had ik gedaan maar 'T WERKT NIETquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:47 schreef kyraaa het volgende:
heb hem in mn map ongewenste post gegooid...
word vanzelf wel es leeggegooid...
hyves![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
heulegaar is een goed woord
en hyves is voor paupers
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=helegaarquote:U hebt gezocht op helegaar:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=heulegaarquote:U hebt gezocht op heulegaar:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Die ' :-D ' doet het hem.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:02 schreef Eririn het volgende:
[afbeelding]
![]()
Dit had ik veel eerder moeten doen.![]()
welke dan?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:18 schreef whizzer2250 het volgende:
offfffff..... 1000 maal terug sturenIs zo'n leuk proggie voor gemaakt die werkt met outlook express
Werkt grandioos !
Waar zit die optie om een profiel definitief te verwijderen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:02 schreef Eririn het volgende:
[afbeelding]
![]()
Niet zonder msn kunnen is echt zieligquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:17 schreef H-blast het volgende:
Ik vind Hyves anders best okeee! ik kan niet meer zonder, net zoals met msn.![]()
ja daar zijn helpdesks enzo toch voor? Anders hebben die mensen geen werk meer enzooquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Niet zonder msn kunnen is echt zielig
Jij bent zeker ook zo'n josti die gelijk mensen gaat bellen als msn kapot lijkt?
zo van:quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:22 schreef H-blast het volgende:
[..]
ja daar zijn helpdesks enzo toch voor? Anders hebben die mensen geen werk meer enzoo![]()
Eensch!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:46 schreef Isdatzo het volgende:
Kan dat hyves gebeuren niet gewoon optyfen![]()
Iedere keer weer van die paupermailtjes dat je nog niet bij hyves bent aangemeld... NEE DUH HOER, DAT WIL IK OOK HELEGAAR NIET.. en iedereen de hele tijd vragen waarom ik niet bij hyves zit.. hoer toch eens op met je kankerhyves.. de eerste de beste die mij nog zo'n mailtje oplevert vliegt uit mijn lijst!
![]()
![]()
had ik iig al eerder moeten doen, net zoals bij mensen die 't nodig vinden zichzelf 100 keer on/offline te zetten (Ja, díe zijn er al uitgeknikkerd)
Hyves
![]()
Stond ergens bij help ofzoquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:07 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Waar zit die optie om een profiel definitief te verwijderen?
ja wat had je verwachtquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:30 schreef Eririn het volgende:
[..]
Stond ergens bij help ofzo![]()
Ze hadden die optie goed verstopt.![]()
Inderdaadquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ja wat had je verwachtik hoop dat de makers ervan een dik gezwel krijgen
quote:Er moet een vergissing in het spel zijn, want als we niet beter wisten zouden we denken dat je je account permanent wilt verwijderen. Hiermee verwijder je ook al je foto's, video's, vrienden en deel je je sociale leven een klap toe die niet zelden fataal blijkt... Vaak hebben mensen ook even nodig om hun draai te vinden op Hyves. Maar goed. Haal diep adem, tel tot 10 en klik op deze link om je verwijdering definitief te maken:
net alsof ik veel geld hebquote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:46 schreef Ofyles2 het volgende:
TS: hier niet over Hyves ouwehoeren, gewoon actie voeren.
Probeer een spotje tegen Hyves te maken (als je veel geld hebt).
Ja, heel leuk..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:58 schreef Betaserc het volgende:
Het heeft niet echt iets waardetoevoegends ofzo.. maar ach.. als mensen daar gelukkig van worden.. laat ze?
Hyves is voor paupers.. 't zegt ook wat over jou.. dat je ex-en hyves hebben.. alhoewel, misschien hopelijk is 't daarom je ex..quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:22 schreef CecilBDemented het volgende:
hyves is handig man.
anoniem even spieken hoe het met je exxen gaat foto's erbij
kun je zien hoe lelijk of knap ze geworden zijn.
quote:* Isdatzo betwijfeld dat
en WAYN .. Where Are You Now?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:53 schreef Eririn het volgende:
Ik krijg net ook weer mail van die stakkers![]()
En O'Box![]()
![]()
Zo, definitief verwijderdquote:Flitsen er beelden voorbij van je krabbels, flarden van hyves, schimmen van vrienden?
Het is nog niet te laat! Pas als je klikt op de link in de email die we je net stuurden is je verwijdering definitief!
ik hoop dat de makers van hyves een chronische en pijnlijke ziekte krijgenquote:Zit jij al bij Hyves?
Klik hier om de uitnodiging te accepteren, het duurt maar 60 seconden!
http://www.hyves.nl/fr.php?inv=20451557&s=OyM8
Hyves is het nieuwe, snel groeiende vriendennetwerk:
Vrienden: Bekijk de nieuwste foto's & video's, blogs, advertenties & tips van je vrienden
Groepen: Makkelijk SMSen, foto's & video's delen en meer, met bijv. je studentenvereniging of voetbalteam
Netwerk: Wie zijn de vrienden van je vrienden?
Hyves in de media:
E-mail voorbij: Nederlandse netwerk-website Hyves is een groot succes...
Bijenkorf vol vrienden...Raymond Spanjar, medeoprichter van ontmoetingsplaats op internet Hyves.nl, heeft er in vijf maanden tijd honderdduizend 'vrienden' bij...
'Hyves wil naar een miljoen!'. Bijna een half jaar na de start heeft het online vriendennetwerk 130.000 gebruikers. Nu de website beschikbaar is in vijf talen hoopt Hyves te groeien naar een miljoen...
"Je netwerk groeit met de tijd, want jouw vrienden nodigen zelf natuurlijk ook weer vrienden uit, en wie weet wie je zo nog tegenkomt?"
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:59 schreef jwstoop het volgende:
Die hebben al last van een chronisch te kleine portemonnee door het succes van de dienst
die heb je niet in je hyves staan, maar die lui kan je opzoekenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hyves is voor paupers.. 't zegt ook wat over jou.. dat je ex-en hyves hebben.. alhoewel, misschien hopelijk is 't daarom je ex..
[..]
kutspoiler werkt niet zoals ie moet![]()
nee duhquote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:20 schreef Lisanne__tje het volgende:
[..]
die heb je niet in je hyves staan, maar die lui kan je opzoeken
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
nee duh![]()
ik ben ook niet op m'n achterhoofd gevallen
en ja, laat die bijdehandte opmerkingen maar voor je![]()
* Isdatzo mompelt iets over meelopersquote:Op zondag 23 juli 2006 01:10 schreef Danny_Ramone het volgende:
Tis maar goed dat TS een hekel heeft aan hyves. Het is immers een site voor populaire en boeiende personen !!
ongelofelijk jaquote:Op zondag 23 juli 2006 01:51 schreef VrijeVal het volgende:
heb 256 vriendjes.. ben ik nu stoer?? heh
quote:Op zondag 23 juli 2006 01:10 schreef Danny_Ramone het volgende:
Tis maar goed dat TS een hekel heeft aan hyves. Het is immers een site voor populaire en boeiende personen !!
Die loopt idd binnen.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:29 schreef Natalie het volgende:
Ik snap die hele hyves hype ook niet, maar ik wou dat ik het verzonnen had. Die gast is nu vast hartstikke rijk.
ow... nu word ik natuurlijk weer persoonlijk aangevallen... ach ja... daar sta ik toch bovenquote:Op zondag 23 juli 2006 14:36 schreef Lisanne__tje het volgende:
hyves is top en iedereen die zegt dat dat niet zo is, is een loser![]()
Wrijf het er maar in, eikel!quote:Van: Raymond Spanjar <geenantwoord@hyves.nl>
Aan: ***@hotmail.com
Ik surfde net langs je hyve en zag dat je nog niet heul veel vrienden hebt.
Daarom juist! Ik wil ze niet doodspammen! Ik wil niet dat zij ten prooi vallen aan jouw onbedwingbare drang om mensen te kwetsen! Bruut!quote:Daarom een tip: kijk hier wie van je Hotmail, Yahoo, Gmail of Outlook adresboek al lid is en voeg ze toe als vriend op Hyves! En accepteer gelijk je uitstaande uitnodigingen.
Wie? Wil je soms zeggen dat ik in één adem genoemd moet worden met een stel onbekende springende en zwaaiende plaatjesdraaiers en een minister-president die al in zijn broek plast als zijn cavia ontsnapt is??quote:Anders zouden hyvers als JP Balkenende en dj's Erick E en Barry Paf er ook niet zoveel op zitten. Een rijtje waarin jij trouwens niet misstaat!
commercie denk ikquote:Op zondag 23 juli 2006 16:26 schreef Croupouque het volgende:
Sinds ik me voor de grap een keer bij Hyves heb aangemeld word ik continu beledigd door de oprichter, Raymond Spanjar, door middel van denigrerende mailtjes die ik van hem ontvang. Een voorbeeldje van deze week:
[..]
Wrijf het er maar in, eikel!
[..]
Daarom juist! Ik wil ze niet doodspammen! Ik wil niet dat zij ten prooi vallen aan jouw onbedwingbare drang om mensen te kwetsen! Bruut!
[..]
Wie? Wil je soms zeggen dat ik in één adem genoemd moet worden met een stel onbekende springende en zwaaiende plaatjesdraaiers en een minister-president die al in zijn broek plast als zijn cavia ontsnapt is??
Wat is dit voor zieke grap?
quote:Op zondag 23 juli 2006 16:26 schreef Croupouque het volgende:
Sinds ik me voor de grap een keer bij Hyves heb aangemeld word ik continu beledigd door de oprichter, Raymond Spanjar, door middel van denigrerende mailtjes die ik van hem ontvang. Een voorbeeldje van deze week:
[..]
Wrijf het er maar in, eikel!
[..]
Daarom juist! Ik wil ze niet doodspammen! Ik wil niet dat zij ten prooi vallen aan jouw onbedwingbare drang om mensen te kwetsen! Bruut!
[..]
Wie? Wil je soms zeggen dat ik in één adem genoemd moet worden met een stel onbekende springende en zwaaiende plaatjesdraaiers en een minister-president die al in zijn broek plast als zijn cavia ontsnapt is??
Wat is dit voor zieke grap?
Ik hoop dat je de ironie van je opmerking inziet.. maar dat zal wel nietquote:Op zondag 23 juli 2006 14:36 schreef Lisanne__tje het volgende:
hyves is top en iedereen die zegt dat dat niet zo is, is een loser
ow... nu word ik natuurlijk weer persoonlijk aangevallen... ach ja... daar sta ik toch boven
Ja en dan ben ik 1 van die <tig> miljoen accounts waarmee ze reclame makenquote:Op maandag 24 juli 2006 10:32 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de ironie van je opmerking inziet.. maar dat zal wel niet
en TS: maak gewoon hyves account aan, zonder naam, zonder foto.. klaar toch?
nee... ik ken jullie langer dan vandaag bedoelde ik daarmee te zeggen... maar dat was dus niet doorgedrongenquote:Op maandag 24 juli 2006 10:32 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de ironie van je opmerking inziet.. maar dat zal wel niet
en TS: maak gewoon hyves account aan, zonder naam, zonder foto.. klaar toch?
nee net alsof myspace niet zuigtquote:Op maandag 24 juli 2006 23:12 schreef Honky het volgende:
Hyves is een hele zielige en slome ripp-off van Myspace.
Goed, dan leg ik het even uit..quote:Op maandag 24 juli 2006 22:52 schreef Lisanne__tje het volgende:
nee... ik ken jullie langer dan vandaag bedoelde ik daarmee te zeggen... maar dat was dus niet doorgedrongen
jij hebt zeker niet 't hele topic doorgelezen hèquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:04 schreef jogy het volgende:
Gewoon aanmelden en alle waarschuwingen uitzetten. klaar.
Het is en blijft de ideale oplossing.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
jij hebt zeker niet 't hele topic doorgelezen hèIk heb al uitgelegd waarom ik dat niet doe
![]()
Ga je schamen![]()
![]()
paar invites? Ik heb er ondertussen 100+ (letterlijk)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:31 schreef HeatWave het volgende:
Ach, die paar invites etc....
Ik vind het wel grappig, hoop oude bekenden teruggevonden enz.
*verkapte ik ben populair post*.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
paar invites? Ik heb er ondertussen 100+ (letterlijk)![]()
ik zeg niets...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:13 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Goed, dan leg ik het even uit..
iro·nie (de ~ (v.))
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen
Eerst maak je zelf min of meer een persoonlijk aanval "iedereen die hyves niet top vindt is een loser" maar vervolgens zeg je "nu word ik natuurlijk persoonlijk aangevallen, ach, daar sta ik boven" je staat er dus helemaal niet boven, want je maakt je er zelf schuldig aandat is dus onbedoeld erg ironisch..
class dismissed..
Ik vind Hyves flut en ik vind mezelf geen loser.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:36 schreef Lisanne__tje het volgende:
hyves is top en iedereen die zegt dat dat niet zo is, is een loser![]()
yup hier ookquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind Hyves flut en ik vind mezelf geen loser.![]()
Dat zijn vrienden van vriendenquote:Op zondag 23 juli 2006 01:51 schreef VrijeVal het volgende:
heb 256 vriendjes.. ben ik nu stoer?? heh
puik plan iig..quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:32 schreef Newb het volgende:
Ik heb 'n keer 'n hele boze mail gestuurd naar Hyves. Sindsdien geen last meer van die spam. Let op, boze maar wel nette mail.
Inderdaad, puik plan.. ipv talpaquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:54 schreef Denocorp het volgende:
Hoera, eindelijk een Hyves kots-smiley topic. Ik had er zelf al eentje willen openen maar kotsen op Hyves stuit op verzet bij de meeste leden van de FOK-bezoekende generatie. Helaasch...
Kortom: Hyves
Compleet eens.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:46 schreef Isdatzo het volgende:
Kan dat hyves gebeuren niet gewoon optyfen![]()
Iedere keer weer van die paupermailtjes dat je nog niet bij hyves bent aangemeld... NEE DUH HOER, DAT WIL IK OOK HELEGAAR NIET.. en iedereen de hele tijd vragen waarom ik niet bij hyves zit.. hoer toch eens op met je kankerhyves.. de eerste de beste die mij nog zo'n mailtje oplevert vliegt uit mijn lijst!
![]()
![]()
had ik iig al eerder moeten doen, net zoals bij mensen die 't nodig vinden zichzelf 100 keer on/offline te zetten (Ja, díe zijn er al uitgeknikkerd)
Hyves
![]()
Bedoel je daarmee mij?quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:10 schreef Chrrris het volgende:
HyvesHarstikke leuk
Laatst leuke jongen ergens ontmoet en weer tegengekomen op hyves
of juist niet, je vind oude vrienden weer af en toe terugquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:08 schreef Ofyles2 het volgende:
Hyves is net alsof je op de basisschool zit. Je maakt kunstmatige vrienden aan en ze laten je allemaal vallen als een baksteen op een gegeven moment.
breezah-boyquote:Op maandag 18 december 2006 22:00 schreef sombogywogy het volgende:
[..]
of juist niet, je vind oude vrienden weer af en toe terug
Ik doe neit veel op hyves maar vind t wel helemaal toppie![]()
En dát is nou juist het leuke ervan. Al is de site wel vaak donderstraagquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:32 schreef Retro_Doll het volgende:
Ik heb geen problemen met hyves, kom ik nog eens mensen tegen waar ik vroeger mee op school heb gezeten enz.
Ja, is soms wel grappig.quote:Op maandag 18 december 2006 22:00 schreef sombogywogy het volgende:
[..]
je vind oude vrienden weer af en toe terug
quote:Op maandag 18 december 2006 22:08 schreef the_idiot het volgende:
[..]
En dát is nou juist het leuke ervan. Al is de site wel vaak donderstraag
Inderdaadquote:
Gefrustreerd vanwege een klein vriendaantal? Jezus kijk er dan toch niet, ik bedoel hoe kan het jou nou storen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:21 schreef sponsje het volgende:
Hyves moet echt dood, klere " ik bied mezelf aan" site... adverteer jezelf dan op zn K*t datingsite ofzo.. teringhekel aan al die wanabee zet je zelf te koop site's...BLEH! :S Oprotten met die zooi !!!
Met je eens. Overrated br33z4h-programma.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:04 schreef Ripley het volgende:
Hyves is de wortel van alle kwaad. Punt.![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hyves.
Op PP2G kan je pas chickies hosselen.
Mja leuke reactie, ik zoek me vrienden buiten wel ipv op z'n site iedereen toe te voegen en roepen hey vet profiel, buddy's??... nee dank je.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:03 schreef the_idiot het volgende:
[..]
Gefrustreerd vanwege een klein vriendaantal? Jezus kijk er dan toch niet, ik bedoel hoe kan het jou nou storen.
Oh en tipje, een site leeft niet dus zorg ook maar eens voor een betere woordkeus![]()
Dat is dan ook het enige voordeel aan die pratch... hoere site'squote:Op dinsdag 19 december 2006 18:09 schreef RainofDeath het volgende:
Hyves is net zoiets als sugababes en superdudes, alleen dan met een niet-breezer-jasje erom heen.
Zie de post (of posts) boven onder je voor uitleg..quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:33 schreef sponsje het volgende:
Mja leuke reactie, ik zoek me vrienden buiten wel ipv op z'n site iedereen toe te voegen en roepen hey vet profiel, buddy's??... nee dank je.
Dan heb je wel erg idiote 'vrienden'.quote:En zelf ontwijk ik die rommel het liefst.. maar het stoort me omdat mensen roepen HEY JIJ HABT GEEN HYVES!!.. of je doodspammen met die rommel + derest wat ik al had geschreven.
Nee, heb er geen last van dat je klaagt. Heb er last van dat je zinloze argumenten gebruiktquote:En dan nog eens de laatste ... KLAAGBAAK.. laat mij lekker klagen, last er van? dan moet je het maar niet lezen of hier niet kijken zoals jij het dan maar zegt![]()
Heb jij de code gezien? Nee? Nou hou je smoel dan, jezus...quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:56 schreef Kontiki het volgende:
Wat ik vooral niet snap is dat zoveel mensen Hyves gebruiken, terwijl het zo ontzettend brak geprogrammeerd is. Het is een van de traagste sites die ik ooit gezien heb. Laatst hebben ze er 100 servers bijgegooid, en het slipt nu alweer dicht. En dat komt echt niet door de populariteit, want als je tussen de 300-500 servers gebruikt kan je echt wel meer leden aan.
Precies. Je leert vaak mensen kennen via iemand anders, en met dergelijke indirecte kennissen kun je juist makkelijk weer in contact komen. 'T werkt erg goed. Grappig is dat ik een tijd terug naar een Gartner conferentie geweest ben (en als je niet weet wat Gartner voor bedrijf is hoef je sowieso niet verder te lezen), en die wisten juist te vertellen dat dergelijke netwerksites een erg grote toekomst hebben. Zowel voor persoonlijke (myspace, hyves) als professionele (linkedin) contacten.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:40 schreef ScudRaket het volgende:
De grap van Hyves is juist dat je je vrienden eerst hebt en ze dan pas toevoegt op hyves. Hoewel vele "vrienden" slechts zijn komen aanwaaien is het ook vaak leuk om ze terug te vinden omdat je ze een tijdje uit het oog bent verloren. De meeste mensen maken geen nieuwe vrienden via hyves, maar voegen de mensen toe uit een contact of bestaande vriendschap. Het hele netwerk idee begint dus op straat, in de kroeg etc en wordt op Hyves uitgewerkt.
Nerd, is de eigenaar van Hyves je homovriend ofzoquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heb jij de code gezien? Nee? Nou hou je smoel dan, jezus...
Bend over bitch...quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Nerd, is de eigenaar van Hyves je homovriend ofzo.
Dus danig hoog dat het in de mailjes word neer gezet alsof je zonder Hyves geen vriendin zou hebben (misschien een reden dat daarom zoveel mensen het hebben)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:53 schreef Lianne__ het volgende:
[..]
omg, het heeft zelfs een hoge eigendunk, die site..![]()
Het is namelijk de natte droom van elke marketeer...quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef Catbert het volgende:
en die wisten juist te vertellen dat dergelijke netwerksites een erg grote toekomst hebben. Zowel voor persoonlijke (myspace, hyves) als professionele (linkedin) contacten.
Sterf, PLEASE gericht @ de MSN smileys FYIquote:Op woensdag 20 december 2006 00:02 schreef -Mo- het volgende:
Sijn Ur n0g mEnzjuhzzz diE mii hYveSmattie'S willUh w0rdUh? [afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
bUhdankt! [afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Het valt onder de zogeheten social software (waaronder ook de weblogs en dergelijke vallen) en is inderdaad razend populair en nog altijd in opkomst. Of het de toekomst heeft, vraag ik mij af. Het zal voorbijgaande glorie zijn naar mijn idee. (En gelukkig ook maar.)quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef Catbert het volgende:
Precies. Je leert vaak mensen kennen via iemand anders, en met dergelijke indirecte kennissen kun je juist makkelijk weer in contact komen. 'T werkt erg goed. Grappig is dat ik een tijd terug naar een Gartner conferentie geweest ben (en als je niet weet wat Gartner voor bedrijf is hoef je sowieso niet verder te lezen), en die wisten juist te vertellen dat dergelijke netwerksites een erg grote toekomst hebben. Zowel voor persoonlijke (myspace, hyves) als professionele (linkedin) contacten.
Hij heeft anders wel gelijk. Een systeem als Hyves schrijven is echt niet zo moeilijk. Het is geen enorm complex en groot systeem. En een dergelijk simpel systeem zou het makkelijk moeten kunnen trekken, net zoals Fok! het kan, want ik denk dat op Fok! de load op een gegeven tijdstip zwaarder is, dan op Hyves. Fok! trekt het netjes, met periodiek een dipje, maar Hyves is een consequente slak.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heb jij de code gezien? Nee? Nou hou je smoel dan, jezus...
Das mooi, dan heb ik niet voor niks al die pornosterren toegevoegd aan mijn Myspace-profielquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef Catbert het volgende:
Precies. Je leert vaak mensen kennen via iemand anders, en met dergelijke indirecte kennissen kun je juist makkelijk weer in contact komen. 'T werkt erg goed. Grappig is dat ik een tijd terug naar een Gartner conferentie geweest ben (en als je niet weet wat Gartner voor bedrijf is hoef je sowieso niet verder te lezen), en die wisten juist te vertellen dat dergelijke netwerksites een erg grote toekomst hebben. Zowel voor persoonlijke (myspace, hyves) als professionele (linkedin) contacten.
Het zijn de eerste grote initiatieven op het Web 2.0 terrein. De concepten zullen steeds meer evolueren en dan zal er inderdaad eens een keer wat goeds tot stand komen. Want wat er nu is, is bagger.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:48 schreef PirE het volgende:
[..]
Das mooi, dan heb ik niet voor niks al die pornosterren toegevoegd aan mijn Myspace-profiel![]()
![]()
![]()
En alle Hyvers die vriendjes zijn met Wouter Bos en J-P die kunnen ook opgelucht ademhalen![]()
.
Ik geef het hele hyves, myspace gebeuren nog een paar jaar en dan is er weer iets anders. Tot die tijd moeten we het doen met: Hyves.
hoerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:50 schreef kyraaa het volgende:
vind je het zo erg dan?
moet je boven staan...
Hoezo 'gelukkig'? Heb je er last van ofzo?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:17 schreef FuifDuif het volgende:
Het valt onder de zogeheten social software (waaronder ook de weblogs en dergelijke vallen) en is inderdaad razend populair en nog altijd in opkomst. Of het de toekomst heeft, vraag ik mij af. Het zal voorbijgaande glorie zijn naar mijn idee. (En gelukkig ook maar.)
Fok trekt het net zo min 'netjes', de laatste tijd is het regelmatig traag. Hyves is in de eerste plaats een veel zwaardere site (foto's worden gehost, en bovendien is een query om de afstand tussen 2 personen te vinden gewoon erg zwaar), en heeft ook nog eens meer concurrent users. Dus dat de load op Fok groter is, is hele dikke onzin die je terplekke uit je duim zuigt. Je bent ook nog eens, naar eigen zeggen, een Alpha type. Dus ik geloof niet dat jij goed de complexiteit van verschillende sites in kunt schatten.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:19 schreef FuifDuif het volgende:
Hij heeft anders wel gelijk. Een systeem als Hyves schrijven is echt niet zo moeilijk. Het is geen enorm complex en groot systeem. En een dergelijk simpel systeem zou het makkelijk moeten kunnen trekken, net zoals Fok! het kan, want ik denk dat op Fok! de load op een gegeven tijdstip zwaarder is, dan op Hyves. Fok! trekt het netjes, met periodiek een dipje, maar Hyves is een consequente slak.
Nog niet, maar de ontwikkelingen gaan steeds verder, zodat op den duur ik er potentieel last van krijg. Ik doel natuurlijk op de verschuiving van het RL leven naar het virtuele leven. Overigens heb ik al wel een incident meegemaakt omtrent hyves: ik heb een blauwtje gelopen bij een meisje in de kroeg omdat ze naar mijn Hyves adres vroeg om mij toe te voegen, maar ik op dat moment niet eens wist wat Hyves was. Daar knapte ze op af. Goed, misschien was dat juist iets positiefs, aangezien ik niets moet hebben van dergelijke types (als het niet om Hyves was, dan zou er in een later stadium wel weer iets anders onbenulligs naar boven zijn gekomen), maar toch.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Catbert het volgende:
Hoezo 'gelukkig'? Heb je er last van ofzo?
Dat van die foto's heb je een goed punt, daar had ik niet aan gedacht. En hoezo heeft Hyves meer concurrent users? Ik denk juist dat dat geldt voor Fok!, aangezien er op Fok! realtime interactie plaatsvindt. Ik mag dan wel alfa geschoold zijn, maar denk niet dat ik geen verstand heb van computersystemen. Anders zou ik zeggen: try mequote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Catbert het volgende:
Fok trekt het net zo min 'netjes', de laatste tijd is het regelmatig traag. Hyves is in de eerste plaats een veel zwaardere site (foto's worden gehost, en bovendien is een query om de afstand tussen 2 personen te vinden gewoon erg zwaar), en heeft ook nog eens meer concurrent users. Dus dat de load op Fok groter is, is hele dikke onzin die je terplekke uit je duim zuigt. Je bent ook nog eens, naar eigen zeggen, een Alpha type. Dus ik geloof niet dat jij goed de complexiteit van verschillende sites in kunt schatten.
Lees mijn post op de vorige pagina over wat het idee is van Hyves.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:30 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik ben absoluut geen fan van hyves...
Er werd al gesproken dat sommigen een mail krijgen waarin ongeveer staat: 'goh, wat heb je weinig vrienden'. Dit is voor mij al alleszeggend. Het gaat niet om kwaliteit maar om kwantiteit. Sommige mensen zijn gelukkig met een hoog aantal vrienden, ik hou het liever op kwaliteit. Lang leve de oppervlakkigheid, 2 miljoen mensen die oppervlakkig zijn. Vooruit, ik schat dat 1% op zulke sites hun ware 'ik' laten zien en niet oppervlakkig zijn (nog altijd 20.000 mensen). Bij profielensites zouden ze meer over kennissen moeten praten i.p.v. vrienden.
Hyves is voor meelopers, voor mensen die op reputaties leven, en vooral oppervlakkig zijn ingesteld. Dat is ook een way of living, but not the mine! Die reclamecampagne heeft goed gewerkt (inderdaad een natte droom voor marketeers), ze hebben de mensen aangetrokken die vooral gekenmerkt kunnen worden als kuddedieren.
Het principe van hyves is netwerken. Alleen ben ik van mening dat 99% van de hyves-leden zich niet bezighouden met netwerken. Hun doelstelling lijkt meer: 'even laten zien dat ik zoveel vriendjes en vriendinnetjes heb want dan kom ik interessanter over'. Het voorbeeld van FuifDuif is zelfs nog stuitender.quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:40 schreef ScudRaket het volgende:
De grap van Hyves is juist dat je je vrienden eerst hebt en ze dan pas toevoegt op hyves. Hoewel vele "vrienden" slechts zijn komen aanwaaien is het ook vaak leuk om ze terug te vinden omdat je ze een tijdje uit het oog bent verloren. De meeste mensen maken geen nieuwe vrienden via hyves, maar voegen de mensen toe uit een contact of bestaande vriendschap. Het hele netwerk idee begint dus op straat, in de kroeg etc en wordt op Hyves uitgewerkt.
Volkomen mee eens. En dan te bedenken: waar blijven al die zogenaamde vriendjes wanneer je opeens iets ergs meemaakt, bijvoorbeeld ernstig ziek wordt of iets dergelijks? Netwerksites als Hyves worden inderdaad enkel gebruikt om te pronken met het aantal vrienden en alleen maar om zelf populairder over te komen. Het heeft niets te maken met vriendschap, sociaal leven en emotionele steun. Het is in wezen een puur individuele (egoïstische) aangelegenheid. Maar oh wee, wanneer je een last wordt voor die vriendjes, dan besta je niet meer voor ze.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:27 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Het principe van hyves is netwerken. Alleen ben ik van mening dat 99% van de hyves-leden zich niet bezighouden met netwerken. Hun doelstelling lijkt meer: 'even laten zien dat ik zoveel vriendjes en vriendinnetjes heb want dan kom ik interessanter over'. Het voorbeeld van FuifDuif is zelfs nog stuitender.
Contacten onderhouden of uitbreiden doe je niet via een profielensite, tenzij iemand niet in staat is om via real life de contacten op te doen. Als ik contacten onderhoud dan doe ik dat via real-life gesprekken, telefoontjes plegen, e-mailen, MSN-en. Maar ik zit er niet op te wachten om mijn netwerk aan iedereen te laten zien op een openbare internetsite, alleen maar om te 'pronken'. Maar wat ik wil zeggen is dat het opkrikken van je vriendenaantal het belangrijkste is dan de mate waarin iemand daadwerkelijk contact heeft/had met iemand. Dat noem ik geen netwerken, maar egotrippen.
Ik ken genoeg mensen die geen Hyves account hebben, boeiend. Dat een of andere 18-jarige snoel je daarom niet meer moet, prima toch?quote:Op woensdag 20 december 2006 12:32 schreef FuifDuif het volgende:
Nog niet, maar de ontwikkelingen gaan steeds verder, zodat op den duur ik er potentieel last van krijg. Ik doel natuurlijk op de verschuiving van het RL leven naar het virtuele leven. Overigens heb ik al wel een incident meegemaakt omtrent hyves: ik heb een blauwtje gelopen bij een meisje in de kroeg omdat ze naar mijn Hyves adres vroeg om mij toe te voegen, maar ik op dat moment niet eens wist wat Hyves was. Daar knapte ze op af. Goed, misschien was dat juist iets positiefs, aangezien ik niets moet hebben van dergelijke types (als het niet om Hyves was, dan zou er in een later stadium wel weer iets anders onbenulligs naar boven zijn gekomen), maar toch.
Joh, mensen zitten mekaar constant berichtjes te sturen, en daarbij komt ook nog eens de vrij zware queries als het aankomt op het uitzoeken van netwerken tussen mensen. En dat je het e.e.a. weet van computersystemen is leuk, maar ik vraag me af of je genoeg weet van relationele databases om te snappen waarom een forum een stuk meer straightforward is.quote:Dat van die foto's heb je een goed punt, daar had ik niet aan gedacht. En hoezo heeft Hyves meer concurrent users? Ik denk juist dat dat geldt voor Fok!, aangezien er op Fok! realtime interactie plaatsvindt. Ik mag dan wel alfa geschoold zijn, maar denk niet dat ik geen verstand heb van computersystemen. Anders zou ik zeggen: try me.
Leuk zo'n mening. Beetje jammer dat 'ie als een tang op een varken slaat. Heb je een onderzoek gedaan ofzo? Tuurlijk zijn er mensen die gewoon zo veel mogelijk vriendjes willen hebben, maar dat is A) niet de bedoeling en B) niet waar de meeste het voor gebruiken. Het is gewoon leuk om contact te houden / op te bouwen met vrienden die wat verder van je afstaan, het type vrienden dat je niet zomaar belt om een biertje te drinken dus.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:27 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Het principe van hyves is netwerken. Alleen ben ik van mening dat 99% van de hyves-leden zich niet bezighouden met netwerken.
Je doelt nu bijvoorbeeld op het aantal tabellen en hun onderlinge relaties, op indexering, op functionele afhankelijkheden, op het normalisatieniveau, op numerieke velden versus tekstvelden? Ik weet er het één en ander vanaf, maar ik geef toe dat het wellicht onvoldoende is om goed te kunnen inschatten wat de verschillen zijn tussen websoftware zoals het forum van Fok! en Hyvesquote:Op woensdag 20 december 2006 15:31 schreef Catbert het volgende:
Joh, mensen zitten mekaar constant berichtjes te sturen, en daarbij komt ook nog eens de vrij zware queries als het aankomt op het uitzoeken van netwerken tussen mensen. En dat je het e.e.a. weet van computersystemen is leuk, maar ik vraag me af of je genoeg weet van relationele databases om te snappen waarom een forum een stuk meer straightforward is.
Daar is hyves dus niet voor. Voor je naaste vrienden heb je geen netwerk nodig, het is voor die mensen die verder van je af staan. Dus gewoon mensen die je kent, of af en toe in de stad tegenkomt, en de mensen die die weer kennen.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:52 schreef FuifDuif het volgende:
Volkomen mee eens. En dan te bedenken: waar blijven al die zogenaamde vriendjes wanneer je opeens iets ergs meemaakt, bijvoorbeeld ernstig ziek wordt of iets dergelijks? N
Ik bedoelde niet die dingen nee, dat kan iedereen uit "Databases voor dummies" halen.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:35 schreef FuifDuif het volgende:
Je doelt nu bijvoorbeeld op het aantal tabellen en hun onderlinge relaties, op indexering, op functionele afhankelijkheden, op het normalisatieniveau, op numerieke velden versus tekstvelden? Ik weet er het één en ander vanaf, maar ik geef toe dat het wellicht onvoldoende is om goed te kunnen inschatten wat de verschillen zijn tussen websoftware zoals het forum van Fok! en Hyves.
Ja duh, iedereen snapt wel wat de doelstelling van een concept als Hyves is, maar dat betekent niet dat mensen iets dergelijks ook met dat doel gebruiken. In principe komt het er enkel op neer zo van: "kijk eens hoeveel vrienden ik heb?"quote:Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Daar is hyves dus niet voor. Voor je naaste vrienden heb je geen netwerk nodig, het is voor die mensen die verder van je af staan. Dus gewoon mensen die je kent, of af en toe in de stad tegenkomt, en de mensen die die weer kennen.
Jullie snappen overduidelijk het nut niet. Het gaat NIET om je 1e graads vrienden, snap dat dan, het gaat om de 2e graad. Dus vrienden van je vrienden, waar je zelf ook weer contacten mee op kunt bouwen.
Wat bedoel je dan preciesquote:Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef Catbert het volgende:
Ik bedoelde niet die dingen nee, dat kan iedereen uit "Databases voor dummies" halen.
Weet je, laatmaar. Jij hebt wel bewezen dat als jij eenmaal een bepaald idee in je hoofd hebt, in dit geval dat mensen Hyves alleen gebruiken om te showen met hun aantal vriendjes, dat idee er met geen breekijzer uitkrijgt.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:38 schreef FuifDuif het volgende:
Ja duh, iedereen snapt wel wat de doelstelling van een concept als Hyves is, maar dat betekent niet dat mensen iets dergelijks ook met dat doel gebruiken. In principe komt het er enkel op neer zo van: "kijk eens hoeveel vrienden ik heb?"
Weet je wat het is volgens mij? Jij bent één van de medescheppers van Hyves en voelt je nu zwaar beledigd. Is het nu zo erg dat je een kutsite hebt gemaakt? Het levert toch flink wat op en daar gaat het toch om?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Weet je, laatmaar. Jij hebt wel bewezen dat als jij eenmaal een bepaald idee in je hoofd hebt, in dit geval dat mensen Hyves alleen gebruiken om te showen met hun aantal vriendjes, dat idee er met geen breekijzer uitkrijgt.
Veel plezier met de notie dat Hyves een kutsite is, toedels.
Hyves is inderdaad retetraag. Ook niet verwonderlijk:quote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Fok trekt het net zo min 'netjes', de laatste tijd is het regelmatig traag. Hyves is in de eerste plaats een veel zwaardere site (foto's worden gehost, en bovendien is een query om de afstand tussen 2 personen te vinden gewoon erg zwaar), en heeft ook nog eens meer concurrent users. Dus dat de load op Fok groter is, is hele dikke onzin die je terplekke uit je duim zuigt. Je bent ook nog eens, naar eigen zeggen, een Alpha type. Dus ik geloof niet dat jij goed de complexiteit van verschillende sites in kunt schatten.
Als de wijze mannen van Gartner het vertellen zal het dus wel zo zijn? Nou ik geloof best dat het populair gaat worden (dat is het al). Maar de grote vraag is hoe je hier geld mee gaat verdienen. Met advertenties kun je gerust wel iets verdienen. Maar ik vraag me af of je daar de kosten van je dataverkeer mee kan dekken. Welke andere verdienmodellen heb je?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:36 schreef Catbert het volgende:
Grappig is dat ik een tijd terug naar een Gartner conferentie geweest ben (en als je niet weet wat Gartner voor bedrijf is hoef je sowieso niet verder te lezen), en die wisten juist te vertellen dat dergelijke netwerksites een erg grote toekomst hebben. Zowel voor persoonlijke (myspace, hyves) als professionele (linkedin) contacten.
Groot onzinverhaal, het gaat compleet voorbij aan caching en het feit dat lang niet alle JS in 1 keer uitgevoerd hoeft te worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:59 schreef Noork het volgende:
Los van de belasting voor de server is dit ook een enorme belasting voor de PC van de bezoeker. In totaal is er het ongelooflijke aantal van 26.500 regels javascript te verwerken, samen met 2.700 regels HTML code. Zo’n pagina doet zelfs op de nieuwste PC nog langzaam aan.[/i]
Bron: http://tinus.guichelaar.i(...)rformance-problemen/
Tja kan best zijn dat het niet tegelijk wordt uitgevoerd. Maar feit blijft wel dat je eerst alle afbeeldingen en js moet downloaden. Iets minder javascript mag ook wel. Hiernaast deugt de html voor geen kant. de w3 validator geeft aan: Result:Failed validation, 356 errors (het zijn er ongetwijfeld minder, maar het DOCTYPE ontbreekt!!quote:Op woensdag 20 december 2006 17:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Groot onzinverhaal, het gaat compleet voorbij aan caching en het feit dat lang niet alle JS in 1 keer uitgevoerd hoeft te worden.
Maargoed. Nogmaals: als je Hyves te traag vindt, gebruik je het toch lekker niet?
Het bevreemdt mij zeer dat jij mijn mening afdoet als een mening die als een tang op een varken slaat, maar dat geeft niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:31 schreef Catbert het volgende:
Leuk zo'n mening. Beetje jammer dat 'ie als een tang op een varken slaat. Heb je een onderzoek gedaan ofzo? Tuurlijk zijn er mensen die gewoon zo veel mogelijk vriendjes willen hebben, maar dat is A) niet de bedoeling en B) niet waar de meeste het voor gebruiken. Het is gewoon leuk om contact te houden / op te bouwen met vrienden die wat verder van je afstaan, het type vrienden dat je niet zomaar belt om een biertje te drinken dus.
Ik ben een hyverquote:Op woensdag 20 december 2006 17:27 schreef fathank het volgende:
hyves....speciaal voor mensen met een sociale stoornis
quote:Op woensdag 20 december 2006 22:09 schreef MoChe het volgende:
[..]
helaasch
straks ga je me nog add-en
Moet je de hele fokhyve doorzoekenquote:Op woensdag 20 december 2006 22:14 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk te achterhalen?Kom op zeg
![]()
Vast nietquote:Op woensdag 20 december 2006 22:18 schreef MoChe het volgende:
[..]
Moet je de hele fokhyve doorzoeken
Hmm wat bedoel je?quote:Op woensdag 20 december 2006 22:26 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Ik dacht eens te kijken want van wat ik hoorde kan je makkelijk lui opzoeken enzo..
Maar toen zag ik dat je je moet aanmelden c.q inloggen voordat je dat kan doen.
Daar heb ik dus weinig interesse in.
Nee hoor...wees maar niet bang.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:09 schreef MoChe het volgende:
[..]
helaasch
straks ga je me nog add-en
quote:Op woensdag 20 december 2006 12:30 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik ben absoluut geen fan van hyves...
Er werd al gesproken dat sommigen een mail krijgen waarin ongeveer staat: 'goh, wat heb je weinig vrienden'. Dit is voor mij al alleszeggend. Het gaat niet om kwaliteit maar om kwantiteit. Sommige mensen zijn gelukkig met een hoog aantal vrienden, ik hou het liever op kwaliteit. Lang leve de oppervlakkigheid, 2 miljoen mensen die oppervlakkig zijn. Vooruit, ik schat dat 1% op zulke sites hun ware 'ik' laten zien en niet oppervlakkig zijn (nog altijd 20.000 mensen). Bij profielensites zouden ze meer over kennissen moeten praten i.p.v. vrienden.
Hyves is voor meelopers, voor mensen die op reputaties leven, en vooral oppervlakkig zijn ingesteld. Dat is ook een way of living, but not the mine! Die reclamecampagne heeft goed gewerkt (inderdaad een natte droom voor marketeers), ze hebben de mensen aangetrokken die vooral gekenmerkt kunnen worden als kuddedieren.
Is mij ook zeer goed bevallen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:02 schreef Eririn het volgende:
[afbeelding]
![]()
Lul niet.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:26 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Voor een groot deel van de hyves-gebruikers is het dus wel de bedoeling om een zo hoog mogelijk aantal vriendjes en vriendinnetjes te scoren. Daar gebruiken ze hyves dan ook voor. Ik heb inderdaad voor mezelf een onderzoekje gedaan
Nodig niet, maar het is handig. Je hebt ook geen forum nodig om een discussie te voeren ofwel?quote:Ergens noemde je verder in deze topic 2e graads vrienden. 2e graads vrienden?
Of je hebt vrienden of kennissen. Of je kent mensen viavia waar je misschien op termijn vrienden/vriendinnen mee kan worden. Maar om via hyves een beginnetje te maken? Dan kom ik weer op een eerdergenoemde post dat je contacten kunt opbouwen via real life-gesprekken, telefoontjes, msn, e-mail. Daar heb je geen hyves voor nodig!
Misschien dat jij Hyves daarvoor gebruikt. Heel veel gebruikers doen het op de andere omschreven manier. Elk verhaal heeft twee kanten. Feit blijft, dat als Hyves nooit had bestaan, de meeste mensen het niet hadden gemist.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef Catbert het volgende:
Daar is hyves dus niet voor. Voor je naaste vrienden heb je geen netwerk nodig, het is voor die mensen die verder van je af staan. Dus gewoon mensen die je kent, of af en toe in de stad tegenkomt, en de mensen die die weer kennen.
Jullie snappen overduidelijk het nut niet. Het gaat NIET om je 1e graads vrienden, snap dat dan, het gaat om de 2e graad. Dus vrienden van je vrienden, waar je zelf ook weer contacten mee op kunt bouwen.
Niet iedereen zit werkloos thuis hun vriendennetwerk draaiend aan het houden.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:49 schreef Elseetje het volgende:
En owja: mensen die Hyves nodig hebben om hun vriendennetwerk draaiende te houden:![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 11:52 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Niet iedereen zit werkloos thuis hun vriendennetwerk draaiend aan het houden.
Wat een nonargument. Als Fok! niet had bestaan had je het ook niet gemist. Toch gebruik je het nietwaar?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:49 schreef Elseetje het volgende:
Misschien dat jij Hyves daarvoor gebruikt. Heel veel gebruikers doen het op de andere omschreven manier. Elk verhaal heeft twee kanten. Feit blijft, dat als Hyves nooit had bestaan, de meeste mensen het niet hadden gemist.
En dat is ook vrij kansloos. Alsof mensen Hyves 'nodig' hebben, doe normaal man. Ik vermoed zo dat het percentage antisociale nerds hier op Fok! een stuk hoger is dan op Hyves. Hyves 'werkt' ook alleen als je mensen toevoegt die je al kent, dus van uitgaan e.d. Als je al geen vrienden hebt, kan ik me voorstellen dat Hyves een beetje nutteloos is voor jequote:En owja: mensen die Hyves nodig hebben om hun vriendennetwerk draaiende te houden:![]()
Het standaard 'betalen-voor-meer-features' grapje voorzover ik weet. Al denk ik dat ze meer uit de advertenties halen, maar ik kan het mis hebben.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:59 schreef Noork het volgende:
Maar ik vraag me af of je daar de kosten van je dataverkeer mee kan dekken. Welke andere verdienmodellen heb je?
Ik zou fok inderdaad niet gemist hebben nee. Ik zeg ook niet dat mensen het daarom niet mogen gebruiken, het zegt alleen wat over de waarde die sommige mensen aan Hyves hechten.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:03 schreef Catbert het volgende:
Wat een nonargument. Als Fok! niet had bestaan had je het ook niet gemist. Toch gebruik je het nietwaar?
Als je ooit 'begrijpend lezen' hebt gehad op school, dan zie je ook dat er staat dat mensen die Hyves nodig hebben om hun vriendennetwerk draaiende te houden, vrij kansloos zijn. Ik zeg niet dat iedereen die Hyves gebruikt dat nodig heeft, maar er zitten er zat bij die niet meer weten hoe ze gewoon een vriendennetwerk moeten onderhouden. Verder, de waardebepaling die jij aan Hyves hecht, is niet de waardebepaling voor iedereen. Misschien dat jij vindt dat het voor jou zo alleen werkt, heel veel mensen gebruiken Hyves om nieuwe mensen te ontmoeten, en beginnen daar zonder ook maar één iemand op Hyves te kennen.quote:En dat is ook vrij kansloos. Alsof mensen Hyves 'nodig' hebben, doe normaal man. Ik vermoed zo dat het percentage antisociale nerds hier op Fok! een stuk hoger is dan op Hyves. Hyves 'werkt' ook alleen als je mensen toevoegt die je al kent, dus van uitgaan e.d. Als je al geen vrienden hebt, kan ik me voorstellen dat Hyves een beetje nutteloos is voor je![]()
Mensen hebben in beginsel iets als Hyves natuurlijk niet nodig, maar het raakt steeds meer verweven met je dagelijks leven. Dat heeft niets te maken met antisociale nerds. Hoezo kom je daar trouwens nog mee aanzetten? Het idee van dat internetcommunicatie voornamelijk een nerdy activiteit is, is al lang achterhaalt. Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die met die onzin aan komen zetten. Maar goed, ik denk zelf dus wel dat veel 'normale' mensen die momenteel gretig gebruik maken van zaken als Hyves en MSN, toch wel degelijk een gemis zullen ervaren, wanneer ze dat op een gegeven moment moeten gaan missen.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:03 schreef Catbert het volgende:
En dat is ook vrij kansloos. Alsof mensen Hyves 'nodig' hebben, doe normaal man. Ik vermoed zo dat het percentage antisociale nerds hier op Fok! een stuk hoger is dan op Hyves. Hyves 'werkt' ook alleen als je mensen toevoegt die je al kent, dus van uitgaan e.d. Als je al geen vrienden hebt, kan ik me voorstellen dat Hyves een beetje nutteloos is voor je![]()
Dat slaat inderdaad ook nergens op, maar dat is veelal de onzekerheid bij desbetreffende personen zelf. Desbetreffende personen hechten een dusdanige waarde aan hun Hyves deelname, dat het hen zwaar valt, wanneer anderen daar niets om geven. Als je goed oplet, dan zie je ook dat het altijd dezelfde type mensen zijn. Van die partygangers, nog niet eens zozeer dom, maar wel bijzonder oppervlakkig.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef sponsje het volgende:
wat is dat toch met al die mensen die meteen roepen, ja als je geen hives hebt of het stom vind dan heb je geen vrienden ( iets in die zin )![]()
E-mail is geen optiequote:Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef JX het volgende:
Stuk makkelijker om via Hyves 1 bericht te sturen aan 30 vrienden dan ze allemaal apart te bellen/msn-en/weetikwat... toch?
Je zou ze toch ook gewoon een e-mailtje kunnen sturen?... en mij lijkt het persoonlijk veel leuker om opgebelt te worden of een mailtje te krijgen ( want ga nou niet zeggen dat dat veel werk is ), dan zn advertentie wat ergens op een profielsite staat.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef JX het volgende:
Ik ben ook een hyver![]()
Leukste ervan vind ik wel het opzoeken van oude kennissen en vrienden die ik uit het oog ben verloren. Ik heb de laatste tijd iedereen uit m'n ouwe vriendencluppie van de middelbare school opgezocht via Hyves. Ook wel wat... echt iedereen die ik daarvan kende had zo'n profielDankzij Hyves hebben we binnenkort wel een reunietje
![]()
En een vriendin van mij heeft haar rl vrienden via Hyves op de hoogte gehouden van haar "weddingplannen". Stuk makkelijker om via Hyves 1 bericht te sturen aan 30 vrienden dan ze allemaal apart te bellen/msn-en/weetikwat... toch?
Maar ja, er zitten idd ook flink wat mensen op die puur "vriendjesverzamelen" om te kunnen showen. Zielig, zo'n Hyver met 500 vrienden![]()
Mensen die geen Hyves hebben, hebben geen vrienden!quote:Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef sponsje het volgende:
wat is dat toch met al die mensen die meteen roepen, ja als je geen hives hebt of het stom vind dan heb je geen vrienden ( iets in die zin )![]()
Inderdaad. Ik heb er...ff checken...63 op dit moment, en die ken ik dus gewoon van uitgaan enzo. Mensen die inderdaad in de honderden vriendjes lopen waarvan ze de helft nog nooit gezien hebben zijn wel een beetje kansloos, maar dat is volgens mij ook niet 'normaal'.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef JX het volgende:
Maar ja, er zitten idd ook flink wat mensen op die puur "vriendjesverzamelen" om te kunnen showen. Zielig, zo'n Hyver met 500 vrienden![]()
En wat wil je precies doen met dat secundaire netwerk?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb er...ff checken...63 op dit moment, en die ken ik dus gewoon van uitgaan enzo. Mensen die inderdaad in de honderden vriendjes lopen waarvan ze de helft nog nooit gezien hebben zijn wel een beetje kansloos, maar dat is volgens mij ook niet 'normaal'.
Wat ik trouwens wel apart vind is dat mensen dat 'vriendjes' zo letterlijk nemen. Een groot deel van de mensen in mijn lijst ken ik wel, maar zijn geen 'vrienden', juist daar is Hyves leuk voor, je secundaire netwerk uitbreiden. Echte vrienden bel ik wel.
Contact houden, af en toe een berichtje achterlaten, als iemand jarig is bijvoorbeeld. Zo hou je het contact 'warm'. Als je iemand dan weer tegenkomt kun je er makkelijker op af stappen dan waneer je iemand 2 jaar terug voor 't laatst gezien hebt.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:43 schreef zwambtenaar het volgende:
En wat wil je precies doen met dat secundaire netwerk?
Goed, dat begrijp ik, maar wat haal je daar uit?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:57 schreef Catbert het volgende:
[..]
Contact houden, af en toe een berichtje achterlaten, als iemand jarig is bijvoorbeeld. Zo hou je het contact 'warm'. Als je iemand dan weer tegenkomt kun je er makkelijker op af stappen dan waneer je iemand 2 jaar terug voor 't laatst gezien hebt.
Meer kennissen vooral, en als je die dan een keer weer tegenkomt kunnen dat vrienden worden. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een vriendin van een vriendin een berichtje achterliet omdat ze jarig was, en die nodigde me toen uit voor d'r feestje. Ik heb gister nog een feestje gehad van een meisje met wie ik een keer gezoend heb, ik had d'r een SMSje gestuurd omdat ik op Hyves gezien had dat ze jarig was. Dat had ik nooit geweten zonder dat hyves account. Op haar feestje een paar collega's van haar leren kennen, en die zitten nu dus ook in m'n netwerk.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:58 schreef zwambtenaar het volgende:
Goed, dat begrijp ik, maar wat haal je daar uit?
Tuulk ist een optie, maar via Hyves vond zij leuker, ieder z'n meugquote:
Ik begrijp best dat niet iedereen die behoefte heeft, maar dat maakt Hyves (of Fok! for that matter) niet meteen een kutsite. Vind je het niks? Prima. Ik vind de mensen die meteen een oordeel vellen over mensen die 't wel leuk vinden een beetje kansloos alleen. Sowieso, iemand die je niet kent via een forum vertellen dat 'ie vast geen vrienden heeft =quote:Op donderdag 21 december 2006 15:08 schreef zwambtenaar het volgende:
@Catbert, als je inderdaad het leuk vindt om meer en meer mensen te leren kennen, kan ik mij het voorstellen. Echter, niet iedereen heeft die behoefte. Ik zelf moet er niet aan denken om mij met al die mensen bezig te moeten houden. Ik heb liever een aantal goede vrienden en meer hoeft voor mij niet. Voor mij is iets als Hyves dus ook niets.
Aan 't projecteren?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:29 schreef editor2 het volgende:
Hyves...partyflock...FOK!...allemaal een pot mongoalen nat. Mensen die de
hoeveelheid 'vrienden' tellen zijn op de eerste plaats contact gestoord.
Het zelfde slag dat buiten op straat je als mongoal aangaapt als je
even "hallo" zegt en zich geen houding weet te geven of bij colleges geen vraag
durft te stellen wanneer hierom wordt gevraagd maar daarna wel richting huis snelt
om ff hun ongezouten mening online te geven over hetgeen hun zojuist is overkomen.
Ik ben op geen enkele manier betrokken bij de ontwikkeling van Hyves, ik vind het gewoon een leuke site. En dat ik wat 'fanatiek' ben is om de discussie aan te wakkeren. Je moet toch wat als je je op kantoor verveeltquote:Op donderdag 21 december 2006 22:38 schreef Kontiki het volgende:
Catbert, in hoeverre ben jij betrokken bij Hyves? Het valt een beetje op dat je Hyves op zowel technisch als inhoudelijk vlak nogal fel verdedigt. Ik kan me niet voorstellen dat je dat als neutrale bezoeker doet.
Je moet toch wat als je je op kantoor verveelt? Wat dacht je van werken!quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ben op geen enkele manier betrokken bij de ontwikkeling van Hyves, ik vind het gewoon een leuke site. En dat ik wat 'fanatiek' ben is om de discussie aan te wakkeren. Je moet toch wat als je je op kantoor verveelt
Vaak heb je zelf het email adres of nummer niet en door drukte of wat dan ook contact verloren. Grappig dat zij jou of jij hun dan op een pagina van een andere bekende tegenkomt.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:35 schreef sponsje het volgende:
[..]
Je zou ze toch ook gewoon een e-mailtje kunnen sturen?... en mij lijkt het persoonlijk veel leuker om opgebelt te worden of een mailtje te krijgen ( want ga nou niet zeggen dat dat veel werk is ), dan zn advertentie wat ergens op een profielsite staat.
Who cares, echt...quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:32 schreef RainofDeath het volgende:
Ik heb net even getest hoe efficient Hyves was, met een pagina als google.nl gebruikte firefox 25MB aan geheugen, Toen ik naar hyves.nl ging was stond de teller direct op 57MB samen met een processor belasting van bijna 95%![]()
Laat ze die site eerst even optimaliseren...
Als ik vraag of je een nerd bent, durf je dan nee tegen me te zeggen?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:32 schreef RainofDeath het volgende:
Ik heb net even getest hoe efficient Hyves was, met een pagina als google.nl gebruikte firefox 25MB aan geheugen, Toen ik naar hyves.nl ging was stond de teller direct op 57MB samen met een processor belasting van bijna 95%![]()
Dat vind ik dan nog niet zo erg, ik vind het pas erg dat het heel m'n Internet Explorer, Firefox en op m'n andere computer Safari eruit klapt met meerdere tabbladen open, waardoor ik dus al mijn eerder geopende pagina's kwijt ben door sommige kut gempimpte profielenpagina's. En dat is echt knap als je met je site een browser kan laten crashen...quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:32 schreef RainofDeath het volgende:
Traag is de boel wel. Maar m'n browsers (IE en Firefox) er nooit door laten crashen...quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat vind ik dan nog niet zo erg, ik vind het pas erg dat het heel m'n Internet Explorer, Firefox en op m'n andere computer Safari eruit klapt met meerdere tabbladen open, waardoor ik dus al mijn eerder geopende pagina's kwijt ben door sommige kut gempimpte profielenpagina's. En dat is echt knap als je met je site een browser kan laten crashen...![]()
euhm, je hebt mequote:Op vrijdag 22 december 2006 14:52 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Als ik vraag of je een nerd bent, durf je dan nee tegen me te zeggen?![]()
ben jij dit ofzo?quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:52 schreef wesley_1989 het volgende:
voeg dr maar toe
shutupndrive.hyves.nl
Nuttig.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:52 schreef wesley_1989 het volgende:
voeg dr maar toe
shutupndrive.hyves.nl
Ik zou als ik jou was maar snel stoppen met het schoppen van deze nutteloze shit.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:52 schreef wesley_1989 het volgende:
voeg dr maar toe
shutupndrive.hyves.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |