Wel om b.v. in te voegen op de snelweg en zo zijn er nog tig voorbeelden te noemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
niet helemaal met je eens. het heeft met inzciht te maken. je weet dat je met een normale dieselmotor langer bezig bent met inhalen. dus daar moet je dan rekening mee houden.
en om een kruispunt veilig te verlaten heb je echt geen TDi nodig hoor
En de airco aan terwijl je met z´n vieren en bagage een heuvel op probeert te rijden?quote:Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
niet helemaal met je eens. het heeft met inzciht te maken. je weet dat je met een normale dieselmotor langer bezig bent met inhalen. dus daar moet je dan rekening mee houden.
en om een kruispunt veilig te verlaten heb je echt geen TDi nodig hoor
als je geen marge zou hebben dan trek je dus altijd volgas op. en dan heeft het dus met je eigen rijstijl te maken .quote:Op maandag 17 juli 2006 12:29 schreef darkske het volgende:
Heb je eigelijk OOIT als met een SDI gereden? Je rijd zelf met een TDI maar omdat je DENKT dat een SDI meevalt, dan is het ok voor jou?
Want wat jij zei, zei ik vroeger ook, tot ik daadwerkelijk een tijd met een SDI gereden heb en ik kan je zeggen: NOOIT meer!
Zoals ik en andere al zeiden, het gaat hem niet om als een gek als eerste weg te zijn van het kruispunt, het gaat om de marge die je hebt. Bij een SDI is die er praktisch niet, je kan daar echt niet harder optrekken dan dat je al gaat, zelfs niet als je hoger in de toeren gaat.
En het heeft echt niets met inzicht te maken, het enige inzicht dat ik geleerd heb gij een SDI is dat voorsteken waar er enig risico is = not done is. En met risico bedoel ik dan mij voorbeeld hier hoger:
lange rechte baan met duidelijk zicht, vrachtwagen rijd 50 en je mag er 70, ik steek voorbij en dan komt er net een tegenligger uit een zijstraat, met een TDI duwt je ff bij en je bent er zo voorbij (zelfs als de vrachtwagen beslist om op dat ene moment gas bij te geven), met een SDI breekt begint alleen je hart meer toeren te maken
ik denk dat als je de luxe van een airco wilt, je de luxe van een turbomotor ook wel wilt hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de airco aan terwijl je met z´n vieren en bagage een heuvel op probeert te rijden?
Nu kom jij waarschijnlijk met de opmerking dat een Airco niet nodig is, omdat de ramen open kunnen, hmmm?
En het heuvel op rijden?quote:Op maandag 17 juli 2006 12:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik denk dat als je de luxe van een airco wilt, je de luxe van een turbomotor ook wel wilt hebben.
nou moet je ook niet overdrijven. Je kan in een 2CV ook elke heuvel op die je wilt, gaat alleen wat langzamerquote:Op maandag 17 juli 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En het heuvel op rijden?
Het invoegen op de Snelweg?
ja zoals ik al zeg gaat het minder snel, maar ik vond het nooit enorm storend. je moet gewoon goed kijken en anticiperen.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En het heuvel op rijden?
Het invoegen op de Snelweg?
als je een zijstraat ziet moet je gewoon helemaal niet inhalen.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:48 schreef darkske het volgende:
Zucht
Jij mag mij uitleggen hoe ik kan inzien dat op een weg waar er geen tegenliggers zijn er uit een zijstraat waar ik geen zicht op heb, er ineens tijdens het inhalen een tegenligger gaatuitkomen? Inzicht hebben is 1 ding, de toekomst voorspellen is iets anders.
En ja, geen marge, zelfs als je niet volgas rijd. Ik reed bijna nooit volgas(tenzij de airco opstond), maar zoals in mijn voorbeeld wanneer ik het wel moest doen, dan voel je gewoon geen geschil, tuurlijk gaat hij harder rijden, maar tegen een irritant traag tempo. Als ik mijn gasindruk, wil ik reactie voelen, niet eerst 2 seconden wachten totdat de motor zin heeft om te reageren
Btw, airco noem ik tegenwoordig standaard ipv luxe
Vriend van mij met een sdi ging ooit eens naar een VW garage om airco te laten jinstalleren, garagist begon te lachen toen hij zei dat het voor een SDI was.
In ieder geval, de ene zal zeggen dat een SDI voldoende is, een ander zegt dat het rommel is, ik hoor duidelijk bij de laatste. Voor de TS, ga ze eens uittesten, maar wel ff langer dan op en af de straat want dan zal je ook zeggen: SDI is voldoende
Airco luxe? Dat is tegenwoordig standaard.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:40 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik denk dat als je de luxe van een airco wilt, je de luxe van een turbomotor ook wel wilt hebben.
bij de meeste vw's mag je er voor betalen, en dan vind ik het een luxe.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Airco luxe? Dat is tegenwoordig standaard.
ik kan een zijstraat niet zien als die achter een huis ligt op 100m voor mij terwijl er ook een vrachtwagen voor mij rijd, nogmaals: ben niet helderziendequote:Op maandag 17 juli 2006 12:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
als je een zijstraat ziet moet je gewoon helemaal niet inhalen.
en bij een vw tdi moet je ook altijd maar wachten of de turbo pakt. de meeste tdi;s van vw beginnen pas bij 1750 toeren. als je netjes 50 in 5 rijdt in de bebouwde kom moet je dus ook even wachten voordat de turbo in werking treedt.
anders moet je een hdi van peugeot nemen, die pakken direct op en zijn bijna net zo snel als de vw motoren.
Is nochtans standaard op mijn a4 :pquote:Op maandag 17 juli 2006 12:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
bij de meeste vw's mag je er voor betalen, en dan vind ik het een luxe.![]()
Uiteraard moet je ervoor betalen, voor niets gaat de zon op.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
bij de meeste vw's mag je er voor betalen, en dan vind ik het een luxe.![]()
dan moet je niet gaan inhalen. als het op een 80 km/h weg is hoef je niet eens in te halen.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:00 schreef darkske het volgende:
[..]
ik kan een zijstraat niet zien als die achter een huis ligt op 100m voor mij terwijl er ook een vrachtwagen voor mij rijd, nogmaals: ben niet helderziende
En ik rijd geen 50 in 5de als ik van plan ben om een vrachtwagen in te halen, wat zei je nu weer ivm inzicht?
En dat turbogat valt goed mee, als je indd 50 rijd in 5de zal het wat langer duren om op 100 terug te zitten maar zelfs dat gaat sneller dan met een SDI
mijn ervaring is dat eventuele extra's bijna niets meer opleveren bij een eventuele inruil.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Uiteraard moet je ervoor betalen, voor niets gaat de zon op.
Maar als je nu een nieuwe auto koopt zonder airco ben je niet verstandig bezig (mede omdat je auto een stuk meer afschrijft.)
bwo, elek ramen vanvoor en centrale vergrendeling met remote. Airco is trouwens autom en niet half auto. Die ik gekregen heb heeft ook park assis en lederen pakketje erbij, maarja, leasebak, zou er zelf ook geen 28k aan kunnen geven, koop ik wel een peugeot,renault, full optionquote:Op maandag 17 juli 2006 13:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat is dan ook het enige, verder zit er echt geen stront standaard op een a4, en dat voor die prijs...
Airco kost toch niet zoveel? Bij een golf5 220euro full auto. Daar ga je toch geen jaren voor in de hitte zitten?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:05 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat eventuele extra's bijna niets meer opleveren bij een eventuele inruil.
en wat is een stuk meer afschrijven? ipv 300 per maand dan 400?![]()
er zijn maar bitter weinig mensen die 28k kunnen uitgeven voor een auto. de meesten lenen er namelijk voor.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:06 schreef darkske het volgende:
[..]
bwo, elek ramen vanvoor en centrale vergrendeling met remote. Airco is trouwens autom en niet half auto. Die ik gekregen heb heeft ook park assis en lederen pakketje erbij, maarja, leasebak, zou er zelf ook geen 28k aan kunnen geven, koop ik wel een peugeot,renault, full option
Maar zeker geen SDI of iets gelijkaardig
Whahahahahahaquote:Op maandag 17 juli 2006 13:05 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat eventuele extra's bijna niets meer opleveren bij een eventuele inruil.
ja zo kan ik het ook wel.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whahahahahaha
Wat denk jij dat na 3 jaar en 100.000 Km meer op afschrijft (verschil aankoop/verkoop)
Een Golf TDI met airco/Climatronic
Een Gold SDI zonder
Nee, je had het erover dat een SDI een verstandige aankoop was en een TDI niet nodig, en dat Airco luxe was en niet opleverd bij verkoop.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja zo kan ik het ook wel.![]()
ik heb het over een golf tdi met en zonder airco. daar zit niet een heel groot verschil in. maar dat is mijn ervaring.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |