Het kan ook TBC zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:08 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ze moet erg veel hoesten en hoest soms bloed op.
Tsja alles kan...quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:11 schreef PietjePuk2 het volgende:
Hee, ik kan moeilijk een pistool tegen haar hoofd zetten en zeggen dat ze moet gaan. Ze is oud genoeg om zelf te beslissen denk ik
Nouja, je zou kunnen aanbieden om mee te gaan. Zijn er verder geen mensen in je omgeving die haar over kunnen halen, vrienden, familie? Iets zegt me dat je vriendin zich niet zo veel aan zal trekken van de mening van een aantal anonieme mensen op een internetforum.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:16 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ik hoef niet naar de dokter hoor.
En natuurlijk ga ik dan mee.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:16 schreef PietjePuk2 het volgende:
En geloof me, ik heb geprobeerd om haar over te halen!
V.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:10 schreef hermandeperman het volgende:
Gewoon niet naar de huisarts inderdaad. Dat is het verstandigst wat je kunt doen.
Heus wel, maarja, beetje eigen schuld he als je rookt?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:18 schreef hermandeperman het volgende:
Je zit er niet heel erg mee zo te zien
Als het niet erg is gaat ze naar een huisarts, maar als het wel erg is gaat ze zitten niksenquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:08 schreef PietjePuk2 het volgende:
Weet iemand hoe je longkanker herkent? Mijn vriendin heeft namelijk het (enigzins stomme) idee dat ze longkanker heeft
Ze is nu 33 en rookt al sinds haar 14e en vanaf haar 18e ongeveer 2 pakjes per dag.
Nu wilt ze weten hoe longkanker aanvoeltZe moet erg veel hoesten en hoest soms bloed op. Maar ze durft niet naar de huisarts in angst dat het iets ergs is
Als je bloed ophoest en je laat het op z'n beloop dan zal het niet best aflopen, ook als het nu nog iets onschuldigs is waar je met een antibiotica-kuurtje vanaf komt. Bovendien geld voor longkanker zeker dat het vaak te behandelen is als je er vroeg bij bentquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:16 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ik hoef niet naar de dokter hoor. Zij wel vind ik. Maar ja, als ze niet gaat. En geloof me, ik heb geprobeerd om haar over te halen! Maar ze is gewoon bang om te horen dat het iets ergs is denk ik. Ze is bang dat ze dus longkanker heeft.
En ondertussen rookt ze gewoon doorZo zonde van dat meisje
Wat kost dat?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Laat de dokter bij haar thuis komen!
Inderdaad. Rokers moeten sowieso gestenigd worden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:19 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Heus wel, maarja, beetje eigen schuld he als je rookt?
aangezien het totaal niet nodig is, én de dokter geen pizza koerier is, komt hij niet.quote:
Ja, de vraag is hoe?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:21 schreef Ringhio het volgende:
Wat kansloos zeg, laat haar naar de dokter gaan![]()
Pak der peuken af en ren naar de dokter....ze rent vast als een gek achter je aan...quote:
Zeggen dat als ze nu niet gaat, ze misschien de kans misloopt dat het nog te verhelpen valt.quote:
Gewoon meesleuren, is moeilijk maar lijkt de enige optie... Of dokter naar haar toe brengen kan ook natuurlijkquote:
TS maakt zich zorgen om zijn vriendin, niet om zichzelf. Nogmaals: Hij hoeft niet naar de dokter. Beter lezen, volgende keer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
aangezien het totaal niet nodig is, én de dokter geen pizza koerier is, komt hij niet.
ernaartoe, of niet.
maar dan niet gaan zeurensorry, maar als je je echt ergens zorgen over maakt, ga je gewoon.
Ja, volgens mij wel. 1 pakje toch ook? 1 sigaret per dag is er ook 1 teveelquote:
pardon?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:29 schreef Sasandra het volgende:
[..]
TS maakt zich zorgen om zijn vriendin, niet om zichzelf. Nogmaals: Hij hoeft niet naar de dokter. Beter lezen, volgende keer.![]()
zat mensen die met 2 pakjes + fles sterke drank PER DAG de 80 nog zien ook... Zijn meestal die mensen waarvan je denkt dat ze het niet verdienen... Zo ken ik ook iemand die 25 jaar gestopt was met roken en alsnog aan longkanker de geest moest geven...quote:
Ah, vrouwenpsychologie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:32 schreef MUUS het volgende:
Je moet helemaal niks doen. Niet dwingen, niet erover praten niks. Sterker nog, als ze weer erover begint, negeer je haar compleet.
Als ze dan vraagt waarom je niks zegt, zeg je dat ze óf naar de dokter moet gaan óf dat ze moet kappen met dat gezeik, omdat dit niet opschiet en jij er hondsmoe van wordt.
Zeg dat als ze gaat ze zekerheid heeft en als ze niet gaat het binnen nu en een jaar toch wel afgelopen is met het gezeik. Ligt eraan hoe snel het uitzaait.
Als je dat zegt, gaat ze vast wel..
"Schat, wat vind je eigenlijk de mooiste plaat die je kent?"quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:37 schreef MrBadGuy het volgende:
Begin haar gewoon bang te praten. Ga samen met haar een kist uitzoeken, de uitvaart regelen, muziek regelen, rouwkaartjes uitzoeken etc.![]()
"Heb je liever zwart, of iets kleurlijks?"quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
"Schat, wat vind je eigenlijk de mooiste plaat die je kent?"![]()
"Huh?"
"Och, zomaar"![]()
wat heb je gezegd?quote:
Ik zou een kleine correctie aanbrengen: naar de dokter gaan, of niet, maar in ieder geval kappen met dat gezeik. Geen óf. Als ze naar de dokter gaat vind ik dat ze óók wel kan stoppen met dat gejankquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:32 schreef MUUS het volgende:
Je moet helemaal niks doen. Niet dwingen, niet erover praten niks. Sterker nog, als ze weer erover begint, negeer je haar compleet.
Als ze dan vraagt waarom je niks zegt, zeg je dat ze óf naar de dokter moet gaan óf dat ze moet kappen met dat gezeik, omdat dit niet opschiet en jij er hondsmoe van wordt.
Zeg dat als ze gaat ze zekerheid heeft en als ze niet gaat het binnen nu en een jaar toch wel afgelopen is met het gezeik. Ligt eraan hoe snel het uitzaait.
Als je dat zegt, gaat ze vast wel..
Als het om huidskleur gaat is wit tegen die tijd toepasselijker.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:44 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Of ze liever een zwarte jurk had of een (huidskleur) roze.
Dat haalt nog geen kont uit, want ze zal vaker moeten. Huisarts, eerste keer longarts babbeltje, afspraak om foto's te laten maken, tweede keer longarts voor de uitslag, misschien nog andere onderzoeken waar ze heen moet....quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:55 schreef alors het volgende:
Als ze een beetje kinky is, doe je dr gewoon handboeien om en een blinddoek voor en rij je naar ome dokter
Dat doen ze hè.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:37 schreef PietjePuk2 het volgende:
En ze blijft ze gewoon opsteken!
Nee niet echt. Wel gewoon longkanker. Dat is dan gewoon pech hebben. Tenzij je er gewoon op tijd bij bentquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:04 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dus eigenlijk kan iemand van 20 nooit longkanker door het roken krijgen?
je kan natuurlijk nooit nooit zeggen volgens mij..quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:04 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dus eigenlijk kan iemand van 20 nooit longkanker door het roken krijgen?
Maar dan in principe wel na bijvoorbeeld 5 pakjes gerookt te hebben? Zeg maar dat je dan op je 20e in totaal 50 pakjes gerookt hebt en dat je dan op je 50e hiervan longkanker krijgt?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee niet echt. Wel gewoon longkanker. Dat is dan gewoon pech hebben. Tenzij je er gewoon op tijd bij bent![]()
Neuh, zo`n stelregel kan je niet aanhouden. Longkanker komt meer voor bij rokers, dat is waar, maar er zijn zat mensen die het ook krijgen terwijl ze niet roken, en er zijn rokers die na 70 jaar roken nog steeds gezond zijn. Er is geen peil op te trekken, maar je vriendin moet echt wel ff naar de dokter, anders is het straks te laat.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:19 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Maar dan in principe wel na bijvoorbeeld 5 pakjes gerookt te hebben? Zeg maar dat je dan op je 20e in totaal 50 pakjes gerookt hebt en dat je dan op je 50e hiervan longkanker krijgt?
Dat is mijn vriendin en op de 1e foto heeft ze rook in haar mond en staat op het punt dit te inhaleren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:39 schreef Doagere het volgende:
Wat slim is ze..
Ik snap trouwens je foto's niet zo goed.
Op foto1 zie ik iemand die op het punt staat te gaan overgeven, en op foto2 zie ik het bovenlichaam van een persoon..
:S
Hmm, als je zoveel moeite/problemen hebt om rook te inhaleren zou ik als ik haar was direct gestopt zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:43 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Dat is mijn vriendin en op de 1e foto heeft ze rook in haar mond en staat op het punt dit te inhaleren.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:46 schreef Doagere het volgende:
[..]
Hmm, als je zoveel moeite/problemen hebt om rook te inhaleren zou ik als ik haar was direct gestopt zijn.
Ja, ik deed dat heeel af en toe. Negers doen dat ook vaak, dan komt de rook iets minder 'zwaar' de longen binnen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:00 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]Sommige rokers houden de rook blijkbaar even in de mond voordat ze het gaan inhaleren.
Maargoed even ontopic..quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:20 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ow.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik vind dit altijd een rare redenering. Het is een soort struisvogel gedrag, je kop in het zand steken en de feiten ontkennen. Op deze manier gaan de klachten van kwaad naar erger, totdat het op den duur heel ernstig wordt en er vervolgens niks meer aan te doen valt.
Uit het volgende topic: Vriendin durft niet naar de dokterquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Mensen hebben altijd de neiging om te denken dat alles vanzelf wel over gaat en dat ze anders misschien onnodig allerlei nare onderzoeken moeten ondergaan waar toch niks uitkomt! Want een ernstige ziekte is immers een ver-van-je-bed-show, dat overkomt je nooit persoonlijk! Totdat het op een dag weleens gebeurt en dat je jezelf achteraf wel voor je kop kon slaan, omdat je niet eerder naar de dokter ging. In de meest drastische gevallen moeten sommige mensen die naïeviteit met de dood bekopen!
quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ze denkt dat het longkanker is maar durft niet naar de huisarts omdat ze denkt dat het iets ergs is? Iets ergers dan longkanker? Uhm.....
Ik hoop dat dit het is. Als ik dan moet kiezen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:42 schreef milagro het volgende:
- schimmel-infectie (o.a. Aspergillus-infectie)
Nou, dat valt toch reuze mee?
Kan je dit niet in een poll gooien? Dan kunnen wel lekker stemmen en kieze wat ze heeft, hoeft ze niet naar de dokter toe.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:42 schreef milagro het volgende:
Bloedophoesten (haemoptoe)
Ophoesten (= hae-) van bloed uit de longen.
Mogelijke oorzaken (o.a.)
- long-aandoeningen:
- bronchiëctasieën
- bronchitis
- long-ontsteking
- long-abces
- schimmel-infectie (o.a. Aspergillus-infectie)
- tuberculose
- hart- en vaat-aandoeningen:
- hatfalen
- hartklepfalen (mitralisklep-stenose)
- vaat-afwijkingen
Nou, dat valt toch reuze mee?
binnen 3 maanden is het over. sluit maar een goede levensverzekering af zou ik zeggenquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:44 schreef Doopy-X- het volgende:
Doet ze het nog of is het al over?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Als het wel longkanker is en het wordt niet behandeld, dan ben je vaak binnen een half jaar dood.
Jep, alive and smokingquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:44 schreef Doopy-X- het volgende:
Doet ze het nog of is het al over?
wat een topickiller zegquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Als het wel longkanker is en het wordt niet behandeld, dan ben je vaak binnen een half jaar dood.
laat haar anders dit topic lezen!quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Jep, alive and smoking
Ze zoekt het maar uit! Ik neem de hond mee, de caravan en de ijsblokjes!
Na deze reactie is het me helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:52 schreef PietjePuk2 het volgende:
Gaat niet, de PC gaat ook mee!
volgens mij zijn het toch de rokers die zichzelf tot slachtoffer makenquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:40 schreef Doopy-X- het volgende:
En weer maakt de tabaksindustrie een slachtoffer!
Tis alleen zo makkelijk om 'de industrie' de schuld te geven, typisch verslavingsgedragquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:31 schreef the_jestert het volgende:
[..]
volgens mij zijn het toch de rokers die zichzelf tot slachtoffer maken![]()
Of als je door het vele hoesten een wondje in je keel hebt gekregen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:48 schreef jogy het volgende:
Dat levert alleen maar bloed hoesten op als de tumor door een ader gaat in de long oid.
Dan moet je toch wel een paar keer dubbel hebben gelegen van de pijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:15 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Of als je door het vele hoesten een wondje in je keel hebt gekregen.
weet ik niet precies, maar dat had de moeder van een vriendin van me vorige week (ze heeft ook longkanker).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel een paar keer dubbel hebben gelegen van de pijn, lijkt me.
Meh. Kutziekte.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:18 schreef Wolkje het volgende:
[..]
weet ik niet precies, maar dat had de moeder van een vriendin van me vorige week (ze heeft ook longkanker).
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:31 schreef the_jestert het volgende:
[..]
volgens mij zijn het toch de rokers die zichzelf tot slachtoffer maken![]()
Beetje vervelend dan als je nog nooit hebt gerookt en dan toch longkanker krijgtquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:31 schreef Doopy-X- het volgende:
Ik vind longkanker de "mooiste" vorm van kanker.
Rokers nemen bewust het risico en roepen allemaal : dan maar eerder dood!
Vind het altijd wel humor als de russische roulette dan uitkomt![]()
Dat is verschrikkelijkquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Beetje vervelend dan als je nog nooit hebt gerookt en dan toch longkanker krijgt![]()
Meeroken is ook roken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Beetje vervelend dan als je nog nooit hebt gerookt en dan toch longkanker krijgt![]()
Hahaha het zijn geen lange vingersquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:39 schreef Doagere het volgende:
Ik snap niet hoe je dat allemaal binnen een dag binnen kunt krijgen.
Ja dat snap ik ook vaak niet. Als je een standaard baan zou hebben zou dat betekenen dat je er 5 het s'morgens moet roken voor het werk, 10 in je pauze, en dan 35 na het werk. Dan ben je echt een non stop rook fabriek.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:39 schreef Doagere het volgende:
2 pakjes = 40 sigaretten per dag. Ik snap niet hoe je dat allemaal binnen een dag binnen kunt krijgen.
Toen ik nog rookte kon ik echt niet een pakje op, dan kreeg ik direct een zere keel enzo.
Misschien lust ze geen schone lucht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:04 schreef Retro_Doll het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook vaak niet. Als je een standaard baan zou hebben zou dat betekenen dat je er 5 het s'morgens moet roken voor het werk, 10 in je pauze, en dan 35 na het werk. Dan ben je echt een non stop rook fabriek.
verstandigquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:29 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ze gaat trouwens maandag toch maar naar de huisarts!
en verhoogd ook gelijk de kans op mond- en keelkankerquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:17 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ja, ik deed dat heeel af en toe. Negers doen dat ook vaak, dan komt de rook iets minder 'zwaar' de longen binnen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:34 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ben benieuwd wat het is. Als het maar niet teveel gaat kosten
Tja dan moet je sowieso niet gaan roken als je daar bang voor bentquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:41 schreef Thee_met_honing het volgende:
[..]
en verhoogd ook gelijk de kans op mond- en keelkanker![]()
Heb je het tegen mij?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:02 schreef PietjePuk2 het volgende:
Is 24 niet een beetje jong voor kinderen?
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:34 schreef jogy het volgende:
MUUS had een goede, luister maar naar haar.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:54 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
MUUS HEEFT ONHERROEPELIJK EN ONVOORWAARDELIJK GELIJK.
LUISTER NAAR MUUS.
NEE, NIET "JA MAAR".
LUISTER
NAAR
MUUS
Je moet aan je vriendin vragen of 33 niet een beetje jong is om dood te gaan aan longkanker.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:02 schreef PietjePuk2 het volgende:
Is 24 niet een beetje jong voor kinderen?
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:38 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ga er maar vanuit dat je vriendin misschien, heeeeel miscchien nieuwsjaarsdag nog gaat meemaken. Maar waarschijnlijk niet, want ze gaat immers toch niet naar de dokter toe.
Oogbalkanker?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:29 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ze gaat trouwens maandag toch maar naar de huisarts!
dus het duurt nog wel 2 week voordat je meer weet....... ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:01 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ja, nou ja, ik ga morgen met vrienden op vakantie dus ik hoor het wel.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:08 schreef PietjePuk2 het volgende:
Voordat ik het kan posten ja. Zij gaat maandag naar de huisarts dus zij zal het wel eerder weten?
Post effe je 06, dan houd ik je persoonlijk op de hoogte![]()
Das bij wijze van spreken dan he,quote:
oh... nee, dan is het goed..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:29 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Das bij wijze van spreken dan he,
iedereen begrijpt natuurlijk wel dat geldboompjes niet bestaan.
Nee ik snap wel wat je bedoelt hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:56 schreef Doagere het volgende:
[..]
Je hebt mijn vraag verkeerd geinterpreteerd
Volgens mij moet dit in ONZ, dit KUN je toch niet serieus nemen?!?!?!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:34 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ben benieuwd wat het is. Als het maar niet teveel gaat kosten
Ok dit is de druppel. Dit topic is overduidelijk nep. Althans de informatie die door TS verstrekt wordt.quote:
En?quote:Op donderdag 14 december 2006 16:59 schreef PietjePuk2 het volgende:
O ja. Dit topic bestaat ook nog.
Bestaat die vriendin ook nog?quote:Op donderdag 14 december 2006 16:59 schreef PietjePuk2 het volgende:
O ja. Dit topic bestaat ook nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |