Ik lijd nietquote:Op zondag 23 juli 2006 20:46 schreef Fokker200 het volgende:
Herkenbaar. In dit geval was ik met name gefascineerd in de achtergronden van de tomeloze interesse voor die Kastanova crap door Black_tulip. Uiteindelijk kwam juist op dat punt een verrassende wending in de soap, doordat zij vertelde te lijden aan Asperger, waarmee deze tomeloze interesse kon worden verklaard als een obsessieve stoornis.
En hoe dan?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
SureOf hij heeft het vrouwelijke psyche gewoon door. Wat dat betreft bevestig jij keer op keer op keer zijn voorbeelden.
Ik ben bang dat dat niet helemaal waar is. Ik ken mannen die heel lief zijn en begrijpen hoe ze met me om moeten gaan. Maar dat is doorgaans geen relatiemateriaal.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En hoe dan?
De vrouwelijke psyche heeft hij nog lang niet door, anders wist hij wel:
1 om te gaan met vrouwelijke emoties
2 te voorkomen dat vrouwen tegen hem in een woedeaanval uitbarsten
3 een geschikte partner te vinden
Ik heb het over Kasta, niet over alle mannen.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat niet helemaal waar is. Ik ken mannen die heel lief zijn en begrijpen hoe ze met me om moeten gaan. Maar dat is doorgaans geen relatiemateriaal.
Jij en onbaatzuchtig?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Robin Hood in verband met het onbaatzuchtige verdelen van mezelf onder de miskende vrouwen, maar okay.
Dit is perfect.quote:Op maandag 24 juli 2006 00:32 schreef kastanova het volgende:
Op een emotioneel verdrietige manier:
Tja, ik ben een behoorlijk emotieloos en vlak ventje, maar om de 1 of andere reden kan ik echt totáál niet tegen huilende vrouwen...
Ik word dan zelf ook al snel stil, verbaal is het vaak niet meer dan een beetje gestotter en het liefst duw ik haar dan gewoon tegen m'n borst aan totdat ze weer bijgekomen is...
En zodra het zover is praten we dan wel over de oorzaak van de huilbui.
Cold turkey kappen met die relatie is prima, maar ook dan hoef je nog niet te kappen met relaties in het algemeen..quote:Nah nee, als het ooit zover komt dat ik fysiek geweld toepas op een vrouw naar aanleiding van een discussie (of met welke reden dan ook) dan kap ik cold turkey met relaties...
Daar is geen enkel geldig excuus voor in mijn ogen.
quote:Op maandag 24 juli 2006 01:42 schreef kastanova het volgende:
Tja, fijnbesnaard zou ik mezelf niet zo snel noemen, maar ik denk er inderdaad vrijwel exact hetzelfde over...
Schelden, agressiviteit, etc... Wat schiet je er in gódsnaam mee op naast het schofferen van de ander?
Ga dan lekker op kickboksen als je zo nodig van je frustraties af moet.
Heb inderdaad liever dat ze direct to the point komen, vandaar ook dat ik niet echt zit te wachten op gesprekken met hints, er omheen lullen en eventuele toespelingen...
Probleem > Oplossing, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Eensch.quote:Naja, een goed geisoleerde kamer is misschien een optie.
quote:Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Weet je wie de vrouwelijke psyche doorheeft?ThE_ED
Je bent er anders beter in dan dat je zelf denkt hoorquote:
Je komt naief over in de zin dat je ueberhaupt al op een openbare plaats zoals deze zo veel informatie over jezelf rondspuit. Verder is naiviteit niet slecht, het toont slechts een grote onbevangenheid, en vertrouwen in het goede en de eerlijkheid van mensen. Maar concreet kom je in de afgelopen 3 topics van deze serie (heb ong 2/3 gelezen) een beetje naief over.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:45 schreef Black_Tulip het volgende:
Je hebt een heel goed punt, namelijk dat je je bij een vrouw met Asperger terecht kunt afvragen in hoeverre ze 'vrouwelijk' is. Maar ik kan je verzekeren dat ik wat de kwestie in de thread betreft op en top vrouw ben. Ik ben wel degelijk labiel en ik heb vaak zat emotionele buien gehad (waarvan sommige zeer en zeer ernstig, overigens gaat het hier in 99 van de 100 gevallen slechts om verdriet). De verschillen zijn ten eerste dat ik (vanwege mijn 'mannelijkere' brein?) goed in staat ben om te zien wat emoties met mij doen en ten tweede, dat ThE_ED altijd precies schijnt te hebben geweten hoe hij er mee om moet gaan.
[..]
Ik nodig je uit om aan te wijzen waar ik naïef overkom.
[..]
Dat is een bewuste keuze. Ik weet van mezelf dat ik het nodig heb om heel veel te zeiken over gedachten en emoties en om anderen mij te laten analyseren en ik heb die behoefte sterker dan wat mijn irl omgeving aan kan. Sowieso is het aantal mensen waarbij ik irl terecht kan veel beperkter dan normaal vanwege mijn autisme. De manier waarop Asperger bij mij de grootste invloed heeft gehad is in het vrienden maken. Ik ben in vrienden maken ongeveer net zo slecht als Kasta is in het vinden van een vriendin die bij hem pastquote:Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef Musketeer het volgende:
Je komt naief over in de zin dat je ueberhaupt al op een openbare plaats zoals deze zo veel informatie over jezelf rondspuit.
quote:Verder is naiviteit niet slecht, het toont slechts een grote onbevangenheid, en vertrouwen in het goede en de eerlijkheid van mensen. Maar concreet kom je in de afgelopen 3 topics van deze serie (heb ong 2/3 gelezen) een beetje naief over.
Ik ken dat ja. Ik ontken echter niet dat ik een emotioneel wezen ben.quote:en ze is het er altijd mee eens dat zij niet zo is, of omdat ze veel mannelijke vrienden heeft, of omdat ze altijd opkeek naar haar vader en weinig contact had met haar moeder of omdat ze 2 broetjes en geen zusjes heeft, of omdat ze al 6 jaar de pil slikt en daar emotioneel wat vlakker van wordt, (of dat ze asperger heeft)
Mja. Daar heb je inderdaad een punt, maar je vergeet dat een vrouw in een relatie ook veeeeel en veel meer kans loopt om bij tijd en wijle zich heel labiel te gaan gedragen. In een relatie ben je veel kwetsbaarder en dus minder stabiel.quote:maar als ze een paar maanden bij je zijn en de eerste nervous breakdowns, huilbuien en woeuitbarstingen achter zich hebben blijken ze toch allemaal hetzelfde gedrag te vertonen. Je hebt statistisch de schijn nogal tegen zeg maar. Als je 15 vriendinnen hebt gehad, waarvan er 9 beweerden eigenlijk een halve vent te zijn en om uiteenlopende redenen niks met dat vrouwengedoe te hebben (en dit ook tegenover de buitenwereld heel geloofwaardig wisten te brengen) en alle 9 bleken toch hartstikke labiel, onzeker en hormoongestuurd te zijn, zou jij er dan eentje geloven die je oppervlakkig kent en beweert anders te zijn? Je houdt toch je twijfels omdat je weet dat de schijn ophouden mentaal stabiel te zijn veel makkelijker is dan het ook echt zijn. Vandaar waarschijnlijk kasta's wantrouwen omtrent jouw werkelijke gesteldheid.
Ik ben wat de emoties betreft juist wel op en top vrouw. Ik heb met al mijn emotionele buien (en geloof me, het zijn er veel - ergens wel grappig dat ik jou probeer te overtuigen dat ik wel labiel benquote:Maarja je stelt dus dat je in deze discussie op en top vrouw bent, terwijl je eigenlijk zegt over een mannelijk brein te beschikken, dan ben jij niet de beste vertegenwoordigster van het vrouwelijke standpunt of wel? Raar genoeg geven de meeste andere dames in deze serie topics kasta zonder al te veel morren gelijk, waarom zouden ze dat doen denk je? (naast dat ze geen tijd hebben om 3 pagina's vol te typen en weten dat kasta wrs meer tijd en een scherpere enter toets heeft)
Tja, in theorie de ideale situatie, maar in de praktijk komt het nu eenmaal niet of weinig voor...quote:Op maandag 24 juli 2006 15:51 schreef Black_Tulip het volgende:
Mja. Als ik het slagingspercentage van mijn huidige relatie moet inschatten, kom ik toch wel heel hoog hoor... En natuurlijk zijn mannen en vrouwen gemiddeld emotionele tegenpolen, maar dat betekent niet dat daar steeds conflicten over hoeven te ontstaan. Het slagingspercentage gaat niet alleen over hoe je bent, maar vooral over hoe je bent in verhouding tot je partner. Wederzijdse liefde en begrip doen al heel snel wonderen. En ja, een man zal met enige regelmaat moeten zeggen 'maak je niet zo druk', maar als de vrouw erkent dat ze zich te druk maakt, vervolgens glimlacht en hem een knuffel geeft, wat is er dan nog aan de hand?
Stel, het klikt qua uiterlijk, qua karakter en qua omgangsvormen... ...maar qua seks is het in 1 woord rampzalig... En dan bedoel ik niet gewoon saai of beroerd, maar ook écht rampzalig...quote:Dat moet je ook niet verlangen van een relatie. Je moet gewoon blij zijn met die vlakken waarop het wel klikt en met die vlakken waarop het niet klikt moet je leren zo goed mogelijk om te gaan, zodat die in ieder geval niet de potentie hebben om je relatie te vergallen.
Dus eigenlijk zou ik gewoon minder te bieden moeten hebben, dan zou ik dolgelukkig worden?quote:Ik denk dat jouw oordeel hierover toch vooral erg gekleurd is door jouw eigen zeer negatieve ervaringen met relaties. Mijn door positieve ervaringen gekleurde oordeel is als volgt:
Wat de selectie betreft, denk ik dat je inderdaad gelijk hebt dat iemand die weinig ervaring heeft met relaties sneller ergens genoegen mee neemt, maar dat 'sneller' hoeft niet per sé iets negatiefs te zijn. Een hunk van een jaar of 14 kan bijvoorbeeld door het ruime aanbod van meisjes veel langer een eis als 'maatje 36, blond haar, dikke tieten' volhouden, maar een dergelijke eis los laten hoort bij de weg naar volwassenheid. Een kerel die niet zo knap is, zal door het toch al kleinere aanbod aan meisjes sneller leren dat persoonlijkheid ook erg belangrijk is en in een langdurige relatie zelfs belangrijker dan het uiterlijk.
[sub]Even een kanttekening: de uitspraak 'het gaat niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk' heeft dus wel degelijk een punt, maar is niet genuanceerd genoeg: seksuele aantrekkelijkheid is ook uitermate belangrijk voor een relatie.
Het zal in ieder geval geen positieve uitwerking op de relatie hebben en dus niet optimaal zijn.quote:Iemand met weinig ervaring neemt een minpunt als 'geen supermodel' sneller voor lief, maar niet alleen op korte termijn, maar ook op lange termijn (tenminste, dat is te hopen voor de partner). Jouw uitspraak dat dingen sneller voor lief nemen een simplistische denkwijze is, ben ik het niet mee eens. 'Wel of geen supermodel' is hier overigens slechts een voorbeeld. Er zijn natuurlijk ook persoonlijke eigenschappen waar iemand met weinig ervaring wellicht sneller genoegen mee neemt. Afhankelijk van welke persoonlijke eigenschap kan dat wel uiteindelijk desastreus zijn voor de relatie. Kan, hoeft niet.
Tja, als ik een hele maand alleen maar ga gamen kan ik achteraf ook wel denken "Tja, op dat moment had ik er echt wel lol in en het heeft me qua gamingskills verder gebracht" maar het blijft natuurlijk wel tijdverspilling...quote:Wat betreft de periode pak hem beet 15-25 jaar moet je rekening houden met het feit dat de persoonlijkheid een drastische verandering ondergaat, namelijk volwassen worden. Dat proces is waarschijnlijk in zijn eentje al verantwoordelijk voor het mislukken van vele, vele relaties die begonnen zijn op jongere leeftijd. Naarmate de partners volwassen worden, blijken ze uit elkaar te groeien en blijkt de relatie niet meer te werken. Jij neemt echter aan dat de partners daarvan spijt zullen hebben. Dat is niet altijd het geval. Als de partner terugkijkt en denkt 'voor "lang leve de lol" - de meest voor de hand liggende levenswijze op die leeftijd - heb ik nu geen tijd gehad', is dat inderdaad een bron van spijt. Je kunt er echter ook blij over zijn dat je in je meest instabiele levensperiode een maatje hebt gehad waarmee je (samen) volwassen bent geworden. Wat de houding tegenover een uiteindelijk mislukte relatie op jonge leeftijd zal zijn, hangt af van hoe de persoon in elkaar zit en wat de relatie voor die persoon betekend heeft.
De veranderlijkheid van het slagingspercentage verklaart ook hoe een relatie die ooit zo succesvol was, uiteindelijk toch uit elkaar spat. Door vele mogelijke uiteenlopende redenen is het slagingspercentage van heel hoog naar tergend laag gezakt, zo laag dat de partners er geen zin meer in hebben. Je kunt dan wel klagen 'wat een tijdsverspilling' of 'eigenlijk pasten we niet bij elkaar
', of zelfs 'hebben wij ooit van elkaar gehouden?
' maar het is realistischer om te concluderen dat je ooit wel van elkaar hield, ooit wel bij elkaar paste, maar nu gewoon niet meer.
Om Theo Maassen maar eens te citeren; als je consequent iedere dag een deegroller in je anus steekt zal het op een gegeven moment ook wel gaan wennen, maar dat is nog geen reden om het ook daadwerkelijk te doen...quote:En wellicht heb je daar gelijk in, maar dat betekent dus dat je enkele eisen zal moeten los laten, wil je ooit gelukkig kunnen worden in een relatie.
De relatief gezien (vergeleken met vroeger althans) veeleisendere man die nu minder snel gelukkig is met een vrouw dan destijds...quote:Maar was het echt allemaal tijdsverspilling? Op zijn minst hebben al die relaties je toch gevormd tot de persoon die je bent?
Oftewel, handen op je rug, knevel in je bek en alle klappen opvangen...quote:Ze zijn op dat moment niet rationeel, dat is iets heel anders. Emoties vertroebelen je blik en maken je kwetsbaarder, maar dat maakt jou niet plotseling onschuldig. Als jij terwijl zij emotioneel is allerlei onsubtiele dingen zegt of doet waardoor zij nog meer overstuur raakt, is dat jouw schuld. Houd er ook rekening mee dat als zij al emotioneel is, iets veel sneller verkeerd valt. Maar als je dat, zoals je hebt aangegeven, dus al weet, moet je die kennis ook benutten en voorkomen dat je haar nog kwader maakt. Dat is een kwestie van oefening, maar je moet wel bereid zijn om te oefenen, anders kom je nergens.
Tja, ik heb weleens voorgesteld om het zoals in '39 te doen; alle overemotionele vrouwen dienen een blauwe traan op hun kleding te dragen zodat ik ze kan vermijden, maar het is er vreemd genoeg nooit van gekomen...quote:Je gevoelens worden geblokkeerd door het feit dat jij heel snel afknapt op emotionele vrouwen. Je zal dus ook niet kunnen houden van iemand die vaak erg emotioneel wordt. Als je dat weet, kun je die kennis benutten door de alleremotioneelste vrouwen te mijden als de pest.
En vrouwen maar beweren dat wij hen niet snappen, terwijl ze zelf geheel overtuigd zijn van het feit dat ze ons snappen, maar het geestelijk niet kunnen bolwerken... Daar ben je klaar mee...quote:Jouw logica levert een 'glitch' op in de hersenen van de vrouw in kwestie. Zij kan haar concept van een relatie namelijk niet rijmen met de manier waarop jij erover denkt. In een relatie houd je van elkaar en dat is precies wat in jouw concept van een relatie dus niet noodzakelijk is. Als een definitie van een concept in het brein van een man of vrouw al jaren meegaat, is het heel, heel lastig om te accepteren dat iemand anders datzelfde concept anders definieert, zeker als de manier waarop de man met de vrouw omgaat precies in het oude vertrouwde concept lijkt te passen (je behandelt haar immers alsof je van haar houdt). Het kan zelfs zo zijn dat de vrouw denkt je te snappen, maar dat haar onderbewuste uiteindelijk haar toch parten gaat spelen, omdat ze steeds weer onterechte signalen van je krijgt dat je van haar houdt.
Ah tof... Dus dan heb ik een vrouw die bereid is te liegen om haar zin te krijgen.. Als ik érgens een grafhekel aan heb zijn het leugenachtige mensen...quote:Natuurlijk zeggen ze dat, anders krijgen ze geen relatie met jeEn een relatie op jouw manier is beter dan helemaal niks, toch?
Nou nee, als ze me namelijk vraagt of ik verliefd ben aangezien ik zo intiem met haar ben (hetgeen ik overgens in de meeste gevallen ook al was op het moment dat ik haar uitlegde dat ik vrijwel nooit verliefd word) zeg ik ook gewoon "Nee..."quote:Dit is dus een resultaat van de hierboven beschreven 'glitch'. Omdat zij eigenlijk wel op je verliefd is of begint te worden en van jou signalen krijgt die wijzen op verliefdheid of liefde denkt ze 'wat een gelul was dat praatje op het begin toch ook, kijk maar, eigenlijk is hij toch verliefd'. Ze vermoedt dat jij gelogen hebt, waardoor haar leugentje om bestwil uitkomt.
Zoals ik al eens zei, ik ben niet snel qua vertrouwen... In mijn geval begin je qua vertrouwen op het nulpunt en kan het vertrouwen daarna toe- of afnemen....quote:Ik vind anders dat jij mij behandelt alsof ik onbetrouwbaar ben. Volgens mij hebben die mislukte relaties jou inderdaad een tik gegeven en maken ze het voor jou moeilijker om vrouwen te vertrouwen.
Nah, geheel feitelijk bekeken is de enige tip tot nu toe dat je je in je bek moet laten spugen, je hoofd niet mag wegdraaien, maar de brokken snot door dient te slikken...quote:We zullen zien. Ik probeer je in ieder geval te helpen met die mislukkende relaties en ik hoop dat het in die toekomst beter gaat.
Nah nee, bij iets waarbij 2 partijen betrokken zijn kun je wel enigszins sturen, maar als je allebei in een tegenovergestelde richting aan het stuur trekt zul je toch echt niet uitkomen waar je oorspronkelijk naartoe wilde...quote:Hoe gedetailleerder je gaat voorspellen, hoe groter de kans is dat dingen ook echt gaan gebeuren zoals jij ze voorspelt.
Ik zou zeggen; probeer het eens, "afkeurend" of enigszins kritisch te reageren op de gevoelens/emoties van een vrouw... Succesquote:Een oordeel is niet per definitie bevooroordeeld. Het is ook mogelijk om beargumenteerd te oordelen dat de meid in kwestie eigenlijk geen kaas heeft gegeten van haar gevoelens. Jezelf zonder na te denken steeds maar laten meeslepen door je gevoelens getuigt niet van inzicht. Inzicht is namelijk rationeel en als zij haar ratio negeert, heeft ze geen inzicht.
Domme vrouwen ook altijdquote:Die aanpak is precies de juiste en eigenlijk had je hem misschien zelfs sneller moeten toepassen.
Maar het resultaat is ook als jij het uitmaakt dat je weer alleen bent, dus mijn punt dat zelfs gezien vanuit egoïsme zeggen dat ze van je houdt/heeft gehouden geen nut heeft, blijft staan.
Nou nee, ze passen in grote lijnen immers wel bij me, maar dus niet op alle puntenquote:Het begint er anders verbazingwekkend veel op te lijken dat jij steeds die vrouwen uitpikt die nou net niet bij je passen
Tja, dat wisten ze reeds voordat ze een relatie met me aangingen en zeiden ze te respecteren/accepteren/begrijpen, dus een beetje krom om me dan later te gaan verwijten dat ik wél achter mijn woorden sta en weet wat ik zeg.quote:Wat dacht je van allebei?
Met neutraal en vlak blijven doelde ik puur op het niet meegaan in hun emoties van woede en dus agressie en/of schelden.quote:Als vrouwen emotioneel zijn, verwachten ze getroost te worden, of in ieder geval een andere, passende, door gevoel gemotiveerde handeling. Als jij in plaats daarvan neutraal en onaangedaan blijft, ontstaat er inderdaad onmacht, maar niet omdat zij jou niet kunnen raken (sadistische vrouwen buiten beschouwing gelaten), maar omdat jij hun behoefte niet bevredigt.
Als ik me daar prettig bij voel en zij ervaart het ook als iets prettigs, waarom niet?quote:Nog eens, ik had het over oprechte liefde. Daar hoort dus niet bij dat je tegen haar liegt dat je van haar houdt. Daar hoort overigens ook niet bij dat je haar behandelt alsof je van haar houdt, terwijl je dat eigenlijk niet doet.
Jawel hoor:quote:Maar je hebt dus ook nog nooit tegen haar gezegd dat je van haar hield? Waarom niet?
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:51 schreef kastanova het volgende:
Ik heb immers nog nooit "spontaan" van een vrouw gehouden en denk ook dat dat een illusie is, maar heb al wel een keer meegemaakt dat het na een tijdje inderdaad wel groeide naar een "houden van."
Nah, weet niet in hoeverre zij dat op een forum wil hebbenquote:Waarom zag ze het niet meer zitten?
Naja, daar hadden we het niet over... We hadden het over Newton's actie => reactie theorie die dus ook in alle gevallen bij manipulatie opgaatquote:Dat is een goed voorbeeld. Maar jullie relatie wordt er niet door benadeeld en blijft symbiotisch van karakter, tenzij de vrienden in kwestie gaan stoken.
Ik wacht nog steedsquote:Oh nee?Eerst even deze post afmaken, maar ik zal je later een post geven met alle quotes waarin jij mij verweet dat ik iets deed uit typische vrouwelijke labiliteit.
Ik voel me niet geroepen en verder wil ik nog even vragen waar mijn koelkast blijft aan Black Tulip?quote:Nah, weet niet in hoeverre zij dat op een forum wil hebben .
Als ze zich geroepen voelt om het uit de doeken te doen, zal ze zelf wel even reageren.
Die krijg je niet. Is dat heel erg..?quote:Op maandag 24 juli 2006 20:52 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik voel me niet geroepen en verder wil ik nog even vragen waar mijn koelkast blijft aan Black Tulip?
Ze is dan ook op dat moment veel te emotioneel om op dat moment rationeel te kunnen nadenken over een eventuele "schuldvraag". Als ze dan toch over de "schuldvraag" begint.. Tsja. Ik zou er serieus op afknappen. Ik begin er zelf niet over in een emotionele bui, behalve in geval 1 van de 100 dat ik wel razend ben; dan heeft mijn vriend me namelijk kwaad gemaakt en dan zal hij het weten ook.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:46 schreef kastanova het volgende:
Tja, in theorie de ideale situatie, maar in de praktijk komt het nu eenmaal niet of weinig voor...
In een emotionele bui waarbij de rationaliteit ver te zoeken is zal de vrouw simpelweg niet snel erkennen dat de "schuldvraag" bij haarzelf zou kunnen liggen.
In zo'n situatie is er geen redden meer aan. Er zijn inderdaad bepaalde dingen die echt niet te compenseren vallen.quote:Stel, het klikt qua uiterlijk, qua karakter en qua omgangsvormen... ...maar qua seks is het in 1 woord rampzalig... En dan bedoel ik niet gewoon saai of beroerd, maar ook écht rampzalig...
Je hebt er over gepraat, je hebt dingen voorgesteld, concessies gedaan, masturbeert gewoon wat vaker, maar tóch, je seksleven blíjft rampzalig...
Zou je het dan wegwuiven met de gedachte dat de rest wel goed is en dus accepteren dat je de rest van je leven geen fatsoenlijk wip meer zult krijgen, of ga je dan toch twijfelen?
Nah, klinkt misschien oppervlakkig en simplistisch, maar ik zou het niet trekken...
Ik weet het niet...?quote:Dus eigenlijk zou ik gewoon minder te bieden moeten hebben, dan zou ik dolgelukkig worden?.
Herkenbaar. Wat jij echter weer niet weet is hoe de betreffende vrouw er in bed uitzietquote:Tja, ik heb het me serieus echt regelmatig afgevraagd als ik "een fysiek minder aantrekkelijk" individu over straat zag lopen met daarnaast een misvormd paard van een vrouw.
Ik zou het echt fysiek niet aankunnen om het daar op te moeten doen en denk ook niet dat hij er echt dolblij mee is.
En nee, kom nou niet met het cliché-opmerking "Maar voor mij is ze nu eenmaal wél mooi.." want die man in kwestie zal toch ook bij het zien van een bloedmooi vrouwtje denken "Damn, zou ik het daar maar eens mee mogen doen."
Tuurlijk, volkomen oppervlakkig en hij zal ook best wel dolgelukkig zijn met zijn vriendin op de andere vlakken, maar toch, ik kan me niet voorstellen dat hij ook daadwerkelijk optimaal gelukkig is...
Wat zijn die vier eigenschappen als ik vragen mag?quote:Het zal in ieder geval geen positieve uitwerking op de relatie hebben en dus niet optimaal zijn.
Perfectie hoeft niet, maar als ik bij voorbaat al weet dat het de relatie tegen zal tegenwerken, heb ik al snel zoiets van "Come on, het zijn slechts 4 eigenschappen, er móet toch wel een vrouw zijn die wel aan alle 4 voldoet" en vervolgens ga ik toch al snel weer verder kijken.
Whehehe. Gelukkig leer je van een maand relatie veel en veel meer dan van een maand gamen.quote:Tja, als ik een hele maand alleen maar ga gamen kan ik achteraf ook wel denken "Tja, op dat moment had ik er echt wel lol in en het heeft me qua gamingskills verder gebracht" maar het blijft natuurlijk wel tijdverspilling...
quote:Om Theo Maassen maar eens te citeren; als je consequent iedere dag een deegroller in je anus steekt zal het op een gegeven moment ook wel gaan wennen, maar dat is nog geen reden om het ook daadwerkelijk te doen...
Dat zat er inderdaad dik inquote:De relatief gezien (vergeleken met vroeger althans) veeleisendere man die nu minder snel gelukkig is met een vrouw dan destijds...
Nou, alle exen, bedankt, dankzij jullie word ik niet snel gelukkig.
Klappen zou ik sowieso niet pikken als ik jou was, figuurlijke ook niet (tenminste, als ze onterecht zijnquote:Oftewel, handen op je rug, knevel in je bek en alle klappen opvangen...
Dat zou wel een goede oplossing zijn geweestquote:Tja, ik heb weleens voorgesteld om het zoals in '39 te doen; alle overemotionele vrouwen dienen een blauwe traan op hun kleding te dragen zodat ik ze kan vermijden, maar het is er vreemd genoeg nooit van gekomen...
Zodra je erachter komt het uitmaken dus. Misschien leer je haar pas later kennen, maar je kent jezelf wel en je weet dat een overemotionele vrouw absoluut niet bij je past en dat je er niet van kan houden. Dan moet je daar conclusies aan verbinden.quote:Serieus, denk je nu echt dat je overemotionele vrouwen makkelijk kunt herkennen?
En als dat het geval zou zijn, denk je dan dat ik ooit een relatie met zo'n vrouw aangegaan zou zijn?
Tuurlijk, als ze al staat te janken om een dode vlieg bij je ontmoeting zul je er niet aan beginnen, maar helaas kom je er in vrijwel alle gevallen pas achter wanneer het te laat is.
Ik heb het hier over 1 bepaalde situatie he, vergeet dat niet.. En nee, vrouwen zijn er, overigens net zoals mannen, niet goed in als er tegenstrijdige signalen worden uitgezonden.quote:En vrouwen maar beweren dat wij hen niet snappen, terwijl ze zelf geheel overtuigd zijn van het feit dat ze ons snappen, maar het geestelijk niet kunnen bolwerken... Daar ben je klaar mee...
Nogmaals, het gaat over 1 situatie. Je hoeft dit niet te generaliseren, want zo is het niet geldig meer. En concluderen dat ze een leugenaar is, kun je doen, maar je zou ook kunnen zeggen 'oh dus daarom heeft ze gelogen' en kijken wat je met dat feit doet. Dat laatste lijkt me in deze situatie verstandiger.quote:Ah tof... Dus dan heb ik een vrouw die bereid is te liegen om haar zin te krijgen.. Als ik érgens een grafhekel aan heb zijn het leugenachtige mensen...
Het wordt er niet beter op qua toekomstbeeld... Als ze zégt dat ze me begrijpt kan ik het volgens jou niet serieus nemen aangezien ze het onbewust waarschijnlijk niet écht zal snappen.
En als ze zegt dat ze er hetzelfde over denkt zal ze waarschijnlijk liegen.
Joy.
Maar dan zijn er nog steeds tegenstrijdige signalen.quote:Nou nee, als ze me namelijk vraagt of ik verliefd ben aangezien ik zo intiem met haar ben (hetgeen ik overgens in de meeste gevallen ook al was op het moment dat ik haar uitlegde dat ik vrijwel nooit verliefd word) zeg ik ook gewoon "Nee..."
Hoe staat het nu met jouw vertrouwen jegens mij?quote:Zoals ik al eens zei, ik ben niet snel qua vertrouwen... In mijn geval begin je qua vertrouwen op het nulpunt en kan het vertrouwen daarna toe- of afnemen....
Maar vrees niet, dat heb ik dus niet in die mate met virtuele mensen.
Als je dat echt denkt, zul je mijn tekst nog eens moeten lezenquote:Nah, geheel feitelijk bekeken is de enige tip tot nu toe dat je je in je bek moet laten spugen, je hoofd niet mag wegdraaien, maar de brokken snot door dient te slikken...
Dat is het subtiele verschil tussen voorspellen en manipuleren.quote:Nah nee, bij iets waarbij 2 partijen betrokken zijn kun je wel enigszins sturen, maar als je allebei in een tegenovergestelde richting aan het stuur trekt zul je toch echt niet uitkomen waar je oorspronkelijk naartoe wilde...
quote:Ik zou zeggen; probeer het eens, "afkeurend" of enigszins kritisch te reageren op de gevoelens/emoties van een vrouw... Succes.
Daar gaat dit complete topic notabene over, dat je dat dus juist níet mag doen.
Waarom, omdat ze van je houden?quote:Domme vrouwen ook altijd.
Ik zei toch ook 'net niet'?quote:Nou nee, ze passen in grote lijnen immers wel bij me, maar dus niet op alle punten.
Dat hoeven ze je inderdaad niet te verwijten. Een feit is echter wel dat voor de vrouw het behoorlijk frustrerend is dat jij tegenstrijdige signalen uitzendt, namelijk doet alsof je van haar houdt en dan toch niet van haar houden. Zoiets is funest voor een relatie. Dat wil dus zeggen dat als jij het niet had uitgemaakt zij wel een goede reden had gehad om dat zelf te doen.quote:Tja, dat wisten ze reeds voordat ze een relatie met me aangingen en zeiden ze te respecteren/accepteren/begrijpen, dus een beetje krom om me dan later te gaan verwijten dat ik wél achter mijn woorden sta en weet wat ik zeg.
Ok.quote:Met neutraal en vlak blijven doelde ik puur op het niet meegaan in hun emoties van woede en dus agressie en/of schelden.
Knuffelen of empathie tonen doe ik wel degelijk (Hell, ik ben er zelfs voor gecertificeerd. )
Jouw onconventionele wijze van relaties hebben (en dan eventueel toch van haar gaan houden) maakt het inderdaad voor jou moeilijker om een succesvolle relatie te krijgen. Uiteindelijk zal er iets moeten veranderen:quote:Als ik me daar prettig bij voel en zij ervaart het ook als iets prettigs, waarom niet?
Nogmaals; ze wist immers al vantevoren waar ze aan toe was qua verliefdheidsgevoelen en het houden van en zei die te accepteren... Wie ben ik dan om daar aan te twijfelen?
En hé, zoals ik al zei, het kan wel degelijk uitgróeien tot de gevoelens die ze zo van me verlangt, dus waarom zou ik haar niet als een geliefde behandelen...
Tja, wat jij nu voorstelt is om haar totaal niet op een liefdevolle of "houden van" manier te behandelen omdat het haar zou kunnen verwarren (terwijl ik haar notabene letterlijk heb gezegd en uit heb gelegd hoe het zat, maar dat terzijde), maar nee, dat zal toch echt geen positieve invloed hebben op de relatie.
En dat terwijl die het houden van dus nog wel degelijk zou kunnen komen.
Oftewel, ik zou geen enkele relatie meer aan moeten gaan als ik niet direct mijn gevoelens van houden va kan combineren met mijn handelen en dus ook nooit tot de ontdekking kunnen komen of ik in een later tijdstip alsnog van haar ga houden.
Een eeuwig leven als vrijgezel zonder ooit van iemand te houden... Wow, tof toekomstperspectief.
Je zegt hier dat je van haar hield, maar heb je haar het ook verteld?quote:Jawel hoor:
Ok.quote:Nah, weet niet in hoeverre zij dat op een forum wil hebben.
Als ze zich geroepen voelt om het uit de doeken te doen, zal ze zelf wel even reageren.
Ok. (veelzijdige antwoorden hier)quote:Naja, daar hadden we het niet over... We hadden het over Newton's actie => reactie theorie die dus ook in alle gevallen bij manipulatie opgaat.
Het komt nog, maar het zijn er zoveel dat het aanlokkelijk is om het verzamelen ervan uit te stellen.quote:Ik wacht nog steeds.
Je luchtige en onbekommerde toon van vandaag deed al vermoeden dat je dit weekend onbedaarlijk hebt liggen krikken..quote:Op maandag 24 juli 2006 18:17 schreef Black_Tulip het volgende:
Maar natte, vochtige seks is (zeker met dit weer) ook met een autist mogelijk
Waarom je anders gedragen dan je je voelt?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:13 schreef dvr het volgende:
Waarom toch die drang van de huidige generatie vrouwen om zich zonder enige gene of terughoudendheid als een stel ontoerekeningsvatbare kleuters te gedragen?
Ja precies, als je geil bent waarom niet openlijk masturberenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom je anders gedragen dan je je voelt?
Nouja, da's dan weer net iets anders natuurlijk..quote:Op maandag 24 juli 2006 22:20 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja precies, als je geil bent waarom niet openlijk masturberen
Godverquote:Op maandag 24 juli 2006 22:13 schreef dvr het volgende:
Je luchtige en onbekommerde toon van vandaag deed al vermoeden dat je dit weekend onbedaarlijk hebt liggen krikken..
Als de woede terecht is, moet hij haar uit laten razen. Wat onterechte woede betreft in principe ook, maar: als hij er niet tegen kan dat zij zo vreselijk kwaad is, moet hij het uitmaken. Als ze zo vaak of zo hevig in een woedeaanval uitbarst, is dat namelijk een teken dat ze niet bij hem past.quote:Stukken droger blijft echter je advies aan Kasta, om, geconfronteerd met een redeloos boze vriendin, zich de stampij en kannonades maar te laten welgevallen en het opgewonden standje poeslief en geduldig te blijven benaderen, opdat ze misschien vanzelf weer bijtrekt. Alsof het gemoedsleven van de vrouw een autonoom natuurverschijnsel is en ze haar oneigenlijke emoties maar ongeremd moet ventileren, tot gekmakens van haar naasten aan toe, terwijl ze dondersgoed weet dat haar gedrag nergens op slaat.
Niet de gehele huidige generatie vrouwen is zo en ik heb eigenlijk weinig goedkeuring voor die vrouwen die wel steeds als feeksen tekeer gaan.quote:Ik vind dat niet erg bevredigend. Ik meen me ook te herinneren dat dat er bij mijn over- groot- en ouders anders aan toe ging. Daar trok de vrouwelijke helft zich af en toe discreet terug op de badkamer om een paar tranen te laten, haar snikken camouflerend in de herrie van wringer of masmachine. Waarom toch die drang van de huidige generatie vrouwen om zich zonder enige gene of terughoudendheid als een stel ontoerekeningsvatbare kleuters te gedragen?
Drie.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Al 2 topics lang dit slap gelul.
Geef de trut een veeg en dump 'r, maar get over it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |