Het wordt nu inwendig gestript. De Amstelcampus komt er voor in de plaats.quote:
De goudkust van Osdorpquote:Ik ga ff in m'n zwembadje liggen, in de tuin. Heb ik sinds vandaag
Het is dat ik nu vakantie heb, maar ik kwam er nog vrijwel dagelijks. De opleiding waar ik voor werk huurt er nog steeds een paar lokalen. 't Is een bouwkundig kreng, maar 't is ook wel weer een beetje jammer dat het vlak gaat.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het wordt nu inwendig gestript. De Amstelcampus komt er voor in de plaats.
[..]
Vind ik ook. Ben er als kind vaak geweest...met m'n vader naar z'n werkquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:08 schreef Gellius het volgende:
[..]
... 't Is een bouwkundig kreng, maar 't is ook wel weer een beetje jammer dat het vlak gaat.
Wat leukquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:21 schreef Gellius het volgende:
Loop een vergeten kamer in en er liggen nog mappen van de oude Dienst Ruimtelijke Ordening - daar moet je vader dus ook voor gewerkt hebben pos! Misschien zijn het zijn mappen wel.
[afbeelding]
Ik vind dat echt heel leuk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:28 schreef Gellius het volgende:
Je kan er zo binnen lopen hoor. De meeste ruimten zijn nu verhuurd aan instituten van de HvA en de UvA en wat kleine bedrijfjes. Neem de lift naar -1 en je stapt zo het verleden in. Kijk: laatste controle der blusmiddelen: 1979. Het hangt er gewoon nog.
[afbeelding].
Raampjes dicht en ventilatie uit als je erlangs rijdt, dan heb je er niet zoveel last van, alleen kom ik daar altijd te laat achter.quote:
En als ze moeilijk doen leid ik je wel rondquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:29 schreef pos het volgende:
[..]
Ik vind dat echt heel leuk.![]()
Misschien doe ik dat eerdaags wel
Wanneer gaan ze echt slopen dan?
Afgesprokenquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:31 schreef Gellius het volgende:
[..]
En als ze moeilijk doen leid ik je wel rond. Als ik het goed begrepen heb slopen ze om te beginnen alleen de zuidvleugel.
Er hangen zeker geen hele oude foto's van medewerkers he?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:44 schreef Gellius het volgende:
Yep. We hebben er een jaar gebivakkeerd toen ons eigen pand aan de Mauritskade werd verbouwd. Geen prettig pand om in te werken trouwens.
Nee, jammer hoor geen idee...kan het hem ook niet meer vragen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:46 schreef Gellius het volgende:
Niet dat ik op mijn padvinderstochten ben tegengekomen. Weet je op welke verdieping je vader werkte?
Ja, sinds '99. Heel jammer...daarom zou het leuk zijn als ik daar dingen terugquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:51 schreef Gellius het volgende:
Dood? Jammer.
Ach...ik verwacht er ook niets van maar het is gewoon leuk daar rond te lopen, lijkt mequote:Op donderdag 20 juli 2006 19:59 schreef Gellius het volgende:
Nou, da's wel een speld in een hooiberg als het op het Wibauthuis aan moet komen..
Dit kan ik erover vinden:quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:13 schreef Gellius het volgende:
Ik zou niet te lang wachten dan - ikken de sloopplannen ook niet helemaal.
Ik wel, dankzij het stadsdeel. Die spreken overigens over de Oostvleugel. De sloop daarvan begint, helaas voor pos, aanstaande maandag al.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:13 schreef Gellius het volgende:
Ik zou niet te lang wachten dan - ikken de sloopplannen ook niet helemaal.
O jammerquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik wel, dankzij het stadsdeel. Die spreken overigens over de Oostvleugel. De sloop daarvan begint, helaas voor pos, aanstaande maandag al.
Ik heb gehoord dat er asbest in het Wibauthuis zit. Wat is asbest precies?quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:40 schreef Gellius het volgende:
Ik hoop dat ze er een HELE GROTE tent overheen zetten, want ik heb nog nooit zoveel asbest tussenwandjes en plafonds gezien als in het Wibauthuis.
Ik heb er een beetje dubbel een dubbel gevoel over. De achterkant, waar ik zicht op heb, is erg lelijk.quote:
O dan zal het wel goed zittenquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:49 schreef pos het volgende:
[..]
Controle van de sloop vindt tevens plaats door Bouw en Woningtoezicht, de arbeidsinspectie en de dienst Milieu en Bouwtoezicht.
Ik ga wel eens bij mn moeder in de oude fotoalbums snuffelen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb er een beetje dubbel een dubbel gevoel over. De achterkant, waar ik zicht op heb, is erg lelijk.
Het gebouw was destijds heel modern en daarom een tijdsbeeld. Je hebt wel eens een foto van pa pos geplaatst, ik zie hem zo op een warme dag in de jaren 50 in mouwshemden maar mét das aan het werk in het Wibauthuis.
Leuke foto's Gellius![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien moet er zolangzamerhand eens een te raden plaatje geplaatst worden![]()
quote:
Dat is ook mijn overweging: het is wel echte wederopbouw-bouw (en dan heb ik het niet over de noodzakelijke sociale woningbouw van direct na de oorlog, maar het nieuwe elan bouwen van daarna). Je zou alleen willen dat ze *iets* duurzamer materiaal hadden gebruikt, waardoor het gebouw ook na veertig jaar nog fris en strak zou ogen. Want da's het Wibauthuis nu allerminst: fris en strak.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het gebouw was destijds heel modern en daarom een tijdsbeeld. Je hebt wel eens een foto van pa pos geplaatst, ik zie hem zo op een warme dag in de jaren 50 in mouwshemden maar mét das aan het werk in het Wibauthuis.
Leuke foto's Gellius![]()
Ik heb vroeger een tijdje in het noorden, Rosas, gewerkt. Ben je daar toevallig ook geweest?quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:36 schreef Z het volgende:
[..]
Zeker! Spanje is van noord tot zuid leuk, deze keer waren we in het noorden.
Nee, Wel Salamanca, San Fransico (klein plaatsje aan de galicische westkus (en wat voor een kust!)), Santiago, Leon, Burgos en Madrid. Waar ligt Rosas eigenlijk? Kan me niet herinneren het op de kaart gezien te hebben ...quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:24 schreef pos het volgende:
[..]
Ik heb vroeger een tijdje in het noorden, Rosas, gewerkt. Ben je daar toevallig ook geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |