had 112 geprobeerd joh... had je moeten zeggen dat ze bij je naar binnen wild ekomen om je in elkaar te rossen....(had je denk ik niets eens staan liegen,,)quote:Op zondag 23 juli 2006 04:47 schreef Kauki het volgende:
Rond 3.30u begon het. Getik of iets. Een geluid dat ik niet thuis kon brengen. Nou ben ik slechthorend en kan ik veel geluiden niet herkennen, dus in eerste instantie zocht ik er niet veel achter.
Dik 20 minuten later was hetzelfde geluid er nog steeds. Tijd om te kijken wat er dan dat geluid maakte. Op mijn kamer is niks te vinden. Ik besluit uit het raam te kijken. En jawel, 3 mannen (wiens karakteristieken ik waarschijnlijk voorlopig niet van mijn netvlies zal krijgen) staan op 2 willekeurige fietsen te hengsten om de sloten open te krijgen. Ik zie het gebeuren en raak in paniek. Wanneer ik mijn telefoon wil pakken om 0900-8844 te bellen, zijn de sloten open en de personen in kwestie vertrekken. Na een minuut of 10 zijn ze nog niet terug en zie ik fietsresten buiten liggen. Ik loop naar buiten, wil foto's maken van die resten en ze dan mee naar binnen nemen. Ik zie een kampvuur verderop en ik raak in paniek: misschien ben ik gezien, maken dat ik weg kom. Te laat, zo blijkt, ik krijg een stuk tak of ijzer naar me toe gegooid. Het raakt me net niet. Ik vlucht naar binnen, terug naar mijn kamer.
Daar zijn ze weer. Dezelfde 3 jongens. Dit keer ben ik er snel genoeg bij en bel 0900-8844. Melding maken van diefstal met geweld. Dat kan niet, het is niet erg genoeg en er kan ook niemand langskomen op dit tijdstip; ik moet maandag maar langs het teambureau gaan om daar aangifte te doen.
Ondertussen hebben er dus 3 triangeljosti's zo'n 3 kwartier lang nog onder mijn raam rondgewandeld. Nog wat extra fietsen mee gejat en takken en andere zooi onder het geroep van waarschijnlijk bedreigingen naar mijn raam gesmeten.
Dank u politie, voor dit heldhaftige optreden. U schitterde in afwezigheid.
Ik bel g*dver niet voor de kat z'n viool dat nummer om dik 4 uur 's nachts hoor.
Politie![]()
0900-8844![]()
Damn, dat had ik inderdaad kunnen proberen ja. Politiewagens met zwaailichten en al, buurt wakker, commotie alom en dat vanwege een stel randdebielen die het leuk vinden om fietsen te jatten.quote:Op zondag 23 juli 2006 04:49 schreef pacandor_ het volgende:
[..]
had 112 geprobeerd joh... had je moeten zeggen dat ze bij je naar binnen wild ekomen om je in elkaar te rossen....(had je denk ik niets eens staan liegen,,)
Ik zou het niet weten, ik heb niet verstaan wat ze zeiden. En het kan me ook niet zoveel schelen eigenlijk, het is niet zo dat ze morgen opeens bij me binnen staan.quote:Op zondag 23 juli 2006 04:49 schreef Biogarde het volgende:
En bedreigingen naar je raam gesmeten![]()
"Hier, ik gooi krijgkanker en ik steek je dood naar je toe"![]()
misschien ben je wel extra snel bang als je wat minder goedhorend bent? kan dat?quote:Op zondag 23 juli 2006 04:51 schreef Kauki het volgende:
[..]
Damn, dat had ik inderdaad kunnen proberen ja. Politiewagens met zwaailichten en al, buurt wakker, commotie alom en dat vanwege een stel randdebielen die het leuk vinden om fietsen te jatten.
Het zou me vast niet in dank afgenomen worden...
Ik heb uiteindelijk geen foto's kunnen maken, alleen 1 hele vage met flits, waardoor ze me uiteindelijk gezien hebben en het een of ander naar me toe gegooid hebben. Jammer genoeg was dat afschrikwekkend effect maar van korte duur.quote:Op zondag 23 juli 2006 04:51 schreef zoalshetis het volgende:
laat die foto's eens zien en ik zou voortaan gewoon flitsen als ze bezig zijn. heeft toch een bepaald afschrikwekkend karakter.
Ik dacht gezellig te kunnen babbelen met mensen die ook nog wakker waren over mensen die fietsen jatten. Maar blijkbaar had de mevrouw van het telefoonteam andere plannenquote:Op zondag 23 juli 2006 04:54 schreef Steijn het volgende:
Waarom zou je de sterke arm van onze staat uberhaupt willen bellen?
Daar kun je blijkbaar ook prima mee terecht op Fok!, blijft mijn vraag nog steeds onbeantwoord.quote:Op zondag 23 juli 2006 04:57 schreef Kauki het volgende:
Ik dacht gezellig te kunnen babbelen met mensen die ook nog wakker waren over mensen die fietsen jatten.
Als slechthorende ben ik misschien wel sneller bang ja, omdat ik geen geluiden kan herkennen. Maar aan de andere kant heeft het ook z'n voordelen: doordat ik niet gehoord heb wat ze riepen ben ik daar niet zo bang voor.quote:Op zondag 23 juli 2006 04:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien ben je wel extra snel bang als je wat minder goedhorend bent? kan dat?
ik zou voortaan eerst een paar foto's maken zonder flits en die knaapjes goed op cam zetten en dan een flits gebruiken, weet je hoe snel ratten kunnen rennen?
heb je ook mooi materiaal voor de politie.
Nee, mijn fiets stond in de fietsenstalling die niet eens in het slot kan vallen, laat staan dat hij op slot kan. Ik was bang dat ze dat hele hok leeggeplunderd hadden, dat was nog een reden dat ik buiten ben gaan kijken. Maar mijn fiets stond er gelukkig nog.quote:
Sorryquote:Op zondag 23 juli 2006 04:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar kun je blijkbaar ook prima mee terecht op Fok!, blijft mijn vraag nog steeds onbeantwoord.![]()
misschien een idee voor jou en de buren om een bewegingsmelder aan te leggen?quote:Op zondag 23 juli 2006 05:01 schreef Kauki het volgende:
[..]
Als slechthorende ben ik misschien wel sneller bang ja, omdat ik geen geluiden kan herkennen. Maar aan de andere kant heeft het ook z'n voordelen: doordat ik niet gehoord heb wat ze riepen ben ik daar niet zo bang voor.
Verlichting hier is heel slecht, dus foto's zonder flits zouden sowieso mislukt zijn.
En materiaal voor de politie... Alsof ze er dan wel serieus mee om zouden gaan, kom op zeg![]()
[..]
Nee, mijn fiets stond in de fietsenstalling die niet eens in het slot kan vallen, laat staan dat hij op slot kan. Ik was bang dat ze dat hele hok leeggeplunderd hadden, dat was nog een reden dat ik buiten ben gaan kijken. Maar mijn fiets stond er gelukkig nog.
Ze hadden er niet veel aan ook trouwens, ik heb mijn 2 lekke banden nog niet geplakt...
Fietsen jatten is voor de dagdienst daar gaan ze op dit uur geen aandacht aan geven.quote:Op zondag 23 juli 2006 04:57 schreef Kauki het volgende:
Ik dacht gezellig te kunnen babbelen met mensen die ook nog wakker waren over mensen die fietsen jatten. Maar blijkbaar had de mevrouw van het telefoonteam andere plannen![]()
politie is geen superman. het duurt ff voordat ze er zijn bij een fietsendiefstal en een fiets is snel gekraakt. misschien was je beschrijving goed genoeg om de delictplegers later nog te pakken.quote:Op zondag 23 juli 2006 05:02 schreef Kauki het volgende:
[..]
Sorry![]()
Ik ben een van die figuren die nog hoop had in het feit dat de politie op zou komen draven om die jongens of weg te jagen, of mee te nemen richting bureau. Om zodoende te voorkomen dat er nog meer fietsen gejat zouden worden.
Ik had het fout![]()
Lieve schat, leuk dat je mee denkt, maar ik woon in een studentenflatquote:Op zondag 23 juli 2006 05:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien een idee voor jou en de buren om een bewegingsmelder aan te leggen?
Nee, zover was ik ook, maar als ze naar mij al een stok of iets gaan gooien dan mag er best iemand komen kijken vind ik. Voor hetzelfde geld komen er mensen nog terug van het stappen ofzo (gebeurt vaker rond deze tijd) die toevallig die 3 mannen tegenkomen. Wat dan?quote:Op zondag 23 juli 2006 05:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Fietsen jatten is voor de dagdienst daar gaan ze op dit uur geen aandacht aan geven.![]()
een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt. 5 euro de man bij een populatie van 20.quote:Op zondag 23 juli 2006 05:06 schreef Kauki het volgende:
[..]
Lieve schat, leuk dat je mee denkt, maar ik woon in een studentenflat![]()
Ik had al langer de indruk dat er fietsen verdwenen (er stonden er opeens steeds minder) en dat heb ik ook al eerder gemeld in de hoop dat er iets van toezicht of camera's zouden kunnen komen desnoods alleen voor de nep, maar nee. Te duur.
Alsof die studenten wakker worden van een bouwlamp. :quote:Op zondag 23 juli 2006 05:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt.
Geld investeren om tuig van je eigendommen weg te houden? Dat moet je zo min mogelijk doen.quote:Op zondag 23 juli 2006 05:11 schreef zoalshetis het volgende:
een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt. 5 euro de man bij een populatie van 20.
het zet de daders in het zonnetje dombo. dat schrikt voor dieven nogal af.quote:Op zondag 23 juli 2006 05:13 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alsof die studenten wakker worden van een bouwlamp. :![]()
Daar begint het inderdaad op te lijken ja. Het is toch eigenlijk te zot voor woordenquote:Op zondag 23 juli 2006 05:10 schreef Steijn het volgende:
Kun je niet gewoon een jachtgeweer kopen, dan zie je ze nooit meer terug als je daar een paar keer ongericht mee schiet. Als de staat eigendommen niet beschermd moet de burger het maar zelf opknappen.
Weet ik, maar volgens de complexbeheerder toch nog te duur en wij mogen niet zomaar zelf allerlei dingen installeren. Misschien dat ik dit ook wel ter sprake breng als ik aangifte ga doen.quote:Op zondag 23 juli 2006 05:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een bewegingsdetector gekoppeld aan een bouwlamp is niet zo duur als je denkt.
Omdat ik als enige van mijn gang nog niet op vakantie of naar huis ben. Ofwel: er is niemand om te wekken.quote:Op zondag 23 juli 2006 05:15 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je je buren niet gewekt?
Welke sukkel gaat er nu studentenfietsen stelen?quote:Op zondag 23 juli 2006 05:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het zet de daders in het zonnetje dombo. dat schrikt voor dieven nogal af.
quote:Op zondag 23 juli 2006 05:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Welke sukkel gaat er nu studentenfietsen stelen?![]()
Er zijn meer van dat soort sukkels dan jij denkt hoorquote:Op zondag 23 juli 2006 05:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Welke sukkel gaat er nu studentenfietsen stelen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |