quote:Wrong Person, Wrong Feeling
As a flame of feeling passes by
A person in front of me comes to say hi
Dreaming of this feeling is the play
For this is the impossible way
This feeling inside or for what it seems
A bad way of living is what my heart screams
Calling it bad as I think of the opposite word
My true feeling is what seems to be unheared
They are the ones that block my way
They are the ones that killed my day
As they stand here side by side
The flame of my heart, it just died
A sence of passion a sence of pain
A love unheared drives me insane
Creation of deny makes it harder as it is
All this madness could end with a kiss
There she goes, waves goodbye
I tear of sadness falls from my eye
She was the one that saved my heart
She was the one, a piece of art
Tot zover mijn meesterwerkquote:sterf toch een pijnlijke dood, je hebt je leven toch al verkloot
Oh, dat deed ik jaren geleden hoor. Tegenwoordig ben ik vrolijk en happy en kan dus geen inspiratie vinden. Vroega, was ik altijd sjaggie en depri en zoquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Dizer dicht?
TVP voor later. Dichten is tof.
Ik ken dat ja. Ik kan vaak alleen dichten als ik niet opgewekt benquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:11 schreef Dizer het volgende:
[..]
Oh, dat deed ik jaren geleden hoor. Tegenwoordig ben ik vrolijk en happy en kan dus geen inspiratie vinden. Vroega, was ik altijd sjaggie en depri en zo
Ik weet niet waarom, maar het einde, daar kwam ik zomaar plotseling op. Als een soort van verassend effectquote:How Will It Be?
Start the day with a tear on your face
Live the life you think is safe
Try to be the one who does not show
Hide your emotions and put them in a row
Can you try, can you hold it one more time?
Will you be able to stand after one more crime?
Black coloured soul, left marks on your face
Broken heart left you cold with an empty space
Set your self on fire, put your self in hot flames
Go deeper through life as one problem remains
Face yourself and face your deepest fear
It was your fault so death might be near
Can you drive this road can you make it all the way?
I will follow you everywhere even when times get grey
You can make it, as long as you don’t ask how will it be?
Don’t think of the end, instead think it’s only HIV
Ik vind hem echt heel goed.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:21 schreef partyyboyy het volgende:
VERlangen
dankjequote:
Mooi gedicht.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:28 schreef DaMart het volgende:
Onderstaand gedicht heb ik ook al in een andere topic gepost. maar vooruit, hier past hij ook wel.
Winterverlangen
Zomer
Tijd van eenzaamheid
Zonder liefde
Voor mij geen gezelligheid
Stelletjes
Bevolken de straten
Hand in hand
Gelukkig en uitgelaten
Jaloers
Dat zij hebben wat ik wens
Geluk en liefde samen
Ik ben slechts een eenzaam mens
IJstijd
Waarin zij zich vermaken binnen
Buiten mijn waarneming
En eenzaamheid het niet kan winnen
Oh was het maar weer winter
Ik heb alleen maar Engelse gedichten omdat ik een heel tijd terug een forum had over gedichten en eigen muziek schrijven. Het was tevens een Buitenlandse forum dus vandaar dat allesin het engels was. Tjah, dus begon ik ook automatisch ook in het Engels te schrijven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:00 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
dankje
zijn al jouw gedichten in het engels? ikzelf vind de engelse gedichten wel mooi, maar ik ben van mening dat je in je eigen taal beter je gevoelens tot uiting kunt brengen.
Jezus, dit klinkt echt TE gay![]()
Erikquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Niks mis met je gevoelens kunnen uitdrukken én met gay zijn.
Dat niet, maar ik klink liever niet zoquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Niks mis met je gevoelens kunnen uitdrukken én met gay zijn.
ow ok, vandaar. Maar jouw Engels is ook wel heel veel beter zijn dan dat van mijquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:07 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar Engelse gedichten omdat ik een heel tijd terug een forum had over gedichten en eigen muziek schrijven. Het was tevens een Buitenlandse forum dus vandaar dat allesin het engels was. Tjah, dus begon ik ook automatisch ook in het Engels te schrijven.
quote:wanneer woorden
langs je heen scheren
en niet meer nagaan
of ze je kwetsen
maar louter proberen
je neer te slaan
wanneer gevoelens
door je heen steken
en er niet bij stilstaan
of ze je breken
maar louter proberen
weg te gaan
Dan sluiten hekken
knellen deuren
vallen luiken
vervagen kleuren
en wordt er nergens
meer bij stilgestaan
Mjah ik was ook wat onzeker over laatste 2 regels. Ik wilde eigenlijk 14 regels. Maar aan andere kant is het hinderlijk wat betreft de 'flow' die de rest heeft.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind die prachtig, Senang!(nou ja, die laatste 2 regels had je wat mij betreft mogen schrappen)
Ik vind hem wel erg mooi, maar voor mij eigenlijk iets te 'zweverig'quote:Op maandag 24 juli 2006 18:25 schreef Senang het volgende:
Net geschreven misschien technisch niet briljant, maar het is precies mijn gevoel op eea manier.
Altijd denk ik aan jou.
Wanneer de zon lacht en wolven huilen,
Wanneer de maan vloed van Eb verlost,
Wanneer de wind vrijt met mijn wilde haren,
Denk ik aan jou.
Wanneer wolken razen over vlakke landen,
Wanneer bergtoppen met de hemel botsen,
Wanneer sterren opgaan in het niets,
Denk ik aan jou.
Wanneer de horizon verder is dan het einde,
Wanneer de golven breken aan de kust,
Wanneer de man zijn vrouw bemint,
Denk ik aan jou.
En wanneer ik aan jou denk,
Vergeet ik al het andere.
Ik vind de cadans een beetje ontbreken. En de aa-bb rijm komt enigzins knullig over, maar dat kan op zich nog wel. Het is alleen een beetje een simpel gedichtje met veel cliché woorden erin. Ik denk dat je in je moedertaal op mooiere gedichten uitkomt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:41 schreef Dizer het volgende:
TS begint.
Lange tijd geleden geschreven. Tegenwoordig doe ik er weinig aan omdat ik eenmaal vrolijk ben en zo. En ik kan geen vrolijke gedichten schrijven
.
[..]
Ach, dat was 5 jaar geledenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 03:32 schreef Roolio het volgende:
[..]
Ik vind de cadans een beetje ontbreken. En de aa-bb rijm komt enigzins knullig over, maar dat kan op zich nog wel. Het is alleen een beetje een simpel gedichtje met veel cliché woorden erin. Ik denk dat je in je moedertaal op mooiere gedichten uitkomt.
Opbouwend bedoeld
quote:Ik ben verliefd
op het meisje uit mijn dromen
Jammer genoeg ben ik haar nog niet
in het echt tegengekomen
quote:In de boomgaard, stijf gestreng wrijft;
Dominantie die beperkt,
en als gedroogde vruchten achterblijft.
Overwint de tijdsfactor een grens,
in de nabijheid?
De macht der liefde
vastberaden op weg naar onafhankelijkheid.
Toch preuts? Of niet? Een zorgvuldige overweging.
Gevangen kalender,
vaag bestemd gevoel,
er is beheersing.
Halstarrig bitter kruid
kastijdt de lust;
Een mannenmarionet bezitten
die nijver met mij kust.
alleen deze is leuk en de rest is om op te kotsen.quote:Op woensdag 20 december 2006 02:06 schreef DrazTic het volgende:
Elin, kom je buiten spelen?
Buiten in de speeltuin
zullen wij ons niet vervelen
Buiten schijnt de zon.
We kunnen wel een ijsje delen!
Wil je dan ook voetjevrijen
als we op de schommel gaan?
Of bij mij thuis op de bank.
Dan hoeft het niet met schoenen aan.
Het is wel een eindje fietsen,
maar je kan wel achterop.
Of wil je liever bij jou spelen?
Ik hoor het nog wel. Kusjes Rob.
wat wil je hier duidelijk maken?quote:Op maandag 24 juli 2006 19:17 schreef Senang het volgende:
Dag en Nacht
[i]
Zonlicht stralend
mijn ogen verblindend
zoekt haar weg, starend in mijn
ogen; blind van liefde
achja het is maar een mening van 1 van de miljarden mensenquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
alleen deze is leuk en de rest is om op te kotsen.
[..]
wat wil je hier duidelijk maken?
1. wie zoekt haart weg? zonlicht? dan mag je je wel van wat kommas bedienen
en 2
starend in mijn ----
wat is de functie van het afbreken hier? ik moest persoonlijk na wat langer nagedacht te hebben denken aan een navel of een ander lichaamsgat. starend in mijn ... ogen. spannend hoor.
ja en daarom geheel nietszeggend, right? pas als alle miljarden mensen zeggen of bijna allemaal jaaaa dan zegt het wat jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. en daarom kan iedereen beter nooit meer iets zeggen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:14 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
achja het is maar een mening van 1 van de miljarden mensen![]()
ga ergens anders miepen ja,quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
ja en daarom geheel nietszeggend, right? pas als alle miljarden mensen zeggen of bijna allemaal jaaaa dan zegt het wat jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. en daarom kan iedereen beter nooit meer iets zeggen.
*totale wereldstilte*
Dat is juist het mooie...je mag het helemaal zelf invullenquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
wat wil je hier duidelijk maken?
1. wie zoekt haart weg? zonlicht? dan mag je je wel van wat kommas bedienen
en 2
starend in mijn ----
wat is de functie van het afbreken hier? ik moest persoonlijk na wat langer nagedacht te hebben denken aan een navel of een ander lichaamsgat. starend in mijn ... ogen. spannend hoor.
dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo mooi, zo kan iedereen namelijk zijn geschrijf verdedigen. sterker nog|: kan men dan nog wel aspreken van 'een punt'?quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:41 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie...je mag het helemaal zelf invullen
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Mijn volgende gedicht heet
gelul
in de ruimte.
liever dan
hier
Een Rampquote:
Door jou geinspireerd:quote:Op zondag 11 februari 2007 23:01 schreef Ringo het volgende:
Mijn gedicht heet
Kut
Al een tijdje niet
meer mogen proeven.
Jammer
zeg.
Yep, ik probeerde vorm en inhoud een beetje aan elkaar te koppelen, zodat het korter worden ook daadwerkelijk een functie heeft.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:16 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goh wat leuk, de regeltjes worden steeds korter!
Zou je dat willen toelichten, want ik snap niet wat het korter worden met de inhoud te maken heeft.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:48 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Yep, ik probeerde vorm en inhoud een beetje aan elkaar te koppelen, zodat het korter worden ook daadwerkelijk een functie heeft.![]()
Dan wel jammer van die datum er onder...quote:Op zondag 18 februari 2007 17:48 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Yep, ik probeerde vorm en inhoud een beetje aan elkaar te koppelen, zodat het korter worden ook daadwerkelijk een functie heeft.![]()
Het speelt bij de inhoud twee keer in, het ' langzaam leeg lopen van leven' en het verlangen naar bevrijding, het korter worden van de zinnen onderstreept en versterkt die twee zaken. Het korter worden van de zinnen symboliseert die leegloop en het krapper worden van de 'gevangenis' waaruit je bevrijdt wil worden.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:35 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zou je dat willen toelichten, want ik snap niet wat het korter worden met de inhoud te maken heeft.
Hmm.. ik weet niet, ik vind het zelf niet zo storend.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan wel jammer van die datum er onder...
Ik vond het eigelijk wel duidelijk genoeg, ik wil exact genoeg zijn dat het te begrijpen valt, maar dan ook weer open genoeg laten dat de lezer een beetje moet denken en interpreteren. De meerwaarde van de vorm zit erin, maar je moet het als lezer er zelf uit plukken. "Het laten geboren worden' is zeker een goed advies, maar je lijkt de conclusie getrokken te hebben dat ik de samenhang tussen vorm en inhoud geforceerd hebt, maar dat is niet zo, het is iets wat geleidelijk is ontstaan.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:09 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Oké, ik zou het zelf iets duidelijker maken als ik jou was de volgende keer. Als in.. Niet zozeer zóeken naar een samenloop van vorm en inhoud, maar het geboren laten worden.
Ik vind het een mooi concept, beste Ceylon, de vorm en inhoud vielen meteen op.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:30 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Ik vond het eigelijk wel duidelijk genoeg, ik wil exact genoeg zijn dat het te begrijpen valt, maar dan ook weer open genoeg laten dat de lezer een beetje moet denken en interpreteren. De meerwaarde van de vorm zit erin, maar je moet het als lezer er zelf uit plukken. "Het laten geboren worden' is zeker een goed advies, maar je lijkt de conclusie getrokken te hebben dat ik de samenhang tussen vorm en inhoud geforceerd hebt, maar dat is niet zo, het is iets wat geleidelijk is ontstaan.
Ah, fijn om te horenquote:Op maandag 19 februari 2007 14:30 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi concept, beste Ceylon, de vorm en inhoud vielen meteen op.
Mijn complimenten![]()
Het is veel te statisch. Het is saai. Het is nietszeggend. Et cetera. Een beetje een soort tegeltje met zo'n spreuk, maar dan heel lang.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:15 schreef vencodark het volgende:
Begrip van liefde.
Het is geen liefde zoals vertrouwen hebben.
Het is geen liefde zoals aanhankelijkheid.
Het is geen liefde zoals adoratie van de persoon.
Het is geen liefde zoals genegenheid.
Geen liefde op de manier zoals partners die voelen.
Geen liefde op de manier zoals dieren die beleven.
Geen liefde op de manier zoals familie het herkent.
Geen liefde op de manier zoals mensen ze beschrijven.
De herkenning van liefde is dat ik me zorgen kan maken.
De herkenning van liefde is dat ik naar je vraag.
De herkenning van liefde is dat ik blij voor je kan zijn.
De herkenning van liefde is dat ik aan je denk.
Voor mij is liefde in de vorm geluk.
Voor mij is liefde in de vorm verdriet.
Voor mij is liefde in de vorm samenhang.
Voor mij is liefde in de vorm houden van.
The End.
- Graag nu wel enige reactie, had op mijn vorige post niks commentaar/kritiek/reactie gehad. Vond ik wel jammer. Post niet alleen voor mijn lol.![]()
![]()
Sluit ik me bij aan, en er zit ook weinig ritme in door de repititie. Het klinkt inderdaad een beetje als monotoon opdreunen. Wat betreft de inhoud zeg je wat voor iedereen wel een beetje voor de hand ligt. Misschien kun je proberen dingen wat subtieler te uitten, door bv woorden als "liefde" en "geluk" niet zo expliciet te gebruiken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het is veel te statisch. Het is saai. Het is nietszeggend. Et cetera. Een beetje een soort tegeltje met zo'n spreuk, maar dan heel lang.
Jij, en de persoon boven hebben wel gelijk ja. De eerste reactie vond ik wel beetje onprettig om te lezen maar kan er wel mee inkomen. Moet ook toegeven dat het zeker niet mijn beste is en vond hm zelf ook maar matig. Vind nu wel een beetje eng een nieuwe/andere te plaatsen.quote:Op zondag 4 maart 2007 10:55 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan, en er zit ook weinig ritme in door de repititie. Het klinkt inderdaad een beetje als monotoon opdreunen. Wat betreft de inhoud zeg je wat voor iedereen wel een beetje voor de hand ligt. Misschien kun je proberen dingen wat subtieler te uitten, door bv woorden als "liefde" en "geluk" niet zo expliciet te gebruiken.
Gewoon blijven doen, ookal word je honderd keer afgezeken.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jij, en de persoon boven hebben wel gelijk ja. De eerste reactie vond ik wel beetje onprettig om te lezen maar kan er wel mee inkomen. Moet ook toegeven dat het zeker niet mijn beste is en vond hm zelf ook maar matig. Vind nu wel een beetje eng een nieuwe/andere te plaatsen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |