ga ergens anders miepen ja,quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
ja en daarom geheel nietszeggend, right? pas als alle miljarden mensen zeggen of bijna allemaal jaaaa dan zegt het wat jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. en daarom kan iedereen beter nooit meer iets zeggen.
*totale wereldstilte*
Dat is juist het mooie...je mag het helemaal zelf invullenquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
wat wil je hier duidelijk maken?
1. wie zoekt haart weg? zonlicht? dan mag je je wel van wat kommas bedienen
en 2
starend in mijn ----
wat is de functie van het afbreken hier? ik moest persoonlijk na wat langer nagedacht te hebben denken aan een navel of een ander lichaamsgat. starend in mijn ... ogen. spannend hoor.
dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo mooi, zo kan iedereen namelijk zijn geschrijf verdedigen. sterker nog|: kan men dan nog wel aspreken van 'een punt'?quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:41 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie...je mag het helemaal zelf invullen
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Mijn volgende gedicht heet
gelul
in de ruimte.
liever dan
hier
Een Rampquote:
Door jou geinspireerd:quote:Op zondag 11 februari 2007 23:01 schreef Ringo het volgende:
Mijn gedicht heet
Kut
Al een tijdje niet
meer mogen proeven.
Jammer
zeg.
Yep, ik probeerde vorm en inhoud een beetje aan elkaar te koppelen, zodat het korter worden ook daadwerkelijk een functie heeft.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goh wat leuk, de regeltjes worden steeds korter!
Zou je dat willen toelichten, want ik snap niet wat het korter worden met de inhoud te maken heeft.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:48 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Yep, ik probeerde vorm en inhoud een beetje aan elkaar te koppelen, zodat het korter worden ook daadwerkelijk een functie heeft.![]()
Dan wel jammer van die datum er onder...quote:Op zondag 18 februari 2007 17:48 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Yep, ik probeerde vorm en inhoud een beetje aan elkaar te koppelen, zodat het korter worden ook daadwerkelijk een functie heeft.![]()
Het speelt bij de inhoud twee keer in, het ' langzaam leeg lopen van leven' en het verlangen naar bevrijding, het korter worden van de zinnen onderstreept en versterkt die twee zaken. Het korter worden van de zinnen symboliseert die leegloop en het krapper worden van de 'gevangenis' waaruit je bevrijdt wil worden.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:35 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zou je dat willen toelichten, want ik snap niet wat het korter worden met de inhoud te maken heeft.
Hmm.. ik weet niet, ik vind het zelf niet zo storend.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan wel jammer van die datum er onder...
Ik vond het eigelijk wel duidelijk genoeg, ik wil exact genoeg zijn dat het te begrijpen valt, maar dan ook weer open genoeg laten dat de lezer een beetje moet denken en interpreteren. De meerwaarde van de vorm zit erin, maar je moet het als lezer er zelf uit plukken. "Het laten geboren worden' is zeker een goed advies, maar je lijkt de conclusie getrokken te hebben dat ik de samenhang tussen vorm en inhoud geforceerd hebt, maar dat is niet zo, het is iets wat geleidelijk is ontstaan.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:09 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Oké, ik zou het zelf iets duidelijker maken als ik jou was de volgende keer. Als in.. Niet zozeer zóeken naar een samenloop van vorm en inhoud, maar het geboren laten worden.
Ik vind het een mooi concept, beste Ceylon, de vorm en inhoud vielen meteen op.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:30 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Ik vond het eigelijk wel duidelijk genoeg, ik wil exact genoeg zijn dat het te begrijpen valt, maar dan ook weer open genoeg laten dat de lezer een beetje moet denken en interpreteren. De meerwaarde van de vorm zit erin, maar je moet het als lezer er zelf uit plukken. "Het laten geboren worden' is zeker een goed advies, maar je lijkt de conclusie getrokken te hebben dat ik de samenhang tussen vorm en inhoud geforceerd hebt, maar dat is niet zo, het is iets wat geleidelijk is ontstaan.
Ah, fijn om te horenquote:Op maandag 19 februari 2007 14:30 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi concept, beste Ceylon, de vorm en inhoud vielen meteen op.
Mijn complimenten![]()
Het is veel te statisch. Het is saai. Het is nietszeggend. Et cetera. Een beetje een soort tegeltje met zo'n spreuk, maar dan heel lang.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:15 schreef vencodark het volgende:
Begrip van liefde.
Het is geen liefde zoals vertrouwen hebben.
Het is geen liefde zoals aanhankelijkheid.
Het is geen liefde zoals adoratie van de persoon.
Het is geen liefde zoals genegenheid.
Geen liefde op de manier zoals partners die voelen.
Geen liefde op de manier zoals dieren die beleven.
Geen liefde op de manier zoals familie het herkent.
Geen liefde op de manier zoals mensen ze beschrijven.
De herkenning van liefde is dat ik me zorgen kan maken.
De herkenning van liefde is dat ik naar je vraag.
De herkenning van liefde is dat ik blij voor je kan zijn.
De herkenning van liefde is dat ik aan je denk.
Voor mij is liefde in de vorm geluk.
Voor mij is liefde in de vorm verdriet.
Voor mij is liefde in de vorm samenhang.
Voor mij is liefde in de vorm houden van.
The End.
- Graag nu wel enige reactie, had op mijn vorige post niks commentaar/kritiek/reactie gehad. Vond ik wel jammer. Post niet alleen voor mijn lol.![]()
![]()
Sluit ik me bij aan, en er zit ook weinig ritme in door de repititie. Het klinkt inderdaad een beetje als monotoon opdreunen. Wat betreft de inhoud zeg je wat voor iedereen wel een beetje voor de hand ligt. Misschien kun je proberen dingen wat subtieler te uitten, door bv woorden als "liefde" en "geluk" niet zo expliciet te gebruiken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het is veel te statisch. Het is saai. Het is nietszeggend. Et cetera. Een beetje een soort tegeltje met zo'n spreuk, maar dan heel lang.
Jij, en de persoon boven hebben wel gelijk ja. De eerste reactie vond ik wel beetje onprettig om te lezen maar kan er wel mee inkomen. Moet ook toegeven dat het zeker niet mijn beste is en vond hm zelf ook maar matig. Vind nu wel een beetje eng een nieuwe/andere te plaatsen.quote:Op zondag 4 maart 2007 10:55 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan, en er zit ook weinig ritme in door de repititie. Het klinkt inderdaad een beetje als monotoon opdreunen. Wat betreft de inhoud zeg je wat voor iedereen wel een beetje voor de hand ligt. Misschien kun je proberen dingen wat subtieler te uitten, door bv woorden als "liefde" en "geluk" niet zo expliciet te gebruiken.
Gewoon blijven doen, ookal word je honderd keer afgezeken.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jij, en de persoon boven hebben wel gelijk ja. De eerste reactie vond ik wel beetje onprettig om te lezen maar kan er wel mee inkomen. Moet ook toegeven dat het zeker niet mijn beste is en vond hm zelf ook maar matig. Vind nu wel een beetje eng een nieuwe/andere te plaatsen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |