abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:39:22 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_40456608
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:35 schreef flugeltje het volgende:

Naamsverwarring is idd ook iets waar ik over nagedacht heb. Wellicht kunnen we één van de twee topics omdopen. Dat we van Commentaren op de Streamverslagen, Opmerkingen over de streamverslagen maken ofzo... Wat vind jij?
Dat laatste lijkt mij een goed plan, hoewel dat vorig jaar volgens mij ook geprobeerd is.
Misschien in combinatie met een [COS]-tag voor het commentaren op de streams topic
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:42:25 #252
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40456670
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:39 schreef APK het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij een goed plan, hoewel dat vorig jaar volgens mij ook geprobeerd is.
Misschien in combinatie met een [COS]-tag voor het commentaren op de streams topic
Die COS-tag is inderdaad van belang en zeer strak modereren in het begin. offtopic geneuzel moet maar in het SC topic. Praten over de streams in COS én vragen/opmerkingen over de streamverslagen in dát topic. Is de FAQ er duidelijk genoeg in? Anders pas ik die nog ff aan. Ik heb 'm zelf geschreven, dus voor mij is ie duidelijk... Wil nog niet zeggen dat een ander me snapt...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator donderdag 3 augustus 2006 @ 17:51:56 #253
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40456891
Je moet in de titel van de SC-topics gewoon helemaal het woordje streams weglaten, mi..
En idd de [COS] tag voor het andere topic.

Ik moet nog wel zien of het gaat lopen. Omdat er in de [SC]-reeks meer vrijheid is, zullen mensen geneigd zijn om daar te gaan "rondhangen". Ze kunnen dan én opmerkingen maken over de streams, maar ook tussendoor ouwehoeren over andere zaken.
Of je moet helemaal willen verbieden dat mensen in de SC opmerkingen plaatsen over wat er op de strreams te zien is, maar dan krijg je het zwaar.
Wat waarschijnlijk wél haalbaar is, is: screencaps alleen toestaan in COS. Daarmee zorg je in ieder geval dat COS niet helemaal overbodig wordt omdat alles al in SC staat. En bovendien trek je daarmee al een man of 20 aan fanatieke cappers mee naar COS.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:59:39 #254
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40457080
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:51 schreef Gert het volgende:
Je moet in de titel van de SC-topics gewoon helemaal het woordje streams weglaten, mi..
En idd de [COS] tag voor het andere topic.

Ik moet nog wel zien of het gaat lopen. Omdat er in de [SC]-reeks meer vrijheid is, zullen mensen geneigd zijn om daar te gaan "rondhangen". Ze kunnen dan én opmerkingen maken over de streams, maar ook tussendoor ouwehoeren over andere zaken.
Of je moet helemaal willen verbieden dat mensen in de SC opmerkingen plaatsen over wat er op de strreams te zien is, maar dan krijg je het zwaar.
Wat waarschijnlijk wél haalbaar is, is: screencaps alleen toestaan in COS. Daarmee zorg je in ieder geval dat COS niet helemaal overbodig wordt omdat alles al in SC staat. En bovendien trek je daarmee al een man of 20 aan fanatieke cappers mee naar COS.
Er zullen uiteraard mensen bij zijn die alleen in de SC gaan rondhangen. Eerlijk gezegd heb ik daar niet eens zo'n problemen mee. Als COS daarmee verstoken blijft van zwaai en kusposts vind ik het prima. Bovendien hoeven er geen 10 topics per dag te lopen zoals vorig jaar nog wel het geval was. De SC is overigens niet direct bedoeld voor screencaps en/of gebabbel over de streams. Dat hoor écht in COS thuis. Gaan we er strikt op modereren in SC, nee dat niet, maar we gaan wel bijsturen in het begin in de hoop dat het dan snel duidelijk is.

Overigens verwacht ik een vaste ploeg in COS, namelijk ál die mensen die vorig jaar hebben lopen zeuren en zeiken over de zwaaiposts. En ik ben er daar één van
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:00:46 #255
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40457109
Toch dieptreurig dat er een SC komt, maar het is toch een noodzakelijk kwaad. Ik vrees echter dat daar alle activiteit plaatsvindt en dat je als normale Fokker je door al die zwaaijosti's moet heen worstelen helaas .

Overigens vind ik een COS-topic alleen vol met screencaps ook niet echt het einde, maar om een apart cap-topic aan te maken gaat natuurlijk ook te ver.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:03:57 #256
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40457174
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:00 schreef Falco het volgende:
Toch dieptreurig dat er een SC komt, maar het is toch een noodzakelijk kwaad. Ik vrees echter dat daar alle activiteit plaatsvindt en dat je als normale Fokker je door al die zwaaijosti's moet heen worstelen helaas .

Overigens vind ik een COS-topic alleen vol met screencaps ook niet echt het einde, maar om een apart cap-topic aan te maken gaat natuurlijk ook te ver.
In mijn ogen is het COS topic hetzelfde als de SC topics van vorig jaar. Alleen dan zónder offtopic geneuzel en gezwaai/gekus.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:04:35 #257
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40457192
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:00 schreef Falco het volgende:

waarom toch die weerstand tegen een SC? Ik snap dat het vervelend is om je door al die zwaaijosti's heen te moeten worstelen bij de commentaren op de streams, maar in een apart sc-topic heb je er toch geen last van
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Moderator donderdag 3 augustus 2006 @ 18:14:49 #258
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40457430
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:59 schreef flugeltje het volgende:
Gaan we er strikt op modereren in SC, nee dat niet, maar we gaan wel bijsturen in het begin in de hoop dat het dan snel duidelijk is.
Wat betreft die screencaps zou ik toch overwegen om daar strikt op te gaan modereren.
Als mensen namelijk in SC alles mogen wat ze in COS ook mogen plus ouwehoeren over andere zaken, dan zal er weinig motivatie zijn om in meerdere topics te gaan posten. Want veel mensen blijven het liefst voortdurend in één topic(reeks) met z'n allen, dat was vorig jaar wel duidelijk. Lekker een beetje posten, F5-en, geen gedoe van andere topics ook in de gaten moeten houden. Gewoon álles in de SC.
Dus je moet COS wel een meerwaarde geven, mi, anders gaat het niet lukken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:27:07 #259
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40457767
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:14 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat betreft die screencaps zou ik toch overwegen om daar strikt op te gaan modereren.
Als mensen namelijk in SC alles mogen wat ze in COS ook mogen plus ouwehoeren over andere zaken, dan zal er weinig motivatie zijn om in meerdere topics te gaan posten. Want veel mensen blijven het liefst voortdurend in één topic(reeks) met z'n allen, dat was vorig jaar wel duidelijk. Lekker een beetje posten, F5-en, geen gedoe van andere topics ook in de gaten moeten houden. Gewoon álles in de SC.
Dus je moet COS wel een meerwaarde geven, mi, anders gaat het niet lukken.
Ik dacht dat jullie de meerwaarde waren?

Maar ik moet zeggen dat je een goed punt hebt met de screencaps. Ik overleg het achter de schermen met TL.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:28:28 #260
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_40459445
Misschien de SC gewoon sluiten? Kan natuurlijk ook Straks komt er toch een PM functie dus kan je daar ook even met "elkaar" kletsen ofzo Voor mij (en ja dat meen ik!) hoeft de SC niet persé voort te bestaan, het mag dan voor een bepaalde groep (waaronder ik) gezellig zijn, als het er niet meer is dan zal ik het op den duur ook niet meer missen.
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:31:21 #261
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40459518
Als je de SC op slot gooit zijn we weer terug bij de situatie van vorig jaar. Zelfs mét de PM functie kun je niet voorkomen dat mensen elkaar willen begroeten of even offtopic willen gaan. Als dat niet in de SC kan sluipt het er in COS toch weer in op den duur.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:35:55 #262
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_40459647
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:31 schreef flugeltje het volgende:
Als je de SC op slot gooit zijn we weer terug bij de situatie van vorig jaar. Zelfs mét de PM functie kun je niet voorkomen dat mensen elkaar willen begroeten of even offtopic willen gaan. Als dat niet in de SC kan sluipt het er in COS toch weer in op den duur.
Tja, dan gewoon óf zero tolerance beleid óf een SC waar ws. vooral de nieuwe users die erbij komen zullen gaan posten waardoor de COS meer een kliekje wordt van oldbies en mensen die de SC liever mijden.

Ik zal zelf in ieder geval liever kiezen voor alleen COS en verder een zeer strak en draconisch beleid maar dat zijn just my 2 centjes
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2006 @ 19:39:31 #263
128220 Peter6000
pi_40459762
Nee, er moet echt een SC zijn: voor de je-weet-wel.

Als users dan niet fatsoenlijk in de COS kunnen posten, ken hen geadviseerd worden de SC te gaan vervuilen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:41:51 #264
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40459832
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:35 schreef BONG4002 het volgende:

[..]

Tja, dan gewoon óf zero tolerance beleid óf een SC waar ws. vooral de nieuwe users die erbij komen zullen gaan posten waardoor de COS meer een kliekje wordt van oldbies en mensen die de SC liever mijden.

Waarom zullen vooral nieuwe users in de SC belanden en de COS meer een kliekje? Kan iemand die in COS post niet ook in de SC komen? Als we de COS zuiver willen houden en dat is toch echt de bedoeling betekent dat volgens jouw redenatie dat de oldbies nooit meer off topic zullen gaan... en daar geloof ik niet zo in
quote:
Ik zal zelf in ieder geval liever kiezen voor alleen COS en verder een zeer strak en draconisch beleid maar dat zijn just my 2 centjes
strak en draconisch heeft nou niet bepaald mijn voorkeur
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:48:09 #265
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_40460012
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:41 schreef teamlead het volgende:

[..]

Waarom zullen vooral nieuwe users in de SC belanden en de COS meer een kliekje? Kan iemand die in COS post niet ook in de SC komen?
Omdat de SC misschien toegankelijker is/oogt dan COS, en de meeste "oldbies" de SC bepaald niet waarderen en er dus ook in principe niet meer daar zullen komen.
quote:
Als we de COS zuiver willen houden en dat is toch echt de bedoeling betekent dat volgens jouw redenatie dat de oldbies nooit meer off topic zullen gaan... en daar geloof ik niet zo in
[..]
Tuurlijk gaan de oldbies hier ook weleens offtopic maar dat kan dan wel in "de clib" of "Servival gebeuren" (ben ik beide nooit geweest trouwens, dus als ik dit fout heb corrigeer me dan)

Maargoed, ik ben niet goed in het uiteenzetten van beleidsstructuren, dus gelukkig heb ik die taak ook niet Misschien denk ik soms wel iets te zwart-wit
pi_40462157
Ik ben een [OUD] poster (en hier lurk ik veel en post af en toe) ,en dat is wat slangenkuil betreft af en toe vergelijkbaar met het BB gedeelte. Ook daar dreigen de verschillende topcis af en toe uit te lopen op slowchattopics met allemaal eigen "kliekjes" . Daar is op een gegeven moment keihard tegen opgetreden (operatie botte bijl heette het zelfs) en een poosje zeer streng gemod, waarna het allemaal weer redelijk liep zoals het moet. Ik denk dat er vanaf het begin gewoon zeer streng en keihard "gemod" moet worden zodat je niet net zoals vorig jaar achter de feiten aan blijft hobbelen. Dan maar de botte bijl erin. En gewoon duidelijk zijn, want hoe hilarisch ik het ook vind, het aftasten van de grenzen wat nu gebeurd, een eens gegeven vinger krijg je nooit meer retour!

En als ik het goed begrijp komen er dus de volgende topics:
Streamverslagen
Commentaar op de streamverslagen
Commentaar op de streams
Slowchat
(en dan natuurlijk nog de bewoners, uitzendingentopics e.d.)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:09:49 #267
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40462284
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:05 schreef easy-going het volgende:
Ik ben een [OUD] poster (en hier lurk ik veel en post af en toe) ,en dat is wat slangenkuil betreft af en toe vergelijkbaar met het BB gedeelte. Ook daar dreigen de verschillende topcis af en toe uit te lopen op slowchattopics met allemaal eigen "kliekjes" . Daar is op een gegeven moment keihard tegen opgetreden (operatie botte bijl heette het zelfs) en een poosje zeer streng gemod, waarna het allemaal weer redelijk liep zoals het moet. Ik denk dat er vanaf het begin gewoon zeer streng en keihard "gemod" moet worden zodat je niet net zoals vorig jaar achter de feiten aan blijft hobbelen. Dan maar de botte bijl erin. En gewoon duidelijk zijn, want hoe hilarisch ik het ook vind, het aftasten van de grenzen wat nu gebeurd, een eens gegeven vinger krijg je nooit meer retour!
In het begin gaan we idd ook strikt de grenzen hanteren. Niet leuk, maar het forum moet leefbaar en leesbaar blijven.
quote:
En als ik het goed begrijp komen er dus de volgende topics:
Streamverslagen
Commentaar op de streamverslagen
Commentaar op de streams
Slowchat
(en dan natuurlijk nog de bewoners, uitzendingentopics e.d.)
Klopt,

Streamverslagen => Een letterlijke weergave van de streams (geen eigen interpretatie)
Opmerkingen over de streamverslagen => Hier kunnen mensen opmerkingen over de verslagen in het verslagentopic kwijt. (verkeerd gehoorde dingen en/of complimenten)
COS => babbelen over hetgeen er op de streams gebeurd.
SC => offtopic gebabbel, goeiemorgen, goeieavond etc etc
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:05:51 #268
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_40471718
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:09 schreef flugeltje het volgende:

[..]

In het begin gaan we idd ook strikt de grenzen hanteren. Niet leuk, maar het forum moet leefbaar en leesbaar blijven.
[..]

Klopt,

Streamverslagen => Een letterlijke weergave van de streams (geen eigen interpretatie)
Opmerkingen over de streamverslagen => Hier kunnen mensen opmerkingen over de verslagen in het verslagentopic kwijt. (verkeerd gehoorde dingen en/of complimenten)
COS => babbelen over hetgeen er op de streams gebeurd.
SC => offtopic gebabbel, goeiemorgen, goeieavond etc etc
Ik denk dat je met een topic als
een totaal overbodig topic in het leven roept.
Als je in je policy vastlegt dat de streamverslagen moeten worden verschoond van eigen interpretatie dan valt het corrigeren van eventuele afwijkingen onder de taak van de mods.

COS biedt vervolgens voor de users voldoende ruimte om over de streams te oh'en, en dus kan daar een eventueel afwijken van de feiten worden besproken.
Complimenten vallen onder vriendjes- en zwaaigedrag ( en dienen als topicvervuiling te worden beschouwd ).
_ De mens is de maat van alle dingen _
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:04:26 #269
6941 APK
Factual, I think.
pi_40473947
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:05 schreef PH52 het volgende:

Als je in je policy vastlegt dat de streamverslagen moeten worden verschoond van eigen interpretatie dan valt het corrigeren van eventuele afwijkingen onder de taak van de mods.
Man, die reeks bestaat al jaren en kwam regelmatig goed van pas.
Bovendien is het nodig om mensen naar dat topic te verwijzen als ze door de verslagen heen gaan gillen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:30:22 #270
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40474689
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:05 schreef PH52 het volgende:

[..]

Je denkt dat we 24/7 gaan streamen om vervolgens de streamverslagen te kunnen controleren?
quote:
COS biedt vervolgens voor de users voldoende ruimte om over de streams te oh'en, en dus kan daar een eventueel afwijken van de feiten worden besproken.
Complimenten vallen onder vriendjes- en zwaaigedrag ( en dienen als topicvervuiling te worden beschouwd ).
Ben ik niet met je eens. Er mag ook best wel eens gezegd worden dat de geschreven verslagen gewaardeerd worden. Heeft imho niets met vriendjes- en zwaaigedrag te maken
pi_40476166
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

Je denkt dat we 24/7 gaan streamen om vervolgens de streamverslagen te kunnen controleren?
[..]
niet?????

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:16:00 #272
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40476301
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:04 schreef APK het volgende:

[..]

Man, die reeks bestaat al jaren en kwam regelmatig goed van pas.
Bovendien is het nodig om mensen naar dat topic te verwijzen als ze door de verslagen heen gaan gillen.
Verwijs die mensen die door de streamverslagen heen gillen maar door naar de Slowchat of andere baggertopics.

Dat topic bestaat sinds 1999 maar ineens begrijpt men het niet meer. Wat is er toch met Fok gebeurd?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:19:52 #273
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40476441
Ow en nog 1 verzoek; gooi het offtopic geklets uit de streamverslagen weg asjeblieft. Niet slechts editten/leeghalen, nee gewoon DELETE. Dat is het enige topic zo'n beetje waar je je met die delete knop kunt uitleven en je doet de ware fans er een groot plezier mee.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:21:15 #274
6941 APK
Factual, I think.
pi_40476482
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:16 schreef Sanne het volgende:

Verwijs die mensen die door de streamverslagen heen gillen maar door naar de Slowchat of andere baggertopics.
Dan moeten de mensen die soms urenlang streamverslagen uit hun toetsenbord rammen, 2 topics met oeverloos geleuter door gaan lezen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:29:25 #275
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40476747
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:21 schreef APK het volgende:

[..]

Dan moeten de mensen die soms urenlang streamverslagen uit hun toetsenbord rammen, 2 topics met oeverloos geleuter door gaan lezen.
juist niet toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')