Bron: http://www.nu.nl/news/784(...)echts_effect%27.htmlquote:AMSTERDAM - De aanpak van de regering om terrorisme tegen te gaan werkt radicalisering in de hand. Zowel wetenschappers als familieleden en vrienden van terreurverdachten zeggen dat het harde beleid het tegenovergestelde bereikt. Ook inlichtingdiensten zijn bezorgd over de negatieve effecten van het huidige beleid. Dat meldt de Volkskrant zaterdag.
In het Hofstadnetwerk en in orthodox-islamitische kring, doen volgens de krant 'talloze' verhalen de ronde over 'moedwillige vernedering van moslims' door de politie. Slaapkamers van moslima's zouden zijn binnengevallen zonder dat de vrouwen de tijd krijgen zich fatsoenlijk te bedekken. En bij een huiszoeking in Den Haag zou een 1-jarig jongetje volgens de krant glassplinters over zich heen hebben gekregen.
Geschokt
Familieleden van terrorismeverdachten zeggen 'geschokt' te zijn door het harde optreden van autoriteiten. Volgens hen zaait het haat, kan tot verder radicalisering leiden en verdiept het wantrouwen van de moslimgemeenschap tegen de Nederlandse samenleving. Ook meldt de krant dat bronnen binnen het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding signalen opvangen dat het terrorismebeleid averechts werkt.
Een van de nieuwe methoden die kwaad bloed zou zetten is het 'verstoren' van mensen van wie wordt vermoed dat ze terroristische activiteiten willen ontplooien. Sinds vorig jaar wordt deze methode door onder anderen de politiekorpsen van Rotterdam en Amsterdam gebruikt Agenten posten bij de verdachten voor de deur, bellen enkele keren per dag bij ze aan en volgen ze hinderlijk. Ook wordt de potentiële terroristen regelmatig gevraagd naar het politiebureau te komen.
Islamitische achtergrond
Een woordvoerder van het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie (OM) laat in de krant weten dat de politie bij arrestaties of huiszoekingen geen rekening houdt met een islamitische achtergrond van gezinnen. Er wordt volgens het OM met 'evenveel respect' opgetreden.
quote:AMSTERDAM - De aanpak van de regering om terrorisme tegen te gaan werkt radicalisering in de hand. Zowel wetenschappers als familieleden en vrienden van terreurverdachten zeggen dat het harde beleid het tegenovergestelde bereikt. Ook inlichtingdiensten zijn bezorgd over de negatieve effecten van het huidige beleid. Dat meldt de Volkskrant zaterdag.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:40 schreef wonko het volgende:
En ja hoor...de moslims laten zich weer horen. Worden ze eens met gelijke rechten behandeld is het weer niet goed. Nee, de moslim moet maar weer extra rechten krijgen vanwege de genoemde islamitsche achtergrond. Ze hebben natuurlijk het liefst alle tijd om zich voor te bereiden op een inval. Laat ze lekker in een ander land extra rechten gaan claimen. Het liefst in een islamitisch land...want daar zullen ze vast wel met extra veel respect behandeld worden door de autoriteiten.
geestig. ik vind je reactie ook best neanderthalerigquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
Mensen kunnen niet lezen hè. Wat een Neanderthalers weer die gereageerd hebben.
Als ik de reacties van de meesten in dit topic lees, denk ik (met blij gemoed): sommige mensen verdienen het om in de tram opgeblazen te worden.
Misschien wordt het tijd om alle moslimhaters hinderlijk te laten volgen. Bij wijze van preventie, zeg maar, want je weet tenslotte nooit tot wat voor nazi's die josti's uit kunnen groeien.
Kaaskop-extremisme, je zal ermee opgegroeid zijn. [afbeelding]
nazi's> www.tellthechildrenthetruth.comquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
Als ik de reacties van de meesten in dit topic lees, denk ik (met blij gemoed): sommige mensen verdienen het om in de tram opgeblazen te worden.
Misschien wordt het tijd om alle moslimhaters hinderlijk te laten volgen. Bij wijze van preventie, zeg maar, want je weet tenslotte nooit tot wat voor nazi's die josti's uit kunnen groeien.
vind ik dan ook weer aanstelleritus! toen de politie mij om 6 uur 's ochtends van me bed lichtte had ik ook heus geen tijd om me fatsoenlijk aan te kleden of om me gestolen spulletjes te verbergen!quote:In het Hofstadnetwerk en in orthodox-islamitische kring, doen volgens de krant 'talloze' verhalen de ronde over 'moedwillige vernedering van moslims' door de politie. Slaapkamers van moslima's zouden zijn binnengevallen zonder dat de vrouwen de tijd krijgen zich fatsoenlijk te bedekken. En bij een huiszoeking in Den Haag zou een 1-jarig jongetje volgens de krant glassplinters over zich heen hebben gekregen.
Actie=reactie, en wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geestig. ik vind je reactie ook best neanderthalerig
zegt de grootste neanderthaler!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
knip
lol.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Actie=reactie, en wie de schoen past trekke hem aan.
doe ik! en ik begrijp dat de aanpak van het hinderlijk volgen e.d. ook niet helemaal correct is!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Denk er gewoon maar eens over na, motorbilly.
Oh, linguïstische meester. Deel uw begaafde inzichten met ons, zodat we hoop kunnen koesteren ooit taalkundig bij u te kunnen aanhaken.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
Kanker .. nazi's ... gaat het lekker?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:31 schreef Ringo het volgende:
Het gaat hier om effectiviteit van beleid, het is geen spelletje om te laten zien hoe stoer de overheid tegen moslims durft op te treden. Blijkbaar is de terrorismebestrijding van vandaag te preventief en wordt het tegenovergestelde bereikt van wat men beoogt.
Als zelfs inlichtingendiensten met dit soort kanttekeningen komen, is het helemaal niet vreemd om de waarheid daarvan te overwegen. In plaats van nogmaals te laten zien dat je gewoon een ongenuanceerde kankerhekel aan moslims hebt.
Waarom zou je iemand betichten van verwerpelijk gedrag als je zelf ook een reactie post die van bedenkelijk niveau is?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Actie=reactie, en wie de schoen past trekke hem aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |