laten we maar niet spreken over resolutiesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:18 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is niet wat resolutie 242 inhoudt. De zaak niet omdraaien...
Inderdaad. Wanneer Hezbollah daartoe in staat was, zou het zo veel mogelijk Israelische slachtoffers maken, burgers of militairen. De vernietiging van de staat Israel staat in de statuten van Hezbollah. Is het dan vreemd dat Israel hiermee niet wil onderhandelen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:54 schreef klez het volgende:
[..]
Ook dat heb ik niet beweerd. Overal waar dit soort grootschalige conflicten uitgevocht worden vallen onschuldige slachtoffers. Ik verbaas me alleen over de geringe aantallen. Aan Israelische zijde omdat Hezbollah niets kan, aan Libanese zijde omdat Israel niet wil.
Ja kom laten we alle resoluties afgaan. Volgens mij weet jij net als ik dat alle partijen in de regio hun reet afvegen met resoluties.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:18 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is niet wat resolutie 242 inhoudt. De zaak niet omdraaien...
Dat is ook onbegonnen werk. bovendien slaat heel libanon de handen in 1 tegen israel. Dus wordt het nu voor israel alleen maar moeilijker. Het enige wat israel probeert is het afdwingen. De eisen die ze hebben gesteld zijn redelijk in mijn opinie. Als het libanon echt zwaar treft, doen ze wel wat israel wil, en laten ze alle beschietingen afgelopen jaren achterwege.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hezbollah heeft niets te willen wat dat betreft. Ze moeten via de hard way ontwapend worden, en dat betekent dus niet het bombarderen van heel Libanon. Laat Israel maar met grondtroepen een einde maken aan het geweld van Hezbollah. Maar dat willen ze weer niet.
Is dat niet wat hezbollah graag zou willen.? Een grondoffensief van de Israeli's.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hezbollah heeft niets te willen wat dat betreft. Ze moeten via de hard way ontwapend worden, en dat betekent dus niet het bombarderen van heel Libanon. Laat Israel maar met grondtroepen een einde maken aan het geweld van Hezbollah. Maar dat willen ze weer niet.
Het ontwapenen van Hezbollah is primair een verantwoordelijkheid van Libanon, niet van Israel. Wanneer Libanon dit nalaat, moeten ze niet janken wanneer Israel het op zijn eigen manier doet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus foute informatie. Hezbollah is veel machtiger (dat komt mede door Iran en Syrie) dan het reguliere leger van Libanon.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:20 schreef Boomstam het volgende:
Israel heeft opzich wel een punt dat het libaneese leger te weinig heeft gedaan terwijl ze toch in qua technologie en aantallen sterker zijn dan hezbollah.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:05 schreef Meki het volgende:
1 dode gevallen in Israel
en weer tientallen doden in Libanon
Wat ik al eerder zei, Libanon is niet in staat om hen te ontwapenen. En zelfs Israel lijkt daarin niet te slagen. 200 burgerdoden waaronder geeneen hezbollahstrijder?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ontwapenen van Hezbollah is primair een verantwoordelijkheid van Libanon, niet van Israel. Wanneer Libanon dit nalaat, moeten ze niet janken wanneer Israel het op zijn eigen manier doet.
Israel´s manier hebben we duidelijk gezienquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ontwapenen van Hezbollah is primair een verantwoordelijkheid van Libanon, niet van Israel. Wanneer Libanon dit nalaat, moeten ze niet janken wanneer Israel het op zijn eigen manier doet.
Ook dat is niet waar. Er zijn inderdaad een grote schare landen, media en journalisten die dit statement naar buiten brachten, maar het is geen eenduidig internationale boodschap. Zelfs op de G8 top is zulks niet naar buiten gekomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had het over de disproportionele acties van Israel. Dat de acties van Hezbollah ook veroordeeld worden is nogal wiedes.
bron? ik heb namelijk andere gegevens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus foute informatie. Hezbollah is veel machtiger (dat komt mede door Iran en Syrie) dan het reguliere leger van Libanon.
Rusland en Frankrijk hebben het in iedergeval duidelijk gemeld. De G8 heeft het indirect ook laten weten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. Er zijn inderdaad een grote schare landen, media en journalisten die dit statement naar buiten brachten, maar het is geen eenduidig internationale boodschap. Zelfs op de G8 top is zulks niet naar buiten gekomen.
De bronnen zijn NOVA en het NOS journaal, daar werd het meerdere keren gemeld gisteren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Boomstam het volgende:
[..]
bron? ik heb namelijk andere gegevens.
Dat het leger minder lekker draait omdat hezbollahfeller is iswat anders
Heb je dan al beelden en/of informatie over de situatie in Zuid-Libanon? Ik denk dat medefokkers graag op de hoogte gehouden willen worden, dus kom maar op!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, Libanon is niet in staat om hen te ontwapenen. En zelfs Israel lijkt daarin niet te slagen. 200 burgerdoden waaronder geeneen hezbollahstrijder?
Uhm wat bedoel je, het is mijn vraag aan jou hoor? Heb jij meldingen binnengekregen van gedode hezbollahstrijders?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heb je dan al beelden en/of informatie over de situatie in Zuid-Libanon? Ik denk dat medefokkers graag op de hoogte gehouden willen worden, dus kom maar op!
Met andere woorden 'de hele internationale gemeenschap' waarover je eerder sprak valt enigszins te nuanceren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rusland en Frankrijk hebben het in iedergeval duidelijk gemeld. De G8 heeft het indirect ook laten weten.
in absolute nummers zie ik toch dat libanon 350 tanks, 70.000 manschappen heeft,quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bronnen zijn NOVA en het NOS journaal, daar werd het meerdere keren gemeld gisteren.
Hoeveel procent van de manschappen is Sjietischquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Boomstam het volgende:
[..]
in absolute nummers zie ik toch dat libanon 350 tanks, 70.000 manschappen heeft,
derest moet je maar nalezen in 1 van voorgaande topics. ik ga me bron niet 5x opzoeken en weer plaatsen
Dat Hezbollah machtiger is betwijfel ik. Dat het gesteund wordt door Syrie en Iran staat buiten kijf. Daarom moeten de acties van Israel zich ook niet beperken tot Libanon alleen. Hiermee wordt het probleem namelijk niet opgelost. De steun van Syrie en Iran aan Hezbollah moet ook afgelopen zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus foute informatie. Hezbollah is veel machtiger (dat komt mede door Iran en Syrie) dan het reguliere leger van Libanon.
Ja, maar hoe wil je dat gaan oplossen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat Hezbollah machtiger is betwijfel ik. Dat het gesteund wordt door Syrie en Iran staat buiten kijf. Daarom moeten de acties van Israel zich ook niet beperken tot Libanon alleen. Hiermee wordt het probleem namelijk niet opgelost. De steun van Syrie en Iran aan Hezbollah moet ook afgelopen zijn.
Ik ging ervan uit dat jij niet in de waan leefde dat wanneer er geen informatie uit een gebied kan komen, vanwege de situatie aldaar, je toch conclusie kon trekken uit een voorlopige balans.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm wat bedoel je, het is mijn vraag aan jou hoor? Heb jij meldingen binnengekregen van gedode hezbollahstrijders?
boeit dat? zoals ik zei, het draait misschien niet goed. maar groter en beter is het welquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de manschappen is Sjietisch
De Amerikaanse en Israelische luchtmacht zouden gezamelijk de Syrische luchtmacht kunnen vernietigen, en het Iraanse kernwapenprogramma terug naar nul kunnen bombarderen. Dat geeft tenminste wat respijt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar hoe wil je dat gaan oplossen.
Dat boeit heel erg voor de slagkracht t.o.v. Hezbollah. Hoeveel militairen denk je zullen meedoen aan een dergelijke actie tegen Hezbollah (een sjietische organisatie).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:29 schreef Boomstam het volgende:
[..]
boeit dat? zoals ik zei, het draait misschien niet goed. maar groter en beter is het wel
Voorlopig en onder voorwaarden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:29 schreef Meki het volgende:
Israel bindt zich in
Ontwapening van de Hezbollah was door sommige Israelische regeringsvertegenwoordigers voorgesteld als een harde eis, maar Livni maakt nu duidelijk dat Israël voorlopig genoegen neemt met terugtrekking van de Hezbollah uit de grensstreek, mits er garanties komen dat Iran en Syrie ervan zullen worden weerhouden de Hezbollah nog langer van wapens te voorzien.
Nou prima toch. Hoeven we het niet meer over die resoluties te hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja kom laten we alle resoluties afgaan. Volgens mij weet jij net als ik dat alle partijen in de regio hun reet afvegen met resoluties.
naive reactie zegquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat boeit heel erg voor de slagkracht t.o.v. Hezbollah. Hoeveel militairen denk je zullen meedoen aan een dergelijke actie tegen Hezbollah (een sjietische organisatie).
Wie wind zaait zal storm oogsten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel´s manier hebben we duidelijk gezien
Dat zou veronderstellen dat Hezbollah heel Libanon in haar greep zou kunnen houden, maar dat zou toch teveel eer zijn. Maar het klopt, in het zuiden van Libanon zijn ze als het ware een souvereine staat binnen een staat.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
geeft voor israel des te reden dat ze het zelf moeten doen, libanon zelf probeert het nietquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zou veronderstellen dat Hezbollah heel Libanon in haar greep zou kunnen houden, maar dat zou toch teveel eer zijn. Maar het klopt, in het zuiden van Libanon zijn ze als het ware een souvereine staat binnen een staat.
dus terecht die 250 dodenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie wind zaait zal storm oogsten.
Libanon is een neutrale partij, je kan het land niet verwijten dat Hezbollah een te grote rol speelt. Ze hebben gewoon teveel in handen in Libanon. (niet alleen militair, maar ook sociaal gezien.) Het is een probleem waar Libanon niets aan kan doen, en het heeft daar zeker hulp bij nodig, maar dat kon dus ook op andere manieren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:35 schreef Boomstam het volgende:
[..]
naive reactie zegje zegt het zelfde als ik.
oftewel de schuld ligt aan libanon zelf, dat ze de hezbollah gedogen
Anyways het is mooi dat isreal probeert wat tegen dat tereur te doen want vanuit libanon hoef je het niet teverwachten
welke manieren heb jij afgelopen 5 jaar gezien?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Libanon is een neutrale partij, je kan het land niet verwijten dat Hezbollah een te grote rol speelt. Ze hebben gewoon teveel in handen in Libanon. (niet alleen militair, maar ook sociaal gezien.) Het is een probleem waar Libanon niets aan kan doen, en het heeft daar zeker hulp bij nodig, maar dat kon dus ook op andere manieren.
Vanaf beiroet tot aan het zuiden heeft hezbollah zeker veel macht.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zou veronderstellen dat Hezbollah heel Libanon in haar greep zou kunnen houden, maar dat zou toch teveel eer zijn. Maar het klopt, in het zuiden van Libanon zijn ze als het ware een souvereine staat binnen een staat.
Geen enkele manier, dat is de fout geweest van de gehele internationale gemeenschap. Libanon zat daar met een groepering die ze wel moest gedogen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:38 schreef Boomstam het volgende:
[..]
welke manieren heb jij afgelopen 5 jaar gezien?
De verhouding tussen islamitische en de christelijke divisies is 60%-40% en de belangrijkste bevelhebber is christelijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat boeit heel erg voor de slagkracht t.o.v. Hezbollah. Hoeveel militairen denk je zullen meedoen aan een dergelijke actie tegen Hezbollah (een sjietische organisatie).
Dat is wat anders dan het beeld dat je zoëven neerzette.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vanaf beiroet tot aan het zuiden heeft hezbollah zeker veel macht.
Dat zegt dus al heel veel over hoe fragiel het allemaal in elkaar zit. Bedankt voor de percentagesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De verhouding tussen islamitische en de christelijke divisies is 60%-40% en de belangrijkste bevelhebber is christelijk.
Prima, als ze zelf geen rust in de tent kunnen krijgen, dan moeten ze ook niet zeuren als iemand anders het komt doen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Libanon is een neutrale partij, je kan het land niet verwijten dat Hezbollah een te grote rol speelt. Ze hebben gewoon teveel in handen in Libanon. (niet alleen militair, maar ook sociaal gezien.) Het is een probleem waar Libanon niets aan kan doen, en het heeft daar zeker hulp bij nodig, maar dat kon dus ook op andere manieren.
Weet je dat als moslim nietquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:41 schreef Meki het volgende:
wat is Sjie-itsich en Sjoe-nitisch ???
libanon had op ze minst hulp kunnen inroepen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen enkele manier, dat is de fout geweest van de gehele internationale gemeenschap. Libanon zat daar met een groepering die ze wel moest gedogen.![]()
Ik denk dat ze eerder zeuren over de 200 onschuldige doden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:41 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Prima, als ze zelf geen rust in de tent kunnen krijgen, dan moeten ze ook niet zeuren als iemand anders het komt doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |