Inderdaad, want door osn bestaat de hond en het idee huisdierquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:31 schreef dafjedaf het volgende:
Mensen zijn ondieren.
Daarbij lijkt het me didactisch gezien onjuist. Das zo'n vent die zn hond ook naar zn plaats schopt als ie niet opschiet dus als ie ooit weer een fiets ziet vliegt die hond er meteen bovenop natuurlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:25 schreef Spacehamster het volgende:
Het is niet de ergste mishandeling die ik ooit gezien heb, maar de uitvoering van deze is werkelijk opmerkelijk.
Euhm... Mjah... En waar heb je deze wijsheid vandaan als ik vragen mag?quote:
De Hond ja. Door ons zo gemaakt door te fokken en kruisen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:36 schreef whoops het volgende:
[..]
Euhm... Mjah... En waar heb je deze wijsheid vandaan als ik vragen mag?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:31 schreef dafjedaf het volgende:
Mensen zijn ondieren.
Als jij je hond moet trappen om m onder de duim te krijgen / houden ben je zwaar triest.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:41 schreef bin het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik mijn hond ook een trap geven als hij zomaar de straat oversteekt zonder toestemming. Dat zijn gewoon dingen waar je heel streng op moet zijn, omdat die situaties net zo gevaarlijk zijn.
En als je denkt dat die hond daar iets van leert dan verdien je zelf ook een schop...quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:45 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Als jij je hond moet trappen om m onder de duim te krijgen / houden ben je zwaar triest.
Wormen zijn ondieren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:29 schreef boekenworm het volgende:
Honden zijn ondieren.
En een trap gaat hem duidelijk maken dat het gevaarlijk is om de straat over te steken natuurlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:41 schreef bin het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik mijn hond ook een trap geven als hij zomaar de straat oversteekt zonder toestemming. Dat zijn gewoon dingen waar je heel streng op moet zijn, omdat die situaties net zo gevaarlijk zijn.
wees dan stil zou ik zeggen... inderdaad spreek die persoon mocht ie het weer doen op dat gedrag aan...quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:43 schreef Bill_E het volgende:
ipv een topic te openen spreek die persoon over zijn gedrag aan.. en laat ons met rust (ja ik weet dat ik het niet hoef te lezen en niet hoef te reageren
Dan heb jij duidelijk nog nooit een dominante reu van 60kg gehad. Iets anders doet hem niks hoor, en zo'n schop voelt hij zelfs nauwelijks. Het is niet alsof ik uit alle macht erop los ga trappen ofzo. Maar dat zijn nu gewoon situaties waarvan ze moeten weten dat dat niet kan. Verder ben ik ook totaal niet geweldadig tegen mijn honden ofzo, integendeel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:45 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Als jij je hond moet trappen om m onder de duim te krijgen / houden ben je zwaar triest.
Het probleem is een beetje dat zo'n hond dat niet leert d.m.v. een schop, hij blijft het dus gewoon doen...quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:52 schreef bin het volgende:
[..]
Dan heb jij duidelijk nog nooit een dominante reu van 60kg gehad. Iets anders doet hem niks hoor, en zo'n schop voelt hij zelfs nauwelijks. Het is niet alsof ik uit alle macht erop los ga trappen ofzo. Maar dat zijn nu gewoon situaties waarvan ze moeten weten dat dat niet kan. Verder ben ik ook totaal niet geweldadig tegen mijn honden ofzo, integendeel.
Sinds wanneer is een hond trappen opvoeden?quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:41 schreef bin het volgende:
Natuurlijk wel lomp dat die gast hem tegen je fiets schopt. Dat is inderdaad niet zo slim, maar ik veronderstel dat die gast dat niet opzettelijk deed?
Jawel. Ik weeg net zo veel en als ik mn stem verhef ligt ie mooi op zn ruggetje. Als je normaal nooit zulke middelen gebruikt, kun je t best af met verbaal geweld en een greep in het nekvel ofzo in geval van hele domme actie van de hond. Of in ieder geval, ik wel. Ik weiger te geloven dat bij een goede opvoeding schoppen ooit nodig kan zijn, al weegt ie 100 kilo.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:52 schreef bin het volgende:
Dan heb jij duidelijk nog nooit een dominante reu van 60kg gehad.
Kinderen kun je ook prima opvoeden zonder klappen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:56 schreef boekenworm het volgende:
Soms is bij opvoeding (in het algemeen) een klap nodig. Dus waarom bij het africhten van een dier niet?
Oh.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:56 schreef boekenworm het volgende:
Soms is bij opvoeding (in het algemeen) een klap nodig.
Mijn honden weten perfect dat het niet kan en dat ze daardoor een trap zullen krijgen. En ze doen het ook niet. Dat en grommen naar kinderen zijn de enige dingen die voor mij niet door de beugel kunnen en die ik zwaar bestraf. Verder steek ik ook geen vinger uit naar ze.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat zo'n hond dat niet leert d.m.v. een schop, hij blijft het dus gewoon doen...
Nee, handig. Grommen is een waarschuwing. Maar jouw honden mogen niet grommen en zullen dan dus gewoon meteen bijten als ze een keer echt last hebben van een kind.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:59 schreef bin het volgende:
[..]
Mijn honden weten perfect dat het niet kan en dat ze daardoor een trap zullen krijgen. En ze doen het ook niet. Dat en grommen naar kinderen zijn de enige dingen die voor mij niet door de beugel kunnen en die ik zwaar bestraf. Verder steek ik ook geen vinger uit naar ze.
Als je je hond ook perfect kan leren dat dat niet kan zonder te schoppen, waarom schop je m dan? Je houdt toch van je hond?quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:59 schreef bin het volgende:
Mijn honden weten perfect dat het niet kan en dat ze daardoor een trap zullen krijgen. En ze doen het ook niet. Dat en grommen naar kinderen zijn de enige dingen die voor mij niet door de beugel kunnen en die ik zwaar bestraf. Verder steek ik ook geen vinger uit naar ze.
honden horen alleen opgegeten te wordenquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:29 schreef boekenworm het volgende:
Honden zijn ondieren.
tuurlijkquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:58 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Heb je nog wat gedaan dan? Ik had hem keihard op z'n muil geslagen...
nou moeten mensen rekening houden met dierenquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Je moet kinderen juist leren om een hond met rust te laten als die gromt.
eenschquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh.Waarom precies?
Slaan is een teken van onmacht en doorgaans volstrekt nutteloos.
Omdat opvoeding enkel zin heeft als er angst/respect voor de opvoeder aanwezig is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh.Waarom precies?
Slaan is een teken van onmacht en doorgaans volstrekt nutteloos.
Dat lijkt me wel handig in een samenleving waarin het sterft van de honden. Daar doe je niks aan. Wel zo handig om je kind te leren om nooit zomaar een hond te aaien en al zeker niet als die hond gromt. Of neem jij het risico zodat je als je kind eenmaal dood is lekker kunt kankeren op honden?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nou moeten mensen rekening houden met dieren
Ah, je bent van de fascistische opvoedingsstempel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:02 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Omdat opvoeding enkel zin heeft als er angst/respect voor de opvoeder aanwezig is.
je weet niet waarover je het hebt, het is niet alsof ik ga staan trappen als een gek. maar hij kan zeker een tik of trap verwachten. en jij kan wel veel afleiden uit die 2 zinnen die ik geschreven heb. alsof ik ooit een hond zou achterlaten of in een asiel droppen. ik heb zelf 3 honden die ik uit het asiel gehaald heb. en geen 1 is vals geworden. zoals ik al eerder zei, het is niet alsof ik voor elke kleinigheid ga kloppen of trappen op mijn hond, maar dat en grommen naar kinderen kunnen niet voor mijquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:55 schreef petrified_druid het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een hond trappen opvoeden?
Dat is hem bang maken tot op een punt waar je met een vals kankerbeest opgescheept zit... en aangezien jij schoppen als opvoeden ziet, zal je em dan wel in het asiel droppen of aan een boom vastbinden. Je bent iig een verdomd zielig mannetje, en ik hoop dat wanneer je weer een keer je hond aan het mishandelen ben iemand je een paar meppen komt geven om te kijken hoe leuk jij het vindt om met onnodig geweld te laten zien dat je iets fout doe.
Nogmaals, grommen heeft nut. Gevaarlijk om dat af te leren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:03 schreef bin het volgende:
[..]
maar dat en grommen naar kinderen kunnen niet voor mij
Mn vriendin had een dominante teef van rond de 45 kilo die altijd als ze een neger zag keihard ging grommen met 80 tanden en evil blik. Nooit iets meegemaakt ofzo was gewoon vanaf puppytijd zo, negers en luchtballonnen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Nee, handig. Grommen is een waarschuwing. Maar jouw honden mogen niet grommen en zullen dan dus gewoon meteen bijten.Je moet kinderen juist leren om een hond met rust te laten als die gromt.
Grommen zonder aanleiding is een ander verhaal, daar kun je best iets aan doen. Maar grommen wanneer iemand het dier plotseling of onvoorzichtig benadert, is een normale en nuttige reactie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:04 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Mn vriendin had een dominante teef van rond de 45 kilo die altijd als ze een neger zag keihard ging grommen met 80 tanden en evil blik. Nooit iets meegemaakt ofzo was gewoon vanaf puppytijd zo, negers en luchtballonnen.
Dan is het voor mijn vriendin dus wel handig dat zolang die donkerder gekleurde mensen niet naar die hond talen, hij wel mooi zn smoel houdt. Een waarschuwingssignaal moet wel terecht zijn, vind ik, en dit was soms gewoon gevaarlijk voor haar. Liepen er eerst 20 lelieblanke mannen langs en dan een donkere ineens die hond beserk, nou dan zie je ze wel kijken van hoe heb jij die teef afgericht joh racist![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |