abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39936815
Oh ja, de tomatenroom is óók heel erg lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39936876
@ kahaarin: Stukken beter.
Al blijf ik het een lastig recept vinden voor een beginner. Je moet er Toch wel wat vaardigheden voor beheersen. Maar er zijn vast mensen in dirt topic die er nu prima mee uit de voeten kunnen.

@ Nosh: Moeten we het recept nog aanpassen, of red je je zo?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:10:59 #103
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39937234
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:59 schreef piepster het volgende:
@ kahaarin: Stukken beter.
Al blijf ik het een lastig recept vinden voor een beginner. Je moet er Toch wel wat vaardigheden voor beheersen. Maar er zijn vast mensen in dirt topic die er nu prima mee uit de voeten kunnen.
Misschien als ze alle andere dingen hebben geprobeerd?
Moet dan toch wel iets van kook-begrip inzitten, toch?
be nice or go away
pi_39937304
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:22 schreef Alfisti het volgende:

[..]

* Alfisti meldt en leeft nog

wel een beetja laat, ik weet het

De koude pasta salade is prima gelukt
geen problemen ondervonden, "moeilijkste" deel was de pasta gaar maken maar met regelmatig proeven was ook dat geen probleem
Ik heb em gister zelf ook gegeten, en ook hier was ie weer lekker
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_39937605
Hoe slecht is het eigenlijk om vlees en dergelijke in een oven te verwarmen?
pi_39937802
Waarom zou dat slecht zijn, SuperBosch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39937935
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:22 schreef SuperBosch het volgende:
Het ligt er aan wat je wilt, braden in een pan op het vuur is nu eenmaal anders dan braden in een braadslee of ovenschaal.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:38:28 #108
145755 kahaarin
pi_39938173
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:22 schreef SuperBosch het volgende:
Ligt eraan, heb je het over een ovenschotel of over stukken vlees?

Lekker:
Kipfilet met kipkruiden insmeren en op een beboterde bakplaat een half uurtje op 200 graden bakken (In voorverwarmde oven, dwz 10 minuten op hoogste stand aanzetten, na 10 minuten op 200 graden zetten en bakplaat met vlees er in doen.), halverwege de tijd omdraaien.

Schouderkarbonaadjes insmeren met mosterd, zout en peper, op een beboterde bakplaat leggen en 40 min op 200 graden bakken, (vlees met botjes moet iets langer). Ook hier geld: halverwege de tijd draaien. (edit)

Een oven schotel: Bak 250 gram gehakt rul in een koekpan, doe er een gesnipperd uitje, zout, peper, kerry, paprikapoeder en een scheut ketjap door, wat paprika in stukjes gesneden, courgette in plakjes, ook kort meebakken.
Haal de pan van het vuur, doe de inhoud van de pan in een beboterde ovenschaal, maak aardappelpuree, staat op het pakje hoe, schep die over de inhoud van de ovenschaal en strooi geraspte kaas over de puree heen, doe dit alles in een voorverwarmde oven, op 180 graden 35/40 minuten bakken, de kaas moet gesmolten zijn.
Zet de schotel niet te dicht bij de bovenkant van de oven, dan verbrandt hij eerder.

[ Bericht 1% gewijzigd door kahaarin op 18-07-2006 13:39:55 (wel draaien!) ]
be nice or go away
pi_39938495
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:27 schreef Isabeau het volgende:
Waarom zou dat slecht zijn, SuperBosch?
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen de temperatuur van het fornuis en die van een een oven. Ik weet niet waarom het fout zou moeten zijn, maar het is gewoon 'anders' , waardoor ik er een beetje huiverig voor ben.

Het enige nadeel van de oven is dat bijvoorbeeld dunne varkensfiletlapjes heel goed gaar zijn (bijna zwart) . Terwijl de varkenshaasspiezen (:9 ) precies goed zijn.
Nouja, dat was dus gister het geval.
Ook is de kleur van het eten vaak wat anders, maar dat kan ook komen doordat er geen boter gebruikt wordt.
pi_39938573
Volgens mij wordt het ook niet gedraaid. Maar is dat überhaubt nodig als alles in de oven dezelfde temperatuur heeft?
pi_39938743
Ik heb net twee bakken AH Maaltijdsalade gehaald Griekse salade!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:57:10 #112
145755 kahaarin
pi_39938825
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:48 schreef SuperBosch het volgende:
Volgens mij wordt het ook niet gedraaid. Maar is dat überhaubt nodig als alles in de oven dezelfde temperatuur heeft?
Als je op een bakplaat bakt heb je stralingswarmte van de oven en de warmte van de bakplaat, op de plaat bak je min of meer net als in een pan maar de hete lucht in de oven zorgt ervoor dat het vlees zwart wordt, als je het omdraait dan worden beide helften even lang op dezelfde manier gebakken.
be nice or go away
pi_39939014
tvp
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_39939068
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:02 schreef Ludger het volgende:
tvp
Weest welkom. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39939335
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:57 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als je op een bakplaat bakt heb je stralingswarmte van de oven en de warmte van de bakplaat, op de plaat bak je min of meer net als in een pan maar de hete lucht in de oven zorgt ervoor dat het vlees zwart wordt, als je het omdraait dan worden beide helften even lang op dezelfde manier gebakken.
Zowel de boven als de onderkant zijn meestal gewoon even zwart/gaar.
Volgens mij is het ook een redelijk geavanceerde heteluchtoven.
pi_39939339
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:04 schreef MUUS het volgende:

[..]

Weest welkom. .
Dank

Hmz, vraagje.. wij eten geen varkensvlees, hoe krijg je alleen een fokking runderlap gaar in de bakpan zonder dat de helft te hard is om te eten ?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_39939443
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:11 schreef Ludger het volgende:

[..]

Dank

Hmz, vraagje.. wij eten geen varkensvlees, hoe krijg je alleen een fokking runderlap gaar in de bakpan zonder dat de helft te hard is om te eten ?
Niet te hoog vuur, regelmatig omdraaien.

En op tijd uit de pan halen natuurlijk .
pi_39939494
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Niet te hoog vuur, regelmatig omdraaien.

En op tijd uit de pan halen natuurlijk .
Okeej, eigelijk is't zo eenvoudig
pi_39939667
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:15 schreef Ludger het volgende:

[..]

Okeej, eigelijk is't zo eenvoudig
Inderdaad . Overigens een kleine toevoeging: Begin met beide kanten van je runderlap kort dicht te schroeien. Zo blijft het vocht in het vlees.
pi_39939675
Bedoel je dat 'ie te knapperig wordt? Ik denk dat je hem het beste even an beide kanten aan kan braden op hoog vuur, in genoeg bakboter. Daarna deksel op de pan, en laten sudderen op een laag vuur tot ' ie klaar is. Eventueel in een kledder rode wijn oid.

Er zit qua rund nogal een verschil in baktijden. Een biefstukje is in 5 minuten klaar. Een braadstuk moet 90 tot 120 minuten in de pan. Kijk dus even op de verpakking wat het precies is, en of er een bereidingstijd bij vermeld staat.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:23:29 #121
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39939732
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:59 schreef piepster het volgende:
@ Nosh: Moeten we het recept nog aanpassen, of red je je zo?
Ik red me hier wel mee.

Net rijstbuiltjes gekocht, 2 stukjes kipfilet (ongeveer 280 gram), en een pot Chicken tonight Kerrie.
Jeuh!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:24:36 #122
145755 kahaarin
pi_39939781
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:11 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Zowel de boven als de onderkant zijn meestal gewoon even zwart/gaar.
Volgens mij is het ook een redelijk geavanceerde heteluchtoven.
Maar dan hebben we het zeker niet over bakken op een beboterde bakplaat?
be nice or go away
pi_39939892
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:23 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik red me hier wel mee.

Net rijstbuiltjes gekocht, 2 stukjes kipfilet (ongeveer 280 gram), en een pot Chicken tonight Kerrie.
Jeuh!
Dan heb je iig ook genoeg vlees om er morgen van te ontbijten!-) 150 gram is zat voor 1 persoon.
Succes straks!
pi_39939910
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:38 schreef kahaarin het volgende:

Lekker:
Kipfilet met kipkruiden insmeren en op een beboterde bakplaat een half uurtje op 200 graden bakken (In voorverwarmde oven, dwz 10 minuten op hoogste stand aanzetten, na 10 minuten op 200 graden zetten en bakplaat met vlees er in doen.), halverwege de tijd omdraaien.
Dit is idd erg lekker, en makkelijk

Wat ook lekker is, en makkelijk is vlees voor 2 dagen maken, de 1e dag meteen opeten en de 2e dag in de oven verwarmen
pi_39939928
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:28 schreef piepster het volgende:
150 gram is zat voor 1 persoon.
Als ik daarna nog naar de snackbar wil wel ja .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')