roekoe danquote:
heb ik geenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:36 schreef zoalshetis het volgende:
buks
wa's daquote:
koop je eenquote:
willen mijn ouders niet, dus buks valt helaas afquote:
As2O3quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:39 schreef Aarde het volgende:
[..]
wa's da
wij hebben ook een duivenoverschot![]()
da wa's Arsenic_trioxidequote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:39 schreef Aarde het volgende:
[..]
wa's da
wij hebben ook een duivenoverschot![]()
quote:
zetpil?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:48 schreef Aarde het volgende:
[..]nu nog een adresje om het te halen en een manier om het in de duif te krijgen
![]()
Inbreken bij een laboratorium en vervolgens de kluis kraken waar het in staat (serieus!)quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:48 schreef Aarde het volgende:
[..]nu nog een adresje om het te halen en een manier om het in de duif te krijgen
![]()
weet je hoelang ik dan duif moet eten.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Receptje:
Een duifje houden we graag simpel. Het moet naar duif smaken zonder tralala
Ingrediënten:
4 mooie jonge duiven
4 belle de Fontenay aardappelen
frisse seizoen gebonden groenten mengeling
bruine gevogelte fonds
teentje look
peper en zout
Waar het in dit gerecht op aan komt is de puurheid van de smaken die een eenheid moeten vormen op bord, zonder ingewikkeld te doen.
Bereidingswijze:
Schil de aardappelen en snij er dunne chips van. Blancheer kort.
Wrijf je bord in met een aangesneden teentje look, daar waar we de geblancheerde aardappelchips gaan leggen in rosace vorm. Bedoeling is een aardappelcarpaccio te realiseren. Het duifje rondom aan bakken in goede boter. Kort verder bakken in een oven à 200°C. Vervolgens op een warme plats tot rust laten komen. De boutjes verwijderen en uitbenen. Hou dit vlees apart.
De geselecteerde, gekuiste, gesneden en voorgekookte groenten aanstoven en naar eigen inspiratie afsmaken. In een vormpje doen en aandrukken. Steek hier het bovenste gedeelte van het boutje in met een takje rozemarijn. Een beeldig garnituur. Hou warm.
Schuif het bord met de aardappelchips in de oven. Eerst hebben we aardappelen gekruid met grof zeezout en zwarte peper uit de molen.
Dresseer op het hete bord: het groententorentje - de uitgebeende - perfect rosé gebraden - duivenborstfilets. Saus op basis van bruine gevogeltefonds met truffeljus napperen.
Altijd het gevogelte wat extra peper meegeven op bord en eventueel enkele korreltjes grof zeezout.
Simpel maar o zo lekker!!
Als jij het met straatduif lekker vind praten we verderquote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Receptje:
Een duifje houden we graag simpel. Het moet naar duif smaken zonder tralala
knip
Simpel maar o zo lekker!!
de smakelijkste duiven komen van oudsher uit egypte, waar ze met veel zorg gevoed en behandeld worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:52 schreef dennisreijbroek het volgende:
[..]
weet je hoelang ik dan duif moet eten.
het lijkt me wel smakelijk![]()
ik woon niet op de dam maar wel op een plaats waar meer duiven zijn dan mensenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:00 schreef McReal het volgende:
Het was toch ..: Alle duiven op de Dam .. Woon je op de dam .. Nee ? Slotje
duiven? (gld)quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:05 schreef dennisreijbroek het volgende:
[..]
ik woon niet op de dam maar wel op een plaats waar meer duiven zijn dan mensen
Ik moest echt lachen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:09 schreef McReal het volgende:
Komt een duif in een weiland "roekoe" zegt de koe "roeduif"
nee brabantquote:
duif = duifquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:03 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Als jij het met straatduif lekker vind praten we verder
Nest optillen. Elektrische BBQ er onder. Nest terugplaatsen. Wachten op duif. KLIK.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:09 schreef DaMart het volgende:
Hier dacht een duif even lekker tussen de petunia's te kunnen gaan broeden... aan die illusie heb ik toen maar een eind gemaakt, waarna de enigszins verbouwereerde duif nog een paar keer terug kwam om het nest met ei te zoeken.![]()
Misschien was het een homofiele duif.quote:
neeeej die zeggen : joeoeoehoeoeoequote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:52 schreef Kwezel het volgende:
[..]
Misschien was het een homofiele duif.![]()
Nee die zeggen joehoequote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:52 schreef Kwezel het volgende:
[..]
Misschien was het een homofiele duif.![]()
De smilieposts (verwijderd) waren idd wat vervelend, voor de rest valt het toch wel mee?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 13:51 schreef kyraaa het volgende:
zucht.... topic vergald dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |