abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:27:51 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39948321
Er wordt altijd een hoop palaver gemaakt over het milieu, maar meestal betekend dat, geef geld, betaal belasting, of koop iets niet.
Maar, wat zou nu echt zoden aan de dijk zetten?
Neem Kippen!
Neem een paar kippen van een ras dat vlees en eieren beide redelijk doet, en voer ze je etensresten, je GFT afval, gemaaid gras, etc.
Kippen eten vrijwel alles.
Goed als je op een flatje woont gaat het niet, maar als je een tuintje hebt, kan je een paar kippen nemen en het zijn hele leuke huisdieren.
Deze kippen leggen eieren (die lekkerder zijn dan uit de winkel) en je kan ze eten. Als ze een jaar oud zijn slacht je de kip en maakt er lekker soep of coq au vin van.
Als iedereen in de EU met een tuin dit zou doen zou het een enorme hoeveelheid afval besparen, er heel veel regenwoud niet worden gekapt voor bioindustrie kippenvoer en heel veel vis voor vismeel (voor hetzelfde) niet nodig zijn. We zouden lekkerdere eieren eten, en betere kip.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:31:03 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39948405
En dit staat in POL, want....?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:35:11 #3
45206 Pietverdriet
pi_39948504
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit staat in POL, want....?
Milieu is politiek, en dit is een politiek statement
pi_39948536
Verse eieren . Maar helaas is m'n balkon te klein
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_39948843
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Als iedereen in de EU met een tuin dit zou doen zou het een enorme hoeveelheid afval besparen, er heel veel regenwoud niet worden gekapt voor bioindustrie kippenvoer en heel veel vis voor vismeel (voor hetzelfde) niet nodig zijn. We zouden lekkerdere eieren eten, en betere kip.
En iedereen in de EU laat dan zijn kippenmest gewoon door de regen afvoeren richting het grondwater? Ofzo?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:02:39 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_39948978
Goed voorbeeld doet volgen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:11:02 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39949225
Ik ben bang dat mijn poezekinderen de kip stuk gaan maken.
pi_39950793
Aangezien veel mensen niet eens meer weten dat melk uit een koe komt , lijkt het me onverstandig om deze met een kip op te zadelen.
pi_39951205
Toen het laatste koppel kippen hier arriveerde bleken ze voorzien van een gebruiksaanwijzing. Ik verzin het niet, het was de kop bovenaan het stencil.

De nieuwe kippen bleken van een bijzonder handig soort (vergeten of er een rasnaam bijhoorde, kleine witte kipjes). Broedsheid was eruit gefokt, per kip kon vóór de eerste rui zo'n 220 eieren verwacht worden en daarna nog een stuk of 110.

Verder stond er uitdrukkelijk bij dat je ze geen keukenafval mocht voeren.

Uiteraard houden we ons nergens aan. En hebben respectievelijk een buizerd, een onbekend beest en een wezelachtige reeds 3 van de 4 kippen genuttigd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39951270
Eh, we moesten toch stoppen met importbruiden?
pi_39951336
ja, en je het geen wekker meer nodig omdat je om 5 uur 's morgens wordt wakker gekraaid
pi_39952145
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:08 schreef sigme het volgende:
Toen het laatste koppel kippen hier arriveerde bleken ze voorzien van een gebruiksaanwijzing. Ik verzin het niet, het was de kop bovenaan het stencil.

De nieuwe kippen bleken van een bijzonder handig soort (vergeten of er een rasnaam bijhoorde, kleine witte kipjes). Broedsheid was eruit gefokt, per kip kon vóór de eerste rui zo'n 220 eieren verwacht worden en daarna nog een stuk of 110.

Verder stond er uitdrukkelijk bij dat je ze geen keukenafval mocht voeren.

Uiteraard houden we ons nergens aan. En hebben respectievelijk een buizerd, een onbekend beest en een wezelachtige reeds 3 van de 4 kippen genuttigd.
Pas maar op met dat soort bekentenissen. Voor je het weet staat de inspectiedienst voor je deur. Een tijdje geleden zat er in de Keuringsdienst van Waarde een mooie serie reportages over hoe moeilijk het in dit land is om als particulier een varken te willen houden. Daar zijn, zoals je zelf blijkbaar ook al gemerkt hebt, heel veel regels voor en hele dikke gebruiksaanwijzingen voor nodig.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:41:53 #13
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39952603
Daar is in Vlaanderen toch eens in een paar gemeentes een experiment mee gevoerd, niet? Bewoners kregen dan van het gemeentebestuur subsidie om kippen te houden, geloof ik. Ook met de achterliggende gedachte dat dit zou besparen op de afvalophaling.

Weet wel niet of dat experiment nog aan de gang is nu, en waar het precies was.
---verdwijnt---
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:46:56 #14
45206 Pietverdriet
pi_39952821
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:57 schreef Nlx het volgende:

[..]

En iedereen in de EU laat dan zijn kippenmest gewoon door de regen afvoeren richting het grondwater? Ofzo?
Op de tuin ipv andere mest.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:47:44 #15
45206 Pietverdriet
pi_39952860
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:11 schreef Alicey het volgende:
Ik ben bang dat mijn poezekinderen de kip stuk gaan maken.
Een kip is een beter huisdier dan een poes, dus als natuurlijk verloop je poes heeft geveld, neem dan een kip.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:48:59 #16
45206 Pietverdriet
pi_39952918
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:58 schreef Basp1 het volgende:
Aangezien veel mensen niet eens meer weten dat melk uit een koe komt , lijkt het me onverstandig om deze met een kip op te zadelen.
Juist wel, dan leren kinderen weer wat eten is, dat eitjes uit een kip komen en dat je er als ze niet meer zoveel leggen je er heerlijke soep van kan maken.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:49:00 #17
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39952919
heb je dat geklaag van die beesten 's ochtendsvroeg wel eens meegemaakt?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:50:21 #18
45206 Pietverdriet
pi_39952994
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:13 schreef HeyFreak het volgende:
ja, en je het geen wekker meer nodig omdat je om 5 uur 's morgens wordt wakker gekraaid
Ik heb het over kippen, niet over een haan, das wat anders, en legt bovendien geen eieren.
pi_39956703
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op de tuin ipv andere mest.
Prima oplossing! En wat doen we met de 98,2% van de mensen die nu nog geen mest gebruiken in de tuin? Toch maar de kippenmest eroverheen? Zal het milieu vrolijk van worden...
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:31:42 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39964607
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een kip is een beter huisdier dan een poes, dus als natuurlijk verloop je poes heeft geveld, neem dan een kip.
Een kip is niet aaibaar.
pi_39964636
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist wel, dan leren kinderen weer wat eten is, dat eitjes uit een kip komen en dat je er als ze niet meer zoveel leggen je er heerlijke soep van kan maken.
Maar al die mensen die konijtjes hebben die eten ook redelijk wat groenafval, ik denk dat er een konijntjesslachtbrigade moet gaan komen, ook daaraan zit vlees.
pi_39964755
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Pas maar op met dat soort bekentenissen. Voor je het weet staat de inspectiedienst voor je deur. Een tijdje geleden zat er in de Keuringsdienst van Waarde een mooie serie reportages over hoe moeilijk het in dit land is om als particulier een varken te willen houden. Daar zijn, zoals je zelf blijkbaar ook al gemerkt hebt, heel veel regels voor en hele dikke gebruiksaanwijzingen voor nodig.
De gebruiksaanwijzing kwam van de kippefokker, niet van een officiele instantie. Van de (overtrokken) regelgeving weet ik wel een en ander, ik heb schapen immers.

Maar kippen zijn nog regelvrij. Sommige kipperassen zijn best aaibaar trouwens, wat weer niet bevordelijk is voor hun soeppotpotentie, vrees ik.

Sowieso is eigen kip een heel aparte beleving om te eten. Niet omdat 'ie eigen is, maar omdat een kip die werkelijk geleefd heeft heel ander vlees heeft dan een kweekkip. Het lijkt ongeveer evenveel op een kip van de slager als asperges uit blik op verse asperges.

Ik vrees, pietverdriet, dat de meeste mensen hun kip oneetbaar zullen vinden. Verkeerde kleur, veels te stevig ("taai"). Maar goed, als afvalverwerker en eierleverancier is de kip al nuttig zat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39964785
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar al die mensen die konijtjes hebben die eten ook redelijk wat groenafval, ik denk dat er een konijntjesslachtbrigade moet gaan komen, ook daaraan zit vlees.
Konijnen zijn waardeloze vuilnisbakken. Ze eten alleen ongekookt groenvoer.

Kippen eten alles. Ook kip bijvoorbeeld . Alleen mosselschelpen, dat ruimen ze uiteindelijk niet op.
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:55:32 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39964914
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/886 per kip kon vóór de eerste rui zo'n 220 eieren verwacht worden en daarna nog een stuk of 110.
+
"De rui is een jaarlijks terugkerende vernieuwing van het gevederte"
= een kip woprdt max 2 jaar oud?

Vind het overigens wel een aardige stelling hoor, neem kipppen voor het milieu, Maar gezien de eierprijs lijkt het me niet echt rendabel.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39965045
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:55 schreef Napalm het volgende:

[..]

+
"De rui is een jaarlijks terugkerende vernieuwing van het gevederte"
= een kip wordt max 2 jaar oud?
Nee, maar na iedere rui neemt de productie af. Over de hoeveelheid eieren die je mag verwachten na de 2e rui deed de gebruiksaanwijzing geen uitspraak.

Met andere woorden: de kip wordt maximaal 2 jaar oud .

Als je haar daarbij niet een handje helpt wordt kippen veel ouder dan dat. Bij ons niet, buizerds vossen en wezels houden de kippestand jong, maar ik heb wel eens een overgebleven eenzame kip (Barnevelder) een tijd gehuisvest. Was zoiets als 5 jaar oud, lei geen eieren meer en stierf een natuurlijke dood.
quote:
Vind het overigens wel een aardige stelling hoor, neem kipppen voor het milieu, Maar gezien de eierprijs lijkt het me niet echt rendabel.
Mensen gooien meen ik zo'n 10 to 15% van alle aanschafte voedsel weg. Dat kan allemaal in een kip in plaats van in een vuilnisbak. Ik weet niet wat een kip kost (kan ik navragen natuurlijk), maar een echt eco-ei doet zo'n 25 cent. Bij 220 eieren is dat ¤ 56. Naast keukenafval verbruikt de kip water.

Het punt is meer dat één kip niet echt leuk is, en dat een koppeltje kippen zo'n enorme eierberg oplevert.
pi_39967653
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:05 schreef sigme het volgende:

Het punt is meer dat één kip niet echt leuk is, en dat een koppeltje kippen zo'n enorme eierberg oplevert.
Dan zou je er meer moeten gaan houden en gewoon bij de buren de eieren ruilen tegen groenafval voor de kippen.
pi_39967747
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zou je er meer moeten gaan houden en gewoon bij de buren de eieren ruilen tegen groenafval voor de kippen.
Ik ken dan ook mensen die dat doen . Niet 'ruilen' natuurlijk, maar de kippen bij één gezin houden, eieren en zorg voor de kippen verdelen. Ook een stuk handiger bij tijdelijke afwezigheid.
pi_39967776
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:52 schreef Basp1 het volgende:

En voor je het weet heb je een legbatterij thuis
pi_39967908
Mooi plan ! Toen ik klein was hadden we ook altijd twee hennen, dat was hartstikke leuk. En ze aten inderdaad alles, inclusief muizen als die zo stom waren zich in het ren te wagen en overtollige eieren van de duiven. En de eieren zijn inderdaad de lekkerste Onze buren kwamen ze ook altijd halen.

Ook hennen maken helaas wel veel herrie 's ochtends, ze kondigen luidkeels aan dat ze wakker zijn of een ei hebben gelegd ofzo.
pi_39968463
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En voor je het weet heb je een legbatterij thuis
Dan moet er weer een schilleboer door de stad gaan rijden.

60 jaar terug in de tijd.

En mensen die sociaal met elkaar moeten omgaan , het begint bijna utopisch te klinken.
pi_39968781
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet er weer een schilleboer door de stad gaan rijden.

60 jaar terug in de tijd.
Ik ben toch bij lange na geen 60 (wel over de helft, dat wel), en zelfs ik heb nog de schillenboer gekend.
quote:
En mensen die sociaal met elkaar moeten omgaan , het begint bijna utopisch te klinken.
Toen ik klein was deden we het oud brood in een plastic zakje en hingen dit aan de deurknop van een huis in de straat. Die meneer had paardjes en die aten dat brood.
Veel sociaal contact kwam daar niet bij kijken. Ik kan me de meneer niet heugen en de paardjes had ik niks mee, we kwamen er soms met de auto langs.
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:37:41 #32
45206 Pietverdriet
pi_39969016
Sigme, als je kippen neemt dan kan je echte legkippen nemen, die leggen enorme hoeveelheden eieren, dat klopt, maar je hebt ook rassen die worden groter, leggen mindere eieren en hebben lekker en mooi vlees.
pi_39969330
Als ik zelf nieuwe kippen neem ga ik mooie grote oude raskippen nemen.
Dat de broedsheid eruit is bij die moderne rassen vind ik geen voordeel. Die kippen zijn aangeschaft door mijn vader, en die heeft er ook een hok voor.

Ik wil een beter hok (de noodkreten van kip met wezel waren niet zo fijn om door gewekt te worden) en ik wil kuikens. In tegenstelling tot mijn vader eet ik de kippen dan ook op, als ik het slachten onder de knie krijg. Nog een jaartje ofzo, dan bouw ik een goed hok (beter gezegd: mijn liefste).

Maar ook betere vleesrassen leveren vlees dat echt heel anders aandoet dan dat wat je bij de slager haalt. Dat is kleur- en smaakloos (Of geel en smaakloos als het een maiskip was). Ook biologische kip trouwens.
  woensdag 19 juli 2006 @ 12:01:50 #34
45206 Pietverdriet
pi_39969789
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:47 schreef sigme het volgende:
Ook biologische kip trouwens.
tja, das ook gewoon plofkip maar dan met biologisch voer gevoederd
pi_39969839
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:47 schreef sigme het volgende:

Maar ook betere vleesrassen leveren vlees dat echt heel anders aandoet dan dat wat je bij de slager haalt. Dat is kleur- en smaakloos (Of geel en smaakloos als het een maiskip was). Ook biologische kip trouwens.
In Wales krijgen we van een pachter (naar goed middeleeuws gebruik) ieder jaar een gigantische vleeskip, volgens mij is het een kapoen, die het hele jaar buiten heeft lopen scharrelen, dat smaakt even anders als de waterkip uit de supermarkt. Genoeg voor 8 personen en de lekkerste kip die ik ooit gegeten heb.

Anyway, lijkt mij in Nederland niet bijdragen aan de volksgezondheid als iedereen op eigen houtje kippen gaat houden en slachten.
pi_39969992
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Milieu is politiek, en dit is een politiek statement
Ik vind het eigenlijk meer een lifestyle of cul topic
pi_39970002
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In Wales krijgen we van een pachter (naar goed middeleeuws gebruik) ieder jaar een gigantische vleeskip, volgens mij is het een kapoen, die het hele jaar buiten heeft lopen scharrelen, dat smaakt even anders als de waterkip uit de supermarkt. Genoeg voor 8 personen en de lekkerste kip die ik ooit gegeten heb.
Kapoeneren zou ik ook wel willen leren .

Als ik ooit een goed koppel kippen heb (en een haan dus), en kuikens, en ik heb het slachten onder de knie, dan ga ik eerst wel oefenen op dode hanen..
quote:
Anyway, lijkt mij in Nederland niet bijdragen aan de volksgezondheid als iedereen op eigen houtje kippen gaat houden en slachten.
Waarom? Nu hou je gftafval in huis, minstens een week (meestal twee), dat is bizar onhygienisch. Kippen houden is niks ongezonds aan. Slachten zal wel een brug tever zijn, ik denk dat de meeste mensen de kip van ouderdom laten sterven dan wel deze wegbrengen naar de lokale allochtoon die niet zo mietig doet .
pi_39970242
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:08 schreef sigme het volgende:

Kapoeneren zou ik ook wel willen leren .

Als ik ooit een goed koppel kippen heb (en een haan dus), en kuikens, en ik heb het slachten onder de knie, dan ga ik eerst wel oefenen op dode hanen..
Heh, een vrouw die gaat leren castreren, a mans worst nightmare
quote:
Waarom? Nu hou je gftafval in huis, minstens een week (meestal twee), dat is bizar onhygienisch. Kippen houden is niks ongezonds aan. Slachten zal wel een brug tever zijn, ik denk dat de meeste mensen de kip van ouderdom laten sterven dan wel deze wegbrengen naar de lokale allochtoon die niet zo mietig doet .
Ah, da's een punt echter gescheiden afval is niet overal van toepassing, bij mij in Rotterdam is er iig geen sprake van.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 12:15:36 ]
pi_39970499
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heh, een vrouw die gaat leren castreren, a mans worst nightmare
Kapoeneren he. Geschiedt inwendig, een vogel zit toch heel anders in elkaar dan een zoogdier.

Wel eens castratie van een hengst gezien ? Da's andere koek.
quote:
[..]

Ah, da's een punt echter gescheiden afval is niet overal van toepassing, bij mij in Rotterdam is er iig geen sprake van.
Hier doen ze ook niet aan gescheiden afval. Maar ook dan zit je met je etensafval een paar dagen in huis te broeien. Fris is anders.

Bij ons kwam de politiek erachter dat gescheiden inzameling meer vervuiling opleverde dan alles door elkaar (minus chemisch ). Wat was in Rotterdam de motivatie om het niet in te voeren / af te schaffen?
pi_39970761
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:23 schreef sigme het volgende:

Kapoeneren he. Geschiedt inwendig, een vogel zit toch heel anders in elkaar dan een zoogdier.

Wel eens castratie van een hengst gezien ? Da's andere koek.
Aha, weer wat geleerd

Ik hou mij over het algemeen verre van dergelijke confronterende situaties als man zijnde
quote:
Hier doen ze ook niet aan gescheiden afval. Maar ook dan zit je met je etensafval een paar dagen in huis te broeien. Fris is anders.

Bij ons kwam de politiek erachter dat gescheiden inzameling meer vervuiling opleverde dan alles door elkaar (minus chemisch ). Wat was in Rotterdam de motivatie om het niet in te voeren / af te schaffen?
Wij hebben centrale containers hier dankzij het feit dat dit een appartementen/stadsvilla complex is dus wij worden verschoond van de situatie om alles binnenshuis te houden.

Ik weet niet waarom precies Rotterdam niet aan het apart inzamelen van GFT afval doet, om eerlijk te zijn maar ik heb inderdaad wel ergens gelezen dat men afval nu efficient genoeg kan scheiden om aparte inzameling overbodig te maken.
pi_39970926
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Aha, weer wat geleerd

Ik hou mij over het algemeen verre van dergelijke confronterende situaties als man zijnde
Een hengst castreren is toch mannenwerk.. (Men snijde een kwart bal eruit. Gewoon. Een kwart. Eruit. )
quote:
ik heb inderdaad wel ergens gelezen dat men afval nu efficient genoeg kan scheiden om aparte inzameling overbodig te maken.
Hier scheiden ze het niet - ze verbranden de hele zooi en winnen uit de verbranding energie.
pi_39980448
Hoewel de TT het natuurlijk veer rooskleuriger voorstelt dan t is, vind ik t wel een goed idee. Ik denk dat ik dat ook ga doen als ik later groot ben. Kunnen de kids meteen leren over natuur, ecologie & de voedselketen. "Papa, waar is dat kippetje naartoe?" "Weet je nog dat papa gister met dat grote mes rondliep en je het eten zo lekker vond?"
pi_39980891
Ja, als de LPF in November uit de tweede Kamer gaat, denk ik ook dat ik gewoon een stelletje van 8 kippen neem, of gewoon 6 kippen warvan eentje dan een beetje dikkig in de hoek gaat zitten; gekozen met voorkeursetemmen, maar wel enkel zn eigen eitjes uitbroeden.
En een haantje met een rode kuif die wat later komt, sterker nog de laatste paar daagjes voordat ze naar het slachthuis gaat, maar dan wel volop wil gaan meepikken uit de korf met kippevoer voor alle kippen...

gewoon om nog een beetje 'af te kicken'.. het was toch wel een fijn gevoel, bracht wat verpozing.
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:42:52 #44
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39988796
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 17:05 schreef Mtijn het volgende:
Hoewel de TT het natuurlijk veer rooskleuriger voorstelt dan t is, vind ik t wel een goed idee. Ik denk dat ik dat ook ga doen als ik later groot ben. Kunnen de kids meteen leren over natuur, ecologie & de voedselketen. "Papa, waar is dat kippetje naartoe?" "Weet je nog dat papa gister met dat grote mes rondliep en je het eten zo lekker vond?"
Er was laatst een prachtig topic over dat je alleen vlees zou moeten eten als je zelf eens een beest gedood en geslacht had.
quote:
[b]Op woensdag 19 juli 2006 11:47 schreef sigme het volgende:[/b
ik wil kuikens.
Kijk, ze krijgt moedergevoelens. De biologische klok tikt..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:12:37 #45
45206 Pietverdriet
pi_40139562
Vandaag op het Journaal, 1/3 van het eten in NL wordt ongegeten weggegooit.
Dat had je toch mooi aan de kip kunnen geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')