Klopt gewoon nietquote:Op zondag 23 juli 2006 11:58 schreef McCarthy het volgende:
post voor bedrijven wel. En telefonie is duidelijk goedkoper geworden. Misschien niet in Argentinie, wel in nederland
Ja, dat weten we anno 2006 inmiddels allemaal wel. Openbaar vervoer, energie, kabelbedrijven, zorgverleners, allemaal stukken beter en efficiënter. Prijzen hoger, dienstverlening niet verbeterd, service bedroevend, enorme marketinguitgaven om het imago op te poetsen, etc.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:33 schreef McCarthy het volgende:
anno 2006 kunnen we toch wel zeggen dat de marktpartijen gewoon veel efficienter werken en betere kwaliteit leveren dan overheden. Dat had je op voorhand kunnen zeggen (overheid heeft geen prikkel tot efficency en kwaliteit) maar anno 2006 kunnen we dat ook empirisch vaststellen
Volgens mij is er nog wel een subtiel verschil met slavernij, als slaaf kreeg je in elk geval niks terug voor je verrichte arbeid maar vloeide dit in de zakken van de slavendrijver.quote:verder vind ik het niet echt ethisch om het inkomen van mensen af te pakken. Lijkt een beetje op slavernij.
Ik weet nog niet precies hoe je het doet maar de overheid had het in elk geval zo moeten privatiseren dat topsalarissen en enorme marketinguitgaven niet mogelijk warenquote:Op zondag 23 juli 2006 12:12 schreef robertok2 het volgende:
Ja, dat weten we anno 2006 inmiddels allemaal wel. Openbaar vervoer, energie, kabelbedrijven, zorgverleners, allemaal stukken beter en efficiënter. Prijzen hoger, dienstverlening niet verbeterd, service bedroevend, enorme marketinguitgaven om het imago op te poetsen, etc
die zijn dan ook helemaal niet geprivatiseerdquote:Op zondag 23 juli 2006 12:12 schreef robertok2 het volgende:
[..]
Ja, dat weten we anno 2006 inmiddels allemaal wel. Openbaar vervoer, energie, kabelbedrijven, zorgverleners, allemaal stukken beter en efficiënter. Prijzen hoger, dienstverlening niet verbeterd, service bedroevend, enorme marketinguitgaven om het imago op te poetsen, etc.
Dan is het geen privatisering natuurlijk. Of je staat volledige marktwerking toe met daarbij de vrijheid voor een bedrijf om hun uitgaven te doen zoals zij dat nodig achten of niet.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet nog niet precies hoe je het doet maar de overheid had het in elk geval zo moeten privatiseren dat topsalarissen en enorme marketinguitgaven niet mogelijk waren
Daar kunnen wetten voor opgesteld worden net zoals bijvoorbeeld voor de sociale hygenie in de horeca enzo.quote:Op zondag 23 juli 2006 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij een volledige privatisering zou de waterkwaliteit ook niet meer gecontrolleerd worden bijvoorbeeld. Ik mag hopen dat dat wel gebeurt
Nonsens. Bij privatisering geldt de tucht van de markt. Er is geen consument die vervuild water zou accepteren.quote:Op zondag 23 juli 2006 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij een volledige privatisering zou de waterkwaliteit ook niet meer gecontrolleerd worden bijvoorbeeld. Ik mag hopen dat dat wel gebeurt
Welke 5000 doden heb je het over?quote:Op zondag 23 juli 2006 13:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen lullig als er dan al 5000 doden zijn
Aha ze kwamen uit je grote duim.quote:Op zondag 23 juli 2006 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die verontreinigd water gedronken hebben of die in een trein zonder remmen zaten, of die 5 miljoen volt gekregen hebben in plaats van 220, etc, etc
Iedere overheids controle ja.quote:Op zondag 23 juli 2006 13:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar je wil dus iedere controle afschaffen?
Dat komt omdat je je helemaal niets meer voor kan stellen bij een land waarin niet de overheid verantwoordelijk is voor alles maar wijzelf. We zijn in dit land (sterker nog, op deze planeet) verslaafd geraakt aan de overheid.quote:Op zondag 23 juli 2006 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ok dan ben ik blij dat ik niet in dat land woon
Ik zou daar de bron dan wel eens van willen weten want volgens mij leveren geprivatiseerde bedrijven juist meer kwaliteit en betrouwbaarheid dan de staatsbedriijvenquote:Op zondag 23 juli 2006 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die verontreinigd water gedronken hebben of die in een trein zonder remmen zaten, of die 5 miljoen volt gekregen hebben in plaats van 220, etc, etc
Dat heeft niemand, daarom zullen er keurmerk-bedrijven ontstaan die alles voor je voorproeven, en die een betere indicatie zullen geven over de veiligheid van produkten dan de overheid dat kan. Simpelweg omdat ze er belang bij hebben een betrouwbaar keurmerk af te geven, doen ze dat niet dan stapt iedereen over op een ander keurmerk. Van de overheid kunnen we niet afstappen, al levert ze nog zulk broddelwerk. En dat doet ze.quote:Op zondag 23 juli 2006 13:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb geen behoefte om een voorproefer in dienst te nemen om te kijken of hij niet omvalt hoor
Dan ga jij, en zeer velen met jou, zo snel mogelijk naar aanbieder 3.quote:Op zondag 23 juli 2006 13:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat nu als de 2 aanbieders zeggen niet meer aan een keurmerk te doen?
Waarom slaat het nergens op?quote:Verder slaat het echt helemaal nergens op,dus je hebt gelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |