en dan een simpele zekering zien te vervangenquote:Op maandag 21 april 2008 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Erg netjes aangesloten![]()
Zouden meer mensen zo moeten aanpakken; je komt soms in meterkasten waar de kabels en apparatuur aan modems e.d. je bijna tegemoet springen als je de deur open doet
mmmm...quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:23 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Even een fikse topickick:
Ben met behulp van Google in dit topic terecht gekomen waar ik inspiratie heb opgedaan.
Situatie voordat ik aan het plaatsen van een stopcontact in de meterkast begon:
[ afbeelding ]
Heb de stroom van betreffende groep eraf gehaald en lasdoos 1 en 2 opengeschroefd. Vervolgens de draden tussen lasdoos 1 en 2 verwijderd. Daarna een stukje buis er tussenuit gezaagd.
Daarna een Attema rechthoekige lasdoos met meerdere buisinvoeren tussen de buizen geklikt en vastgeschroefd. Tussen lasdoos 1 en de Attema lasdoos en lasdoos 2 en de Attema lasdoos nieuwe bedrading getrokken, de bedrading in lasdoos 1 en 2 weer aangesloten zoals voorheen en de draden in de Attema lasdoos verbonden met nieuwe lasklemmen. Als laatste een bijpassende Attema deksel met voorgemonteerde contactdoos aangesloten in de lasklemmen en het geheel vervolgens vastgeklikt.
Resultaat:
[ afbeelding ]
Binnenkort krijg ik ruim 3 keer zo snelle internetverbinding opgeleverd en met de huidige 20 meter kabel tussen ISRA punt en splitter/modem is de signaal/ruisverhouding niet optimaal. Eerdaags komt het modem tussen ISRA punt en de zojuist gemonteerde contactdoos te hangen.
die kosten vielen me behoorlijk mee op een complete kastquote:Op dinsdag 22 april 2008 16:59 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
mmmm...![]()
![]()
![]()
Ik heb zo'n soort constructie, en toen er een buitenlamp vol liep met water en de ALS er uitknalde lag mijn NAS aan gort omdat deze wel héél bruut uitging.
Overweeg (nog steeds) om een tweetal alamats aan te brengen, eentje voor de internet/alarm apparatuur en eentje voor de buitengroep. Jammer alleen dat die alamats (=gecombineerde aardlek/zekering) zo duur zijn.
Die heten nu E-pro. Zie link in mijn vorige bericht.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
Beelzebufo,
check achterbergh bv eens op google, heb ik een zooi alamats vandaan, voor iets van 30,- per stuk. Gewoon van een gerenommeerd merk (AEG) waren in 16 en 25 A te krijgen , net als snel of langzaam
Er zijn wel industrie normen waar en hoeveel contactdozen in elke ruimte minimaal aanwezig begoren te zijn. De meterruimte loopt wat dat betreft in NL behoorlijk achter op wat zoal nodig is en vooral met landen om ons heen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:31 schreef CraZaay het volgende:
Vrij bizar dat er geen stopcontact te vinden is in een nieuwbouwhuis, of is dat standaard?
inweze zou die zelfs tussen de aardlek automaten kunnen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:32 schreef tnimble het volgende:
Links boven in de groepenkast past inderdaad een inbouw contactdoos
Deze kan vrij makkelijk doorgelust worden van een van de groepen.
Dat zou ook wel kunnen maar dat is niet een handige plek. Als de aarlkeschakelaars aaneengesloten naast elkaar worden gezet met de contactdoos er naast zou dat al iets praktischer zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
inweze zou die zelfs tussen de aardlek automaten kunnen?
weet alleen niet als dat is toegestaan :p
Toevallig echt exact dezelfde layout in mijn meterkast... zal wel standaard zijn in nieuwbouw tegenwoordig.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:14 schreef kavorka het volgende:
Onderstaande situatie in mijn nieuwbouwhuis. Hoe kan ik hier een stopcontact inbouwen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwam dit topic tegen omdat ik eindelijk de hele meuk (modem, router, enz.) de meterkast in wil hebben. Topic doorgelezen en die eindigde met deze vraag van Gurb. Had hetzelfde idee: stroom van de groep afhalen, buisje doorzagen, lasdoos, aftappen en wandcontactdoos. Kan toch wel (zonder risico) ?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:10 schreef Gurb het volgende:
je kan toch ook met een lasdoos en een opbouw wandcontactdoos de leiding van een willekeurige groep onderbreken en hier de wcd op aansluiten?
Inderdaad, in mijn nieuwbouw zelfde layout alleen ander type Meter.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:05 schreef swestland het volgende:
[..]
Toevallig echt exact dezelfde layout in mijn meterkast... zal wel standaard zijn in nieuwbouw tegenwoordig.
Maar ik wil er ook een stopcontact in plaatsen dus zal het topic wel even volgen.
Scanner in je meterkast?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 01:18 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Mijn meterkast heeft weer een metamorfose ondergaan:
[ afbeelding ]
Alleen nog een stekkerdoos vinden waar ik 3 adapters naast elkaar in kan steken. Moet ook nog de snoertjes netter wegwerken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |