goed, je gaat de zaken verdraaien. ik ben klaar met deze discussie.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je had het erover dat een SDI een verstandige aankoop was en een TDI niet nodig, en dat Airco luxe was en niet opleverd bij verkoop.
Goed. Dan tellen we die bij elkaar op,
Je koopt nu een TDI met Airco (geheel tegen jouw advies) en een SDI zonder (Jouw advies) en verkopen die na 3 jaar met een ton op de teller.
Waar ligt het grootste verschil schat je over drie jaar tussen de aan en verkoop prijs?
Ik wed zonder meer dat je enorm je best moet doen de SDI kwijt te krijgen, en de TDI wordt je voor de verkoop al gevraagt of je hem niet wilt verkopen.
Bedoel je dat een TDi efficienter is?quote:Op maandag 17 juli 2006 07:56 schreef geelhoed het volgende:
Een diesel zonder turbo rijden is zondigen tegen de wetten van de thermodynamica.
Waar heb ik ongelijk?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
goed, je gaat de zaken verdraaien. ik ben klaar met deze discussie.![]()
je hebt me nergens horen zeggen dat ik mensen afraad om een tdi te kopen, ik heb er zelf ook 1.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb ik ongelijk?
Waar verdraai ik zaken?
Okay, laten we deze redenering eens volgen.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:35 schreef S1nn3rz het volgende:
dat een tdi heel anders afschrijft dan een sdi lijkt me duidelijk. echter 2 tdi wagens waarvan 1 met en 1 zonder airco laten afschrijven zit niet zo heel veel verschil in.
geen appels met peren gaan vergelijken aub.
'quote:Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay, laten we deze redenering eens volgen.
Denk je dat als je nu een golf TDI koopt zonder airco, dat je die over 3 jaar goed kwijt kan? Ik denk voor duidelijk minder dan eentje met.
Airco is quasi nu al standaard, en over 3 jaar helemaal, dan is het net zo standaard als een verwarming.
Geen appels en peren vergelijken, schat, het enige verschil was de airco weet je nog?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
'
het kan, maar ik denk dat de golf een dusdanig courante auto is dat je deze in elk geval wel kwijtraakt. met of zonder airco.
mits prive gebruikt ben je namelijk zelf degene die de mate van afschrijving bepaald. als de afschrijving te hoog is hou je de auto.
nogmaals, ik denk niet dat het verschil heel groot zal zijn. maar dat hangt ook een beetje van je handelsdrift af en hoe je de auto gaat verkopen.
Sterker nog, dat is nu al het geval.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen appels en peren vergelijken, schat, het enige verschil was de airco weet je nog?
Het verschil zal er zijn en over drie jaar zal het een duidelijk verschil zijn.
Over dríe jaar wil alleen een koopjesjager nog een auto zonder airco.
Ze zijn zelfs behoorlijk betrouwbaar, kunnen dan ook heel wat meer tegen koude motor-raggen dan een gewone TDi...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.
De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Als je normaal rijdt kan je met een TDI rustig het klokje rond. Dus niet met een koude motor wegplanken tot 5000 rpm, maar rustig tot 2000 toeren warm rijden, ongeveer 10 minuten, en dan met een ei onder je pedaal op snelheid brengen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.
De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Ik rij 's ochtends wel rustig, maar wel gewoon tot de 3500 toeren hoor. Alleen niet vol het gaspedaal in maar wat rustig op toeren laten komen, als ik tot 2000 rpm ga rijden doet me turbo niks, dat schiet niet op.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:20 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Als je normaal rijdt kan je met een TDI rustig het klokje rond. Dus niet met een koude motor wegplanken tot 5000 rpm, maar rustig tot 2000 toeren warm rijden, ongeveer 10 minuten, en dan met een ei onder je pedaal op snelheid brengen.
Waarom neem je geen Dodge Caliber? Zit een 130 pk TDI van VAG in... heb je een nieuwe voor een tweedehands-prijs!![]()
Als jij rustig optrekt, en bij zeg even 2300 toeren schakelt, val je in toeren terug tot 1900 toeren, en dat is precies boven je turbogat, dus dan trekt de motor heel normaalquote:Op maandag 24 juli 2006 09:50 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Ik rij 's ochtends wel rustig, maar wel gewoon tot de 3500 toeren hoor. Alleen niet vol het gaspedaal in maar wat rustig op toeren laten komen, als ik tot 2000 rpm ga rijden doet me turbo niks, dat schiet niet op.
Ik heb toevallig ook bovenstaande motor (gekieteld)
Meer iets voor een stroomagregaat dan voor een auto dus.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.
De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |