De beschuldiging dat de Neocons betrokken zijn bij 9/11 of dit willens en wetens niet hebben tegengehouden.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:45 schreef Verbal het volgende:
Welke soort zware beschuldigingen? Wie is wie in jouw analogie?
V.
Ik kan voor mijzelf spreken: ik beschuldig ze niet. Ik heb een vermoeden. Gebaseerd op vele ongerijmdheden.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:48 schreef klez het volgende:
[..]
De beschuldiging dat de Neocons betrokken zijn bij 9/11 of dit willens en wetens niet hebben tegengehouden.
Dat weet ik. Maar een aantal anderen hier nemen het niet zo nauw met "innocent 'till proven guilty".quote:Op zondag 23 juli 2006 11:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kan voor mijzelf spreken: ik beschuldig ze niet. Ik heb een vermoeden. Gebaseerd op vele ongerijmdheden.
Ten eerste kun je heel kritisch zijn op het handelen van de Neocons en de Amerikaanse regering omtrent 9/11 zonder de conclusie te trekken dat er sprake van een complot is.quote:Maar jouw waarschuwing geldt natuurlijk net zo goed voor degenen die het hele fabeltje vrijwel kritiekloos voor zoete koek slikken. Daar zit mij namelijk een partij vooringenomenheid, zeg...
V.
Jij blijft in een kringetje draaien. Blijkbaar was men nogal laks. Meerdere bronnen melden dit. En men was lakser ten aanzien van "incidenten" boven het vasteland dan tav de VS naderende vluchten. Ik vind dat vrij logisch, hoewel achteraf gezien niet zo slim.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je blijft in hetzelfde kringetje draaien.
1) Leuk dat men TFR's nu strakker bijhoudt dan eerst.
2) Leuk dat men benadrukt dat de 67 keer scramblen in een ADIZ plaatsvond buiten de landsgrenzen (al maakt dat geen verschil vwb het optreden van de FAA, al probeer jij dat halsstarrig en impliciet vol te blijven houden).
3) Leuk dat dat pilotenmagazine probeert de illusie in stand te houden dat men voor 9/11 nog nooit van een ADIZ boven land had gehoord (al was Washinton DC dat o.a. al). Misschien heette het anders, maar gaat men nu ook al serieus beweren dat het luchtruim boven de hoofdstad van de VS, boven de vele luchtmachtbases, boven NASA-bases, Area 51, kerncentrales vrijelijk en ongecontroleerd toegankelijk was
Geef mij een breuk
Daarnaast vraag ik dan nog maar een keer hoeveel keer denk jij te weten dat FAA-controllers (vóór 9/11) jumbojets zonder transponder rondjes lieten vliegen in het noordwestelijke luchtruim van de VS? Met koersafwijkingen en duidelijke tekenen van kaping?
V.
quote:FACT: In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet. Rules in effect back then, and on 9/11, prohibited supersonic flight on intercepts. Prior to 9/11, all other NORAD interceptions were limited to offshore Air Defense Identification Zones (ADIZ). "Until 9/11 there was no domestic ADIZ," FAA spokesman Bill Schumann tells PM. After 9/11, NORAD and the FAA increased cooperation, setting up hotlines between ATCs and NORAD command centers, according to officials from both agencies. NORAD has also increased its fighter coverage and has installed radar to monitor airspace over the continent.
idd, optie 3 lijkt mij ook de beste. dus osama met de neocons . osama is een cia asset dus kan je zeggen : INSIDE JOBquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het vooral wonderbaarlijk dat mensen die vooral wijzen op onjuistheden en (onwelgevallige?) vragen stellen op voorhand al aanhangers van theorieën schijnen te zijn met nog veel meer gaten dan de officële versie/conspiracy theory (zo dat al mogelijk is)
De boel ('theorieën, aanhangers van) is grofweg in vier categorieën in te delen:
1) Aanslagen op 9/11, en men wist van niets. Stoute Osama.
2) Aanslagen op 9/11, men wist van niets maar er zijn wel wat foutjes gemaakt. Stoute Osama.
3) Aanslagen op 9/11, maaaaaar LIHOP. Stoute Osama en stoute neocons.
4) Aanslagen op 9/11, maaaaaar MIHOP. Stoute neocons.
Volgens mij zijn optie 1 en 2 onzin. Al is het alleen maar omdat eigenlijk het enige dat voor dat uitgangspunt spreekt is: 9/11 is toch gebeurd? Anders hadden ze er wel wat aan gedaan, toch?
Sorry, maar gezien zaken die aan het licht zijn gekomen gaat die verdediging niet op.
Hoe diep het konijnenhol gaat, zullen we zeer waarschijnlijk nooit weten, maar als iets eruit ziet als stront, voelt als stront en ruikt als stront, is het stront. En wat voor stront, daar zal onderzoek naar moeten worden gedaan.
V.
Dat concludeer jij.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:16 schreef klez het volgende:
[..]
Jij blijft in een kringetje draaien. Blijkbaar was men nogal laks. Meerdere bronnen melden dit. En men was lakser ten aanzien van "incidenten" boven het vasteland dan tav de VS naderende vluchten.
Het IS niet logisch, want er zijn richtlijnen voor.quote:Ik vind dat vrij logisch, hoewel achteraf gezien niet zo slim.
Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf: het beestje zal een andere naam hebben gehad. Maar er IS restricted airspace geweest voor 2001. Dat kan niet anders.quote:Wij met zijn tweeen moeten dit onderwerp maar laten rusten, het is duidelijk een kwestie van geloven aangezien jij mijn bron(-nen) niet gelooft dat er geen "domestic ADIZ" was.
Precies de media spelen een zeer grote niet te onderschatte rol. Precies daarom ook is het goed om te weten dat de VS enorme bedragen in propaganda pompt ,en daar speciale bureau's voor in het leven heeft geroepen :quote:Op zondag 23 juli 2006 11:06 schreef peer123 het volgende:
ik vond het dus ook zeer raar hoe het toen is gelopen, dat er voor heel het onderzoek $600,000 was uitgetrokken, en voor het clinton - monica gebeuren $40,000,000 nodig was.
er zijn heel veel bewijzen verzameld tegen het Bush-kantoor, of deze allemaal zo betrouwbaar zijn weet ik natuurlijk ook niet. het blijft natuurlijk altijd een verhaal waar de media de baas blijft. zij bepalen wat er is gebeurd, wat mensen komen te weten en wat niet.
quote:Pages in category "United States government propaganda organisations"
There are 12 pages in this section of this category.
O
Office of Public Diplomacy
Office of Strategic Influence
R
Radio Free Afghanistan
Radio Free Asia
R cont.
Radio Free Europe
Radio Martí
T
TV Martí
U
United States Army Civil Affairs and Psychological Operations Command
United States Information Agency
U cont.
United States Office of War Information
V
Voice of America
W
White House Iraq Group
Cool, hoop dat dat hét onafhankelijke onderzoek wordt...quote:Op maandag 31 juli 2006 11:19 schreef Frutsel het volgende:
TU onderzoekt waarheid achter 9/11
hey, Peter R.de Vries kon het ook in twee weken he... met Kennedy...quote:Op maandag 31 juli 2006 11:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
En ze krijgen dus "twee weken" de tijd voor een onderzoek?????
Oh ja, is dat nog ergens terug te zien, ik wil wel ff lachenquote:Op maandag 31 juli 2006 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hey, Peter R.de Vries kon het ook in twee weken he... met Kennedy...
Ja, dat was ook een deceptie met zijn oude koeien.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hey, Peter R.de Vries kon het ook in twee weken he... met Kennedy...
Net alsof je met twee weekjes "onderzoek" door studenten de waarheid aan het licht krijgt.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:19 schreef Frutsel het volgende:
TU onderzoekt waarheid achter 9/11
Uitgegeven: 31 juli 2006 10:48
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 11:01
DELFT - Studenten van de TU in Delft gaan proberen de waarheid achter de aanslagen op het WTC en het Pentagon in de Verenigde Staten te achterhalen. Zij krijgen van Studium Generale deze zomer twee weken om onderzoek te doen. In september organiseert het bureau een uitgebreid programma rond 9/11 en mogen de studenten hun visie tijdens een lezing naar buiten brengen. Dat heeft een woordvoerster van de TU maandag bevestigd naar aanleiding van een artikel in Trouw.
1 miljoen dollar
Een voorlopig hoogtepunt in deze discussie is de 1 miljoen dollar die is uitgeloofd aan diegene die de officiële uitleg van de Amerikaanse overheid kan weerleggen. De acht Delftse studenten krijgen hier alvast een voorschot op in de vorm van een onkostenvergoeding.
Alle universiteiten in Nederland hebben een Studium Generale. Deze bureaus zijn in het leven geroepen om de algemene kennis van studenten, medewerkers en andere geïnteresseerden te verbreden door middel van vrij toegankelijke programma's op het gebied van cultuur, techniek, maatschappij en wetenschap.
Volgens Studium Generale is er op internet een levendige discussie ontstaan over de aanslagen in de VS in 2001. Zo zou niet Osama bin Laden maar de Amerikaanse veiligheidsdienst CIA achter de aanslagen zitten. Inmiddels vindt 45 procent van de Amerikaanse bevolking dat er een nieuw onderzoek naar 9/11 moet komen en gelooft 42 procent dat de uitkomsten van het officiële onderzoek in de doofpot zijn gestopt
Het gaat niet om het aan het licht brengen van de waarheid, het gaat om het weerleggen van een bestaande theorie door aan te tonen dat deze natuurkundig gezien onmogelijk is.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:47 schreef Agag het volgende:
Net alsof je met twee weekjes "onderzoek" door studenten de waarheid aan het licht krijgt.. Ik neem aan dat die initiators van dit onderzoek dat ook wel weten.
quote:Op maandag 31 juli 2006 14:54 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aan het licht brengen van de waarheid, het gaat om het weerleggen van een bestaande theorie door aan te tonen dat deze natuurkundig gezien onmogelijk is.
Uitstekende woordkeus. Het zijn miljoenen gekken. En die Middelkoop is er een van.quote:Het zijn niet slechts een paar gekken. Het zijn miljoenen mensen over de hele wereld.
Je begrijpt me niet, of ik leg het niet goed uit. De bestaande (officiele) theorie is de pancaking theorie, en de TU Delft gaat nu kijken of ze deze onderuit kunnen schoppen.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:55 schreef One_of_the_few het volgende:
![]()
sinds wanneer is de controlled demolition theorie een bestaande theorie>?![]()
Ja, welke van de twee is het best in staat om de vrije denker in zichzelf te bewaren aangaande het desbetreffende vakgebied, denk daar maar eens over na.quote:Op maandag 31 juli 2006 14:58 schreef Apropos het volgende:
Uitstekende woordkeus. Het zijn miljoenen gekken. En die Middelkoop is er een van.
Maar goed, wat een hoogleraar niet weet zal een financieel journalist ongetwijfeld wel weten.
Is dat het beste wat je in huis hebt? Een dooddoener zo groot als een Boeing?quote:Op maandag 31 juli 2006 15:02 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, welke van de twee is het best in staat om de vrije denker in zichzelf te bewaren aangaande het desbetreffende vakgebied, denk daar maar eens over na.
quote:Op maandag 31 juli 2006 15:03 schreef Apropos het volgende:
Is dat het beste wat je in huis hebt? Een dooddoener zo groot als een Boeing?
Maar goed, wie is er nou beter in staat ''de vrije denker in zichzelf'' in stand te houden?quote:
Het kan soms gezond zijn wanneer niet tomaten tomaten bestuderen, maar komkommers tomaten bestuderen.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:33 schreef Apropos het volgende:
Maar goed, wie is er nou beter in staat ''de vrije denker in zichzelf'' in stand te houden?
Wat veel efficienter is om een controlled demolitin te onderzoeken. Is zoeist namelijk niet waar, dan heb je 99% van de conspiracy theorien weerlegt. Die 1% zijn de star wars theorien, die halen zichzelf onderuit.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:00 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet, of ik leg het niet goed uit. De bestaande (officiele) theorie is de pancaking theorie, en de TU Delft gaat nu kijken of ze deze onderuit kunnen schoppen.
Dat kan. Maar de praktijken waarmee de journalist te maken krijgt, zijn van andere aard. Je kunt bijvoorbeeld als journalist opmerken dat Israel in het geniep Hamas steunt om Arafat ten val te brengen. Zoiets is ongelooflijk (tot op bepaalde hoogte), evenals het Iran-Contra schandaal.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:45 schreef Hallulama het volgende:
Echter, de mening van de wetenschapper in deze kan o.a. worden gevormd door een ongeloof in dergelijke bizarre praktijken (b.v. controlled demolition), terwijl de journalist dagelijks met bizarre praktijken te maken kan hebben, en dus niets uitsluit.
Je weet vast hoe goed mensen zijn in het in de maling nemen van zichzelf.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:00 schreef Apropos het volgende:
Dat kan. Maar de praktijken waarmee de journalist te maken krijgt, zijn van andere aard. Je kunt bijvoorbeeld als journalist opmerken dat Israel in het geniep Hamas steunt om Arafat ten val te brengen. Zoiets is ongelooflijk (tot op bepaalde hoogte), evenals het Iran-Contra schandaal.
Ongeloof in ''controlled demolition'' kan heel goed veroorzaakt worden door vakkennis; dat is een ander soort ongeloof.
Men pluist niet de hele theorie uit, men pluist slechts een van de funderingen van die theorie uit. Het is verder makkelijker om een experiment uit te voeren welke de wetten der natuur in ogenschouw neemt, dan een experiment welke niet aantoonbare kennis en organisatie betreffende controlled demolition in ogenschouw neemt.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat veel efficienter is om een controlled demolitin te onderzoeken. Is zoeist namelijk niet waar, dan heb je 99% van de conspiracy theorien weerlegt. Die 1% zijn de star wars theorien, die halen zichzelf onderuit.
Bewijs je dat het een controlled demolition is dan weet je zeker dat de officiele versie niet klopt. Lijkt me vele makkelijker te onderzoeken dan een hele officiel theorie napluizen.
Ja, dat is allemaal waar. Maar voor door de overheid aangestichte explosies is geen enkel bewijs;quote:Op maandag 31 juli 2006 16:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je weet vast hoe goed mensen zijn in het in de maling nemen van zichzelf.
Ongeloof of geloof kan diverse oorzaken hebben, logische en minder logische, rationele en emotionele.
Het gaat ook niet om het leveren van bewijs VOOR controlled demolition, het gaat om het leveren van bewijs TEGEN pancaking, mijns inziens.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:10 schreef Apropos het volgende:
Ja, dat is allemaal waar. Maar voor door de overheid aangestichte explosies is geen enkel bewijs;
http://www.911myths.com/html/seismic_record.html
Dus voordat ik allerlei psychologische actoren in de verklaring betrek, bepaal ik liever wat fysiek plausibel is.
natuurkundig experiment?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Men pluist niet de hele theorie uit, men pluist slechts een van de funderingen van die theorie uit. Het is verder makkelijker om een experiment uit te voeren welke de wetten der natuur in ogenschouw neemt, dan een experiment welke niet aantoonbare kennis en organisatie betreffende controlled demolition in ogenschouw neemt.
Ik bedoel, hoe moet je een experiment betreffende controlled demolition uitvoeren, als het officiele verhaal controlled demolition uberhaupt uitsluit, en je dus ook niet weet wat voor explosieven er zijn gebruikt, en op welke plaatsen deze zijn aangebracht, etc.?
Nee, doe dan gewoon een fijn natuurkundig/bouwtechnisch pancaking experimentje, dan ben je volgens mij sneller klaar.
Ik zou graag een sluitend bewijs voor pancaking zien. Want daar begint het natuurlijk, of vind jij van niet?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het leveren van bewijs VOOR controlled demolition, het gaat om het leveren van bewijs TEGEN pancaking, mijns inziens.
Er zijn genoeg mensen die aan de bel hebben getrokken hoor, maar ze worden simpelweg niet gelooft omdat het te bizar isquote:Op maandag 31 juli 2006 18:15 schreef Ericr het volgende:
Ik zou graag een sluitend bewijs zien dat je zo'n groot complot, als de complot theoristen beschrijven, zonder een enkel lek in de organisatie kan laten plaatsvinden. Zou ongekend zijn, duizenden betrokkenen het zwijgen opleggen.
Ericr, dat is heel simpel.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:15 schreef Ericr het volgende:
Ik zou graag een sluitend bewijs zien dat je zo'n groot complot, als de complot theoristen beschrijven, zonder een enkel lek in de organisatie kan laten plaatsvinden. Zou ongekend zijn, duizenden betrokkenen het zwijgen opleggen.
Instorten is altijd mogelijk, er zijn alleen mensen die beweren dat de instorting van het WTC niet met de snelheid van zwaartekracht had kunnen plaatsvinden (weerstand), terwijl anderen zeggen dat dat wel kan (pancaking).quote:Op maandag 31 juli 2006 16:26 schreef One_of_the_few het volgende:
natuurkundig experiment?
Beweer je nu dat het in mekaar vallen van de twin towers natuurkundig gezien niet mogelijk is?
Sluitend bewijs VOOR pancaking, of in iedergeval VOOR het instorten van het WTC met de gemeten snelheid, zal voor velen een hoop opklaren. De officiele versie van het verhaal is dan weer een stukje geloofwaardiger geworden.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:50 schreef Verbal het volgende:
Ik zou graag een sluitend bewijs voor pancaking zien. Want daar begint het natuurlijk, of vind jij van niet?
V.
Jammer dat men al het bewijsmateriaal op illegale wijze grondig heeft weten te verwijderen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Sluitend bewijs VOOR pancaking, of in iedergeval VOOR het instorten van het WTC met de gemeten snelheid, zal voor velen een hoop opklaren.
Je hebt nu toch in ieder geval je onafhankelijke onderzoek ?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jammer dat men al het bewijsmateriaal op illegale wijze grondig heeft weten te verwijderen.
Zal wel gewoon pech zijn geweest, zeker.
V.
Welk onafhankelijk onderzoek?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Je hebt nu toch in ieder geval je onafhankelijke onderzoek ?
Dat verhaal is helder, en daar kunnen we niets meer aan doen, tenzij er nog wat stukjes te achterhalen zijn hier en daar. Wat men wel kan doen is de manier van instorten onder de loep nemen, dat is namelijk keurig vastgelegd door ik weet niet hoeveel camera's.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Verbal het volgende:
Jammer dat men al het bewijsmateriaal op illegale wijze grondig heeft weten te verwijderen.
Zal wel gewoon pech zijn geweest, zeker.
V.
Daar zijn geen duizenden voor nodig.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:15 schreef Ericr het volgende:
quote:
Het zou al heel wat zijn als DAT eens onderzocht werd. Met bijbehorende repercussies. Het gaat namelijk om een federale misdaad van ongekende orde.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat verhaal is helder, en daar kunnen we niets meer aan doen, tenzij er nog wat stukjes te achterhalen zijn hier en daar.
Te weinig, sowieso. En nogmaals, het was niet nodig geweest, als... [etc]quote:Wat men wel kan doen is de manier van instorten onder de loep nemen, dat is namelijk keurig vastgelegd door ik weet niet hoeveel camera's.
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat dat een keer gaat gebeuren. Maar wellicht ben ik naïef.quote:Plus, als er inderdaad een eventuele beerput wordt geopend, dan komt er natuurlijk vanalles boven drijven.
Waarom?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En met sluitend bewijs TEGEN pancaking begint het feest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |