Heb er in gereden, versnellingsbak is prut, hij lijkt snel te gaan omdat je vrij laag bij de grond zit.quote:
volgens mij moet je nog even teruglezenquote:Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef DonVincenzo het volgende:
.. en geen benzine slurpend Amerikaans monster.
THE-O01 idd, heb hem zelf daar zien staan zat goed dat autotje, mooie VDO Dayton navigatie er in en klein maar krachtig boxsetje. Zijn vriendin heeft er voornaamlijk ingereden, hij rijd nu wel een nieuwe Mercedesquote:Op zondag 16 juli 2006 10:06 schreef Hyperdude het volgende:
Spaar maar door voor een Boxster!
http://www.carlovankrey.nl/foto2.htm
(ex-Mental Theo, deze Boxster, is dat goed of slecht)
Ik vind die MB Kompressor motoren maar rauwe krengen zonder veel pluspunten, kan je beter een gewone 4 cylinder nemen, genoeg om te cruisen. Als je meer PK's wilt kan je beter een Boxster kopen, dat blijft toch de beste cabrio in dit segment (en uiteindelijk één van de goedkoopste als je onderhoud, verbruik en afschrijving meetelt)
Lees nu dat je geen stoffen kap wilt.
Sowiezo kan je beter wel een garage nemen voor dit soort auto's, je hebt zo een frust kras/deuk te pakken als je niet in een stille straat woont.![]()
die discussie over het verbruik van een Corvette?quote:Op zondag 16 juli 2006 20:55 schreef D.Rose het volgende:
[..]
volgens mij moet je nog even teruglezen
Er stond nergens dat het veel moeite kost, alleen dat ik het met mijn rijstijl zelden rijd.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:34 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
die discussie over het verbruik van een Corvette?
Ik vind een auto die met heel veel moeite misschien 1 op 10 haalt een behoorlijke zuipschuit.
Volgens Autoweek is het testverbruik van de Boxter 13,0 l/100 km, dus die valt dan ook al af.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:04 schreef DonVincenzo het volgende:
Ja hoor een Corvette rijdt bijna even zuinig als een SLK, jij je zin.
Volgende discussie graag.
Even de verbruikscijfers van de C6 naast de Boxster (stad/buiten/combi):quote:Op maandag 17 juli 2006 08:13 schreef D.Rose het volgende:
Volgens Autoweek is het testverbruik van de Boxter 13,0 l/100 km, dus die valt dan ook al af.
Zeker als je ziet dat het onderhoud 2 keer zo duur is. Als je een Corvette niet mooi vindt mag je dat gewoon zeggen, hij past ook niet bij je, maar haal er geen zielige excuses bij.
Die mag je mij eens uitleggen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Alleen yup komt nog met wat "neutrale" voorstellen.
Ik vergelijk niet met de C6, maar met de C4, , een auto die TS kan betalen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even de verbruikscijfers van de C6 naast de Boxster (stad/buiten/combi):
C6 19,8/9,1/13,0
Boxster 14,3/7,1/9,7
De Corvette verbruikt dus ongeveer 34% meer dan de Boxster. Ook in de praktijk (ik ken iemand die een C6 heeft en die haalt 1:7 met normaal rijgedrag en 1:5 als hij flink doorrijdt naar eigen zeggen). Het testverbruik van Autoweek is leuk, maar als ze met een Boxster 1:7,5 hebben gereden, dan hebben ze bijzonder veel lol gehad (met de onzuiniger 911 haal ik dat soort verbruiken alleen op het circuit, althans, alleen op het circuit verbruikt mijn 911 meer en buiten het circuit is de 911 zuiniger).
En waarom denk jij dat het onderhoud bij de Porsche duurder is? Het is een betere auto, dus gaat minder aan stuk. Ik betwijfel derhalve sterk dat een Porsche duurder is in het onderhoud. En dan nog: een Corvette is na verloop van tijd vrijwel niets meer waard, terwijl een Porsche haar waarde wel flink behoudt. Zeker voor iemand die 12K op jaarbasis rijdt is de lage afschrijving een grote pre, want bij veel auto's is de grootste kostenpost afschrijving. Zeker als je weinig kilometers maakt.
Die komt met meer voorstellen dan een S2000quote:Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die mag je mij eens uitleggen.
Waarom is het voorstel S2000 neutraler dan mijn voorstel om ook eens te kijken naar een MX-5 (die TS dan niet wil, wat ik prima kan begrijpen) en de Porsche 968 cabriolet (de auto waar Honda naar heeft gekeken bij het ontwikkelen van de S2000 volgens mij)? Dat naast mijn ondersteuning van het voorstel Boxster omdat het m.i. de beste in zijn klasse is (een mening die door velen wordt gedeeld) en omdat met lage kilometrages de zeer lage afschrijving deze auto zeer betaalbaar maakt.
Overigens, ik beweer niet 100% objectief te zijn (als het om auto's gaat is niemand dat), maar vraag mij dus gewoon af waarom jij meent dat Yup wel objectief is en de rest niet.
Eerder gaf jij aan dat alle modellen vanaf de C4 in staat waren om 1:10 te rijden, dus ik ging er vanuit dat de verbruikscijfers vergelijkbaar zijn. De cijfers van de C4 kon ik niet achterhalen, vandaar de C6.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:40 schreef D.Rose het volgende:
Ik vergelijk niet met de C6, maar met de C4, , een auto die TS kan betalen.
Zoals gezegd, ook uit diverse tests blijkt dat de Corvette wel een slokje lust. Niet zo gek ook met een grote V8 in het vooronder.quote:Ik ken ook mensen met een C6, dus ik neem wat jouw 'kennis' zegt met een grote korrel zout.
Ik wel. De beurt van een Boxster kost bij 20K nog geen 300 euro, 500 euro bij 40K en bij 80K tegen de 700 euro. En bij Porsche gaat er zelden iets stuk, iets wat je van Amerikaanse auto's niet kan zeggen (ik druk mij voorzichtig uit...)quote:Van wat ik heb horen zeggen is een grote beurt bij een Porsche duurder, feiten ken ik niet.
Even op marktplaats gekeken. Een 95-er genomen. Nieuw 30% goedkoper, tweedehands in NL 2x zo goedkoop. Meer afschrijving dus.quote:Verder denk ik dat Corvette's zeker zo waardevast zijn, zoniet meer waardevast dan een Porsche . Iedere Corvette in redelijke tot goede staat van 25 jaar of ouder brengt nu meer op dan deze nieuw heeft gekost.
Over de Astra, BMW en Smart heengelezen... De S2000 vind ik overigens een verstandiger optie dan een Astra of een Smart...quote:Op maandag 17 juli 2006 09:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die komt met meer voorstellen dan een S2000
Ik zag een Opel Astra, een BMW en een Smart.
Ja inderdaad, ik heb het ook niet over of het verstandig is of niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Over de Astra, BMW en Smart heengelezen... De S2000 vind ik overigens een verstandiger optie dan een Astra of een Smart...
Ik betaal nog geen ¤200, dus vind jouw prijzen erg hoogquote:Op maandag 17 juli 2006 10:17 schreef DS4 het volgende:
Ik wel. De beurt van een Boxster kost bij 20K nog geen 300 euro, 500 euro bij 40K en bij 80K tegen de 700 euro. En bij Porsche gaat er zelden iets stuk, iets wat je van Amerikaanse auto's niet kan zeggen (ik druk mij voorzichtig uit...)
Vreemd, er staat geen '95 Corvette op Marktplaats bij mijquote:Op maandag 17 juli 2006 10:17 schreef DS4 het volgende:
Even op marktplaats gekeken. Een 95-er genomen. Nieuw 30% goedkoper, tweedehands in NL 2x zo goedkoop. Meer afschrijving dus.
Een Boxster viel toch al af. Te duur in de aanschaf en gesloten nogal een lelijk ding.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Volgens Autoweek is het testverbruik van de Boxter 13,0 l/100 km, dus die valt dan ook al af.
Zeker als je ziet dat het onderhoud 2 keer zo duur is. Als je een Corvette niet mooi vindt mag je dat gewoon zeggen, hij past ook niet bij je, maar haal er geen zielige excuses bij.
Het gaat je echt om de "looks" ?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Een Boxster viel toch al af. Te duur in de aanschaf en gesloten nogal een lelijk ding.
Is eerder genoemd. Is inderdaad een erg interessante optie. De aanschaf kan in ieder geval redelijk goedkoop, de rest moet ik nog uitzoeken.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef OverRoelt het volgende:
Kijk eens naar een Volvo C70... vind ik ook wel de catagorie erg mooi, en betaalbaar... zit rond hetzelfde bedrag en ook Full options meestal
Niet alleen, maar het speelt natuurlijk best een rol. Maar een Boxster is vooral boven budget in de aanschafprijs.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het gaat je echt om de "looks" ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |