Nee, die kop ik niet inquote:Op maandag 17 juli 2006 15:40 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Ben blind
Marco is het huidige Ajax niet...quote:Op maandag 17 juli 2006 15:47 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Trouwens, M0NTANA durft zich Ajacied te noemen? Als er een echte Ajacied is, is het Marco van Basten wel!
Al ZOU hij inhoudelijk gelijk hebben (wat hij niet heeft, want over twee jaar wordt Marco Europees Kampioen), vind ik het nog schandalig hoe je een man met zo'n groot Ajax-hart zo afkraakt.
Zou je met (meer in de tijdsgeest) Jari Litmanen toch ook niet doen?
Wat heeft dat er nou mee te maken? Marco is een groot Ajacied en gaat nog heel veel winnen, let maar op. Overigens doet M0NTANA met Johan hetzelfde, die heeft ook alles al bewezen. Belachelijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Marco is het huidige Ajax niet...
Zeurpietquote:Op maandag 17 juli 2006 15:42 schreef -Wolf- het volgende:
hey! -Wolf- moet boven Jasza! Streepjes gaan voor op het alfabet! (check het fotoboek maar!)
Aangezien alles op alfabetische volgorde staat!
In tegenstelling tot veel andere Ajacieden ben ik ook altijd kritisch geweest op Danny Blind, die ook geweldig als speler was. Een goede speler (of zelfs uitmuntende speler, als we het over Marco van Basten hebben) wordt niet automatisch een top-trainer/coach en als hij dat wel wordt, gaat hier een heel proces aan vooraf. Je kan in mijn ogen niet zomaar na één jaar ervaring bij Jong Ajax aangesteld worden als bondscoach, dat kan alleen maar als je veel hebt betekend voor Oranje in het verleden en als je de zegen hebt van JC.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:47 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Trouwens, M0NTANA durft zich Ajacied te noemen? Als er een echte Ajacied is, is het Marco van Basten wel!
Al ZOU hij inhoudelijk gelijk hebben (wat hij niet heeft, want over twee jaar wordt Marco Europees Kampioen), vind ik het nog schandalig hoe je een man met zo'n groot Ajax-hart zo afkraakt.
Zou je met (meer in de tijdsgeest) Jari Litmanen toch ook niet doen?
Ben ik met je eens. Toch moet je Marco de bondscoach los zien van van Marco de Ajacied. Hetzelfde geldt voor Johan. Waar marco de ballen heeft om bondscoach te worden en zich als bondscoach te bewijzen kan cruijff alleen commentaar geven...quote:Op maandag 17 juli 2006 15:51 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou mee te maken? Marco is een groot Ajacied en gaat nog heel veel winnen, let maar op. Overigens doet M0NTANA met Johan hetzelfde, die heeft ook alles al bewezen. Belachelijk.![]()
Och je mag best kritiek hebben hoor, of moeten we waar kritiekloos achter iemand aan blijven lopen?quote:Op maandag 17 juli 2006 15:51 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou mee te maken? Marco is een groot Ajacied en gaat nog heel veel winnen, let maar op. Overigens doet M0NTANA met Johan hetzelfde, die heeft ook alles al bewezen. Belachelijk.![]()
Scherp.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:42 schreef -Wolf- het volgende:
hey! -Wolf- moet boven Jasza! Streepjes gaan voor op het alfabet! (check het fotoboek maar!)
Aangezien alles op alfabetische volgorde staat!
EK in Duitsland?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:04 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Oh, maar daar had ik het ook over. Geen kritiekloos klapvee spelen nee, maar de prestaties van Marco kan je pas op EK in Duitsland beoordelen. Daar moet het gebeuren.
Daarna zie ik hem naar Ajax komen om Ten Cate op te volgen, het wordt een grote coach. Let maar op, daarom is het ook zonde om hem nu af te gaan kraken.
Dus. [afbeelding]
hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:10 schreef AndermansGeldTilter het volgende:
Seizoenkaarten worden pas op 29 Juli verstuurd?
Ach, het is allemaal koffiedik kijken, ik ben nu eenmaal wat kritischer dan de gemiddelde VBL-bezoeker.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:04 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Oh, maar daar had ik het ook over. Geen kritiekloos klapvee spelen nee, maar de prestaties van Marco kan je pas op EK in Duitsland beoordelen. Daar moet het gebeuren.
Daarna zie ik hem naar Ajax komen om Ten Cate op te volgen, het wordt een grote coach. Let maar op, daarom is het ook zonde om hem nu af te gaan kraken.
Dus. [afbeelding]
Aardig kut, ik ga 28 juli 2006 op vakantie.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:10 schreef AndermansGeldTilter het volgende:
Seizoenkaarten worden pas op 29 Juli verstuurd?
Je bent ook wat minder objectief en vastberaden in je mening zonder dat die kan wijken. Best schattig hoor, maar dat moet je dan zelf ook doorhebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, het is allemaal koffiedik kijken, ik ben nu eenmaal wat kritischer dan de gemiddelde VBL-bezoeker.
Verdere discussie over JP in: [CENTRAAL] Johan Cruijff, logisch die kritiek? #1
En over San Marco in: Marco van Basten moet ontslagen worden! #1
Leuk filmpje, bedankt.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:55 schreef Trancelocator het volgende:
http://www.ultrasuid.com/bennekomajax.htm![]()
Wat betreft mijn houding ten opzichte van JC en Marco van Basten denk ik dat ik heel objectief ben, ik heb namelijk heel veel respect voor hun prestaties in het verleden en ben één van de weinigen die hun huidige prestaties kritisch durf te analyseren. Veel mensen laten zich teveel leiden door het verleden, terwijl ik graag naar het heden kijk en iedereen evenveel krediet geef.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je bent ook wat minder objectief en vastberaden in je mening zonder dat die kan wijken. Best schattig hoor, maar dat moet je dan zelf ook doorhebben.
quote:Op maandag 17 juli 2006 16:29 schreef jpg97 het volgende:
[afbeelding]
Roger tegen Gabri: "Kijk, en hier hadden ze vorig jaar mazzel, en hier en hier en hier ook weer in de laatste seconden gescoord. Lieve help waar zijn we terecht gekomen?
Bij de mooiste club van de wereld. Duh.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:29 schreef jpg97 het volgende:
[afbeelding]
Roger tegen Gabri: "Kijk, en hier hadden ze vorig jaar mazzel, en hier en hier en hier ook weer in de laatste seconden gescoord. Lieve help waar zijn we terecht gekomen?"
Mag ik even hard lachen? WHAHHAHAHAHAHAHAH! Ga geschiedenisboeken lezen pannenkoek.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik ben ook geen Cruijff fan hoor. Uitstekende verdiensten voor Ajax en het Nederlandse voetbal, maar laf als coach.
ok, dit is veruit de grappigste!quote:Op maandag 17 juli 2006 16:29 schreef jpg97 het volgende:
[afbeelding]
Roger tegen Gabri: "Kijk, en hier hadden ze vorig jaar mazzel, en hier en hier en hier ook weer in de laatste seconden gescoord. Lieve help waar zijn we terecht gekomen?"
quote:Op maandag 17 juli 2006 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik ben ook geen Cruijff fan hoor. Uitstekende verdiensten voor Ajax en het Nederlandse voetbal, maar laf als coach.
Laatste wat ik er over zeg, want wij worden het toch niet eens. Niet dat dat erg is, maar het is gewoon verspilde energiequote:Op maandag 17 juli 2006 16:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat betreft mijn houding ten opzichte van JC en Marco van Basten denk ik dat ik heel objectief ben, ik heb namelijk heel veel respect voor hun prestaties in het verleden en ben één van de weinigen die hun huidige prestaties kritisch durf te analyseren. Veel mensen laten zich teveel leiden door het verleden, terwijl ik graag naar het heden kijk en iedereen evenveel krediet geef.
Iemand met de ervaring van Marco van Basten hoort ook simpelweg geen bondscoach te zijn, de functie van bondscoach moet ook niet gebruikt worden om ervaring op te doen, de bondscoach moet de beste trainer/coach zijn die je tot je beschikking hebt. Over Frank Rijkaard ben ik overigens ook altijd negatief geweest, vaak te negatief, volgens overige FOK!kers. Eigenlijk vind ik de hele 1988-lichting (nog) niets qua prestaties als trainer/coach, zowel Ruud Gullit, Danny Blind, Frank Rijkaard, Marco van Basten, Ronald en Erwin Koeman hebben in mijn ogen nog niet zoveel gepresteerd. Frank Rijkaard heeft het met Barça geweldig gedaan, de afgelopen drie jaar, maar wat is daarbij daadwerkelijk zijn verdienste geweest? Moeilijk te zeggen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Laatste wat ik er over zeg, want wij worden het toch niet eens. Niet dat dat erg is, maar het is gewoon verspilde energie
De prestaties ansich zijn goed; 23 van de 25 wedstrijden ongeslagen oid. Dat je dan juist in de 8ste finales tegen een zeperd aanloopt is zonde en jammer, maar dat kan gebeuren, zeker de manier waarop dat gebeurde. Het kan gewoon. Maar wanneer ik over de prestaties begin, dan begin jij gelijk over het vertoonde spel; dat inderdaad alleen bij vlagen echt goed is geweest, verder redelijk en af en toe dramatisch. Maar het is echt niet zoveel slechter als onder Van Gaal of Advocaat, al haalde het spel zich ook niet bij Hiddink of Rijkaard. Overigens neem jij Rijkaard minder kwalijk, maar die had ook echt geen goede hand qua wisselen of selecteren (Van Vossen).
Maar goed, ik zie daadwerkelijk nog wel verbeteringen mogelijk richting EK '08, omdat van Basten meer ervaren is, meer bagage heeft en echt zijn eigen groep heeft om mee te werken. Dat er genoeg is om over te discussieren (bepaalde selecties, bepaalde tactische wissels, etc) dat snap ik en dat weet ik ook wel. Maar de negatieve kruistocht waar jij mee bezig bent gaat echt nergens over; krediet geef je hem amper, anders zou je er rekening mee houden dat hij een beginnend coach is en het imago naar pers en publiek sowieso heeft verbeterd. Hoe je het wendt of keert, mensen zijn echt positiever naar het Nederlands elftal toe.
Dat is tenminste hoe ik er over denk. Prima dat je een beargumenteerde mening wilt uiten, maar doe dat dan wel een beetje genuanceerde en relativeer enkele puntjes; nu lijkt het meer op het tegen zijn om het tegen zijn en alles maar zo negatief mogelijk te benaderen.
Als dit al niet zijn verdienste is kan niemand het ooit goed doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Frank Rijkaard heeft het met Barça geweldig gedaan, de afgelopen drie jaar, maar wat is daarbij daadwerkelijk zijn verdienste geweest? Moeilijk te zeggen.
Waaromquote:
Hoezo is ie laf als trainer?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat het logisch is zeker....
Omdat hij bang is geweest. Had waarschijnlijk een stukje van zijn faam verloren als hij het ergens niet goed zou doen. En nu maar zeuren. Tsja.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:03 schreef AndermansGeldTilter het volgende:
[..]
Hoezo is ie laf als trainer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |