je begrijpt de camera niet... ruilen tegen mijn olympus c4040?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:46 schreef Orealo het volgende:
Ik heb nu welgeteld 1 dag mijn nikon D50.
Gisteren mee naar buiten geweest, foto's gemaakt blablabla.
Was laat thuis, stop de accu in de oplader, en ga slapen.
Nu net haal ik hem eruit, stop hem in de camera, en wil een foto maken.
maar de foto is zwart. dus ik haal het dopje eraf.
Vol goede moed probeer ik het nog een keer!
Maar weer is hij zwart !
Al zet ik exposure op 30 seconden en F op 3.2, hij blijft zwart !
Wat is er aan de hand?.
*ahum*quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:47 schreef Aarde het volgende:
[..]
je begrijpt de camera niet... ruilen tegen mijn olympus c4040?
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:47 schreef Aarde het volgende:
[..]
je begrijpt de camera niet... ruilen tegen mijn olympus c4040?
And another black hole has been created.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:49 schreef veldmuis het volgende:
Zet het ding eens op de auto-stand en probier het nog eins!!!einz
300 zoveel, maar de accu was niet helemaal vol toen ik hem kreeg.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:50 schreef veldmuis het volgende:
Hoeveel foto's heb je trouwens gemaakt als je na 1 dag de accu al moet opladen?.
zitten er geen andere kapjes op ? dee ie het eerst wel? zit er niet ergens een RESET knopje op dat toestel? Lees de handleiding eens door; daarin staat meestal een stappenplan voor de meest voorkomende problemen. Wel ff laten weten hoe het afloopt he. Suc6quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:50 schreef Orealo het volgende:
[..]
And another black hole has been created..
Er zit een 'format' in 't menu, alleen ben ik een beetje terughoudend deze te gebruiken.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:52 schreef Aarde het volgende:
[..]
zitten er geen andere kapjes op ? dee ie het eerst wel? zit er niet ergens een RESET knopje op dat toestel? Lees de handleiding eens door; daarin staat meestal een stappenplan voor de meest voorkomende problemen. Wel ff laten weten hoe het afloopt he. Suc6![]()
Format is de geheugenkaart leeghalen. De D70 heeft onderop de body een resetknopje, hoe dat bij de D50 is weet ik niet.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:55 schreef Orealo het volgende:
[..]
Er zit een 'format' in 't menu, alleen ben ik een beetje terughoudend deze te gebruiken.
In de handleiding staat er niks over..
Yep, ik hoor 'chack' en hij klapt omhoog, voor de rest weinig bijzonders te zien, alleen 't groene CCD schermpje..quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:53 schreef veldmuis het volgende:
Je hebt wel beeld door je viewfinder toch?
Anders even de spiegel opklappen (zie menu) en luisteren of je wat hoort, desnoods voordat je dat doet het objectief eraf en kijken of de spiegel daadwerkelijk opklapt. Door het ding uit te zetten klapt de spiegel terug en daarna kun je m weer normaal gebruiken.
Oh, als je het objectief eraf haalt, zorg dat er niet teveel stof in dat ding komt,.
Dan is het mechanisch prima in orde zou ik zeggen. Als je 'm op de M-stand zet en je een foto maakt zonder objectief, krijg je dan ook een zwarte plaat of niet?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:58 schreef Orealo het volgende:
[..]
Yep, ik hoor 'chack' en hij klapt omhoog, voor de rest weinig bijzonders te zien, alleen 't groene CCD schermpje..
Ah, bij de D50 ook zie ik nu, gereset, maar no joy.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:56 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Format is de geheugenkaart leeghalen. De D70 heeft onderop de body een resetknopje, hoe dat bij de D50 is weet ik niet.
Kun jij afdrukken als ie daarop staat dan?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:58 schreef --Christiaan-- het volgende:
Staat hij niet op schoonmaakstand?
Ja hé, ik heb een 350D, wellicht is de D50 andersquote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kun jij afdrukken als ie daarop staat dan?
Yep.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan is het mechanisch prima in orde zou ik zeggen. Als je 'm op de M-stand zet en je een foto maakt zonder objectief, krijg je dan ook een zwarte plaat of niet?
350dquote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ja hé, ik heb een 350D, wellicht is de D50 anders.
Da's mooi gaar. Stel even een andere optie in bij 'bld optimaliseren', en kijk of het dan over is. Meer weet ik zo niet.quote:
No joyquote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:03 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Da's mooi gaar. Stel even een andere optie in bij 'bld optimaliseren', en kijk of het dan over is. Meer weet ik zo niet.
RAW foto's zien er hetzelfde uit.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:49 schreef veldmuis het volgende:
Je kunt nog iets proberen.
Nikon Capture installeren, USB kabeltje connecten enzo, en kijken of je foto's kan maken die dan rechtstreeks op de PC worden opgeslagen.
Ander formaat, ook iets wat je kunt proberen. Hoe zien RAW plaatjes eruit?
Al zou dat, een belichtingstijd van 30secs waar hij het over heeft zou toch echt wel een goede foto moeten geven. de belichtingscompensatie past toch alleen de sluitertijd aan?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:15 schreef lostminds het volgende:
heb je niet toevallig je belichtingscompensatie op -5 EV gezet?
knopje zit net boven je ontspanknop (als het goed is)
indrukken en aan het wieltje draaien
Dan zou de schoonmaakmodus het niet kunnen doen als die batterij leeg is.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:50 schreef veldmuis het volgende:
Best kans idd. Haal de batterij er trouwens uit en duw m er over 24 uur weer in!
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:27 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dan zou de schoonmaakmodus het niet kunnen doen als die batterij leeg is.
Dat had ik ook met m'n D70s. Gelukkig is dat niet de enige reden waarom ik het een fijne camera vind.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:57 schreef Newb het volgende:
Stom man. Met mijn 350D had ik ook 'n halfvolle batterij. Deze leeggeschoten en opgeladen (helemaal, dus niet voor 80%) waarna ik hem weer leeg schoot. Heel fijne camera!
http://i34.photobucket.com/albums/d123/Orealo/DSC_0334.jpgquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Plaats anders een foto, ik wil de exif info wel es zien van zo'n zwarte plaat.
Trouwens, als ik 'm in Photoshop invert, zie ik wel wat zwarte stipjes her en der.. (dus dat zijn eigenlijk witte stipjes)quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:09 schreef Orealo het volgende:
[..]
http://i34.photobucket.com/albums/d123/Orealo/DSC_0334.jpg
enjoy!
Dat is deze :quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:16 schreef veldmuis het volgende:
Maak er nu eens een op ISO1600 terwijl de ruisonderdrukking (Lange tijd RO in het menu) uit staat? Liefst een lange sluitertijd!
Als daar veel ruis in zit bestaat de kans dat je sluitergordijn gek doet.
Die is inderdaad 100% zwart, althans, dat zegt Photoshopquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:24 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dat is deze :
http://i34.photobucket.com/albums/d123/Orealo/DSC_0362.jpg
En daar kan ik dan weer geen spikkel op ontdekken.
Gaan we doen!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:28 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die is inderdaad 100% zwart, althans, dat zegt Photoshop.
Accu er gewoon 24 uur uitlaten, hoe het precies werkt weet ik niet, maar dat wil nog wel eens helpen. e.e.a. over gelezen op Dutchphotozone.
Lijkt mij wat vergezocht.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:49 schreef Orealo het volgende:
Dit is misschien een hele rare en ondoordachte vraag, maar mijn fototas is van nylon.
Kan het zijn, en dat is misschien wel erg vergezocht, dat de camera langs 't nylon verschoven is in de tas, en zo statische electriciteit heeft opgewekt, en daardoor m'n CCD chipje naar de tering is?
Ja dat wel, ik heb 'm vandaag 2 dagen.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Lijkt mij wat vergezocht.
Het lijkt mij dat de betere camera's daar wel tegen beschermd zijn.
Anders kan je als het kouder wordt ook niet met nylon handschoenen fotograferen.
Heb wel het idee dat de ccd of een andere electronisch circuit naar de haaien is.
Hopelijk heb je nog garantie
Eerste regel van de OP isquote:Op zondag 23 juli 2006 14:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Lijkt mij wat vergezocht.
Het lijkt mij dat de betere camera's daar wel tegen beschermd zijn.
Anders kan je als het kouder wordt ook niet met nylon handschoenen fotograferen.
Heb wel het idee dat de ccd of een andere electronisch circuit naar de haaien is.
Hopelijk heb je nog garantie
Tenzij TS een tweedehands D50 heeft aangeschaft, lijkt mij dat er nog wel garantie op zitquote:Ik heb nu welgeteld 1 dag mijn nikon D50.
Dan zou ik zelf niet langer gaan klooien.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:48 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ja dat wel, ik heb 'm vandaag 2 dagen..
Bedankt voor de tip, geprobeerd, no dicequote:Op zondag 23 juli 2006 16:42 schreef CrazyCharlie het volgende:
Resetknopje al geprobeerd?
Niet via het menu maar via de knop onderop je body...
Bladzijde 120 van je handleiding..
Spreekt ook over je vermoedelijke statische elctriciteit..
proberen waard.
Succes ermee!
CC.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |