TS: je bent een zaadhoofdquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:03 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Alles in het voordeel van de consument, als er wat te kiezen valt, concurrentie ontstaat, gaat de prijs omlaag en de kwaliteit omhoog! Daar zijn we allemaal bij gebaat!
Wat zijn zo de praktische bezwaren die nog opgelost moeten worden op weg naar geprivatiseerde justitie?
Die grap had ik al een paar posts hoger gemaaktquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:17 schreef TR08 het volgende:
Laten we anders meteen ook de belastingdienst privatiseren.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:16 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Op dit moment, na het daverend succes van de zorgsector privatiseren
(...)
Alleen het idee afzeiken omdat je je niets anders kan voorstellen dan een harige oranje bal is stupide.
Marktwerking! Denk na, wie heeft belang! Wie heeft er belang bij véél vonnisen? Bij veel rechtszaken? Bij draaideurcriminelen? De -geprivatiseerde- rechterlijke macht!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:03 schreef Corporate_Intestines het volgende:
We gaan er natuurlijk niet onderuit kunnen, op een gegeven moment zullen we de rechtspraak moeten privatiseren. IMMERS, de overheid kan niet zo groot blijven en bedrijven zijn nu eenmaal veel beter in dit soort zaken. Tevens, daar zit de winst, marktwerking! Alles in het voordeel van de consument, als er wat te kiezen valt, concurrentie ontstaat, gaat de prijs omlaag en de kwaliteit omhoog! Daar zijn we allemaal bij gebaat!
Wat zijn zo de praktische bezwaren die nog opgelost moeten worden op weg naar geprivatiseerde justitie?
Ik weet dat het heel warm wordt vandaag: 34 graden. Toch wil ik het niet nalaten om hier ff te reageren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:03 schreef Corporate_Intestines het volgende:
We gaan er natuurlijk niet onderuit kunnen, op een gegeven moment zullen we de rechtspraak moeten privatiseren. IMMERS, de overheid kan niet zo groot blijven en bedrijven zijn nu eenmaal veel beter in dit soort zaken. Tevens, daar zit de winst, marktwerking! Alles in het voordeel van de consument, als er wat te kiezen valt, concurrentie ontstaat, gaat de prijs omlaag en de kwaliteit omhoog! Daar zijn we allemaal bij gebaat!
Dit zou gelijk zijn aan een maker van antivirus software die zijn eigen virussen schrijft (EICAR uitgezonderd).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Marktwerking! Denk na, wie heeft belang! Wie heeft er belang bij véél vonnisen? Bij veel rechtszaken? Bij draaideurcriminelen? De -geprivatiseerde- rechterlijke macht!
Als de commerciële jongens het gat in de markt eenmaal zien gaan ze zelf crimineeltjes werven om inkoop van hun diensten te blijven verzekeren.
Wha, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Een beursgang! Fantastisch. "Arnhems Gerecht vanaf heden beursgenoteerd (AGH)".quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:22 schreef Dwaashaas het volgende:
Je vergelijkt de zorg met de rechterlijke macht ?![]()
Neen, de onafhankelijkheid verdwijnt/verminderd met de privatisering van de rechtspraak. Bedrijven krijgen zelf een poot in de rechtspraak waardoor het makkelijker zal worden om in je eigen voordeel te laten 'rechtspreken'. Ik moet er niet aan denken dat zo'n Holleeder of welke malloot dan ook aandeel in de rechtspraak krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |