abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:58:41 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40060587
Hier ook zo'n hitte. Bij dreumes staat nu het raam open, kan geen kwaad want het kind ligt nog in een ledikant, en Freek ligt met pyama aan, onder de dekens . En hij zweet niet eens, heb net even gevoeld.

Wij hebben sinds twee dagen ook een ventilator bij ons bed staan (de kinderen slapen niet als er zo'n ding staat te draaien ) maar ik vind het toch wel een stuk schelen hoor! Bij Karwei voor 14,95 dus een hele grote buil kun je je er niet aan vallen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 23:00:51 #127
7074 moussy
kuttekop
pi_40060645
sokken in de azijn leggen en die aantrekken voor ze gaan slapen, zodat het lijfje afgekoeld is

Nu smeren wij actief met mentolgel voor de DNA'tjes gaan slapen, die roepen ook dat ze het koud hebben als ze naar bed gaan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:02:12 #128
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40060674
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:00 schreef moussy het volgende:
sokken in de azijn leggen en die aantrekken voor ze gaan slapen, zodat het lijfje afgekoeld is
Als ik Freek al niet uit zijn pyama gepraat krijg zijn de azijnsokken gedoemd te mislukken, vrees ik
pi_40060715
Ik doe de kleine hier in een koel badje voor ze naar bed gaat. Ze ligt in alleen haar luiertje met het raam open, gordijnen op en een ventilator aan. Sinds ik dat doe (3 dagen) slaapt ze veel beter. Als ze eventueel wakker wordt 's avonds of 's nachts dan doe ik haar even af met een koud, nat washandje.

Het is hierboven echt niet te harden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40060742
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:02 schreef Leah het volgende:

[..]

Als ik Freek al niet uit zijn pyama gepraat krijg zijn de azijnsokken gedoemd te mislukken, vrees ik
Ach ja, ik slaap zelf nog met dekbed, ook met deze warmte dus ik snap dat kind wel
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40060748
Ik zit hier met een klaarwakkere dreumes, die dus niet wil gaan slapen en papa en mama zijn moe ! Dan maar 'beebie kijke ?' op Fok Ze begint trouwens echt goed te kletsen nou, zo lief. Vorige week hebben we geteld en toen kwamen we aan 53 woordjes. Ze maakt ook al zinnetjes (Hee, daa is Nijntje !) en Mama mee ijse ? (Mama mee om een ijsje te pakken voor mevrouw ;-)

Hier ook een mobiele airco, het was echt niet meer te harden hier. Heerlijk zo'n ding. Wel jammer dat ie zo zwaar is, overdag staat ie beneden en 's avonds/'s nachts boven maar het is wel een heel gesleep.

Ahum, Myrthe probeert net met een sleuteltje het medicijnkastje open te maken Laatst ook al met de autosleutels geprobeerd de achterdeur van slot te doen, en boos joh toen het niet lukte.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 23:05:14 #132
7074 moussy
kuttekop
pi_40060752
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:02 schreef Leah het volgende:

[..]

hier ook natuurlijk, maar Cas krijgt gewoon 5 minuten voor hij naar bed gaat Supermansokken aan, voetenzak als cape, rondjes rennen als hitler superman en dan gaat ie zonder sokken, in pyama met lange mouwen, ín voetenzak, onder zijn deken (ipv dekbed) die ine en dekbedhoes zit
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:07:55 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40060822

Cas en Freek, het is ook 1 pot nat .

Maar d'r is hoop hoor Mouss, hij is steeds beter te hanteren, en ik heb nu al mijn hoop gevestigd op de basisschool .
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 23:08:40 #134
7074 moussy
kuttekop
pi_40060840
Ik ook!! Ik gun het vooral de juf die René afgelopen jaar had
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:09:38 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40060864
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:04 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ach ja, ik slaap zelf nog met dekbed, ook met deze warmte dus ik snap dat kind wel
Van mij mag ie, zolang ie maar doorslaapt . Zelf zit ik midden in de nacht nog met mijn voeten in een teil koud water (kennen jullie dat, dat je niet kunt slapen als je voeten zo warm zijn?), dus ik kan me er niet helemaal in verplaatsen .
  FOK!fossiel vrijdag 21 juli 2006 @ 23:10:51 #136
2628 Karin
pi_40060905
Bram zijn kamertje is ook bloedheet, daar staat de hele middag en avond de zon op. Het is een schuin dakraam met een zonsverduisteringsgordijntje ervoor maar toch nog bloedheet. Afgelopen dagen ook lekker het raam open als hij slaapt en dan weer op de knip als wij gaan slapen. Nu is hij afgelopen nacht vreselijk te pakken genomen door muggen Maar kan ook het licht in zijn kamertje niet uitdoen want dat ruikt hij, wordt dan altijd in complete paniek wakker. Heeft altijd zijn grote licht aan, nachtlampje is niet voldoende. Nu zag ik bij mijn schoonouders een soort van hoesje die ik om de gordijntjes kan doen van horgaas, daar morgen maar eens naar op zoek.

Doorslapen is voor mietjes easy-going. Bram komt sinds kort naar ons toe getrippeld, kruipt tussen ons in, compleet met oude en nieuwe schaap (van oude kan hij maar geen afstand doen) en zaklantaarn en ploft zijn hoofdje op mijn kussen. Hartstikke gezellig maar ik kan natuurlijk voor geen meter slapen zo. Dus als hij weer slaapt breng ik hem weer terug om een uur later weer bij ons te komen liggen Of ik breng hem al terug als hij nog niet slaapt en dan vraagt hij of ik bij hem wil blijven want hij is bang voor krokodillen. Dan zit ik dus een half uur te knikkebollen op zijn kamertje en meneer ligt heerlijk om zich heen te kijken Gelukkig zit er wel vooruitgang in, dit is niet meer iedere nacht zo.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 23:11:33 #137
7074 moussy
kuttekop
pi_40060918
dikke warme, tintelende voeten met een net ff te klein maatje vel er om heen Ik begin met voetenbalsem te smeren en daarna met die mentolwaterpokkentroep van de kinderen, omdat ik te lui ben om er mn bed voor uit te gaan
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:15:03 #138
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061022
Karin, je hebt ook plakhorren van Tesa, kosten rond de 8 euro. Helaas hebben wij ze er te laat in geplakt, dus nou moeten eerst al die muggen die hier al in huis zaten dood .
Prikweg van VSM werkt trouwens als een tierelier op muggenbulten, heb ik net proefondervindelijk vastgesteld .
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:16:25 #139
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061054
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:11 schreef moussy het volgende:
dikke warme, tintelende voeten met een net ff te klein maatje vel er om heen
Dat bedoel ik dus , ik voel me bijna weer zwanger.
pi_40061188
en Myrthe slaapt nu meestal wel door
Zij wordt trouwens met een nat koud washandje op bed gewassen (vooral ook voeten idd), zodat ze even afkoelt als ze in slaap moet vallen. Ze heeft zo'n zweetkoppie steeds nu met deze hitte.. mag al extra laat naar bed (half tien/ tien uur) en dat scheelt wel gelukkig. Bij de vorige hittegolf werd het eens half elf maar nu is ze er beter aan gewend al denk ik.

Karin, sommige ouders geven dan een plantenspuit met water als 'spokenspray' (bij jullie krokodillenspray dus ) zodat het kind zelf de spoken op de vlucht kan jagen. Misschien werkt dat?
  FOK!fossiel vrijdag 21 juli 2006 @ 23:23:47 #141
2628 Karin
pi_40061237
Zo'n plakhor past niet ivm de gordijntjes die ervoor hangen

sjees wat was het kamertje toen netjes

Die gordijntjes gaan binnenkort sneuvelen als we eindelijk een nieuwe kamer voor hem gaan maken. Bram vertelde al van de week dat als papa en mama de badkamer gaan maken hij wel vast zou gaan schilderen op zijn eigen kamertje. Blauw met een Bob de Bouwer poster op de muur

Maargoed mijn schoonmoeder had dus een soort van hoesje van hor die je er zo overheen hangt, had zij bij de Xenos vandaan. Ik hoop dat ze dat ook bij de blokker ofzo hebben want Xenos is zo ontzettend uit de route.

En goed dat je het zegt van die prikweg, volgens mij heb ik nog zo'n stick liggen van onze vakantie verleden jaar.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:26:21 #142
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061288
Maar zo'n plakhor moet in je kozijn .
Of een klamboe, als je die vastzet onder de poten van het bed kan er niets gebeuren, ook proefondervindelijk vastgesteld .
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 23:27:09 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_40061308
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:26 schreef Leah het volgende:
Maar zo'n plakhor moet in je kozijn .
Of een klamboe, als je die vastzet onder de poten van het bed kan er niets gebeuren, ook proefondervindelijk vastgesteld .
Freek? René scheurde de klamboe gewoon in stukken
  FOK!fossiel vrijdag 21 juli 2006 @ 23:27:15 #144
2628 Karin
pi_40061312
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:22 schreef poemojn het volgende:
Karin, sommige ouders geven dan een plantenspuit met water als 'spokenspray' (bij jullie krokodillenspray dus ) zodat het kind zelf de spoken op de vlucht kan jagen. Misschien werkt dat?
Water en Bram samen lijkt mij geen goed plan Maar daarvoor heeft hij nu een zaklantaarn, werkte best voor 2 nachten. Dat ding vreet natuurlijk batterijen, hoewel we hem meestal wel uitzetten zodra hij slaapt en zodra wij naar bed toe gaan.

Achja hij heeft echt een haat-liefde verhouding met krokodillen. Hij gaat morgen met opa en oma naar Artis en ik vroeg welke dieren hij daar ging bekijken en het eerste dat hij zegt is krokodillen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:29:57 #145
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061390
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Freek?
Ja, Freek notabene, die vond het wel leuk "in de tent".
  FOK!fossiel vrijdag 21 juli 2006 @ 23:33:50 #146
2628 Karin
pi_40061484
In het kozijn gaat niet Leah, dan kan het raam niet meer open, het is zo'n kiepraam. Moet echt ter hoogte van het gordijntje en daar tussen zitten frunniken zie ik gewoon niet zitten ook omdat je het elke keer los moet halen om het raam te kunnen open of sluiten.
Maar ik ken het systeem hoor, wij hebben het zelf wel in onze slaapkamer, waar evengoed ook muggen waren
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:37:36 #147
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061572
Oh, dan snap ik het, ik dacht weer te simpel .
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 23:40:56 #148
7074 moussy
kuttekop
pi_40061676
en als je nou zo'n blauwe muggenelectrocuteerlamp ophangt?
  FOK!fossiel vrijdag 21 juli 2006 @ 23:43:27 #149
2628 Karin
pi_40061747
Dat mag weer niet van Peet, die is panisch voor dingen die in het stopcontact blijven zitten. Ik heb al moeten lullen als brugman voor dat nachtlampje.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 23:48:20 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_40061890
de koelkast trekken jullie er 's nachts ook uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')