abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40069004
quote:
AMSTERDAM - De aanpak van de regering om terrorisme tegen te gaan werkt radicalisering in de hand. Zowel wetenschappers als familieleden en vrienden van terreurverdachten zeggen dat het harde beleid het tegenovergestelde bereikt. Ook inlichtingdiensten zijn bezorgd over de negatieve effecten van het huidige beleid. Dat meldt de Volkskrant zaterdag.

In het Hofstadnetwerk en in orthodox-islamitische kring, doen volgens de krant 'talloze' verhalen de ronde over 'moedwillige vernedering van moslims' door de politie. Slaapkamers van moslima's zouden zijn binnengevallen zonder dat de vrouwen de tijd krijgen zich fatsoenlijk te bedekken. En bij een huiszoeking in Den Haag zou een 1-jarig jongetje volgens de krant glassplinters over zich heen hebben gekregen.

Geschokt

Familieleden van terrorismeverdachten zeggen 'geschokt' te zijn door het harde optreden van autoriteiten. Volgens hen zaait het haat, kan tot verder radicalisering leiden en verdiept het wantrouwen van de moslimgemeenschap tegen de Nederlandse samenleving. Ook meldt de krant dat bronnen binnen het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding signalen opvangen dat het terrorismebeleid averechts werkt.

Een van de nieuwe methoden die kwaad bloed zou zetten is het 'verstoren' van mensen van wie wordt vermoed dat ze terroristische activiteiten willen ontplooien. Sinds vorig jaar wordt deze methode door onder anderen de politiekorpsen van Rotterdam en Amsterdam gebruikt Agenten posten bij de verdachten voor de deur, bellen enkele keren per dag bij ze aan en volgen ze hinderlijk. Ook wordt de potentiële terroristen regelmatig gevraagd naar het politiebureau te komen.

Islamitische achtergrond

Een woordvoerder van het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie (OM) laat in de krant weten dat de politie bij arrestaties of huiszoekingen geen rekening houdt met een islamitische achtergrond van gezinnen. Er wordt volgens het OM met 'evenveel respect' opgetreden.
Bron: http://www.nu.nl/news/784(...)echts_effect%27.html

En ja hoor...de moslims laten zich weer horen. Worden ze eens met gelijke rechten behandeld is het weer niet goed. Nee, de moslim moet maar weer extra rechten krijgen vanwege de genoemde islamitsche achtergrond. Ze hebben natuurlijk het liefst alle tijd om zich voor te bereiden op een inval. Laat ze lekker in een ander land extra rechten gaan claimen. Het liefst in een islamitisch land...want daar zullen ze vast wel met extra veel respect behandeld worden door de autoriteiten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_40069161
Hun straat criminaliteit zorgt voor een averechts effect dat wij ze niet meer mogen
pi_40069249
Ik zou me inderdaad een stuk prettiger voelen als een van mijn vrienden of familieleden is opgeblazen dat ik weet dat de terrorist in ieder geval wel netjes is behandeld door de politie.

Wel grappig dat het bij negatief gedrag van bepaalde mensen altijd de schuld is van degene die eigenlijk met het probleem opgescheept zit. Het is de schuld van NL-regering dat mensen radicaal worden, het is de schuld van NL-regering dat Marokkanen massaal ontsporen, het is de schuld van NL-regering dat Antillianen in crimineel gedrag vervallen.
pi_40069272
Wat een grappig bericht, blijkt maar weer hoe groot het bord is dat mensen voor hun kop hebben!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:53:51 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40069285
Wat is de harde aanpak? Weten dat er 500 terroristen rondlopen, en ze geen strobreed in de weg leggen? Of worden ze stiekem ontvoerd en met een vliegtuig boven de Sahara gedropt?
censuur :O
pi_40069295
Laten we ze een knuffel geven.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:57:49 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40069350
volgens mij zeggen dit soort berichten meer over hoe veel radicalen in de dop we hier hebben zitten, dan over het feit dat die beslissingen worden genomen om juist het kaf van het koren te scheiden.

maw terrorismebestrijding zou door gematigde moslims juist omarmd moeten worden, waardoor er een veel seculierder groepje extremisten ontstaat.

uit het bericht blijkt dus dat er te weinig van die gematigden zijn om de radicalisatie een halt toe te roepen. dus helpt de overheid een handje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40069369
quote:
AMSTERDAM - De aanpak van de regering om terrorisme tegen te gaan werkt radicalisering in de hand. Zowel wetenschappers als familieleden en vrienden van terreurverdachten zeggen dat het harde beleid het tegenovergestelde bereikt. Ook inlichtingdiensten zijn bezorgd over de negatieve effecten van het huidige beleid. Dat meldt de Volkskrant zaterdag.
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 10:40 schreef wonko het volgende:

En ja hoor...de moslims laten zich weer horen. Worden ze eens met gelijke rechten behandeld is het weer niet goed. Nee, de moslim moet maar weer extra rechten krijgen vanwege de genoemde islamitsche achtergrond. Ze hebben natuurlijk het liefst alle tijd om zich voor te bereiden op een inval. Laat ze lekker in een ander land extra rechten gaan claimen. Het liefst in een islamitisch land...want daar zullen ze vast wel met extra veel respect behandeld worden door de autoriteiten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40069379
moslims die dreigen met extremisme als ze geen extra's krijgen en dan beweren dat ze gematigd zijn en extremisme verzonnen is door de media

zaterdag 22 juli 2006 @ 11:00:04 #10
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40069400
Volgende keer praten we erover tijdens een kopje thee.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:17:47 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40069757
Mensen kunnen niet lezen hè. Wat een Neanderthalers weer die gereageerd hebben.

Als ik de reacties van de meesten in dit topic lees, denk ik (met blij gemoed): sommige mensen verdienen het om in de tram opgeblazen te worden.

Misschien wordt het tijd om alle moslimhaters hinderlijk te laten volgen. Bij wijze van preventie, zeg maar, want je weet tenslotte nooit tot wat voor nazi's die josti's uit kunnen groeien.

Kaaskop-extremisme, je zal ermee opgegroeid zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:20:10 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40069789
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:

Als ik de reacties van de meesten in dit topic lees, denk ik (met blij gemoed): sommige mensen verdienen het om in de tram opgeblazen te worden.

Misschien wordt het tijd om alle moslimhaters hinderlijk te laten volgen. Bij wijze van preventie, zeg maar, want je weet tenslotte nooit tot wat voor nazi's die josti's uit kunnen groeien.

Kaaskop-extremisme, je zal ermee opgegroeid zijn. [afbeelding]
geestig. ik vind je reactie ook best neanderthalerig
pi_40069817
quote:

nazi's> www.tellthechildrenthetruth.com

ben ik ook een nazi als ik het christendom aftuig ?
pi_40069827
quote:
In het Hofstadnetwerk en in orthodox-islamitische kring, doen volgens de krant 'talloze' verhalen de ronde over 'moedwillige vernedering van moslims' door de politie. Slaapkamers van moslima's zouden zijn binnengevallen zonder dat de vrouwen de tijd krijgen zich fatsoenlijk te bedekken. En bij een huiszoeking in Den Haag zou een 1-jarig jongetje volgens de krant glassplinters over zich heen hebben gekregen.
vind ik dan ook weer aanstelleritus! toen de politie mij om 6 uur 's ochtends van me bed lichtte had ik ook heus geen tijd om me fatsoenlijk aan te kleden of om me gestolen spulletjes te verbergen!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:23:06 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40069856
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geestig. ik vind je reactie ook best neanderthalerig
Actie=reactie, en wie de schoen past trekke hem aan.
pi_40069861
quote:

knip
zegt de grootste neanderthaler!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:23:28 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40069866
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

lol.
pi_40069901
het is triest hoe mensen ineens van moslims een ras maken om zo kritiek op de islam af te doen als racisme

welke kleur hebben christenen dan
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:25:15 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40069902
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:23 schreef rival het volgende:

[..]

zegt de grootste neanderthaler!
Denk er gewoon maar eens over na, motorbilly.
pi_40069961
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Denk er gewoon maar eens over na, motorbilly.
doe ik! en ik begrijp dat de aanpak van het hinderlijk volgen e.d. ook niet helemaal correct is!
maar ik gok dat de meeste reacties hierboven gaan over hetzelfde als wat ik in me vorige reactie ge-quote heb!

en om dan meteen te zeggen dat die mensne het verdienen om opgeblazen te worden!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:28:19 #21
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40069969
quote:

Oh, linguïstische meester. Deel uw begaafde inzichten met ons, zodat we hoop kunnen koesteren ooit taalkundig bij u te kunnen aanhaken.
pi_40069977
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

motorbilly.

motormuis prefereer ik!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:31:44 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40070025
Het gaat hier om effectiviteit van beleid, het is geen spelletje om te laten zien hoe stoer de overheid tegen moslims durft op te treden. Blijkbaar is de terrorismebestrijding van vandaag te preventief en wordt het tegenovergestelde bereikt van wat men beoogt.

Als zelfs inlichtingendiensten met dit soort kanttekeningen komen, is het helemaal niet vreemd om de waarheid daarvan te overwegen. In plaats van nogmaals te laten zien dat je gewoon een ongenuanceerde kankerhekel aan moslims hebt.
pi_40070060
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:31 schreef Ringo het volgende:
Het gaat hier om effectiviteit van beleid, het is geen spelletje om te laten zien hoe stoer de overheid tegen moslims durft op te treden. Blijkbaar is de terrorismebestrijding van vandaag te preventief en wordt het tegenovergestelde bereikt van wat men beoogt.

Als zelfs inlichtingendiensten met dit soort kanttekeningen komen, is het helemaal niet vreemd om de waarheid daarvan te overwegen. In plaats van nogmaals te laten zien dat je gewoon een ongenuanceerde kankerhekel aan moslims hebt.
Kanker .. nazi's ... gaat het lekker?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:34:15 #25
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40070075
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand betichten van verwerpelijk gedrag als je zelf ook een reactie post die van bedenkelijk niveau is?
Ik heb trouwens nog een spreekwoord voor dat rijtje van je; verbeter de wereld, begin bij jezelf.
pi_40070113
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:31 schreef Ringo het volgende:
het is geen spelletje om te laten zien hoe stoer de overheid tegen moslims durft op te treden.
daar heb je gelijk in, echter jij ziet het blijkbaar dus wel zo!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:37:42 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40070150
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand betichten van verwerpelijk gedrag als je zelf ook een reactie post die van bedenkelijk niveau is?
Ik zie dat mijn post je tot nadenken heeft gezet.
pi_40070236
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 10:58 schreef venomsnake het volgende:

[..]

[..]

Je punt is?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:48:39 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40070403
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:41 schreef wonko het volgende:

[..]

Je punt is?
Dat de kern van jouw nieuwsbericht is dat vooral wetenschappers en inlichtingendiensten bezwaren maken tegen de effectiviteit van het huidige anti-terrorismebeleid.

Die nuance ontgaat jou volkomen.
pi_40070413
Dat de overheid mensen de hele dag door volgt, steeds gaat aanbellen, mensen zich moeten melden....dat is niet goed te praten als er weinig tot geen bewijs tegen hen is. Het zou nogal vreemd zijn als ik afgelopen jaar in de klas zat, opstond en wegliep en de leraar dan vraagt: Waar denk jij heen te gaan? Och meneer, ik moet mij even melden bij het politiebureau om te laten zien dat ik geen terrorist ben.

Wat ik wel vreemd vind is dat de Moslims (oei, daar komen de hokjes weer) denken dat de politie bij een aanhouding maar rekening moet houden met hun achtergrond. Een verdachte is een verdachte lijkt mij, en het is wel zo handig als je gewoon een standaardprocedure kan gebruiken bij aanhoudingen.

Ik zie het al helemaal voor mij. Wil de BBE een stel terroristen oppakken die zich in een moskee bevinden, zie je al die BBE gasten eerst hun kisten uit doen....
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:49:50 #31
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40070428
@ Ringo

Je heb gelijk dat het toetsen van de effectiviteit van beleid erg belangrijk is. Maar als ik het artikel zo lees kom ik niet verder dan bezorgdheid van inlichtingendiensten (naam en toenaam ontbreken), 'signalen van bronnen' binnen het NCT en familieleden en vrienden van terreurverdachten die spreken over 'moedwillige vernedering van moslims' .
Ik vind dit weinig solide om tot de conclusie te komen dat het beleid averrechts werkt.
Ik denk dat het OM gelijk heeft dat er geen onderscheid gemaakt dient te worden bij de protocollen van arrestaties.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:51:33 #32
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40070470
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik zie dat mijn post je tot nadenken heeft gezet.
Ik vond het tijd worden voor het spreekwoord, wie de bal kaatst...
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:53:04 #33
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40070497
-edit-
pi_40070533
Hoe zou je moeten optreden tegen mensen die bereid zijn om zichzelf op te blazen met als doel zoveel mogenlijk doden te maken.
Zoals ze in Israël zeggen, eerst schieten dan vragen. Dan doen ze het nog netjes in Nederland.
De Islam is ook niet het probleem, het probleem is de radicale Islam en de mensen die dit aanstoken om zelf meer macht te krijgen.
En hoe maak je onderscheid tissen moslima's die gedwongen worden om een hoofddoek/burka te dragen of radicale moslima's.
Dan maar een harde aanpak, dat doen ze ook bij de autochtonen Nederlanders.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40070552
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat de kern van jouw nieuwsbericht is dat vooral wetenschappers en inlichtingendiensten bezwaren maken tegen de effectiviteit van het huidige anti-terrorismebeleid.

Die nuance ontgaat jou volkomen.
Nee hoor, ik vroeg mij eigenlijk af dat wanneer ik een vraag zou stellen of jij die op kenmerkende wijze met een persoonlijke belediging zou beantwoorden...je hebt me licht teleurgesteld in deze...jij hebt mij geen kneus oid genoemd.

Maar waar baseren genoemde entiteiten hun zorgen op? Ik gok op uitspraken vanuit bepaalde hoek. Of denk je dat de great pumpkin ze dit ingefluisterd heeft.
pi_40070635
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:49 schreef damian5700 het volgende:
@ Ringo

Je heb gelijk dat het toetsen van de effectiviteit van beleid erg belangrijk is. Maar als ik het artikel zo lees kom ik niet verder dan bezorgdheid van inlichtingendiensten (naam en toenaam ontbreken), 'signalen van bronnen' binnen het NCT en familieleden en vrienden van terreurverdachten die spreken over 'moedwillige vernedering van moslims' .
Ik vind dit weinig solide om tot de conclusie te komen dat het beleid averrechts werkt.
Ik denk dat het OM gelijk heeft dat er geen onderscheid gemaakt dient te worden bij de protocollen van arrestaties.
Sterker nog, degene die hier "onderzoek" naar gedaan heft is expert in oost duitsland stasi etc.
Zij vergelijkt letterlijk die tijd (jaren 70) met nu..... om vervolgens te roepen dat inlichtingen diensten het averechtse effect merken, ja gek he als je de jaren 70 vergelijkt met nu.....

Oftewel een zeer slecht en gekleurd bericht.
pi_40070719
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:41 schreef wonko het volgende:

[..]

Je punt is?
Probeer daar zelf maar achter te komen...........................

Tip: De oplossing is al verklapt in dit topic..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40070736
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:58 schreef salutem het volgende:

[..]

Sterker nog, degene die hier "onderzoek" naar gedaan heft is expert in oost duitsland stasi etc.
Zij vergelijkt letterlijk die tijd (jaren 70) met nu..... om vervolgens te roepen dat inlichtingen diensten het averechtse effect merken, ja gek he als je de jaren 70 vergelijkt met nu.....

quote:
Beatrice de Graaf, die de effecten van contraterrorisme onderzoekt, ziet vooralsnog ‘geen positieve resultaten’. Zij vergelijkt de maatregelen tegen terrorisme in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten en Italië in de jaren zeventig met die van nu. ‘In Nederland is het beleid 180 graden gekanteld, zegt De Graaf, die is verbonden aan de afdeling internationale geschiedenis van de Universiteit Utrecht.
Er maar even bijgezet zodat mensen weten waar je het over hebt.
pi_40070751
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Probeer daar zelf maar achter te komen...........................
nee
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:06:31 #40
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40070823
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:02 schreef wonko het volgende:

[..]

[..]

Er maar even bijgezet zodat mensen weten waar je het over hebt.
Aha, oké. I rest my case.
pi_40070976
natuurlijk werkt het averechts... voor al die propaganda uit amerika was er echt niet zoveel aan de hand. nog steeds beperkt, maar door constant een sfeer in stand te houden krijg je vanzelf tegenreacties...

laten we eens reeel zijn. bij de overheid, verzekeringsmaatschappijen etc is aan alles een kostenkaartje gehangen. als je nu het aantal doden (0? 5? hoe wil je tellen?) tegenover de investeringen zet, dan krijg je toch wel een heel vaag beeld... of is dit te rationeel gedacht

* we lopen achter america aan met ons kop in de zand *
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:12:44 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40070977
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:49 schreef damian5700 het volgende:
@ Ringo

Als je bij wijze van preventie geregeld het huis van een 'potentiële terrorist' binnenvalt, daarbij niet de preutsheid van de vrouwen respecteert en maar dóór blijft gaan met pesterijen onder het mom van "als we ze maar dicht genoeg op de huid zitten, weten we alles van ze" dan moet je ook niet raar opkijken dat juist vanwege dit soort acties mensen terugvallen in een anti-NL modus. Je kweekt eerder terroristen dan dat je ze doelgericht bestrijdt.

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die vanuit een primitief gevoel van rancune liever elke koranlezende moslim geschaduwd en vernederd zien, maar ik geloof alleen niet dat zoiets veel zin heeft.
pi_40071021
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als je bij wijze van preventie geregeld het huis van een 'potentiële terrorist' binnenvalt, daarbij niet de preutsheid van de vrouwen respecteert en maar dóór blijft gaan met pesterijen onder het mom van "als we ze maar dicht genoeg op de huid zitten, weten we alles van ze" dan moet je ook niet raar opkijken dat juist vanwege dit soort acties mensen terugvallen in een anti-NL modus. Je kweekt eerder terroristen dan dat je ze doelgericht bestrijdt.

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die vanuit een primitief gevoel van rancune liever elke koranlezende moslim geschaduwd en vernederd zien, maar ik geloof alleen niet dat zoiets veel zin heeft.
Wat een enorme kul, terugvallen op anti-NL ???
Die lui worden gevolgd vanwege hun anti-nl gedachtengoed !
Hoe kunnen ze daar dan ooit op terugvallen ????

Sorry hoor, maar das echt de omgekeerde wereld die je hier schetst
pi_40071069
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:12 schreef Aarde het volgende:
natuurlijk werkt het averechts... voor al die propaganda uit amerika was er echt niet zoveel aan de hand. nog steeds beperkt, maar door constant een sfeer in stand te houden krijg je vanzelf tegenreacties...

laten we eens reeel zijn. bij de overheid, verzekeringsmaatschappijen etc is aan alles een kostenkaartje gehangen. als je nu het aantal doden (0? 5? hoe wil je tellen?) tegenover de investeringen zet, dan krijg je toch wel een heel vaag beeld... of is dit te rationeel gedacht

* we lopen achter america aan met ons kop in de zand *
Aha mensen met doorgeladen machinepistolen zijn idd fabeltjes he !
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:17:20 #45
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40071078
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:12 schreef Ringo het volgende:

Dit speelt met name in jouw hoofd af (in elk geval beslist niet bij mij).
Mij gaat het om de conclusie die, aan de hand van de bevindingen zoals ze gepresenteerd zijn in het artikel, niet deugt.
pi_40071104
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 10:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Laten we ze een knuffel geven.
met de elektrische stoel.
pi_40071124
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:16 schreef salutem het volgende:

[..]

Aha mensen met doorgeladen machinepistolen zijn idd fabeltjes he !
lees je wel? kijk eens naar de kosten/baten....

in nederland is er nog niks noemenswaardigs gebeurd. toch een grote mediacampagne, folders in de bus met hoe je met terrorisme moet omgaan... bangmaken was het doel van de terroristen toch, maar bij gebrek hieraan doet de overheid het blijkbaar
je moet dingen wat in hun context zien. actie erop zetten waar nodig is goed. maar nu wordt het gebruikt om allerlei andere zaken door te drukken. dit gaat no-way alleen om anti-terrorisme, hier zijn hele andere belangen in het spel

zaterdag 22 juli 2006 @ 12:21:19 #48
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_40071171
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:58 schreef salutem het volgende:

Waarom zou die vergelijking niet opgaan?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:25:10 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40071254
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:19 schreef Aarde het volgende:

[..]

lees je wel? kijk eens naar de kosten/baten....

in nederland is er nog niks noemenswaardigs gebeurd. toch een grote mediacampagne, folders in de bus met hoe je met terrorisme moet omgaan... bangmaken was het doel van de terroristen toch, maar bij gebrek hieraan doet de overheid het blijkbaar
je moet dingen wat in hun context zien. actie erop zetten waar nodig is goed. maar nu wordt het gebruikt om allerlei andere zaken door te drukken. dit gaat no-way alleen om anti-terrorisme, hier zijn hele andere belangen in het spel
ja om een groep die afscheidbriefjes achterlaat, hele groepen aanhangers die misschien ook wel willen sterven voor 'de goede zaak'. what ever that may be als gast...

en nee ze zijn echt niet allemaal zo, een van mijn beste vrienden... ik eet graag couscous...
pi_40071375
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja om een groep die afscheidbriefjes achterlaat, hele groepen aanhangers die misschien ook wel willen sterven voor 'de goede zaak'. what ever that may be als gast...

en nee ze zijn echt niet allemaal zo, een van mijn beste vrienden... ik eet graag couscous...

ik zou zo zeggen - zet er actie op als overheid als dit zo lijkt te zijn... maar tot op heden is dat nog niet gebeurd is het wel? maar jij kan toekomst zien natuurlijk en slikt alles dat je te horen krijgt voor zoete koek. er is heus wel wat gaande, ik geloof niet dat het een nieuwe beweging is, wel dat hij meer naar de oppervlakte komt, en vooral ook dat er meer aandacht aan wordt gegeven... maar enige realiteitszin aub... we zijn er nu alweer jaren mee bezig en er is niks gebeurt hier nog... ja je hoort verhalen over wat jij zegt... maar ja dat is de focus van de media en van america, dus erg uitvergroot.

daarbij; dat je terrorisme kan voorkomen door controle maatregelen is uberhaupt een misverstand. terrorisme is namelijk eenvoudig; als ik een grote flat opblaas en in de media laat komen omdak dat doe vanwege mijn geloof ofzo, dan zijn mensen bang. geslaagd dus. en no-way dat je alle objecten kan beveiligen.

denk na!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')