abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39885103
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel pakt na een aanslag de hele familie en het gehele vriendenkring van de dader op. de meeste zijn dus onschuldig. en je hebt wel een paar die wel schuldig zijn.

al zijn ze schuldig - geen recht op advocaat , worden verkracht en worden mishandelt

Hamas wilt dat dus niet en ik ook niet en mensen met een hart ook niet
Ik heb je al 20303 x horen posten dat Israelische minderjarige jongens verkracht worden door het Israelische leger. Wat voor bewijzen, bronnen heb je daarvoor?

Het kan best voorkomen maar ik kan het me niet voorstellen.
pi_39885109
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:33 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen hebben hezbollah/hamas samen al vermoord door ze bomgordels te geven?

Moeders die trots zijn op hun kinderen omdat ze dat doen, vaders die de woorden van een
godsdienstwaanzinnige boven zijn kinderen stelt.?
weet ik niet.

Als ze burgers wouden treffen moeten ze opgepakt worden
maar als ze militaire doelen willen aanvallen moeten ze nu direct vrijgelaten worden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:36:23 #253
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39885131
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel pakt na een aanslag de hele familie en het gehele vriendenkring van de dader op. de meeste zijn dus onschuldig. en je hebt wel een paar die wel schuldig zijn.
Kleine famillies zijn dat dan tegenwoordig
pi_39885147
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:35 schreef Meki het volgende:

[..]

weet ik niet.

Als ze burgers wouden treffen moeten ze opgepakt worden
maar als ze militaire doelen willen aanvallen moeten ze nu direct vrijgelaten worden
Gezien je huidige mening over de bombardementen door de Israelies zitten ze nu veiliger in de gevangenis dan in hun appartementje in Beiroet.
pi_39885161
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik heb je al 20303 x horen posten dat Israelische minderjarige jongens verkracht worden door het Israelische leger. Wat voor bewijzen, bronnen heb je daarvoor?

In 1981 heeft Israël een militair besluit aangenomen dat inhoudt dat iemand veroordeeld kan worden enkel en alleen op basis van de getuigenis van een ander. Daarom is een belangrijk doel van het arresteren van kinderen om namen en informatie over anderen te verzamelen, zodat die opgepakt kunnen worden.
pi_39885165

Om de kinderen als een soort ‘wisselgeld’ te gebruiken met het doel de hele bevolking onder druk te zetten. Als kinderen gearresteerd zijn, dan worden niet alleen zijzelf gestraft maar ook hun ouders en andere familieleden. Zij mogen de kinderen in de gevangenis vaak lange tijd niet bezoeken. In het geval dat het kind tot een boete wordt veroordeeld – vaak loopt deze op tot honderden dollars- dan draait de familie voor de kosten op. En dan te bedenken dat 61% van de Palestijnen onder de armoedegrens van 350 dollar per huishouden per maand leeft. 32% van de mensen in Gaza en 20% op de West Bank leeft in nog extremere armoede.

pi_39885168
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:37 schreef Meki het volgende:

[..]

In 1981 heeft Israël een militair besluit aangenomen dat inhoudt dat iemand veroordeeld kan worden enkel en alleen op basis van de getuigenis van een ander. Daarom is een belangrijk doel van het arresteren van kinderen om namen en informatie over anderen te verzamelen, zodat die opgepakt kunnen worden.
VERKRACHTEN
pi_39885181
Wat gebeurt er met de kinderen nadat ze zijn gearresteerd?
Palestijnse kinderen worden naar Israëlische huizen van bewaring of militaire kampen gebracht waar ze acht dagen kunnen worden vastgehouden zonder contact met een advocaat of hun families. Bijna alle kinderen worden in deze centra met lichamelijk, psychisch en verbaal geweld geconfronteerd, soms komt dit zelfs neer op marteling. Deze praktijken worden door de staat Israël en het juridisch systeem getolereerd. Er zijn verschillende waarop de kinderen gekweld worden, de meest gangbare zijn: slaan, verbaal geweld en bedreigen, herhaaldelijk met heet en koud water overgieten, slaap onthouden en lange tijd in een ongemakkelijke houding laten staan of zitten. Meestal worden de kinderen in isoleercellen gezet – kleine, vuile ruimtes met weinig licht - zonder contact met andere mensen. Het wekt nauwelijks verbazing dat de meeste Palestijnse kinderen onder invloed van deze harde ondervragingen binnen 24 uur na hun arrestatie al een of andere overtreding ‘bekennen’. Deze ‘bekentenissen’ worden door de ondervragende functionaris opgeschreven in het Hebreeuws – een taal die de meerderheid van de Palestijnse kinderen niet kan lezen – en het kind wordt gedwongen om zijn naam er onder te zetten.

Waar worden de kinderen van beschuldigd?
De aanklachten tegen de kinderen zijn geen goede afspiegeling van de gebeurtenissen. Ze zijn niet alleen gebaseerd op gedwongen bekentenissen en mogelijke vervalsingen, omdat het kind een verklaring ondertekent die hij niet kan lezen, maar de militairen die hen vervolgen overdrijven stelselmatig de aanklachten om het effect van ieder pleidooi van de advocaat te verkleinen en om te zorgen dat het kind een zo zwaar mogelijke straf krijgt opgelegd.

Ondanks de pogingen van de Israëlische media om bijna alle gearresteerde Palestijnse kinderen af te schilderen als bloeddorstige terroristen, blijft het een feit dat veruit de grootste groep kinderen beschuldigd wordt van het gooien met stenen – een vergrijp waarvoor ze tot vele maanden cel kunnen worden veroordeeld.

Tijdens de maand november en het begin van december 2004 viel het de advocaten op dat het aantal gearresteerde kinderen, vooral in de dorpen Al-Khader en Husan vlakbij Bethlehem, exponentieel toenam. Nogal verontrustend was dat veel van de kinderen opgepakt werd op de beschuldiging van het gooien van stenen en Molotov cocktails in 2002 (!) Ten tijde van het vermeende delict waren de kinderen onder de 14 jaar. Onder de Israëlische militaire verordeningen zouden de kinderen maar een straf van maximaal een half jaar kunnen krijgen. Maar als de lengte van de straf wordt bepaald op grond van de leeftijd tijdens de veroordeling, in plaats van de leeftijd ten tijde van het vergrijp, dan kunnen de Israëlische autoriteiten de kinderen een paar jaar later oppakken als ze 15 of 16 zijn en hen veel langer opsluiten.

Bij de kinderen die schuldig bevonden worden aan ernstigere vergrijpen is de aanklacht vaak ook niet in overeenstemming met de gepleegde daad. Een kind dat gepakt is met een mes in zijn zak, wordt niet alleen beschuldigd van het bezit van dit wapen, maar ook van poging tot moord. Het effect van onderhandelingen van de verdediging en de aanklagers buiten de rechtbank om kan zijn dat ze de eerste aanklacht laten vallen en dat de overblijvende beschuldiging van poging tot moord (minimaal vijf jaar) wordt afgezwakt tot poging tot steken (minimaal twee jaar). Het feit blijft echter dat het kind gepakt werd toen hij het mes nog in zijn zak had.

Waar worden de kinderen gevangen gezet?
Na hun veroordeling, en vaak ook tijdens het verlengde voorarrest, worden Palestijnse kinderen opgesloten in verschillende detentiecentra, afhankelijk van hun leeftijd en geslacht. Jongens onder de 16 zitten in een van de twee gebouwen in het Telmond gevangeniscomplex. Dat valt onder de Israëlische ‘Çivil Prison Service’ en ligt op Israëlisch grondgebied. Dit is een overtreding van artikel 76 van de Vierde Geneefse Conventie.

De meeste kinderen worden geplaatst in afdelingen van de Hasharon gevangenis, waar alleen jeugdige Palestijnse politieke – of in Israëlische termen “security”- gevangenen zitten. Een handvol Palestijnse kindgevangenen worden vastgehouden in Ofek waar ook de jeugdige criminelen uit Israël ondergebracht zijn. Alle vrouwelijke politieke gevangenen uit de Palestijnse Gebieden, ook de meisjes onder de 18 zitten in een andere afdeling van het Hasharon complex.

Jongens die ouder zijn dan 16 (onder de Militaire Wetten van Israël beschouwd als volwassenen) zijn gedetineerd in de Megiddo gevangenis in het noorden van Israël, die sinds begin 2005 onder IPS bestuur valt in plaats van onder IDF. In andere gevallen zijn oudere jongens gevangen gezet in het militaire kamp Ofer net binnen de West Bank of in de militaire gevangenis Ketziot in de Negev woestijn, die beiden onder het Israëlische leger vallen. Zowel Ketziot als Ofer en Megiddo hebben geen cellen, maar de gevangenen slapen op dunne vieze matrasjes in overvolle tenten. Vooral in Ketziot zijn de omstandigheden barbaars. Hier hebben de gedetineerden niets anders dan versleten tentdoek om hen te beschermen tegen de zinderende zomerhitte of de vrieskoude van de woestijnnachten.

Hoe worden de Palestijnse kindgevangenen gediscrimineerd?
Palestijnse kinderen worden stelselmatig gediscrimineerd in Israëlische gevangenissen. Israëlische jongeren worden behandeld volgens het Verdrag voor de Rechten van het Kind van de Verenigde Naties waarin staat dat veroordeling en gevangenschap uitgevoerd moeten worden volgens de gedachte “wat is het beste voor het kind”. Daarom krijgen Israëlische kinderen pas in laatste instantie gevangenis straf. Meestal krijgen ze een geldboete of worden heropgevoed in speciale jeugdinrichtingen.

Israëlische kinderen worden niet zo mishandeld als Palestijnse kinderen. Palestijnse kinderen krijgen meestal geen familie op bezoek omdat de ouders op de West Bank of in Gaza wonen en geen pasje krijgen om Israël binnen te komen. Israëlische kinderen kunnen in de gevangenis verder gaan met hun opleiding. Palestijnse kinderen krijgen geen onderwijs alleen een handvol kinderen die in Ofek zitten kunnen onderwijs krijgen maar wel volgens het Israëlische schoolsysteem.

Bovendien worden Palestijnse kinderen vaak door de bewakers mishandeld. Ze worden zo maar geslagen, in de isoleercel gezet voor de kleinste overtreding van de regels en er worden vaak collectieve straffen toegepast.

En zoals met alle Palestijnse politieke gevangenen het geval is krijgen ook de minderjarigen geen medische zorg en ze krijgen maar kleine porties eten van een slechte kwaliteit. In sommige gevangenissen mogen ze maar één keer per dag naar de WC.

Wat zijn de effecten van gevangenschap op de Palestijnse kinderen?
Er zijn veel verschillende effecten van de gevangenschap op de kinderen en ze zijn langdurig. Natuurlijk zijn er de gevolgen van de lichamelijke marteling, daarnaast hebben ze last van Post Traumatisch Stress Syndroom. Dit kan inhouden: problemen met relaties met hun familie en hun vrienden, bedplassen, nachtmerries en angstaanvallen. Verder zijn ze achtergeraakt op school omdat ze in de gevangenis geen of onvoldoende onderwijs gehad hebben. Daarom gaan ze vaak van school af. Omdat ze geen pasje meer krijgen om Israël binnen te komen en ze een reisbeperking opgelegd krijgen, kunnen ze geen werk vinden. Veel ex-gevangenen zijn werkloos.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:42:50 #259
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39885248
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:

Ik weet niet hoe de rest hierover denkt, maar ik geloof dit al op voorhand, wat dat betreft is Meki een vertrouwenspersoon en is dit verhaal te aannemelijk om niet te kloppen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_39885304
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:39 schreef Meki het volgende:
Wat gebeurt er met de kinderen nadat ze zijn gearresteerd?
Ja leuk verhaaltje, maar wat is de bron van dit verhaal?

Oh wacht ik heb hier nog een stukje uit een heel betrouwbare bron.
" Palestijnen hebben in 2005, 362 Israelische kinderen opgegeten, alle kinderen waren onder de 8 jaar.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:46:18 #261
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39885318
Nou, Israel kan elk moment beginnen met het platgooien van Zuid Libanon...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39885330
Is er ergens een webcam, of live stream van de Libanese tv of de hoofdstad ?
pi_39885331
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:45 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

" Palestijnen hebben in 2005, 362 Israelische kinderen opgegeten, alle kinderen waren onder de 8 jaar.

Denk je dat ik dit bedenk

In plaats van afkeuren lach je lekker mee hierover
pi_39885339
quote:
[b]Op zondag 16 juli 2006 20:39 schreef Meki het volgende:
Bovendien worden Palestijnse kinderen vaak door de bewakers mishandeld. Ze worden zo maar geslagen, in de isoleercel gezet voor de kleinste overtreding van de regels en er worden vaak collectieve straffen toegepast.
Lijkt mijn oude school wel.
pi_39885341
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:46 schreef _The_General_ het volgende:
wat zeg je nou van de Israelische gijzeling 400 kinderen
en het doden van 800 kinderen
pi_39885352
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:45 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

Dit is de bron denk ik:

http://www.talliq.nl/Index_FAQ.htm
pi_39885366
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:48 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dit is de bron denk ik:

http://www.talliq.nl/Index_FAQ.htm
pi_39885377
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:46 schreef _The_General_ het volgende:
Er was tot eergisteren een foto-cam actief in Beiroet.
Nu niet meer.

De webcam van Haifa is sinds 2 dagen ook uit de lucht.

Jerusalem, Damascus etc kun je nog wel terugvinden.
http://www.webcamplaza.net/
pi_39885380
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:47 schreef Meki het volgende:

[..]

wat zeg je nou van de Israelische gijzeling 400 kinderen
en het doden van 800 kinderen
Meki, die kinderen hebben verder niets met dit conflict te maken. Daarnaast kan ik je bron niet controlleren. Gaan we nu nog vier dagen over die jeugdcriminelen/terroristen/vrijheidsstrijders praten?
pi_39885402
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Maar nu de media overal ter wereld zijn, zal het Abu Ghraiben van vijanden alleen maar averechts werken.
Alsof dat soort dingen toen niet bekend waren: dat soort tactieken werkten alleen als het algemeen bekend werd!
quote:
In the case of Arab suicide bombers, the British knew how to stop them. About 1900, the British , who owned Egypt and Sudan, were attacked by Sudanese suicide bombers who also thought their entrance to heaven was assured by their suicides. The British, knowing that Islam believed that any contact with swine would block them from going to heaven, picked up the body parts of the bomber, wrapped them in pig skin, and delivered them to a mosque. The suicide bombing stopped immediately.

The British also used the same approach in Saudi Arabia when Muslims were destroying trains by planting bombs under the tracks. In this case the British swabbed the tracks with lard.
Ik vind het een goede tactiek: je moet de vijand daar raken waar het pijn doet
En het is humaner dan hele steden wegbombarderen
pi_39885406
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Meki, die kinderen hebben verder niets met dit conflict te maken. Daarnaast kan ik je bron niet controlleren. Gaan we nu nog vier dagen over die jeugdcriminelen/terroristen/vrijheidsstrijders praten?
ik blijf doorgaan tot dat jij je afkeuring hierover spreekt en Israel verafschuwt hierover.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:51:15 #272
16715 Mylene
*schatje*
pi_39885410
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

http://www.stopusa.be/scripts/texte.php?section=BR&langue=2&id=24449

1 Rapport gepubliceerd door het Palestijns Nationaal Centrum voor Statistiek van 29 januari, geciteerd door Al -Jazeera op 30 januari 2006.

Niet echt objectief te noemen.
pi_39885415
ohnee, Meki heeft het nog steeds over die kinderen
We bleed, we fight, we lead... never follow, never hesitate.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:52:19 #275
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39885435
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:49 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Er was tot eergisteren een foto-cam actief in Beiroet.
Nu niet meer.

De webcam van Haifa is sinds 2 dagen ook uit de lucht.

Jerusalem, Damascus etc kun je nog wel terugvinden.
http://www.webcamplaza.net/
ik snap d'r niks van

In Bagdad waren er terwijl de oorlog al bezig was echt een tiental goeie streams
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')