

Stel je voor dat ze echt werk moeten verrichten met hun klappertjes pistool.
De politie is je beste vriend, dan moet je verdomde weinig vrienden hebben .
Zwakzinnigen... Zit het je nog steeds dwars dat je bent afgewezen?

Echt werk verrichten?... jij bent de eerste die ze belt...

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefan_Teske op 24-07-2006 03:43:27 ]
  maandag 24 juli 2006 @ 02:55:06 #161
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40122762
Het zit je diep he Stefan.
pi_40122875
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:22 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Najah..
Het begon over iets anders.
Namelijk:
Dat de politie een kloteorganisatie is die er alleen maar is om mensen boete's aan te naaien.
Dat ging mij weer wat te ver (dus toch de toon..?) zeker als ik mij bedenk hoeveel wonden en kneuzingen ik de afgelopen 2 jaar heb opgelopen als gevolg van het vechten met verdachten.
Dan heb ik het nog niet eens over de collega die 2 kogels in z'n been mocht happen als gevolg van het zorgdragen voor de nationale veiligheid.
Kevin, geef het op.... Ze snappen het toch niet...
  maandag 24 juli 2006 @ 03:04:04 #163
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40122891
quote:
Op maandag 24 juli 2006 03:02 schreef Stefan_Teske het volgende:

[..]

Kevin, geef het op.... Ze snappen het toch niet...
Lighten up dude. En hou je gemak s n btje, halve zool.
pi_40122908
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:55 schreef arneaux het volgende:
Het zit je diep he Stefan.
Dat ik hier niemand met een redelijk verstandsvermogen kan vinden bedoel je?

...

Ja, inderdaad...
pi_40122916
quote:
Op maandag 24 juli 2006 03:04 schreef arneaux het volgende:

[..]

Moet jij zeggen
pi_40122931
quote:
Op maandag 24 juli 2006 03:04 schreef arneaux het volgende:

[..]

Wou je beweren dat je het wel snapt dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefan_Teske op 24-07-2006 03:41:56 ]
pi_40122933
quote:
Op maandag 24 juli 2006 03:06 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Moet jij zeggen
Tnx, begon weer bijna de moed te verliezen
pi_40123089
quote:
Op maandag 24 juli 2006 03:07 schreef Stefan_Teske het volgende:

[..]

Wou je beweren dat je het wel snapt dan?
Half uur later, nog geen reactie.. mooi... dan zijn we klaar...

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefan_Teske op 24-07-2006 03:41:32 ]
pi_40123201
Tsja, die houding hè. Ik vind het heel prettig zoals kevin één en ander op erg nette wijze komt uitleggen, alhoewel kevin natuurlijk niet verantwoordelijk is voor sommige misstanden binnen het politieapparaat. Maar dan komt iemand precies op die toon waar ik zo'n hekel aan heb bij zowel politie als beveiligingsmedewerkers even aantonen dat iedereen een hersenloze garnaal is, behalve hijzelf blijkbaar. Tsja. Jammer van kevin's goede argumenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 24-07-2006 03:38:04 ]
pi_40123273
Oke... dan neem ik een stapje terug en verontschuldig mij voor mijn 'toon'... (Dat kunnen beveiligingsmensen echt wel hoor )

Ik ben het met je eens dat Kevins argumenten sterk zijn.. Om dat niet teniet te doen, neem ik mijn opmerking dat uitleg zinloos is, terug...
pi_40123305
Dat vind ik nou sterk

En dat terwijl ik net een stuk had gelezen waarin een 'uitsmijter' (het woord alleen al) zei dat er niet werd gediscussieerd c.q gepraat met mensen die zich leken te misdragen in een club, maar dat die mensen er zonder pardon direct uitgesmeten werden.

En uitleg is nooit zinloos. Op een gegeven moment sta je alleen in een patstelling waarbij beide partijen andere ervaringen hebben die verder niet te verifiëren zijn. En je kan iemands persoonlijke ervaring moeilijk weghalen, hoogstens nuanceren.
pi_40123353
quote:
Op maandag 24 juli 2006 03:44 schreef Isabeau het volgende:
Dat vind ik nou sterk

En dat terwijl ik net een stuk had gelezen waarin een 'uitsmijter' (het woord alleen al) zei dat er niet werd gediscussieerd c.q gepraat met mensen die zich leken te misdragen in een club, maar dat die mensen er zonder pardon direct uitgesmeten werden.

En uitleg is nooit zinloos. Op een gegeven moment sta je alleen in een patstelling waarbij beide partijen andere ervaringen hebben die verder niet te verifiëren zijn. En je kan iemands persoonlijke ervaring moeilijk weghalen, hoogstens nuanceren.
Ja, een uitsmijter... het woord zegt het al... Ik wil mijzelf niet associëren met een uitsmijter (negen van de tien mogen zichzelf zo niet eens noemen)... de goeden daar gelaten...

Laat ik het er bij houden dat sommigen eens moeten proberen om hun ervaringen ietswat te nuanceren...
  maandag 24 juli 2006 @ 04:24:14 #173
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_40123639
Nu Keving85 toch weer in het topic verschijnt, kan ik ook meteen me zoveelste klacht bij jou kwijt over de politie.

Herriner je nog het topic dat ik laatst opende voor zo'n onzinnge boete op Den Haag HS? Ik heb netjes een klachtenbrief opgestuurd (nu al ruim 1 maand terug) en nog steeds geen antwoord gekregen. Ik ga er niet meer achteraan lopen, maar vind het toch niet respectvol dat het zolang moet duren (misschien komt er wel helemaal nooit antwoord, immers is communicatie probleem nr1 bij de politie, of je dit nou wilt tegenspreken of niet)

Het gaat mij nu meer om dit verhaal. Ik word bedreigd door 2 buurjongens, moest onder bedreiging drugs dealen, ben aantal keer flink toegetakeld, en werd afgeperst voor een flink aantal euro's. Ik weet van hun waar de plantage staat, waar ze dealen, wie er van hun koopt, waar hun drugs staat opgeslagen, waar hun wapens staan opgeslagen etc etc.

Ik heb met mijn moeder een gesprek gehad bij de politie en alle informatie die nodig was doorgespeeld. De politie heeft mij gevraagd aangifte te doen, maar dit kan niet anoniem. Dat betekent dat zodra ze overgaan tot arrestatie, mijn naam uiteindelijk bekend word, en ik niet veilig over straat kan gaan (immers hebben de 2 daders een vriendengroep die bestaat uit een zooi ' grote criminelen ' die geen moeite hebben met mishandelingen e.d

Het enige wat ik kon doen is een anoniem een melding doen, maar dan zouden ze niet overgaan tot arrestatie, maar zouden ze hun alleen in een bestand opslaan, en zodra iemand wel aangifte doet, is dat een extra bewijs. Ze zouden dus niet gearresteerd worden, en het zou geen zaak worden.

De politie wist geen andere oplossing en heeft mij er nadrukkelijk op gewezen dat de enige mogelijkheid is dat ik moet onderduiken (heel leuk, ik ben de buurjongen van 1 van de daders, en ik moet onderduiken). Dat betekent dus dat ik het huis van mijn moeder moet verlaten, en niet meer terug mag komen omdat ik anders niet veilig meer ben.

Ik moet dus nu verplicht het huis uit van mijn moeder, en moet op kamers wonen elders in het land. Ik ben al mijn baantjes kwijt, mijn vrienden kan ik niet meer zien (want ik mag niet meer terugkomen in mijn woonplaatst). Ik zit voorlopig in Engeland bij me broer tot ik het huisje in mag waar ik ga wonen, en heb voor ik naar Engeland vertrok 2 weken lang thuis moeten zitten zonder een stap naar buiten te mogen zetten.

Mijn moeder voelt ze ook niet meer veilig, maar kan zo snel niet een huur-huis vinden (er is teveel vraag naar huur-huizen maar geen aanbod). Ze kan omdat ze alleen woont, geen huis kopen en moet dus in dit huis blijven wonen.
De politie weet al jaren van het drugsprobleem/dealprobleem af in de desbetreffende woonplaats, maar voelt ze dusdanig bedreigd dat ze niet tot actie overgaan. 1 buurjongen is eerder opgepakt voor verkrachting maar na 6 weken vrijgelaten ivm gebrek aan bewijs (hij neukte een wijf van 17 onder dwang in zijn kelderbox, en heeft haar vervolgens de mond gesnoerd en bedreigd nooit aangifte te doen). Het meisje heeft wel aangifte gedaan, maar na meerdere malen bedreigd te worden door vrienden van de dader heeft ze haar aangifte in moeten trekken.
De 2 daders staan bekend bij de politie als gevaarlijk, en ze weten van beide wat voor praktijken ze uitvoeren (jongens van 16/18 jaar afpersen onder bedreiging/drugsdealen etc etc).

Ik heb geen enkel goed woord meer over voor de politie, ik walg er van hoe ze met dit probleem omgaan. Ik vind het verschrikkelijk dat ik in mijn woonplaats waar ik ben geboren, en waar ik 18jaar woonde niet eens meer veilig over straat kan. Nog erger vind ik dat ik moet onderduiken en dat mijn moeder vervolgens niet eens kan verhuizen. De politie doet geen ene flikker, en dat hebben ze hier nooit gedaan.

De politie moet er juist voor zorgen dat ze hun burgers beschermen, maar tot nu toe heb ik daar nog helemaal niets van gezien. Over een aantal maanden komt er een uitzending op Nederland2 waarin aandacht word besteed aan dit probleem, en ik hoop dat de politie dan eens inziet dat ze is achter dit soort lui aan moeten gaan. Zodra de opnames beginnen en ik er meer informatie over heb (ik ga namelijk anoniem het verhaal doen over wat mij is overkomen) post ik het direct.

Nogmaals heb ik geen enkel begrip voor de politie, en met welke argumenten je ook komt, mij zal je nooit zover krijgen dat ik respect kan hebben hoe de politie nu zaken doet.

Ik schaam me dat ik hier in een land zit vol met criminelen die gewoon hun gang kunnen gaan zonder dat de politie erachtergaan gaat.
World Wrestling Entertainment
pi_40123677
ja... het feit dat mensen geen aangifte doen is ook de reden dat de politie vaak niet veel kan betekenen...
Ik begrijp je echt wel... Maar wees eens eerlijk: wat verwacht je dan dat de politie doet als je kijkt naar de mogelijkheden die ze hebben?
pi_40125347
quote:
Op maandag 24 juli 2006 04:31 schreef Stefan_Teske het volgende:
ja... het feit dat mensen geen aangifte doen is ook de reden dat de politie vaak niet veel kan betekenen...
Ik begrijp je echt wel... Maar wees eens eerlijk: wat verwacht je dan dat de politie doet als je kijkt naar de mogelijkheden die ze hebben?
Ik heb wel aangifte gedaan. En omdat ik niet kon slapen heb ik zelf het hele verhaal maar uitgetypt en schetsen gemaakt van de dingen die ik zag. De man die ik te spreken kreeg was onder de indruk. Moest ook nog wat papierwerk invullen enzo en dan zouden ze de hele handel doorsturen naar het teambureau waar ik eigenlijk had moeten zijn. Ik zou er in ieder geval nog van horen, dus ik ben benieuwd.
Ook het/een (?) adres gekregen waar ik mijn klacht over 0900-8844 kon deponeren, dus daar ga ik een dezer dagen een brief naartoe sturen. Wie weet dat er toch iets mee gedaan wordt.
En ik snap best dat de politie vrij weinig mogelijkheden heeft om in dit geval de daders nog te pakken. Ik verwacht alleen wel dat ze mijn verhaal serieus nemen en op z'n minst een poging doen om die 3 figuren te vinden. De agent in kwestie krijgt in ieder geval wat betreft het eerste gedeelte een compliment, dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik kreeg echt de indruk dat hij mee leefde en me begreep, dat kan ik ook niet van iedereen zeggen.
  maandag 24 juli 2006 @ 10:17:26 #176
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40125917

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:16 ]
Zerg schreef:
  maandag 24 juli 2006 @ 10:19:00 #177
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40125951

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:06:16 ]
Zerg schreef:
pi_40126037
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:17 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ach kom nou zeg. Het enige wat jij op dit moment doet is anderen afzeiken zonder zelf met steekhoudende argumenten te komen.

Het blijkt gewoon veel te vaak dat een aangifte zinloos is. Politie komt bij een inbraak niet opdagen want ze hebben het 'te druk'. Lekker afschrikwekkend voor de dief, lijkt me dan. Het feit dat je tegenwoordig al online aangifte moet doen is nota bene het toppunt. Je krijgt niemand meer te zien, puur voor de officiële, administratieve kant doe je aangifte om na een half jaar weer een brief te krijgen dat ze niks kunnen. Lamme takken zijn het.
Van bepaalde zaken kun je niet online aangifte doen hoor

Toevallig kwam er afgelopen nacht rond half 5 wel een politiewagen langs. Ze bleven een tijdje in de straat hangen en volgens mij hebben ze iets omgeroepen ofzo...
  maandag 24 juli 2006 @ 10:25:21 #179
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_40126080
Dude, je belt toch meteen 112 als je mensen in voor je woning hoort?!
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_40126123
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:25 schreef Dickbride het volgende:
Dude, je belt toch meteen 112 als je mensen in je woning hoort?!
Dan wel ja. Maar er was niemand in mijn 'woning' hoor...
pi_40126297
quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:59 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Daar gaat het al fout.

Kijk maar even op www.partnermishandeling.nl, dan weet je meteen hoe fantastisch die speerpunten werken en hoe dankbaar de slachtoffers in dezen gebruik kunnen maken van jullie bescherming.
quote:
Oh, ik weet ook best dat het merendeel van de agenten niet in dienst is getreden om bonnen uit te schrijven. Maar ik weet ook dat de verontwaardiging en het aantal mensen groeit dat gewoon het idee heeft dat ze voor Jan Lul de politie bellen in bedreigende situaties.
quote:

Ik hoor het wel vaker:
Groot gelijk, wildplassen is goor en aso. Maar kun je je de reacties inmiddels voorstellen?
pi_40126409
0800-8844

naambellen = 0800-TUIG
pi_40127061
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:47 schreef Stefan_Teske het volgende:

[..]

Ik begon de moed al te verliezen, maar gelukkig, ze zijn er nog...... mensen die weten waar ze over praten OF gewoon hun bek houden...

Ik vind z'n theorie idd ook erg kort door de bocht...
Ervaringsverhalen zijn iets anders dan een theorie. Om die ervaringen dan een beetje flauw aan hardrijden te koppelen is dan weer wat goedkoop idd, zoals je zelf als zegt: als iemand hardrijdt en bekeurd wordt, wie is er dan eigenlijk de lul?

Magoed, feit is dat niet iedereen die het niet met jou eens is "niet weet waar hij over praat en dús hun bek moeten houden". Ik vrees zelfs dat mensen héél goed weten waar ze het over hebben. In mijn nabije omgeving ken ik in ieder geval legio ervaringen. Van bedreigd worden met een shotgun en dan uitgekafferd worden als je je door de schrik het signalement van de dader niet kunt herinneren tot het gewoon laten zitten van twee doodsbange bejaarden tijdens een inbraak. Kun je het je voorstellen? Opa en oma die huilend in de slaapkamer wachten terwijl beneden weten zij veel wat voor gek de boel leeghaalt en de politie gewoon niet komt? Een familielid van me dat al jaren dreigt met een maken van een website waarop je mbv bewakingscamera's gewoon kunt zien dat de politie om de hoek staat te wachten tot de schuimbekkende rellende junk uit haar boekenzaakje is verdwenen om daarna pas aan te komen kuieren? En dat niet 1x maar stelselmatig in het hele overdekte winkelcentrum bij alle winkeliers op die plek?
Dan is het wel heel goedkoop om te roepen "dat iemand niets weet van strafvordering en strafrecht". Dat zijn gewoon noodsituaties waarop gereageerd moet worden. Moet. Daar zijn ze voor (óók) voor. Die mensen weten óók waar ze over praten. En in plaats van ze af te doen als "die weten niet waar ze het over hebben en moeten dús hun bek houden" zou je met ze om de tafel moeten gaan zitten om te redden wat er te redden valt.
pi_40130769
Ik had aardig wat vetrouwen in de politie tot 2 maanden terug.

Een goede vriend van mij had ruzie met zo'n gast uit zijn buurt. Hij had hem verkeerd aangekeken. Het was het type gouden ketting, petje, een kampertje. Een beetje maikel maar dan nog erger.

Een dag nadat ze woorden hadden gehad rijd die vriend van mij op z'n scooter ergens bij hem in de buurt, opeens ziet ie een auto achter zich rijden en het volgende moment ligt ie op de grond. De kerel heeft die vriend van mij dus geschept met een auto. Vervolgens pakt die gast een honkbalknuppel en begint op die vriend in te slaan.

Eerst ben daarna met hem naar het ziekenhuis en toen zijn we direct naar de politie gegaan om aangifte te doen. We werden door de desbetreffende mevrouw serieus behandeld en ik had echt het gevoel dat ze er meteen iets aan gingen doen. Adres en naam was bekend bij hun, poging tot doodslag/moord is geen kattepis lijkt mij.

Om het verhaal kort te maken, die vriend van mij heeft nooit weer iets van de politie gehoord of gezien. Die gast loopt nog steeds vrij rond en is nooit voor verhoord of aangehouden. Die vriend van mij heeft meerdere keren gebeld en er werdt elke keer gezegd dat ze er mee bezig waren.

Meneer Kevin de agent, kun jij mij messchien uitleggen hou dit ingodsnaam mogelijk is. Dit is toch te erg voor woorden. Ik kan er zelfs nu 2 maanden later nog niet bij dat de politie gewoon helemaal NIETS doet!
Het is toch om kots misselijk van te worden. Als ik of die vriend van mij die jongen wat aan zouden dan weet ik zeker dat wij wel meteen worden aangehouden.

De politie je beste vriend!

Zo zie je maar weer, een agent staat boven de gewone burger en je hoeft helemaal niets te verwachten van het gezag.

[ Bericht 39% gewijzigd door Sleutelboss op 24-07-2006 16:05:26 (Typo's) ]
pi_40130830
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ervaringsverhalen zijn iets anders dan een theorie. Om die ervaringen dan een beetje flauw aan hardrijden te koppelen is dan weer wat goedkoop idd, zoals je zelf als zegt: als iemand hardrijdt en bekeurd wordt, wie is er dan eigenlijk de lul?

Magoed, feit is dat niet iedereen die het niet met jou eens is "niet weet waar hij over praat en dús hun bek moeten houden". Ik vrees zelfs dat mensen héél goed weten waar ze het over hebben. In mijn nabije omgeving ken ik in ieder geval legio ervaringen. Van bedreigd worden met een shotgun en dan uitgekafferd worden als je je door de schrik het signalement van de dader niet kunt herinneren tot het gewoon laten zitten van twee doodsbange bejaarden tijdens een inbraak. Kun je het je voorstellen? Opa en oma die huilend in de slaapkamer wachten terwijl beneden weten zij veel wat voor gek de boel leeghaalt en de politie gewoon niet komt? Een familielid van me dat al jaren dreigt met een maken van een website waarop je mbv bewakingscamera's gewoon kunt zien dat de politie om de hoek staat te wachten tot de schuimbekkende rellende junk uit haar boekenzaakje is verdwenen om daarna pas aan te komen kuieren? En dat niet 1x maar stelselmatig in het hele overdekte winkelcentrum bij alle winkeliers op die plek?
Dan is het wel heel goedkoop om te roepen "dat iemand niets weet van strafvordering en strafrecht". Dat zijn gewoon noodsituaties waarop gereageerd moet worden. Moet. Daar zijn ze voor (óók) voor. Die mensen weten óók waar ze over praten. En in plaats van ze af te doen als "die weten niet waar ze het over hebben en moeten dús hun bek houden" zou je met ze om de tafel moeten gaan zitten om te redden wat er te redden valt.
Precies,.... verhalen.... Zoals Kevin al meerdere malen probeert aan te geven: Agenten zijn ook gewoon mensen en ze reageren ieder verschillend op de situaties... Het feit waar ik me aan ergerde is dat iemand zogenaamd precies weet hoe de politie of het justitiële apparaat je gaat laten vallen als je bedreigd wordt...
pi_40130927
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

O, op het ministerie van Binnenlandse zaken liggen ook inderdaad al verbeteringsvoorstellen van mij.. ik doe (als burger!) ook echt wel m'n best om te redden wat er te redden valt...

Begrijp me niet verkeerd... de ervaringsverhalen zeg ik niks over, want ik was er niet bij.. Als iemand zegt dat het zo gegaan is, dan is het zo gegaan... Ik had dan dus ook vooral over degene die precies weet een zaak afgehandeld gaat worden als iemand jou bedrijgt... (Inhoudelijk klopte er niets van)...
pi_40130941
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:11 schreef Stefan_Teske het volgende:

[..]

Precies,.... verhalen.... Zoals Kevin al meerdere malen probeert aan te geven: Agenten zijn ook gewoon mensen en ze reageren ieder verschillend op de situaties... Het feit waar ik me aan ergerde is dat iemand zogenaamd precies weet hoe de politie of het justitiële apparaat je gaat laten vallen als je bedreigd wordt...
Lees mijn verhaal.

Een mooi voorbeeld uit de praktijk. Moeilijk te geloven messchien. Ik geloof het ook nog steeds niet hoe de politie met zijn burgers om gaat.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sleutelboss op 24-07-2006 16:06:42 ]
pi_40131682
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Stefan_Teske het volgende:

[..]

O, op het ministerie van Binnenlandse zaken liggen ook inderdaad al verbeteringsvoorstellen van mij.. ik doe (als burger!) ook echt wel m'n best om te redden wat er te redden valt...

Begrijp me niet verkeerd... de ervaringsverhalen zeg ik niks over, want ik was er niet bij.. Als iemand zegt dat het zo gegaan is, dan is het zo gegaan... Ik had dan dus ook vooral over degene die precies weet een zaak afgehandeld gaat worden als iemand jou bedrijgt... (Inhoudelijk klopte er niets van)...
Vraag is dan of het verkeerd afgehandeld wordt/is en of dit een structureel probleem is. Ik ben dus geneigd te denken op grond van mijn ervaringen dat het probleem verdergaat dan politiemensen die nou eenmaal ook mensen zijn en dus altijd anders reageren.
pi_40131728
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:14 schreef Sleutelboss het volgende:

[..]

Lees mijn verhaal.

Een mooi voorbeeld uit de praktijk. Moeilijk te geloven messchien. Ik geloof het ook nog steeds niet hoe de politie met zijn burgers om gaat.
Inderdaad, wil niet zeggen dat iedere agent zo is, maar je komt het steeds vaker tegen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:54:28 #190
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_40132399
quote:

Politie
0900-8844
je bent wel erg bang type....jesus....paniek hier paniek daar...angst omdat er 3 mensjes voor je deur staan....nouja slaap zacht!
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  maandag 24 juli 2006 @ 14:00:05 #191
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40132595
quote:
Op zondag 23 juli 2006 23:50 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Prio 1 melding voor een diefstal van een fiets en wat waarschijnlijke bedreigingen..
Rrright..
Hebben jullie wat beters te doen dan?
Vrouw belt 's avonds laat: "Help, politie, er is een inbreker in mijn huis en die wil me vermoorden!"
Politie, achter een grote kan koffie achteroverleunend met zijn benen op het bureau en met een vette boterham in zijn mond: "Te druk, mevrouwtje! Drie moordzaken! Vijf overvallen! Twaalf geweldplegingen! Drie wildplassers en natuurlijk een hele serie verkeersovertreders die we moeten aanpakken. Probeert u het morgen nog eens."

En wat dat stuk over bedreigingen betreft, lees dat stuk nog maar eens goed door. Ome Donner (toch wel jouw baas) heeft daar niet voor niets recent over geschreven dat het niet om specifieke bedreigingen hoeft te gaan, maar dat het erom gaat of de situatie als bedreigend opgevat kan worden. En dan is het niet aan jou om te bepalen of je in je auto moet springen en die persoon gaan helpen. Daar word je namelijk voor betaald en als ik me niet vergis, heb je ooit een eed of een belofte afgelegd. En was er niet ook een artikeltje dat zei "ten allen tijde hulp bieden aan hen die deze behoeven"? En staat er niet zoiets als "vigilant et quiescant" op je voorhoofd sinds toen?

Maar neem jij nog maar een kopje koffie tijdens het flitsen.
pi_40132840
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:35 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Inderdaad, wil niet zeggen dat iedere agent zo is, maar je komt het steeds vaker tegen.
Dat is ook zo. De meverouw die de aangife afnam was ook heel aardig en wel willend maar ja het gaat ook niet om individuen maar om het heele systeem.

Ik ken ook wel een aardige agente hahaha maar ja dat staat er verder los van.
  maandag 24 juli 2006 @ 14:08:26 #193
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40132857
quote:
Op maandag 24 juli 2006 01:25 schreef kevin85 het volgende:
De begroting van de regering dient eenmaal sluitend te zijn en dan worden er soms beslissingen gemaakt die niet altijd in jouw voordeel uitpakken, immers, de aanleg en het onderhoud van bijvoorbeeld de snelwegen moet ook worden bekostigd.

Kan je mij alsjeblieft het verband uitleggen tussen bekeuringen uitschrijven en het sluitend maken van de begroting?

"We redden de begroting niet dus we gaan nog maar wat bekeuringen uitschrijven"

En volgens mij betalen we met ons allen miljarden per jaar aan wegenbelasting en accijnzen om de wegen te onderhouden. Niet dat het geld daar ook naar toe gaat.

Nee serieus, neem nog maar een kop koffie tijdens het flitsen want van economie heb je duidelijk minder verstand. NIet dat ik je dat verwijt overigens, het is immers algemeen bekend dat agenten nu niet bepaald raketgeleerden zijn.
  maandag 24 juli 2006 @ 14:17:24 #194
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40133178
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:01 schreef kevin85 het volgende:
Om een oude collega van mij te citeren:
Je kan de wereld niet verbeteren, je kan de chaos alleen proberen in goede banen te leiden, en dat is hetgeen wat ik althans doe bij de politie.
Mooie quote. Kan je mij eens uitleggen wat het bekeuren van wildplassers en snelheidsovertreders met 5 km/u te maken heeft met het in goede banen leiden van chaos?

Wel weet ik dat huiselijk geweld inderdaad een speerpunt id
pi_40134809
Wat ik niet snap is dat ze er nog raar van opkijken als je het recht maar in eigen hand neemt? Als er iets gebeurt, maar de politie heeft geen zin / kan onmogelijk op tijd komen, dan is het toch niet meer dan logisch dat de burger het dan maar zelf oplost?

Dat hele principe van 'eerst moet er iets ergs gebeuren en dan kijken we wel wat we er aan kunen doen', slaat natuurlijk nergens op. Verleden week las ik hier op Fok dat er ergens ingebroken werd, bewoner belt politie maar de bewoner kreeg te horen dat de politie niet zou komen want er was nog ( ) geen strafbaar feit gepleegd (je mag dus gewoon bij iemand ongevraagd naar binnen lopen en rondkijken in dit land, weten we dat ook weer). Nu sta je er als burger dus gewoon zelf voor. Wat is er dan gek aan als zo'n burger er op zo'n moment voor kiest om zichzelf en zijn eigendommen te verdedigen en die inbreker uit te schakelen? Vooral omdat de politie al gezegd heeft 'wij komen niet'.

Mijn vraag dus aan Kevin: Als je weet dat de politie niets voor je zal doen, of dat de politie er niet op tijd bij kan zijn waardoor de dader ontsnapt en nooit meer gevonden zal worden, waarom word je dan zelf gearresteerd als je jezelf / je eigendommen beschermt en die dader uitschakelt? Stel dat TS een jachtgeweer ofzo in zijn huis had liggen, er staan 3 mensen voor zijn huis fietsen te stelen en staan hem te bedreigen. Politie zegt: 'Wij komen niet ', waarom is het dan zo raar als TS dan bijv. zo'n gast in z'n been had geschoten? Of als TS een paar vrienden had gebeld en dat ze dan met zijn allen die lui ff een lesje hadden geleerd?
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_40135176
politie in nederland
De status 'bagger-user' voorbij
pi_40135669
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:09 schreef Sleutelboss het volgende:
Meneer Kevin de wout, kun jij mij uitleggen hou dit ingodsnaam mogelijk is. Dit is toch te erg voor woorden. Ik kan er zelfs nu 2 maanden later nog niet bij dat de politie gewoon helemaal NIETS doed!
Het is toch om kots misselijk van te worden. Als wij zelf nu die jongen opgaanzoeken en hem een kogel door zijn kop jagen of hem helemaal de tyfus slaan dan weet ik zeker dat ik binnen 2 dagen binnen zit.
Je hebt als slachtoffer het recht te eisen dat ze aanklagen in zo'n soort gevallen, en dan moeten ze aanklagen, en als ze dan nog besluiten niet aan te klagen kun je in beroep tegen die beslissing en dan oordeelt de rechter of ze moeten aanklagen en vaak is dat zo. Tenminste, zo had ik het begrepen bij strafrecht-b. Ik weet niet precies hoe dat gaat maar ik neem aan schriftelijk en aangetekend. Misschien toch eens een gesprek gaan hebben met een advocaat voor die jongen die je kent (of rechtswinkel, als hij weinig inkomsten heeft) want die weet precies hoe of wat... Overigens, wellicht kan iemand uit WGR op fok! en uit het rechtenstudententopic op fok je ook helpen.
pi_40135755
Oh ja ik ben als 14 jarige zelf ook nog een keer bijna vermoord onderweg naar school op de fiets. Kon de dader best beschrijven en zo (ja nou ben ik 'm inmiddels van gezicht vergeten), ook de auto en zo... Doen ze daar wat aan? Eh nee. Ik moest maar voortaal een mobiele telefoon meenemen... Ja nee dat helpt als iemand je in een auto probeert te sleuren en ermee te overrijden daarna... "Kunt u even wachten? Dan bel ik eerst even 112"
  maandag 24 juli 2006 @ 16:10:41 #199
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_40136468
Hebben we het over wildplassen, zie je op de frontpage verschijnen dat een 3 jarig jochie een boete krijgt voor wildplassen in de bossen

Groningse peuter op de bon voor wildplassen
pi_40137258
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:14 schreef Sleutelboss het volgende:

[..]

Lees mijn verhaal.

O, maar ik ben ook de eerste om toe te geven dat dat gewoon shit is.. Maar als het allemaal goed was gegaan, had je het verhaal ook niet gepost... Over de Nijmeegse 4-daagse hadden we ook nooit zoveel gehoord als het niet was misgegaan... Een agent die een fout maakt = nieuws --> wordt verteld... Een agent die geen fout maakt = geen nieuws --> wordt niet verteld.. zo gaat dat gewoon...

De MSO-mevrouw achter de balie heeft in ieder geval d'r best gedaan
  maandag 24 juli 2006 @ 17:08:27 #201
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40138077
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:10 schreef MeneerMuis het volgende:
Hebben we het over wildplassen, zie je op de frontpage verschijnen dat een 3 jarig jochie een boete krijgt voor wildplassen in de bossen

Las t ook net. De helden.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:17:09 #202
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_40138286
En met dat soort berichten dat in de media verschijnt, komt de politie in z'n geheel in een kwaad daglicht. En als je veel van zulk soort berichten + eigen ervaringen leest/meemaakt dan is het vrij logisch dat je op een gegeven moment geen respect meer krijgt van de burger als politie zijnde.
pi_40139662
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:17 schreef MeneerMuis het volgende:
En met dat soort berichten dat in de media verschijnt, komt de politie in z'n geheel in een kwaad daglicht. En als je veel van zulk soort berichten + eigen ervaringen leest/meemaakt dan is het vrij logisch dat je op een gegeven moment geen respect meer krijgt van de burger als politie zijnde.
Ja, dat is ook mijn gevoel. Er komen steeds meer mensen met verhalen zoals die in de openingspost en dat versterkt de positie van de politie niet.
pi_40140512
quote:
Op maandag 24 juli 2006 04:24 schreef MeneerMuis het volgende:
Verhaal met klacht.
Een hele spijtige situatie als ik het zo lees.
Probleem hier: Nederlandse rechtsysteem.

Niet meer en niet minder.
pi_40140596
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:09 schreef Sleutelboss het volgende:
Meneer Kevin de agent, kun jij mij messchien uitleggen hou dit ingodsnaam mogelijk is. Dit is toch te erg voor woorden. Ik kan er zelfs nu 2 maanden later nog niet bij dat de politie gewoon helemaal NIETS doet!
Het is toch om kots misselijk van te worden. Als ik of die vriend van mij die jongen wat aan zouden dan weet ik zeker dat wij wel meteen worden aangehouden.

De politie je beste vriend!

Zo zie je maar weer, een agent staat boven de gewone burger en je hoeft helemaal niets te verwachten van het gezag.
Het gebeurd zo nu en dan nog wel eens dat sommige zaken blijven liggen, dit is te wijten aan het personeelsgebrek.
Ook zo het kunnen zijn dat er meerdere aangiftes tegen die jongen lopen en gaan ze die jongen pas aanhouden als 'de zaak rond is'
Soms laat bepaalde bewijsvoering lang op zich wachten.
Wie weet staat hij al gesignaleerd?
2 maanden is niet uitzonderlijk lang, dat gaat echt nog wel goedkomen.
Ik heb verdachten aangehouden waartegen een jaar geleden een aangifte gedaan is.

De zekerheid dat hij hiervoor nog aangehouden gaat worden kan ik je voor 99% geven.
Heb geduld.
Voor de zekerheid kan je het nog even aankaarten bij het bureau waar je de aangifte gedaan hebt.
pi_40140645
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hebben jullie wat beters te doen dan?
Vrouw belt 's avonds laat: "Help, politie, er is een inbreker in mijn huis en die wil me vermoorden!"
Politie, achter een grote kan koffie achteroverleunend met zijn benen op het bureau en met een vette boterham in zijn mond: "Te druk, mevrouwtje! Drie moordzaken! Vijf overvallen! Twaalf geweldplegingen! Drie wildplassers en natuurlijk een hele serie verkeersovertreders die we moeten aanpakken. Probeert u het morgen nog eens."

En wat dat stuk over bedreigingen betreft, lees dat stuk nog maar eens goed door. Ome Donner (toch wel jouw baas) heeft daar niet voor niets recent over geschreven dat het niet om specifieke bedreigingen hoeft te gaan, maar dat het erom gaat of de situatie als bedreigend opgevat kan worden. En dan is het niet aan jou om te bepalen of je in je auto moet springen en die persoon gaan helpen. Daar word je namelijk voor betaald en als ik me niet vergis, heb je ooit een eed of een belofte afgelegd. En was er niet ook een artikeltje dat zei "ten allen tijde hulp bieden aan hen die deze behoeven"? En staat er niet zoiets als "vigilant et quiescant" op je voorhoofd sinds toen?

Maar neem jij nog maar een kopje koffie tijdens het flitsen.
Je kan niet oordelen over het feit of er op dat moment iets beters te doen was, dat weet je namelijk niet.
Prio 1 houdt in met toeters en bellen, die toestemming krijg je helaas niet voor een bedreiging.
Wel zou ik deze melding absoluut graag krijgen, ik zou die boeven wel willen vangen
pi_40140672
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:13 schreef Myers het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze er nog raar van opkijken als je het recht maar in eigen hand neemt? Als er iets gebeurt, maar de politie heeft geen zin / kan onmogelijk op tijd komen, dan is het toch niet meer dan logisch dat de burger het dan maar zelf oplost?

Dat hele principe van 'eerst moet er iets ergs gebeuren en dan kijken we wel wat we er aan kunen doen', slaat natuurlijk nergens op. Verleden week las ik hier op Fok dat er ergens ingebroken werd, bewoner belt politie maar de bewoner kreeg te horen dat de politie niet zou komen want er was nog ( ) geen strafbaar feit gepleegd (je mag dus gewoon bij iemand ongevraagd naar binnen lopen en rondkijken in dit land, weten we dat ook weer). Nu sta je er als burger dus gewoon zelf voor. Wat is er dan gek aan als zo'n burger er op zo'n moment voor kiest om zichzelf en zijn eigendommen te verdedigen en die inbreker uit te schakelen? Vooral omdat de politie al gezegd heeft 'wij komen niet'.

Mijn vraag dus aan Kevin: Als je weet dat de politie niets voor je zal doen, of dat de politie er niet op tijd bij kan zijn waardoor de dader ontsnapt en nooit meer gevonden zal worden, waarom word je dan zelf gearresteerd als je jezelf / je eigendommen beschermt en die dader uitschakelt? Stel dat TS een jachtgeweer ofzo in zijn huis had liggen, er staan 3 mensen voor zijn huis fietsen te stelen en staan hem te bedreigen. Politie zegt: 'Wij komen niet ', waarom is het dan zo raar als TS dan bijv. zo'n gast in z'n been had geschoten? Of als TS een paar vrienden had gebeld en dat ze dan met zijn allen die lui ff een lesje hadden geleerd?
Tjah..
Wat wil je dat ik hierop zeg..?
Ik ben daar zelf per definitie ook niet zon tegenstander van, maar hier spreek ik over mijn eigen mening.

Ik denk niet dat zo'n wetsvoorstel het gaat halen overigens.
  maandag 24 juli 2006 @ 19:02:25 #208
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_40140673
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ach, die agent had toch ook op een leuke manier tegen dat jochie voor wie de agent nog wel een groot 'ooh' voorbeeld is kunnen zeggen dat hij eigenlijk niet in de bosjes mag staan zeiken, met een iets strengere blik naar de moeder, in plaats van een bekeuring te geven.

Of ben ik dan nu een Enemy of the state?
Gekloond: ♫
pi_40140693
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:02 schreef thedon het volgende:

[..]

Ach, die agent had toch ook op een leuke manier tegen dat jochie voor wie de agent nog wel een groot 'ooh' voorbeeld is kunnen zeggen dat hij eigenlijk niet in de bosjes mag staan zeiken, met een iets strengere blik naar de moeder, in plaats van een bekeuring te geven.

Ik heb het hier over iets anders.
Niet over die wildpasser.

De rest van mijn reacties komt overigens zo, even eten
  maandag 24 juli 2006 @ 19:10:19 #210
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_40140893
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:03 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ik heb het hier over iets anders.
Niet over die wildpasser.

De rest van mijn reacties komt overigens zo, even eten
Oh, ok officer.

[ Bericht 7% gewijzigd door thedon op 24-07-2006 19:15:10 (putfile :{) ]
Gekloond: ♫
pi_40141802
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:10 schreef MeneerMuis het volgende:

Hier kan ik me bijvoorbeeld kapot aan ergeren.
Zulke collega's..
Geen goed woord voor over.
Ik zeg ook niet dat altijd alles goed gaat
pi_40141833
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:02 schreef thedon het volgende:

[..]

Om nogmaals op jou te reageren.
Dat was inderdaad veel beter geweest
pi_40142276
Volgende keer dat je belt kan je beter zeggen dat je zojuist een van die knapen neer hebt gestoken.
Dan zijn ze er wel rap bij
Nu met transparante user-icon!
  maandag 24 juli 2006 @ 20:01:34 #214
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_40142345
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:58 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Volgende keer dat je belt kan je beter zeggen dat je zojuist een van die knapen neer hebt gestoken.
Dan zijn ze er wel rap bij
behalve als je allochtoons accent nadoet
  maandag 24 juli 2006 @ 21:44:06 #215
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_40145580
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Een situatie waar moeder en zoon niet veilig meer zijn omdat er een aantal snotneuzen een open kans krijgen om drugs te dealen / kinderen af te persen / mensen te mishandelen / wapens in bezit kunnen hebben, en dat allemaal zichtbaar, zelfs voor de politie.

Net zoals al werd gezegd, de politie krijgt het allemaal op een presenteerblaadje aangegeven, maar durft geen actie te ondernemen, of doet er gewoonweg niets aan.

Prioriteit nummer1 hoort te zijn, de eerlijke burgers beschermen van criminelen, en daar faalt de politie keer op keer. En ik en mijn moeder zijn hier de dupe van, en als het niet zo erg was dan was ik misschien alleen teleurgesteld geweest, maar nu ben ik gewoon onwijs kwaad omdat het hier over een hele ernstige zaak gaat, waar niet alleen ik, maar veel meer kinderen de dupe van zijn.
pi_40153460
Plassend kind beboet door nepagent
AMSTERDAM - De wildplassende peuter Pascal uit Veendam die maandagmiddag werd bekeurd voor zijn actie, kreeg zijn sanctie opgelegd door een nepagent.

De politie Groningen kan de bon niet vinden en zegt dat het om een neppoltieagent gaat.

De driejarige Pascal werd maandag op de bon geslingerd door een vermeende agent. Hij kreeg een sanctie van 75 euro opgelegd toen hij zijn blaas leegde in de bosjes van het Borgerswold-park.

Bron: Telegraaf.nl

Het leek me al stug
pi_40155581
Onzin. De politie is bang voor reputatie schade, heeft het bonnetje nu stiekem weggemaakt, etc.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 05:02:18 #218
46960 StefanP
polemicist
pi_40156617
Politie

Nederland

Morgen staan ze wel met z'n tienen te flitsen natuurlijk. Helden die het zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:13:27 #219
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40156875
quote:
Op zondag 23 juli 2006 04:54 schreef Steijn het volgende:
Waarom zou je de sterke spastische arm van onze staat uberhaupt willen bellen? Pak een pistool dan zijn ze zo weg.
overigens had hij gewoon 112 moeten bellen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:14:09 #220
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40156877
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 05:02 schreef StefanP het volgende:
Politie

Morgen staan ze wel met z'n tienen te flitsen natuurlijk. Helden die het zijn.
of peuters van 3 jaar op de bon slingeren wegens wildplassen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:04:33 #221
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40162234

In de Almeerse Kruidenwijk, onder andere bekend van de beruchte pluisjesplaag, heeft een politieagente een jochie van dertien geslagen. Dat zeggen getuigen. De politie hield de jongen en een twaalfjarig meisje aan omdat ze door de buurt scheurden op verboden brommertjes, zogenaamde minicrossers.

De politie ontkent dat er geslagen is; de agente beweert de jongen "slechts bij de kin te hebben gepakt". Wel geeft de politie toe dat de jongen werd geboeid omdat er sprake was van "gevaar". De verboden brommertjes zijn in beslag genomen.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/07/agent_slaat_kind.html

Wat een held alweer. Ik zeg je wel dat als hij ook maar een vinger naar mijn kind uit zou steken, ik hem zijn rug gebroken zou hebben. Dan maar een paar jaar de cel in, maar hij moet met zijn vieze poten van mijn kind afblijven.

De politie in Friesland heeft een 45-jarige medewerker op staande voet ontslagen omdat hij vrouwelijke collega's stalkte via seksueel getinte e-mails. De man was in 2003 ook al in beeld, maar kwam er toen met een voorwaardelijk strafontslag vanaf. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.

Waar de man in 2003 voor werd berispt wil de politie niet zeggen. Wel is duidelijk dat daarbij om "heel iets anders" dan seksueel getinte e-mails ging. Waar de administratief medewerker vandaan komt wil de politie ook niet bekendmaken. Het Openbaar Ministerie beraadt zich nog over eventuele juridische stappen tegen de man.

http://www.nieuwnieuws.nl(...)tslagen_om_seks.html

Ook weer hoog niveau van onze nationale volkshelden. Inclusief wegmoffelen van de situatie in 2003. Ze mogen trots zijn.

Waarschijnlijke uitleg Kevin85: "bla bla bla excessen bla bla bla rotte appels bla bla bla overal gaat wel eens iets fout bla bla bla wij weten het toch beter want wij zijn agent en dus superieur bla bla bla"

[ Bericht 5% gewijzigd door vogeltjesdans op 25-07-2006 13:59:29 ]
pi_40162614
Hoe dom kun je zijn...

Welke mafkees gaat dan ook meteen naar buiten om foto's te maken??
pi_40163275
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:58 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Het gebeurd zo nu en dan nog wel eens dat sommige zaken blijven liggen, dit is te wijten aan het personeelsgebrek.
Ook zo het kunnen zijn dat er meerdere aangiftes tegen die jongen lopen en gaan ze die jongen pas aanhouden als 'de zaak rond is'
Soms laat bepaalde bewijsvoering lang op zich wachten.
Wie weet staat hij al gesignaleerd?
2 maanden is niet uitzonderlijk lang, dat gaat echt nog wel goedkomen.
Ik heb verdachten aangehouden waartegen een jaar geleden een aangifte gedaan is.

De zekerheid dat hij hiervoor nog aangehouden gaat worden kan ik je voor 99% geven.
Heb geduld.
Voor de zekerheid kan je het nog even aankaarten bij het bureau waar je de aangifte gedaan hebt.
Bedankt voor je uitleg. De situatie die jij schetst zou heel goed kunnen kloppen. Het is namelijk niet zo'n lekkere jongen, ik heb gehoord dat ie nog meer op zijn gweten heeft. Maar snap je ook dat dit voor het slachtoffer en zijn vrienden en familie heel frusterend is. Het eenige wat wij zien is dat die jongen gewoon nog vrolijk rond loopt. Ik hoop dat wat je zegt klopt en ze hem binnenkort pakken en het liefst voor heel wat jaren.

Bedankt voor je aanbod.

ik ga zoals je begrijpt geen namen op internet zetten. Het wordt volgens mij behandeld door het korps Gederland midden, bureau Arnhem Noord. Opzettelijke aanrijding plus geweldpleging vlak bij de John Frost brug. Dan weten ze denk ik wel genoeg.
pi_40163978
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:15 schreef Frappelsien het volgende:
Hoe dom kun je zijn...

Welke mafkees gaat dan ook meteen naar buiten om foto's te maken??
Oh, dat werd ons ook aanvankelijk aangeraden door de politie ("We kunnen niets anders constateren dan dat er niets aan de hand is nu. De volgende keer dat er iets strafbaars voorvalt kunt u misschien eerst foto's maken en dan bellen." Nou, dat hebben we geweten...)
Het was dat de buurman ons na de eerste poging waarschuwde dat dat het laatste was wat we moesten doen. Hijzelf had daardoor én de krant gehaald én zijn ramen lagen er drie dagen lang uit.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:54:44 #225
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40166009
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:16 schreef kevin85 het volgende:
Plassend kind beboet door nepagent
AMSTERDAM - De wildplassende peuter Pascal uit Veendam die maandagmiddag werd bekeurd voor zijn actie, kreeg zijn sanctie opgelegd door een nepagent.

De politie Groningen kan de bon niet vinden en zegt dat het om een neppoltieagent gaat.

De driejarige Pascal werd maandag op de bon geslingerd door een vermeende agent. Hij kreeg een sanctie van 75 euro opgelegd toen hij zijn blaas leegde in de bosjes van het Borgerswold-park.

Bron: Telegraaf.nl

Het leek me al stug
Nu zegt de politie ineens dat het waarschijnlijk niet om een nepagent gaat. Omdat ze nog geen eerdere meldingen van een nepagent hebben gekregen.

Net een boek van Kafka, die politie
pi_40182846
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 07:13 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

overigens had hij gewoon 112 moeten bellen.
Dat heb weinig nut. Nadat ze je daar minstens 5 minuten aan de lijn hebben gehouden, krijg je namelijk te horen dat je de regionale politie moet bellen omdat je anders de lijnen van 112 bezet houdt
Nu met transparante user-icon!
pi_40182924
Ik merk dat TS wel iemand is met overredingskracht, aan de telefoon!

Bij mij hadden ze écht wel gekomen!
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:13:24 #228
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_40185814
112
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_40185899
Je had beter kunnen bellen dat je van plan was 5km te hard te gaan rijden in je straat, dan komen ze wel
  woensdag 26 juli 2006 @ 08:31:48 #230
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40191720
Wel opvallend dat de reactie van Kevin85 nu ineens uitblijft
pi_40196363
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wel opvallend dat de reactie van Kevin85 nu ineens uitblijft
Wel opvallend dat Kevin85 ook nog een sociaal leven heeft en dus niet de hele dag achter zn pc zit in de hoop of er nog nieuwe berichten komen om op te reageren.

Ik heb voor mijn gevoel op alle enigzins serieuze berichten een inhoudelijke reactie gegeven.
Op het moment dat we weer van voor af aan beginnen met de politie alleen maar te bashen heeft het voor mijj weinig meerwaarde om hierop te reageren, ga mijn echter niet betichten van een soort van lafheid dat ik niet meer reageer want als je dit topic doorgebladerd hebt zul je zien dat ik in ieder geval mijn best gedaan heb met serieuze reacties.

woensdag 26 juli 2006 @ 13:37:39 #232
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40200390
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:43 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Wel opvallend dat Kevin85 ook nog een sociaal leven
quote:
heeft en dus niet de hele dag achter zn pc zit in de hoop of er nog nieuwe berichten komen om op te reageren.
Je hebt wel op andere berichten gereageerd
quote:
Ik heb voor mijn gevoel
Goh, heb jij dat?
quote:
op alle enigzins serieuze berichten een inhoudelijke reactie gegeven.
Totdat het je blijkbaar teveel werd.
quote:
Op het moment dat we weer van voor af aan beginnen met de politie alleen maar te bashen
Niks bashen, ik heb net zo goed inhoudelijke reacties geplaatst waar je nog niet eens op hebt gereageerd.
quote:
heeft het voor mijj weinig meerwaarde om hierop te reageren, ga mijn echter niet betichten van een soort van lafheid
Benieuwd of jij bepaalde criminelen durft aan te pakken Nee jongen, niet de agenten die zich verstoppen achter hun flitsapparaat of het systeem of hun boekje met regeltjes zijn de helden. Dat zijn de mensen die dagelijks als slachtoffer met criminaliteit te maken hebben en zich ondanks alles toch iedere dag weer staande houden.
quote:
dat ik niet meer reageer want als je dit topic doorgebladerd hebt zul je zien dat ik in ieder geval mijn best gedaan heb met serieuze reacties.

En zo spreekt een echte agent. "Ik wil toch altijd lekker het laatste woord hebben."

Btw, voor hoeveel kudo's heb je sinds je laatste reactie je medemensen benadeeld?

En als je je nu lullig voelt omdat je zogenaamd wordt gebashed, dan weet je ook eens hoe iemand zich voelt die je weer eens zo'n lullige boete aannaait.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:57:35 #233
129907 mamapan
alles met een knipoog....
pi_40201134
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:15 schreef Ezgaroth het volgende:
Je had beter kunnen bellen dat je van plan was 5km te hard te gaan rijden in je straat, dan komen ze wel
Nee... ze waren net 5 knullen aan het bekeuren die een fikkie op een strandje hadden gevonden en daarmee aan het klooien waren. Daar was geld te verdienen: 5 keer ¤150,-
er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan waar jij je nù druk over maakt.
pi_40211112
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Reacties
Met deze reacties geef jij eigenlijk alleen maar aan wat voor ongelofelijke klapaap en laffe herder jij bent.
Zulke reacties zijn gewoonweg triest..
Normaal vind ik schelden een zwaktebod maar in dit geval kan ik helaas niks anders bedenken.

Zielepiet
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:03:31 #235
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_40217196
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:06 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Met deze reacties geef jij eigenlijk alleen maar aan wat voor ongelofelijke klapaap en laffe herder jij bent.
Zulke reacties zijn gewoonweg triest..
Normaal vind ik schelden een zwaktebod maar in dit geval kan ik helaas niks anders bedenken.

Zielepiet
Vind ik niet. Ik reageer alleen maar op jou, en er zit inderdaad een ondertoon in omdat je de inhoud, de kern van de zaak blijft mijden.

Ik herhaal: zo spreekt een echte agent! Als je het niet kunt winnen met argumenten... dan komt het "ik ben agent en heb altijd gelijk en nu kap ik de discussie af" naar voren. Du kannst stolz sein.

Als je niet mans genoeg bent om crminelen aan te durven pakken, moet je ook de kleine man op straat niet willen naaien. Hoe voelt dat eigenlijk, om een boete uit te schrijven? Krijg je daar een kick van? Heb je dan echt een voldaan gevoel, zo van "nu heb ik de georganiseerde midaad een gevoelige klap toegebracht"? Dat is pas zielig.

En als je je nu lullig voelt, denk dan maar eens aan hoe je medemens zich voelt als je hem weer eens een poot uitdraait met zo'n lullige boete.

Iedereen is tegen je, hoe zou dat toch komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')