Mis ik hier iets, enige verwijzing?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:37 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Allemaal inwoners van het voormalige protectoraat Palestine en dus Palestijnen.
Maar zo begon dat gedoe toch? Met die aanval en ontvoering van soldaten? Dat zijn dus legitieme doelen?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Militaire doelen. Zoals dat schip dat werd geraakt.
Wakker blijven jongen.
Oaj en een burgervliegveld en autowegen en woonwijken ,,,nu snap ik hetquote:Op zondag 16 juli 2006 00:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Militaire doelen. Zoals dat schip dat werd geraakt.
Wakker blijven jongen.
Bronquote:***************************************
Libanon wil Israël tegemoetkomen
` De Libanese premier Siniora belooft
dat hij het regeringsgezag tot heel
Libanon zal uitbreiden.In een tv-rede
zei hij dat eerst de Israëlische
aanvallen moeten worden beëindigd.Hij
vroeg de VN te werken aan een bestand.
Siniora kwam in zijn rede tegemoet aan
de belangrijkste eis van Israël.Israël
valt Libanon aan omdat Hezbollah het
zuiden beheerst en van daaruit Israël
bestookt.
In een reactie op de toespraak zegt de
Israëlische vice-premier Peres dat het
mooie woorden zijn,maar dat het gaat om
daden.Zolang die er niet zijn,zullen we
zelf Hezbollah verjagen,aldus Peres.
De vraag was waarom ze geen stap richting vrede hebben genomen door de resolutie uit te voeren ?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mis ik hier iets, enige verwijzing?
Een legitiem doel maakt van een terroristische organisatie geen bevrijdingsleger.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef Mikado het volgende:
[..]
Maar zo begon dat gedoe toch? Met die aanval en ontvoering van soldaten? Dat zijn dus legitieme doelen?
Kortom, onduidelijkheid. Daarom is het beter om het geweld aan beide kanten te veroordelen.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is pas gelul, ik vul niet in wie er bezig is met zelfverdediging, soms Israel en soms andere partijen, maar verdediging is nooit gelijk aan agresse terwijl er bij beiden meestal gebruik wordt gemaakt van geweld.
Geweld? Wat voor soort geweld? Fysiek geweld? Psychologisch geweld?quote:
Israël en VN-resoluties is als Pim Fortuyn en Rosemüller.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De vraag was waarom ze geen stap richting vrede hebben genomen door de resolutie uit te voeren ?
Ik zeg niet dat het is gebeurt (wakker blijven schatje ) maar ik voorspel je WAT zou gebeurenquote:Op zondag 16 juli 2006 00:37 schreef schatje het volgende:
[..]
Kom maar op met al die resoluties. Laat ze maar zien aan mij Schatje.
Dat zijn geen militaire doelen volgens mij. Fout van Israël.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:39 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Oaj en een burgervliegveld en autowegen en woonwijken ,,,nu snap ik het![]()
Alleen het inwilligen van de eis van Hezbollah, de gevangenenruil, kan niet door Israël worden ingewilligd.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef Mikado het volgende:
[..]
Maar zo begon dat gedoe toch? Met die aanval en ontvoering van soldaten? Dat zijn dus legitieme doelen?
Mooi toch, dat houdt nog enigzins een fatsoenlijk dialoog in stand, ik denk dat iedereen op den duur wel last heeft van dergelijke trekjes, vooral ik af en toe last van betreffende arrogantie om mijn gelijk te behalenquote:Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog wel eens ongenuanceerd door de bocht wil vliegen, maar als het er op aan komt kan ik met alle mensen van goede wil door 1 deur.
Alle niet zo prettig...quote:Op zondag 16 juli 2006 00:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Geweld? Wat voor soort geweld? Fysiek geweld? Psychologisch geweld?
Plotseling geweld? Of sluipend / slopend geweld?
Plotseling geweld is bijvoorbeeld een schop in je gezicht of een raket op je huis, sluipend / slopend geweld kan zijn geen kans op medische zorg, leven in onhygiënische omstandigheden, het dagelijks ondergaan van zware stress.
Nuances, graag...
Het zijn wel militaire doelen als je een land binnen valt. Dan pak je altijd de infrastructuur.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:43 schreef schatje het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat niet onder militaire doelen. Fout van Israël.
je bedoeld de mensen die door woede en verdriet zichzelf opbliezen in een menigte?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:34 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Had Hezbollah maar eens aan het Palestijnse volk gedacht en de resolutie uitgevoerd. Dan waren we misschien een stap dichter bij vrede geweest.
Wat dan wel ?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:40 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Een legitiem doel maakt van een terroristische organisatie geen bevrijdingsleger.
Helemaal mee eens, maar wat houdt dat in, dat jij op gelijke niveau Israel als Palestina aan het bekritiseren bent, of dat jij met 4 islam bash artikelen komt en ik met 4 Israel bash artikelen?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Kortom, onduidelijkheid. Daarom is het beter om het geweld aan beide kanten te veroordelen.
Je noemt het zelf allemaal al op.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Geweld? Wat voor soort geweld? Fysiek geweld? Psychologisch geweld?
Plotseling geweld? Of sluipend / slopend geweld?
Plotseling geweld is bijvoorbeeld een schop in je gezicht of een raket op je huis, sluipend / slopend geweld kan zijn geen kans op medische zorg, leven in onhygiënische omstandigheden, het dagelijks ondergaan van zware stress.
Nuances, graag...
Ook de Fransen vonden de resolutie onevenwichtig?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
thnx voor de uitbreiding, maar wat wil je er aan toevoegen?
NOG beter zou zijn om het geweld aan beide zijden te stoppen ....maar toen werd ik wakkerquote:Op zondag 16 juli 2006 00:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Kortom, onduidelijkheid. Daarom is het beter om het geweld aan beide kanten te veroordelen.
Het feit dat je dat beseft en erkent is in iedergeval zeer okay en een stap in de goede richting.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:43 schreef Triggershot het volgende:
Mooi toch, dat houdt nog enigzins een fatsoenlijk dialoog in stand, ik denk dat iedereen op den duur wel last heeft van dergelijke trekjes, vooral ik af en toe last van betreffende arrogantie om mijn gelijk te behalen
Ik neem vaak ook stelling om mij vervolgens diep in te graven.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mooi toch, dat houdt nog enigzins een fatsoenlijk dialoog in stand, ik denk dat iedereen op den duur wel last heeft van dergelijke trekjes, vooral ik af en toe last van betreffende arrogantie om mijn gelijk te behalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |