wiequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:17 schreef Vedradorr het volgende:
Het begin van het einde,
het einde van de ruimte en
het begin van de eeuwigheid...
wie weet het antwoord????
We have a winnerquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:27 schreef Eririn het volgende:
De letter e doh
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:38 schreef Vedradorr het volgende:
Eririn Eririn - donderdag 20 juli 2006 @ 16:27
Graftak
De letter e doh
we hebben idd een winnaar het is de letter E
Het begin van het E inde,
het einde van de ruimt E en
het begin van de E euwigheid...
En wat is de prijs?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:38 schreef Vedradorr het volgende:
Eririn Eririn - donderdag 20 juli 2006 @ 16:27
Graftak
De letter e doh
we hebben idd een winnaar het is de letter E
Het begin van het E inde,
het einde van de ruimt E en
het begin van de E euwigheid...
een slotjequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:42 schreef Mr-Z het volgende:
Het is zwaar, van ijzer en kan een sleutel in...
onbekendquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:45 schreef Vedradorr het volgende:
Ik ben wat ik ben, maar wanneer je weet wat ik ben, ben ik het niet meer. Wat ben ik?
een raadselquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:45 schreef Vedradorr het volgende:
Ik ben wat ik ben, maar wanneer je weet wat ik ben, ben ik het niet meer. Wat ben ik?
Een mysteriequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:45 schreef Vedradorr het volgende:
geen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:52 schreef Vedradorr het volgende:
Hoeveel sneetjes snij je van een heel brood?
ééntje, en daarna is het geen heel brood meer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:52 schreef Vedradorr het volgende:
Hoeveel sneetjes snij je van een heel brood?
klopt hahaquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
ééntje, en daarna is het geen heel brood meer.
Heb je ook nog raadseltjes uit deze eeuw?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:42 schreef Mr-Z het volgende:
Het is zwaar, van ijzer en kan een sleutel in...
optie 2 graag ....quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:54 schreef Vedradorr het volgende:
ok ik ken nog wel wat raadsel maar ik kan ook kappen als het te kansloos is haha
nee ga doorquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:54 schreef Vedradorr het volgende:
ok ik ken nog wel wat raadsel maar ik kan ook kappen als het te kansloos is haha
een grijze appel lolquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:54 schreef -Beer- het volgende:
Het is grijs en het hangt in een boom.
een olifant in een plastic zakjequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:57 schreef Biancavia het volgende:
Oh oh oh, ik ken er ook eentje.
Het is grijs van binnen en doorzichtig van buiten, ra ra wat is dat?
Een mentos in een glazen bol?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:57 schreef Biancavia het volgende:
Een grijze cavia in een afgesloten glazen pot?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:57 schreef Biancavia het volgende:
Mijn oma in een doorzichtige bodybag.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:57 schreef Biancavia het volgende:
geen flauw ideequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:57 schreef Biancavia het volgende:
groene handenquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:03 schreef Vedradorr het volgende:
of deze
wat krijg je als je 2 groene ballen in je hand hebt????
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:06 schreef jpg97 het volgende:
elk, elk, elk... soep eet je met een...........? Lepel
Hoe laat is een chinees? Kan wel ja
Dat was toch 'Hoe lang is een Chinees'?quote:
Traat?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:08 schreef -Beer- het volgende:
Wat krijg je, als je taart omdraait?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:09 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Traat?
Edit: ow vieze handen natuurlijk
Ohhh echt waar?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat was toch 'Hoe lang is een Chinees'?
vieze handen , of traatquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:08 schreef -Beer- het volgende:
Wat krijg je, als je taart omdraait?
Hebben ze er ook varkens?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:13 schreef Biancavia het volgende:
Okee, nou deze.
Er is een land en daar hebben ze iets niet wat ze in andere landen wel hebben.
Zo hebben ze wel mannen, maar geen vrouwen. Ze hebben steden, maar geen dorpen. Ze hebben geen bier, maar wel wijn. Graan, brood en akkers hebben ze niet, maar wel koeien, kippen, schapen en slachthuizen.
Ze missen dus iets, waardoor ze bepaalde dingen niet hebben. Wat is dat?
Smaakquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:13 schreef Biancavia het volgende:
Okee, nou deze.
Zo hebben ze wel mannen, maar geen vrouwen. Ze hebben steden, maar geen dorpen. Ze hebben geen bier, maar wel wijn. Graan, brood en akkers hebben ze niet, maar wel koeien, kippen, schapen en slachthuizen.
Tieten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:13 schreef Biancavia het volgende:
Okee, nou deze.
En dees danquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:09 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
het groeit in hout, en als het dood is krijgt t een stuk vlees in zijn gat?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:20 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hebben ze wel!
[..]
Dat zeg ik nog niet.
Als het was, ze hebben wel bier maar geen wijn, zou ik zeggen vrouwen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:20 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hebben ze wel!
[..]
Dat zeg ik nog niet.
Oorspronkelijke bewoners die niet in de steden willen wonen, die weten hoe ze het land meoten bewerken, en die gewoon, landarbeiders eigen, bier drinken. Dit omdat bij gebrek aan vrouwen alle mannen wel uit het buitenland moeten komen. Waarschijnlijk hebben ze ook geen schoenenwinkels, wat verklaart dat er geen vrouwen het land in komen. Beesten houden en slachten gebeurd door slaven...quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:13 schreef Biancavia het volgende:
Okee, nou deze.
Oorspronkelijke bewoners zijn er inderdaad niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:23 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Oorspronkelijke bewoners die niet in de steden willen wonen, die weten hoe ze het land meoten bewerken, en die gewoon, landarbeiders eigen, bier drinken. Dit omdat bij gebrek aan vrouwen alle mannen wel uit het buitenland moeten komen. Waarschijnlijk hebben ze ook geen schoenenwinkels, wat verklaart dat er geen vrouwen het land in komen. Beesten houden en slachten gebeurd door slaven...
Ik zou het niet weten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:09 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Is het een Patty raadsel?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:28 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Nog moeilijker dan die van jou
Neequote:
Hetero's hebben ze inderdaad niet, alleen homo's.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:30 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Nee
ik heb hem van de slager (niet dat dat je iets dichter bij het antwoord brengt)
missen ze in je landje misschien heterosexualiteit?
Is dat nou wat ze het paradijs noemen? (geintje hoor)quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:30 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
missen ze in je landje misschien heterosexualiteit?
Ze hebben geen Rquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:13 schreef Biancavia het volgende:
Okee, nou deze.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Helaas voor M.e.g.a.t.r.o.n. is dat het juiste antwoord.
Ik moet trouwens wel heel de tijd aan een vleesboom denken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:09 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Nou, vooruit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:42 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Zal ik t verklappen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:45 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:Ik snap hem nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Whehe.quote:
De buitenkantquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:49 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
volgende:
Aan welke kant heeft een paard het meeste haar
Die weet ik!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:49 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
volgende:
Aan welke kant heeft een paard het meeste haar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
Bukkakequote:Op donderdag 20 juli 2006 17:51 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Okee.
Het is wit en het komt van twee of meer kanten.
O jij was eerder.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:51 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Okee.
Het is wit en het komt van twee kanten.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:52 schreef -Beer- het volgende:
Een vliegtuig stort in hevig noodweer neer precies op de grens van China en Rusland. Waar worden de overlevenden begraven?
Nergens, want de overlevenden zijn niet dood!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:52 schreef -Beer- het volgende:
Een vliegtuig stort in hevig noodweer neer precies op de grens van China en Rusland. Waar worden de overlevenden begraven?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nergens, want de overlevenden zijn niet dood!![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben wat ik ben, maar als iemand anders weet wat ik ben, ben ik niet meer wat ik ben.
Wat ben ik?Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:53 schreef Biancavia het volgende:
[..]![]()
Ja, zoiets.onbekend?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben wat ik ben, maar als iemand anders weet wat ik ben, ben ik niet meer wat ik ben.
Wat ben ik?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:59 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Oh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
Muziekdoosje?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:55 schreef -Beer- het volgende:
Zonder sleutel, scharnier of slot bevat dit doosje niettemin een gouden schat.
Wat ben ik?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:02 schreef -Beer- het volgende:
Ik zeg het wel, want het is eigenlijk een heel slecht raadsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, voor diegene die het weet is het dan geen raadsel meer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:03 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Maar als iemand anders weet dat het een raadsel is, is het toch nog steeds een raadsel? Pas als de ander weet wat het antwoord is (of het geheim in geval van Beer) is het geen raadsel/geheim meer...
Volgens mij snapte ze niet wat ik bedoeldequote:Op donderdag 20 juli 2006 18:08 schreef Bupatih het volgende:
Biancavia heeft nu al twee keer spuit elf uitgehangen.!
Ik heb gewoon direct een reply getypt nadat ik de OP had gelezen. Ik weet niet wat er verder allemaal in dit topic staat.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:08 schreef Bupatih het volgende:
Biancavia heeft nu al twee keer spuit elf uitgehangen.!
Ja, het raadsel blijft nog steeds een raadsel, behalve dan voor diegene die het antwoord weet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:09 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Volgens mij snapte ze niet wat ik bedoelde![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:15 schreef Bosbeetle het volgende:
een paar raadseltjes
1. Het is een goeie vriend maar altijd te laat
2. Het kost je niks en toch altijd prijs
3. Het smelt in je hoofd en niet in je hand
4. Wat doet pijn en telt voor twee
antwoordenIk ben een vrouw van veertig met een sigaretSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haastige spoed is zelden goed.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb gewoon direct een reply getypt nadat ik de OP had gelezen. Ik weet niet wat er verder allemaal in dit topic staat.
ohja dat is ook wel een leukequote:Op donderdag 20 juli 2006 18:17 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw van veertig met een sigaret
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja dat is ook wel een leuke
Ik weet wel waar ze vandaan komen want je kunt het zien als je de leters van hun naam omdraait..
waar komen ze vandaanLeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar volgens mij zegt hij de letters van mijn naam,
en dan komen ze vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha een fotoboek openen !quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:20 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Bupa (of iemand), hoe krijg je dat fobolinkje boven je posts?
Nee, dan is het een opgelost raadsel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:16 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Wat ik bedoelde te zeggen was, dat Raadsel of Geheim geen goed antwoord is op de vraag:
Ik ben wat ik ben, maar als iemand anders weet wat ik ben, ben ik niet meer wat ik ben.
Wat ben ik?
Als het een raadsel is, is het nog steeds een raadsel wanneer iemand anders weet dat het een raadsel is. Ook als iemand dit raadsel oplost, is het nog steeds een raadsel.
hmmm, lastig.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:24 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, dan is het een opgelost raadsel.![]()
Datis meer een FB raadselquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:22 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Been there, done that![]()
Klik
http://fotoboek.fok.nl/editsettingsquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:20 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Bupa (of iemand), hoe krijg je dat fobolinkje boven je posts?
quote:Laat een icoontje zien op het forum
Neh, niet nodig.quote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:33 schreef Bupatih het volgende:
[..]
http://fotoboek.fok.nl/editsettings
[..]
[..]
Neh, niet nodig.
de letter R missen ze!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:13 schreef Biancavia het volgende:
Okee, nou deze.
You're my best little secret yet..
De toekomst?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:59 schreef steeg het volgende:
wat komt altijd maar is er nooit?
Je vult de kan van 5, daarmee vul je de kan van 3.quote:je hebt een kan van 5 liter, een kan van 3 liter en ik wil precies 4 liter water in de kan van 5 liter water, er ligt in de buurt een sloot dus water is oneindig voorradig.
Hij loopt vast tegen de kaftquote:een boekenwurm vreet zichzelf met 2 cm per dag door een boek uit een encyclopedie. Ik zet hem op de eerste bladzijde van het eerste deel en laat de worm eten tot de laatste bladzijde van het laatste deel, ik zet de encyclopedie netjes terug in de kast. De encyclopedie bestaat uit 8 delen van ieder 3 centimeter dik, na hoeveel dagen is de worm klaar?
Manier van rekenen klopt niet, ieder heeft 9 euro betaald is samen 27 euro, daarmee hebben ze 25 euro tentje betaald en 2 euro fooi.quote:ik ga met twee vrienden kamperen, een tent kost ons 30 euro, dus leggen we ieder een tientje in
de manager van de camping merkt op dat de kamer maar 25 euro kost en geeft de piccolo de opdracht ons 5 euro terug te geven. Hij bedenkt dat hij 5 euro over ons drieën niet kan verdelen en besluit te liegen. Hij zij: "heren de kamer kostte 27 euro, gezien dat jullie ieder tien hebben betaald geef ik jullie ieder 1 euro terug" De piccolo heeft dus 3 euro teruggeven en houdt de andere twee euro mooi zelf. Wij betalen dus nu 27 euro, plus de twee euro van de piccolo maakt 29! Terwijl we oorspronkelijk 30 betaalde!? waar is die laatste euro dan gebeleven?!?
quote:hoeveel paar diersoorten zaten (man en vrouw dus) er in de ark van moses ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de 2 en de #?quote:er liggen 4 kaarten voor je neus: een 2 een 4 een % en een #. de regel is dat op de achterkant van een # altijd een 2 staat, welke twee kaarten moet je omdraaien om er zeker van te zijn dat deze regel klopt?
Ja maar, dat was toch helemaal niet de ark van Moses?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:59 schreef steeg het volgende:
hoeveel paar diersoorten zaten (man en vrouw dus) er in de ark van moses ?
1+2 gaan = 2 minutenquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:16 schreef steeg het volgende:
best goed vind ik dat je die van de worm hebt opgelost.
de brug
om over een brug te komen moeten de 4 turtles steeds in paren er over heen om zodoende elkaar in de gaten te houden dat niemand eraf valt. Helaas is het midden in de maanloze nacht en hebben ze een zaklamp nodig, om deze terug te brengen hoeft slechts een turtle de brug weer terug te lopen in zijn eigen tijd, de terugtocht is namelijk makkeljiker omdat je dan wind mee hebt. Als de turtles in paren gaan doen ze er altijd zo lang over als de sloomste turtle van het tweetal. Dus als michelangelo (1)en donatello (5) gaan hebben ze 5 minuten nodig om aan de overkant te komen.
michelangelo doet er 1 minuut over
rafael 2 minuten
donatello 5 minuten
leonardo 7 minuten.
Aan de overkant is een tijdsexplosief aan april o'neill gehangen, de bom is slechts met 4 'man' te verwijderen. Het mechaniek is ingesteld op 15 minuten, Hoe moeten de turtles in paren de brug over om onder deze tijd april te redden
Ligt er ook aan hoelang ze naar he perron moesten lopen, als ze daar 10 minuten over deden gaat de trein pas om 10.39quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:27 schreef Lucky8 het volgende:
Deze dan: een 4tal studenten ging stappen, en besloten met hun OV jaarkaart naar huis te reizen.
Na flink ingenomen te hebben gingen ze naar de stationsrestauratie. één voor één gingen ze naar het perron alwaar ze nog een half uur moesten wachten. Hoe laat gaat de trein?
zeg ik niet, maar wel een constante snelheid ten opzichte van het waterquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:51 schreef LasTeR het volgende:
Hoe snel zwemt de man?
zwemt hij even snel stroom opwaards als stroomafwaardsquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:41 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Een man gaat zwemmen. Bij punt A gaat hij te water. na 1 km stroomopwaarts zwemmen komt hij een stuk drijfhout tegen, Hij zwemt nu nog een half uur tegen de stroom in en keert daarna om.
Hij blijkt tegelijkertijd met het stuk drijfhout aan te komen bij punt A.
Hoe snel stroomt het water?
Het was van de natuurkunde olympiade VWO, die in de klas niet kon worden opgelost.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:00 schreef LasTeR het volgende:
Sorry maar dit kan toch niet uitgerekend worden? Moet je dan niet weten hoe ver hij komt in dat halve uur? Volgens mij als het water 5 km p/u gaat dat de man dan 15 moet?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zwemt hij even snel stroom opwaarts als stroomafwaarts?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:52 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
zeg ik niet, maar wel een constante snelheid ten opzichte van het water![]()
Ha, je zit er dicht bij, maar dat komt omdat je met zulke grote getallen bent gaan werken. Daarom is de vraag waarschijnlijk met een zwemmer bedacht, zodat die 1 km relatief belangrijk is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
als het bv een boot is die 80 km per uur gaat dan is het
= 22,2 m/s dan is het hout een km weg de boot gaat een half uur door
doet dan 40 km en terug gelijk met de boot (2 x een half uur) plus 1 km = 45 sec dat betekend dat het hout er een 1 uur en 45 sec over gedaan = 0,27 m/s = 0,98 km/h
quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
het klopt dus niet want hij zwemt een uur + een kilometer ! als hij heel langzaam zwemt wordt die km essentieel voor hoe hard het water stroomt !
quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:51 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
door de stroming is een half uur heen zwemmen niet gelijk aan de tijd die hij terug moet zwemmen.. dus je weet niet of hij een uur zwemt en dan moet hij ook nog de km zwemmen .. klopt dus nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij jou ga je ervan uit dat hij in een half uur terug is bij punt a ! dat hoeft nietEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
er staat nergens dat hij daar een half uur over doetquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:41 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Een man gaat zwemmen. Bij punt A gaat hij te water. na 1 km stroomopwaarts zwemmen komt hij een stuk drijfhout tegen, Hij zwemt nu nog een half uur tegen de stroom in en keert daarna om.
Hij blijkt tegelijkertijd met het stuk drijfhout aan te komen bij punt A.
Ben je me het met me eens dat wanneer de zwemmer vanaf punt B een half uur zwemt met 5 km per uur, gehinderd door 1 km per uur stroomsnelheid hij 2 km verder komt dan de kurk. hij is dan 3 km verwijderd van punt A.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
door de stroming is een half uur heen zwemmen niet gelijk aan de tijd die hij terug moet zwemmen.. dus je weet niet of hij een uur zwemt en dan moet hij ook nog de km zwemmen .. klopt dus niet
Daarom gingen alle VWO'ers er op stuk, omdat je het niet kunt berekenen, alleen beredeneren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Je hebt een vergelijking met 2 onbekenden en maar 1 formule dat is niet op te lossen
onbekend zijn snelheid van man en snelheid van het water (=houtblok)
er moet gewoon bij staan dat hij na een half uur weer bij punt A is gelijk met het hout dan klopt het ! anders nietquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:01 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Ben je me het met me eens dat wanneer de zwemmer vanaf punt B een half uur zwemt met 5 km per uur, gehinderd door 1 km per uur stroomsnelheid hij 2 km verder komt dan de kurk. hij is dan 3 km verwijderd van punt A.
Wanneer hij met 5 km per uur terug zwemt van 3 km, zwemt hij 5 km per uur geholpen door 1 km stroomsnelheid, dus 6 km per uur. Zodoende moet hij weer ene half uur zwemmen om deze 3 km af te leggen, en is hij precies een uur onderweg geweest.
In dit uur heeft de kurk dan ook 1 km afgelegd, namelijk van punt B naar punt A.
Je zult zien, verander je de snelheid van de zwemmer dan veranderd er niets, verander je de snelheid van de stroom dan klopt het niet meer.
Een man gaat zwemmen. Bij punt A gaat hij te water. na 1 km stroomopwaarts zwemmen komt hij een stuk drijfhout tegen, Hij zwemt nu nog een half uur tegen de stroom in en keert daarna om.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:05 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Daarom gingen alle VWO'ers er op stuk, omdat je het niet kunt berekenen, alleen beredeneren.
Het uitleggen van dit raadsel is nog moeilijker dan het oplossen, blijkt![]()
Klopt.quote:
Dat is dus de grap, dit feit is te beredeneren. Het moet wel zo zijn. Ik had jook wel e direct kunnen vertellen dat het water 1 km stroomt, maar dat was het raadsel wel heel erg makkelijk geweest.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
er moet gewoon bij staan dat hij na een half uur weer bij punt A is gelijk met het hout dan klopt het ! anders niet
nee dat is niet te beredeneren want hij keert om en komt weer bij punt A ... als hij daar nu een uur over doet dan klopt je hele verhaal niet meerquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:10 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Dat is dus de grap, dit feit is te beredeneren. Het moet wel zo zijn. Ik had jook wel e direct kunnen vertellen dat het water 1 km stroomt, maar dat was het raadsel wel heel erg makkelijk geweest.
LUISTERquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hij blijkt na een half uur tegelijkertijd met het stuk drijfhout aan te komen bij punt A.
jou antwoord is het antwoord op deze vraag en niet op die vraag die jij stelde !
quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh okay nu zie ik het zonder stroming is hij naar een uur bij het hout en met stroming is hij ook na een uur bij het hout maar ze zijn bijde een km verplaatst !
haha dit is gewoon relativiteits theorie .. damn you einstein !quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:14 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
![]()
Dank je wel voor het nog net op tijd redden van mijn hart
Je bedoeltquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha dit is gewoon relativiteits theorie .. damn you einstein !
Antwoordquote:There are 5 houses in 5 different colors. In each house lives a person with a different nationality. The 5 owners drink a certain type of beverage, smoke a certain brand of cigar, and keep a certain pet. No owners have the same pet, smoke the same brand of cigar, or drink the same beverage.
The question is: Who owns the fish?
Hints:
* The Brit lives in the red house.
* The Swede keeps dogs as pets.
* The Dane drinks tea.
* The green house is on the left of the white house.
* The green homeowner drinks coffee.
* The person who smokes Pall Mall rears birds.
* The owner of the yellow house smokes Dunhill.
* The man living in the center house drinks milk.
* The Norwegian lives in the first house.
* The man who smokes Blend lives next to the one who keeps cats.
* The man who keeps the horse lives next to the man who smokes Dunhill.
* The owner who smokes Bluemaster drinks beer.
* The German smokes prince.
* The Norwegian lives next to the blue house.
* The man who smokes Blend has a neighbor who drinks water.
Einstein wrote this riddle early during the 19th century. He said 98% of the world could not solve it. Its not hard, you just need to pay attention and be patient.
Now see the answer below:
En van de turtles was je wel onder de indruk?quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:22 schreef LasTeR het volgende:
Hej! Die heb ik al eens gedaan, en hij lukte
edit: Oh Fuck Me, God!quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:19 schreef LasTeR het volgende:
OFMG
Het moet toch voor de hand liggen dat je zowiezo 5 en 7 tegelijk moet laten gaan, de rest is slechts de logistiek om dat mogelijk te maken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:26 schreef LasTeR het volgende:
Oh fuck my god. En ja, die turtles ben ik ook niet lang bezig geweest, ik probeerde maar 1 optie, en dat was dat telkens minuut 1 turtle meeliep.
ben echt slecht in raadsels.. daarom zijn ze ook zo leuk!!! eerst veel te diep nadenken en vervoglens is het antwoord fucking simpelquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:27 schreef Lucky8 het volgende:
Deze dan: een 4tal studenten ging stappen, en besloten met hun OV jaarkaart naar huis te reizen.
Na flink ingenomen te hebben gingen ze naar de stationsrestauratie. één voor één gingen ze naar het perron alwaar ze nog een half uur moesten wachten. Hoe laat gaat de trein?
Klikquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:34 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
ben echt slecht in raadsels.. daarom zijn ze ook zo leuk!!! eerst veel te diep nadenken en vervoglens is het antwoord fucking simpel
maar wat is het?
Tok!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:48 schreef Walrik het volgende:
ok mensen, dit moet in t Engels:
What does a fish say when he hits a brick wall?
Als ze om 1 voor 1 nog een half uur moeten wachten gaat de trein natuurlijk om 1 minuut voor half twee.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:34 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
ben echt slecht in raadsels.. daarom zijn ze ook zo leuk!!! eerst veel te diep nadenken en vervoglens is het antwoord fucking simpel
maar wat is het?
Bijna goedquote:
Je hoeft het niet te schreeuwen hoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:56 schreef Walrik het volgende:
[..]
Bijna goed.
Nog een keer:
QUESTION: WHAT DOES A FISH SAY WHEN HE HITS A BRICK WALL??
ANSWER: "DAM!!!"
sORRY HOOR, zal t aan passen. Je hoeft niet te huilen hoor, ik ben ook maar een mensquote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:57 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te schreeuwen hoor.
whaaa.. wat een kut raadselquote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:53 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als ze om 1 voor 1 nog een half uur moeten wachten gaat de trein natuurlijk om 1 minuut voor half twee.
Bijna!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:59 schreef Vedradorr het volgende:
[quote]Op vrijdag 21 juli 2006 09:00 schreef Biancavia het volgende:
Het is rood en het vliegt door de Tweede Kamer.
[/quote
ongestelde balkenendeop een trekhaak van een manta met een tennisbal met vleugels.
ik heb geen idee]
niet!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Hoe schrijf je amsterdam met zeven letters?
amsterd, alleen dan in een cirkeltje.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Hoe schrijf je amsterdam met zeven letters?
Parkeerkaartjequote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:32 schreef Oud_student het volgende:
Gister was ie onbetaalbaar
Vandaag kost ie ongeveer eur 1,50
Morgen is ie niets waard
Wat is het ?
Eéntje, want daarna is het brood niet meer heel.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Oud_student het volgende:
Hoeveel boterhammen kan je van 1 heel brood afsnijden ?
Al geweest in dit topic, na 1 ist geen heel brood meer.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Oud_student het volgende:
Hoeveel boterhammen kan je van 1 heel brood afsnijden ?
ze rijd achteruit?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Sebash het volgende:
zal ik er ook maar 1tje posten dan...
Hoe herken je een blondje dat aan het spookrijden is?
De benzine slang hangt nog uit het tankgatquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:47 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
ze rijd achteruit?
of zit aan verkeerde kant van de auto?
?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat zijn de tekens, letters of symbolen na de volgende reeks:
12345
HVHVH
12345
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
De Zwarte of de Witte?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Drie dames ontmoeten elkaar in het schoonheidssalon. Het zijn mevrouw De Witte, De Grijze en De Zwarte. De mantelpakjes van de dames zijn zwart, wit of grijs. Mevrouw De Grijze merkt op dat niemand van hen drieën gekleed is in de kleur die bij hun naam past. "Dat klopt", zegt de dame in het wit. Hoe heet de dame in het grijs?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Offcourse
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kende een soortgelijke![]()
Jammer dat ze al zo'n 9 minuten dood was voor ik je post zagquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:46 schreef steeg het volgende:
OM echt in de leonardo mood te komen heb je maar 2 minuten bedenktijd![]()
ok dat is een moeilijkequote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:00 schreef Biancavia het volgende:
Een ongestelde vraag.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:00 schreef Biancavia het volgende:
Dit topic over nog 37 postsquote:Op zondag 23 juli 2006 20:48 schreef iamredleader het volgende:
Rara, het is gesloten...
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:31 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Ik weet niet, tis jouw raadsel![]()
Maak het wat makkelijker, noem het 5 letter woordquote:Op zondag 23 juli 2006 23:07 schreef steeg het volgende:
ik zoek een engels woord van 9 letters, en bij elke letter die je eraf haalt ontstaat een nieuw woord totdat er een woord van een letter overblijft.
een sambal-bijquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:02 schreef jpg97 het volgende:
Het is geel met zwart en het vliegt bij de chinees door de keuken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |