Was 3 weken in Amerika...Daar zenden ze dus de WTT ('World" Team Tennis) uit, een soort van competitie...Wat een walgelijkheid zeg...(dat Amerika is sowieso zo ontiegelijk commercieel als de pest maar dit sloeg alles)...
Op een gekleurde baan waarin elk vak (10 dus in totaal) een volstrekt andere kleur heeft!!! (je wilt niet weten hoe irritant om naar te kijken), en waarbij het publiek er (ook gedurende de rally) constant bij zit te schreeuwen en weet ik wat allemaal.
Bovendien ook nog inclusief chearleaders (heeft zo zijn voordelen) was dit echt ongelooflijk...Het vreemde is dat hier normaalgesproken nobodies aan meedoen...(het is het meest vergelijkbaar met de hoogste regionen van onze nationale competitie) maar dat nu mensen als Williams, Sampras (!), Fish en Groeneveld meededen!! Ongelooflijk waar ze zich tot verlagen...
Over het algemeen was het wel grappig (ik vond het wel leuk om tennis te zien, want iets anders zonden ze niet uit ondanks dat al die amerikaanse toernooien nu bezig zijn) maar wat nog bijzonderder was was het volgende:
Ze gebruiken geen 15/30 en 40 standen...in een game is het gewoon 1-0, 1-1, 1-2 etc..ook echt met deuce en zo (wel sudden death) maar gewoon in plaats van de 15/30/40 gewoon normale standen.
Ook mogen beide spelers de bal retourneren (hoewel ze dat zelden deden) en is het spel doorlopend van mix tot aan de singles..(het begin met een mixed)...elke keer wie het eerst 5 games heeft gewonnen en dan door naar de volgende wedstrijd luttele seconden later...
Het niveau was absoluut armoedig (moet ook wel met dat publiek
![]()
) maar over het algemeen wel lachwekkend...
Moest dit verslag van mijn vakantie even kwijt...Ik heb nog nooit zoiets gezien