En op mijn nachtkastje ligt Narziss & Goldmund van Hermann Hesse, maar daar kom ik niet doorheen
* Ray Manzarek - Light my fire (my life with The Doors)
* Bret Easton Ellis - American Psyco (kom er niet echt doorheen)
En op mij te wachten liggen:
* Tom Wolfe - Bonfire of the vanities
* Rupert Thomson - Book of revelation
En als ik die uit heb, dan ga ik 'Naked Lunch' van William Burroughs weer eens herlezen. Eens kijken of ik er nu wat meer van begrijp...
Stand on Zanzibar...... het boek dat niemand hier kent.
te wachten liggen:
* De Avonden, vh Reve
* La Nausee, JP Sartre
quote:
PhalanX zei:
ik ben bezig inStand on Zanzibar...... het boek dat niemand hier kent.
Nee, idd. Ik zag wel dat het ooit als "Iedereen op Zanzibar" is vertaald door Meulenhoff. Ooit.
Engelse versie, gewoon, omdat Engels een mooie taal is en nederlanse vertalingen soms zo slecht zijn.
Verder ligt Weekendpelgrimage van Tip Marugg nog te wachten (ode aan alcohol). En af en toe pak ik Victor Bockris' biografie van Andy Warhol erbij.
Vond Oog om Oog van John Sandford (Lucas Davenport serie) niks, de boeken worden steeds slechter.
Tip voor jullie: het boek ; Modeleren met menselijk vlees (kuttitel, wel een goed boek) Schrijver weet ik ff niet.
quote:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance van Robert M. Pirsig, fantastisch boek.
Idd, geweldig boek. Alhoewel er vaak wat lastig doorheen te komen is. Er was toch ook een opvolger van? Lila ofzo? Had iig een soortgelijk subtitel...
Kan het iedereen aanraden, 't is geen hoogstaande literatuur ofzo, maar wel erg leuk en het leest erg prettig.
Voor wie het niet kent hierbij een stukje van de achterflap: William Sutcliffe schetst een hilarisch beeld van twee rugzaktoeristen die ver van huis op zoek zijn naar zichzelf. "Ben je ervaren?" is een meesterlijke satire op hun zelfgekozen lijden - en een weldaad voor de thuisblijvers.
Daarnaast ben ik bezig in "het proces Socrates" van J.F. Stone. Erg boeiend, maar het leest wel iets minder makkelijk weg dan 'ben je ervaren?'. Dus in welk boek ik verder lees laat ik steeds afhangen van hoe moe ik ben
Ben trouwens ook nog bezig in "De meester en Margaritha" van een of andere rus, ben z'n naam ff kwijt Michail Ogdalev ofzo. Is wel leuk om te lezen omdat in het boek aangegeven is welk deel van de tekst gecensureerd werd in de USSR, kan je zien hoe goed ze dat doen. Als ergens zomaar een zinnetje weggelaten is blijkt honderd pagina's later dat er bijvoorbeeld weer naar verwezen wordt.
quote:
op 06-15-2000 om 11:40 PM schreef Beatrice het volgende:
Ik heb van mijn zusje te leen gekregen: "Ben je ervaren?" van William Sutcliffe.
Ik heb m ook gelezen! vond hem ook errug leuk. Heb nu een ander boek in huis van dezelfde schrijver
Angst en Apocalypse van verschillende schrijvers (oa Clive Barker)
Darwin's Radio (Greg Bear engelse versie is nog niet vertaald/uitgebracht in nederland(s))
Rijk van de Geest (Greg Bear)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |