abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39912140
Men buurmeisje kreeg pas een brief van de postbank in de bus dat ze zich voor geen goeie reden moest gaan legitimeren om haar bankrekening te kunnen behouden. Wij naar de postbank.

Komen we toe, staan er 34 mensen voor ons. Rustig onze beurt afgewacht met een ticketje in ons hand. 8 loketten in het fileaal, 3 open. Zwaar kut dus.

Een goed half uur later eindelijk aan ons. Wij naar dat mens, haalt men buurmeisje haar Belgische identiteitskaart boven. Het mens kijkt er nauwelijks naar, en zegt dat dat geen geldig identificatiemiddel is.... ... ... Dat is het identificatiemiddel bij uitstek, als je als Belg in Oezbekistan wordt aangehouden geef je dat ding als legitimatiebewijs. Als je een boete krijgt, een uitkering aanvraagt, stadszaken moet regelen, dan doe je dat in Belgie allemaal met dat dingetje. Je kan ermee rijzen van Noorwegen tot Roemenie, en van Ierland tot Griekenland. Maar volgens het mens achter de balie was het geen geldig identificatiebewijs.

Wij gevraagd wat ze dan wel wou zien, zegt ze een pasport. Zo een boekje dus. Nu kost zo een boekje in Belgie sinds kort meer dan 100 euro aangezien je meteen eentje moet aanvragen die 5 jaar geldig is. De kortere tijden bestaan niet meer.

Verder betekent dat dat je eerst persoonlijk naar je geboortestad moet, daar het ding aanvragen, en dan ongeveer 6 weken later nog eens terug mag om het te gaan ophalen. De legitimatie moet volgens de postbank voor 10 augustus, dus minder dan 4 weken. Als je zo snel een pasport wilt moet je spoed tarief betalen, en dan kost het zaakje minstens 300 euro.

Wij dat dus met handen en voeten proberen uitleggen aan dat mens, dat dit niet mogelijk was, dat geen enkele Belg dat voor elkaar kan krijgen want een Belg loopt nu eenmaal niet met een pasport rond. In belgie heeft iedereen een identificatiebewijs. Een paspoort kan je aanvullend hebben, maar dat koop je enkel als je buiten de EU moet reizen. Begon ze uiteindelijk toch te twijfelen, besloot ze een telefoontje te plegen.

Mens aan de telefoon, reageert helemaal geschokt als ze te horen krijgt dat een identiteitskaart sinds 15 juli (eergisteren ) wel een geldig legitimatiebewijs was. Vraagt ze hoe ze dat dan moet invoeren in het apparaat, maar dat wisten ze aan de andere kant van de lijn zelf niet.

Mens dus naar de helpdesk voor postbankmedewerkers gebeld (dat dat uberhaubt bestaat ), en gevraagd hoe ze dat moest ingeven. Daar kreeg ze tehoren dat een identiteitskaart TOCH GEEN GELDIG identiteitsbewijs was.

Uiteindelijk heeft ze het ding gewoon gescand en in een file gepropt, met de mededeling dat de medewerkers blijkbaar zelf niet weten of het nu goed was of niet. Als het niet goed was gingen ze bericht sturen dat er meer nodig was.

Volstaat te zeggen dat de postbank een klant kwijt is.
pi_39912203
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef Pulsy het volgende:
Volstaat te zeggen dat de postbank een klant kwijt is.
Tja dat is nou marktwerking. Klachten hierover kan je kwijt bij: info@vvd.nl
pi_39912840
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:21 schreef knowall het volgende:

[..]

Tja dat is nou marktwerking. Klachten hierover kan je kwijt bij: info@vvd.nl
Dit heeft niks maar dan ook niks met marktwerking te maken. Dit zijn aangescherpte regels qua betalingsverkeer en financiele zaken. Dus mail maar naar info@parlement.nl
pi_39912907
Ach ja dat buurmeisje van jou kost de postbank waarschijnlijk meer geld dmv administratie kosten dan dat ze oplevert...
  maandag 17 juli 2006 @ 17:43:29 #5
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39912909
voor 10 augustus? ik heb nog geen bericht gehad hoor... (vage bullshit trouwens maargoed)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_39912958
Rekening tot het maximum leeghalen (kun je rood staan) en het dan erop aan laten komen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_39912977
Ach als buurmeisje naar een andere bank wilt overstappen heeft ze dezelfde problemen.
pi_39914664
Ik heb dezelfde brief gekregen.

Er staat in dat ik bij alle postkantoren terecht kan in mijn omgeving, dus omdat het zo uitkwam ben ik even naar een postkantoor gegaan in Oosterhout, dat is hier vlakbij maar niet mijn eigen woonplaats.

Na een tijd wachten was ik eindelijk aan de beurt om mij te legitimeren, kon ik weer vertrekken omdat het betreffende postkantoor een 'postagentschap' was en geen officieel postkantoor, en voor de legitimatieplicht moet je persé bij een officieel postkantoor (één van de hoofdvestigingen dus) zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_39921912
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:41 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Dit heeft niks maar dan ook niks met marktwerking te maken. Dit zijn aangescherpte regels qua betalingsverkeer en financiele zaken. Dus mail maar naar info@parlement.nl
Ga er even serieus op. Mail anders even naar info@l0llergrol.nl.
pi_39922272
teveel tekst
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  maandag 17 juli 2006 @ 22:40:31 #11
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39922321
Veels teveel tekst. Ik zag wel dat JIJ samen met BUURMEISJE ging.
Heb je d'r al gebeft??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_39922349
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:40 schreef -skippybal- het volgende:

Heb je d'r al gebeft??
goede vraag, zover was ik ook nog gekomen
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_39922419
Ik zou zeggen: kom bij F. van Lanschot Bankiers, daar behandelen we je wel met wat meer respect en begrip.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:43:06 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_39922428
Ik heb het meteen geregeld toen ik toevallig toch een pakketje op het postkantoor moest ophalen en de aardige en attente postkantoormeneer zag dat ik een postbankpasje door het pinapparaat heen haalde. Ikzelf heb ook een identiteitskaart, geen boekje.. Hoe het in belgie is geregeld weet ik niet, maar hier deden ze daar helemaal niet moeilijk over
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 17 juli 2006 @ 22:49:34 #15
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_39922669
Volgens mij mag je zo'n ding helemaal niet weigeren. Als het goed is kan ze dat ding ook gebruiken als de politie of de gemeente of de coffeeshop identificatie blieft. Als het goed genoeg is voor de politie is het goed genoeg voor de postbank.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:59:27 #16
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_39923097
Ik heb die brief maanden geleden gekregen maar ik ga geen vrije dag gebruiken om naar een postkantoor kilometers buiten m'n woonplaats te rijden om m'n paspoort te laten zien. Ze kunnen bij me langskomen of ik stuur een scan op, geen probleem, maar deze brief heb ik fijn weggegooid en tot nu toe niets meer over gehoord.
pi_39924086
Waar is die legitimatie dan voor? Ik heb geen brief gezien?
Unox, the worst operating system.
pi_39927052
Nix over gehoord. Wel maanden gestalkt of ik het boekwerk van mn beleggingsfondsen (waar welgeteld 80 euro op stond) wilde invullen en terugsturen. Dit terwijl ik na de eerste brief die account al leeg had gehaald en er nix meer opstond.
pi_39927441
Dé bureaucratie .
pi_39927566
Dat laat ik ze maanden sturen en dan haal ik het geld eraf. Moest toch toen dus dat legitimeren konden ze in hun reet steken. Ik heb ongeveer 10 zeikerige brieven gekregen van de ABN-AMRO. Sowieso nooit meer ABN-AMRO, want het heeft 3 maanden geduurd eer ik mijn geld had. Ja als je je geld wil en je rek. opzegt dan duurt het ineens lang. Storten is geen probleem natuurlijk. Stelletje hufters daar bij die ABN-AMRO.
pi_39930348
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:03 schreef HPoi het volgende:
Dat laat ik ze maanden sturen en dan haal ik het geld eraf. Moest toch toen dus dat legitimeren konden ze in hun reet steken. Ik heb ongeveer 10 zeikerige brieven gekregen van de ABN-AMRO. Sowieso nooit meer ABN-AMRO, want het heeft 3 maanden geduurd eer ik mijn geld had. Ja als je je geld wil en je rek. opzegt dan duurt het ineens lang. Storten is geen probleem natuurlijk. Stelletje hufters daar bij die ABN-AMRO.
Ik denk dat het bij bijna elke bank wel zo is...
pi_39930502
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:03 schreef HPoi het volgende:
Afgezien van de laatste paar zinnen snap ik he-le-maal niks van je brabbelverhaal.
Probeer het nog eens in het Nederlands, zou ik zeggen..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_39932938
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 07:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Afgezien van de laatste paar zinnen snap ik he-le-maal niks van je brabbelverhaal.
Probeer het nog eens in het Nederlands, zou ik zeggen..
Nou, dan moet jij toch echt eens op curcus gaan.

De eerste paar zinnen kan je ook niet zo los lezen nee, maar wel als je de OP leest, de reacties ervoor en dan bij mijn reactie aankomt.
pi_39934583
wat een domme koe is dat mens

kzou gewoon effe naar andere bank gaan, daar zijn ze vast blij met een extra klant
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:22:36 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39937601
Volgens mij gewoon geldige ID en daarmee is de kous af.

Een scan opsturen kan in sommige gevallen wel, maar volgens mij niet als je als particulier bankiert.

WID
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')