quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:19 schreef BeRightBack het volgende:
Ik ben ook wel erg nieuwsgierig..
1966 was het toch he?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:55 schreef SunChaser het volgende:
Nouja, Paul McCartney is jaren dood en zal nooit de waarheid kunnen vertellen.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:19 schreef BeRightBack het volgende:
Ik ben ook wel erg nieuwsgierig..
Hij leeft nogquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:55 schreef SunChaser het volgende:
Nouja, Paul McCartney is jaren dood en zal nooit de waarheid kunnen vertellen.
op welke planeet leef jij?? McCartney is al jaren doodquote:Op zondag 23 juli 2006 01:19 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Hij leeft nog![]()
John Lennon is vermoord.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:08 schreef PimpNLimp het volgende:
Het is altijd zo gay als van die betweters je gaan 'verbeteren' als je zegt dat Paul M. dood is door te zeggen dat John Lennon dood is.
quote:Op zondag 23 juli 2006 01:19 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Hij leeft nog![]()
John Lennon is vermoord.
George en Ringo deden toch maar mee voor spek en bonen in dat Beatlebandje en John lag Yoko uit te wonen.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:27 schreef nsfw het volgende:
En John, George en Ringo dan?
Dan zou ik als ik jou was dit maar eens even lezenquote:Op zondag 23 juli 2006 02:32 schreef Duder het volgende:
[..]
op welke planeet leef jij?? McCartney is al jaren dood
Dan zou ik als ik jou was dit maar eens even lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Is_Deadquote:Op zondag 23 juli 2006 11:30 schreef ViVe het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_McCartney
Dat zou idd kunnen kloppen, alleen er staat wel bij dat het een gerucht is. Net als het gerucht dat 2Pac nog in leven zou zijn. Dus eerst echt bewijs dan pas gelovenquote:Op zondag 23 juli 2006 11:31 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik jou was dit maar eens even lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Is_Dead
I buried Paul...quote:Op zondag 23 juli 2006 11:23 schreef Riskowitz het volgende:
Ikmishemikmishemikmishem.
Er zijn ik-weet-niet-hoeveel boeken over geschreven en documentaires over gemaakt. En ook hele websites aan gewijd!quote:
quote:Greco zegt meer bewijs te hebben dan alleen de muzikale overeenkomsten tussen beide deuntjes. Hij zegt ooit in Londen te hebben gesproken met de manager van het legendarische popviertal, Brian Epstein. Die zou hem hebben toevertrouwd dat John Lennon en Paul McCartney, de muzikale breinen achter The Beatles, een grote voorliefde hadden voor oude Napolitaanse muziek.
quote:Op zondag 23 juli 2006 11:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Er zijn ik-weet-niet-hoeveel boeken over geschreven en documentaires over gemaakt. En ook hele websites aan gewijd!Hoeveel bewijs wil je?!
http://www.turnmeondeadman.net/IBP/Intro.html
Die spelen niet mee op Yesterdayquote:Op zondag 23 juli 2006 11:27 schreef nsfw het volgende:
En John, George en Ringo dan?
Dat is gejat van Tijn.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:46 schreef SunChaser het volgende:
over 40 jaar komt er een Griek met bewijs dat Hit Me Baby One More Time van Britney is gejat van een Griekse sirtakimelodie.
ja daar kwam ie toch eerst mee? 'scrammbles eeeggss.. ' hij kon niks anders verzinnen in eerste instantie?quote:Op zondag 23 juli 2006 11:58 schreef Jane het volgende:
Gejat of niet, het is wel lekker!
[afbeelding]
Yup!quote:Op maandag 24 juli 2006 18:15 schreef Aernoud het volgende:
[..]
ja daar kwam ie toch eerst mee? 'scrammbles eeeggss.. ' hij kon niks anders verzinnen in eerste instantie?
Nee, hij had niet de melodie van Blackbird ontleend. Hij speelde vroeger altijd samen met Lennon een stuk van Bach op gitaar (ze deden het wel verkeerd..) om mensen te imponeren. Dus hij heeft Blackbird geschreven met zo'n bewegende baslijn als een knipoog aan Bach (of aan dat stukje wat ze vroeger speelden)quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:14 schreef nozem het volgende:
Paul heeft zich tevens behoorlijk door klassieke componisten laten 'inspireren' bij het schrijven van nummers als 'She's leaving home' en 'Eleanor Rigby'. Daarnaast heeft hij eens tijdens een interview gezegd dat de melodie van het nummer 'Blackbird' ontleend was uit een stuk van Bach. Wat maakt het eigenlijk uit?
Was het niet samen met George? mierenneuken, sorry (weet het trouwens ook niet 100% zeker)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:30 schreef NiekL het volgende:
[..]
Nee, hij had niet de melodie van Blackbird ontleend. Hij speelde vroeger altijd samen met Lennon een stuk van Bach op gitaar (ze deden het wel verkeerd..) om mensen te imponeren. Dus hij heeft Blackbird geschreven met zo'n bewegende baslijn als een knipoog aan Bach (of aan dat stukje wat ze vroeger speelden)
Idd. Rood van Marco Borsato lijkt heel ver zowel op Pink Floyd als filmmuziek van Band of Brothers.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:52 schreef Zanderrr het volgende:
Er zijn zoveel verschillende nummers met nagenoeg dezelfde accoorden.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:14 schreef SunChaser het volgende:
Ja, maar laten we niet doen of Paul mcCartney heilig is. Laatst hoorde ik hem een nummer zingen, Say Say Say ofzo, en die had ie gejat van Hi-Tack met Waiting 4 U
Nou, eh... ik zou het ook moeten nazoeken hoor, dus ik sluit me wat dit betreft geheel aan bij de post van Zanderrr hierboven.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:32 schreef NiekL het volgende:
Maar ik wed dat Jane ons dat wel kan vertellen
Omdat ze het niet van de platenmaatschappij mochten zeggen. The Beatles zijn de best verkochte band ter wereld, wat denk je dat er gaat gebeuren als blijkt dat ze alles bijelkaar gelogen hebben? Paul is niet echt, een groot deel van hun nummers is gejat...daar gaat de hele franchisequote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:56 schreef satecl het volgende:
hoe kan je nou weten dat t echt is... waarom zoude the beatles ook allemaal hints geven dat ie dood is, en vlak daarna weer ontkennen....
Wou je zeggen dat ie wel leeft? En Tupac en Elvis leven zeker ook nogquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:46 schreef DonStefano het volgende:
Omg, dat er serieus mensen zijn die geloven dat Paul dood is![]()
1966 bij een auto ongeluk.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:24 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wanneer is Paul overleden dan?
Waarom is dat niet geloofwaardig?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
, maar dat hij door een gestoorde fan is neergeschoten lijkt me ook niet geloofwaardig.
paul mcartney ?quote:
Die Paulquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:14 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
paul mcartney ?
die in de jaren 80 nog wat nummers had als: once upon a long ago, we all stand together, etc.???
man van linda die allerlei veggie-food op de markt bracht, aanghangers van de natuurlijke hygiene ???
Die paul??
Jawel hoor. Staat op het album 'Help'quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:27 schreef quaker het volgende:
Maar niemand heeft dit nummer dus?
I'm confused. Dus die jaren 80 paul is niet de paul mcartney van de beatles???quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die Paul. Dat William Campbell daarna nog wat dingen gedaan heeft met de identiteit staat daar uiteraard los van.
Sterker, de Paul Mc Cartney van de Beatles is niet de Paul McCartney van de Beatles.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:59 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
I'm confused. Dus die jaren 80 paul is niet de paul mcartney van de beatles???
Nee, dat is dus William Campbell. Linda McCartney bestaat dus eigenlijk niet, het was Linda Campbell. Maar ik betwijfel zelf dat Linda wel wist dat ze niet met de echte Paul getrouwd was.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:14 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
paul mcartney ?
die in de jaren 80 nog wat nummers had als: once upon a long ago, we all stand together, etc.???
man van linda die allerlei veggie-food op de markt bracht, aanghangers van de natuurlijke hygiene ???
Die paul??
William Campbell wordt niet voor niks de fifth Beatles genoemdquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:41 schreef mberg86 het volgende:
Wat een gelul.. McCartney leeft gewoon nog en is regelmatig op TV. Vorige week volgens mij zelfs nog, ging weer over Beatle rechten en dat gedoe... Hij kreeg er iig weer een hoop geld voor..
Evenals Brian Epstein (dood), Stu Sutcliffe (dood) en Pete Best (carrière dood).quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
William Campbell wordt niet voor niks de fifth Beatles genoemd![]()
Hij is al weken in het nieuws door zijn scheiding...maar als dat niet de echte paul is gaat dus eigenlijk die william scheidenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:41 schreef mberg86 het volgende:
Wat een gelul.. McCartney leeft gewoon nog en is regelmatig op TV. Vorige week volgens mij zelfs nog, ging weer over Beatle rechten en dat gedoe... Hij kreeg er iig weer een hoop geld voor..
En George Martinquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Evenals Brian Epstein (dood), Stu Sutcliffe (dood) en Pete Best (carrière dood).
De Beatles zijn dus in feite aardig compleet om een reunie te vormen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Evenals Brian Epstein (dood), Stu Sutcliffe (dood) en Pete Best (carrière dood).
Waar is Paul op dat plaatje?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De Beatles zijn dus in feite aardig compleet om een reunie te vormen?
[afbeelding]
Tja... als hij nou later dood zou zijn gegaan zou ik zeggen dat Vegaburgers niet dé manier zijn om in de hemel te komen...quote:
Misschien was het dus wel helemaal geen ongeluk en is Paul gewoon vermoord omdat hij een oud Italiaans melodietje had gejat!quote:
De puzzelstukjes vallen eindelijk op zijn plaatsquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien was het dus wel helemaal geen ongeluk en is Paul gewoon vermoord omdat hij een oud Italiaans melodietje had gejat!
Tja, als zelfs Jane het zegt...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De puzzelstukjes vallen eindelijk op zijn plaats![]()
Wings!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:08 schreef ruud_fr het volgende:
ben meer fan van William Campbell dan van Paul
Revolver is het laatste album waar de echte Paul op te horen is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:50 schreef ruud_fr het volgende:
ik doelde meer op de periode bij The Beatles na die grap (was Revolver voor of na z'n vermeende dood?)
van z'n solowerk ken ik (nog) niet zoveel
ik lees net dat het ongeluk tijdens de opnames van Revolver zou zijn geweestquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Revolver is het laatste album waar de echte Paul op te horen is.Het vermeende ongeluk vond plaats tijdens de opnames voor Sgt. Pepper.
Als ik het al niet begrijpquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is dus William Campbell. Linda McCartney bestaat dus eigenlijk niet, het was Linda Campbell. Maar ik betwijfel zelf dat Linda wel wist dat ze niet met de echte Paul getrouwd was.
Oh, dan verschillen de meningen daarover.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ik lees net dat het ongeluk tijdens de opnames van Revolver zou zijn geweest
http://www.beatlesfanclub.nl/content/view/259/44/
Nou, filosofeer gezellig mee in TRU, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Als ik het al niet begrijp
Dus paul heeft paul vermoord en zijn identiteit overgenomen?
Ik snap het echt niet.
Wat raar, niemand heeftquote:Op maandag 7 augustus 2006 08:18 schreef quaker het volgende:
ja maar wie heeft nou dat liedje?? helemaal niemand? Valt me tegen
als mp3.quote:een out Napoliaans volkswijsje uit 1895
Dat liedje zal toch wel eens opnieuw gespeeld zijn? En dan zal die toch wel ergens te vinden zijn?quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:23 schreef dwerg het volgende:
[..]
Wat raar, niemand heeft
[..]
als mp3.
Ja, door Paul McCartney dusquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat liedje zal toch wel eens opnieuw gespeeld zijn?
Ok wat ik dus begrijp is dat Lili Greco op de piano Yesterday speelt en vertelt dat het een liedje genaamd "Piccere' che vene a dicere" is. Nergens is informatie te vinden over dit nummer, maar McCartney heeft het gestolen.quote:'Yesterday van Paul McCartney is jatwerk'
ROME - Paul McCartney heeft de melodie van de Beatles-klassieker Yesterday gejat van een Napolitaans volkswijsje. Dat zegt de Italiaanse muziekexpert en componist Lilli Greco. Als bewijs speelde hij in een nieuwsuitzending op de piano het liedje Piccere' che vene a dicere uit 1895, en het bleek inderdaad vrijwel identiek aan Yesterday, aldus het Italiaanse persbureau Ansa gisteren. Greco zegt ooit in Londen te hebben gesproken met Brian Epstein, de manager van de Beatles, die zou hem hebben toevertrouwd dat Lennon en McCartney een grote voorliefde hadden voor oude Napolitaanse muziek. (ANP) 20-07-2006
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |