quote:
Op maandag 24 juli 2006 00:14 schreef dvr het volgende:- Wat doet het met jou wanneer je vriendin voor de zoveelste keer zonder reden ten overstaan van jou ontploft - vind je het hooguit wat zonde van je tijd, word je een beetje kriegelig, voel je je opgelaten en geneer je je voor de buren, voel je je aangevallen of onterecht beschuldigd, word je zelf pissig etc?
Ligt eraan op welke manier het zich uit...
Simpel gescheld zonder verdere motivatie:
Dan vind ik het al snel... euuuh... ...tja, genant worden en heb ik zoiets van "Nah meisje, ik weet dat je meer in je mars hebt dan dit..." waarop ik haar meestal maar een beetje uit laat razen...
Het risico daarbij is echter het welbekende "Verder gaan om toch een reactie los te krijgen" door steeds "hardere" opmerkingen te maken, maar ja een oplossing is er niet echt voor tenzij je iets zegt als "Nah, als we zo gaan beginnen ben ik pleite, ik kom wel terug zodra je afgekoeld bent" maar dan krijg je al snel weer het verwijt dat je haar probeert te ontlopen en voelt ze zich niet serieus genomen.
Op een agressieve manier:
Tja, kun je geen reet mee... Ben weleens na een "discussie" terwijl ik in bed ging liggen om te slapen, verder praten had op dat moment toch geen nut aangezien het voornamelijk bestond uit het hierboven genoemde gescheld, voor m'n bek geschopt...
Tja, dan heb je 2 opties; je hoekt haar neer of je bent op dat moment even de verstandigste en gaat haar uit de weg.
Aangezien ik principieel geen fysiek geweld op vrouwen toepas, koos ik voor optie 2 en besloot naar de andere slaapkamer te vertrekken...
Waarop ze me notabene ook nog eens de weg op de trap versperde
![]()
.
En tja, dan ben je uitgeluld...
Uiteraard vervolgens wel een punt achter die relatie gezet.
Op een emotioneel verdrietige manier:
Tja, ik ben een behoorlijk emotieloos en vlak ventje, maar om de 1 of andere reden kan ik echt totáál niet tegen huilende vrouwen...
Ik word dan zelf ook al snel stil, verbaal is het vaak niet meer dan een beetje gestotter en het liefst duw ik haar dan gewoon tegen m'n borst aan totdat ze weer bijgekomen is...
En zodra het zover is praten we dan wel over de oorzaak van de huilbui.
quote:
- Een oplossing had je nog niet gevonden, maar de titel van dit topic lijkt er een te suggereren. Heb je die al eens toegepast, en werkte het?
Nah nee, als het ooit zover komt dat ik fysiek geweld toepas op een vrouw naar aanleiding van een discussie (of met welke reden dan ook) dan kap ik cold turkey met relaties...
Daar is geen enkel geldig excuus voor in mijn ogen
![]()
.