Sommige mensen zijn zó irritant...
Probeer ik te parkeren, heeft de lul naast me zijn auto te lomp geparkeerd zodat ik er wel tussen pas, maar niet uit de auto kan. Proefondervindelijk vastgesteld door de deur open te doen, waarbij ik tegen de deur van de andere auto stootte. Dus ik met auto en al eruit, omgekeerd en voor het gemak om de hoek op de stoep geparkeerd zodat ik m'n spullen uit de auto kan halen (vlees moet op tijd de koelkast in enzo) en dan op de terugweg kan kijken of ik kan herparkeren.
Komt er een vent op me af, scheldend, dat ik normaal moet doen en schade dit, schade dat, kras op die auto (die niet van hem was). Komt blijkbaar tot de conclusie dat ik niks ervan ging zeggen of wat dan ook - Ik geef toe, mijn eerste reactie was: eigen schuld, moet-ie maar niet zo lomp parkeren - terwijl ik niet eens de kans heb gehad te zien of er schade was, laat staan pen en papier te zoeken (waarvoor ik naar huis moet, want dat heb ik niet standaard bij me) en een briefje achter de ruitenwisser achter te laten.
Ik zeg dat ik met hem niet verder in discussie ga en hij loopt weg, mij uitmakend voor van alles. Mijn reactie: Ja, schelden, dat helpt. En ik loop er vandoor, langs die auto (die dus geen zichtbare schade had, dus waar lullen we over), komt-ie weer achter me aan. Ik informeer beleefd of hij me nu gaat blijven volgen. Nee, hij moest gewoon die kant op zijn, terwijl hij toch echt net de andere kant op ging, maar goed... Uiteindelijk besloot ik maar de andere kant op te gaan (iets om, maar ach) om van zijn gezeik af te zijn en om hem niet in staat te stellen me tot huis te volgen. Vrolijk scheldend is hij dan uiteindelijk vertrokken.
Spullen netjes bovengebracht, wil ik naar buiten gaan om wat gedetailleerder te kijken wat de schade dan werkelijk was, blijkt die auto al weg. Geen gescheld gehoord, dus het zal wel meegevallen zijn. Maar daardoor wel meteen 2 parkeervakken vrij, dus meteen die auto maar fatsoenlijk geparkeerd (in 1x meteen midden in het parkeervak, wow wat ben ik goed
![]()
). Zie ik die vent in zijn auto stappen. En ook hij stond lekker lomp half in het vak.
Wat zijn mensen toch heerlijk hypocriet...