En daarna ben je snel weer aangekomen totdat je boven het gewicht zat wat je voor die afvalperiode woog?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:21 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben wel eens zoveel afgevallen zonder er echt voor te bewegen. Sterker nog, ik sliep de halve dag en at een zak chips per dag leeg. De reden dat ik toch veel ben afgevallen is dat ik verder vrijwel niets at, buiten avondeten. (In die periode meer mijn ontbijt, maar goed.)
Conclusie: heel erg weinig eten. Gezond zal het overigens niet zijn.
Of ouderwetse stackers.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:24 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Heroine gaan gebruiken!
als je daar een paar keer overheen gaat verlies je ook de nodige calorieën jaquote:Op maandag 17 juli 2006 23:26 schreef Nouk het volgende:
Sonja Bakker!
Da's handig voor mensen die niet zelf kunnen nadenken.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:26 schreef Nouk het volgende:
Sonja Bakker!
Nee, ik ben lang op gewicht gebleven met heel gezond eten, maar langzaam maar zeker is de helft er weer bijgekomen (twintig van de veertig kilo). Inmiddels is er weer iets af, dit keer kies ik voor de langzaam maar zeker afvalmethode.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En daarna ben je snel weer aangekomen totdat je boven het gewicht zat wat je voor die afvalperiode woog?
Dan voorkom je ook het jojo effect; je komt veel minder snel omhoog.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:31 schreef _The_General_ het volgende:
Ik denk toch dat een been amputeren de meest snelle manier is om 5 kilo af te vallen
Daarbij niet na 20:00 uur eten, mocht je echt trek krijgen neem dan 1 stuk fruit. En probeer zeker ook wat beweging ernaast zoals veel wandelen, trimmen of een andere sport beoefenen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:24 schreef D.Rose het volgende:
3x daags (liefst niet te vet) eten, géén tussendoortjes, veel water drinken
Wat je in een maandje 9 eraan vreet in 1 maandje weer kwijt raken?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef addictivebeat het volgende:
Buik moet weer strakker. Ben wat kilo's aangekomen, dus die moeten weer weg. 5 kilo lijkt me voldoende en reëel. Maar kan het in 1 maand? Wat moet ik daarvoor doen? Sportschool begin ik overigens liever niet aan. Joggen kan wel, elke dag een uurtje bewegen.
ik bedoelde idd op gangbare tijden (8:00u, 13:00u en 18:00u, ongeveer dus )quote:Op maandag 17 juli 2006 23:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Daarbij niet na 20:00 uur eten, mocht je echt trek krijgen neem dan 1 stuk fruit. En probeer zeker ook wat beweging ernaast zoals veel wandelen, trimmen of een andere sport beoefenen.
5 Kilo in 1 maand moet dan zeker lukken, eitje.
Bullshit.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Daarbij niet na 20:00 uur eten, mocht je echt trek krijgen neem dan 1 stuk fruit. En probeer zeker ook wat beweging ernaast zoals veel wandelen, trimmen of een andere sport beoefenen.
5 Kilo in 1 maand moet dan zeker lukken, eitje.
En die gangbare tijden dagelijks aanhouden, essentieel.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:36 schreef D.Rose het volgende:
ik bedoelde idd op gangbare tijden (8:00u, 13:00u en 18:00u, ongeveer dus )
Als je eetpatroon slecht is, en je verandert het gewoon heel erg plots, dan kan je best veel kilo's kwijtraken hoor.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat je in een maandje 9 eraan vreet in 1 maandje weer kwijt raken?
Gaat niet zo makkelijk hoor.
Maar goed, het bekende riedeltje dan maar weer:
Goed eten, niet snacken, bier laten staan, veel water drinken, cardio niet in extreem tempo yada yada yada.
Als je wilt dat je lichaam s'nachts vet uit de 'reserves' gaat verbranden dan ga je het toch niet eerst aanvullen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:37 schreef Mr.J het volgende:
Bullshit.
Gewoon iets gezonds eten kan makkelijk tot voor het slapen gaan zelfs. Carbs met lage GI en traag opneembare eiwitten zijn aan te raden aangezien je dan tijdens je slaap voldoende voedingsstoffen binnen krijgt om te herstellen van de dag.
Maar da's relatief hé. Als je die dag al heel "streng" bent geweest voor jezelf of bv. serieus bent gaan sporten, dan kan je best iets eten 's avonds, waarom niet? Anders raak je misschien zelfs niet in slaap door het hongergevoel.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:41 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Als je wilt dat je lichaam s'nachts vet uit de 'reserves' gaat verbranden dan ga je het toch niet eerst aanvullen.![]()
Klinkt aannemelijk, maar ik heb begrepen dat je voor de beste stofwisseling op vaste tijden moet eten. Daarom moet je gewoon voorkomen dat je maaltijden overslaat zodat je niet de verleiding komt voor 'avond' maaltijden / snacks.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:44 schreef Clourhide het volgende:
Maar da's relatief hé. Als je die dag al heel "streng" bent geweest voor jezelf of bv. serieus bent gaan sporten, dan kan je best iets eten 's avonds, waarom niet? Anders raak je misschien zelfs niet in slaap door het hongergevoel.![]()
Nee, maaltijden overslaan zou ik ook niet doen. Maar ik zie niet in waarom een stuk fruit 's avonds bv. zo'n ramp zou zijn. Fruit is over het algemeen al calorie-arm, dáár ga je echt niet gigantisch van aankomen, denk ik dan. Zolang je maar oplet wat je allemaal binnenkrijgt tijdens de dag...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:48 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Klinkt aannemelijk, maar ik heb begrepen dat je voor de beste stofwisseling op vaste tijden moet eten. Daarom moet je gewoon voorkomen dat je maaltijden overslaat zodat je niet de verleiding komt voor 'avond' maaltijden / snacks.
het is wetenschappelijk aangetoond dat het tijdstip van eten niet van belang is bij afvallen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Daarbij niet na 20:00 uur eten,
Probleem is dat die kilo's vaak vocht en spiermassa zijn. Je lichaam schakelt niet zo heel snel over in vetten als energiebron gebruiken.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:40 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als je eetpatroon slecht is, en je verandert het gewoon heel erg plots, dan kan je best veel kilo's kwijtraken hoor.
Die kilo's zijn er heel geleidelijk bijgekomen omdat je nét te veel calorieën opneemt, of nét te weinig beweegt. Als je dat verandert, dan kan het volgens mij best snel gaan.
En ik maar denken dat je lichaam pas vetten gaat aanspreken bij cardio en als brandstof voor de hersenen (in rust) toch echt glucose prefereert.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:41 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Als je wilt dat je lichaam s'nachts vet uit de 'reserves' gaat verbranden dan ga je het toch niet eerst aanvullen.![]()
Als jij het zegt, jij bent de expert. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:04 schreef Mr.J het volgende:
En ik maar denken dat je lichaam pas vetten gaat aanspreken bij cardio en als brandstof voor de hersenen (in rust) toch echt glucose prefereert.
Nee, en dat geldt voor alle diëten.....quote:
Daarom moeten mensen ook niet diëten. maar hun levensstijl veranderen. Iets wat ik al meerdere malen aan mijn familie leden heb geprobeerd duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee, en dat geldt voor alle diëten.....
Ze willen hun levensstijl dus niet veranderen. Laat ze lekker in hun eigen vet gaar koken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:14 schreef Gio het volgende:
[..]
Daarom moeten mensen ook niet diëten. maar hun levensstijl veranderen. Iets wat ik al meerdere malen aan mijn familie leden heb geprobeerd duidelijk te maken.![]()
Dat is nieuw voor me. Leg eens uit please?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:23 schreef CyclingGirl het volgende:
5 kilo afvallen in 1 maand is superslecht. Je mag per maand maar 2kg afvallen anders krijg je last van het jojo effect. En het is slecht voor de functies van je lever.
Beetje overdreven, is 't niet?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:23 schreef CyclingGirl het volgende:
5 kilo afvallen in 1 maand is superslecht. Je mag per maand maar 2kg afvallen anders krijg je last van het jojo effect. En het is slecht voor de functies van je lever.
Dan eet je toch om 20:00 uur ofzo? Het is wel beter geloof ik om 2 uur voor je gaat slapen geen (grote) dingen meer te eten in verband met je spijsvertering die ook gaat slapen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:31 schreef -ladybird- het volgende:
Ik wil ook wat rustiger aan doen met eten...soms heb ik s'avonds rond 18.00 uur echt totaal geen honger, is het dan beter om je avondeten te laten staan of toch iets te eten?
quote:Op maandag 17 juli 2006 23:24 schreef Clourhide het volgende:
Gewoon een lijst met caloriewaarden downloaden van het internet, dat heb ik ooit gedaan, en dan gewoon berekend hoeveel ik moest hebben. En: volkoren brood eten ipv wit, geen friet e.d. meer halen, normale avondmaaltijd 2 à 3 keer per week vervangen door gewoon een paar borden soep met brood, alcoholconsumptie verminderen, enzovoort.
Verder deed ik aan zwemmen (maar toch hoogstens 1 maal per week) en buikspieroefeningen. Resultaat: 11 kilo afgevallen op 3 maanden tijd.
Oeh ja daar schrok ik toen ik erachter kwam ook vanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Clourhide het volgende:
Een leuk weetje dat ik uit een van die calorietabellen heb gehaald is (als ik het me goed herinner) bv. dat er in een reep Mars even veel calorieën zitten als in 16 à 17 mandarijntjes... geen wonder dus dat je flink kan afvallen als je op dat soort van dingen let.
Ik wist bv. ook niet dat er zo gigantisch veel calorieën in cashewnoten zaten, en daar at ik vrij regelmatig een heel pakje van leeg. Niet slim.
In een Mars zitten zelfs meer calorieën dan in een Magnum-ijsje.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Clourhide het volgende:
Een leuk weetje dat ik uit een van die calorietabellen heb gehaald is (als ik het me goed herinner) bv. dat er in een reep Mars even veel calorieën zitten als in 16 à 17 mandarijntjes... geen wonder dus dat je flink kan afvallen als je op dat soort van dingen let.
oh dus mijn smoes op "wil je een magnum?" : "nee, dat is net een pakje boterquote:Op woensdag 19 juli 2006 09:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
In een Mars zitten zelfs meer calorieën dan in een Magnum-ijsje.![]()
En 't verhaal dat er in een Magnum net zoveel kcal zitten als in een pakje boter is gezwam... Magnum heeft 220kcal, in een pakje boter zit 250 gram vet x 9kcal per gram vet = 2250kcal. Een Magum is dus gelijk aan 25 gram vet, niet 250. Nogsteeds af te raden om te eten overigens, maar wel duidelijk een verschil met "de mythe".
Ach, het valt nog steeds te proberen, als die ander daar in trapt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:04 schreef Heidi- het volgende:
[..]
oh dus mijn smoes op "wil je een magnum?" : "nee, dat is net een pakje boter" verdwijnt ook als sneeuw voor de zon.
.
Terwijl noten juist de goede vetten bevatten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Clourhide het volgende:
Ik wist bv. ook niet dat er zo gigantisch veel calorieën in cashewnoten zaten, en daar at ik vrij regelmatig een heel pakje van leeg. Niet slim.
Walnoten enzo, niet gezouten cashew noten, toch?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Terwijl noten juist de goede vetten bevatten.
Pinda's zijn geen noten, maar erwten...quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef Mr.J het volgende:
Walnoten, amandelen, pinda's ed.
Niet gezouten cashew noten nee.
De vetten uit kaas bestaan vooral uit verzadigde vetten, bij noten is dit niet het geval.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Kaas is ook een mega-calorieenbom. Als je per dag 2 boterhammen met kaas eet en geraspe kaas over je avondeten, zit je alleen daar al mee over het aantal grammen vet wat je per dag mag eten om toch af te vallen.
waarom zou je geraspte kaas over je avondeten gooienquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Kaas is ook een mega-calorieenbom. Als je per dag 2 boterhammen met kaas eet en geraspe kaas over je avondeten, zit je alleen daar al mee over het aantal grammen vet wat je per dag mag eten om toch af te vallen.
geen erwten, maar peulvruchtenquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Pinda's zijn geen noten, maar erwten...
Maar je wordt er even dik van!quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:48 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
De vetten uit kaas bestaan vooral uit verzadigde vetten, bij noten is dit niet het geval.
Nacho's, Taco's, witlofrolletjes met ham en kaas, ovenschotels.....quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:49 schreef D.Rose het volgende:
[..]
waarom zou je geraspte kaas over je avondeten gooien
Daar verschillen de meningen over, er zijn onderzoeken waarin is aangetoond dat je van de "goede vetten" juist gemakkelijker afvalt. Je hebt vet gewoon nodig, en dan wel het goede vet, onverzadigd dus.quote:
nou vooruit, maar dergelijke zaken eet je toch ook niet dagelijksquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nacho's, Taco's, witlofrolletjes met ham en kaas, ovenschotels.....
Klopt van geen kant wat je hier zegt, je moet 't allemaal niet overdrijven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Jij je zin, dan is het 30 gram, what-ever... maar da's nogsteeds niet alles wat je op een dag mag hebben, hoor. Zoals ik al zei, je kunt 't ook overdrijven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou, 'gewone' kaas is 48+ kaas, 2 keer broodbeleg is 200 kcals en 18 gram vet.
ja, en er zijn ook zat mensen die parmezaanse kaas over hun diner gooien en daar zit minder vet in, dus dat maakt die 48+ weer goed.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou, 'gewone' kaas is 48+ kaas, 2 keer broodbeleg is 200 kcals en 18 gram vet.
Joggen idd, maar liefst niet elke dag maar af en toe ook een pauzedag zodat de spieren kunnen herstellen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef addictivebeat het volgende:
Buik moet weer strakker. Ben wat kilo's aangekomen, dus die moeten weer weg. 5 kilo lijkt me voldoende en reëel. Maar kan het in 1 maand? Wat moet ik daarvoor doen? Sportschool begin ik overigens liever niet aan. Joggen kan wel, elke dag een uurtje bewegen.
Vet in spieren omzetten...quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:15 schreef Sessy het volgende:
Ik weet niet of je afvalt, maar je zet wel kilo's in spieren om en 5 kilo vet omzetten is reeel.
Maar ze bevatten er heel veel van blijkbaar, dus dan moet je er juist niet te véél van eten. En dat deed ik dus juist wel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Terwijl noten juist de goede vetten bevatten.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Uitleg (beetje laat maar goed). Als je afvalt, raak je niet alleen wat kilos kwijt maar binnenin je lichaam verandert er ook het een en ander. Je maag wordt kleiner en ook je lever die gewend is veel af te breken heeft ineens minder werk. Als je echt verantwoord af wil vallen bezoek dan een dietiste of de Weight Watchers.
ja dat water ben je ook op een gegeven moment beuquote:Op maandag 17 juli 2006 23:22 schreef Sjakie01 het volgende:
Veel water drinken.
Nogal logisch dat je metabolisme verandert als je meer gaat eten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Uitleg (beetje laat maar goed). Als je afvalt, raak je niet alleen wat kilos kwijt maar binnenin je lichaam verandert er ook het een en ander.
Dat is toch echt niet schadelijk ofzo. Het zijn beide natuurlijke reacties, en ik denk niet dat je lever zoveel moeite heeft met minder werk dan gewoonlijk het geval was.quote:Je maag wordt kleiner en ook je lever die gewend is veel af te breken heeft ineens minder werk.
Dan doe je er een klein scheutje ranja in of ga je aan de cristal clearquote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:29 schreef miss_schaapje het volgende:
[..]
ja dat water ben je ook op een gegeven moment beu
Denk je nu echt dat als je naar de sauna gaat je vet verbrand? Je verliest vloeistof end oor weinig te drinken vul je deze vloeistof niet bij. Wat jij hier schrijft is ronduit gevaarlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 02:53 schreef Spacehamster het volgende:
Snel afvallen?
Regelmatig naar de sauna en heel weinig vloeistoffen drinken.
Succes gegarandeert!
Langdurig succes kun je op je buik schrijven hiermee.
Iddquote:Op zondag 23 juli 2006 17:51 schreef kweenieman het volgende:
Het enige waar je op moet letten als je 5KG of meer in een maand wilt afvallen, is dat je voldoende eiwitten, onverzadigde vetten, vitamines en mineralen binnenkrijgt. Je hebt helemaal geen koolhydraten en (de meeste) vetten nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |