abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:06:01 #1
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40019497
Ik zat laatst iets te kijken op de EO. Een vrouw was zwanger, maar er was een hoop mis met het kindje en had maar 10% kans om te overleven. Het was beter geweest om het kindje weg te halen en gewoon verder gaan met leven. Maar wat ze deden was dat ze het kindje geboren lieten worden en alles in de handen van God legden. Het werd levend geboren, dat was al een wonder, maar er kon niks gedaan worden.

Ze geloofden echt dat God het kindje beter kon maken en het gewoon kon laten leven als een normaal kind. Ze mochten het kind ook niet in de couveuse stoppen omdat God dat niet gewild zou hebben. Uiteindelijk ging het kind dood en gaven ze God de schuld; hij hield niet meer van ze.

Wat vind jij hier nou van?..
pi_40019535
Hadden ze maar harder moeten bidden en meer in de bijbel moeten lezen.
Dit is de straf van God voor hun laksheid.

Wat doen die mensen zichzelf in vredesnaam aan?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40019554
Like we need more people on this earth

Kortom, kan er niet wakker van liggen, zonde dat een kindje het slachtoffer is van de kortzichtigheid van zijn/haar ouders, maar aan de andere kant:

Een heel leven met die ouders is hem/haar op deze manier wel bespaard gebleven.
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:09:03 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40019579
Ik vind het mongolen.
Lang leve mij! *O*
pi_40019722
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:06 schreef Gluckskafer het volgende:
Ik zat laatst iets te kijken op de EO. Een vrouw was zwanger, maar er was een hoop mis met het kindje en had maar 10% kans om te overleven. Het was beter geweest om het kindje weg te halen en gewoon verder gaan met leven. Maar wat ze deden was dat ze het kindje geboren lieten worden en alles in de handen van God legden. Het werd levend geboren, dat was al een wonder, maar er kon niks gedaan worden.

Ze geloofden echt dat God het kindje beter kon maken en het gewoon kon laten leven als een normaal kind. Ze mochten het kind ook niet in de couveuse stoppen omdat God dat niet gewild zou hebben. Uiteindelijk ging het kind dood en gaven ze God de schuld; hij hield niet meer van ze.

Voorwaardelijk van iets houden omdat het verloopt zoals jij het wenst lijkt me erg hypocriet.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:14:40 #6
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_40019733
Ja das neit zo slim want stel...
Zyggie.
pi_40019740
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:14 schreef Zyggie het volgende:
Ja das neit zo slim want stel...
God bestaat wel?
pi_40019809
Als die mensen zichzelf dat aan willen doen, gaan ze hun goddelijke gang maar.
Big dick.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:32:18 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020157
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voorwaardelijk van iets houden omdat het verloopt zoals jij het wenst lijkt me erg hypocriet.
Onvoorwaardelijke liefde bestaat niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:32:25 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_40020160
God geeft ieder zijn kruis om te dragen: (Hebreeën 12:5–8):
quote:
En gij hebt vergeten de vermaning, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht niet klein de kastijding des Heeren, en bezwijkt niet, als gij van Hem bestraft wordt; Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt. Indien gij de kastijding verdraagt, zo gedraagt Zich God jegens u als zonen; (want wat zoon is er, dien de vader niet kastijdt?) Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen.
Zo hoort dat. Hopelijk heeft het kindeke niet te zeer geleden, dan hebben de ouders het zichzelf aangedaan – wat ook heel smartelijk is, maar het valt me nog moeilijk indien ouders kinderen niet inenten en zo willens en wetens aan de ‘voorzienigheid’ uitleveren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_40020207
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onvoorwaardelijke liefde bestaat niet.
ow? motiveer eens
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:36:06 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020259
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ow? motiveer eens
Liefde is altijd op voorwaarden. Je houdt meesta; niet van een kind als het je eigen kind niet is of als je er geen vertrouwensband mee hebt.
pi_40020274
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:32 schreef Iblis het volgende:
God geeft ieder zijn kruis om te dragen: (Hebreeën 12:5–8):
[..]

Zo hoort dat. Hopelijk heeft het kindeke niet te zeer geleden, dan hebben de ouders het zichzelf aangedaan – wat ook heel smartelijk is, maar het valt me nog moeilijk indien ouders kinderen niet inenten en zo willens en wetens aan de ‘voorzienigheid’ uitleveren.
Die bijbelquote verteld gewoon heel kort samengevat dat als je een fijn leven zonder al te veel serieuze tegenslag lijdt je naar de hel gaat

Edit: en je sig Ik dacht dat de bijbel er juist vanuit ging dat mensen gelijk waren, en dat ieders kans op een eigen plekje in de hemel even groot was. Jij zegt in je sig gewoon dat bij geboorte de bestemming hemel of hel al vast ligt
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_40020311
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Liefde is altijd op voorwaarden.
En als jij nou je leven geeft voor een persoon waar je verliefd op bent, zonder dat je iets met betreffende hebt?
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:39:38 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020347
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En als jij nou je leven geeft voor een persoon waar je verliefd op bent, zonder dat je iets met betreffende hebt?
Je bent verliefd ja. Maar je bent verliefd op haar onder bepaalde voorwaarden.
pi_40020371
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je bent verliefd ja. Maar je bent verliefd op haar onder bepaalde voorwaarden.
je liefde wordt niet beantwoord en toch offer je je eigen leven op, over welke voorwaarden heb je het dan?
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:43:19 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020463
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je liefde wordt niet beantwoord en toch offer je je eigen leven op, over welke voorwaarden heb je het dan?
Dit voorbeeld heeft weinig met voorwaardelijke liefde te maken....

Het gaat er vooral om dat je pas verliefd wordt als je liefje aan een aantal voorwaarden voldoet. Ouders zullen van hun kinderen houden, maar er zijn er ook genoeg die dat niet meer doen.
pi_40020472
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De redenen waarom je verliefd bent op haar. Omdat het zo'n mooi blondje is, omdat je van horen zeggen hebt dat ze zo lekker pijpt, whatever get's you going.

Het enige gevolg van onvoorwaardelijke liefde, die dus automatisch naar iedere persoon uitstraalt, is complete gekte door de enorme teleurstellingen waarmee je te kampen krijgt.
Hoewel je natuurlijk ook kan zeggen dat het een gevolg is van complete gekte, waardoor je daar geen last van krijgt
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:44:38 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40020506
het is de straf van god dat mensen in hem geloven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40020517
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit voorbeeld heeft weinig met voorwaardelijke liefde te maken....
Mja ik zag honestly niet wat zo een daad met voorwaarden te maken zou hebben.
quote:
Het gaat er vooral om dat je pas verliefd wordt als je liefje aan een aantal voorwaarden voldoet. Ouders zullen van hun kinderen houden, maar er zijn er ook genoeg die dat niet meer doen.
Ja hoe je het hierboven aanbrengt begrijp ik het wel, maar mijn inziens zijn er wel wat voorbeelde te noemen van onvoorwaardelijk liefde
pi_40020540
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:43 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:

[..]

De redenen waarom je verliefd bent op haar. Omdat het zo'n mooi blondje is, omdat je van horen zeggen hebt dat ze zo lekker pijpt, whatever get's you going.
Grappig
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:46:48 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020564
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja hoe je het hierboven aanbrengt begrijp ik het wel, maar mijn inziens zijn er wel wat voorbeelde te noemen van onvoorwaardelijk liefde
Nou, noem er eens een .
pi_40020618
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou, noem er eens een .
Waarschijnlijk geinspireerd door wat Hollywood gebrabbel, maar het oneindig steunen van een persoon ongeacht wat betreffende persoons daden of intenties ook mag zijn. Is dat geen voorbeeld van onvoorwaardelijk liefde?
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:50:08 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020641
Dat zou wel onvoorwaardelijke liefde zijn, maar ik heb dat nog nooit ergens gezien. Jij wel?
pi_40020655
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:50 schreef Fir3fly het volgende:
Dat zou wel onvoorwaardelijke liefde zijn, maar ik heb dat nog nooit ergens gezien. Jij wel?
Dat jij en ik het niet heb hebben meegemaakt komt er op neer dat het niet voorkomt?
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:51:55 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40020680
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geinspireerd door wat Hollywood gebrabbel, maar het oneindig steunen van een persoon ongeacht wat betreffende persoons daden of intenties ook mag zijn. Is dat geen voorbeeld van onvoorwaardelijk liefde?
je zou ook kunnen spreken van geïndoctrineerde oogkleppers. mensen waren kuddedieren, gelukkig biedt het steeds sterker wordend individualisme een heel nieuwe kijk op onszelf en de omgeving.

op naar de nieuwe wereld!
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:52:03 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020687
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat jij en ik het niet heb hebben meegemaakt komt er op neer dat het niet voorkomt?
Niet alleen ik, ik heb nog nooit iemand over zoiets gehoord. Dus voorlopig ga ik ervan uit dat het niet bestaat. Aan jou om mijn ongelijk te bewijzen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:53:27 #28
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_40020713
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:36 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:

[..]

Die bijbelquote verteld gewoon heel kort samengevat dat als je een fijn leven zonder al te veel serieuze tegenslag lijdt je naar de hel gaat

Edit: en je sig Ik dacht dat de bijbel er juist vanuit ging dat mensen gelijk waren, en dat ieders kans op een eigen plekje in de hemel even groot was. Jij zegt in je sig gewoon dat bij geboorte de bestemming hemel of hel al vast ligt
Ja, dat zeg ik, en dat zeg ik niet alleen, dat zegt Calvijn, dit citaat is ook van hem afkomstig evenals dat in m'n sig, (Armianisten denken er anders over, maar de Dordste synode is duidelijk geweest met de Dordtse leerregels):
quote:
Christum sufficienter pro omnibus passum esse, efficaciter tantum pro electis.
Christus is voldoende voor iedereen gestorven, doch slechts effectief voor de uitverkorenen.

Ik wil dat louter en alleen aanhalen om de wreedheid in sommige zaken wat het Christelijk geloof aan te tonen. Ik dacht dat het sarcasme er wel duimendik bovenop lag. Die laatste zin in m'n eerste reactie wijkt ook af van de voorgaande inhoud.

De SGP is dit overigens nog steeds van mening als het om homofilie gaat, ‘dat is het kruis dat je dragen moet’. Ik vind het een walgelijke instelling.

Wat de mens kenmerkt is:
1) Totale verdorvenheid
2) Onvoorwaardelijke uitverkiezing (goede daden boeien dus niet, je bent al uitverkoren, alhoewel die daden wel tot je plicht behoren)
3) Beperkte uitverkiezing (Niet iedereen is uitverkoren)
4) Onweerstaanbare genade (Je kunt Gods genade niet verwerpen als-ie z'n oog op je laat vallen)
5) Behoudt van de gelovigen (God zorgt ervoor dat de uitverkorenen niet van hun geloof vallen)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:54:04 #29
81237 releaze
best of both worlds
pi_40020728
ach ja, d'r kan zoveel over gezegd worden.

Maar als je dan toch zo consistent bent dat je vertrouwen hebt in god en de natuurlijke manier van doen zonder menselijke interventie more or less, dan is het toch ook gods wil of wens geweest dat het kind terug naar de hemelen zou komen, om wat voorn reden dan ook? zijn dat in de trant van de bijbel ook niet gods grootste geloofstesten zeg maar, als ik het meest verschrikkelijke van je verlang, het meest dierbare van je afpak, geloof en houd je dan nog steeds van mij? Laat het mij zien, oid.

mja, met andere woorden, zo enorm grrrristelijk en zo snel van hun eigen geloof afvallen
pi_40020825
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je zou ook kunnen spreken van geïndoctrineerde oogkleppers. mensen waren kuddedieren, gelukkig biedt het steeds sterker wordend individualisme een heel nieuwe kijk op onszelf en de omgeving.

op naar de nieuwe wereld!
In hoeverre is individualisering, individualisering als het gestimuleerd wordt door anderen?
pi_40020828
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet alleen ik, ik heb nog nooit iemand over zoiets gehoord. Dus voorlopig ga ik ervan uit dat het niet bestaat. Aan jou om mijn ongelijk te bewijzen.
Ik ga een voorbeeld opzoeken
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:58:11 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40020843
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In hoeverre is individualisering, individualisering als het gestimuleerd wordt door anderen?
dat is het mooie van individualisering, dat gebeurt en wordt niet opgelegd. sommigen zijn al zover, anderen hangen nog halsstarrig vast aan het vertrouwde bekende, maar niet ideale.
pi_40020873
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is het mooie van individualisering, dat gebeurt en wordt niet opgelegd. sommigen zijn al zover, anderen hangen nog halsstarrig vast aan het bekende, maar niet ideale.
mja, het gaat wel binnen maatstaven van een gemeente waarin je woont.
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:00:37 #34
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40020912
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:06 schreef Gluckskafer het volgende:

"Niet mijn wil maar Uw wil geschiede." Is wat ik ervan denk.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:05:42 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40021055
Die avatar, is dat King of Queens?
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:10:35 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40021174
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mja, het gaat wel binnen maatstaven van een gemeente waarin je woont.
ja kijk maar hoe afvallers worden behandeld. dan denk je wel twee keer na voordat je definitief wil gaan leven.
pi_40021387
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja kijk maar hoe afvallers worden behandeld. dan denk je wel twee keer na voordat je definitief wil gaan leven.
binnen religieuze kringen bedoel je?
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:26:09 #38
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40021533
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
Die avatar, is dat King of Queens?
yup
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:32:52 #39
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40023264
Je zou ook kunnen denken dat het feit dat er couveuses zijn, dat dat juist het werk van God is. Om zo kinderen te redden.
DIe mensen hadden dit niet in de gaten.
pi_40024230
Ik heb wel vaker het idee dat een groep christelijke mensen standvastig zijn in zulke belevingen over god, omdat ze hun eigen verantwoordelijkheden niet kunnen dragen. Leggen alles buiten zichzelf. Erg klote dat een kind daardoor zou kunnen lijden.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:29:11 #41
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40024934
ik denk niet dat je te veel vertrouwen in God kunt hebben. het gaat alleen wel om een juist vertrouwen. waar heb je vertrouwen op? dat je niet dood zal gaan als je oversteekt zonder te kijken? maw, er zijn gebieden waar je vertrouwen ronduit misplaatst is omdat God hierin niet intervenieerd, laat staan hetzelfde resultaat als gewenst beschouwd als wat jij als gewenst beschouwd.
Over het leven van dat kind. God is een God van leven, Hij houdt van ieder leven en ieder leven heeft waarde. Dit betekent niet dat alle leven oneindig moet zijn. Verder is door de zondeval nogal veel leed in de wereld gekomen, iets wat in het paradijs niet was. De ethische vraag is of je moet aborteren. Mijn antwoord is ronduit NEEN. Waarom zou je dit wel doen? Omdat het jou slecht uitkomt? Omdat het kind vroeg zal sterven? Ik zie abortus niet als oplossing, daarmee verplaats je het probleem en los je het niet op, dat kun je namelijk niet oplossen.

voor alle mensen die in God geloven:
Verder vind ik het natuurlijk spijtig dat dit kind is komen te overlijden. Heel sneu. Helaas werkt de natuur, op dit moment, volgens die wetten. De conclusie dat God niet meer van ze houdt is imo echt BELACHELIJK en zeer MISPLAATST. God trekt een ander plan, dit plan zal niet altijd in je straatje passen. Waar wordt je dan nog meer boos om? Als je opa van 80 overlijdt? En wat als hij 60 was? Het is gewoon een boosheid, maar het is belachelijk om te concluderen dat God niemand van je zal afnemen als Hij van je houdt.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:30:00 #42
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40024949
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:05 schreef An24 het volgende:
Ik heb wel vaker het idee dat een groep christelijke mensen standvastig zijn in zulke belevingen over god, omdat ze hun eigen verantwoordelijkheden niet kunnen dragen.
belachelijke suggestie
inleving 0,0
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40025230
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:30 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

belachelijke suggestie
inleving 0,0
Jij kan helemaal niets zeggen over mijn inleving in deze zaak, ik kan dat namelijk best goed. Ik relativeer in deze alleen maar en geef mijn mening over deze situatie. Toch grappig dat jij die in God gelooft degene bent die hier het oordeel velt over een ander
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:47:31 #44
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_40025544
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:29 schreef pmb_rug het volgende:
Over het leven van dat kind. God is een God van leven, Hij houdt van ieder leven en ieder leven heeft waarde.
Heeft het ook evenveel waarde? Of heeft het een slechts waarde om zijn macht bekend te maken en hij heeft hij die vaten des toorns tot het verderf toebereid? (Rom 9). En heeft hij Esau niet gehaat? Zeide Jezus niet dat zijn bloed voor velen vergoten zou worden? En (dus) niet voor allen? (Marcus 14:24).
quote:
Waarom zou je dit wel doen? Omdat het jou slecht uitkomt? Omdat het kind vroeg zal sterven? Ik zie abortus niet als oplossing, daarmee verplaats je het probleem en los je het niet op, dat kun je namelijk niet oplossen.
Opdat het kind niet lijde.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:49:29 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40025609
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

binnen religieuze kringen bedoel je?
individualisering bedoel ik!
pi_40025990
Beetje het verhaal van die vent die verzoop nadat hij 3x hulp van een een voorbijganger had geweigerd omdat hij dacht dat God hem wel uit het drijfzand zou redden. Eenmaal in de hemel zei hij: "God, waarom heb je me niet geholpen toen ik in het drijfzand lag?"
God: "Hoezo niet geholpen? Ik heb verdomme 3x iemand langs gestuurd om je te helpen!"
God werkt via de mensen, hij is geen tovenaar die ff met zijn stokje zwaait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 20-07-2006 22:07:29 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:05:26 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40026111
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:02 schreef Adfundum het volgende:
Beetje het verhaal van die vent die verzoop nadat hij 3x hulp van een een voorbijganer had geweigerd omdat hij dacht dat God hem wel uit het drijfzand zou redden. Eenmaal in de hemel zei hij: "God, waarom heb je me niet geholpen toen ik in het drijfzand lag?"
God: "Hoezo niet geholpen? Ik heb verdomme 3x iemand langs gestuurd om je te helpen!"
God werkt via de mensen, hij is geen tovenaar die ff met zijn stokje zwaait.
ik zal mijn eerste post in dit topic herzien door jouw teksten.

god heeft de duivel hierheen gestuurd en hem verteld dat ze in hem moesten geloven.

3 monotheïsten, drie eikels. alhoewel ik er eigenlijk maar een echt eng en veel te agressief vind op dit moment.
pi_40026153
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:29 schreef pmb_rug het volgende:
ik denk niet dat je te veel vertrouwen in God kunt hebben.
Ik denk dat je helemaal geen vertrouwen in God kunt hebben. Maar als je zoiets zegt, bedenk dan wel dat je dan feitelijk niet als een Christen (meer) denkt. Want wat zegt jezus in het volgende bijbelfragment?

Matt 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: 'Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?' 20 Hij antwoordde: 'Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: 'Verplaats je van hier naar daar!' en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.?

Bovenstaand bijbelfragment is geheel conform het geloof van de mensen in genoemd voorbeeld. Ze hadden zeker geen gebrek aan geloof, en vertrouwden Jezus op zijn woord.
Dus... is Jezus een leugenaar, een charlatan of verkeerd geciteerd?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:16:15 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40026551
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:06 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ik denk dat je helemaal geen vertrouwen in God kunt hebben. Maar als je zoiets zegt, bedenk dan wel dat je dan feitelijk niet als een Christen (meer) denkt. Want wat zegt jezus in het volgende bijbelfragment?

Matt 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: 'Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?' 20 Hij antwoordde: 'Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: 'Verplaats je van hier naar daar!' en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.?

Bovenstaand bijbelfragment is geheel conform het geloof van de mensen in genoemd voorbeeld. Ze hadden zeker geen gebrek aan geloof, en vertrouwden Jezus op zijn woord.
Dus... is Jezus een leugenaar, een charlatan of verkeerd geciteerd?
ik vind de bijbel, de quoran maar slappe aftreksels van de talmoet.

beetje net doen of een uitverkorene echt is inplaats van een wens....

liever zie ik 'hem' ooit nog komen in mijn leven. in plaats dood te gaan voor 'hem'.
pi_40026679
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zal mijn eerste post in dit topic herzien door jouw teksten.

god heeft de duivel hierheen gestuurd en hem verteld dat ze in hem moesten geloven.

3 monotheïsten, drie eikels. alhoewel ik er eigenlijk maar een echt eng en veel te agressief vind op dit moment.
Ha. ja zou best kunnen, geloof is redelijk ongevaarlijk maar religie (en dan vooral de leiders ervan)
kunnen veel kwaad aanrichten. Al gebeuren er ook veel goede dingen uit neem van diezelfde religies.
Ik zie het wel na mijn dood (of niet natuurlijk, maar daar gaat dit topic niet over).
Some weasel took the cork out of my lunch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')