abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39883980
Er is ook een suggestie dat Israël op deze manier opzettelijk zoveel onrust creëert om Amerika minder diplomatieke kans te geven in het Midden-Oosten.
quote:
Israel is constraining American foreign policy in amazing and troubling ways by its actions. And a former senior CIA official and another senior Marine who are well-versed in both Israeli and broad Middle East affairs, agreed that serious strategists in Israel are more concerned about America tilting towards new bargains in the region than they are either about the challenge from Hamas or Hezbollah or showing that Olmert knows how to pull the trigger.

(...)

To take one moment though and argue a counter-point to this, one serious analyst I spoke to this morning who stopped by to talk after attending synagogue raised a good point. He said that he thought that Olmert's insecurity about military management was driving the over-reaction.

But he also said that the QUALITY of the attacks against Israel were freaking out the Israeli military and intelligence leaders. Complex incursions that included abductions along with a successful attack on an Israeli gunship show that the enemy is no longer an unimpressive, rag-tag lot. Training and armaments have been improved, and Israel is scrambling to figure out how this happened.
[ bron ]
pi_39884003
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:48 schreef Doderok het volgende:

[..]

[..]

Dus kom niet met zo'n onzinnige klacht af.
de bewuste user die bedoeld wordt heeft er een handje van dat soort dingen
te doen. Is niet vreemd dat mensen daar op gaan letten.

Zonder enige gene links geven naar artikelen van mensen die bekend staan om
hun notoire anti-semitische houding en artikelen.
Als die user daarop gewezen wordt krijg je als antwoord dat het een foutje was,
of verkeerd of niet gelezen etc.
pi_39884014
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:51 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Altijd al gehad, Meki, altijd al gehad.
Wist je dat niet?
ik heb nooit vooroordelen gehad
alleen tegen conducteurs
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:54:45 #179
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_39884026
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:54 schreef Meki het volgende:

[..]

ik heb nooit vooroordelen gehad
alleen tegen conducteurs
Je hebt wel altijd het recht tot vooroordelen gehad.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_39884036
Zometeen bij het NOS journaal een interview met Shimon Peres
  zondag 16 juli 2006 @ 19:55:24 #181
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39884050
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Het is toch jammer dat Israel elke keer weer in de shit zit. Dat land barst van de potentie, als t zn economie op een normale manier op zou kunnen bouwen dan is het al gauw het technologische centrum van de wereld. Helaas zie ik geen oplossing in het geheel.

Al staat Israel bijna alles af dan willen ze ook dat laatste stukje land.

Wat ik trouwens irritant vind aan het gedoe in Libanon is dat Israel in 2000 het stuk land teruggegeven heeft en dat dit zoals altijd weer gezien werd als een overwinning van Hezbollah, waaropvolgend ze weer lekker doorgaan omdat ze denken dat het dus kennelijk zin heeft.
Ik snap Israel wel dat ze niet meer zoveel zin hebben in te geven op deze manier.
even zonde vind ik het trouwens dat ook libanon een land van potentie is.
De mensen daar zijn grotendeels niet bekrompen en extreem zoals we dat bij iran zien.
Mocht libanon een 2de jordanie worden (qua verhouding met israel enzo) dan zal daar ook grote groei zijn zowel economisch als sociaal.
pi_39884100
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:55 schreef Boomstam het volgende:

[..]

De mensen daar zijn grotendeels niet bekrompen en extreem zoals we dat bij iran zien.
Mocht libanon een 2de jordanie worden (qua verhouding met israel enzo) dan zal daar ook grote groei zijn zowel economisch als sociaal.
het zwitserland van het MO.
Ik hoop voor de mensen daar dat het ooit weer terug zal komen zodra ze van
die moslim-extremisten af zijn.
pi_39884102
quote:

[..]

Eens!
X
  zondag 16 juli 2006 @ 19:57:15 #184
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_39884107
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:46 schreef Monidique het volgende:
Ook een opsteker voor de nieuwe regering van Israël: ze zetten Patriot-raketten neer tegen vijandelijke raketten en de volgende dag vallen er acht doden in Haïfa. Het zou mij niets verbazen als Likoed voor het einde van het jaar weer aan de macht is.
Hoeveel van die Patriot-raketten hebben ze? Die krengen zijn superduur.
Het lijkt me sterk dat Israel duizenden van deze dingen paraat heeft staan.

Wederom trekt Hezbollah aan het langste eind met hun raketten. De capaciteiten van Hezbollah om Israel te treffen overtreffen de capaciteiten van Israel om hier wat tegen aan te doen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_39884164
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:57 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wederom trekt Hezbollah aan het langste eind met hun raketten. De capaciteiten van Hezbollah om Israel te treffen overtreffen de capaciteiten van Israel om hier wat tegen aan te doen.
Patriots zijn ook niet voor die opgevoerde kachelpijpen bedoeld.
pi_39884173
quote:

[..]

Ben je een beetje simpel, of denk je gewoon dat de moskee een betere bron is voor dergelijke "feitjes" dan de realiteit?
pi_39884177
quote:

[..]

Juist. Met de bekrompenheid van de Iraanse bevolking valt het ook ruimschoots mee, hoor, die morren echt tegen de repressie.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:00:43 #188
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39884202
quote:

[..]

hezbollah mag dan wel is waar maken wat ze al jaren lang verkondigen. en wat hun sponser verkondigt.
met 13000 raketten die tot tel aviv reiken kan je alvast een begin maken van de vernietiging van de staat israel.
pi_39884236
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:53 schreef Incomplete het volgende:

[..]

de bewuste user die bedoeld wordt heeft er een handje van dat soort dingen
te doen. Is niet vreemd dat mensen daar op gaan letten.

Zonder enige gene links geven naar artikelen van mensen die bekend staan om
hun notoire anti-semitische houding en artikelen.
Als die user daarop gewezen wordt krijg je als antwoord dat het een foutje was,
of verkeerd of niet gelezen etc.
Dat was wel een site waar je verdomd goed de weg moest kennen om op die anti-semitische artikelen te belanden. En ik merk dat hij heel wat meer kritiek krijgt dan enig ander moderator. Als hij anti-chinees, anti-amerikaans of racist was zou er niet zoveel ophef over gemaakt worden imho
  zondag 16 juli 2006 @ 20:02:22 #190
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39884250
Eensgezinde verklaring G8 M-Oosten

De leiders van de G8 in St.Petersburg
hebben na urenlange onderhandelingen
een gezamenlijke verklaring opgesteld
over de crisis in het Midden-Oosten.De
slotverklaring bestaat uit vier punten.

De G8 eist vrijlating van de ontvoerde
Israëlische soldaten,stopzetting van de
raketaanvallen op Israël,beëindiging
van de Israëlische militaire acties en
terugtrekking uit de Gazastrook,en de
vrijlating van Palestijnse ministers en
parlementsleden.

Het woord 'wapenstilstand' komt in de
verklaring niet voor,hoewel het volgens
president Chirac duidelijk is dat de G8
daartoe oproept.

Bron: NOS Teletekst

---

En WAT voor een verklaring! Geweldig, geen eenzijdig beeld, de G8 zegt gewoon heel simpel: "Jongens, hou eens op met dat geruzie!"
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 16 juli 2006 @ 20:02:44 #191
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39884257
quote:

[..]

duizenden is ook niet nodig. Het is geloof ik een batterij van 4 lanceergevallen zeg maar die staan aangesloten op een radar. Maar het is niet zeker ofzo dat ze ook daadwerkelijk die raketten uit de lucht kunnen halen (iig niet allemaal).

Oviergens dit hele drama kost natuurlijk gigantisch veel. Als er gisteren 1000 aanvalsvluchten waren willen wij niet weten wat d ekosten daarvan waren (wat kost zo'n bom wel niet...en miljoen?). sp3c ofzo kan hier wle mee over vertellen.
pi_39884280
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, Noord-Afrika is sinds begin vorige eeuw een vredig paradijs geworden zonder moslimterrorisme.
Toen de Britten er zaten was het er inderdaad rustig.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:04:11 #193
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39884305
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:59 schreef Apropos het volgende:

[..]

Juist. Met de bekrompenheid van de Iraanse bevolking valt het ook ruimschoots mee, hoor, die morren echt tegen de repressie.
idd. Van de week was een programma van Llink (ai nu noem ik wel een omroep natuurlijk maar goed...) daar en er wonen zat gewone moderne mensen.
pi_39884337
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:02 schreef Doderok het volgende:

[..]

Dat was wel een site waar je verdomd goed de weg moest kennen om op die anti-semitische artikelen te belanden.
Nou nee. Bovendien is het wel erger geweest.
quote:
En ik merk dat hij heel wat meer kritiek krijgt dan enig ander moderator. Als hij anti-chinees, anti-amerikaans of racist was zou er niet zoveel ophef over gemaakt worden imho
Ja, het ligt aan de lobby en niet aan hem. Hij is Israel.

Kunnen we dit soort zijdelingsze onzinopmerkingen achterwege laten?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:05:45 #195
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39884342
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:04 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

idd. Van de week was een programma van Llink (ai nu noem ik wel een omroep natuurlijk maar goed...) daar en er wonen zat gewone moderne mensen.
ja die heb ik ook gezien, ze hebben zelfs homows daar
anyways, iran zal voorlopig nog onder het juk van de moskee leven. Ik zie daar al helemaal niet zo snel een fluwelen revolutie komen die van iran een moderne democratie maakt
pi_39884362
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:52 schreef Monidique het volgende:
Er is ook een suggestie dat Israël op deze manier opzettelijk zoveel onrust creëert om Amerika minder diplomatieke kans te geven in het Midden-Oosten.
[..]

[ bron ]
De onzekerheid van een linkse PM die niet als een softie wil gezien worden...
pi_39884364
Weet niet of deze foto al eens geplaats was, maar dit is (nou ja, was) de plek waar het huis van de leider van de Hezbollah staat/stond.

pi_39884368
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:02 schreef Doderok het volgende:

[..]

Dat was wel een site waar je verdomd goed de weg moest kennen om op die anti-semitische artikelen te belanden. En ik merk dat hij heel wat meer kritiek krijgt dan enig ander moderator. Als hij anti-chinees, anti-amerikaans of racist was zou er niet zoveel ophef over gemaakt worden imho
Mijn voorbeeld komt van een discussie zo'n 3 maanden geleden. Het gebeurd wel
vaker.
Als iemand nauwelijks onverholen anti-Joods Zionistisch is kan ik daar mee leven als
mensen er voor uit komen. Wat er gebeurd is dat het altijd gecorrigeerd, gebagatelliseerd of
simpelweg ontkent wordt zodat
het lijkt alsof hij "politiek correct"is. Bah. Kom dan gewoon voor je mening uit.
Doe ik ook.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:07:02 #199
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39884384
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:06 schreef xFriendx het volgende:
Weet niet of deze foto al eens geplaats was, maar dit is (nou ja, was) de plek waar het huis van de leider van de Hezbollah staat/stond.

[afbeelding]
stond die ook niet op de voorpagina vvan de trouw van gister?
pi_39884422
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Lariekoek .De kinderen van Beslan zijn met veel kabaal jarenlang verslagen.
Door niet-moslims ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')