abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2006 @ 13:24:54 #126
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39904591
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je had het erover dat een SDI een verstandige aankoop was en een TDI niet nodig, en dat Airco luxe was en niet opleverd bij verkoop.
Goed. Dan tellen we die bij elkaar op,
Je koopt nu een TDI met Airco (geheel tegen jouw advies) en een SDI zonder (Jouw advies) en verkopen die na 3 jaar met een ton op de teller.
Waar ligt het grootste verschil schat je over drie jaar tussen de aan en verkoop prijs?
Ik wed zonder meer dat je enorm je best moet doen de SDI kwijt te krijgen, en de TDI wordt je voor de verkoop al gevraagt of je hem niet wilt verkopen.
goed, je gaat de zaken verdraaien. ik ben klaar met deze discussie.
From feudal serf to spender.
pi_39904643
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:56 schreef geelhoed het volgende:
Een diesel zonder turbo rijden is zondigen tegen de wetten van de thermodynamica.
Bedoel je dat een TDi efficienter is?


Is het niet zo dat een TDi en een SDi in principe evenveel vermogen uit een liter brandstof kunnen halen? Alleen heeft een SDi daarvoor een grotere en zwaardere motor voor nodig, wat niet zo efficient is. Ook is de verbranding in een turbomotor vaak iets beter. Zoiets heb ik ooit eens gehoord...
  maandag 17 juli 2006 @ 13:28:10 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39904700
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

goed, je gaat de zaken verdraaien. ik ben klaar met deze discussie.
Waar heb ik ongelijk?
Waar verdraai ik zaken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:35:41 #129
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39904963
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar heb ik ongelijk?
Waar verdraai ik zaken?
je hebt me nergens horen zeggen dat ik mensen afraad om een tdi te kopen, ik heb er zelf ook 1.
echter, zoals men het rijden met een sdi hier voorstelt (het zou een groot drama zijn) daar ben ik het abslouut niet mee eens.
dat heb ik aangegeven. een sdi en een tdi moet je niet met elkaar willen vergelijken. daar komen hele andere doelgroepen op af.
feit is en blijft dat de sdi minder vekocht wordt.
dat een tdi heel anders afschrijft dan een sdi lijkt me duidelijk. echter 2 tdi wagens waarvan 1 met en 1 zonder airco laten afschrijven zit niet zo heel veel verschil in.
geen appels met peren gaan vergelijken aub.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:38:24 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39905051
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:35 schreef S1nn3rz het volgende:


dat een tdi heel anders afschrijft dan een sdi lijkt me duidelijk. echter 2 tdi wagens waarvan 1 met en 1 zonder airco laten afschrijven zit niet zo heel veel verschil in.
geen appels met peren gaan vergelijken aub.
Okay, laten we deze redenering eens volgen.
Denk je dat als je nu een golf TDI koopt zonder airco, dat je die over 3 jaar goed kwijt kan? Ik denk voor duidelijk minder dan eentje met.
Airco is quasi nu al standaard, en over 3 jaar helemaal, dan is het net zo standaard als een verwarming.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:50:20 #131
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39905442
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Okay, laten we deze redenering eens volgen.
Denk je dat als je nu een golf TDI koopt zonder airco, dat je die over 3 jaar goed kwijt kan? Ik denk voor duidelijk minder dan eentje met.
Airco is quasi nu al standaard, en over 3 jaar helemaal, dan is het net zo standaard als een verwarming.
'
het kan, maar ik denk dat de golf een dusdanig courante auto is dat je deze in elk geval wel kwijtraakt. met of zonder airco.
mits prive gebruikt ben je namelijk zelf degene die de mate van afschrijving bepaald. als de afschrijving te hoog is hou je de auto.
nogmaals, ik denk niet dat het verschil heel groot zal zijn. maar dat hangt ook een beetje van je handelsdrift af en hoe je de auto gaat verkopen.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:54:51 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39905587
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:50 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

'
het kan, maar ik denk dat de golf een dusdanig courante auto is dat je deze in elk geval wel kwijtraakt. met of zonder airco.
mits prive gebruikt ben je namelijk zelf degene die de mate van afschrijving bepaald. als de afschrijving te hoog is hou je de auto.
nogmaals, ik denk niet dat het verschil heel groot zal zijn. maar dat hangt ook een beetje van je handelsdrift af en hoe je de auto gaat verkopen.
Geen appels en peren vergelijken, schat, het enige verschil was de airco weet je nog?
Het verschil zal er zijn en over drie jaar zal het een duidelijk verschil zijn.
Over dríe jaar wil alleen een koopjesjager nog een auto zonder airco.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_40038682
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen appels en peren vergelijken, schat, het enige verschil was de airco weet je nog?
Het verschil zal er zijn en over drie jaar zal het een duidelijk verschil zijn.
Over dríe jaar wil alleen een koopjesjager nog een auto zonder airco.
Sterker nog, dat is nu al het geval.
pi_40052623
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
pi_40062895
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Ze zijn zelfs behoorlijk betrouwbaar, kunnen dan ook heel wat meer tegen koude motor-raggen dan een gewone TDi...

300k is niks voor zo een ding, zeg maar 500k ofzo...

Maarja dat is alleen als je een sloper bent, als je normaal rijd kan een TDi ook idioot lang mee...
pi_40096866
Als je een sdi neemt die is idd zuiniger en trager, een tdi is sneller en neemt iets meer, is nog minimaal trouwens.
kijk hier maar eens http://www.tdi-club.nl/ en een tdi 90 pk de eerste van bj 95 is makelijk naar 135 pk op te vijzelen, dan moeten er andere nozzels in, ik weet iemand die dat doet voor 250 euri.
Je kan ook een powerbox kopen , maar andere nozzels is sneller.
De nieuwere tdi de zogenoemde pomp verstuivers, die doen met een beetje aanpassin al makelijk een 180 pk op de test bank, een vr6 rijder wordt er dan helemaal sneu van.
Want de diesel heeft zijn vermogen al bij een veel lager toerental als de vr6, maar er zijn ook wel tdi's met een 200 pk
Natuurlijk weet ik wel dat er ook snellere vr6 golfjes rijden dan een tdi, maar ik geef alleen ff een voorbeeld
pi_40108667
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Als je normaal rijdt kan je met een TDI rustig het klokje rond. Dus niet met een koude motor wegplanken tot 5000 rpm, maar rustig tot 2000 toeren warm rijden, ongeveer 10 minuten, en dan met een ei onder je pedaal op snelheid brengen.

Waarom neem je geen Dodge Caliber? Zit een 130 pk TDI van VAG in... heb je een nieuwe voor een tweedehands-prijs!
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_40125326
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:20 schreef NightFlight het volgende:

[..]

Als je normaal rijdt kan je met een TDI rustig het klokje rond. Dus niet met een koude motor wegplanken tot 5000 rpm, maar rustig tot 2000 toeren warm rijden, ongeveer 10 minuten, en dan met een ei onder je pedaal op snelheid brengen.

Waarom neem je geen Dodge Caliber? Zit een 130 pk TDI van VAG in... heb je een nieuwe voor een tweedehands-prijs!
Ik rij 's ochtends wel rustig, maar wel gewoon tot de 3500 toeren hoor. Alleen niet vol het gaspedaal in maar wat rustig op toeren laten komen, als ik tot 2000 rpm ga rijden doet me turbo niks, dat schiet niet op.

Ik heb toevallig ook bovenstaande motor (gekieteld)
M'n signature, wat doe je :{
pi_40125588
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:50 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Ik rij 's ochtends wel rustig, maar wel gewoon tot de 3500 toeren hoor. Alleen niet vol het gaspedaal in maar wat rustig op toeren laten komen, als ik tot 2000 rpm ga rijden doet me turbo niks, dat schiet niet op.

Ik heb toevallig ook bovenstaande motor (gekieteld)
Als jij rustig optrekt, en bij zeg even 2300 toeren schakelt, val je in toeren terug tot 1900 toeren, en dat is precies boven je turbogat, dus dan trekt de motor heel normaal
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_40128134
Je valt wel meer dan 400rpm terug? Volgens mij val je terug naar +- 1400-1500 als op je 2300 schakelt
pi_40132441
Neem aub de TDI, een SDI is gewoon geen pretje om in te rijden en heeft meer moeite om vooruit te komen door het geringe vermogen, aan het einde van de rit rij je dan net zo zuinig als de TDI

Ik heb een half jaar terug een golf3 van 1996 gekocht met 260.000 op de teller voor 2300 euro. Een kwestie van HEEL goed zoeken en goed kijken. En hiermee rijdt mijn vriendin constant 1:21
Let er wel op dat bij de Golf3 veel tellers maar tot 299.999km gaan en dan op 0 springen ! Het woordje 'total' is dan ook verdwenen. Een auto met tellerstand 160.000 kan dus ook 460.000 zijn !

Nadeel is wel dat veel zaken als airco/abs niet standaard zijn, of je moet heel erg goed zoeken

Oh en geef aub 1x wat extra geld uit om de verstuivers te testen of preventief te vervangen. Dit kost niet heel veel (110pk verstuivers in een 90pk voor 200 eur = 113pk / 234nm) Een (bijna) defecte verstuiver kan de gekste motorschades veroorzaken. Daarnaast kun je op www.tdiclub.nl heel veel info vinden EN zeer goedkope adressen om je auto te onderhouden.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:06:38 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40134601
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Meer iets voor een stroomagregaat dan voor een auto dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_40156514
Ik heb 3 jaar met een caddy SDI gereden. Ik was best tevreden met de prestaties. Maar ik ben dan ook niet gehaast. Zuinig en goedkoop in onderhoud.
Langs de andere kant, een goed onderhouden 2CV trok sneller op.
Nu rijd ik, toch een beetje tegen mijn idee in ; het KISS principe "Keep It Simple Stupid" met een Opel Combo 1.3 CDTI rond. 1 van de redenen is duidelijk. In België komt de wegenbelasting en de verzekering naar gelang de CC's en nog een paar arbitraire gegevens.
Een 1.3 diesel met turbo , intercooler en alle andere snufjes kost een pak minder dan een 1.9 SDI. Daarenboven, maak VW nog caddy SDI's?
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_40157468
Mmm, op de site van VW.be zie ik bijde caddy als de nieuwe golf geen SDI niet meer staan. 6 maanden geleden stond die er nochtans wel bij de golf. Toen kon je kiezen tussen een 1.9TDI 115p of een 2.0 SDI 75pk.
Fiscaal was de SDI dus duurder dan de TDI in Belgie ...
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:42:07 #145
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_40161414
Een Caddy SDI is ook wat anders dan een Golf IV SDI. Heb in beide gereden en vanwege het gewicht (weinig luxe dus weinig gewicht) van een Caddy is hij niet supertraag met die motor.

Heb echter rijles gehad in een Golf IV SDI (in 2000, vroegah ) en daarmee moest ik bij elke snelwegoprit VOLGAS planken om in te kunnen voegen met 120, en dan haalde je het zelfs soms niet en kwam je met een groot (gevaarlijk) snelheidsverschil de snelweg op.
Ik zou dus niet voor een SDI kiezen, maar als je echt bewust kiest voor een LANGZAME auto, dan is er niks mis mee. (moet je wel tegen bumperklevers en andere geirriteerde bestuurders kunnen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')