abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:32:02 #251
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40242130
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:47 schreef Suzanna het volgende:
Als ik voor een minuutje niets hoor als Noa speelt (ook in huis) dan ga ik haar roepen en als ze niet antwoordt ga ik kijken. Ik kan haar namelijk niet in de gaten houden als zij in de keuken/bijkeuken speelt en ik in de huiskamer ben dus loop ik heeeel vaak heen en weer. Best irritant eigenlijk! Maar ja, je kunt zo vaak wel iets voorkomen.

Enne...ik vind dit wel een grappige streek, M@x, maar was wel wat minder leuk voor jou ...
Als hij binnen speelt kan hij eigenlijk niet uit het zicht spelen en ik heb het idee dat hij daarom nog heel veel aan mij hangt en een beetje blijft hangen in baby-dingen en samen met mij spelen. Hij kan niet zo heel goed alleen spelen en zichzelf vermaken. Ik probeer hem de laatste tijd wat meer 'vrijheid' te geven om zijn eigen ding te doen en wat zelfstandigheid te ontwikkelen. Met als resultaat dus de zwarte pietjes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_40242339
Natuurlijk (zwanger en blond zijn is niet altijd de beste combinatie) , ik had het kunnen weten wat het was... Maar lijkt me niet handig om dat nu juist in huis neer te zetten , want als ze via de muur al in de woonkamer ook komen lok je ze zo des te meer , terwijl ik ze liever dan in en zelfs nog liever buiten de muur houd.
Maar goed ook de partner heeft het nu gehoord en gaat zo buiten kijken om te kijken of ie erachter kan komen waar ze nou naar binnen gaan. En dan is het een kwestie van gif (waarschijnlijk door een bestrijder) te strooien en zijn ze binnen een dag geloof ik dood.
pi_40246165
s6 ermee iig Xanthe
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40249931
Komt goed , we weten al waar ze naar binnen komen (hele zwermen gaan dr in en uit). Morgen avond worden ze verdelgt
pi_40253089
goed luchten daarna he voor de giftige dampen die vrij komen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_40253716
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:41 schreef Bar_en_Mar het volgende:
goed luchten daarna he voor de giftige dampen die vrij komen
Gebeurt met poeder , dus ga ervan uit dat ze dit via de ingang wat naar binnen blazen en dat de wespen de rest mee naar binnen lopen. Denk dus dat het met de giftige dampen wel mee zal vallen. Verder staan hier vanaf het moment dat het buiten koeler is dan binnen de ramen en het rooster toch al open.
Maar het zekere voor het onzekere nemen is natuurlijk in het geval van Isis geen overbodige luxe...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:00:18 #257
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40270073
Wat een geweldige foto van Opa en Jolie
pi_40276304
Myrthe was vanmiddag door me naar bed gebracht en ik ging lekkertelefonisch in de wacht hangen in een poging de huisarts te bereiken (zie Z&G). Na een aantal minuten begon Myrthe me te roepen, het klonk niet erg dringend dus ik vond dat ze maar moest gaan slapen en inderdaad was het een kwartiertje later stil. Ik kon mijn telefoongesprekken voeren en vond dat dus al lang prima. Maar toen ik haar uit bed wilde halen bleek ze half uitgekleed op de commode te liggen. Ze vond blijkbaar dat ze een schone luier nodig had, had zich uitgekleed en was erop geklommen en toen in slaap gevallen. Gelukkig is ze er niet afgevallen. Vanavond ga ik dus echt wel kijken hoe ze erbij ligt voor ik zelf ga slapen, doe ik meestal niet. Typisch gevalletje 'had ik maar een babyfoon met videofunctie gehad'...
pi_40276395
Myrthe wat d8 je ik help mama een handje door me alvast klaar te leggen voor de luier wissel...
Misschien luierbroekjes een idee zodat je eventueel zelf kunt verwisselen nee ik ga mama niets aan praten is nergens voor nodig.

Poemojn wat moet jij even raar hebben staan kijken toen je daar je dochter zo zag liggen, en idd goed dat ze stil is blijven liggen met slapen en niet naar beneden gerold is van de commode af
pi_40276515
Ze had zelfs haar kleren netjes in het hoekje naast de deur gelegd waar ik altijd de vuile was heen gooi voor ik het meeneem naar de wasmand. Dit had ik dus echt niet verwacht!
Luierbroekjes heeft ze trouwens al wel maar vindt ze geen echte luier, dus wil ze niet als ze gaat slapen (overdag vindt ze alles prima verder).
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:06:09 #261
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40276592
Oh jezus wat schrik je dan zeg. Gekke meid man.

Jolie werd vanochtend wakker van onweer. Ze werd vreselijk bang. Huilen en ze durfde niet van haar akmer naar mijn kamer te lopen zelf. Echt zielig was het, helemaal verstijd onder het dekbed, ze moest er van spugen zo hard huilde ze erom. 'Ik, Jolie bent bang mama. Tisditnou?' Echt sneu was het.
pi_40276621
Dat was schrikken zeg Poemojn! Ben nu wel blij dat Isis geen commode meer op haar eigen kamer heeft staan en we alles nu in de toekomstige baby kamer doen.
Al begint Isis hier ook overal op te klimmen (bass-box , krukjes , stoeltje , bank).

Vanmiddag was ik dr "kwijt" hoorde alleen gehuil. Aangezien ze nogal snel huilt de laatste dagen (ze kan denk ik wat minder hebben door het weer en doorkomende tanden/kiesjes explosie) als iet niet lukt reageer ik ook niet direct. Uiteindelijk leek het geluid onder de box vandaan te komen waarbij ik nog dacht daar kan ze toch niet onder gekropen zijn? Zat ze achter de bank en kon er niet meer weg komen , er lag een bal achter de bank die ze hebben wilde
pi_40276737
Jolie onweer klinkt ook eng het maakt zoveel lawaai ook en dat smorgens vroeg
de volgende keer toch maar heel hard naar mama toe rennen hoor die beschermt je wel tegen die harde enge rommel en die rare flitsen

Luchtbel zoiets lijkt mij ook ontzettend sneu om te zien hoe je dochter helemaal verstijfd van angst ondar haar dekbedje ligt

Isis leuk he verstoppertje
pi_40277836
Jolie Luchtbel

Myrthe Peomojn voor de schrik.

Isis
pi_40278373
Djulian is net gevallen met zijn hoofd, keurig gekoeld en hij reageert verder redelijk oke. Maar hij heeft een verschrikkelijke bult op zijn hoofd
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 28 juli 2006 @ 18:21:23 #266
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40278554
Vroeger toen ik klein was, was ik ook altijd bang voor onweer. Mijn moeder vertelde dan altijd een verhaaltje over mamma wolk, die boos was op de kindjes-wolkjes die lagen te keten in bed. De bliksem was het licht wat mamma wolk aan en uit deed, het gedonder de boze mamma. Natuurlijk werd er dan ook flink gedonderd door mijn eigen mamma en met het slaapkamerlicht geknipperd
pi_40280682
Ik ben onwijs trots op Isis , ze heeft vanavond voor het eerst met een vorkje gegeten en het ging eigenlijk beter dan we verwacht hadden. Ze heeft er zelfs zelf wat pannekoek aan kunnen prikken.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:19:22 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40281528
Volgens mij is de pop jarig

Ik hoor 'lang zal ze leven' door de babyfoon (inclusief de 'hoera') Verder een hoop gepruttel en gekwebbel. Ze is weer duidelijk poppenmoeder aan 't spelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:42:31 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40282117
djulian
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40283915
Poemojn wat zal je raar gekeken hebben zeg. Echt een geluk dat ze er niet afgevallen is!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40285899
Myrthe laat jij je mama niet zo schrikken zeg Wat zul jij raar opgekeken hebben Poemojn ! Wel schattig dat ze dan in slaap valt boven op de commode

Djulian

Jolietje het was ook wel een heel hard onweer he vanochtend. Niet verder vertellen maar MrBos was er ook bang van hoor
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:23:43 #272
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40292646
Haha Poemojn wat grappig en angstig tegelijk.
Dit is echt zo'n verhaal wat je haar later nog 100x vertelt.

Onweer. Een tijdje terug onweerde het hier ook en hoorde ik Léon in zijn bed verbaasd zeggen: "Doet ie nou?"
Toen ben ik gelijk naar hem toegelopen en heb hem verteld dat dat onweer was. Dat de wolken dan botsen.
Nou dat vond hij prima. Sindsdien als het onweer vertelt hij iedereen dat de wolken botsen. Ben allang blij dat hij niet bang is.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:04:21 #273
103793 kozakken
Living the life
pi_40307861
Grappig Dutchie, dat vertel ik Jonne nl hier ook. Dat de wolken botsen en dan 'boem' doen.
Dus hier krijgt ook jan en alleman te horen bij onweer dat de wolken botsen. Gelukkig hier ook (nog) geen drama's over onweer.
Wel weer over vliegjes en mugjes

Plus dat kozakkenman vergeten was me te melden dat hij een week of twee terug om was gevallen (in het gras gelukkig) met de fiets en Jonne erin. (vlak voordat hij bij opa en oma wegreed) Daarom reageert hij dus al een tijdje zo panisch op alle fietsstoeltjes van opa's en oma's die 'm heel blij komen halen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:07:53 #274
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40307972
Hier ook botsende wolken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40310901
Wat zielig dat Jolie er zo bang voor was!

Hoe is het nu met Djulians bult?

Dutchie, ja, en al mijn schoondochters als ik die later krijg

Hier geen botsende wolken, gewoon onweer. Ze vindt 't leuk, gaan we samen op bed liggen kijken naar het onweer.
De eerste keer dat 't hard waaide en je vanaf haar bed de bomen heen en weer zag gaan vond ze dat wel eng, dus we hebben nu wel zwaaiende bomen, maar verder geen kinderverklaringen voor natuurverschijnselen.
  zondag 30 juli 2006 @ 08:14:36 #276
3142 m@x
pi_40315437
Myrthe, slimmerik
  zondag 30 juli 2006 @ 12:06:23 #277
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40318220
Time out

Jolie heeft een pesthumeur vandaag en ik weet wel waardoor het komt. Ze heeft echt veel aandacht gehad afgelopen week, en heet en laat naar bed dus ze is nu echt euhm ja moe en kan niks hebben. Ze kan niet eens meer normaal praten, ik hoor alleen maar 'maahaamaaa liiihiizaaaa' of ze praat baby-taal 'bababababa' en dan kwaad worden als ik niet reageer Ik weet soms echt niet wat ik moet doen dan. Heb d'r net in een hoek van de kamer gezet en gezegd ga maar gillen en dan wil ik het daarna niet meer horen
Ze heeft er uitgebreid gebruik van staan maken, met stampen erbij en het gegil was ook over daarna of ik ben doof geworden Na een boterham ligt ze nu lekker in bed en eigenlijk kan ze er ook niks aan doen. Dus zielig maar pffff ik kan nu zelf wel een tijd gaan staan gillen geloof ik. Gelukkig komt er dadelijk een vriendin en ga ik vanavond alleen met haar uit eten en oppas bij Jolie. Morgen hopelijk weer alles zoet en zacht
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 12:40:15 #278
81992 Githa
pi_40319335
Jordy ligt in bed en doet een record poging zo vaak mogelijk "mama" zeggen in een korte periode

"mama, mama, mama, mama, mamaaaaaaaaaaa, mama, mama, mama, mama ....enz."
  zondag 30 juli 2006 @ 20:47:54 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_40332326
wij zeggen "de wolken hebben ruzie" en dat vind Liam enorm komisch
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 juli 2006 @ 12:07:28 #280
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40348089
Heeft Jolie alweer een beter humeurtje?
Hoe gaat het met Jordy's hand Githa, heeft hij de spalk nog?

Ik sta weer eens versteld van het 'kunnen' van mijn Luuk.
Gisteren, we zitten 's morgens in de tuin en ik zeg dat we zo in bad gaan. Ze staat op, loopt naar de gangdeur en roept "Bad! Bad!". Ik doe de deur open en moet rennen om haar bij te houden op de trap. Ze rent naar het bad. "Doucheee, Doucheee" zingt ze!
Vanochtend, ze klimt uit ons bed, waar ze net haar fles heeft gehad. Loopt naar het traphekje en zegt: "Mee-jen?" (Beneden). Ineens lijkt ze weer vanalles te begrijpen, en ze benoemt het ook. Alles is "Moooi he?". (Dat zegt ze met een diepe bromstem, hevig onder de indruk van zoveel schoons.. )
En, mijn allelievelingst... ze heeft koosnaamjes voor haar opa en oma. Ze heeft een Opa-Topa, en een Oma-Noma...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 31 juli 2006 @ 12:56:29 #281
3142 m@x
pi_40349457
Hier nog zo'n kletskousje. Kai noemt opa "boopa" en oma is "umma". Gisteren was hij ook weer zo bijdehand:

M: Wat doet de vogel?
K: Piehpieh
M: Wat doet het hondje?
K: Woewoe
M: Wat doet de leeuw?
K: Grgr
M: Wat doet het poesje?
K: Poespoes
M:
pi_40349535
Leuk M@x en Luuke
Hoe gaat het nu met Jolie LB?
En wat is Jordy's record nu?

'k Vind het hier steeds grappig hoe je zo'n kleintje makkelijk kunt overhalen om iets te doen. We moeten zo weg, dus Myrthe moest haar beker leegdrinken, maar ze wilde niet. Gewoon een rietje erin doen maakt het dan al zo leuk dat ze zelfs nóg een beker drinken wil.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 16:26:52 #283
81992 Githa
pi_40355594
Ik ben gestopt met tellen poemojn

Lishe, de spalk heeft hij nog die zal hij voorlopig ook niet kwijtraken ook, al doet hij nog wel zo zijn best om hem te verstoppen

Luuke dat praten is wel zo leuk ...knap hoor!
  Licht Ontvlambaar maandag 31 juli 2006 @ 16:33:23 #284
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40355796
Isa telt nou ja, ze roept fie fij se seefuh acht neeguh tien met een big smile
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_40362013
Wij zijn gisteren naar de dierentuin geweest en Djulian heeft een knuffelaap gekregen en alle dieren waren apies volgens hem. Nu ligt hij in bed en ligt al een half uur hele verhalen tegen Apie te vertellen Apie ohtee, Apie aai, Apie ja mama, Apie Bibi en zo gaat het al een half uur lang
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:59:49 #286
3142 m@x
pi_40376583
Kai staat welliswaar alleen als hij zich vast kan houden, maar toch

Hij kan het al een tijdje maar het was altijd een drama als hij het van ons moest doen (oefeningen van de fysio enzo). Sinds dit weekend begint hij het eindelijk leuk te vinden en trekt zich nu om de haverklap overal aan op. Gisteren klom hij zelfs op de bank. Ik ben echt supertrots Wat ik me trouwens wel afvraag, hij staat heel erg op de binnenkant van zijn voetjes. Is dat normaal wanneer ze net gaan staan? Normaal gesproken zou ik het aan de fysio vragen maar die is nu net 3 weken op vakantie.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:10:08 #287
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40376722
Joehoe!!!! Een groot applaus voor Kai!!!!! Knap hoor!!!
Mij is het ook al eens opgevallen bij Luuke M@x. Ik heb eigenlijk geen idee of het hoort. Maar het gaat hier steeds beter. Die drie weekjes wachten maakt niks uit denk ik. En jeeeeeee, hij staat!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_40376777
Kai wat goed man!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40377037
Wanneer moet je je zorgen maken als je kindje niet zoveel praat?
Ik vind dat Isis al een behoorlijk tijdje niet echt meer praat en wat ze zegt is voor vreemden onduidelijk (en vaak zelfs voor papa). Heb zelf het idee dat ze wat achterblijft op het moment , zeker als ik hier de verhalen lees van haar leeftijdsgenootjes.
Ik praat wel veel met dr en zing ook veel liedjes voor dr. Voorlezen wil ze niet , ze wil zelf boekjes lezen en waag je het om voor te lezen dan word ze ontzettend boos. (Zelfs als ik uit een ander boekje hardop ga lezen). En als ze zelf leest dan hoor je steeds "ja ja ja ja jaaa jaaa ja ja ja".
pi_40377281
Kai goed zo jongen!

Xanthe, mijn kinderen zeiden tot hun 2e verjaardag niet meer dan uhhhhh en baahhh maar met hun 3e verjaardag praatten ze in volzinnen Geen zorgen over maken dus, zolang ze je wel goed begrijpt
Saartje
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:42:26 #291
3142 m@x
pi_40377313
Kai is eigenlijk sinds kort pas echt aan het kletsen en hij is een paar maandjes ouder dan Isis. Van de ene op de andere dag ging het met praten opeens heel snel. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Elk kindje gaat in zijn eigen tempo en misschien zitten hier toevallig wat snelle kindjes qua praten terwijl Isis met andere dingen weer heel snel is.
pi_40377523
Isis heeft meer interesse in de omgeving , dingen doen en dan vooral ook na doen. Dingen bv. de we zelf amper gebruiken , maar Isis weet wel hoe ze ongeveer gebruikt dienen te worden. Ze spreekt wel wat woordjes en soms horen we ineens een nieuw woordje (zo klonk het gisteren onverwachts alsof ze mijn naam noemde). Zelf denk ik ook altijd dat ze het wel zal doen als ze er zelf klaar voor is , maar toch begon het langzamerhand te knagen.
pi_40377589
Kai stoer man !!!

Xanthé Thijs deed ook nog niet praten babbelen
pi_40377777
Een kind van 18 mnd hoeft maar 3 woordjes te kennen naast 'papa' en 'mama' en daar heeft ze zelfs nog een maand (week ) voor.. geen zorgen maken dus Xanthe

Wat goed van Kai
  † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:21:04 #295
81992 Githa
pi_40378206
Kai yeah man .... super goed!
Ik weet eigenlijk niet of het normaal is als ze op de binnenkant van de voet staan
Het lijkt me wel logisch dat ze het hele oppervlakte van de voet gebruiken voor meer steun en evenwicht waardoor het lijkt dat het wat doorgezakt is.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:22:45 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_40378254
ze kunnen niet overal tegelijk goed in zijn hoor. Liam praatte snel, maar liep laat en zijn motoriek laat sowieso nog te wensen over hoor. maakt allemaal niks uit.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:23:46 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_40378290
Ow en Kai, wat goed
Ik weet alleen geen antwoord op je vraag m@x
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:34:43 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40378536
Ik weet wel dat als ze net gaan staan het ook vaak begint op de teentjes, dat is volgens dat boek wat ik las een teken dat ze nog niet helemaal klaar zijn om los te staan. O.i.d. Maar verder... gewoon even aan de fysio vragen joh, M@x!

Grappig, dat beginnende praten (en Xanthe, Noa begon met anderhalf pas echt te praten en toen ging het ineens snel, het kan volgens mij echt een tijd duren voor ze het 'door' hebben om dingen te herhalen. Dat is bij Noa ook pas sinds kort en ineens gaat het heel snel en leert ze er veel bij) ...
Die woordjes vind ik altijd zo leuk en lief . Noa noemt alles wat aan je voeten moet 'sjokkie' bijvoorbeeld en dat klinkt zo lief ... heel grappig.
pi_40379138
Ik heb op het moment alleen de verhalen van mijn neefje als voorbeeld en die deed dus altijd alles beter en eerder dan Isis als je mijn schoonzusje mag geloven. Maar goed hij was 2 toen hij nog niet liep en Isis liep al toen ze 1 werd en hij is nu 3,5 en nog niet zindelijk. Ik weet dus ook wel dat haar verhalen gewoon de verhalen zijn van zie mijn kind eens beter zijn dan de jouwe (en zo gaat dat bij hun met alles , alles van hun is beter dan dat van ons enz.).
Op het moment zijn de vrienden met kinderen op vakantie dus moeilijk om dingen even na te vragen.

Isis had nog een ballon , die had ze gisteren gekregen omdat we haar op de foto wilden hebben met ballon voor een MMS voor mijn vader die jarig was. Was ze lekker mee aan het spelen zo net tot de hond de ballon kapot beet. Je had dat koppie moeten zien toen ze ineens met lege handen stond. Moest er zelf erg hard om lachen waardoor Isis ook erg hard begon te lachen gelukkig.
pi_40379347
xanthe probeer daar niet te veel in te vergelijken echt elke kindje doet het op zijn eigen mannier, het is soms moeilijk, maar probeer te kijken naar Isis en als ik het zo leest gaat het toch goed, ze groeid op, ze ontwikkeld zich, een leuke meid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')