1. JAquote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
Laten we een kleine Alpe d'Huez prono maken!
Alpe d'Huez-prono
1. Rijdt er een vlucht weg? (Ja/Nee) (1 punt maximaal voor deze vraag)
2. Wie zitten er in deze vlucht? (Noem 10 renners, 3 punten voor een goede renner, 1 punt eraf voor een foute renner)
3. Wat is de maximale voorsprong van de vluchters op het peloton met de favorieten? (Antwoord in minuten en seconden, 5 punten voor een goed antwoord, 4 voor binnen de 10 seconden, 3 voor binnen 20, 2 voor binnen 30 en 1 punt voor binnen 40 seconden)
4. Wie wint uiteindelijk op Alpe d'Huez? (5 punten)
5. Wie draagt na dinsdag het geel? (3 punten)
1. Jaquote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
Alpe d'Huez-prono
2. Wie zitten er in deze vlucht? (Noem 10 renners, 3 punten voor een goede renner, 1 punt eraf voor een foute renner)
3. Wat is de maximale voorsprong van de vluchters op het peloton met de favorieten? (Antwoord in minuten en seconden, 5 punten voor een goed antwoord, 4 voor binnen de 10 seconden, 3 voor binnen 20, 2 voor binnen 30 en 1 punt voor binnen 40 seconden)
Nou er zijn natuurlijk nog meer kapers en de bergtrui ligt nog steeds vrij open. Ik zie Mercado ook nog wel in een vroege ontsnapping meegaan en Rasmussen mag dat denk ik in ieder geval dinsdag niet.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:55 schreef Ericr het volgende:
Rasmussen nog maar 7 punten naar de la Fuente die er doorheen zakte vandaag. In principe is een aanval dus niet eens nodig, gewoon samen met Boogerd op de cols de punten wegkapen.
Gilbert werd vandaag op 32 minuten gereden (op zeer grote afstand van de rest), dus ik heb zo mijn twijfels of hij nog veel zal laten zien in de rest van de tour.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
2. VOIGT Jens, SINKEWITZ Patrik, CALZATI Sylvain, WEGMANN Fabian, RASMUSSEN Mickael, ZUBELDIA Haimar, MONCOUTIE David, CHAVANEL Sylvain, GILBERT Philippe, MERCADO Juan Miguel
Dat denk ik ook, als Boogerd kort eindigt op Alpe d'Heuz is de bollentrui voor hem al bijna binnen. Ik hoop dat Rabo Boogerd vrijheid geeft want dan kan hij best winnen. Landis zal in deze etappe breken.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:10 schreef Wombcat het volgende:
Morgen wel een vroege vlucht denk ik, maar de rest zal daarna afwachten tot voet Alpe d'Huez.
Boogerd gaat voor de bolletjestrui.
morgen is rustdagquote:Op zondag 16 juli 2006 20:10 schreef Wombcat het volgende:
Morgen wel een vroege vlucht denk ik, maar de rest zal daarna afwachten tot voet Alpe d'Huez.
Boogerd gaat voor de bolletjestrui.
Ben je verbaasd?quote:Op zondag 16 juli 2006 21:01 schreef -skippybal- het volgende:
Tering, kijk iedereen hier ineens Boogerd invullen!
Wie opent er eik een topic over de ploegentijdrit? Doe ik wel ff.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde dinsdag.
Morgen is natuurlijk de ploegentijdrit.
Ik ookquote:Op maandag 17 juli 2006 07:09 schreef Joene het volgende:
Ik heb zomaar een idee he ,dat ik morgen een halve dag vrij heb.
kortom, geluk gehad dat ie niet ook gepakt isquote:Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Zwansen het volgende:
Meneer Rinero. Check die uitschieter in 98.
1997 115th
1998 4th
* Won the red polka dot jersey
1999 79th
2001 nc
2004 92th
quote:Boogerd picks up more spotty points
Michael Boogerd of the Rabobank team was quite often in the picture today. "The stage was very hard again, but I managed to be in the first escape. I could take points for the climbers classification and we forced Phonak to work, so that was alright." The Dutch champion was there as well on the last climb, where he was communicating with team-mate Rasmussen: "Yeah, we heard that Menchov had crashed, so we hesitated."
Toward the top of the hill, the Dutchman with the huge smile kicked clear. "I wanted to get the points," he said. Michael Boogerd is getting closer on De La Fuente in the climbers classification. Is the jersey a new objective for the coming days? "We just try to take as many points as possible. It doesn't matter too much, we'll see where we end up … Menchov is our first priority!" Boogerd made clear that he isn't considering the polka dotted jersey above the team interests.
http://www.cyclingnews.co(...)006/jul06/jul17news2quote:Neither green nor polka dotted jerseys the goals for Rabobank
Boogerd and Rasmussen are the two strong lieutenants of Menchov in the mountains. At the same time, they also appear to have the same personal goal: the polka dotted jersey. We asked the coach of the Rabobank team, Erik Breukink, what he thought about Boogerd's efforts on the climbs today.
"It appears as it isn't costing him much energy. Nobody seems to be sprinting for those points. I'm really not worried about the polka dotted jersey, as there is only one goal and that is Menchov."
We could reassure Breukink that Boogerd said the same thing: "I hope they keep saying that, otherwise they are making a mess of the team tactics. They can keep taking points as long as they don't need to do much effort for it." We also asked the Rabobank coach about Oscar Freire's performance. He was expected to take a lot of points back for the green jersey today, certainly because the Spanish sprinter climbed very well during the previous stages. Sadly though, Freire couldn't remain in front, so the green jersey looks far away for him.
"As long as McEwen remains in the race, the green jersey is almost impossible," conceded Breukink. "If McEwen would pull out of the race, then everything is close together behind him." Voices in the press room are guessing that Freire probably will pull out of the race tomorrow. He is thought to be unhappy that he wasn't allowed to chase Popovych during the stage towards Montélimar. Of course, these are rumours, but we asked Erik Breukink what he thought about it.
"He's working for the team by carrying water bottles," he answered. "He also tried to remain in the first bunch, but it was very hard and hot today. At one point most of the sprinters had to let the bunch go, and it was the same for him."
haha idd opmerkelijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Zwansen het volgende:
Meneer Rinero. Check die uitschieter in 98.
1997 115th
1998 4th
* Won the red polka dot jersey
1999 79th
2001 nc
2004 92th
Die vallen wel mee. Ook in 98 toen er zoveel renners uit te tour stapten.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:47 schreef 9christensen het volgende:
[..]
haha idd opmerkelijk.
en julich heb je daar ook z'n eindklassementen van? die had ook zo'n uitschieter dacht ik.
1. JAquote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
Alpe d'Huez-prono
uitzending begint om 13.10quote:Op zondag 16 juli 2006 18:57 schreef Dos37 het volgende:
Hoop dat de NOS er vanaf het begin bij is.
Ik heb er speciaal voor vrijgenomen ...hele dagquote:Op maandag 17 juli 2006 07:09 schreef Joene het volgende:
Ik heb zomaar een idee he ,dat ik morgen een halve dag vrij heb.
3 a 4 minuten wel en waarschijnlijk een minuut of 6 ook nog wel. Maar met dat lamlendige gedoe heb je zo 10 minuten te pakken en dan vorm je toch wel een gevaar.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik veronderstel dat Landis Boogerd gewoon laat rijden, die mag probleemloos een minuut of 3/4 nemen.
ohja sorry. Ik bedoelde de izoard.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:51 schreef Dos37 het volgende:
Galibier is pas een dag later.
Als Rabo de kaart Menchev wil spelen gaan ze dit natuurlijk niet doen...Boogerd moet tot zo ver mogelijk de concurrenten eruit werken zodat Menchev naar de top kan rijden, net zoals op de Pla de Beret.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik veronderstel dat Landis Boogerd gewoon laat rijden, die mag probleemloos een minuut of 3/4 nemen.
Menchov.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als Rabo de kaart Menchev wil spelen gaan ze dit natuurlijk niet doen...Boogerd moet tot zo ver mogelijk de concurrenten eruit werken zodat Menchev naar de top kan rijden, net zoals op de Pla de Beret.
Weening zou het moeten kunnen. Maar die lijkt me niet in zijn beste vorm, en moet ook veel kopwerk doen natuurlijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:56 schreef Ericr het volgende:
Het springplank scenario van Zwansen zou het mooiste zijn, eigenlijk wel jammer dat Rabo niet nog een renner heeft met klim capaciteiten.
Wij zijn toch Nederlanders? En iedereen zegt hier Menchov. Beetje vreemd om dan op zijn Herbert Dijkstra's van die vreemde taalveranderingen te maken omdat het zou zo moeten in desbetreffende taal. Dan moet je ook consequent zijn en bij Spanjaarden de v uit te spreken als een b etc. etc.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Bij Russische namen kun je zowel "ev" als "ov" als "ew" als "ow" gebruiken.
Ik nietquote:Op maandag 17 juli 2006 12:04 schreef Frutsel het volgende:
ik zie Pereiro na morgen gewoon in het geel rijden...
denk wel meer mensen niet...quote:
Nee hoor. Ik lees ook wel eens Mentsjov en Menchev en nog allerlei varianten.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wij zijn toch Nederlanders? En iedereen zegt hier Menchov.
Ik maak geen taalverandering, want "Menchev" is gewoon geaccepteerd.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:03 schreef Zwansen het volgende:
Beetje vreemd om dan op zijn Herbert Dijkstra's van die vreemde taalveranderingen te maken omdat het zou zo moeten in desbetreffende taal. Dan moet je ook consequent zijn en bij Spanjaarden de v uit te spreken als een b etc. etc.
Evert ten Napel had ook ooit zo'n actie, op het WK in 98 noemde hij Ronaldo juist Ronaldoe, want ja, zo hoort dat in Brazilië. Rot op zeg.
Alleen dit is niet de Perreiro van vorig jaar.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
denk wel meer mensen niet...
Vorig jaar won Pereiro de etappe met onder meer de Aubisque erin.. en de dag ervoor werd ie tweede. Plus het feit dat ie de gele trui en dus over 'geweldige krachten' beschikt... dan kan ie zeker tot aan de voet van Alpe D'huez mee... en dan kijken hoe sterk...
Waarom zeg je niet gewoon Денис Меньшов dan?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Bij Russische namen kun je zowel "ev" als "ov" als "ew" als "ow" gebruiken.
dat ben ik met je eens...quote:Op maandag 17 juli 2006 12:17 schreef Robar het volgende:
[..]
Alleen dit is niet de Perreiro van vorig jaar.
Hij lijkt aanzienlijk minder sterk.
Omdat geen mens in Nederland dit kan uitspreken, op een paar taaldeskundigen naquote:Op maandag 17 juli 2006 12:19 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Waarom zeg je niet gewoon Денис Меньшов dan?![]()
Waarom zeg je dan geen Menchov? Als het toch hetzelfde is. Iedereen zegt het op die manier. Of wil je ff stoer doen met je taalkennis? Lijkt er op. Niet gelukt jongen, helaas.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik lees ook wel eens Mentsjov en Menchev en nog allerlei varianten.
[..]
Ik maak geen taalverandering, want "Menchev" is gewoon geaccepteerd.
Omdat ie simpelweg niet in de buurt van Landis kan blijven vermoed ik.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
denk wel meer mensen niet...
Vorig jaar won Pereiro de etappe met onder meer de Aubisque erin.. en de dag ervoor werd ie tweede. Plus het feit dat ie de gele trui en dus over 'geweldige krachten' beschikt... dan kan ie zeker tot aan de voet van Alpe D'huez mee... en dan kijken hoe sterk...
Zoiets zou je tot een paar dagen terug ook van Boogerd gezegd hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:30 schreef knep het volgende:
Zodra het steil wordt,wordt ie er simpelweg afgereden.
Alleen Boogerd kon tot nu toe vrij makkelijk mee met de besten, Perreiro is er meerdere keren hard afgereden. Hij had niet voor niets een half uur achterstand.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zoiets zou je tot een paar dagen terug ook van Boogerd gezegd hebben.
Meerdere keren? Dat kwam allemaal door die laatste Alpenrit. Leipheimer had ook gewoon één slechte dag, je zou denken dat zoiets voor Pereiro Sio ook kan gelden.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:35 schreef Robar het volgende:
[..]
Alleen Boogerd kon tot nu toe vrij makkelijk mee met de besten, Perreiro is er meerdere keren hard afgereden. Hij had niet voor niets een half uur achterstand.
Ik geloof er niet in, maar goed, we zullen zienquote:Op maandag 17 juli 2006 12:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Meerdere keren? Dat kwam allemaal door die laatste Alpenrit. Leipheimer had ook gewoon één slechte dag, je zou denken dat zoiets voor Pereiro Sio ook kan gelden.
Ik verwacht eigenlijk ook nog dat Boogerd er een dezer dagen afgereden wordt.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zoiets zou je tot een paar dagen terug ook van Boogerd gezegd hebben.
Ik wist dat niet, dat je de uitgang op vechillende manieren mag schrijven omdat het maar een benadering van de uitspraak is.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan geen Menchov? Als het toch hetzelfde is. Iedereen zegt het op die manier. Of wil je ff stoer doen met je taalkennis? Lijkt er op. Niet gelukt jongen, helaas.
Pereiro heeft in ieder geval de mogelijkheden om met de besten mee te klimmen, getuigen zijn twee 10e plaatsen in het eindklassement.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Meerdere keren? Dat kwam allemaal door die laatste Alpenrit. Leipheimer had ook gewoon één slechte dag, je zou denken dat zoiets voor Pereiro Sio ook kan gelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |