En je klacht is?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:47 schreef MilkyWay het volgende:
Vegetarierverhaal
Nee, ik ben geen vegetariër.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:51 schreef nsfw het volgende:
[..]
En je klacht is?
Jij bent vegetariër en je vind het lomp dat ze nu GEEN vegetariër meer is?
Maar een verklaring geven waarom dat vlees blijkbaar wel okay is kunnen ze nietquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
"Ik ben vegetariër, dus laat die saté/biefstuk maar zitten. Heb je een stukje vis voor me?"
dan zit je in een hersenloze kutklas.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:52 schreef MilkyWay het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen vegetariër.
Maar het lijkt mij dat ze alleen vegetariër was om aandacht te krijgen, en niet echt om de dieren.
En dat is d'r ook nog goed gelukt ook, want de halve klas was vega geworden.
Zatquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:55 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
dan zit je in een hersenloze kutklas.
Waait allemaal wel weer over, het is een fase. Net zoals er veel hooguit een jaartje of twee gothic zijn. Zij heeft in ieder geval de eerste stap gezetquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:52 schreef MilkyWay het volgende:
[..]
Maar het lijkt mij dat ze alleen vegetariër was om aandacht te krijgen, en niet echt om de dieren.
Heb ik eerder van de rauwkostquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:57 schreef MilkyWay het volgende:
Oh ja, eerst zei ze ook nog dat ze moest overgeven van vlees..![]()
vergeet de spruitjes en bietjes niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:01 schreef Henno het volgende:
[..]
Heb ik eerder van de rauwkost
Nou ok goed klaargemaakte groente is best te vreten, er zijn maar weinig die ik echt niet lust (andijvie is een van de weinige, wie verzonnen heeft om dat als voedsel te gebruiken moet een gruwelijke marteldood sterven).
raar, andijvie is dan weer 1 van de weinige groenten die echt lekker vindquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:01 schreef Henno het volgende:
[..]
Nou ok goed klaargemaakte groente is best te vreten, er zijn maar weinig die ik echt niet lust (andijvie is een van de weinige, wie verzonnen heeft om dat als voedsel te gebruiken moet een gruwelijke marteldood sterven).
Andijviequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:01 schreef Henno het volgende:
[..]
Ja maar Andijvie moet je nou ook weer net rauw eten!quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:01 schreef Henno het volgende:
[..]
Dus je bent een echte Mustard_Manquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:06 schreef Mustard_Man het volgende:
niks lekkerder dan stampot andijvie met spek, volgespoten met curry en mosterd. en een berg vlees ernaast.
ik gooi op 99% van mijn avondeten mosterd, en op 60% van mijn lunch ook. inclusief groente e.d.quote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:15 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
ik gooi op 99% van mijn avondeten mosterd, en op 60% van mijn lunch ook. inclusief groente e.d.
maar hoe zou jij het vinden als iemand beweert vega te zijn en toch maar na een tijd weer overstapt? of je staat ergens voor of niet....quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:37 schreef boekenworm het volgende:
Zwak om vlees te gaan eten. Alsof de mens beter is dan een dier. Wij hebben de mogelijkheid om geen dieren te doden. Dus voor mij hoef het ook niet. Maar goed, iedereen moet zelf weten wat hij eet. Tenminste ik ga niet preken bij vleeseters (zolang ze niet zeuren over mijn soja) en als ik bij iemand te gast ben hoeven ze er ook geen rekening mee te houden. Vlees kan aan de kant geschoven worden.
Zoals ik al zei, ik vind het zwak. Sta ervoor of niet. Maar ik vermoed dat dit geval was van puberale dwarsheid (en dat ze vlees misschien wel erg lekker vond en miste).DIe pubertjes neem ik ook niet zo serieus. In mijn klas had ik op de middelbare school een jongen die was ook zo alternatief en veganist etc. Maar ondertussen liep hij wel op leren schoenen en had hij een enorme leren jas (zo'n lange tot op de enkels, en dat voor een knul van 2m5) Ik heb makkelijk praten, want ik heb nooit van mijn leven vlees gehad en natuurlijk vind ik bont en leer wel mooi. Maar ik schaf het niet aan en vlees probeer ik simpelweg niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:40 schreef kyraaa het volgende:
[..]
maar hoe zou jij het vinden als iemand beweert vega te zijn en toch maar na een tijd weer overstapt? of je staat ergens voor of niet....
Vind jij dat je gelijk bent aan een dier?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:37 schreef boekenworm het volgende:
Zwak om vlees te gaan eten. Alsof de mens beter is dan een dier. Wij hebben de mogelijkheid om geen dieren te doden. Dus voor mij hoef het ook niet. Maar goed, iedereen moet zelf weten wat hij eet. Tenminste ik ga niet preken bij vleeseters (zolang ze niet zeuren over mijn soja) en als ik bij iemand te gast ben hoeven ze er ook geen rekening mee te houden. Vlees kan aan de kant geschoven worden.
Ja, mensen zijn ook dieren. Welliswaar een van de slimste soorten, misschien wel het hoogste ras. Maar we zijn dieren en niet beter dan anderen dieren. Daarom vind ik, dat diersoorten die de mogelijkheid hebben zoals wij, geen andere diersoorten mogen doden als het niet nodig is. Natuurlijk, je mag gebruik maken van andere soorten. Zodra je dat doet onder acceptabele omstandigheden. En in mijn ogen is de biologische boer nog niet diervriendelijk genoeg.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:49 schreef Niwa het volgende:
[..]
Vind jij dat je gelijk bent aan een dier?
Sinds het vuur zijn we daar bovenuit gestoken vind ik.
Ja, maar een leeuw die een gazelle eet is ook niet diervriendelijk, moeten die dan ook maar vegetariër worden?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:53 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Ja, mensen zijn ook dieren. Welliswaar een van de slimste soorten, misschien wel het hoogste ras. Maar we zijn dieren en niet beter dan anderen dieren. Daarom vind ik, dat diersoorten die de mogelijkheid hebben zoals wij, geen andere diersoorten mogen doden als het niet nodig is. Natuurlijk, je mag gebruik maken van andere soorten. Zodra je dat doet onder acceptabele omstandigheden. En in mijn ogen is de biologische boer nog niet diervriendelijk genoeg.
Je leest niet goed. Ik zei dat er wel de mogelijkheid ervoor moet zijn. Een leeuw heeft die mogelijkheid niet. Mensen die honden en katten geen vlees geven vind ik ook mishandeling. Want zij kunnen er ook niet tegen (welliswaar horen er geen dieren in een huis, maar dat even buiten beschouwing gelaten). Wij mensen hebben de kennis en mogelijkheid. Leeuwen bijvoorbeeld niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:59 schreef Niwa het volgende:
[..]
Ja, maar een leeuw die een gazelle eet is ook niet diervriendelijk, moeten die dan ook maar vegetariër worden?
kijk es naar die aardige duitse kannibaal...quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:44 schreef xprotagonistx het volgende:
Eigenlijk kun je het beste alleen maar leeuwen eten. Zo redt je de meeste gazelles (gazellen?). Of beter kun je andere mensen eten. Of je eigen lichaam aan je hond of kat voeren.
Kip. Het meest veelzijdige stukje vlees. Kip.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:01 schreef kyraaa het volgende:
dat is de natuur!
lekker kippetje op mn bord is helemaal niet zo slecht.
Zeker... en dan lekker afkluiven... hmmmquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:01 schreef kyraaa het volgende:
dat is de natuur!
lekker kippetje op mn bord is helemaal niet zo slecht.
Als je Hitler bedoeld, die was inderdaad een vegatariërquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:45 schreef kyraaa het volgende:
[..]
kijk es naar die aardige duitse kannibaal...
hij was zeker zo dol op dieren?
Zo zie je maar weer dat vegetariërs evil zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:50 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Als je Hitler bedoeld, die was inderdaad een vegatariër
Ik snap nooit zo waarom mensen 'anti-vegetariër' zijn. Je hebt er toch geen last van als iemand anders geen vlees eet?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:55 schreef faberic het volgende:
Die muts van de TS slaat wel werkelijk alles. Maar ja, ik ben anti-vegetarier en ook tegen mensen die geen groente lusten.
omdat 99% van de vegetariers ongelovelijk hypocriet is, en zich vaak dan ook nog eens verheven voelen boven de 'vleeseters'.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo waarom mensen 'anti-vegetariër' zijn. Je hebt er toch geen last van als iemand anders geen vlees eet?Des te meer is er voor jou.
Die domme uitspraak wordt zo vaak gedaan dat er zelfs een aparte Latijnse term voor bedacht is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:51 schreef Kresj het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat vegetariërs evil zijn.
Je overdrijft nogal. Ik denk dat er sprake is van projectie. Er zijn vegetariërs die zo zijn, maar ze zijn volgens mij in de minderheid. Sommige 'vleeseters' voelen zich al aangevallen wanneer iemand slechts zegt dat hij vegetariër is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
omdat 99% van de vegetariers ongelovelijk hypocriet is, en zich vaak dan ook nog eens verheven voelen boven de 'vleeseters'.
schijnheilig gespuis, dat zijn ze.
Ik ken daar ook een andere versie van ..quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:48 schreef Kresj het volgende:
[..]
Kip. Het meest veelzijdige stukje vlees. Kip.
![]()
Dat valt wel mee hoor. Ik ben zeker niet beter dan iemand die wel vlees eet en iemand die vlees eet hoeft zich echt niet aan mij aan te passen. Wanneer ik bij iemand eet hoeven ze er niet eens rekening mee te houden. Vlees kan aan de kant geschoven worden. Er zijn inderdaad erg hypocriete vega's, maar dat zijn meestal de sentimentele pubertjes die het naar drie maanden alweer opgeven. Die denken er niet over na, ze willen afwijken en hun ouders dwars zitten tijdens de BQQ of het kerstdiner als de kalkoen word aangesneden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
omdat 99% van de vegetariers ongelovelijk hypocriet is, en zich vaak dan ook nog eens verheven voelen boven de 'vleeseters'.
Dat valt wel mee hoor, ik ben al sinds mijn 12de vegetariër en iedereen die een stukje vlees wilt eten mag dat van mij doen. Ik ben niet vegetariër geworden om de wereld te veranderen. En ook niet voor de mensen die zeggen "ja uuuh als je geen vlees eet red je heus niet alle koeien ofzo", standaard reactie. Als je vegetariërs gewoon lekker hun gang laat gaan, zullen ze dat waarschijnlijk bij jou ook doen. Anders is het inderdaad een linkse hippie die perse zijn mening bij iedereen wil opdringen en zo blijkbaar 99 % van de vegetariërs een slecht imago geeft.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Jij begrijpt hetquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:40 schreef kyraaa het volgende:
[..]
maar hoe zou jij het vinden als iemand beweert vega te zijn en toch maar na een tijd weer overstapt? of je staat ergens voor of niet....
'T is een domme muts, die ik niet mag, en ik ga al helemaal niet voor haar een beetje etenswaren kopen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:46 schreef postmortum het volgende:
tracteer haar op een bbqfeest met veel vlees om deze heugelijke dag te vieren![]()
Wil je me niet zo laten schrikkenquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:29 schreef Isegrim het volgende:
Het is nu slechts wachten tot TechXP zich meldt, dan zullen alle negatieve vooroordelen over vegetariërs wederom bevestigd worden.
En kippen, kangoeroes, schapen, slakken, diverse vissen...quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:38 schreef kyraaa het volgende:
ik lust ook aardig wat vlees ja...
menig koe en varken zijn door mij verslonden
Wat zeg je me nuquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En kippen, kangoeroes, schapen, slakken, diverse vissen...
Een dag zonder dood beest op je bord is een dag niet geleefd!![]()
Bij sommige evenementen worden vegetariërs (om praktische redenen) apart gezet bij het eten. Dit schept de mogelijkheid om eens leuk met medevegetariërs te praten. En bij dat soort gesprekken komt vrijwel altijd naar voren dat mensen vegetariër zijn voor zichzelf, niet om anderen te overtuigen. Geen enkele vegetariër die ik ken heeft ooit geprobeerd anderen te 'bekeren'.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:35 schreef Retro_Doll het volgende:
Als je vegetariërs gewoon lekker hun gang laat gaan, zullen ze dat waarschijnlijk bij jou ook doen.
Ja, je moet auditie gaan doen voor de nieuwe zombiefilm. Hoewel zombies graag hersenen eten. Maar da's niet erg want dat zijn geen dierenquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:03 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat zeg je me nu, ben ik al 10 jaar dood?
.
hahaha dat is ook een ander uiterste...quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:03 schreef NanKing het volgende:
Wat zeg je me nu, ben ik al 10 jaar dood?
.
Idem.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:08 schreef kyraaa het volgende:
[..]
hahaha dat is ook een ander uiterste...
heb zelf niets tegen vegetariers, zolang ze maar niet gaan huilen als ik mn medium rare biefstukje opeet![]()
Ik eet ook graag hersenen, ben ik nu een zombiequote:Op donderdag 20 juli 2006 20:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, je moet auditie gaan doen voor de nieuwe zombiefilm. Hoewel zombies graag hersenen eten. Maar da's niet erg want dat zijn geen dieren
Jij welquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik eet ook graag hersenen, ben ik nu een zombie.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik eet ook graag hersenen, ben ik nu een zombie.
Wat ik me nu eigenlijk vooral afvraag is waarom je vegetariers hypocriet vind, alleen omdat sommige wel leren schoenen dragen enzo?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:20 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:48 schreef m021 het volgende:
Ik denk trouwens dat het veel vaker voorkomt dat vleeseters zeggen "waarom eet je geen vlees, doe eens normaal" dan dat vegetariërs zeggen "je eet een dood dier, wat zielig".
bijvoorbeeld, of omdat velen wél vis eten. en omdat er vele vele dieren doodgaan bij het oogsten van soja-troep (ja, ik geloof maddox op zn woord).quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:44 schreef VliegendeVlieg het volgende:
[..]
Wat ik me nu eigenlijk vooral afvraag is waarom je vegetariers hypocriet vind, alleen omdat sommige wel leren schoenen dragen enzo?
ik vind dat nou debiel, waarom zou je opeens geen vlees eten wanneer je vriendin erbij is? ik neem aan dat ze wilt dat je gewoon geniet van de dingen die jij lekker vind. en anders is het een rotwijf en snap ik sowieso niet wat je met haar moet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:54 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ben part-time vegetarier, krijg je met een vegetarische vriendin. En ik erger me ook dood aan de vleeseters die dan gaan zeiken als ik geen vlees eet als mijn vriendin erbij is.
Maar de mensen hier zijn nog wel veel grotere zeikerds. So what dat ze is verandert. Mensen veranderen in de loop der tijd, dus ook de keuze om vegetarier te zijn komt op gegeven moment ter discussie. En ja, dan kan je besluiten ermee op te houden. Dat heeft niks met zwak zijn te maken. Alsof iedereen die hierop zeikt altijd bij een eerder genomen besluit blijft. Dan zou zeker de helft nog steeds elke avond sesamstraat kijken want vroeger hadden ze besloten dat te doen.![]()
Dat is absoluut niet vergelijkbaar natuurlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:24 schreef Mustard_Man het volgende:
of ze stampen wel zonder moeite een spin dood, etc etc.
Ik weet dat zij het niet fijn vindt als ik het doe, ook al mag ik het gewoon eten van haar (maar goed ook, zodra ze het me wil verbieden heeft ze ruzie en dat weet zequote:Op donderdag 20 juli 2006 21:25 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
ik vind dat nou debiel, waarom zou je opeens geen vlees eten wanneer je vriendin erbij is? ik neem aan dat ze wilt dat je gewoon geniet van de dingen die jij lekker vind. en anders is het een rotwijf en snap ik sowieso niet wat je met haar moet.
maarja, misschien ligt het wel aan mij... en al die andere mensen die dat raar van jou vinden.
je territoriumquote:Op donderdag 20 juli 2006 21:30 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet vergelijkbaar natuurlijk.
Ongedierte (muizen, vliegen, spinnen) doden is omdat ze je lastig vallen of omdat ze in je huis zitten (dwz inbreuk maken op je territorium, dat is in de vrije natuur ook een geldige reden om een dier te doden). Vegetariërs die geen vlees eten uit principe zijn dan ook niet tegen het doden van dieren in het algemeen, maar tegen de verschrikkelijke omstandigheden waarbij dieren worden gedood (bio-industrie).
Daarnaast is vegetarisme in beginsel een dieet en geen leefstijl. Aangezien schoenen geen etenswaren zijn heeft het al dan niet dragen van leren schoenen niks met vegetarisme te maken. Hoewel er veel mensen zijn die vanuit dezelfde bio-industriegedachtengang ook geen leer dragen.
Sowwy.quote:
Ik als vega zijnde erger me mateloos aan hemquote:Op donderdag 20 juli 2006 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sowwy.Maar hij duikt toch overal op waar het woord 'vegetarisme' gebezigd wordt. Om dan vooral maar driehonderdmaal te benadrukken dat hij geen vegetariër is, maar veganist. Wat nog veel superieurder is.
Toen ik nog vega was, ergerde ik me óók aan hem. En nu nog. Hij is het type vega dat vega's een slechte naam geeft. Erg jammer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:42 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik als vega zijnde erger me mateloos aan hem.
Ja preciesquote:Op donderdag 20 juli 2006 21:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Toen ik nog vega was, ergerde ik me óók aan hem. En nu nog. Hij is het type vega dat vega's een slechte naam geeft. Erg jammer.
Ik denk dat je tientallen, zo niet honderden medestanders hebt op dit forum.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:45 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja precies.
Ben blij dat ik een medestander heb.
grapjasquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo waarom mensen 'anti-vegetariër' zijn. Je hebt er toch geen last van als iemand anders geen vlees eet?Des te meer is er voor jou.
Leg ze uit dat ondanks ze nu helemaal hip vega zijn, het niet betekent dat ze jou nu geen vlees meer hoeven te gunnen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:50 schreef torpie het volgende:
[..]
grapjas
sinds mn moeder en mn zusje vegetariërs zijn geworden maak ik het volgende mee (vooral van mn zusje):
- tijdens het eten het verwijt naar mn kop gesmeten dat ik een moordenaar ben en dat dieren ook gevoel hebben.
- "IEW GATVER VLEES" reacties... ook lekker fijn respect voor de kok.
- verschrikkelijke vegetarische miskleunen op mn bord dat eten moet voorstellen...
- tofuen als ik dan zeg nee dank u ook nog de volgende zin: komop.. het is best lekker. nee=nee danku!
![]()
- bij maaltijden als mexicaanse wraps/lasagna/pasta etc of het vlees apart of totaal geen vleesmijn maaltijd wat doe je
!!!
Bij dit soort mensen heb ik zoiets van: MENS!! jij wilt anders zijn.. ga dan niet zeiken verdomme! je verpest mijn eetlust![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:39 schreef Mustard_Man het volgende:
enne, je vind platgestampt worden geen gruwelijke dood dan?
Da's minder ja.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:50 schreef torpie het volgende:
[..]
grapjas
sinds mn moeder en mn zusje vegetariërs zijn geworden maak ik het volgende mee (vooral van mn zusje):
- tijdens het eten het verwijt naar mn kop gesmeten dat ik een moordenaar ben en dat dieren ook gevoel hebben.
- verschrikkelijke vegetarische miskleunen op mn bord dat eten moet voorstellen...
- tofuen als ik dan zeg nee dank u ook nog de volgende zin: komop.. het is best lekker. nee=nee danku!
![]()
- bij maaltijden als mexicaanse wraps/lasagna/pasta etc of het vlees apart of totaal geen vleesmijn maaltijd wat doe je
!!!
Bij dit soort mensen heb ik zoiets van: MENS!! jij wilt anders zijn.. ga dan niet zeiken verdomme! je verpest mijn eetlust![]()
Dat hoor je wel vaker ja dat als moeders vegetariër word ze het hele gezin meesleept. Maar dat hoeft ze bij ons niet te doenquote:Op donderdag 20 juli 2006 21:50 schreef torpie het volgende:
[..]
grapjas
![]()
!!!
Als iedereen daar vegetarisch eet dan is het wat de pot schaft, maar als er vlees beschikbaar is zou ik lekker mee eten... Wanneer ik wil dat zij bij mij die gehaktbal naar binnen duwt zou dat precies hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:54 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ben part-time vegetarier, krijg je met een vegetarische vriendin. En ik erger me ook dood aan de vleeseters die dan gaan zeiken als ik geen vlees eet als mijn vriendin erbij is.
Dat je iets niet nodig hebt, vind ik een wat vreemd argument om het dan maar helemaal niet meer te eten. Ik kan ook zonder chocola en taart overleven, maar dat doe ik lekker niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef Ivatje het volgende:
Ik ben een vegetariër omdat ik vlees niet nodig heb om te overleven...Planten juist wel...![]()
Je kan ook op vitamine pillen gaan leven.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef Ivatje het volgende:
Ik ben een vegetariër omdat ik vlees niet nodig heb om te overleven...Planten juist wel...![]()
Mensenvlees is taai en niet lekker.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:58 schreef Ivatje het volgende:
Waarom eten mensen geen mensen dan? We hebben ook vlees...Het is niet eerlijk dat dieren opgegeten worden en mensen niet omdat het straafbaar is...Is zie geen verchil tuusen een mensenleven en een dierenleven, alsof ze minderwaardig zijn dan mensen...![]()
Hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:00 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mensenvlees is taai en niet lekker.
Mensen die het verschil niet zien in een mensenleven of een dier zijn sowieso al van lotje-getikt. Gelijk ophangen of doodschieten die debiellen want dat zijn de toekomstige Pim killers.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:58 schreef Ivatje het volgende:
Waarom eten mensen geen mensen dan? We hebben ook vlees...Het is niet eerlijk dat dieren opgegeten worden en mensen niet omdat het straafbaar is...Is zie geen verchil tuusen een mensenleven en een dierenleven, alsof ze minderwaardig zijn dan mensen...![]()
Ik vind jou eigenlijk nog net iets zwakzinniger overkomenquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:06 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Mensen die het verschil niet zien in een mensenleven of een dier zijn sowieso al van lotje-getikt. Gelijk ophangen of doodschieten die debiellen want dat zijn de toekomstige Pim killers.
Ook een oorzaak voor prionziekten a la creutzfeld jakob, als het systematisch gebeurt. Eens een documentaire gezien over een volk dat dat deed en die verschijnselen vertoonde (en koeien eten vandaag de dag ook niet alleen maar plantaardig voedsel).quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:00 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mensenvlees is taai en niet lekker.
Kanibalisme is natuurlijk ook een groot taboe. Daarbij is het te duur en niet etisch verantwoord om mensen te fokken voor eten.
Zo is creutzfeld jakob ook ontstaan en varkenspest ook als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef Henno het volgende:
[..]
Ook een oorzaak voor prionziekten a la creutzfeld jakob, als het systematisch gebeurt. Eens een documentaire gezien over een volk dat dat deed en die verschijnselen vertoonde (en koeien eten vandaag de dag ook niet alleen maar plantaardig voedsel).
Niet alleen bij voedseltekorten hoorquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef HPoi het volgende:
Omdat dieren ook geen kannibalen zijn. (uitzonderingen bij voedsel tekorten)
Ga jij nu maar vis of een wortel eten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:07 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind jou eigenlijk nog net iets zwakzinniger overkomen.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
Niet alleen bij voedseltekorten hoor.
oh ok, dan is het natuurlijk goed! in afrika worden vele mensen afgeslacht door warlords, dus dat ik af en toe een bejaarde neersteek in het park is helemaal niet zo erg!quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:07 schreef m021 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt een idee wat de bio-industrie inhoudt? Ik kan je verzekeren dat dat vele malen gruwelijker is dan eenvoudig platgestampt worden (waarbij dood meestal snel en ineens komt).
Een zwarte weduwe bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:09 schreef HPoi het volgende:
[..]Ja, mislukte baby's vreten ze ook op. Nog meer?
Ik eet geen vis lieveschatquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:09 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Ga jij nu maar vis of een wortel eten.
Ohja. Nou, maar dat komt omdat er dan effe niks anders voorhanden is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Een zwarte weduwe bijvoorbeeld?
Ik zal speciaal voor jou nog wat voorbeeldjes zoeken.
Neen, want ik zei net nog dat kanibalisme onder mensen not done is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:12 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ohja. Nou, maar dat komt omdat er dan effe niks anders voorhanden is.
Maarre je hoeft niks te zoeken hoor. Of gaat dat bij de onderbouwing horen dat mensen ook mensen mogen eten?
ok dan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:13 schreef NanKing het volgende:
[..]
Neen, want ik zei net nog dat kanibalisme onder mensen not done is.
Behalve bij een aantal stammen dan.
heb jij weleens een mier gedood? een spin? een mug? een muis? een vlieg?quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:58 schreef Ivatje het volgende:
Boedhistische monniken doden geen dieren, niet eens eens een mier.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
heb jij weleens een mier gedood? een spin? een mug? een muis? een vlieg?
maar dat zijn dan volgens jou dan zeker wél weer lagere diersoorten.![]()
Kijk uit voor de huismijten in je matras.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:14 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
heb jij weleens een mier gedood? een spin? een mug? een muis? een vlieg?
maar dat zijn dan volgens jou dan zeker wél weer lagere diersoorten.![]()
Goedzo, het is ook zo zielig voor die beessies.quote:
Daarom hang ik ook altijd ipv liggen op een matrasquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:16 schreef HPoi het volgende:
[..]
Kijk uit voor de huismijten in je matras.
En het is niet stoer, een mannelijke vegetarier is natuurlijk automatisch een mietje. Een echte man drinkt bier en eet vlees.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:16 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Goedzo, het is ook zo zielig voor die beessies.
Valt me trouwens wel op dat 90% van de vegetariers/veganisme figuren vrouwelijk zijn.
Waarom? Is dat omdat de man gewoon schijt heeft aan die onzin of omdat de vrouw zo'n voorliefde voor de natuur heeft?
klopt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En het is niet stoer, een mannelijke vegetarier is natuurlijk automatisch een mietje. Een echte man drinkt bier en eet vlees.
Toch ben je dan wel een lul.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:39 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
je territoriumwij mensen nemen dan ook wel heeeeeeeeel veel ruimte in beslag. waar moeten die beesten anders heen? enne, je vind platgestampt worden geen gruwelijke dood dan? ik kan er persoonlijk geen traan om laten over hoe die beesten afgeslacht worden, zolang het maar dood op mn bordje verschijnt. tegen vervelende hippie-vegetariers is het ook leuk om provocerend te zeggen: 'hoe meer het beest geleden heeft, hoe lekkerder het smaakt.' maarja, ik ben dan ook misschien wel de eeuwige puber.
enne ik heb niks tegen de mensen die vegetarisch zijn om af te vallen hoor. ik heb het nu over de vegetariers die geen vlees eten omdat ze het zo zielig vinden voor de diertjes.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:28 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Toch ben je dan wel een lul.
Het is maar net waar je om geeft.
Als jij bv geeft om een auto, bijv een bepaald model porsche waar je een moord voor zou plegen...
En ik hecht er totaal geen waarde aan maar ja ik had 'm gekocht en ik ga het voor jou ogen in elkaar beuken met een grote hamer. Ik heb toch genoeg geld en morgen koop ik een andere![]()
Best een latente homo, als je bier en vlees nodig hebt om je mannenlijkheid te erkennen.quote:
niet alleen vlees en bier, ook nog een paar grote ballen en een genotsknots tussen je benen. ohja, en borsthaar.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:32 schreef NanKing het volgende:
[..]
Best een latente homo, als je bier en vlees nodig hebt om je mannenlijkheid te erkennen..
Eigenlijk wel ja.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En het is niet stoer, een mannelijke vegetarier is natuurlijk automatisch een mietje. Een echte man drinkt bier en eet vlees.
En dan keihard erop stampen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:36 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet waar je om geeft.
200 potten mosterd op de grond smijten, helpt dat?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:36 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet waar je om geeft.
200 potten mosterd op de grond smijten, helpt dat?
Sommige zijn wel lekker, vind ik zelf.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:35 schreef HPoi het volgende:
Is dat nou lekker zo'n vegaburger?![]()
Ik heb er weleens 1 op, een groenteburger ofzo. Smaakt erg uh ja, erg smakeloos.![]()
Ok. Altijd handig om te weten als die dingen in de aanbieding zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:40 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Sommige zijn wel lekker, vind ik zelf.
Maar ik ben dus geen vegetariër, eet alleen maar weinig soorten vlees. Alleen kip, worst, af en toe eens lamsvlees. (Ik vind varkensvlees en biefstuk niet te vreten, eigenlijk...) Dan is een van die lekkere vegaburgers wel eens leuk als afwisseling. Zeker degene met kaas erin.![]()
Hangt trouwens ook heel hard af van het merk dat je koopt. Van sommige merken vind ik ook dat ze voornamelijk smakeloze dingen maken. Beetje uitproberen dus, als je er zin in zou hebben.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:41 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ok. Altijd handig om te weten als die dingen in de aanbieding zijn.![]()
Hitler was overtuigd vegetariër. Hij vond vlees op je bord alsof je lijk op je bord had. Hij vond vlees = moord. Serieus.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:52 schreef Isegrim het volgende:
Hitler at soms tijden geen vlees wegens darmproblemen. Dat zou ik niet als 'vegetarisme' classificeren. Er kwam geen overtuiging bij kijken.
Klopt, maar die mensen zijn niet per definitie veganistisch/vegetarisch trouwens.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Boedhistische monniken doden geen dieren, niet eens eens een mier.
Nee, links bashen schijnt het te zijn. En daar worden vega's dan ook onder geschaart.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:14 schreef Rnnz het volgende:
Is het vegetariers bashen een sport hiero op Fok of zo? Ik eet ook geen vlees, wel vis & eieren/kaas etc, ben ik nou een links watje of zo?
Nee, maar veel mensen hiero hebben negatieve ervaringen met de zendingsdrang van sommige vegetariërs..en dat heeft zo 'n weerslag op het beeld vd groep vegetariërs als geheel.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:14 schreef Rnnz het volgende:
Is het vegetariers bashen een sport hiero op Fok of zo? Ik eet ook geen vlees, wel vis & eieren/kaas etc, ben ik nou een links watje of zo?
Nee, dat is omdat jij onzin verkondigt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:16 schreef Chr1st1aan het volgende:
Valt me trouwens wel op dat 90% van de vegetariers/veganisme figuren vrouwelijk zijn.
Waarom? Is dat omdat de man gewoon schijt heeft aan die onzin of omdat de vrouw zo'n voorliefde voor de natuur heeft?
Laat je toch niet zo opnaaienquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:39 schreef m021 het volgende:
Maar ach, wat doe ik hier eigenlijk nog. Alsof vegetariërs deze discussie ooit gaan winnen. Let's face it: jezelf als vleeseter beter achten dan vegetariërs is gewoon een vorm van xenofobie. En dat is niet te genezen. Dag zielige vleeseters! (en mosterdliefhebbers)![]()
Ik heb me eerlijk gezegd, net zoals iemand hierboven, alleen maar geërgerd aan een vroegere vriend van me die veganist was in zijn puberjaren, naar hardcore(metal) luisterde, "straight-edge" was (dwz geen alcohol drinken, een trend in het Amerikaanse hardcore-milieu toen), en die visie idd ook overal opdrong. Het is toch wel een speciale subcultuur voor sommigen hoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:39 schreef m021 het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat jij onzin verkondigt.
Ik denk dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat de verhouding man/vrouw onder vegetariërs gewoon 50/50 is. Tenzij Azië (dat voor een groot deel uit vegetarische culturen bestaat) aanzienlijk meer vrouwen dan mannen heeft natuurlijk.
Maar ach, wat doe ik hier eigenlijk nog. Alsof vegetariërs deze discussie ooit gaan winnen. Let's face it: jezelf als vleeseter beter achten dan vegetariërs is gewoon een vorm van xenofobie. En dat is niet te genezen. Dag zielige vleeseters! (en mosterdliefhebbers)![]()
Op zich wil ik best weleens een blinde test doen tussen zo'n Valess ding en een echte hamburger. Het wordt geadverteerd als of het verschil niet te proeven is, maar als doorgewinterde vleeseter zou ik het moeten kunnen onderscheiden dunkt me.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:35 schreef HPoi het volgende:
Is dat nou lekker zo'n vegaburger?![]()
Ik heb er weleens 1 op, een groenteburger ofzo. Smaakt erg uh ja, erg smakeloos.![]()
Bij kassa hebben ze zo'n test gedaan.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:09 schreef Henno het volgende:
[..]
Op zich wil ik best weleens een blinde test doen tussen zo'n Valess ding en een echte hamburger. Het wordt geadverteerd als of het verschil niet te proeven is, maar als doorgewinterde vleeseter zou ik het moeten kunnen onderscheiden dunkt me.
En andersom geldt dat niet zeker?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:39 schreef m021 het volgende:
Let's face it: jezelf als vleeseter beter achten dan vegetariërs is gewoon een vorm van xenofobie.
Geef me daar maar eens een betrouwbare bron van dan. Hij at slechts bij tijd en wijle geen vlees, o.a. op doktersadvies.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:57 schreef Dr.Death het volgende:
[..]
Hitler was overtuigd vegetariër. Hij vond vlees op je bord alsof je lijk op je bord had. Hij vond vlees = moord. Serieus.
Valess is prima te eten. Ik was ook een overtuigd altijd-vlees-bij-de-maaltijd-eter, maar valess hielp me door mn eerste lading vegetarische maaltijden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:09 schreef Henno het volgende:
[..]
Op zich wil ik best weleens een blinde test doen tussen zo'n Valess ding en een echte hamburger. Het wordt geadverteerd als of het verschil niet te proeven is, maar als doorgewinterde vleeseter zou ik het moeten kunnen onderscheiden dunkt me.
Ik kreeg laatst ook zo'n vegetarische burger voorgeschoteld. Ik nog vragen, is die vegetarisch? Nee hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Valess is prima te eten. Ik was ook een overtuigd altijd-vlees-bij-de-maaltijd-eter, maar valess hielp me door mn eerste lading vegetarische maaltijden.![]()
Waarom moeten die dingen dan ook op een echter burger lijkenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:02 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik kreeg laatst ook zo'n vegetarische burger voorgeschoteld. Ik nog vragen, is die vegetarisch? Nee hoorIk eten:
![]()
Smerig was die![]()
dat is wel een ernstig verhaalquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef dafjedaf het volgende:
Ik ben ook anderhalf jaar vegetarier geweest. Ik was ziek en de dokters vonden niets, en zo'n homeokruidenkwakzalver zei dat ik vast weer gezond zou worden als ik vegetarier werd. En natuurlijk ik was 14 en vond het ineens ook vreselijk zielig voor de beestjes en ging me dr in verdiepen enzo. Maar ja ik werd dus wel zieker en zieker. Kwam ik uiteindelijk bij een internist, bleek dat ik een spierziekte had doordat ik een tekort had aan een stofje wat het menselijk lichaam uit vlees haalt.![]()
VLEES
![]()
niet alleen dat, het is ook gewoon ongezond, maar dat proberen veggies te ontkennen door te zeggen dat ze geen dierlijke vetten binnen krijgenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:44 schreef NanKing het volgende:
Ah, daar is de man die komt vertellen hoe hypocriet het allemaal wel niet is.
Ik ben idd erg ongezondquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet alleen dat, het is ook gewoon ongezond, maar dat proberen veggies te ontkennen door te zeggen dat ze geen dierlijke vetten binnen krijgen
voelde je je soms aangesproken?![]()
altijd fijn als mensen het met elkaar eens zijnquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:23 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ben idd erg ongezond. Je hebt uiteraard helemaal gelijk
.
Goed hequote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:24 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
altijd fijn als mensen het met elkaar eens zijn
ja, trouwen? moet je wel weer carni/omni worden hoorquote:
voor de hond?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Helaas ik niet.
Dinsdag moet ik groentenburgers bakken.
nee, carni's zijn sterker, al die vitamine K en creatine enzo, weet je.quote:
tja, je kunt hem niet kwalijk nemen slim te zijn en smaak te hebben.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
De hond eet gewoon vlees lieve schat.
Ik heb vitamine K genoeg, ik rookquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:29 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee, carni's zijn sterker, al die vitamine K en creatine enzo, weet je.
Je kunt het hem ook niet kwalijk nemen dat het eigenlijk een zij isquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
tja, je kunt hem niet kwalijk nemen slim te zijn en smaak te hebben.
jawel, iedereen heeft zo haar fouten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:31 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je kunt het hem ook niet kwalijk nemen dat het eigenlijk een zij is.
en trouwens, daar trek je alleen maar nicotine, teer en een grafbek uit, geen vitamines.quote:
Ach, als we die maar zo nu en dan erkennen hequote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jawel, iedereen heeft zo haar fouten.
Nog nooit gehoord van Vitamine K?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en trouwens, daar trek je alleen maar nicotine, teer en een grafbek uit, geen vitamines.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ijs_beer fan!
je zult toch je vitamientjes en eiwitjes binnen moeten krijgen, beter zo dan niet door sigaretten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Doar doe ik niet aan, ook niet als we getrouwd zijn.
oh maar ik ben ook de eerste die ze erkent hoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ach, als we die maar zo nu en dan erkennen he
Die krijg ik wel binnen heurquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je zult toch je vitamientjes en eiwitjes binnen moeten krijgen, beter zo dan niet door sigaretten.
Idemquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:35 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
oh maar ik ben ook de eerste die ze erkent hoor.
moet ik ze wel eerst maken natuurlijk
quote:
q.n.e.d.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Helaas ik niet.
Dinsdag moet ik groentenburgers bakken.
er is niks subjectiefs aan de waarneming dat jij zegt dat je groentenburgers gaat bakken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:39 schreef NanKing het volgende:
[..]
De meeste fouten zijn natuurlijk subjectief. Zie daar je eerste fout
.
Maar wel dat jij insinueert dat het een fout isquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
er is niks subjectiefs aan de waarneming dat jij zegt dat je groentenburgers gaat bakken.
neen, immers is het vega- en veggie-gedrag gelinked aan ongezonde levensstijl t.o.v. het normale diverse en gevarieerde dieet; dat is een medisch feit.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:41 schreef NanKing het volgende:
[..]
Maar wel dat jij insinueert dat het een fout is.
Dat ligt helemaal aan de persoon zelf. Als jij als vega zijnde geen groeten eet, geen eiwitten tot je neemt, en niet op je ijzergehalte let ben je idd ongezond bezig.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:44 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
neen, immers is het vega- en veggie-gedrag gelinked aan ongezonde levensstijl t.o.v. het normale diverse en gevarieerde dieet; dat is een medisch feit.
+ ik verkondig slechts feiten en anders wel meningen die als weergave van de werkelijkheid dienen te worden beschouwd.
en nu ga ik eventjes verder met m'n werk, tot later wellicht.
dixi.
En ze kan niet koken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:52 schreef MilkyWay het volgende:
[..]
OFquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:37 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb niks tegen vega's, maar als je met ze op stap gaat is het toch wel zo verschrikkelijk irritant...
Heb je een uitje, lijkt het ze een leuk idee om vegetarisch te eten, ga je op vakantie met ze, willen ze een NIEUW mes omdat het mes het vlees aangeraakt heeft. Dat voortdurende geleuter dat soja-vlees toch echt net zo lekker is, en of je even ergens anders kunt gaan zitten met dat dode dier op je bord. Het ergste zijn nog klassenuitjes waar je vegetariers, veganisten, en weet ik veel wat voor bullshitfiguren je naast de gewone mensen hebt. Daar moet dus allemaal speciaal voor gekookt worden.
Rot toch op, als jij er schik mee hebt dat je een fucking vega bent, dat moet je dat zelf weten, maar ik wil er geen kut mee te maken hebben
owww zo herkenbaarquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
"Ik ben vegetariër, dus laat die saté/biefstuk maar zitten. Heb je een stukje vis voor me?"
Ik had eigenlijk gezegd dat ik hier niet meer zou reageren, maar ik kan het niet laten hier iets over te zeggen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:44 schreef dr.dunno het volgende:
neen, immers is het vega- en veggie-gedrag gelinked aan ongezonde levensstijl t.o.v. het normale diverse en gevarieerde dieet; dat is een medisch feit.
Vitamine B12 is de belangrijkste vitamine voor wie vegetarisch of veganistisch eet.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:57 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk gezegd dat ik hier niet meer zou reageren, maar ik kan het niet laten hier iets over te zeggen.
Namelijk:
Dat vleeseters niet geloven in de onderzoeken die zeggen dat vegetarisch eten gezonder is, OK. Dat er echter mensen zijn die de boel omdraaien en zeggen dat onderzoek uitwijst dat vlees eten gezonder is:
Noem mij 1 wetenschappelijk onderzoek waar uit is gekomen dat vlees eten gezonder is en ik neem mijn woorden terug. En ik denk dat ik met vrij grote zekerheid kan zeggen dat ik mijn woorden dus niet hoef terug te nemen.![]()
Het is waar dat vitamine B12 (evenals bijvoorbeeld Omega 3-vetzuren) beter uit dierlijke bronnen kan worden gehaald door het menselijk lichaam. Echter, de bewering dat plantaardige B12 niet zou werken slaat nergens op. Er is een extra stap nodig om het om te zetten naar een functionele vorm, dat is alles.quote:
Ik weet welke je bedoelt (met die grillstreepjes) en die zijn inderdaad heel goed.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:11 schreef xprotagonistx het volgende:
De albertheijn vega burgers (en dan niet van die groente fantasie dingen maar de burgers die op the real thing problemen te lijken) zijn mijns inziens superieur aan een "echt" hamburger. best vreemd. (dat jullie het even weten).
Is toevallig wel van de Nederlandse Vereniging van Vegetariers.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Het is waar dat vitamine B12 (evenals bijvoorbeeld Omega 3-vetzuren) beter uit dierlijke bronnen kan worden gehaald door het menselijk lichaam. Echter, de bewering dat plantaardige B12 niet zou werken slaat nergens op. Er is een extra stap nodig om het om te zetten naar een functionele vorm, dat is alles.
Ik ben zelf een van de vele levende bewijzen hiervan. Ik ben al mijn hele leven vegetariër en heb nooit iets anders dan plantaardige B12 opgenomen (dierlijke producten eet ik niet en ik gebruik ook geen B12-supplementen). Toch leef ik gewoon. Dat zou knap zijn als werkzame B12 alleen uit dieren kan worden gehaald, want vitamine B12-deficiëntie is dodelijk.
Blijkbaar kun je het ook prima ergens anders vandaan halen, anders zou zo ongeveer driekwart van de Indiase bevolking ernstig ziek moeten zijn, om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:53 schreef dafjedaf het volgende:
Ben ik toch even benieuwd. De stof die ik dus uiteindelijk zo erg te kort kwam dat ik niet meer kon lopen, heet carnitine. De naam zegt het al zo'n beetje: het zit eigenlijk alleen in vlees (in fatsoenlijke concentraties).
Waar halen de veggies en de vega's hier hun carnitine vandaan? Vitamines zullen vast ook wel in nootjes en zaadjes en plantjes voorkomen, maar er zit meer in vlees dan alleen vitaminen.
Die preparaten zijn ook in diervriendelijke en veganistische vorm te krijgen. Van Solgar bijvoorbeeld. Niet getest op dieren en zonder dierlijke ingrediënten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:36 schreef Dr.Death het volgende:
Het is een feit dat veel veganisten een "vegan back" ontwikkelen vanwege een gebrek aan dierlijke B12. Hiermee wordt bedoeld de verstramming van de rug en andere spieren.
Sommigen hiervan zijn er trots op. Bij echt langdurig gebrek aan dierlijke B12 kan dit verergeren. bedlegerigheid en zelfs aangetast gezichtsvermogen kunnen het gevolg zijn. Deze klachten verdwijnen echter in korte tijd nadat de patient weer dierlijke B12 tot zich heeft genoemen.
De veganisten die liever gezond blijven, slikken vaak B12 preparaten, al zul je ze hierover natuurlijk niet luidkeels horen roepen
(persoonlijk lijkt het mij dan nog beter eens een eitje te nemen, wat zo'n B12 preparaat komt niet alleen van een dier af, maar is natuurlijk ook eerst getest op dieren..maar goed, ik zal wel weer niet principieel genoeg denken..)
meer info: http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/HOOFD16.HTM
Het merk is Solgar, de info kun je op internet wel vinden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:10 schreef Dr.Death het volgende:
O ja? Is het dan wel de goede B12? Wat is het merk?
(en op wie is het dan getest? Thaise jongetjes? Veganistische proefkonijnen? Ik vind het raar klinken, dat het niet getest is. Dat moet toch?)
Maar voor iets ontwikkeld word, moet het wel eerst getest worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het merk is Solgar, de info kun je op internet wel vinden.
Waarom zou een reeds bekende stof getest moeten wordem? Denk je dat elke nieuwe vitamine C-pil getest wordt? Lijkt me sterk. Magoed, ik weet niet hoe Solgar precies test indien nodig, dat zou ik moeten vragen aan een vriend van me die er heeft gewerkt.
Ik vermoed dat Solgar bij eventuele tests vrijwilligers gebruikt. Een vriend van me heeft er gewerkt, ik zal het eens aan hem vragen. In elk geval testen ze hun producten niet op dieren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:17 schreef DuranK het volgende:
[..]
Maar voor iets ontwikkeld word, moet het wel eerst getest worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |