''Pull it''?quote:Ja dat heeft ie echt gezegt. Op beeld, for all the world to see. Niet dat hij zelf opdracht geeft, maar wel dat het gebouw doelbewust is neergehaald
Aldus ''V.'', onze razende reporter, vanaf de plek des onheils.quote:En om dat vanuit Nederland even te beoordelen... tsja.
Dat zijn de buitenmuren. Vind je het gek dat die verpulveren?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind dit wèl verpulveren:
[afbeelding]
[afbeelding]
V.
Nee, hij heeft telefonisch contact met de brandweercommendant die aangeeft dat het gebouw niet meer te redden is dus silverstein geeft aan dat ze heft gebouw dan maar moeten opgeven.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:52 schreef stigchel het volgende:
Ja dat heeft ie echt gezegt. Op beeld, for all the world to see. Niet dat hij zelf opdracht geeft, maar wel dat het gebouw doelbewust is neergehaald. De schade was niet te vergelijken met andere beschadigde gebouwen waar hij toevallig niet de eigenaar van was. Ik weet verder niets van bouwkunde en als het uit veiligheid vast in neergehaald dan vind ik dat ook prima, maar het is wel toevallig dat alle gebouwen van die ene gast zijn ingestort (inclusief 1 en 2 aldus dhr Jones) en dat de rest nog stond. Je moet maar ergens miljarden aan kunnen verdienen tbv The New World Order (en daar haak ik dan meestal af)
Sorry? Ik zeg nergens dat staal is verpulverd. Staal wordt namelijk niet zo snel poeder. Ik heb het over het beton dat poeder is geworden. Ja, óók gips, maar heel veel beton is poeder geworden. En beton wordt niet zomaar poeder.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zijn de buitenmuren. Vind je het gek dat die verpulveren?
Als de buitenmuren en kozijnen etc niet waren verpulverd, dan ga ik me zorgen maken. Maar uit dit soort foto's worden conclusies getrokken dat massa'a staal zijn verpulverd.
Dat slaat echt nergens op.![]()
En je dacht dat ik die niet had zien aankomen? Het was alleen wachten op de sukkel die...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:56 schreef Apropos het volgende:
[..]Aldus ''V.'', onze razende reporter, vanaf de plek des onheils.
De nederlandse brandweer lijkt me redelijk betrouwbaar. Hoe kom jij aan 47 kolommen, heb je een linkje?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Waar zeg ik dat![]()
Wat beweer je dan wel? Dit is de enige manier om natuurkundig en bouwkundig vast te stellen of er geknoeid is.
formuleer anders een onderzoeksvraag![]()
[..]
Nee, want ik ben geen natuurkundige. Wat mij overigens wel opvalt in jouw link is dat men het heeft over 44 centrale kolommen, terwijl het er volgens mij 47 waren. Hoe zorgvuldig is die bron, eigenlijk?
De nederlandse brandweer kan het niet goed vaststellen, maar andere mensen via een video ofzo wel? Waar zit het hem verschil in? De mensen die de artikelen maken zijn voor de aanslag ter plekke geweest. hebben andere handelingen van de brandweer in de VS onderzocht en zijn bouwkundig onderlegt.quote:En hoe kan brandweer.nl dat dan vaststellen op basis van... van wat eigenlijk?
V.
O nee, voor je het weet heb ik Donner achter me aan omdat ik je almacht ontkende.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
En je dacht dat ik die niet had voorzien?
Nee, als hinderlijk dogmaticus die zijn verlies niet neemt.quote:IK presenteer mijzelf niet als expert.
V.
Niet? Toch zeg je dat wat op brandweer.nl wordt beweerd niet klopt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
En je dacht dat ik die niet had zien aankomen? Het was alleen wachten op de sukkel die...
IK presenteer mijzelf niet als expert. IK heb geen wetenschappelijk onderzoek verricht. Moet ik doorgaan?
V.
Dat. En natuurlijk Giuliani die wist te vertellen dat de gebouwen omlaag zouden komenquote:
Dit is gewoon niet waar. de temperatuur verzwakt staal weldegelijk. Het loopt kwadratisch op.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als de vuren heet genoeg zouden zijn geweest. Maar dat is onwaarschijnlijk. Er is namelijk een verschil tussen temperatuur en hitte.
V.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:09 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Niet? Toch zeg je dat wat op brandweer.nl wordt beweerd niet klopt.
V.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
*zucht* Goed dan. De gebouwen zijn rechtstandig naar beneden gekomen. Het verpulverde puin werd verder inderdaad meer dan twee keer de breedte van het gebouw weggesmeten. Maar ze vielen niet om.
Wat klopt er niet dan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik hoef jou niet te overtuigen, hoor. Ik geef alleen aan waarom ik brandweer.nl niet als de autoriteit beschouw. Zeker niet als ze fouten plaatsen.
Mooi. Kun je mooi voorrekenen hoeveel vuur van hoe heet er hoelang nodig is om hoeveel staal rondom dusdanig te verhitten dat het dusdanig verzwakt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. de temperatuur verzwakt staal weldegelijk. Het loopt kwadratisch op.
De bron van de brandweer vermeld dit en ik heb er zelf ook een boek over.
Rolof Matek - Machineonderdelen het tabellenboek. Kan je huren in de bibliotheek als je wilt.
Het is sowieso gepagegaai van mijn kant, want ik geeft Alex Jones als bron op. Ik heb verder zelf geen onderzoek gedaan, ik heb alleen voor de buis gehangen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:58 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee, hij heeft telefonisch contact met de brandweercommendant die aangeeft dat het gebouw niet meer te redden is dus silverstein geeft aan dat ze heft gebouw dan maar moeten opgeven.
Kijk, van zulk verdaaide gepapagaai krijg je ook de meest wilde theorieen de wereld in.
Och jee, vind je het een wedstrijd?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:09 schreef Apropos het volgende:
Nee, als hinderlijk dogmaticus die zijn verlies niet neemt.
Waar is onenigheid over? De temperatuur dat een bepaald soort staal verzwakt?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Ik heb ernstige twijfels bij verklaringen die worden gegeven, die niet stroken met wat je ziet.
[..]
Bijvoorbeeld. En daar is ook onenigheid over.
V.
Oh wow man, die leuke forum opmerkingen 'of je leest gewoon wat ik schrijf'. Ik lees uitstekend wat je post:quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
of je leest gewoon wat ik schrijf.
Ik vraag mij hardop af wat hun meerwaarde precies is, meer dan hun ervaring is met 'hete branden'. Ik vind dat er meer voor nodig is dan dat.
Tellen bijvoorbeeld, opdat je in je verslag het juiste aantal core columns weet te vermelden.
Neem mij niet kwalijk.
V.
quote:Verbal:
En hoe kan brandweer.nl dat dan vaststellen op basis van... van wat eigenlijk?
quote:haaahaha:
Dat van die brandweer.nl, het lijkt me dat ze bevindingen vaststellen op basis van....ervaringen met brand?
quote:Verbal:
Dat is niet genoeg.
quote:haaahaha:
Waarom niet?
*proest* en dan ga je roepen dat ik je niet goed lees? Man, jouw probleem is dat je niet weet hoe je over komt op dit forum man.quote:Verbal:
En ik vind brandweer.nl niet genoeg omdat het niet alleen gaat over een paar brandjes. Het is wat complexer dan dat.
Ik begrijp niet hoe mensen dit staande kunnen houden. Het loopt stuk op pure logica.quote:
Bron? Als in; bron?quote:En natuurlijk Giuliani die wist te vertellen dat de gebouwen omlaag zouden komenAls in: vantevoren.
en jij denkt niet dat men bij het bouwen rekening houd dat als het instort die een beetje fatsoenlijk gebeurd en niet over heel New york?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. Maar mijn post zegt dus dat dat logisch is. Niettemin zijn de drie gebouwen rechtstandig naar beneden gekomen.
V.
Staat allang in de bron die ik vermelde.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mooi. Kun je mooi voorrekenen hoeveel vuur van hoe heet er hoelang nodig is om hoeveel staal rondom dusdanig te verhitten dat het dusdanig verzwakt.
V.
Als je iets verder op de site had gekeken, dan had je gezien dat het mensen zijn die al langer met het wtc bezig zijn. Die grote aanslagen hebben onderzocht. Grote branden hebben onderzocht.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
of je leest gewoon wat ik schrijf.
Ik vraag mij hardop af wat hun meerwaarde precies is, meer dan hun ervaring is met 'hete branden'. Ik vind dat er meer voor nodig is dan dat.
Tellen bijvoorbeeld, opdat je in je verslag het juiste aantal core columns weet te vermelden.
Neem mij niet kwalijk.
V.
http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_ch2.pdfquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De nederlandse brandweer lijkt me redelijk betrouwbaar. Hoe kom jij aan 47 kolommen, heb je een linkje?![]()
Maar er zijn dus andere ingenieurs die het niet met hun bevindingen eens zijn. Dus de titel van dit topic raakt alle lagenquote:Ook zijn het ingenieurs die de artikelen maken. Mensen die van 1997 studie hebben gedaan naar het WTC met brandbestrijding en ontruiming, onderzoeker van de bomaanslag in Oklahoma met betrekking tot het brandweer optreden.
Iedereen moet het zo'n beetje doen met foto's en video, want het bewijsmateriaal is vrijwel volledig met grote haast afgevoerd. Je zal toch maar onderzoek willen doen naar een 3000-voudige moord.quote:De nederlandse brandweer kan het niet goed vaststellen, maar andere mensen via een video ofzo wel?
Daar geldt hetzelfde voor als mijn eerdere opmerking: het blijft welle-nietes.quote:Waar zit het hem verschil in? De mensen die de artikelen maken zijn voor de aanslag ter plekke geweest. hebben andere handelingen van de brandweer in de VS onderzocht en zijn bouwkundig onderlegt.
Nogmaals: die arme demolition companiesquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en jij denkt niet dat men bij het bouwen rekening houd dat als het instort die een beetje fatsoenlijk gebeurd en niet over heel New york?
Behalve dan over het tellen. Maar misschien kunnen ze wel rekenen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als je iets verder op de site had gekeken, dan had je gezien dat het mensen zijn die al langer met het wtc bezig zijn. Die grote aanslagen hebben onderzocht. Grote branden hebben onderzocht.
Je opmerkingen over hen slaan echt nergens op.
Binnen bepaalde discussies is nu eenmaal duidelijk sprake van kwalitatief verschil. In dit geval is de auteur met de schalkse toets de onderliggende partij.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och jee, vind je het een wedstrijd?
Wel eens bij Ground Zero geweest?quote:En ik ben niet dogmatischer dan de apologeten van de officiële theorie
V.
Jongen toch...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Binnen bepaalde discussies is nu eenmaal duidelijk sprake van kwalitatief verschil. In dit geval is de auteur met de schalkse toets de onderliggende partij..
Nee. Ik ben een eenvoudige boerenlul die nog nooit Europa uit is geweest. Hoezo? Als ik er was geweest had ik een mening mogen hebben? Of was ik dan een aanhanger van de officiële theorie geworden? Vertel...quote:Wel eens bij Ground Zero geweest?
Dat is met bijna alle ontwerpen van producten zo. Ook kleine apparaten. men weet dat alles kapot kan gaan. Dan zorg je dat hetgene wat het makkelijkst vervangbaar is het eerst kapot gaat zodat het moeilijke niet kapot gaat.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
En nee, ik wist eerlijk niet dat architecten bij het ontwerpen uitgaan van instorting. Dat was nieuw voor mij.
V.
tsja, zo zie je maar dat je niet zomaar alles op voorhand kunt afwijzen, zoals je over het algemeen in dit onderwerp lijkt te doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:31 schreef Verbal het volgende:
En nee, ik wist eerlijk niet dat architecten bij het ontwerpen uitgaan van instorting. Dat was nieuw voor mij.
V.
Blijkbaar niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:20 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Oh wow man, die leuke forum opmerkingen 'of je leest gewoon wat ik schrijf'. Ik lees uitstekend wat je post:
Ja. En ik wil het best nog eens doen.quote:*proest* en dan ga je roepen dat ik je niet goed lees?
O, dááár gaat het om. Hoe je overkomt. Zeg dat dan meteenquote:Man, jouw probleem is dat je niet weet hoe je over komt op dit forum man.
Kijk, daar ga je weer. Niet goed gelezen.quote:Je geeft aan dat de brandweer hier in nederland geen kennis van zaken heeft omdat het bij 9/11 niet gaat over 'kleine' brandjes.
Nee, ik zeg dat ik geen expert ben.quote:Alsjeblieft zeg, en dan zeg je ook nog dat JIJ jezelf niet als expert presenteert.
Jij bent erg gefocust op hoe mensen overkomen op het forum. Waarom is dat?quote:Weet je, je komt erg gefrustreerd over in deze discussie. Waarom is dat?
Kijk, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:35 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is met bijna alle ontwerpen van producten zo. Ook kleine apparaten. men weet dat alles kapot kan gaan. Dan zorg je dat hetgene wat het makkelijkst vervangbaar is het eerst kapot gaat zodat het moeilijke niet kapot gaat.
Zucht....zelfs van een relevante vraag weet je nog een twistpunt te maken. Erg volwassen, nee maar.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:34 schreef Verbal het volgende:
Nee. Ik ben een eenvoudige boerenlul die nog nooit Europa uit is geweest.
Dan kun je bepaalde dingen verifieren. Zoals bijvoorbeeld:quote:Als ik er was geweest had ik een mening mogen hebben? Of was ik dan een aanhanger van de officiële theorie geworden? Vertel...
V.
[9-11] Feiten die de mainstream media grotendeels negerenquote:Wat isver weg en wat is minieme schade, het hotel wat naast de torens stond is compleet weggevaagd bijvoorbeeld. Ik ben paar maanden geleden nog op ground zero geweest en de Palm Garden van het World Financial Centre staat nog verder weg dan WTC7 van waar de noord toren stond en daar lagen de stalen balken en ander puin ook tot aan de palmbomen (zoek de foto's op internet) en dat is echt een heel stuk verder weg dan dat WTC7 van de noord toren stond. Volgens de brandweermannen die er waren zat er o.a. een gat van zo'n 20!! verdiepingen in WTC7 en woedde er enorme branden en konden ze zien dat het gebouw langszaam bewoog naar een kant, teken dat de constructie aan het begeven was.
Als jij er gelukkiger van wordt het zo te interpreteren, moet je dat vooral doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:36 schreef haaahaha het volgende:
[..]
tsja, zo zie je maar dat je niet zomaar alles op voorhand kunt afwijzen, zoals je over het algemeen in dit onderwerp lijkt te doen.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:38 schreef Verbal het volgende:
Nee, ik zeg dat ik geen expert ben.
??????????????????????quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:06 schreef Verbal het volgende:
IK presenteer mijzelf niet als expert. IK heb geen wetenschappelijk onderzoek verricht. Moet ik doorgaan?
V.
Ik heb je uitstekend gelezen. Je weet blijkbaar niet hoe je overkomt op dit forum.quote:En ik vind brandweer.nl niet genoeg omdat het niet alleen gaat over een paar brandjes. Het is wat complexer dan dat.
Nee, ik word er opzich niet gelukkiger van, dat doet er verder ook niet toe, maar ik zie wel dat je gefrustreerd reageert in dit topic wat de discussie niet ten goede komt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als jij er gelukkiger van wordt het zo te interpreteren, moet je dat vooral doen.
V.
Volgens mij gaat elke demolition company die een gebouw neerhaalt op de manier waarop wtc 1, 2 of 7 instortten hierna failliet. Enorme schade aan rondomliggende gebouwen wordt meestal niet zo geapprecieerd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nogmaals: die arme demolition companies
Nee, dat zeg ik dus niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:42 schreef haaahaha het volgende:
Ik lees je uitstekend. Je geeft aan dat de nederlandse brandweer geen kennis van zaken heeft:
http://911research.wtc7.net/wtc/arch/core.htmlquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_ch2.pdf(en vrijwel elke bron op internet en in boeken).
[..]
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/blueprints.html Beetje voorbarig om te roepen dat ze liegen met hun 44 kolommen, niet?quote:Reports on the number of core columns vary from 44 to 47. The exact arrangement of the columns is not known due to the secrecy of detailed engineering drawings of the towers. It is clear from photographs, such as the one on the right, that the core columns were abundantly cross-braced.
Kan me niet voorstellen dat er ingenieurs zijn die roepen dat de hitte geen invloed had op het staal, die roepen dat het natuurkundig niet kan.quote:Maar er zijn dus andere ingenieurs die het niet met hun bevindingen eens zijn. Dus de titel van dit topic raakt alle lagen![]()
Dus ook al die mensen die zeggen dat het een controlled demolition is. Bij de brandweer zeg je dat ze weinig dingen echt konden hebben onderzocht, maar zodra een controlled demolition theorie opduikt gebruik je dat argument niet.quote:[..]
Iedereen moet het zo'n beetje doen met foto's en video, want het bewijsmateriaal is vrijwel volledig met grote haast afgevoerd. Je zal toch maar onderzoek willen doen naar een 3000-voudige moord.
[..]
het is geen welles nietes. Men roept gewoon keihard dat het niet waar is. Concrete bewijzen zijn er echter niet.quote:Daar geldt hetzelfde voor als mijn eerdere opmerking: het blijft welle-nietes.
V.
Ik heb het al uitgelegd.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:46 schreef haaahaha het volgende:
Ook handig dat je dat meteen in je post uitlegd..........
heb je nog gekeken op firemen.co.uk ? En je vindt dat betrouwbaarquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb het al uitgelegd.
Ik vind brandweer.nl niet 'de autoriteit'. Althans, niet meer dan firemen.co.uk of halikiwasangsang.jp
Zeker niet als ze het al hebben over 44 core columns terwijl het er 47 zijn.
Daarbij hebben zij niet meer bewijs dan iemand anders. Zij hebben hetzelfde gezien als de rest van de wereld. Voor- en tegenstanders van welke theorie dan ook.
De vraag is dus ook niet waarom ik ze niet zie als 'de autoriteit' op het gebied van 9/11, maar eerder waarom jullie ze dat wèl vinden.
V.
Waar zeg ik precies dat brandweer.nl daarover liegtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:52 schreef One_of_the_few het volgende:
http://911research.wtc7.net/wtc/arch/core.html
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/blueprints.html Beetje voorbarig om te roepen dat ze liegen met hun 44 kolommen, niet?
Geen idee waarom niet. Is hoofdstuk 2 uit het FEMA-rapport.quote:ik kan je link trouwens niet openen..
Er zijn ingenieurs die het niet eens zijn met de verhalen over hoe heet de vuren waren en de schade die ze vervolgens zouden kunnen hebben veroorzaakt.quote:Kan me niet voorstellen dat er ingenieurs zijn die roepen dat de hitte geen invloed had op het staal, die roepen dat het natuurkundig niet kan.
Wat roep ik allemaal dan?quote:De mensenn die ik via google tot nu toe vindt roepen precies hetzelfde als jij.
Moeten ze helemaal zelf weten. Ik doe daar niet aan mee.quote:Er zijn zelfs mensen erbij die complete onzin uitkramen met de meest fantastische theorien over hologrammen enzo.
Ik zeg volgens mij nergens dat het een controlled demolition is (maar wellicht in de hitte van de discussie). Ik weet dat namelijk niet. Ik vind het alleen wel een vrij mogelijke optie, en eigenlijk logischer dan het toevallige pancaken van drie gebouwen op een dag dat toevalligheid een meer dan toevallige rol scheen te spelen. Ik weet niet of er een wetenschap is die kansberekening bestudeert, maar ik zou ze er weleens op los willen laten.quote:Dus ook al die mensen die zeggen dat het een controlled demolition is. Bij de brandweer zeg je dat ze weinig dingen echt konden hebben onderzocht, maar zodra een controlled demolition theorie opduikt gebruik je dat argument niet.
Beide zijden.quote:het is geen welles nietes. Men roept gewoon keihard dat het niet waar is.
Nee. Die zijn 'toevallig' vernietigdquote:Concrete bewijzen zijn er echter niet.
Nee. Ik tikte maar wat in. Had je kunnen herleiden uit de tweede urlquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
heb je nog gekeken op firemen.co.uk ?
Al had ik het gezien, waar zeg ik dat ik dat betrouwbaar vindquote:En je vindt dat betrouwbaar.
Lezen. Het is een vak.quote:Hebben zij zich voor de aanslagen al gwerkt op het wtc?
Vertel...quote:Met die kolommen lul je ook uit je nek. en dat is niet de 1e keer.![]()
over lezen gesproken.quote:
Sorry, ik ga het toch weer doen... *zucht*quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:54 schreef haaahaha het volgende:
Omdat ze kunnen aangeven wat hitte met staal doet misschien?
Ik schuif hem niet zomaar aan de kant. Ik stel vraagtekens bij waarom brandweer.nl in het geval van 9/11 zo'n allesbepalende factor zou moeten zijn.quote:Ik vind het heel sterk dat jij zomaar hun mening aan de kant kunt schuiven.
O wacht... omdat het onduidelijk is hoeveel kolommen er in de torens zaten is het logisch dat een site die met een expertise-verhaal komt maar een keuze maaktquote:Zie over het aantal kolommen de post boven je.
Right back at ya.quote:Ook daar zie je maar weer dat je halsstarrig het 1 wel voor waarheid wil zien, en je voor de rest je oogkleppen opzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |