hm, had ik ook willen doen, zodat ik vanavond pastasalade kon maken. vergeten helaas....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:07 schreef Klonk het volgende:
ik heb om 6.00 macaroni staan koken, heb ik vanavond toch een warme hap zonder dat ik in die pleurishitte moet staan, lang leve de magnetron....
Nee man:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Owkeeeee...
En als er geen tjirpen/zijn..... dan vriest het !?!
Dan moet het hier nu zijn als op de noordpool
Dát dacht ik ook ja.. Nou ja, ben er nou al aan gewendquote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dit kan wel eens een hele lange hittegolf worden, want voorlopig komt de temperatuur niet onder de 25...
haha, helemaal waar Evil-Cherryquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Kom op, het is niet zo dat de zon geland is op de aarde.
Het is nog niet eens 30 graden in Nederland.
Kom op zeg, we zijn Nederlanders en Nederlanders klagen altijd over het weerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Kom op, het is niet zo dat de zon geland is op de aarde.
Het is nog niet eens 30 graden in Nederland.
Zelf ÍK neem de moeite niet eens meer om te klagenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Kom op zeg, we zijn Nederlanders en Nederlanders klagen altijd over het weer
dat wordt dus nog even spannendquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:54 schreef Againzender het volgende:
En De Bilt is weer tropisch. Dus als die morgen boven de 25 komen is de hittegolf officieel.
nou, inderdaadquote:
zekers, en dit noemen ze hier een winterquote:
Om maar niet te spreken van de hitte in mijn auto. Er lag nog een bonnetje van het tanken.. Die is dus nu zwart...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:21 schreef BONG4002 het volgende:
Hier is het ook stevig warm (ongeveer 27/28c) maar dat wordt nog wel heter, in de schuur waar mn fiets staat is het 50c denk ik![]()
Ik leef met je mee danquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:25 schreef MissHobje het volgende:
Ohooooooooo dat gaat niet leuk worden dan
Volgens mij de temperatuur, ben er ook niet zo in thuis hoorquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik snap die grafiek niet echt, gaat het nou om neerslag of temperatuur?
beidequote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Bron: http://members.chello.nl/(...)ten%20macromedia.htmquote:In dit diagram zijn opnieuw een aantal lijnen te vinden. De bovenste lijnenserie geeft de temperatuur op 850-hpa hoogte (zie de uitleg bij het interpreteren van de 850hpa-kaart hieronder) weer en de onderste de verwachte hoeveelheid neerslag. De dikke blauw lijn geeft de hoofdberekening weer, de witte lijn het gemiddelde van alle berekeningen en de dikke rode lijn het klimatologisch gemiddelde. Voor het GFS-ensemble geldt in grote lijnen hetzelfde als voor de EPS-pluim: des te groeter de verschillen tussen de computerberekeningen , des te groter de onzekerheid. Het is vooral een instrument om de betrouwbaarheid van de hoofdberekening te controleren. Het interpreteren van het ensemble is zeker voor leken zeer lastig aangezien niet de temperatuur aan het aardoppervlak (2m-temperatuur) wordt weergegevn zoals in de EPS-pluim, maar de temperatuur op 850-hpa hoogte (veelal tussen de 1200 en 1600 meter hoogte).
Mooi, dank uquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:32 schreef Omaha het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://members.chello.nl/(...)ten%20macromedia.htm
(Staat meer info over het lezen van weerkaarten)
begint op 1976 te lijken langzamerhand (als ik mijn vader moet geloven)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:39 schreef Caesu het volgende:
qua droogte begint het wel een probleem te worden zo langzamerhand.
[afbeelding]
donderdag/vrijdag valt er misschien een klein beetje.
Teringurkerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:49 schreef IedeK. het volgende:
Wij wonen dus precies in zo'n wit vlekje:
[[url=http://xs203.xs.to/xs203/06292/rdev_geografisch2.PNG]afbeelding][/url]
![]()
Wel oppassen als je barstjes of sterretjes in je ruit hebt met het aanzetten van de airco. Het temperatuurverschil tussen binnen en buiten wordt best groot.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:51 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zie er nu al tegenop om straks in de auto te stappen... gelukkig sinds kort airco dus het wordt snel lekker koud.
Er zullen inderdaad extreem veel uitvallers zijn, met dit weer moet je echt elke kilometer een liter water naar binnen werken ofzo..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:47 schreef DemonRage het volgende:
De wandelaars + toeschouwers van de Nijmeegse wandelvierdaagse vallen flauw van de hitte.
Het is echt niet meer leukquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:24 schreef Omaha het volgende:
[afbeelding]
Lachen (of huilen) de aangekondigde afkoeling heeft plaatsgemaakt voor extreme hitte
Heel slecht jah.. verbrandings verschijnselen etc. koeien zie je spontaan in de sloot enzo.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:32 schreef mazaru het volgende:
Hoe zouden die arme paarden en koeien het uithouden in de weilanden, zonder beschutting?
Plaatselijk is het veel hoger geweest dan 38,6.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:54 schreef Orcaman1984 het volgende:
Weten jullie wat de hoogste temperatuur ooit gemeten is?
Op wikipedia staat 38,6 graden maar sommigen zeggen dat het
in Limburg wel eens boven de 40 graden is geweest!![]()
Hier grazen ze gewoon door op het bruine grasquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heel slecht jah.. verbrandings verschijnselen etc. koeien zie je spontaan in de sloot enzo.
Jezus, mietje man!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:51 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zie er nu al tegenop om straks in de auto te stappen... gelukkig sinds kort airco dus het wordt snel lekker koud.
Letterlijk en figuurlijk in een "wit" vlekje jaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:49 schreef IedeK. het volgende:
Wij wonen dus precies in zo'n wit vlekje:
[[url=http://xs203.xs.to/xs203/06292/rdev_geografisch2.PNG]afbeelding][/url]
![]()
Inderdaad. ALS je al de mazzel hebt een bui mee te pikken, dan vult dat niet het tekort aan, plus dat je ook nog eens heet + hoge luchtvochtigheid hebt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:54 schreef DJKoster het volgende:
Die regenvoorspellingen voor do/vrij/za zijn inderdaad een lachtertje,
Door zo'n buitje is 't iig weer een week groen. Vorige week heeft 't hier ook geregent en daardoor is hier alles wel aardig groen, maar 't grote tekort aan neerslag blijft.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Inderdaad. ALS je al de mazzel hebt een bui mee te pikken, dan vult dat niet het tekort aan, plus dat je ook nog eens heet + hoge luchtvochtigheid hebt.
Nee, laat dan maar zitten dat buitje..
Denk het niet. Te weinig daarvoor, en te snel verdampt. Misschien dat je plantjes iets opfleuren, maar wat bruin is, zal bruin blijven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Door zo'n buitje is 't iig weer een week groen. Vorige week heeft 't hier ook geregent en daardoor is hier alles wel aardig groen, maar 't grote tekort aan neerslag blijft.
34.1 dus.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:57 schreef Arcee het volgende:
34 graden in Eindhoven.
Eens kijken wat de exacte waarde wordt.
Klopt, dit zei ik al eens eerder, als je een bui van 50mm hebt dan krijg je 1 groot wateroverlast, want de tuin ligt zo vol water, kans dat het modder mee neemt is groot en dan heb je een puinhoop!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:25 schreef Vava het volgende:
Mwa... droge grond, daar trekt het regenwater niet zomaar in...
pfff schijnt een keer de zonquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:24 schreef aloa het volgende:
Vierdaagse afgelast
Dat is nog niet eerder voorgekomen, volgens mij![]()
Verrek, krijgt de BBC toch nog gelijkquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:31 schreef Steijn het volgende:
Kut weerwat is er nou leuk aan 37 graden.
[afbeelding]
Het zuiden van Nederland wordt dus overgeslagenquote:
Hier ook alles opengezet, koelt nu lekker af iddquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:42 schreef E.T. het volgende:
Er staat een beetje wind in Rotterdam.. alle ramen en deuren dus wagenwijd open, na de hele dag alles potdicht gehouden te hebben
heerlijk dat briesje dat langswaait
Ik zou hier wat op zeggen, maar ik hou me nog maar even in.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:45 schreef Vava het volgende:
[..]
Het zuiden van Nederland wordt dus overgeslagen
Waar vandaan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou hier wat op zeggen, maar ik hou me nog maar even in.
19.3 graden momenteel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |