quote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:06 schreef Oom_Agent het volgende:
Achter dat buiengebied gaat er vanmiddag nog veel meer ontstaan.
quote:NEERSLAG:
In Zeeland eerst kans op (een restant van) een bui. In de namiddag van het zuidwesten uit enkele onweersbuien. Bij buien uitschieters tot maximaal ongeveer 40 kt, dit is vooral valwind, de maximale wind in het profiel is ca 30 kt. Onweerskansen zijn 50-95% en geven in de MOS-Uitvoer een wisselend beeld. Absolute kans op zwaar onweer (=>500 ontladingen, 90x90 km) ligt tussen 15 en 03 UTC op 40-70%. \
Iets om in de gaten te houden. Weeralarmcriterium "zwaar onweer" moeilijk in te schatten, kans dat dit gehaald wordt in een gebied van 50x50 km lijkt mij ongeveer 25%. Zondag in het oosten nog kans op een bui.
Weerman Jan Visser altijd weer leuk om te lezenquote:Reikhalzend wordt er de komende 24 uur uitgekeken naar de komst van een onweersstoring die vanuit Frankrijk naar het noorden stoomt. Wie krijgt wat en hoeveel; dat is de vraag. Als we naar vorige draaiboeken kijken die in deze zomer werden gehanteerd, dan kunnen we vaststellen dat de passage van een onweersstoring niet voor ieder de gewenste neerslag opleverde. Het is veelal een (zeer) lokaal karakter wat de buien betreft.
Toch verdient deze storing wat meer aandacht. Zoals het zich nu laat aanzien komt het op wat meer uitgebreide schaal tot geflits, gerommel maar vooral neerslag. Vanmorgen vroeg waren er al onweersbuien actief in het zuidwesten van België en het noorden van Frankrijk.
Maakt niet uit, het was VERDOMD lekker, even in een dun t-shirt, korte broek, lekker uurtje buiten geweest in 16 gradenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 08:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
Speed; lolZoveel mist wilde ik nou ook weer niet jouw kant op sturen! Maar de plantjes knappen er wel van op zeker?
Hier is het bewolkt en heet en benauwd! Gister langs de weg werden de bomen al bruinArme natuur..
verder hoest ik pollen en ozon op, heel fijn
Inderdaad..... het leuke is dat er achter het buiengebied in Belgie een strook van 250 km geheel helder is. Daar kan de temperatuur nog mooi oplopen voor de 2e helft ons bereikt.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:27 schreef Againzender het volgende:
Ligt het nou aan mij, of activeert het onweer boven Frankrijk wel erg vroeg vandaag?
Ik zie steeds meer pitjes.... komt er een rolwolk aan ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:10 schreef Omaha het volgende:
http://www.buienradar.nl/home.aspx?r=vakantie&jaar=-3&soort=loop1uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |