abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40023012
Plop
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40023017
Hier verder dus.
pi_40023130
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
Naar MIJN mening wel. Natuurlijk is een combinatie van beiden altijd het beste, China is economisch-strategisch heel erg goed bezig in iedergeval. Het westen faalt er (jammergenoeg) in. China durft te investeren in afrika bijvoorbeeld.
Jij mag die mening hebben. Ik vind het alleen vrij frappant. Dat is dan weer mijn mening.
De interesse voor China is natuurlijk (ook) uitbuiting en eigen belang. China lijkt me nou niet echt de barmhartige Samaritaan die investeert om Afrika beter te maken of meer oog heeft voor de miserabele toestand in grote delen van Afrika.
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:29:20 #4
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40023177
*plip
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40023207
China als investeerder heeft voor veel landen het voordeel dat ze niet veel eisen stellen. Wil je een fabriek van Nike huisvesten dan zal je toch aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen qua arbeidsomstandigheden. Voor Whu-han schoenen zal dat minder zijn.
Net zoals een chinees mijnbouwbedrijf meer kan betalen dan een Europees alternatief dat meer aan het milieu moet denken.

Voor een meer totalitair landsbestuur kan het ook aantrekkelijk zijn omdat de chinezen zolang het rendement maar goed is niet zo zeuren over binnenlandse 'misverstanden'.
pi_40023477
Hoe hard zou dit topic zijn gegaan als het om een moslim school ging die iemand zonder hoofddoekje zou weigeren?

School weert televisiekijkende leerling
pi_40023541
De mensen die het hardst klagen om de misstanden uit en zogenaamd veroorzaakt door de VS zijn wel de laatste die zouden moeten gaan juichen om Chinees imperialisme.

Dan zullen ze echt van een heel koude kermis thuis gaan komen.

Begrijp me niet verkeerd: ik zie China graag groeien en kapitalistischer worden. Maar wat Mutant denkt dat daaruit volgt klopt natuurlijk van geen kanten. Hij redeneert in de trent van: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Tja. Totdat blijkt dat het middel erger is dan de kwaal. En dat is het in Chinas geval. China zal bruut en zonder enige scrupulos als mensenrechtenonzin en respect voor lokale cultuur en religies haar belangen verdedigen. Als dat betekent de meest brute dictator met militaire middelen aan de macht houden (hetgeen toch vaak door de Mutants van deze aarde de VS wordt verweten) dan zullen ze daar vele malen minder moeilijk om doen dan de VS/EU.

Daarom zeg ik: als je het gedrag van de VS/EU vervelend vindt en hoopvol naar China kijkt dan zal je van een hele koude kermis thuiskomen.

Mag ik er een WOII vergelijking in gooien? Ja ja? Okay ik doe het: het is als juichen dat de Nazis de Stalinistische troepen uit je Baltische staten hebben gejaagd
pi_40023577
Kempi en Abbie zijn ruig.
pi_40023603
China heeft nog steeds geen democratie, verre van zelfs, de staat heeft de touwtjes vrij strak in handen op vrijwel ieder gebied dus (ja, ook voor mij ernstig schokkend) ik ben het eens met X hier.
pi_40023613
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jij mag die mening hebben. Ik vind het alleen vrij frappant. Dat is dan weer mijn mening.
De interesse voor China is natuurlijk (ook) uitbuiting en eigen belang. China lijkt me nou niet echt de barmhartige Samaritaan die investeert om Afrika beter te maken of meer oog heeft voor de miserabele toestand in grote delen van Afrika.
Eerder Jezus
pi_40023659
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:45 schreef Tijger_m het volgende:
ik ben het eens met X hier.
Ik ook, raar gevoel he?
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:47:48 #12
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40023674
het wachten is wat de derde weg in China oplevert eigenlijk. Onder Clinton was het een hoogcunjunctuur en dat zal in China ook wel zo gebeuren.
In de tegenlicht docu/naspel: de dag dat de dollar valt, legt een Amerikaanse econoom het heel makkelijk uit, hij zegt, het is als een bal die je onder water drukt. Als die druk wegvalt omdat je de bal niet meer kan vasthouden, dan schiet ie omhoog.

Die bal is dan synoniem voor de welvaart in Amerika (dat 50% van de fossiele brandstoffen in de wereld opstookt)
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40023684
Jij weet helemaal niet hoe het huidige China zal handelen als zij de macht heeft over het midden-oosten. Het enige is wat jij doet, is net als ik, speculeren over de gang van zaken. Zoals ik het zie (in mijn perspectief) zie ik liever de Chinezen hun belangen vergroten in Afrika en het Midden-Oosten. Chinezen zijn in tegenstelling tot Amerikanen, echte handelaars. De Chinezen in Marokko vormen een kleine gemeenschap, en een klein voorbeeld, maar ze zorgen er voor banen en gelegenheden. Chinezen (nogmaals) durven te investeren. Ik zie een Amerikaan niet zo snel naar Marokko gaan om bijvoorbeeld een restaurant te starten. Chinezen doen dat wel.

Bovendien, liever eerlijke Chinezen dan hypocriete Amerikanen (wat betreft mensenrechten).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2006 20:49:01 ]
pi_40023700
quote:
China zal bruut en zonder enige scrupulos als mensenrechtenonzin en respect voor lokale cultuur en religies haar belangen verdedigen.
....zegt Raymond....
pi_40023708
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:47 schreef du_ke het volgende:

Ik ook, raar gevoel he?
Ik denk niet dat ik rustig slaap vannacht

Aan de andere kant, mischien is hij het wel ons eens...hmm...da's net zo erg eigenlijk, he?
pi_40023748
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik rustig slaap vannacht

Aan de andere kant, mischien is hij het wel ons eens...hmm...da's net zo erg eigenlijk, he?
Ik slaap prima vannacht want ik ga aan de pimpel.

pi_40023801
quote:
Focus On The Family Launches Anti-Gay Website

James Dobson's Colorado Springs-based ministry stands firmly against same-sex marriage, gay rights initiatives and, now, mooing puppies.

On Tuesday, Focus unveiled its new "straight" puppy Web site, www.no-moo-lies.com, featuring a basset hound named Sherman, who barks as biology intended. During a news conference, a Focus employee dressed in a dog suit, who serves as a mascot at the group's visitors center, made a brief appearance.

"Dogs aren't born mooing, and people aren't born gay," a Focus news release stated.
What oh what would Jesus do? Lukas 14:26: Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn volger niet zijn."
pi_40023896
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:48 schreef Autodidact het volgende:

[..]

....zegt Raymond....
Kijk, ik geef ook niet om die zaken en daarom zal ik ook geen seconde wakker liggen van wat China allemaal flikt.

Maar dat Mutant ze als een soort van verlossers ziet, tja, dat ziet hij dan echt heel erg fout.
pi_40023936
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
JIk zie een Amerikaan niet zo snel naar Marokko gaan om bijvoorbeeld een restaurant te starten.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40023968
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Kijk, ik geef ook niet om die zaken en daarom zal ik ook geen seconde wakker liggen van wat China allemaal flikt.

Maar dat Mutant ze als een soort van verlossers ziet, tja, dat ziet hij dan echt heel erg fout.
Oh nu zie ik ze plots als verlosser
pi_40023985
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_40023986
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
Jij weet helemaal niet hoe het huidige China zal handelen als zij de macht heeft over het midden-oosten. Het enige is wat jij doet, is net als ik, speculeren over de gang van zaken. Zoals ik het zie (in mijn perspectief) zie ik liever de Chinezen hun belangen vergroten in Afrika en het Midden-Oosten. Chinezen zijn in tegenstelling tot Amerikanen, echte handelaars. De Chinezen in Marokko vormen een kleine gemeenschap, en een klein voorbeeld, maar ze zorgen er voor banen en gelegenheden. Chinezen (nogmaals) durven te investeren. Ik zie een Amerikaan niet zo snel naar Marokko gaan om bijvoorbeeld een restaurant te starten. Chinezen doen dat wel.

Bovendien, liever eerlijke Chinezen dan hypocriete Amerikanen (wat betreft mensenrechten).
En dat de VS vele malen meer in Marokko investeert dan China, dat vergeet je dan even? Omdat je een Chinees restaurant ziet?

Maar als er 200 MacDonalds staan dan is het heel erg he?

En wat betreft dat speculeren: dat valt reuze mee. Je kan Chinas handelswijze al zien in bijvoorbeeld Sudan.
pi_40024002
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:52 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]

What oh what would Jesus do? Lukas 14:26: Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn volger niet zijn."
Alsof die lui een ruk geven om wat Jesus zou doen, die willen alleen hun eigen benepen visie aan anderen opleggen.

Achterlijke fundi's
pi_40024042
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

[afbeelding]
GMTA.
pi_40024064
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:59 schreef Tijger_m het volgende:

Achterlijke fundi's
Nu op Netwerk: interview met de leider van het Leger van de Heer. Wat een mongool.
pi_40024078
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:58 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En dat de VS vele malen meer in Marokko investeert dan China, dat vergeet je dan even? Omdat je een Chinees restaurant ziet?

Maar als er 200 MacDonalds staan dan is het heel erg he?

En wat betreft dat speculeren: dat valt reuze mee. Je kan Chinas handelswijze al zien in bijvoorbeeld Sudan.
Op dit moment zijn de investeringen van de VS vele malen groter ja, en die stijgen ook behoorlijk. Dat komt omdat ze nu ook inzien dat China aan het groeien is en in Afrika investeert. Maar de Chinezen zien nu ook de strategie in van het investeren, en die zijn veel SNELLER bereid te investeren. Dat is het verschil eigenlijk. De Amerikanen zijn altijd een stuk terughoudender.
pi_40024135
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ja, dat zijn ze niet. Ik geef er wel om wat China doet, en ze staan bij mij op een onvoldoende .
pi_40024154
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op dit moment zijn de investeringen van de VS vele malen groter ja, en die stijgen ook behoorlijk. Dat komt omdat ze nu ook inzien dat China aan het groeien is en in Afrika investeert. Maar de Chinezen zien nu ook de strategie in van het investeren, en die zijn veel SNELLER bereid te investeren. Dat is het verschil eigenlijk. De Amerikanen zijn altijd een stuk terughoudender.
Ja kunst. Van niets naar iets gaat veel sneller als al heel veel investeringen hebben en nog proberen te groeien.
pi_40024160
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:01 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nu op Netwerk: interview met de leider van het Leger van de Heer. Wat een mongool.
Net gemist. Er is inmiddels een opsporingsbevel uitgevaardigd, geloof ik.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40024178
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alsof die lui een ruk geven om wat Jesus zou doen, die willen alleen hun eigen benepen visie aan anderen opleggen.

Achterlijke fundi's
Die denken dus echt dat ze Jezus aan het volgen zijn hè! Onderschat de oprechtheid van gelovigen niet....
pi_40024187
Overigens moet ik zeggen dat de Amerikanen ook het licht hebben gezien (nu er sinds 1 januari 2006 free trade is tussen Amerika en Marokko). Maar kan je nagaan, dat Marokko pas het eerste Afrikaanse en 2e arabische land is waarmee een freetrade verdrag aangegaan is. Dat zegt toch wel iets over de slechte bereidbaarheid.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:05:12 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_40024205
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:03 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ja kunst. Van niets naar iets gaat veel sneller als al heel veel investeringen hebben en nog proberen te groeien.
Rente zegt je niks?
pi_40024224
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens moet ik zeggen dat de Amerikanen ook het licht hebben gezien (nu er sinds 1 januari 2006 free trade is tussen Amerika en Marokko). Maar kan je nagaan, dat Marokko pas het eerste Afrikaanse en 2e arabische land is waarmee een freetrade verdrag aangegaan is. Dat zegt toch wel iets over de slechte bereidbaarheid.
Ik denk dat het eerder wat te maken heeft met politieke stabiliteit, het lokale banksysteem en dergelijke.
pi_40024244
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:05 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder wat te maken heeft met politieke stabiliteit, het lokale banksysteem en dergelijke.
Precies, en dat maakt de Chinezen geen drol uit, ook al stichten ze een Chinees restaurant midden in een oorlogszone.
pi_40024270
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
Je investeert ergens omdat je hoopt dat het rendement oplevert in de toekomst niet omdat de mensen zulke mooie kleren hebben .
pi_40024282
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:04 schreef Autodidact het volgende:

Die denken dus echt dat ze Jezus aan het volgen zijn hè! Onderschat de oprechtheid van gelovigen niet....
Je bedoelt de hypocrisie en 'self righteousnes"?

Als je met ze in discussie gaat en de woorden van Jezus aanhaalt dan verschieten ze helemaal, meestal eindigd het dan met "Jij bent een heiden dus jij snapt het niet" Waar gebeurd.
pi_40024300
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je investeert ergens omdat je hoopt dat het rendement oplevert in de toekomst niet omdat de mensen zulke mooie kleren hebben .
Well duh, maar waarom durven Chinezen te investeren in plekken waar de Amerikanen niet aan durven te denken.
pi_40024336
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
Well duh, maar waarom durven Chinezen te investeren in plekken waar de Amerikanen niet aan durven te denken.
Omdat de Amerikanen voor hun leven vrezen en/of geen rendement zien maar in welk land investeren Chinezen dan waar het oorlog is?
pi_40024397
quote:

Meestal omdat het voor US bedrijven te weinig oplevert als het al het geval is, China kan overigens op plaatsen investeren waar de VS niet welkom is natuurlijk maar da's meestal politiek en heeft niets met zakelijke overwegingen te maken.
pi_40024449
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Omdat de Amerikanen voor hun leven vrezen en/of geen rendement zien maar in welk land investeren Chinezen dan waar het oorlog is?
Bij wijze van, Sjakie

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2006 21:13:08 ]
pi_40024452
Rendement hoeft trouwens voor China niet per se financieel te zijn, politieke invloed kan ook een vorm van rendement zijn zeker als het om staatsbedrijven gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2006 21:13:02 ]
pi_40024473
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Rente zegt je niks?
Ehm mja?
En vanwaar deze vraag in reactie op dat stukje?
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:14:32 #43
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40024509
Ik ben zooooooooooooo benieuwd, zou Nasrallah nu dood zijn of niet. Het blijft zo stil na die bombardering van die bunker dat ik wel héél nieuwsgierig wordt.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40024518
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je bedoelt de hypocrisie en 'self righteousnes"?

Als je met ze in discussie gaat en de woorden van Jezus aanhaalt dan verschieten ze helemaal, meestal eindigd het dan met "Jij bent een heiden dus jij snapt het niet" Waar gebeurd.
Hehe, hoeveel duizenden afscheidingen zijn er inmiddels? Ik las laatst dat er iets van 3.000 in de VS waren .
pi_40024536
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:14 schreef Glasnosteraar het volgende:
Ik ben zooooooooooooo benieuwd, zou Nasrallah nu dood zijn of niet. Het blijft zo stil na die bombardering van die bunker dat ik wel héél nieuwsgierig wordt.
Het zou mooi zijn, maar ze zijn zich waarschijnlijk gewoon aan het verplaatsen, waardoor hij geen leukste thuis video meer kan maken.
pi_40024573
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:14 schreef Autodidact het volgende:

Hehe, hoeveel duizenden afscheidingen zijn er inmiddels? Ik las laatst dat er iets van 3.000 in de VS waren .
Heh, da's waar maar groepen als Focus en Southern Baptists kunnen toch aardig wat stemmers mobiliseren helaas.

In de VS kan je met een mail order diploma theologie een kerk beginnen met alle fiscale voordelen van dien.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2006 21:17:01 ]
pi_40024589
quote:

[..]

Het is meer dat de Chinezen daar investeren OMDAT er nog niemand anders zit. Zoals bijvoorbeeld Sudan. Ze zouden liever in Saudi-Arabie zitten hoor, maar das al voorzien.

En omdat de VS, ja ja, zich toch meer aan de internationale regels moet houden als China zal China eerder geneigd zijn zich in een beerput te steken. Ze zullen dan ook niet te beroerd zijn om daar flink huis te houden mocht het nodig zijn.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:17:26 #48
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40024616
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn, maar ze zijn zich waarschijnlijk gewoon aan het verplaatsen, waardoor hij geen leukste thuis video meer kan maken.
ja, heel waarschijnlijk, maar het zou toch wel een verademing zijn, deste eerder er kans is dat het gedonder daar afgelopen is. Hoop je dan tenminste.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40024643
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:17 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

ja, heel waarschijnlijk, maar het zou toch wel een verademing zijn, deste eerder er kans is dat het gedonder daar afgelopen is. Hoop je dan tenminste.
Nah, komt gewoon een andere Sjaak aan de macht.
pi_40024645
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
Bij wijze van, Sjakie
Net zoals waar Afrika staat ik Marokko moet lezen?

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')