abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39904896
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:30 schreef LostFormat het volgende:
Is de texelse playground er weer dit jaar? Of is daar dat X-Ray podium voor in de plaats gekomen?
Die is inderdaad vervangen door dat X-Raygebeuren
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:34:51 #42
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39904935
Ja he.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_39904947
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Die is inderdaad vervangen door dat X-Raygebeuren
Denk dat het ongeveer dezelfde strekking heeft. Line-up van X-Ray liegt er in ieder geval niet om. Dubstep.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_39904959
Matisyahu en Gogol Bordello!

Beide gezien op Roskilde, echt de moeite waard om even te gaan kijken!
pi_39905053
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:35 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Matisyahu en Gogol Bordello!

eide gezien op Roskilde, echt de moeite waard om even te gaan kijken!
De Matisyahu die ik gezien heb op Roskilde was boringggggggggggggggggggggg

Echt geen aanrader

Wolfmother daarentegen moet echt iedereen gaan zien

Gogol Bordello trouwens ook

[ Bericht 2% gewijzigd door Sack_Blabbath op 17-07-2006 13:45:05 ]
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 17 juli 2006 @ 16:21:12 #46
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39910334
was dit al bekend?
quote:
Ook dit jaar heeft Lowlands weer enkele leuke acts weten te contracteren voor het Lima-gebied. Naast de Urban Golf op de oever van Lake Lowlands en The Höyry Sauna Party, zijn de Tilburg Cowboys' Ruilcaravan, De Verzuchting, straattheateract Liesje Smolders en de Buttonman (zelf buttons maken!) toegevoegd aan het reeds zinnenprikkelende programma.

Mocht je al bijna niet meer kunnen wachten tot Lowlands op 18 augustus zijn poorten opent, dan kun je alvast in de sfeer komen bij de VPRO (Nederland 3). Zij zenden reeds vanaf 15 juni, elke donderdag, rond 00:30, herhalingen uit van Lowlands-concerten van voorgaande jaren. Nog te zien zijn: Roisin Murphy (20 juli), Franz Ferdinand (27 juli), Zuco 103 (3 augustus), The Magic Numbers (10 augustus) en Arcade Fire (17 augustus).
pi_39910790
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De Matisyahu die ik gezien heb op Roskilde was boringggggggggggggggggggggg

Echt geen aanrader
De Matisyahu die ik gezien heb in de melkeweg was zo ggaaaaaaaaaaaffffffffffffffffffffff!
pi_39911328
OMFG!!!!!!

MASTODON

Ga dit allemaal tjekken en tip van KLETZ. Als er iets energiek is live dan is dat het wel!!!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_39912013
quote:
Ziek Kind
De latino-metallers van Ill Niño zijn toegevoegd aan het programma. In het kader van de extra decibelletjes, weetjewel.
pi_39912469
quote:
Lowlands 2006

Nog een paar weken en dan barst het leukste festival van Nederland weer los: Lowlands. Al vijf jaar laat Essent zich nadrukkelijk zien en horen op het festival, en ook dit jaar hebben we weer veel te bieden. Uiteraard presenteren we de nieuwe lichting die bestaat uit Charlie Dée, Wudstik, Ziggi, Seven en a balladeer. Maar er is nog zo veel meer. Lees op deze pagina alles wat Essent voor je in petto heeft voor Lowlands 2006.

VIJF JAAR ESSENT AWARDS! FEESTJE!
Dit jaar bestaan de Essent Awards vijf jaar. In die vijf jaar hebben al 70 bands een Essent Award mogen krijgen. Mede door de steun van Essent zijn bands als Spinvis, Ali B. Di-rect, The Sheer, Gem en Epica doorgestoten naar de top. De Essent Awards hebbeft zich ontwikkeld tot een belangrijke speler in de Nederlandse muziekwereld en wordt gevolgd door veel muziekliefhebbers, muzikanten en popjournalisten.

Vijf jaar Essent Awards moet natuurlijk gevierd worden, en dat doen we op Lowlands. Naast het presenteren van de nieuwe lichting, het Open Podium en de silent akoestische sessies hebben we nog een paar cadeautjes weg te geven. Zo speelt Neerlands bekendste bluesband Cuby + The Blizzards zaterdag in de Essent Award Tent. Daarnaast sponsort Essent het feestje van De Kevers in de Bravo. Veel Nederlandse topbands spelen klassiekers van The Beatles in het Nederlands. Dat worden hilarische optredens met een hoog meezinggehalte. Lees verderop deze pagina meer over deze happening.

OPEN PODIUM
Het Open Podium in de Essent Award Tent is al jaren een klapper van jewelste, en daarom geven we ook dit jaar festivalgangers weer de kans om zelf op te treden op Lowlands. Maak dit weekend voor jezelf onvergetelijk door met een professionele band op de planken te staan.
Of je nu een nummer van Nirvana wilt zingen of gitaar of drums wilt spelen, alles is mogelijk op het Open Podium.

AKOESTISCHE SESSIES
Vorig jaar introduceerden we de silent akoestische sessies op Lowlands. Het bleek een schot in de roos en daarom ook dit jaar wegens succes geprolongeerd. Waar op Lowlands kun je met een koptelefoon genieten van een intiem en bijzonder optreden? Juist, in de Essent Award Tent. Verschillende bands passeren de revue, maar bijzonder is wel dat ook de legendarische bluesband Cuby + The Blizzards zullen spelen in de Essent Award Tent. Wie er verder op de planken staan houden we nog even geheim. Let op: vol is vol. Dus wees er op tijd bij, want deze unieke optredens mag je absoluut niet missen!

THE BEATLES IN HET NEDERLANDS!
Oké, Lowlands heeft ieder jaar weer veel bijzondere momenten, maar hier moet je zeker bij zijn. Waar het gaat het om? Een paar jaar geleden verscheen van Robbert-Jan Henkes en Erik Bindervoet het boek ‘Help! The Beatles in het Nederlands’, met vertalingen van al hun songs. Soms letterlijk, maar meestal werden de liedteksten met een eigen interpretatie en op een hilarische wijze vertaald. Zo werd ‘St. Peppers Lonely Heart Club Band’ ‘Captain Iglo’s Zeemanszangzaadkoor’. Eerder dit jaar liep een soortgelijke meezingsessie in De Melkweg uit op een feest van herkenning. Reden voor de Lowlands Bookstore en Essent dit festijn in uitgebreide vorm op Lowlands neer te zetten. Wie er allemaal mee gaan doen mogen we nog niet verklappen, maar omdat Essent dit festijn sponsort ligt het voor de hand dat er wel een paar Essent Award winnaars mee doen. Maar wie er ook uiteindelijk op de planken zullen staan, onder de naam De Kevers wordt dit een hilarisch feestje waar je absoluut bij moet zijn!
De Kevers: zaterdag 19 augustus, Bravo 13.15 – 14.15

OUDE WINNAARS GAAN DOOR!
Elk jaar presenteren we een nieuwe lichting op Lowlands, maar elk jaar spelen er ook bands op het festival die al eerder een Essent Award gewonnen hebben. Dit jaar zijn dat Spinvis, Luie Hond, Epica, Jawat! en Pete Philly & Perquisite.

Tijdschema oude Essent Award winnaars op Lowlands.

vrijdag 18 augustus
Spinvis: Bravo 14.30 - 15.30 uur
Luie Hond: Lima 21.00 - 22.00 uur

zaterdag 19 augustus
Epica: Alpha 19.30 - 20.45 uur
Jawat (in samenwerking met Kiddo Cee en The Opposites): Bravo 15.30 - 16.45 uur

zondag 20 augustus
Pete Philly & Perquisite (foto) en New Generation Big Band:
Bravo 15.00 - 16.00 uur

Er is dus weer van alles te beleven in de Essent Award Tent op Lowlands dit jaar. Maar de timetable daarvan is nog niet bekend. Check regelmatig de website, en we houden je op de hoogte!
Van essentawards.nl

Samenvatting: Cuby plus de Blizzards dus, en dus akkoustisch in dat Essentschuurtje, net als nog een paar anderen. Diverse artiesten die Nederlandstalige Beatles nummer doen. En Epica op zaterdagavond in de Alpha (WTF? ?!)
pi_39914460
Is al een flinke lading namen bekend zeg..:)
  maandag 17 juli 2006 @ 19:08:26 #52
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_39915136
TVP
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_39915153
Mijn Lowlands ontmaagding is ook aanstaande, ik heb er al zin in
  maandag 17 juli 2006 @ 19:20:16 #54
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_39915491
Ill Nino
pi_39916686
Epica in de Alpha!
pi_39916687
Ik heb er ontzettend zin in!
weer veel dingen die ik wil zien dit jaar!
pi_39917026
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:02 schreef Roellio het volgende:
Epica in de Alpha!
En dan ook nog eens niet 's ochtends vroeg als iedereen nog in z'n bed ligt te meuren
  maandag 17 juli 2006 @ 20:13:28 #58
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39917061
quote:
Epica in de Alpha!
weer een reden om de Alpha te ontlopen
pi_39917230
quote:
Epica in de Alpha!
Plat branden die hap
pi_39919610
pi_39924649
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:08 schreef London_Calling het volgende:
Mijn Lowlands ontmaagding is ook aanstaande, ik heb er al zin in
Dit gaat potverdimme alweer mijn 10e Lowlands worden!
pi_39924914
9th.
pi_39925569
11th, met een tussen stop van de afgelopen 3x werchter omdat ik LL helemaal zat was...
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  maandag 17 juli 2006 @ 23:57:38 #64
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39925726
6th... daarvoor kon ik het niet betalen
pi_39925774
Man, wat een die-hards allemaal. Respect

* Sack_Blabbath was vroeger altijd al ver voor augustus door z'n festivalbudget heen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:07:24 #66
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39926141
Zouden alle 'grote' acts nu al bekend zijn? Weet iemand dat?
pi_39926235
Misschien dat ze er nog één of twee achter de hand hebben om de kaartverkoop een beetje aan te wakkeren straks, maar eigenlijk lijkt me dat de Alpha-dingen wel bekend zijn (Epica bv. )
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:12:05 #68
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39926308
Vorig jaar was de Grolsch tent interessanter dan de Alpha, dus misschien nog wat voor de Grolsch?
pi_39926447
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef peaceman het volgende:
Vorig jaar was de Grolsch tent interessanter dan de Alpha, dus misschien nog wat voor de Grolsch?
Zou kunnen, op de LL-site verschijnen nu om de paar dagen wat nieuwe bevestigingen. Ik denk dat ze daarmee doorblijven gaan tot de 26ste als dat Volkskrant ding uitkomt. De films en literatuur zullen iig nog bevestigd worden. Maar volgens mij is voor comedy en theater nu ongeveer wel alles bekend. 't Lima en X-ray programma zijn volgens mij nu ook compleet. Dus ik neem aan dat er nog wat bandjes voor de overige tenten zullen komen......
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:20:47 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39926540
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zou kunnen, op de LL-site verschijnen nu om de paar dagen wat nieuwe bevestigingen. Ik denk dat ze daarmee doorblijven gaan tot de 26ste als dat Volkskrant ding uitkomt. De films en literatuur zullen iig nog bevestigd worden. Maar volgens mij is voor comedy en theater nu ongeveer wel alles bekend. 't Lima en X-ray programma zijn volgens mij nu ook compleet. Dus ik neem aan dat er nog wat bandjes voor de overige tenten zullen komen......
Ik heb nog wel wat acts die ik graag zou willen zien (dat lijstje zal ik voor me houden, omdat Maniack dan weer uit zijn vel zal springen ) dus ik hoop dat er een paar daarvan deel uit zullen maken van de acts die ze nog bekend gaan maken.
Het X-ray programma doet mij totaal niks trouwens

26 juli wordt dus een belangrijke dag...

* peaceman noteert 26 juli
pi_39926631
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:20 schreef Blinker het volgende:
Ill Nino
Echt!!?!? Vette shit!!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_39926687
Vorig waren er op vrijdag 5 acts in de Alpha, zaterdag ook 5 en zondag 6.

Als ik nu even heel grof ga invullen:

Vrijdag: HIM, Placebo
Zaterdag: Iggy, Massive Attack, Epica, Scissor Sisters
Zondag: Corvus Corax, Anouk, Arctic Monkeys, Muse

Plus nog wat potentiele Alpha-acts waarvan nog niet bekend is wanneer ze spelen. Plus nog wat van die acts die zowel overdag in de Alpha zouden kunnen staan, maar eventueel ook 's avonds in de Grolsch of Bravo....

Dan hou ik alsnog wat mogelijke gaatjes over op de Alpha.......zouden dus best nog wat grotere namen kunnen komen......
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:27:48 #73
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39926707
Persoonlijk zou het mij niet verbazen als Iggy in Grolsch staat....
pi_39926758
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:27 schreef peaceman het volgende:
Persoonlijk zou het mij niet verbazen als Iggy in Grolsch staat....
Kan ook natuurlijk, vorig jaar waren Nick Cave en de Pixies daar ook afsluiter. Dit jaar zouden bv. Anouk, Scissor Sisters of Artic Monkeys of uiteraard Iggy dat kunnen zijn. Daarom is 't allemaal een beetje natte vinger werk natuurlijk.

DJ Shadow zou bijvoorbeeld ook overdag in de Alpha geprogrameerd kunnen staan, maar die verwacht ik toch echt als afsluiter van de Bravo.....of anders in het nachtprogramma.

Oftewel: glazen bollenwerk dit natuurlijk
pi_39930480
En ik maak er ook even een tvp van.
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_39933001
Ik hoop nog op wat kleine namen, moet nog een kaartje kopen trouwens.
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:54:17 #77
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39933176
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:47 schreef Z het volgende:
Ik hoop nog op wat kleine namen, moet nog een kaartje kopen trouwens.
Op mijn lijstje staan ook een aantal kleine namen, terwijl ze in mijn ogen groots zijn....
pi_39935009
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef peaceman het volgende:

[..]

Op mijn lijstje staan ook een aantal kleine namen, terwijl ze in mijn ogen groots zijn....
* Mooi *.......................* Stil *
pi_39935804
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:54 schreef Kletz het volgende:
OMFG!!!!!!

MASTODON

Ga dit allemaal tjekken en tip van KLETZ. Als er iets energiek is live dan is dat het wel!!!
tip van Kletz? als je dat nu pas gaat tippen loop je al een paar jaar achter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')