abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39860987
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:17 schreef TimoBasso het volgende:
Blame the Jews
Laat ze maar naar de USA vertrekken..

Probleem opgelost,veel mensen happy
Of Drijf de moslims in Israel naar Jordanie. Is ook een optie maar nu nog toekomstmuziek.
  † In Memoriam † zaterdag 15 juli 2006 @ 21:33:20 #102
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39861042
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:24 schreef Thorical het volgende:

Aan de ene kant hoop ik, dat achter deze hele Israelische aktie een master plan zit maar ik ben bang dat het niet zo is.
Dit is mijn visie op het 'masterplan'
quote:

Zionists in Israel and in the Bush administration are leading America into war with Iran, Syria, Hizbollah in Lebanon and Hamas in Palestine.

Americans Are Being Misled to War

Ik kan het niet anders zien.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:40:31 #103
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39861226
Wereldwijd referendum: Israel en Palestina samen volgens de grenzen van 1967.

YES

or

NO

My bet ? 99,99% votes YES.

Kofi, waar blijf je ?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_39861295
ik snap deze keer eigenlijk Israels acties niet helemaal.
waarom nu weer de infrastructuur van Libanon voor de zoveelste keer weer platgooien?
en dan vandaag zelfs tot aan Tripoli of Christelijke steden waar echt geen Hezbollah zit.

pak dan Syrïe aan of zelfs Iran want die zitten achter Hezbollah en Libanon is de enige democratie samen met Israël in de regio.
Libanon is wel een erg makkelijk doel.

wel dom van Libanon om Hezbollah niet te verbieden 6 jaar geleden al maar ze wouden niet nog een burgeroorlog.
dan Hezbollah integreren in het leger - daar wordt nu dan wel over gesproken maar dat had veel eerder kunnen gebeuren.
zelfde is gebeurd met joodse Irgun/Lehi terreurgroepen, die werden ook opgenomen in de Haganah/IDF op oprichting van de staat Israël.

zonder Hezbollah is er best vrede mogelijk tussen Israël en Libanon. goed voor beide landen natuurlijk.
maar door deze acties van Israël is dat ver weg natuurlijk.

denk dat Olmert en Peretz wel kritiek zullen krijgen komende dagen vanuit Israël.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_39861458
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:40 schreef Hallulama het volgende:
Wereldwijd referendum: Israel en Palestina samen volgens de grenzen van 1967.

YES

or

NO

My bet ? 99,99% votes YES.

Kofi, waar blijf je ?
Dit blijkt dus niet te kunnen in de praktijk. Ik zou het ook zeggen, maar bepaalde groepen in die regio hebben gewoon een andere mening. De gewone burger is niet zo relevant in de discussie. Welcome to the world
pi_39861546
Daarmee zijn nog steeds de in 1948 geschapen moeilijkheden niet ten einde.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:55:24 #107
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39861604
Beirut

Ik zit sinds gisteren in Beirut. De reis hierheen was vrij relaxed. Op Damascus airport ben ik met een wiskundeprofessor meegereisd die een auto klaar had staan om naar de Libanese hoofdstad te vertrekken. We reden via een achterafweg over Mount Libanon waar voornamelijk christelijke dorpjes zijn. In Beirut waren de straten verlaten, we hebben tunnels vermeden omdat dat doelwitten zijn. Het is knap gevaarlijk op de wegen in Libanon, zo bleek vandaag.

Vandaag op pad geweest met een Amerikaanse collega. Terwijl we Palestijnse vluchtelingen aan het interviewen waren sloegen in Zuid-Beirut een aantal bommen in, waardoor een kind dat bij het gesprek zat onbedaarlijk begon te huilen. Veel winkels en restaurants zijn dicht of hebben heel weinig klanten. In cafes, winkels en lunchrooms die wel open zijn, staat de Arabische nieuwszender Al Jazeera aan, waar iedereen zorgelijk naar kijkt. Desondanks is de espresso nog altijd heerlijk hier aan de Middelandse zee. Kunnen ze niet aan tippen in Iran.

Het is treurig om te zien dat Libanon weer speelbal is van andere landen die hier hij strijd uitvechten (Verenigde Staten, Israel, Iran, Frankrijk, Syrie, tja wie eigenlijk niet). Het is grappig om hier posters van de Iraanse Opperste Leider Ali Khamenei te zien. Fransen en Saudi's worden op dit moment geevacueerd. De Hezbollah belooft een open oorlog en ik ben blij dat ik hier in ieder geval ongestoord satelliettelevisie kan kijken.

Bron: Onze Man in Teheran
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:56:52 #108
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39861659
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:50 schreef -scorpione- het volgende:

Dit blijkt dus niet te kunnen in de praktijk. Ik zou het ook zeggen, maar bepaalde groepen in die regio hebben gewoon een andere mening. De gewone burger is niet zo relevant in de discussie. Welcome to the world
Ja, grappig he, wat laat die "gewone burger" zich toch foppen, tssk !
  Donald Duck held zaterdag 15 juli 2006 @ 21:57:23 #109
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39861676
Die hezbollah is wel primitef zeg:
quote:
De Hezbollah heeft sinds woensdag minstens 350 Katjoesja-raketten op Noord-Israël afgeschoten. Bij de raketaanvallen zijn vier Israëliërs om het leven gekomen
350 raketten, 4 doden. Wat extreem inefficient.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:58:28 #110
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39861711
ik lees veel: "de Joden dit" en "de Moslims dat"
dat is precies hoe de "elite" wil dat we er naar kijken...
terwijl het uiteraard overal moeders,kinderen,babies etc zijn die de klappen krijgen...het zg klootjesvolk...Mensen...jij en ik..

de Leiders (incl. de power achter hen)/ de elite van alle zijden blijven buiten schot in hun heavy beveiligde tophuizen...
fuck religie...dat is toch je reinste mindcontrol..hoe kunnen allah en god nu verschillen van elkaar?? als god bestaat, lijkt het me geen racist danwel muggezifter..(zware stem met veel galm) : "Door een misverstand heb je je leven lang naar het noorden toe gebeden, ik stuur je naar de hel"

en onderstussen wij maar welles/niets , ajaxje-feyenoordjespelen

volg de geldstromen
check uit waar de Real players mee bezig zijn
(over de ruggen van (sorry, ik zag het vandaag helaas voor het eerst) onthoofde babies, gewone gezinnen,boeren, postbodes, in principe peace-wanting people, van beide kanten...

zullen we langzamerhand toch stiekum naar de
WAPENHANDEL gaan kijken en misschien voorzichtig wat vragen gaan stellen

WHO GAINS? (who gains? who gains?.........)
inform yourself
Huig
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:00:38 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39861774
State of Emergency is being declared

In het noorden

Alles gaat daar op zijn gat

Tegelijkertijd is de resolutie voor de Democratic People's Republic of Korea aangenomen, wat dus inhoud dat de UN geen missle launches meer toestaat, en dat is unaniem besloten

Gezellige TV op komst!
Mai pben rai~!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:02:37 #112
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39861823
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:58 schreef Orwell het volgende:
ik lees veel: "de Joden dit" en "de Moslims dat"
dat is precies hoe de "elite" wil dat we er naar kijken...
terwijl het uiteraard overal moeders,kinderen,babies etc zijn die de klappen krijgen...het zg klootjesvolk...Mensen...jij en ik..
Precies, al die scheidingen, flauwekul, wat mij betreft bestaan er slechts GROOTSE WEZENS op aarde, alleen zijn sommige GROOTSE WEZENS soms ERG emotioneel.

EMOTIONELE GROOTSE WEZENS, als 't ware

(dat is dus inclusief de mannetjes en vrouwtjes achter de schermen)
  Donald Duck held zaterdag 15 juli 2006 @ 22:03:02 #113
46149 __Saviour__
pi_39861834
waarom vecht libanon eigenlijk niet terug? Heeft dat land geen leger van betekenis ofzo?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:04:25 #114
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39861883
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:00 schreef KNAK het volgende:
State of Emergency is being declared

Gezellige TV op komst!
Prachtig, ik heb net deze aangeschaft:

Bring it on !

zaterdag 15 juli 2006 @ 22:06:04 #115
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39861934
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom vecht libanon eigenlijk niet terug? Heeft dat land geen leger van betekenis ofzo?
Het Libanese leger is geen partij inderdaad, bovendien, Libanon wil er helemaal niets mee te maken hebben, maar helaas voor Libanon hebben zij geen controle over Hezbollah, en is dat volgens Israel nou juist het probleem, moeilijk, moeilijk, moeilijk.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:06:19 #116
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39861939
Ik ben een man van nuance, maar zoals het hier aan toe gaat is absoluut belachelijk. Een mening moet kunnen, zelfs fan van Hitler zijn mag wat mij betreft, maar ga niet de holocaust lopen ontkennen, ok, een miljoen meer of minder, dat kunnen we niet meer controleren, en het getal is in principe helemaal niet belangrijk. Belangrijk is om te weten, te erkennen, toe te geven dat er wel degelijk een genocide heeft plaats gevonden gedurende 40-45.

Ik heb weleens het idee dat die Israeliërs hun geschiedenis slechts kennen als het hun uitkomt, helaas.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_39861993
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
ze hebben nog luchtafweergeschut gebruikt door de Russen in Stalingrad 1942 opgestelt staan.
totaal geen partij voor Israël dus.

Hezbollah heeft wel moderne raketten uit Iran zoals die radargestuurde raket waarme ze dat schip uitschakelden.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  Donald Duck held zaterdag 15 juli 2006 @ 22:09:07 #118
46149 __Saviour__
pi_39862019
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:06 schreef Hallulama het volgende:
Het Libanese leger is geen partij inderdaad, bovendien, Libanon wil er helemaal niets mee te maken hebben, maar helaas voor Libanon hebben zij geen controle over Hezbollah, en is dat volgens Israel nou juist het probleem, moeilijk, moeilijk, moeilijk.
maar hezbollah zit in de regering toch? Hebben ze hun eigen mensen dan niet onder controle, of is het een onafhankelijke splintergroepering die de aanvallen uitvoert?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:11:11 #119
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39862062
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:

maar hezbollah zit in de regering toch? Hebben ze hun eigen mensen dan niet onder controle, of is het een onafhankelijke splintergroepering die de aanvallen uitvoert?
Dat is een goede vraag, is er iemand die eens kan aangeven wat voor rol de Hezbollah nou precies in Libanon speelt? Heeft het zoals vele andere terroristische organisaties een radicale militante en een gematigde politieke variant? Of is er slechs één Hezbollah? Hoe is Hezbollah vertegenwoordigd in de Libanese regering, hoe is de zetelverdeling, is de baas van Hezbollah ook nog minister van Libanon ofzo?

Hoe de neuk zit dat allemaal?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:12:05 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39862089
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:44 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Bij "CIDI" ben ik opgehuden met lezen...
quote:
De invallen van het Israelische leger in de Gazastrook en Zuid-Libanon zijn buiten proportie. Bent u het met deze stelling eens? [334 votes total]

Ja (116) 35%
Nee (218) 65%
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:16:04 #121
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39862194
-mijn vrouw heeft mijn account gekaapt-

²

[ Bericht 26% gewijzigd door BansheeBoy op 15-07-2006 22:24:43 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:16:15 #122
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_39862201
welcome to the world YOU want it to be
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_39862261
Groot-Brittannië stuurt schepen naar de regio.
waaronder HMS Illustrious:
pi_39862280
Israel had Syria btw 72 uur de tijd gegeven, precies hoeveel ze nodig hebben om te mobiliseren. Iig, we zullen zien of Iran een groter conflict wil.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:19:04 #125
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39862295
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:11 schreef Hallulama het volgende:

[..]

is er iemand die eens kan aangeven wat voor rol de Hezbollah nou precies in Libanon speelt? Heeft het zoals vele andere terroristische organisaties een radicale militante en een gematigde politieke variant? Of is er slechs één Hezbollah?
Hoe de neuk zit dat allemaal?
quote:
Hezbollah or Hizbullah[1] (Arabic ‮حزب الله‬, meaning Party of God) is a Lebanese Islamist terrorist group, with a military arm and a civilian arm, founded in 1982 to fight the Israeli occupation of southern Lebanon.

Along with the Amal movement, Hezbollah is the main terrorist organization representing the Shia community, Lebanon's largest religious bloc. Founded with the aid of Iran and funded by it, it follows the distinctly Shiite Islamist ideology developed by Ayatollah Ruhollah Khomeini, leader of the Islamic Revolution in Iran. It calls for the establishment of an Islamic state in Lebanon, on the principle of sovereignty of the jurisconsult, although recognizing that this could only come about with the consensus of the Lebanese people.

The civilian wing of Hezbollah runs hospitals, news services, and educational facilities and participates in the Lebanese Parliament. Its Reconstruction Campaign (Jihad al-Bina) is responsible for numerous economic and infrastructural development projects in Shia-populated areas of Lebanon.

Hezbollah is regarded by some in the Arab and Muslim worlds, such as the Iranian and Syrian governments, as a legitimate resistance movement and is a recognized political party in Lebanon, where it has participated in government. Around the world, however, Hezbollah is widely viewed as a terrorist organization bent on the destruction of Israel.

However, as it initiates attacks against civilians in Israel and ideologically supports such attacks by other organizations, such as Islamic Jihad and Hamas, several international organizations, including the EU, and many governments, including the United States, have designated it a terrorist organization(*).

On March 10, 2005, the European Parliament voted overwhelmingly to adopt a resolution that stated `Parliament considers that clear evidence exists of terrorist activities on the part of Hezbollah and that the EU Council should take all necessary steps to curtail them.'

This organization is headed by Hassan Nasrallah.
Je hebt dus een militaire tak en een burger tak, die 2 zijn het soms met elkaar oneens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hizbullah
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')