abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:31:20 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40071419
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja om een groep die afscheidbriefjes achterlaat, hele groepen aanhangers die misschien ook wel willen sterven voor 'de goede zaak'. what ever that may be als gast...

en nee ze zijn echt niet allemaal zo, een van mijn beste vrienden... ik eet graag couscous...
Alsof de dreiging zo groot is. Er is hier toch helemaal niks gebeurd, behalve de moord op een asociale dikzak die daar zelf om gevraagd heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40071442
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:54 schreef longinus het volgende:
Hoe zou je moeten optreden tegen mensen die bereid zijn om zichzelf op te blazen met als doel zoveel mogenlijk doden te maken.
Zoals ze in Israël zeggen, eerst schieten dan vragen. Dan doen ze het nog netjes in Nederland.
Tja, en in Israel pakt het geweldig uit of niet?

Het gaat er in dit bericht niet om of je het nou zo zielig vindt voor die moslims dat ze zo aangepakt worden. Het gaat er zelfs niet om of je het er mee eens bent dat ze zo aangepakt worden. Het gaat er om dat deze aanpak van terrorisme, weer terrorisme in de hand werkt. Ik heb het vaker gezegd, geweld lost geen geweld op. Dat zie je nu weer bij Israel. Voor elke terrorist die Israel doodt, komen er weeer minstens 4 (familieleden) terug.

Nu is dat hier in Nederland wat minder extreem, maar als jouw vrienden worden vernederd en agressief worden bejegend (en nogmaals, het waarom maakt hier niet uit) dan is voor jouw de drempel lager om je bij je vrienden aan te sluiten.
pi_40071459
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alsof de dreiging zo groot is. Er is hier toch helemaal niks gebeurd, behalve de moord op een asociale dikzak die daar zelf om gevraagd heeft.
nou dat ben ik niet met je eens... ik vond zijn uitlatingen erg laag, en provocerend. maar daarmee is zijn moord nooit te rechtvaardigen.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:35:17 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40071530
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:29 schreef Aarde het volgende:

[..]

ik zou zo zeggen - zet er actie op als overheid als dit zo lijkt te zijn... maar tot op heden is dat nog niet gebeurd is het wel? maar jij kan toekomst zien natuurlijk en slikt alles dat je te horen krijgt voor zoete koek. er is heus wel wat gaande, ik geloof niet dat het een nieuwe beweging is, wel dat hij meer naar de oppervlakte komt, en vooral ook dat er meer aandacht aan wordt gegeven... maar enige realiteitszin aub... we zijn er nu alweer jaren mee bezig en er is niks gebeurt hier nog... ja je hoort verhalen over wat jij zegt... maar ja dat is de focus van de media en van america, dus erg uitvergroot.

daarbij; dat je terrorisme kan voorkomen door controle maatregelen is uberhaupt een misverstand. terrorisme is namelijk eenvoudig; als ik een grote flat opblaas en in de media laat komen omdak dat doe vanwege mijn geloof ofzo, dan zijn mensen bang. geslaagd dus. en no-way dat je alle objecten kan beveiligen.

denk na!
je geeft me gelijk en zegt daarna tegen mij "denk na"?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40071557
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:32 schreef Kanogor het volgende:

[..]

Tja, en in Israel pakt het geweldig uit of niet?

Het gaat er in dit bericht niet om of je het nou zo zielig vindt voor die moslims dat ze zo aangepakt worden. Het gaat er zelfs niet om of je het er mee eens bent dat ze zo aangepakt worden. Het gaat er om dat deze aanpak van terrorisme, weer terrorisme in de hand werkt. Ik heb het vaker gezegd, geweld lost geen geweld op. Dat zie je nu weer bij Israel. Voor elke terrorist die Israel doodt, komen er weeer minstens 4 (familieleden) terug.

Nu is dat hier in Nederland wat minder extreem, maar als jouw vrienden worden vernederd en agressief worden bejegend (en nogmaals, het waarom maakt hier niet uit) dan is voor jouw de drempel lager om je bij je vrienden aan te sluiten.
laten we hopen dat we de state-of-mind van 10 jaar terug wat terug kunnen krijgen... anders kunnen we nog wel eens afdwalen en hier ook veel meer geweld krijgen.

ik hoop op een democratische president in america, die het buitenland'beleid' op een wat positievere manier probeert aan te pakken

zaterdag 22 juli 2006 @ 12:39:54 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40071650
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:36 schreef Aarde het volgende:
ik hoop op een democratische president in america, die het buitenland'beleid' op een wat positievere manier probeert aan te pakken
En op de roemloze aftocht van Pastors-achtige parvenu's, met hun polderprimitivisme.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:41:38 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40071703
en van partijen die roepen 'namens het volk te spreken'.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:42:52 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40071739
Sowieso is politiek een hobby voor lelijke mensen.
pi_40071754
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:36 schreef Aarde het volgende:

[..]

laten we hopen dat we de state-of-mind van 10 jaar terug wat terug kunnen krijgen... anders kunnen we nog wel eens afdwalen en hier ook veel meer geweld krijgen.

Tien jaar geleden was Clinton aan de macht, dat was de tijd dat Osama met aanslagen begon, en de tijd van de grootschalige raketaanvallen op Irak. Wat is er nou zoveel erger aan Bush?
pi_40071772
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tien jaar geleden was Clinton aan de macht, dat was de tijd dat Osama met aanslagen begon, en de tijd van de grootschalige raketaanvallen op Irak. Wat is er nou zoveel erger aan Bush?
neo-conservatisme... evil spirit

zaterdag 22 juli 2006 @ 12:50:22 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40071937
laten we hopen op een amerikaanse president die weer een soort van marshallplan bedenkt.
pi_40074639
Ik word ook maar moslima denk ik. Mocht de politie ooit binnenvallen dan kan ik altijd roepen dat ze eerste even netjes moeten kloppen en wachten tot ik mijn hoofddoek/burka aan heb getrokken. Ondertussen ben ik dan natuurlijk allang gevlogen of heb een pistool uit mijn nachtkastje getrokken.
pi_40074810
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Behalve de burgeroorlog in Irak, de totale onwetendheid van hem, de onverschilligheid, de arrogantie, de martelkampen? Niet zoveel.
pi_40074898
Ik word een beetje moe van dat hollandse calvinisme van 'hij/zij is zo arrogant'. Arrogantie is een prima eigenschap, zo.
pi_40074934
Ok.
pi_40074959
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:34 schreef -scorpione- het volgende:
Ik word een beetje moe van dat hollandse calvinisme van 'hij/zij is zo arrogant'. Arrogantie is een prima eigenschap, zo.
jij hebt ongelijk

pi_40075020
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
Mensen kunnen niet lezen hè. Wat een Neanderthalers weer die gereageerd hebben.

Als ik de reacties van de meesten in dit topic lees, denk ik (met blij gemoed): sommige mensen verdienen het om in de tram opgeblazen te worden.

Misschien wordt het tijd om alle moslimhaters hinderlijk te laten volgen. Bij wijze van preventie, zeg maar, want je weet tenslotte nooit tot wat voor nazi's die josti's uit kunnen groeien.

Kaaskop-extremisme, je zal ermee opgegroeid zijn. [afbeelding]
Ah, jij als Marokkaan vind het wel goed dat Nederlanders worden opgeblazen ?
pi_40075101
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:39 schreef manhattan het volgende:

[..]

hopen op andermans ongeluk is gewoon sneu niet specifiek voor een bepaalde bevolkingsgroep, meer mensen hebben er last van

pi_40075222
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:42 schreef Aarde het volgende:

[..]

hopen op andermans ongeluk is gewoon sneu niet specifiek voor een bepaalde bevolkingsgroep, meer mensen hebben er last van
De pest is dat het zo vaak uit de monden van bepaalde (specifieke) bevolkingsgroepen komt.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:53:47 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40075473
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:39 schreef manhattan het volgende:

ik als Marokkaan
pi_40076539
Komt er een terreuraanslag in Nederland en daarna wordt de vraag aan de politie en inlichtingendienst gesteld:

Vraag: Waarom is deze terreuraanslag niet voorkomen?
Antwoord: Wij wilden deze mensen niet provoceren.

Vooral doodknuffelen en praten met een kopje thee erbij, dat zal helpen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40076581
Dan radicaliseren ze maar lekker.

Of moeten we ze hun zin gaan geven om te zorgen dat ze niet radicaliseren?
pi_40076603
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:28 schreef rutger05 het volgende:
Komt er een terreuraanslag in Nederland en daarna wordt de vraag aan de politie en inlichtingendienst gesteld:

Vraag: Waarom is deze terreuraanslag niet voorkomen?
Antwoord: Wij wilden deze mensen niet provoceren.

Vooral doodknuffelen en praten met een kopje thee erbij, dat zal helpen.
dit is zo'n kulargument dat steeds wordt aangehaald.

terrorisme is nauwelijks te voorkomen. alles wat nu gebeurt is slechts een mediaoffensief, met als belangrijkste resultaat mensen die angstig zijn. nee goed gedaan, tof!

als rusland er niet meer is om tegen te vechten, moeten we maar een nieuwe vijand vinden, blijkbaar. ach ja het is van alle tijden. toch vind ik het irri

pi_40076686
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

He, Bansheeboy heeft iemand geronseld voor de idioterie.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40076696
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:30 schreef Aarde het volgende:

terrorisme is nauwelijks te voorkomen. alles wat nu gebeurt is slechts een mediaoffensief, met als belangrijkste resultaat mensen die angstig zijn. nee goed gedaan, tof!
Ik erger me echt kapot aan die achterlijke posters over onbeheerde rugzakken enzo. Paniekschopperij.
pi_40076764
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:30 schreef Aarde het volgende:

[..]

dit is zo'n kulargument dat steeds wordt aangehaald.

als rusland er niet meer is om tegen te vechten, moeten we maar een nieuwe vijand vinden, blijkbaar. ach ja het is van alle tijden. toch vind ik het irri
De gebruikte argumenten 'provoceren' en 'radicaliseren' zijn flauwekul. Straks mogen criminelen ook niet worden aangepakt, omdat zij zogenaamd anders geprovoceerd worden en nog crimineler worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40076766
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik erger me echt kapot aan die achterlijke posters over onbeheerde rugzakken enzo. Paniekschopperij.
precies . als iemand mensen angst wil inboezemen, hebben ze op dit moment meer kans door bij de overheid te gaan zitten dan door terrorist te worden. als terrorist kun je gewoon willekeurig wat opblazen, als er maar genoeg doden vallen en het het nieuws haalt. liefst iets waar veel mensen bij denken, damn dat had ik kunnen zijn.

en no way dat je alles kan afschermen tegen terrorisme. ti's meer sfeermaken dan inhoud op het moment helaas.

pi_40076931
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik zag net een onbeheerde rugzak in het 'relatie en psychologie' topic
pi_40076949
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:37 schreef Aarde het volgende:

[..]

precies . als iemand mensen angst wil inboezemen, hebben ze op dit moment meer kans door bij de overheid te gaan zitten dan door terrorist te worden. als terrorist kun je gewoon willekeurig wat opblazen, als er maar genoeg doden vallen en het het nieuws haalt. liefst iets waar veel mensen bij denken, damn dat had ik kunnen zijn.

en no way dat je alles kan afschermen tegen terrorisme. ti's meer sfeermaken dan inhoud op het moment helaas.
Er al eens bij stil gestaan dat terroristen juist angst willen zaaien ?
pi_40076954
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:43 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik zag net een onbeheerde rugzak in het 'relatie en psychologie' topic
Huh?
pi_40076973
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:44 schreef manhattan het volgende:

[..]

Met andere woorden: onze regering, dát zijn de echte terroristen hier.
pi_40077020
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Met andere woorden: onze regering, dát zijn de echte terroristen hier.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.
pi_40077021
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:44 schreef manhattan het volgende:

[..]

wat wil je daarmee zeggen?
mag ik je erop wijzen dat juist de ' voorlichting' van de overheid angst zaait op het moment, en we nog geen concrete terroristische aanslagen hebben gehad in nederland. powerplay on

pi_40077039
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:47 schreef manhattan het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk, het zijn gewoon terroristen volgens de definitie
pi_40077142
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

* Meisje is
pi_40077152
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:47 schreef Aarde het volgende:

[..]

wat wil je daarmee zeggen?

mag ik je erop wijzen dat juist de ' voorlichting' van de overheid angst zaait op het moment, en we nog geen concrete terroristische aanslagen hebben gehad in nederland. powerplay on
Wat ik ermee wil zeggen is dat het eigen is aan terrorisme om angst te zaaien: macht.
Wellicht mag ik jou er in dit verband op wijzen dat er hier terroristen zijn opgepakt en dat de eerste kritische ciniast al het loodje heeft moeten leggen, waardoor een hoop mensen tegenwoordig het zwijgen is toegedaan. Overbodig om de aanslagen in andere (westerse) landen dan nog te vernoemen.
pi_40077172
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:47 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een grapje maakte. Maar er zit best iets in. Ze zaaien paniek.
pi_40077186
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:53:16 #89
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40077189
eerst de zionisten afzetten, dan praten we verder.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_40077254
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:51 schreef manhattan het volgende:

[..]

Wat ik ermee wil zeggen is dat het eigen is aan terrorisme om angst te zaaien: macht.
Wellicht mag ik jou er in dit verband op wijzen dat er hier terroristen zijn opgepakt en dat de eerste kritische ciniast al het loodje heeft moeten leggen, waardoor een hoop mensen tegenwoordig het zwijgen is toegedaan. Overbodig om de aanslagen in andere (westerse) landen dan nog te vernoemen.
een aantal incidenten en wat relatief kleine aanslagen in europa.
mag ik je aan oa de ETA-aanslagen herinneren? IRA?

come on

het wordt overtrokken en zo wordt een nieuwe tweedeling geforceerd, zodat we weer een gemeenschappelijke vijand hebben.

jij bent veel banger nu dan als de overheid er veel relaxter op had gereageerd. naar mijn mening veroorzaakt de overheid op dit moment - willens en wetens - en onnodig - angst. fear on

pi_40077278
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een grapje maakte. Maar er zit best iets in. Ze zaaien paniek.
hmmmmmmm
Ik verwacht van mijn overheid dat ze er álles aan doen om mij te beschermen. Liever een keer teveel gewaarschuwd, dan straks opgeblazen worden.
pi_40077283
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:53 schreef BaajGuardian het volgende:
eerst de zionisten afzetten, dan praten we verder.
volgens mij had jij afscheid genomen van fok hoor... wat doe je!

zaterdag 22 juli 2006 @ 15:57:05 #93
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40077303
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:56 schreef manhattan het volgende:

[..]

hmmmmmmm
Ik verwacht van mijn overheid dat ze er álles aan doen om mij te beschermen. Liever een keer teveel gewaarschuwd, dan straks opgeblazen worden.
ik vertrouw soms op pipo de clown
pi_40077304
Ik ben trouwens helemaal niet bang. Nou ja, ik vind fundi moslims wel eng, maar dat geldt ook voor Veluwe-gristenen.
pi_40077326
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:56 schreef manhattan het volgende:

[..]

hmmmmmmm
Alsof ze dat kunnen voorkomen. Da's een illusie. En met goed opletten voorkom je ook niet dat zoiets je overkomt.
pi_40077347
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben trouwens helemaal niet bang. Nou ja, ik vind fundi moslims wel eng, maar dat geldt ook voor Veluwe-gristenen.
dan ben je misschien een nuchtere uitzondering...

ik zie geen toegevoegde waarde in de uitgebreide overheidscampagne. enkel negatieve bijeffecten, bedoeld danwel onbedoeld.

zaterdag 22 juli 2006 @ 15:59:01 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40077362
tweedeling etc is politiek tegenwoordig, zodat het volk niet als één zich kan verzetten, dat noemen ze tegenwoordig terrorisme namelijk.
pi_40077405
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:59 schreef BaajGuardian het volgende:
tweedeling etc is politiek tegenwoordig, zodat het volk niet als één zich kan verzetten, dat noemen ze tegenwoordig terrorisme namelijk.
we hadden eerst de koude oorlog, dat heeft zo'n 50 jaar prima gewerkt.

eigenlijk verlang ik stiekum wel eens terug naar die tijd, van relatieve rust en veiligheid

zaterdag 22 juli 2006 @ 16:00:03 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40077406
niks mis met geloof, het is een houvast voor degenen in nood
pi_40077412
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:55 schreef Aarde het volgende:

[..]

een aantal incidenten en wat relatief kleine aanslagen in europa.
mag ik je aan oa de ETA-aanslagen herinneren? IRA?
Maar wat wil je daar mee zeggen ?
quote:
het wordt overtrokken en zo wordt een nieuwe tweedeling geforceerd, zodat we weer een gemeenschappelijke vijand hebben.
Waar haal je vandaan dat het overtrokken is ?
quote:
jij bent veel banger nu dan als de overheid er veel relaxter op had gereageerd.
Ik denk dat je beter voor jezelf kunt spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')