Of Drijf de moslims in Israel naar Jordanie. Is ook een optie maar nu nog toekomstmuziek.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:17 schreef TimoBasso het volgende:
Blame the Jews
Laat ze maar naar de USA vertrekken..
Probleem opgelost,veel mensen happy![]()
Dit is mijn visie op het 'masterplan'quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:24 schreef Thorical het volgende:
Aan de ene kant hoop ik, dat achter deze hele Israelische aktie een master plan zit maar ik ben bang dat het niet zo is.
Ik kan het niet anders zien.quote:
Zionists in Israel and in the Bush administration are leading America into war with Iran, Syria, Hizbollah in Lebanon and Hamas in Palestine.
Americans Are Being Misled to War
Dit blijkt dus niet te kunnen in de praktijk. Ik zou het ook zeggen, maar bepaalde groepen in die regio hebben gewoon een andere mening. De gewone burger is niet zo relevant in de discussie. Welcome to the worldquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:40 schreef Hallulama het volgende:
Wereldwijd referendum: Israel en Palestina samen volgens de grenzen van 1967.
YES
or
NO
My bet ? 99,99% votes YES.
Kofi, waar blijf je ?
Ja, grappig he, wat laat die "gewone burger" zich toch foppen, tssk !quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:50 schreef -scorpione- het volgende:
Dit blijkt dus niet te kunnen in de praktijk. Ik zou het ook zeggen, maar bepaalde groepen in die regio hebben gewoon een andere mening. De gewone burger is niet zo relevant in de discussie. Welcome to the world![]()
350 raketten, 4 doden. Wat extreem inefficient.quote:De Hezbollah heeft sinds woensdag minstens 350 Katjoesja-raketten op Noord-Israël afgeschoten. Bij de raketaanvallen zijn vier Israëliërs om het leven gekomen
Precies, al die scheidingen, flauwekul, wat mij betreft bestaan er slechts GROOTSE WEZENS op aarde, alleen zijn sommige GROOTSE WEZENS soms ERG emotioneel.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:58 schreef Orwell het volgende:
ik lees veel: "de Joden dit" en "de Moslims dat"
dat is precies hoe de "elite" wil dat we er naar kijken...
terwijl het uiteraard overal moeders,kinderen,babies etc zijn die de klappen krijgen...het zg klootjesvolk...Mensen...jij en ik..
Prachtig, ik heb net deze aangeschaft:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:00 schreef KNAK het volgende:
State of Emergency is being declared
Gezellige TV op komst!
Het Libanese leger is geen partij inderdaad, bovendien, Libanon wil er helemaal niets mee te maken hebben, maar helaas voor Libanon hebben zij geen controle over Hezbollah, en is dat volgens Israel nou juist het probleem, moeilijk, moeilijk, moeilijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom vecht libanon eigenlijk niet terug? Heeft dat land geen leger van betekenis ofzo?
ze hebben nog luchtafweergeschut gebruikt door de Russen in Stalingrad 1942 opgestelt staan.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom vecht libanon eigenlijk niet terug? Heeft dat land geen leger van betekenis ofzo?
maar hezbollah zit in de regering toch? Hebben ze hun eigen mensen dan niet onder controle, of is het een onafhankelijke splintergroepering die de aanvallen uitvoert?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:06 schreef Hallulama het volgende:
Het Libanese leger is geen partij inderdaad, bovendien, Libanon wil er helemaal niets mee te maken hebben, maar helaas voor Libanon hebben zij geen controle over Hezbollah, en is dat volgens Israel nou juist het probleem, moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Dat is een goede vraag, is er iemand die eens kan aangeven wat voor rol de Hezbollah nou precies in Libanon speelt? Heeft het zoals vele andere terroristische organisaties een radicale militante en een gematigde politieke variant? Of is er slechs één Hezbollah? Hoe is Hezbollah vertegenwoordigd in de Libanese regering, hoe is de zetelverdeling, is de baas van Hezbollah ook nog minister van Libanon ofzo?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
maar hezbollah zit in de regering toch? Hebben ze hun eigen mensen dan niet onder controle, of is het een onafhankelijke splintergroepering die de aanvallen uitvoert?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Bij "CIDI" ben ik opgehuden met lezen...
quote:De invallen van het Israelische leger in de Gazastrook en Zuid-Libanon zijn buiten proportie. Bent u het met deze stelling eens? [334 votes total]
Ja (116) 35%
Nee (218) 65%
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
is er iemand die eens kan aangeven wat voor rol de Hezbollah nou precies in Libanon speelt? Heeft het zoals vele andere terroristische organisaties een radicale militante en een gematigde politieke variant? Of is er slechs één Hezbollah?
Hoe de neuk zit dat allemaal?
Je hebt dus een militaire tak en een burger tak, die 2 zijn het soms met elkaar oneens.quote:Hezbollah or Hizbullah[1] (Arabic حزب الله, meaning Party of God) is a Lebanese Islamist terrorist group, with a military arm and a civilian arm, founded in 1982 to fight the Israeli occupation of southern Lebanon.
Along with the Amal movement, Hezbollah is the main terrorist organization representing the Shia community, Lebanon's largest religious bloc. Founded with the aid of Iran and funded by it, it follows the distinctly Shiite Islamist ideology developed by Ayatollah Ruhollah Khomeini, leader of the Islamic Revolution in Iran. It calls for the establishment of an Islamic state in Lebanon, on the principle of sovereignty of the jurisconsult, although recognizing that this could only come about with the consensus of the Lebanese people.
The civilian wing of Hezbollah runs hospitals, news services, and educational facilities and participates in the Lebanese Parliament. Its Reconstruction Campaign (Jihad al-Bina) is responsible for numerous economic and infrastructural development projects in Shia-populated areas of Lebanon.
Hezbollah is regarded by some in the Arab and Muslim worlds, such as the Iranian and Syrian governments, as a legitimate resistance movement and is a recognized political party in Lebanon, where it has participated in government. Around the world, however, Hezbollah is widely viewed as a terrorist organization bent on the destruction of Israel.
However, as it initiates attacks against civilians in Israel and ideologically supports such attacks by other organizations, such as Islamic Jihad and Hamas, several international organizations, including the EU, and many governments, including the United States, have designated it a terrorist organization(*).
On March 10, 2005, the European Parliament voted overwhelmingly to adopt a resolution that stated `Parliament considers that clear evidence exists of terrorist activities on the part of Hezbollah and that the EU Council should take all necessary steps to curtail them.'
This organization is headed by Hassan Nasrallah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |