abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40014746
Komt er net zo'n muts op msn, begint tegen me te praten, en jawel hoor, in breezertaal
In ieder geval, zij is een oud klasgenoot van me en ze was vegetariër, en ze werd al panisch als je op het gras liep: "Aah, daar leven de mieren en lieveheersbeestjes!!"

Nu zei ze dus tegen me, dat ze sinds anderhalve week geen vegetariër meer is.
Ik zo van: Oh, maar waarom dan niet?
Zij: "Nou, ik was het zat, altijd maar andere dingen eten, die ik helemaal niet lust."

Nou nou, wat een doorzetter
Ik ben geen vegetariër, en ik wil er ook geen worden maar dit slaat gewoon nergens op
Word dan geen vegetariër!
Dom wicht
Life's a bitch. Be its pimp.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:49:48 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40014835
"Ik ben geen vegetariër omdat ik het zielig vind voor de dieren, ik ben vegetariër omdat ik planten haat."
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_40014860
Ik wil alle vegetariers dood, op mn brood.

edit: of valt dit onder doodsverwensing?
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:51:11 #4
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_40014900
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:47 schreef MilkyWay het volgende:
Vegetarierverhaal
En je klacht is?

Jij bent vegetariër en je vind het lomp dat ze nu GEEN vegetariër meer is?
pi_40014961
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:51 schreef nsfw het volgende:

[..]

En je klacht is?

Jij bent vegetariër en je vind het lomp dat ze nu GEEN vegetariër meer is?
Nee, ik ben geen vegetariër.

Maar het lijkt mij dat ze alleen vegetariër was om aandacht te krijgen, en niet echt om de dieren.
En dat is d'r ook nog goed gelukt ook, want de halve klas was vega geworden.
pi_40014992
"Ik ben vegetariër, dus laat die saté/biefstuk maar zitten. Heb je een stukje vis voor me? "
pi_40015056
Prima toch? Als je iedere keer met tegenzin je bord vreten leegwerkt is het eten blijkbaar niet lekker... en lekker eten is belangrijk. Ik vind vlees ook te lekker om te laten liggen.
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
"Ik ben vegetariër, dus laat die saté/biefstuk maar zitten. Heb je een stukje vis voor me? "
Maar een verklaring geven waarom dat vlees blijkbaar wel okay is kunnen ze niet
pi_40015065
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:52 schreef MilkyWay het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij dat ze alleen vegetariër was om aandacht te krijgen, en niet echt om de dieren.
dan zit je in een hersenloze kutklas.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:56:21 #9
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_40015103
Vegetariers zijn freaks.
pi_40015122
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:55 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

dan zit je in een hersenloze kutklas.
Zat
pi_40015168
Oh ja, eerst zei ze ook nog dat ze moest overgeven van vlees..
pi_40015174
quote:

[..]

Waait allemaal wel weer over, het is een fase. Net zoals er veel hooguit een jaartje of twee gothic zijn. Zij heeft in ieder geval de eerste stap gezet Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:58:49 #13
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40015206
"Ik ben vegetariër en ik rij 2 maal per week 20 km met mijn oude diesel naar de grote stad. Bij ons in het dorp hebben ze geen vegetarische curryburgers, zie je".
---verdwijnt---
pi_40015338
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:57 schreef MilkyWay het volgende:
Oh ja, eerst zei ze ook nog dat ze moest overgeven van vlees..
Heb ik eerder van de rauwkost

Nou ok goed klaargemaakte groente is best te vreten, er zijn maar weinig die ik echt niet lust (andijvie is een van de weinige, wie verzonnen heeft om dat als voedsel te gebruiken moet een gruwelijke marteldood sterven).
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:03:16 #15
21984 Kresj
pi_40015390
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:01 schreef Henno het volgende:

[..]

Nou ok goed klaargemaakte groente is best te vreten, er zijn maar weinig die ik echt niet lust (andijvie is een van de weinige, wie verzonnen heeft om dat als voedsel te gebruiken moet een gruwelijke marteldood sterven).
vergeet de spruitjes en bietjes niet.

Doe mij maar vlees. The more, The better.
pi_40015395
quote:

[..]

raar, andijvie is dan weer 1 van de weinige groenten die echt lekker vind
pi_40015417
quote:

[..]

Andijvie
pi_40015461
quote:

[..]

Ja maar Andijvie moet je nou ook weer net rauw eten!
pi_40015504
niks lekkerder dan stampot andijvie met spek, volgespoten met curry en mosterd. en een berg vlees ernaast.
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:10:51 #20
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_40015710
Ik ben ook anderhalf jaar vegetarier geweest. Ik was ziek en de dokters vonden niets, en zo'n homeokruidenkwakzalver zei dat ik vast weer gezond zou worden als ik vegetarier werd. En natuurlijk ik was 14 en vond het ineens ook vreselijk zielig voor de beestjes en ging me dr in verdiepen enzo. Maar ja ik werd dus wel zieker en zieker. Kwam ik uiteindelijk bij een internist, bleek dat ik een spierziekte had doordat ik een tekort had aan een stofje wat het menselijk lichaam uit vlees haalt.

VLEES
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_40015723
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:06 schreef Mustard_Man het volgende:
niks lekkerder dan stampot andijvie met spek, volgespoten met curry en mosterd. en een berg vlees ernaast.
Dus je bent een echte Mustard_Man
pi_40015886
"Stop the vegetarians, they eat all the animals food!"
pi_40015905
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:11 schreef MilkyWay het volgende:

[..]

Dus je bent een echte Mustard_Man
ik gooi op 99% van mijn avondeten mosterd, en op 60% van mijn lunch ook. inclusief groente e.d.
pi_40016106
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:15 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

ik gooi op 99% van mijn avondeten mosterd, en op 60% van mijn lunch ook. inclusief groente e.d.
pi_40016193
Mosterd vind ik ook niet lekker. Curry daarentegen is weer goddelijk. Stamppot andijvie is inderdaad beter te pruimen dan rauwe andijvie, wat wel vooral komt door de grote hoeveelheid aardappelen en spek ( ) die er doorheen zitten
pi_40018719
De mens is gemaakt om alles te verwoesten, inclusief beesten.
I wonder if I can borrow more of Jogy's loose change unnoticed?
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:37:08 #27
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40018794
Zwak om vlees te gaan eten. Alsof de mens beter is dan een dier. Wij hebben de mogelijkheid om geen dieren te doden. Dus voor mij hoef het ook niet. Maar goed, iedereen moet zelf weten wat hij eet. Tenminste ik ga niet preken bij vleeseters (zolang ze niet zeuren over mijn soja) en als ik bij iemand te gast ben hoeven ze er ook geen rekening mee te houden. Vlees kan aan de kant geschoven worden.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_40018819
ik lust ook aardig wat vlees ja...
menig koe en varken zijn door mij verslonden
pi_40018866
ik ken iemand die met moeite groente eet, ze vind het zo zielig voor de plantjes
pi_40018883
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:37 schreef boekenworm het volgende:
Zwak om vlees te gaan eten. Alsof de mens beter is dan een dier. Wij hebben de mogelijkheid om geen dieren te doden. Dus voor mij hoef het ook niet. Maar goed, iedereen moet zelf weten wat hij eet. Tenminste ik ga niet preken bij vleeseters (zolang ze niet zeuren over mijn soja) en als ik bij iemand te gast ben hoeven ze er ook geen rekening mee te houden. Vlees kan aan de kant geschoven worden.
maar hoe zou jij het vinden als iemand beweert vega te zijn en toch maar na een tijd weer overstapt? of je staat ergens voor of niet....
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:47:24 #31
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40019035
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:40 schreef kyraaa het volgende:

[..]

maar hoe zou jij het vinden als iemand beweert vega te zijn en toch maar na een tijd weer overstapt? of je staat ergens voor of niet....
Zoals ik al zei, ik vind het zwak. Sta ervoor of niet. Maar ik vermoed dat dit geval was van puberale dwarsheid (en dat ze vlees misschien wel erg lekker vond en miste).DIe pubertjes neem ik ook niet zo serieus. In mijn klas had ik op de middelbare school een jongen die was ook zo alternatief en veganist etc. Maar ondertussen liep hij wel op leren schoenen en had hij een enorme leren jas (zo'n lange tot op de enkels, en dat voor een knul van 2m5) Ik heb makkelijk praten, want ik heb nooit van mijn leven vlees gehad en natuurlijk vind ik bont en leer wel mooi. Maar ik schaf het niet aan en vlees probeer ik simpelweg niet.
pi_40019106
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:37 schreef boekenworm het volgende:
Vind jij dat je gelijk bent aan een dier?
Sinds het vuur zijn we daar bovenuit gestoken vind ik.
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:51:11 #33
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_40019136
"Want wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd"
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:51:49 #34
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_40019153
Of anders: jij hebt meer respect voor iemand die louter op fundamentalistische gronden keuzes maakt?
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:53:50 #35
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40019195
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:49 schreef Niwa het volgende:

[..]

Vind jij dat je gelijk bent aan een dier?
Sinds het vuur zijn we daar bovenuit gestoken vind ik.
Ja, mensen zijn ook dieren. Welliswaar een van de slimste soorten, misschien wel het hoogste ras. Maar we zijn dieren en niet beter dan anderen dieren. Daarom vind ik, dat diersoorten die de mogelijkheid hebben zoals wij, geen andere diersoorten mogen doden als het niet nodig is. Natuurlijk, je mag gebruik maken van andere soorten. Zodra je dat doet onder acceptabele omstandigheden. En in mijn ogen is de biologische boer nog niet diervriendelijk genoeg.
pi_40019347
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:53 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn ook dieren. Welliswaar een van de slimste soorten, misschien wel het hoogste ras. Maar we zijn dieren en niet beter dan anderen dieren. Daarom vind ik, dat diersoorten die de mogelijkheid hebben zoals wij, geen andere diersoorten mogen doden als het niet nodig is. Natuurlijk, je mag gebruik maken van andere soorten. Zodra je dat doet onder acceptabele omstandigheden. En in mijn ogen is de biologische boer nog niet diervriendelijk genoeg.
Ja, maar een leeuw die een gazelle eet is ook niet diervriendelijk, moeten die dan ook maar vegetariër worden?
pi_40019403
dat is de natuur!
lekker kippetje op mn bord is helemaal niet zo slecht.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:02:12 #38
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40019409
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:59 schreef Niwa het volgende:

[..]

Ja, maar een leeuw die een gazelle eet is ook niet diervriendelijk, moeten die dan ook maar vegetariër worden?
Je leest niet goed. Ik zei dat er wel de mogelijkheid ervoor moet zijn. Een leeuw heeft die mogelijkheid niet. Mensen die honden en katten geen vlees geven vind ik ook mishandeling. Want zij kunnen er ook niet tegen (welliswaar horen er geen dieren in een huis, maar dat even buiten beschouwing gelaten). Wij mensen hebben de kennis en mogelijkheid. Leeuwen bijvoorbeeld niet.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:44:19 #39
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_40020498
Eigenlijk kun je het beste alleen maar leeuwen eten. Zo redt je de meeste gazelles (gazellen?). Of beter kun je andere mensen eten. Of je eigen lichaam aan je hond of kat voeren.
pi_40020529
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:44 schreef xprotagonistx het volgende:
Eigenlijk kun je het beste alleen maar leeuwen eten. Zo redt je de meeste gazelles (gazellen?). Of beter kun je andere mensen eten. Of je eigen lichaam aan je hond of kat voeren.
kijk es naar die aardige duitse kannibaal...
hij was zeker zo dol op dieren?
pi_40020563
tracteer haar op een bbqfeest met veel vlees om deze heugelijke dag te vieren
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_40020565
Loop jij op het gras? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_40020597
Ik ben vijftien jaar lang vegetariër geweest. Uit volle overtuiging. Maar overtuigingen kunnen veranderen. Al lijkt dat bij de breezah uit de OP niet helemaal het geval te zijn.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:48:49 #44
21984 Kresj
pi_40020608
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:01 schreef kyraaa het volgende:
dat is de natuur!
Kip. Het meest veelzijdige stukje vlees. Kip.

pi_40020640
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:01 schreef kyraaa het volgende:
dat is de natuur!
Zeker... en dan lekker afkluiven... hmmm

Overigens ben ik geen anti-vegetariër fundamentalist die de stukken vlees middels een trechter de vegetarische keel in duwt... rekening houden met vegetariërs die over de vloer komen is geen probleem en redelijk eenvoudig omdat vlees toch meestal apart bereid wordt. Veganisme is een ander verhaal, dat beperkt je wel wat in je culinaire uitspattingen.
pi_40020645
hele kolonies wilde dieren die uitsterven tijdens het harvesten van de soyaplanten...

vegetariers
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:50:41 #47
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40020653
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:45 schreef kyraaa het volgende:

[..]

kijk es naar die aardige duitse kannibaal...
hij was zeker zo dol op dieren?
Als je Hitler bedoeld, die was inderdaad een vegatariër
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:51:32 #48
21984 Kresj
pi_40020673
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:50 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Als je Hitler bedoeld, die was inderdaad een vegatariër
Zo zie je maar weer dat vegetariërs evil zijn.
pi_40020691
Hitler at soms tijden geen vlees wegens darmproblemen. Dat zou ik niet als 'vegetarisme' classificeren. Er kwam geen overtuiging bij kijken.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:55:55 #50
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_40020780
Mijn neefje is er ook zoeen, hoewel, vroeger was het erger. Zat je in een restaurant en had je een geweldig konijn op je bord, met een heerlijke saus, verrukkelijk. Maar hij wist niet wat "lapin" betekende. Ik vertelde het hem toen hij op de helft was, en hij wilde het niet opeten. Dat vind ik zo'n gezeik he. Wat nou zielig, het is verdomme de NATUUUUUUUUUUUUUR.
Enfin,
Die muts van de TS slaat wel werkelijk alles. Maar ja, ik ben anti-vegetarier en ook tegen mensen die geen groente lusten.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_40020829
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:55 schreef faberic het volgende:
Die muts van de TS slaat wel werkelijk alles. Maar ja, ik ben anti-vegetarier en ook tegen mensen die geen groente lusten.
Ik snap nooit zo waarom mensen 'anti-vegetariër' zijn. Je hebt er toch geen last van als iemand anders geen vlees eet? Des te meer is er voor jou.
pi_40020846
Een konijn op een bord zou ik trouwens geen 'natuur' noemen. Natuur is het als je dat beestje met je blote handen vangt en de strot omdraait.
pi_40021414
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo waarom mensen 'anti-vegetariër' zijn. Je hebt er toch geen last van als iemand anders geen vlees eet? Des te meer is er voor jou.
omdat 99% van de vegetariers ongelovelijk hypocriet is, en zich vaak dan ook nog eens verheven voelen boven de 'vleeseters'.
schijnheilig gespuis, dat zijn ze.
pi_40021419
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:51 schreef Kresj het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat vegetariërs evil zijn.
Die domme uitspraak wordt zo vaak gedaan dat er zelfs een aparte Latijnse term voor bedacht is.

Nl. reductio ad hitlerem
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_40021465
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

omdat 99% van de vegetariers ongelovelijk hypocriet is, en zich vaak dan ook nog eens verheven voelen boven de 'vleeseters'.
Je overdrijft nogal. Ik denk dat er sprake is van projectie. Er zijn vegetariërs die zo zijn, maar ze zijn volgens mij in de minderheid. Sommige 'vleeseters' voelen zich al aangevallen wanneer iemand slechts zegt dat hij vegetariër is.
pi_40021557
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:48 schreef Kresj het volgende:

[..]

Kip. Het meest veelzijdige stukje vlees. Kip.

Ik ken daar ook een andere versie van ..

K*t, het meest veelzijdige stukje vlees, k*t! Hmmm, k*t met bier (ja er zijn serieus mensen die dat als ringtone hebben )
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:27:38 #57
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40021563
quote:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Ik ben zeker niet beter dan iemand die wel vlees eet en iemand die vlees eet hoeft zich echt niet aan mij aan te passen. Wanneer ik bij iemand eet hoeven ze er niet eens rekening mee te houden. Vlees kan aan de kant geschoven worden. Er zijn inderdaad erg hypocriete vega's, maar dat zijn meestal de sentimentele pubertjes die het naar drie maanden alweer opgeven. Die denken er niet over na, ze willen afwijken en hun ouders dwars zitten tijdens de BQQ of het kerstdiner als de kalkoen word aangesneden.
pi_40021603
Het is nu slechts wachten tot TechXP zich meldt, dan zullen alle negatieve vooroordelen over vegetariërs wederom bevestigd worden.

Magoed, in alle levensbeschouwingen komen fundamentalisten voor. Aard van 't beestje blijkbaar.
pi_40021762
quote:

[..]

Dat valt wel mee hoor, ik ben al sinds mijn 12de vegetariër en iedereen die een stukje vlees wilt eten mag dat van mij doen. Ik ben niet vegetariër geworden om de wereld te veranderen. En ook niet voor de mensen die zeggen "ja uuuh als je geen vlees eet red je heus niet alle koeien ofzo", standaard reactie. Als je vegetariërs gewoon lekker hun gang laat gaan, zullen ze dat waarschijnlijk bij jou ook doen. Anders is het inderdaad een linkse hippie die perse zijn mening bij iedereen wil opdringen en zo blijkbaar 99 % van de vegetariërs een slecht imago geeft.
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
pi_40022351
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:40 schreef kyraaa het volgende:

[..]

Jij begrijpt het
pi_40022432
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:46 schreef postmortum het volgende:
tracteer haar op een bbqfeest met veel vlees om deze heugelijke dag te vieren
'T is een domme muts, die ik niet mag, en ik ga al helemaal niet voor haar een beetje etenswaren kopen.
pi_40022480
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:29 schreef Isegrim het volgende:
Het is nu slechts wachten tot TechXP zich meldt, dan zullen alle negatieve vooroordelen over vegetariërs wederom bevestigd worden.
Wil je me niet zo laten schrikken
ijs_beer fan!
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:02:33 #63
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_40022511
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:38 schreef kyraaa het volgende:
ik lust ook aardig wat vlees ja...
menig koe en varken zijn door mij verslonden
En kippen, kangoeroes, schapen, slakken, diverse vissen...

Een dag zonder dood beest op je bord is een dag niet geleefd!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_40022531
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:02 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En kippen, kangoeroes, schapen, slakken, diverse vissen...

Een dag zonder dood beest op je bord is een dag niet geleefd!
Wat zeg je me nu , ben ik al 10 jaar dood? .
ijs_beer fan!
pi_40022572
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:35 schreef Retro_Doll het volgende:

Als je vegetariërs gewoon lekker hun gang laat gaan, zullen ze dat waarschijnlijk bij jou ook doen.
Bij sommige evenementen worden vegetariërs (om praktische redenen) apart gezet bij het eten. Dit schept de mogelijkheid om eens leuk met medevegetariërs te praten. En bij dat soort gesprekken komt vrijwel altijd naar voren dat mensen vegetariër zijn voor zichzelf, niet om anderen te overtuigen. Geen enkele vegetariër die ik ken heeft ooit geprobeerd anderen te 'bekeren'.
pi_40022574
vega's schijnen te denken dat ik niet weet dat er dier in vlees zit, en komen dit dan ook graag vertellen.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:07:39 #67
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_40022625
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:03 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja, je moet auditie gaan doen voor de nieuwe zombiefilm. Hoewel zombies graag hersenen eten. Maar da's niet erg want dat zijn geen dieren
pi_40022648
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:03 schreef NanKing het volgende:
hahaha dat is ook een ander uiterste...
heb zelf niets tegen vegetariers, zolang ze maar niet gaan huilen als ik mn medium rare biefstukje opeet
pi_40022679
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:08 schreef kyraaa het volgende:

[..]

hahaha dat is ook een ander uiterste...
heb zelf niets tegen vegetariers, zolang ze maar niet gaan huilen als ik mn medium rare biefstukje opeet
Idem.
Ik heb niets tegen vleeseters, maar zeiken om iets wat ik niet eet vind ik lichtelijk triest.
ijs_beer fan!
pi_40022691
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:07 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ja, je moet auditie gaan doen voor de nieuwe zombiefilm. Hoewel zombies graag hersenen eten. Maar da's niet erg want dat zijn geen dieren
Ik eet ook graag hersenen, ben ik nu een zombie .
ijs_beer fan!
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:12:49 #71
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_40022756
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:10 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jij wel
pi_40022757
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:10 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het spijt me, er valt niks meer te redden
pi_40023589
quote:

[..]

Wat ik me nu eigenlijk vooral afvraag is waarom je vegetariers hypocriet vind, alleen omdat sommige wel leren schoenen dragen enzo?
Doet eens lief!!!
pi_40023698
Ik denk trouwens dat het veel vaker voorkomt dat vleeseters zeggen "waarom eet je geen vlees, doe eens normaal" dan dat vegetariërs zeggen "je eet een dood dier, wat zielig".
pi_40023729
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:48 schreef m021 het volgende:
Ik denk trouwens dat het veel vaker voorkomt dat vleeseters zeggen "waarom eet je geen vlees, doe eens normaal" dan dat vegetariërs zeggen "je eet een dood dier, wat zielig".
ijs_beer fan!
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:54:57 #76
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40023871
Ik ben part-time vegetarier, krijg je met een vegetarische vriendin. En ik erger me ook dood aan de vleeseters die dan gaan zeiken als ik geen vlees eet als mijn vriendin erbij is.

Maar de mensen hier zijn nog wel veel grotere zeikerds. So what dat ze is verandert. Mensen veranderen in de loop der tijd, dus ook de keuze om vegetarier te zijn komt op gegeven moment ter discussie. En ja, dan kan je besluiten ermee op te houden. Dat heeft niks met zwak zijn te maken. Alsof iedereen die hierop zeikt altijd bij een eerder genomen besluit blijft. Dan zou zeker de helft nog steeds elke avond sesamstraat kijken want vroeger hadden ze besloten dat te doen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_40024781
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:44 schreef VliegendeVlieg het volgende:

[..]

Wat ik me nu eigenlijk vooral afvraag is waarom je vegetariers hypocriet vind, alleen omdat sommige wel leren schoenen dragen enzo?
bijvoorbeeld, of omdat velen wél vis eten. en omdat er vele vele dieren doodgaan bij het oogsten van soja-troep (ja, ik geloof maddox op zn woord).
of ze stampen wel zonder moeite een spin dood, etc etc.

en misschien dat jullie nooit jullie vegetarisme opdringen, in mijn ervaringen werd dat wél vaak gedaan. en dan niet alleen door pubertjes maar ook door volwassen vrouwen (ik ben pas één keer een vegetarische vent tegengekomen en dat was omdat zn vrouw vegetarisch is).
ze moeten altijd even informeren over dat het vlees dat ik eet ooit een dier was dat bruut werd afgeslacht blablabla jakkerdiejakkerdiejak je bent een ongevoelige lul.
of dan van die dozen die zo half jankend van je vandaan lopen omdat ze zogenaamd helemaal misselijk en ziek word van de geur van mijn broodje gehakt.

maarja als jullie niet zo zijn,
pi_40024841
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:54 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ben part-time vegetarier, krijg je met een vegetarische vriendin. En ik erger me ook dood aan de vleeseters die dan gaan zeiken als ik geen vlees eet als mijn vriendin erbij is.

Maar de mensen hier zijn nog wel veel grotere zeikerds. So what dat ze is verandert. Mensen veranderen in de loop der tijd, dus ook de keuze om vegetarier te zijn komt op gegeven moment ter discussie. En ja, dan kan je besluiten ermee op te houden. Dat heeft niks met zwak zijn te maken. Alsof iedereen die hierop zeikt altijd bij een eerder genomen besluit blijft. Dan zou zeker de helft nog steeds elke avond sesamstraat kijken want vroeger hadden ze besloten dat te doen.
ik vind dat nou debiel, waarom zou je opeens geen vlees eten wanneer je vriendin erbij is? ik neem aan dat ze wilt dat je gewoon geniet van de dingen die jij lekker vind. en anders is het een rotwijf en snap ik sowieso niet wat je met haar moet.

maarja, misschien ligt het wel aan mij... en al die andere mensen die dat raar van jou vinden.
pi_40024957
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:24 schreef Mustard_Man het volgende:

of ze stampen wel zonder moeite een spin dood, etc etc.
Dat is absoluut niet vergelijkbaar natuurlijk.

Ongedierte (muizen, vliegen, spinnen) doden is omdat ze je lastig vallen of omdat ze in je huis zitten (dwz inbreuk maken op je territorium, dat is in de vrije natuur ook een geldige reden om een dier te doden). Vegetariërs die geen vlees eten uit principe zijn dan ook niet tegen het doden van dieren in het algemeen, maar tegen de verschrikkelijke omstandigheden waarbij dieren worden gedood (bio-industrie).

Daarnaast is vegetarisme in beginsel een dieet en geen leefstijl. Aangezien schoenen geen etenswaren zijn heeft het al dan niet dragen van leren schoenen niks met vegetarisme te maken. Hoewel er veel mensen zijn die vanuit dezelfde bio-industriegedachtengang ook geen leer dragen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 juli 2006 @ 21:31:01 #80
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_40024977
Ik hou helemaal niet van vlees, maar ik eet het uit principe.

Groetjes,

Hans.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:31:36 #81
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40024991
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:25 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

ik vind dat nou debiel, waarom zou je opeens geen vlees eten wanneer je vriendin erbij is? ik neem aan dat ze wilt dat je gewoon geniet van de dingen die jij lekker vind. en anders is het een rotwijf en snap ik sowieso niet wat je met haar moet.

maarja, misschien ligt het wel aan mij... en al die andere mensen die dat raar van jou vinden.
Ik weet dat zij het niet fijn vindt als ik het doe, ook al mag ik het gewoon eten van haar (maar goed ook, zodra ze het me wil verbieden heeft ze ruzie en dat weet ze ). Maar het is sowieso niet alsof ik het echt mis, dus een echt probleem is het ook niet om het te laten en tegelijk haar een plezier te doen ermee.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_40025237
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:30 schreef m021 het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet vergelijkbaar natuurlijk.

Ongedierte (muizen, vliegen, spinnen) doden is omdat ze je lastig vallen of omdat ze in je huis zitten (dwz inbreuk maken op je territorium, dat is in de vrije natuur ook een geldige reden om een dier te doden). Vegetariërs die geen vlees eten uit principe zijn dan ook niet tegen het doden van dieren in het algemeen, maar tegen de verschrikkelijke omstandigheden waarbij dieren worden gedood (bio-industrie).

Daarnaast is vegetarisme in beginsel een dieet en geen leefstijl. Aangezien schoenen geen etenswaren zijn heeft het al dan niet dragen van leren schoenen niks met vegetarisme te maken. Hoewel er veel mensen zijn die vanuit dezelfde bio-industriegedachtengang ook geen leer dragen.
je territorium wij mensen nemen dan ook wel heeeeeeeeel veel ruimte in beslag. waar moeten die beesten anders heen? enne, je vind platgestampt worden geen gruwelijke dood dan? ik kan er persoonlijk geen traan om laten over hoe die beesten afgeslacht worden, zolang het maar dood op mn bordje verschijnt. tegen vervelende hippie-vegetariers is het ook leuk om provocerend te zeggen: 'hoe meer het beest geleden heeft, hoe lekkerder het smaakt.' maarja, ik ben dan ook misschien wel de eeuwige puber.

enne ik heb niks tegen de mensen die vegetarisch zijn om af te vallen hoor. ik heb het nu over de vegetariers die geen vlees eten omdat ze het zo zielig vinden voor de diertjes.
pi_40025293
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:01 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wil je me niet zo laten schrikken
Sowwy. Maar hij duikt toch overal op waar het woord 'vegetarisme' gebezigd wordt. Om dan vooral maar driehonderdmaal te benadrukken dat hij geen vegetariër is, maar veganist. Wat nog veel superieurder is.
pi_40025332
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sowwy. Maar hij duikt toch overal op waar het woord 'vegetarisme' gebezigd wordt. Om dan vooral maar driehonderdmaal te benadrukken dat hij geen vegetariër is, maar veganist. Wat nog veel superieurder is.
Ik als vega zijnde erger me mateloos aan hem .
ijs_beer fan!
pi_40025423
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:42 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik als vega zijnde erger me mateloos aan hem .
Toen ik nog vega was, ergerde ik me óók aan hem. En nu nog. Hij is het type vega dat vega's een slechte naam geeft. Erg jammer.
pi_40025465
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Toen ik nog vega was, ergerde ik me óók aan hem. En nu nog. Hij is het type vega dat vega's een slechte naam geeft. Erg jammer.
Ja precies .
Ben blij dat ik een medestander heb .
ijs_beer fan!
pi_40025522
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:45 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja precies .
Ben blij dat ik een medestander heb .
Ik denk dat je tientallen, zo niet honderden medestanders hebt op dit forum.
pi_40025643
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

grapjas

sinds mn moeder en mn zusje vegetariërs zijn geworden maak ik het volgende mee (vooral van mn zusje):
- tijdens het eten het verwijt naar mn kop gesmeten dat ik een moordenaar ben en dat dieren ook gevoel hebben.
- "IEW GATVER VLEES" reacties... ook lekker fijn respect voor de kok.
- verschrikkelijke vegetarische miskleunen op mn bord dat eten moet voorstellen...
- tofu en als ik dan zeg nee dank u ook nog de volgende zin: komop.. het is best lekker. nee=nee danku!
- bij maaltijden als mexicaanse wraps/lasagna/pasta etc of het vlees apart of totaal geen vlees mijn maaltijd wat doe je !!!

Bij dit soort mensen heb ik zoiets van: MENS!! jij wilt anders zijn.. ga dan niet zeiken verdomme! je verpest mijn eetlust
pi_40025781
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:50 schreef torpie het volgende:

[..]

grapjas

sinds mn moeder en mn zusje vegetariërs zijn geworden maak ik het volgende mee (vooral van mn zusje):
- tijdens het eten het verwijt naar mn kop gesmeten dat ik een moordenaar ben en dat dieren ook gevoel hebben.
- verschrikkelijke vegetarische miskleunen op mn bord dat eten moet voorstellen...
- tofu en als ik dan zeg nee dank u ook nog de volgende zin: komop.. het is best lekker. nee=nee danku!
- bij maaltijden als mexicaanse wraps/lasagna/pasta etc of het vlees apart of totaal geen vlees mijn maaltijd wat doe je !!!

Bij dit soort mensen heb ik zoiets van: MENS!! jij wilt anders zijn.. ga dan niet zeiken verdomme! je verpest mijn eetlust
Leg ze uit dat ondanks ze nu helemaal hip vega zijn, het niet betekent dat ze jou nu geen vlees meer hoeven te gunnen.
Een oplossing zou bijv. zijn je vlees zelf bakken, dan ben je er van verzekerd dat je elke dag een stukje vlees hebt.
ijs_beer fan!
pi_40025842
Mensen, gewoon allemaal overstappen op het carnetarisme
pi_40026208
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:39 schreef Mustard_Man het volgende:

enne, je vind platgestampt worden geen gruwelijke dood dan?

Heb je überhaupt een idee wat de bio-industrie inhoudt? Ik kan je verzekeren dat dat vele malen gruwelijker is dan eenvoudig platgestampt worden (waarbij dood meestal snel en ineens komt).
pi_40026371
quote:

[..]

grapjas

Da's minder ja.
pi_40026653
quote:

[..]

grapjas

Dat hoor je wel vaker ja dat als moeders vegetariër word ze het hele gezin meesleept. Maar dat hoeft ze bij ons niet te doen Verder 'ken' ik een jongen die ook echt helemaal hysterieus wordt als je vlees eet. DAT IS GEWOON EEN DOOD DIER! Ja, ben blij dat jij niet op mijn bord ligt, drol
pi_40027583
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:54 schreef ethiraseth het volgende:
Als iedereen daar vegetarisch eet dan is het wat de pot schaft, maar als er vlees beschikbaar is zou ik lekker mee eten... Wanneer ik wil dat zij bij mij die gehaktbal naar binnen duwt zou dat precies hetzelfde zijn.
pi_40027836
Dan zou ik eerder alleen biologisch vlees eten, offe wild.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:49:22 #96
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_40027900
Ik ben een vegetariër omdat ik vlees niet nodig heb om te overleven...Planten juist wel...
ha ha ha ha ha
pi_40027936
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef Ivatje het volgende:
Ik ben een vegetariër omdat ik vlees niet nodig heb om te overleven...Planten juist wel...
Dat je iets niet nodig hebt, vind ik een wat vreemd argument om het dan maar helemaal niet meer te eten. Ik kan ook zonder chocola en taart overleven, maar dat doe ik lekker niet.
pi_40027976
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef Ivatje het volgende:
Je kan ook op vitamine pillen gaan leven.
ijs_beer fan!
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:58:40 #99
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_40028285
Waarom eten mensen geen mensen dan? We hebben ook vlees...Het is niet eerlijk dat dieren opgegeten worden en mensen niet omdat het straafbaar is...Is zie geen verchil tuusen een mensenleven en een dierenleven, alsof ze minderwaardig zijn dan mensen...
ha ha ha ha ha
pi_40028345
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:58 schreef Ivatje het volgende:
Waarom eten mensen geen mensen dan? We hebben ook vlees...Het is niet eerlijk dat dieren opgegeten worden en mensen niet omdat het straafbaar is...Is zie geen verchil tuusen een mensenleven en een dierenleven, alsof ze minderwaardig zijn dan mensen...
Mensenvlees is taai en niet lekker.
Kanibalisme is natuurlijk ook een groot taboe. Daarbij is het te duur en niet etisch verantwoord om mensen te fokken voor eten.
ijs_beer fan!
pi_40028381
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
pi_40028403
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
ssssst
ijs_beer fan!
pi_40028587
quote:
Mensen die het verschil niet zien in een mensenleven of een dier zijn sowieso al van lotje-getikt. Gelijk ophangen of doodschieten die debiellen want dat zijn de toekomstige Pim killers.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_40028615
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:06 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Mensen die het verschil niet zien in een mensenleven of een dier zijn sowieso al van lotje-getikt. Gelijk ophangen of doodschieten die debiellen want dat zijn de toekomstige Pim killers.
Ik vind jou eigenlijk nog net iets zwakzinniger overkomen .
ijs_beer fan!
pi_40028620
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Kanibalisme is natuurlijk ook een groot taboe. Daarbij is het te duur en niet etisch verantwoord om mensen te fokken voor eten.
Ook een oorzaak voor prionziekten a la creutzfeld jakob, als het systematisch gebeurt. Eens een documentaire gezien over een volk dat dat deed en die verschijnselen vertoonde (en koeien eten vandaag de dag ook niet alleen maar plantaardig voedsel).
pi_40028634
Omdat dieren ook geen kannibalen zijn. (uitzonderingen bij voedsel tekorten)
pi_40028683
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef Henno het volgende:

[..]

Ook een oorzaak voor prionziekten a la creutzfeld jakob, als het systematisch gebeurt. Eens een documentaire gezien over een volk dat dat deed en die verschijnselen vertoonde (en koeien eten vandaag de dag ook niet alleen maar plantaardig voedsel).
Zo is creutzfeld jakob ook ontstaan en varkenspest ook als ik me niet vergis.
De beesten kregen/krijgen afvalvlees te eten, en daarom werder ze ziek.
ijs_beer fan!
pi_40028700
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef HPoi het volgende:
Omdat dieren ook geen kannibalen zijn. (uitzonderingen bij voedsel tekorten)
Niet alleen bij voedseltekorten hoor .
ijs_beer fan!
pi_40028716
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind jou eigenlijk nog net iets zwakzinniger overkomen .
Ga jij nu maar vis of een wortel eten.
pi_40028734
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

Niet alleen bij voedseltekorten hoor .
Ja, mislukte baby's vreten ze ook op. Nog meer?
pi_40028740
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:07 schreef m021 het volgende:

[..]

Heb je überhaupt een idee wat de bio-industrie inhoudt? Ik kan je verzekeren dat dat vele malen gruwelijker is dan eenvoudig platgestampt worden (waarbij dood meestal snel en ineens komt).
oh ok, dan is het natuurlijk goed! in afrika worden vele mensen afgeslacht door warlords, dus dat ik af en toe een bejaarde neersteek in het park is helemaal niet zo erg!

ook leuk dat je alleen op die zin reageert, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht.
pi_40028776
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:09 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja, mislukte baby's vreten ze ook op. Nog meer?
Een zwarte weduwe bijvoorbeeld?
Ik zal speciaal voor jou nog wat voorbeeldjes zoeken .
ijs_beer fan!
pi_40028800
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:09 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Ga jij nu maar vis of een wortel eten.
Ik eet geen vis lieveschat .
ijs_beer fan!
pi_40028832
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:11 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een zwarte weduwe bijvoorbeeld?
Ik zal speciaal voor jou nog wat voorbeeldjes zoeken .
Ohja. Nou, maar dat komt omdat er dan effe niks anders voorhanden is.

Maarre je hoeft niks te zoeken hoor. Of gaat dat bij de onderbouwing horen dat mensen ook mensen mogen eten?
pi_40028874
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:12 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ohja. Nou, maar dat komt omdat er dan effe niks anders voorhanden is.

Maarre je hoeft niks te zoeken hoor. Of gaat dat bij de onderbouwing horen dat mensen ook mensen mogen eten?
Neen, want ik zei net nog dat kanibalisme onder mensen not done is.
Behalve bij een aantal stammen dan.
ijs_beer fan!
pi_40028908
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:13 schreef NanKing het volgende:

[..]

Neen, want ik zei net nog dat kanibalisme onder mensen not done is.
Behalve bij een aantal stammen dan.
ok dan.
pi_40028931
quote:
heb jij weleens een mier gedood? een spin? een mug? een muis? een vlieg?

maar dat zijn dan volgens jou dan zeker wél weer lagere diersoorten.
pi_40028967
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Boedhistische monniken doden geen dieren, niet eens eens een mier.
ijs_beer fan!
pi_40028989
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Kijk uit voor de huismijten in je matras.
pi_40029016
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:11 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik eet geen vis lieveschat .
Goedzo, het is ook zo zielig voor die beessies.

Valt me trouwens wel op dat 90% van de vegetariers/veganisme figuren vrouwelijk zijn.
Waarom? Is dat omdat de man gewoon schijt heeft aan die onzin of omdat de vrouw zo'n voorliefde voor de natuur heeft?
pi_40029018
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:16 schreef HPoi het volgende:

[..]

Kijk uit voor de huismijten in je matras.
Daarom hang ik ook altijd ipv liggen op een matras .
ijs_beer fan!
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:25:01 #122
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40029379
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:16 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Goedzo, het is ook zo zielig voor die beessies.

Valt me trouwens wel op dat 90% van de vegetariers/veganisme figuren vrouwelijk zijn.
Waarom? Is dat omdat de man gewoon schijt heeft aan die onzin of omdat de vrouw zo'n voorliefde voor de natuur heeft?
En het is niet stoer, een mannelijke vegetarier is natuurlijk automatisch een mietje. Een echte man drinkt bier en eet vlees.
pi_40029482
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En het is niet stoer, een mannelijke vegetarier is natuurlijk automatisch een mietje. Een echte man drinkt bier en eet vlees.
klopt.
pi_40029515
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:39 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

je territorium wij mensen nemen dan ook wel heeeeeeeeel veel ruimte in beslag. waar moeten die beesten anders heen? enne, je vind platgestampt worden geen gruwelijke dood dan? ik kan er persoonlijk geen traan om laten over hoe die beesten afgeslacht worden, zolang het maar dood op mn bordje verschijnt. tegen vervelende hippie-vegetariers is het ook leuk om provocerend te zeggen: 'hoe meer het beest geleden heeft, hoe lekkerder het smaakt.' maarja, ik ben dan ook misschien wel de eeuwige puber.

enne ik heb niks tegen de mensen die vegetarisch zijn om af te vallen hoor. ik heb het nu over de vegetariers die geen vlees eten omdat ze het zo zielig vinden voor de diertjes.
Toch ben je dan wel een lul.
Het is maar net waar je om geeft.

Als jij bv geeft om een auto, bijv een bepaald model porsche waar je een moord voor zou plegen...
En ik hecht er totaal geen waarde aan maar ja ik had 'm gekocht en ik ga het voor jou ogen in elkaar beuken met een grote hamer. Ik heb toch genoeg geld en morgen koop ik een andere
pi_40029591
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:28 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Toch ben je dan wel een lul.
Het is maar net waar je om geeft.

Als jij bv geeft om een auto, bijv een bepaald model porsche waar je een moord voor zou plegen...
En ik hecht er totaal geen waarde aan maar ja ik had 'm gekocht en ik ga het voor jou ogen in elkaar beuken met een grote hamer. Ik heb toch genoeg geld en morgen koop ik een andere
jeetje wat erg
pi_40029662
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:27 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

klopt.
Best een latente homo, als je bier en vlees nodig hebt om je mannenlijkheid te erkennen. .
ijs_beer fan!
pi_40029763
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:32 schreef NanKing het volgende:

[..]

Best een latente homo, als je bier en vlees nodig hebt om je mannenlijkheid te erkennen. .
niet alleen vlees en bier, ook nog een paar grote ballen en een genotsknots tussen je benen. ohja, en borsthaar.
pi_40029771
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja.
pi_40029777
Is dat nou lekker zo'n vegaburger?

Ik heb er weleens 1 op, een groenteburger ofzo. Smaakt erg uh ja, erg smakeloos.
pi_40029816
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:30 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

jeetje wat erg
Tja, ik weet niet waar je om geeft.
200 potten mosterd op de grond smijten, helpt dat?
pi_40029848
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:36 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

En dan keihard erop stampen!
pi_40029860
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:36 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

waag het niet
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:40:48 #133
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40029944
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:35 schreef HPoi het volgende:

Ik heb er weleens 1 op, een groenteburger ofzo. Smaakt erg uh ja, erg smakeloos.
Sommige zijn wel lekker, vind ik zelf.

Maar ik ben dus geen vegetariër, eet alleen maar weinig soorten vlees. Alleen kip, worst, af en toe eens lamsvlees. (Ik vind varkensvlees en biefstuk niet te vreten, eigenlijk...) Dan is een van die lekkere vegaburgers wel eens leuk als afwisseling. Zeker degene met kaas erin.
---verdwijnt---
pi_40029974
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:40 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Sommige zijn wel lekker, vind ik zelf.

Maar ik ben dus geen vegetariër, eet alleen maar weinig soorten vlees. Alleen kip, worst, af en toe eens lamsvlees. (Ik vind varkensvlees en biefstuk niet te vreten, eigenlijk...) Dan is een van die lekkere vegaburgers wel eens leuk als afwisseling. Zeker degene met kaas erin.
Ok. Altijd handig om te weten als die dingen in de aanbieding zijn.
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:44:14 #135
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40030037
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:41 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ok. Altijd handig om te weten als die dingen in de aanbieding zijn.
Hangt trouwens ook heel hard af van het merk dat je koopt. Van sommige merken vind ik ook dat ze voornamelijk smakeloze dingen maken. Beetje uitproberen dus, als je er zin in zou hebben.
---verdwijnt---
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:57:14 #136
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_40030406
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:52 schreef Isegrim het volgende:
Hitler at soms tijden geen vlees wegens darmproblemen. Dat zou ik niet als 'vegetarisme' classificeren. Er kwam geen overtuiging bij kijken.
Hitler was overtuigd vegetariër. Hij vond vlees op je bord alsof je lijk op je bord had. Hij vond vlees = moord. Serieus.

OT: de reden waarom die trut ineesn wel vlees ging eten is behoorlijk zielig. je kan van inzicht veranderen, maar dit is een heel oppervlakkige reden.

Zelf ben ik ovewrtuigd omnivoor, maar heb geen enkel probleem vegetariërs. geen vlees eten is een emotionele keus (zielig voor dieren), dat acepteer ik.
Ik ga alleen stijgeren als ze er wetenschappelijke argumenten voor willen geven. Zijn er niet, hoeft ook niet. Eet gewoon geen vleesch.

Veganisten vind ik wel vervelend: superfanatiek, maar met geen enkel inzicht over de dieren die zgn. "uitgebuit' worden, noch over het menselijk lichaam.
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:09:33 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_40030885
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

Boedhistische monniken doden geen dieren, niet eens eens een mier.
Klopt, maar die mensen zijn niet per definitie veganistisch/vegetarisch trouwens.

Zelf ben ik zowat vegetarisch opgegroeid. Eten wat de pot schaft; vegetarisch en biologisch (vroegah toen het nog niet hip was en best smerig). Alleen bij vriendjes en oma kreeg ik vlees.

Ik heb best veel vrienden die vegetarisch of veganistisch zijn. Zelfs een veganistische maaltijd kan heel goed smaken, maar is voor veel mensen nauwlijks voor te stellen. Dat kan zelfs zonder soya en tofu geloof het of niet.

Vlees is echt lekker en ben nu dus ook volwaardig vleeseter, maar ik pas me wel aan aan de situatie. In India heel veel veganistisch gegeten. In Argentinie heb ik nauwlijks iets anders gegeten dan biefstuk.

Ik eet wat ik lekker vind.
reset
pi_40031094
Is het vegetariers bashen een sport hiero op Fok of zo? Ik eet ook geen vlees, wel vis & eieren/kaas etc, ben ik nou een links watje of zo?
pi_40031168
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:14 schreef Rnnz het volgende:
Is het vegetariers bashen een sport hiero op Fok of zo? Ik eet ook geen vlees, wel vis & eieren/kaas etc, ben ik nou een links watje of zo?
Nee, links bashen schijnt het te zijn. En daar worden vega's dan ook onder geschaart.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:34:25 #140
17548 Dr.Death
pi_40031852
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:14 schreef Rnnz het volgende:
Nee, maar veel mensen hiero hebben negatieve ervaringen met de zendingsdrang van sommige vegetariërs..en dat heeft zo 'n weerslag op het beeld vd groep vegetariërs als geheel.
pi_40032010
Over één kam scheren dus
pi_40032052
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:16 schreef Chr1st1aan het volgende:

Nee, dat is omdat jij onzin verkondigt.

Ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat de verhouding man/vrouw onder vegetariërs gewoon 50/50 is. Tenzij Azië (dat voor een groot deel uit vegetarische culturen bestaat) aanzienlijk meer vrouwen dan mannen heeft natuurlijk.

Maar ach, wat doe ik hier eigenlijk nog. Alsof vegetariërs deze discussie ooit gaan winnen. Let's face it: jezelf als vleeseter beter achten dan vegetariërs is gewoon een vorm van xenofobie. En dat is niet te genezen. Dag zielige vleeseters! (en mosterdliefhebbers)
pi_40032211
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:39 schreef m021 het volgende:

Maar ach, wat doe ik hier eigenlijk nog. Alsof vegetariërs deze discussie ooit gaan winnen. Let's face it: jezelf als vleeseter beter achten dan vegetariërs is gewoon een vorm van xenofobie. En dat is niet te genezen. Dag zielige vleeseters! (en mosterdliefhebbers)
Laat je toch niet zo opnaaien .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:57:17 #144
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40032725
quote:

[..]

Nee, dat is omdat jij onzin verkondigt.

Ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat de verhouding man/vrouw onder vegetariërs gewoon 50/50 is. Tenzij Azië (dat voor een groot deel uit vegetarische culturen bestaat) aanzienlijk meer vrouwen dan mannen heeft natuurlijk.

Ik heb me eerlijk gezegd, net zoals iemand hierboven, alleen maar geërgerd aan een vroegere vriend van me die veganist was in zijn puberjaren, naar hardcore(metal) luisterde, "straight-edge" was (dwz geen alcohol drinken, een trend in het Amerikaanse hardcore-milieu toen), en die visie idd ook overal opdrong. Het is toch wel een speciale subcultuur voor sommigen hoor.

Maar ik heb hem uiteindelijk ook maar laten zijn wie hij is, en een paar jaar geleden zag ik hem stomdronken op een caféterras zitten. Daar ging de grootse Puberfilosofie over De Zin Van Het Leven.
---verdwijnt---
pi_40033171
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:35 schreef HPoi het volgende:

Op zich wil ik best weleens een blinde test doen tussen zo'n Valess ding en een echte hamburger. Het wordt geadverteerd als of het verschil niet te proeven is, maar als doorgewinterde vleeseter zou ik het moeten kunnen onderscheiden dunkt me.
pi_40033195
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 01:09 schreef Henno het volgende:

[..]

Op zich wil ik best weleens een blinde test doen tussen zo'n Valess ding en een echte hamburger. Het wordt geadverteerd als of het verschil niet te proeven is, maar als doorgewinterde vleeseter zou ik het moeten kunnen onderscheiden dunkt me.
Bij kassa hebben ze zo'n test gedaan.
Iedereen dacht dat ze een kipschnitzel of een visburger aten .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 02:40:00 #147
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_40035927
quote:
Let's face it: jezelf als vleeseter beter achten dan vegetariërs is gewoon een vorm van xenofobie.
En andersom geldt dat niet zeker?
pi_40037881
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:57 schreef Dr.Death het volgende:

[..]

Hitler was overtuigd vegetariër. Hij vond vlees op je bord alsof je lijk op je bord had. Hij vond vlees = moord. Serieus.
Geef me daar maar eens een betrouwbare bron van dan. Hij at slechts bij tijd en wijle geen vlees, o.a. op doktersadvies.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 06:26:04 #149
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40037969
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 01:09 schreef Henno het volgende:

[..]

Valess is prima te eten. Ik was ook een overtuigd altijd-vlees-bij-de-maaltijd-eter, maar valess hielp me door mn eerste lading vegetarische maaltijden.
pi_40054005
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 06:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Valess is prima te eten. Ik was ook een overtuigd altijd-vlees-bij-de-maaltijd-eter, maar valess hielp me door mn eerste lading vegetarische maaltijden.
Ik kreeg laatst ook zo'n vegetarische burger voorgeschoteld. Ik nog vragen, is die vegetarisch? Nee hoor Ik eten:

Smerig was die
pi_40054174
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:02 schreef DuranK het volgende:

[..]

Ik kreeg laatst ook zo'n vegetarische burger voorgeschoteld. Ik nog vragen, is die vegetarisch? Nee hoor Ik eten:

Smerig was die
Waarom moeten die dingen dan ook op een echter burger lijken accepteer dan gewoon dat het geen vlees is
pi_40054298
ff mijn sig op een ander forum erbij pakken hoor:

<green> We vegetarians love the environment. carnivores are sick freaks.
<Frank> How can vegetarians possibly love the environment.. you keep eating all the fucking plants
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
  vrijdag 21 juli 2006 @ 18:32:06 #153
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40054645
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef dafjedaf het volgende:
Ik ben ook anderhalf jaar vegetarier geweest. Ik was ziek en de dokters vonden niets, en zo'n homeokruidenkwakzalver zei dat ik vast weer gezond zou worden als ik vegetarier werd. En natuurlijk ik was 14 en vond het ineens ook vreselijk zielig voor de beestjes en ging me dr in verdiepen enzo. Maar ja ik werd dus wel zieker en zieker. Kwam ik uiteindelijk bij een internist, bleek dat ik een spierziekte had doordat ik een tekort had aan een stofje wat het menselijk lichaam uit vlees haalt.

VLEES
dat is wel een ernstig verhaal

maar veggies en vega's al helemaal, die zien er gewoon niet gezond uit... en al helemaal die hypocriete apen die geen vlees eten maar wel vis; zeg dan gewoon dat je een aangepast dieet volgt omdat je niet van vlees houdt, maar ga niet panisch doen als je voer toevallig in de verste verte toch nog iets van dierlijke producten bevat
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_40054959
Ah, daar is de man die komt vertellen hoe hypocriet het allemaal wel niet is .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:37:21 #155
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40056182
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:44 schreef NanKing het volgende:
Ah, daar is de man die komt vertellen hoe hypocriet het allemaal wel niet is .
niet alleen dat, het is ook gewoon ongezond, maar dat proberen veggies te ontkennen door te zeggen dat ze geen dierlijke vetten binnen krijgen
voelde je je soms aangesproken?
pi_40057148
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 19:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

niet alleen dat, het is ook gewoon ongezond, maar dat proberen veggies te ontkennen door te zeggen dat ze geen dierlijke vetten binnen krijgen
voelde je je soms aangesproken?
Ik ben idd erg ongezond . Je hebt uiteraard helemaal gelijk .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:24:12 #157
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057167
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:23 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik ben idd erg ongezond . Je hebt uiteraard helemaal gelijk .
altijd fijn als mensen het met elkaar eens zijn
pi_40057180
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:24 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

altijd fijn als mensen het met elkaar eens zijn
Goed he .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:25:10 #159
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057190
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:24 schreef NanKing het volgende:

[..]

Goed he .
ja, trouwen? moet je wel weer carni/omni worden hoor
pi_40057206
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:25 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ja, trouwen?
Is goed
ijs_beer fan!
pi_40057212
Behalve dat carni dan he .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:26:23 #162
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057219
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:25 schreef NanKing het volgende:

[..]

Is goed
heb dinsdag tijd.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:26:49 #163
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057227
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:26 schreef NanKing het volgende:
Behalve dat carni dan he .
omni kan ik ook wel mee leven
pi_40057238
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:26 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

heb dinsdag tijd.
Helaas ik niet .
Dinsdag moet ik groentenburgers bakken.
ijs_beer fan!
pi_40057241
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:26 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

omni kan ik ook wel mee leven
Ik niet .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:28:05 #166
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057254
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:27 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik niet .
hoeft ook niet, ik ben carni.
pi_40057269
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:28 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

hoeft ook niet, ik ben carni.
Dat heft elkaar weer op he .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:28:53 #168
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057271
quote:

[..]

Helaas ik niet .
voor de hond?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:29:42 #169
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057290
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dat heft elkaar weer op he .
nee, carni's zijn sterker, al die vitamine K en creatine enzo, weet je.
pi_40057292
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:28 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

voor de hond?
De hond eet gewoon vlees lieve schat .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:30:44 #171
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057311
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:29 schreef NanKing het volgende:

[..]

De hond eet gewoon vlees lieve schat .
tja, je kunt hem niet kwalijk nemen slim te zijn en smaak te hebben.
pi_40057313
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:29 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

nee, carni's zijn sterker, al die vitamine K en creatine enzo, weet je.
Ik heb vitamine K genoeg, ik rook
ijs_beer fan!
pi_40057330
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:30 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

tja, je kunt hem niet kwalijk nemen slim te zijn en smaak te hebben.
Je kunt het hem ook niet kwalijk nemen dat het eigenlijk een zij is .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:31:46 #174
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057341
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:30 schreef NanKing het volgende:

[..]

had liever dat je pijpte
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:32:22 #175
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057359
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:31 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je kunt het hem ook niet kwalijk nemen dat het eigenlijk een zij is .
jawel, iedereen heeft zo haar fouten.
pi_40057375
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

had liever dat je pijpte
Doar doe ik niet aan, ook niet als we getrouwd zijn .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:33:15 #177
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057383
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:30 schreef NanKing het volgende:

[..]

en trouwens, daar trek je alleen maar nicotine, teer en een grafbek uit, geen vitamines.
pi_40057387
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:32 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

jawel, iedereen heeft zo haar fouten.
Ach, als we die maar zo nu en dan erkennen he
ijs_beer fan!
pi_40057399
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en trouwens, daar trek je alleen maar nicotine, teer en een grafbek uit, geen vitamines.
Nog nooit gehoord van Vitamine K?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:34:22 #180
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057405
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Doar doe ik niet aan, ook niet als we getrouwd zijn .
je zult toch je vitamientjes en eiwitjes binnen moeten krijgen, beter zo dan niet door sigaretten.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:35:05 #181
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057426
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ach, als we die maar zo nu en dan erkennen he
oh maar ik ben ook de eerste die ze erkent hoor.
moet ik ze wel eerst maken natuurlijk
pi_40057436
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:34 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

je zult toch je vitamientjes en eiwitjes binnen moeten krijgen, beter zo dan niet door sigaretten.
Die krijg ik wel binnen heur .
ijs_beer fan!
pi_40057444
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:35 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

oh maar ik ben ook de eerste die ze erkent hoor.
moet ik ze wel eerst maken natuurlijk
Idem
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:38:03 #184
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057488
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:36 schreef NanKing het volgende:

[..]

Idem
quote:

[..]

Helaas ik niet .
q.n.e.d.
pi_40057507
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:38 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

[..]

q.n.e.d.
De meeste fouten zijn natuurlijk subjectief . Zie daar je eerste fout .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:39:51 #186
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057527
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:39 schreef NanKing het volgende:

[..]

De meeste fouten zijn natuurlijk subjectief . Zie daar je eerste fout .
er is niks subjectiefs aan de waarneming dat jij zegt dat je groentenburgers gaat bakken.
pi_40057569
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

er is niks subjectiefs aan de waarneming dat jij zegt dat je groentenburgers gaat bakken.
Maar wel dat jij insinueert dat het een fout is .
ijs_beer fan!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:44:13 #188
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40057603
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:41 schreef NanKing het volgende:

[..]

Maar wel dat jij insinueert dat het een fout is .
neen, immers is het vega- en veggie-gedrag gelinked aan ongezonde levensstijl t.o.v. het normale diverse en gevarieerde dieet; dat is een medisch feit.

+ ik verkondig slechts feiten en anders wel meningen die als weergave van de werkelijkheid dienen te worden beschouwd.

en nu ga ik eventjes verder met m'n werk, tot later wellicht.

dixi.
pi_40057660
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:44 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

neen, immers is het vega- en veggie-gedrag gelinked aan ongezonde levensstijl t.o.v. het normale diverse en gevarieerde dieet; dat is een medisch feit.

+ ik verkondig slechts feiten en anders wel meningen die als weergave van de werkelijkheid dienen te worden beschouwd.

en nu ga ik eventjes verder met m'n werk, tot later wellicht.

dixi.
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf. Als jij als vega zijnde geen groeten eet, geen eiwitten tot je neemt, en niet op je ijzergehalte let ben je idd ongezond bezig.

Daarbij, als vleeseter zijnde ben je net zo fout als je niet gevarieerd eet.
Je kunt ontzettend gevarieerd eten als vega zijnde en gezond zijn, en ook dat vaker wetenschappelijk bewezen .

Werkse .
ijs_beer fan!
pi_40058242
wat pas echt vervelend is, is wanneer mensen niet goed opletten wanneer ze bitterballen en dergelijke snacks kopen, en dan wanneer het op tafel is neergezet en je er een hap uit neemt blijkt het een groentebal te zijn
  vrijdag 21 juli 2006 @ 21:15:25 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40058292
quote:

[..]

En ze kan niet koken.
pi_40070154
Ik heb niks tegen vega's, maar als je met ze op stap gaat is het toch wel zo verschrikkelijk irritant...

Heb je een uitje, lijkt het ze een leuk idee om vegetarisch te eten, ga je op vakantie met ze, willen ze een NIEUW mes omdat het mes het vlees aangeraakt heeft. Dat voortdurende geleuter dat soja-vlees toch echt net zo lekker is, en of je even ergens anders kunt gaan zitten met dat dode dier op je bord. Het ergste zijn nog klassenuitjes waar je vegetariers, veganisten, en weet ik veel wat voor bullshitfiguren je naast de gewone mensen hebt. Daar moet dus allemaal speciaal voor gekookt worden.

Rot toch op, als jij er schik mee hebt dat je een fucking vega bent, dat moet je dat zelf weten, maar ik wil er geen kut mee te maken hebben
pi_40070184
dubbel
[/quote]
pi_40070215
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:37 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb niks tegen vega's, maar als je met ze op stap gaat is het toch wel zo verschrikkelijk irritant...

Heb je een uitje, lijkt het ze een leuk idee om vegetarisch te eten, ga je op vakantie met ze, willen ze een NIEUW mes omdat het mes het vlees aangeraakt heeft. Dat voortdurende geleuter dat soja-vlees toch echt net zo lekker is, en of je even ergens anders kunt gaan zitten met dat dode dier op je bord. Het ergste zijn nog klassenuitjes waar je vegetariers, veganisten, en weet ik veel wat voor bullshitfiguren je naast de gewone mensen hebt. Daar moet dus allemaal speciaal voor gekookt worden.

Rot toch op, als jij er schik mee hebt dat je een fucking vega bent, dat moet je dat zelf weten, maar ik wil er geen kut mee te maken hebben
OF

"NEEEE!! niet in die pan bakken!! Daar heb je net vlees in gebakken!!"
  zaterdag 22 juli 2006 @ 21:11:41 #195
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_40086336
De albertheijn vega burgers (en dan niet van die groente fantasie dingen maar de burgers die op the real thing problemen te lijken) zijn mijns inziens superieur aan een "echt" hamburger. best vreemd. (dat jullie het even weten).
  zaterdag 22 juli 2006 @ 21:23:25 #196
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_40086597
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
owww zo herkenbaar
pi_40087410
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:44 schreef dr.dunno het volgende:

Ik had eigenlijk gezegd dat ik hier niet meer zou reageren, maar ik kan het niet laten hier iets over te zeggen.

Namelijk:

Dat vleeseters niet geloven in de onderzoeken die zeggen dat vegetarisch eten gezonder is, OK. Dat er echter mensen zijn die de boel omdraaien en zeggen dat onderzoek uitwijst dat vlees eten gezonder is:

Noem mij 1 wetenschappelijk onderzoek waar uit is gekomen dat vlees eten gezonder is en ik neem mijn woorden terug. En ik denk dat ik met vrij grote zekerheid kan zeggen dat ik mijn woorden dus niet hoef terug te nemen.
pi_40089164
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:57 schreef m021 het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk gezegd dat ik hier niet meer zou reageren, maar ik kan het niet laten hier iets over te zeggen.

Namelijk:

Dat vleeseters niet geloven in de onderzoeken die zeggen dat vegetarisch eten gezonder is, OK. Dat er echter mensen zijn die de boel omdraaien en zeggen dat onderzoek uitwijst dat vlees eten gezonder is:

Noem mij 1 wetenschappelijk onderzoek waar uit is gekomen dat vlees eten gezonder is en ik neem mijn woorden terug. En ik denk dat ik met vrij grote zekerheid kan zeggen dat ik mijn woorden dus niet hoef terug te nemen.
Vitamine B12 is de belangrijkste vitamine voor wie vegetarisch of veganistisch eet.

Vitamine B12 kent net als de meeste voedingsstoffen een dierlijke en een plantaardige oorsprong. De B12 van dierlijke oorsprong is waarschijnlijk de enige die echt functioneel is voor het lichaam.

Vitamine B12 heeft in het lichaam verschillende functies. Het is nodig voor de vorming van rode bloedcellen en DNA. Ook zorgt vitamine B12 voor een goede werking van het zenuwstelsel.
Het lichaam bevat naar schatting een voorraad van 5 milligram vitamine B12. Dit is hoofdzakelijk opgeslagen in de lever. Indien de voeding te weinig vitamine B12 levert, spreekt het lichaam de reserve in de lever aan. Het wordt dan ook pas na lange tijd duidelijk dat er sprake is van een tekort aan vitamine B12 in de voeding.

Opname in het lichaam
Voor opname in het lichaam is vitamine B12 afhankelijk van een stof die in de maag wordt gevormd. Deze stof wordt intrinsieke factor genoemd. Indien intrinsieke factor niet of in onvoldoende mate aanwezig is, ontstaat er een vitamine B12 tekort in het lichaam. Een tekort aan vitamine B12 kan echter ook ontstaan als de voeding te weinig vitamine B12 levert.

Vitamine B12 van plantaardige oorsprong
De vitamine B12 die in plantaardige producten voorkomt, lijkt qua structuur op de B12 in dierlijke producten. Echter, de van oorsprong plantaardige vitamine B12 functioneert niet zoals die van dierlijke oorsprong in het lichaam. Dierlijke vitamine B12 is nodig voor de eerder genoemde functies van deze vitamine.

Van zeewieren en algen wordt beweerd dat dit goede plantaardige bronnen van vitamine B12 zouden zijn. Deze producten bevatten wel een vorm van vitamine B12, maar niet de voor de mens functionele vorm.
pi_40090363
HAHA vrij kansloos. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat iemand nep vegetarier is, maar nee meneer moet vertellend dat die met een breezermuts heeft gepraat, jongen ben je nu serieus stoer aan het doen vanwege het feit dat iemand tegen je praat? Laffe herder!
pi_40091007
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:09 schreef HPoi het volgende:

- stukje verdraaide feiten -
Het is waar dat vitamine B12 (evenals bijvoorbeeld Omega 3-vetzuren) beter uit dierlijke bronnen kan worden gehaald door het menselijk lichaam. Echter, de bewering dat plantaardige B12 niet zou werken slaat nergens op. Er is een extra stap nodig om het om te zetten naar een functionele vorm, dat is alles.

Ik ben zelf een van de vele levende bewijzen hiervan. Ik ben al mijn hele leven vegetariër en heb nooit iets anders dan plantaardige B12 opgenomen (dierlijke producten eet ik niet en ik gebruik ook geen B12-supplementen). Toch leef ik gewoon. Dat zou knap zijn als werkzame B12 alleen uit dieren kan worden gehaald, want vitamine B12-deficiëntie is dodelijk.
pi_40096979
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:11 schreef xprotagonistx het volgende:
De albertheijn vega burgers (en dan niet van die groente fantasie dingen maar de burgers die op the real thing problemen te lijken) zijn mijns inziens superieur aan een "echt" hamburger. best vreemd. (dat jullie het even weten).
Ik weet welke je bedoelt (met die grillstreepjes) en die zijn inderdaad heel goed.
pi_40099594
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:19 schreef m021 het volgende:

[..]

Het is waar dat vitamine B12 (evenals bijvoorbeeld Omega 3-vetzuren) beter uit dierlijke bronnen kan worden gehaald door het menselijk lichaam. Echter, de bewering dat plantaardige B12 niet zou werken slaat nergens op. Er is een extra stap nodig om het om te zetten naar een functionele vorm, dat is alles.

Ik ben zelf een van de vele levende bewijzen hiervan. Ik ben al mijn hele leven vegetariër en heb nooit iets anders dan plantaardige B12 opgenomen (dierlijke producten eet ik niet en ik gebruik ook geen B12-supplementen). Toch leef ik gewoon. Dat zou knap zijn als werkzame B12 alleen uit dieren kan worden gehaald, want vitamine B12-deficiëntie is dodelijk.
Is toevallig wel van de Nederlandse Vereniging van Vegetariers.

Maar goed, snack maar lekker verder uit dat bakje ui met wortel.
  zondag 23 juli 2006 @ 12:53:41 #203
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_40100811
Ben ik toch even benieuwd. De stof die ik dus uiteindelijk zo erg te kort kwam dat ik niet meer kon lopen, heet carnitine. De naam zegt het al zo'n beetje: het zit eigenlijk alleen in vlees (in fatsoenlijke concentraties).

Waar halen de veggies en de vega's hier hun carnitine vandaan? Vitamines zullen vast ook wel in nootjes en zaadjes en plantjes voorkomen, maar er zit meer in vlees dan alleen vitaminen.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_40101609
~

[ Bericht 100% gewijzigd door heiden6 op 23-07-2006 13:20:44 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40101659
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:53 schreef dafjedaf het volgende:
Ben ik toch even benieuwd. De stof die ik dus uiteindelijk zo erg te kort kwam dat ik niet meer kon lopen, heet carnitine. De naam zegt het al zo'n beetje: het zit eigenlijk alleen in vlees (in fatsoenlijke concentraties).

Waar halen de veggies en de vega's hier hun carnitine vandaan? Vitamines zullen vast ook wel in nootjes en zaadjes en plantjes voorkomen, maar er zit meer in vlees dan alleen vitaminen.
Blijkbaar kun je het ook prima ergens anders vandaan halen, anders zou zo ongeveer driekwart van de Indiase bevolking ernstig ziek moeten zijn, om maar eens een voorbeeld te noemen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carnitine

Overigens zit het dus niet in vlees, maar maakt je lichaam het zelf met behulp van en andere stof.
pi_40103099
ik ben ook vegetatrier, al 9 jaar maar niet uit principe.
Ik kan me niet herinneren dat ik vlees eten ooit lekker vond. Ik vond enkel de kruiden, de curry de mostard de ketchup etc. lekker.
Ik heb nog overwogen om sommige vleesproducten wel te gaan eten, maar dit werkt niet.
Niemand neemt je dan serieus en er zal dan ook nooit rekening met je worden gehouden.

Ik eet wel vis (ook niet alle soorten btw) en bijv. garnalen en mosselen enzo. Ik heb ook wel eens, omdat ik geen keus had en ik me niet ga aanstellen en honger lijden, vlees gegeten dat in bijv. koude schotel zat, dit bewees dan weer voor mij dat ik het echt niet lekker vind.

Uit principe zou ik nooit vegetarier zijn geworden. Ik denk ook niet dat het veel effect heeft namelijk.
Ik vind het wel belangrijk dat de dieren die geslacht worden geen onnodige pijn lijden, maar ik denk dat ieder mens dit wel vind. Maar ik heb hier geen invloed op en ga me hier dus niet onnodig druk over maken.

Ik vind het vervelend dat alle mensen automatisch denken dat ik wel uit principe vegatarier ben, ook als ik dit heb uitgelegd vergeten ze het steeds opnieuw en opnieuw dat zij mij niet hebben met: vind je dat niet zielig dat ik een dier opeet etc.

Ik vind de producten van Valless niet te vreten en ook niet lijken op vleessmaak.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:36:08 #207
17548 Dr.Death
pi_40373741
Het is een feit dat veel veganisten een "vegan back" ontwikkelen vanwege een gebrek aan dierlijke B12. Hiermee wordt bedoeld de verstramming van de rug en andere spieren.
Sommigen hiervan zijn er trots op. Bij echt langdurig gebrek aan dierlijke B12 kan dit verergeren. bedlegerigheid en zelfs aangetast gezichtsvermogen kunnen het gevolg zijn. Deze klachten verdwijnen echter in korte tijd nadat de patient weer dierlijke B12 tot zich heeft genoemen.

De veganisten die liever gezond blijven, slikken vaak B12 preparaten, al zul je ze hierover natuurlijk niet luidkeels horen roepen
(persoonlijk lijkt het mij dan nog beter eens een eitje te nemen, wat zo'n B12 preparaat komt niet alleen van een dier af, maar is natuurlijk ook eerst getest op dieren..maar goed, ik zal wel weer niet principieel genoeg denken..)

meer info: http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/HOOFD16.HTM
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:52:19 #208
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40374011
Ik kan me voorstellen je dat geen vlees eet van de bio-industrie. Maargoed, scharrelkoeien, scharrelpaarden, scharrelvarkens, why not?! Ze hebben een prima leven gehad, die beesten hebben echt geen idee dat ze opgegeten worden hoor.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:54:55 #209
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_40374041
Een BrEeZaH die geen vlees eet. Het moet niet gekker worden
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_40376037
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:36 schreef Dr.Death het volgende:
Het is een feit dat veel veganisten een "vegan back" ontwikkelen vanwege een gebrek aan dierlijke B12. Hiermee wordt bedoeld de verstramming van de rug en andere spieren.
Sommigen hiervan zijn er trots op. Bij echt langdurig gebrek aan dierlijke B12 kan dit verergeren. bedlegerigheid en zelfs aangetast gezichtsvermogen kunnen het gevolg zijn. Deze klachten verdwijnen echter in korte tijd nadat de patient weer dierlijke B12 tot zich heeft genoemen.

De veganisten die liever gezond blijven, slikken vaak B12 preparaten, al zul je ze hierover natuurlijk niet luidkeels horen roepen
(persoonlijk lijkt het mij dan nog beter eens een eitje te nemen, wat zo'n B12 preparaat komt niet alleen van een dier af, maar is natuurlijk ook eerst getest op dieren..maar goed, ik zal wel weer niet principieel genoeg denken..)

meer info: http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/HOOFD16.HTM
Die preparaten zijn ook in diervriendelijke en veganistische vorm te krijgen. Van Solgar bijvoorbeeld. Niet getest op dieren en zonder dierlijke ingrediënten.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:10:47 #211
17548 Dr.Death
pi_40388199
O ja? Is het dan wel de goede B12? Wat is het merk?
(en op wie is het dan getest? Thaise jongetjes? Veganistische proefkonijnen? Ik vind het raar klinken, dat het niet getest is. Dat moet toch?)
pi_40390454
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:10 schreef Dr.Death het volgende:
O ja? Is het dan wel de goede B12? Wat is het merk?
(en op wie is het dan getest? Thaise jongetjes? Veganistische proefkonijnen? Ik vind het raar klinken, dat het niet getest is. Dat moet toch?)
Het merk is Solgar, de info kun je op internet wel vinden.

Waarom zou een reeds bekende stof getest moeten wordem? Denk je dat elke nieuwe vitamine C-pil getest wordt? Lijkt me sterk. Magoed, ik weet niet hoe Solgar precies test indien nodig, dat zou ik moeten vragen aan een vriend van me die er heeft gewerkt.
pi_40391992
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het merk is Solgar, de info kun je op internet wel vinden.

Waarom zou een reeds bekende stof getest moeten wordem? Denk je dat elke nieuwe vitamine C-pil getest wordt? Lijkt me sterk. Magoed, ik weet niet hoe Solgar precies test indien nodig, dat zou ik moeten vragen aan een vriend van me die er heeft gewerkt.
Maar voor iets ontwikkeld word, moet het wel eerst getest worden.
pi_40392026
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:17 schreef DuranK het volgende:

[..]

Maar voor iets ontwikkeld word, moet het wel eerst getest worden.
Ik vermoed dat Solgar bij eventuele tests vrijwilligers gebruikt. Een vriend van me heeft er gewerkt, ik zal het eens aan hem vragen. In elk geval testen ze hun producten niet op dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')